Parašė AutoLiet
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Viešojo transporto registracijos numeriai
Collapse
X
-
Visad buvo labai įdomi ir sakyčiau pakankamai "tvarkinga" Biržų AP garažinė numeracija. Kaip suprantu garažinių nr. pradžią sudarė tarpmiestiniai didieji autobusai (nr.5-10), po jų priemiestiniai midibusai (dabar dauguma MB Vario, anksciau Kutesen) (nr.11-19), po jų vėl įsimaišiusios tarpmiestinės mašinos (nr. 20-30), palyginti neseniai gautos miesto mašinos Ikarus (nr. 31-33), tuomet buvusi didelė Paz kolona (nr. 50-79), anksčiu buvusios miesto mašinos Van Hool (nr. 83,84), is Klap'o gauta buvusi miesto mašina (nr. 85) (spėju kartais taip pat aptarnaudavo Biržų miesto maršrutą), ir seniai nurašytas Hiunday Aeoro town (nr. 92), kurio tiesa pasakius maršrutų aptarnavimo nežinau kaip ir nežinau dėl ko būtent išskirtas jo garaž.nr. pačioje numeracijos pabaigoje.
Dabar gi, nustebino vienas naujausių (sakau vienas naujausių, nes yra atkeliavę dar 2 visiškai nauj MB Sprinter, kurių garaž. nr. dar nežinau) Biržų AP pirkinių autobusas MAN, kuris maniau pagal visas tendencijas turėtų gauti garaž.nr. (1-4), tačiau labai netikėtai gavo jau seniai nurašyto PAZ 672M garažinį nr. 75, dėl ko būtent mane ir suintrigavo ir nustebino. Gal kas gali plačiau pakomentuoti ar žino Biržų AP garažinių numerių sudarymo tvarką? Domintų netgi būtent Biržų AP senieji garažiniai nr. jei kas turi ir gali jais pasidalinti. Be to gal kas žino kam yra rezervuoti, ar gal būt skirti Biržų AP garaž.nr. 1-4? Iš anksto dėkoju kolegos už bet kokią įdomią informacija
Comment
-
Dabartinė (tai kas yra Fotobus tinklapyje) Biržų AP numeracija yra tik „aidas tolimo griaustinio“. Reikėtų grįžti į kokius 1995 metus, kai buvo naujai sunumeruotas buvusios Biržų ATĮ autobusų parkas. Numeracija įvyko maždaug taip:Parašė Autonuoma2 Rodyti pranešimąVisad buvo labai įdomi ir sakyčiau pakankamai "tvarkinga" Biržų AP garažinė numeracija. Kaip suprantu garažinių nr. pradžią sudarė tarpmiestiniai didieji autobusai (nr.5-10), po jų priemiestiniai midibusai (dabar dauguma MB Vario, anksciau Kutesen) (nr.11-19), po jų vėl įsimaišiusios tarpmiestinės mašinos (nr. 20-30), palyginti neseniai gautos miesto mašinos Ikarus (nr. 31-33), tuomet buvusi didelė Paz kolona (nr. 50-79), anksčiu buvusios miesto mašinos Van Hool (nr. 83,84), is Klap'o gauta buvusi miesto mašina (nr. 85) (spėju kartais taip pat aptarnaudavo Biržų miesto maršrutą), ir seniai nurašytas Hiunday Aeoro town (nr. 92), kurio tiesa pasakius maršrutų aptarnavimo nežinau kaip ir nežinau dėl ko būtent išskirtas jo garaž.nr. pačioje numeracijos pabaigoje.
Dabar gi, nustebino vienas naujausių (sakau vienas naujausių, nes yra atkeliavę dar 2 visiškai nauj MB Sprinter, kurių garaž. nr. dar nežinau) Biržų AP pirkinių autobusas MAN, kuris maniau pagal visas tendencijas turėtų gauti garaž.nr. (1-4), tačiau labai netikėtai gavo jau seniai nurašyto PAZ 672M garažinį nr. 75, dėl ko būtent mane ir suintrigavo ir nustebino. Gal kas gali plačiau pakomentuoti ar žino Biržų AP garažinių numerių sudarymo tvarką? Domintų netgi būtent Biržų AP senieji garažiniai nr. jei kas turi ir gali jais pasidalinti. Be to gal kas žino kam yra rezervuoti, ar gal būt skirti Biržų AP garaž.nr. 1-4? Iš anksto dėkoju kolegos už bet kokią įdomią informacija
1-5 – pagalbiniai (techpagalba ir pan.) bei administracijos lengvieji automobiliai;
6-25 – tarpmiestiniai autobusai (vyravo prailginti LAZ-699R);
26-49 – priemiestiniai LAZ-695N;
50-79 – priemiestiniai PAZ -672M, PAZ-3205 ir KavZ;
80-89 – dyzeliniai LAZ-4202 ir Ikarus 260;
90-91 – jau nepriklausomybės metais įsigyti LAZ-699R;
92 – Hyudai - pirmasis nepriklausomybės metais gautas naujas autobsas;
93-101 - keletas Kautrai nebereikalingų Ikarus 256 ir Ikarus 250.
Dabartinė numeracija – besisteminė. Tiesiog numirusį sovietinės gamybos laužą keitė gerokai nuvažinėtos Setros ir kitokie agregatai. Vienas gausiausių provincijos autobusų parkų tiesiog sunyko. Trys nauji autobusai Biržų AP – man labai netikėta žinia, nes teko skaityt straipsnį, kad buvo atsisakyta sudalyvauti europinės paramos programoje ar pan. Nauji autobusai - tikiuosi tai pasikeitusio įmonės vadovo nuopelnas ir nauja strategija. O naujausio autobuso numeris (75), sutinku, ir man buvo netikėtas. Galvojau, jei jau naujas puslapis – bus 01, ar 101...
- 6 patinka
Comment
-
Šiap su parama ten įdomiai: parama tik dalis sumos, kitą ženklią dalį reikia dengti iš savo lėšų ir generuoti nuostolį, nes reikalaujama daug nuvažiuoti kilometrų, kas tokiam varganam parkui būtų per sunki našta. Šiap prieš kokius tris metus, parką norėjo pirkti Lux express, aišku su savo interesais, dabar aišku sunku ką pakomentuot.. Šiap naujas direktrorius nuteikia viltingai, bet kaip ir fotobuse minėta, traukinys rajoniniams AP ko gero nuvažiavo ir vargu ar jie laimės maršrutus į didžiuosius miestus, kur bus aukšti metų, kokybiniai ir kt. reikalavimai.
Comment
-
Paskutini Ikarus 55 Lux mačiau Breslaujos g. artilerijos sandėlių teritorijoje. Jis buvo be valstybinių numerių, viršutinis dažų sluoksnis atsilupinėjantis, už kurių matėsi užrašai, pagal kurios buvo galima spręsti, kad autobusas priklausė Kaliningrado AP. Gal šitas ir stovėjo Kaišiadorių g.?Parašė Vakaris Rodyti pranešimąAutoLiet, gal prisimeni Ikarus55Lux stovėjusį Kaišiadorių g., buvusios keturmetės mokyklos kieme? Gal žinai jo likimą?
2019 m. vienas buvo rastas Lietuvoje: http://www.retromobile.lt/ikarus-55-...tas-lietuvoje/
Pagal užrašus ant kėbulo jis galėjo būti iš Kaliningrado (gal tas pats?).
Pavarčius „Kautros“ archyvo dokumentus, iš turėtu 65 Kauno AP Ikarus 55 Lux autobusų, tik 4 buvo parduoti, visi kiti išardyti, kėbulai supjaustyti.
Parduoti:
1975 m. Prienų raj. kolūkiui „Veiveriai“.
1975 m. Klaipėdos jūreivystės mokyklai.
1977 m. Petrašiūnų transporto įmonei.
1980 m. Plungės raj. kolūkiui „Socialistinių kelių“.
- 2 patinka
Comment
-
Bandant susisteminti ir apjungti į vieną bendrą sąrašą visus prieinamus VAP duomenis (sąrašas yra čia >>), kilo pora klausimų.
Remiantis vidoq komentaru, 3 ir 4 kolonos buvo panaikintos 1988-04:
Ištrauka iš sąrašo su 1988 m. gautais Ik-280. Jeigu garažo numerių eiliškumas yra iš kairės į dešinę, tai 2793 ЛИС, 3292 ЛИС, 3295 ЛИС, 3297 ЛИС, 3795 ЛИС ir 3799 ЛИС dar spėjo pabuvoti 3 kolonoje. Pagal aRa informaciją, visi 1988 m. autobusai buvo gauti maždaug tuo pačiu kolonų išprastinimo laikotarpiu ar vėliau. Gatvėse jie pirmą kartą buvo pastebėti su 1xxx / 6xxx numeriais, todėl 3xxx jie būti negalėjo. Galbūt kas nors turi daugiau informacijos? Klaida sąraše? Klaida asmeniniuose užrašuose? Numeriai 3xxx buvo užklijuoti, bet nespėjus autobusų išleisti į gatves, perklijuoti į 1xxx/6xxx?Parašė vidoq Rodyti pranešimą1988 04.Parašė aRa Rodyti pranešimąApie 1988-1989 metus 3-ia ir 4-ta kolonos buvo panaikintos, o jų autobusai perkelti į kitas miesto bei užmiesčio kolonas.
Apie 1991-92 metus.Parašė aRa Rodyti pranešimąKažkada vėliau (metų tiksliai nepasakysiu) "apsižiūrėta", kad likus "skylė", ir visi kolonų numeriai masiškai pakeisti:
6 - į 3, 7 - į 4, 8 - į 6.
Taigi, nuo to laiko kai kurie "techniniai" autobusai ir kita technika dar turi keturženklius numerius su "6" priekyje, o kiti - jau tik triženklius.
2001 04.Parašė aRa Rodyti pranešimąO apie 2000-2001 metus kolonų numerių išvis atsisakyta ir garažo numeriai liko triženkliai, o pirmajame šimtuke - kaip netingėjo užrašyti - su "0" priekyje arba be jo
Parašė aRa Rodyti pranešimą
--1988----------------------
27 91 ЛИС 6652
27 92 ЛИС 1403
27 93 ЛИС 3308 6308
27 94 ЛИС 2294
27 95 ЛИС 6646 3646
32 92 ЛИС 3383 6383
32 93 ЛИС 2282
32 94 ЛИС 2236
32 95 ЛИС 3451 1451
32 96 ЛИС 1404
32 97 ЛИС 3393 6393
37 95 ЛИС 3595 1595
37 96 ЛИС 6631
37 97 ЛИС 6644
37 98 ЛИС 2265
37 99 ЛИС 3385 6385
38 00 ЛИС 2292
42 70 ЛИС 2221
VAP kolonos ir jų rašymas ant autobusų.
Remiantis AutoLiet pateikta informacija, VAP autobusai visi turėjo keturženklius numerius su kolonomis nuo "neatmenamų laikų" (mažų mažiausiai 1960 m. jos jau buvo). Remiantis vėl gi AutoLiet žinute forume (deja, nerandu dabar jos), kolonų numeriai ant autobusų atsirado apie 1971 m. vidoq žinutėje su stop kadrais iš 1971 m. filmo 59-66 ЛИС / 666 atitinką tikrą autobusą, galimai naujausią gautą tuo metu. 1972 m. spalio gale gauti Ikarus 180 (foto ne anksčiau 1973 m.) jau buvo su keturženkliais naujo stiliaus numeriais.
Klausimas: ar teisinga prielaida, kad kolonų numeriai egzistavo "visada", tačiau iki maždaug 1971 m. II pusės ant autobusų jie rašomi nebuvo?Paskutinis taisė Mettal; 2021.02.24, 09:05.
- 1 patinka
Comment
-
Atgaivinu temą ir noriu užduoti amžiną manau klausimą. Kadangi balsavimo lentelės neišėjo man padaryti, tad savo atsakymus kas kaip manote pateikite čia. Klausimas: kuriant autoįmone ir sudarinėjant garažinę numeraciją ar išskirtumėte valdžios/administracijos mašinas pirmais garažiniais numeriais, nes "jie juk valdžia, nebūtų jų-nebūtų įmonės" ar suteiktumėte paskutinius garažinius numerius ar bet kokius, kad ir vidurinius , nes svarbiausią ir pagrindinį darbą įmonėje atlieka vairuotojai perveždami keleivius. Iš anksto dėkoju Jums už atsakymus. p.s. kam atrodo keistas klausimas, tiesiog apeikite šį postą ir nieko nerašykite. Irgi ačiū.
Comment
-
Įdomus pastebėjimas numeriukų entuziastams. Klaipėdos autobusų parkas po reorganizacijos tapęs Klaipėdos paslaugomis, bendrai apjungė visą turimų mašinų garažinę numeracija. 01-149 miesto ir priemiesčio autobusai; 150-196 tarpmiestiniai ir tarptautiniai autobusai; 201-2×× gatvių valymo mašinos, įtariu kartu ir gatvių apšvietimo mašinos (arba jų numeracija prasideda 3××); 401-406 jau seniai nebenaudojami dujiniai autobusai (nera išlikusio nei vieno eksploatuojamo); 601-6×× techninės ir ūkinės mašinos; 901-902 (gal būt ir kiti mažesni katamaranai įeina, nors Klaipėdos paslaugos turi 40% Popa Boat akcijų) elektriniai laivai-katamaranai plaukiantys Danės upe. Tai tiek įdomybių numeriukų tema.
Comment
-
O kaip jūs manote, kokie kriterijai? Parašykite savus, manau kiti prisidės.Parašė UAB Susisiekimas Rodyti pranešimąKolegos, parašykite savo įžvalgas. Kaip manote, pagal kokius kriterijus yra sudaromi Lietuvos AP garažiniai numeriai? Laukiu jūsų pastebėjimų ir įžvalgų. Ačiū.
Comment
-
Žinoma, mielai. Taigi pradedam, bus manau įdomu. Mano pastebėjimai: sovietmetyje ir dar dabar kai kuriuose AP, gal būt didžiausias kriterijus pastebimas mašinų numeravimas "pagal nuotolį", ir mano galva jis būtų vienas iš tvarkingiausių ir teisingiausių: t.y. miesto, priemiesčio, tarpmiesčio mašinos (kaip pvz. Klaipėdos AP, Panevėžio AP, buvusi Raseinių AP garažinė numeracija), arba "atvirkštinis nuotolis", t.y. tarpmiesčio, priemiesčio, miesto (buvo Biržų AP kol neturėjo naujų mašinų ir buvo nesujaukta jų numeracija, taip pat UAB "Toks" pačioje gimimo pradžioje). Dar vienas iš kriterijų būtų pagal mašinų klases: t.y. mikroautobusai, midi autobusai, didieji autobusai (Kupiškio AP, Trakų AP ir kt.). Na ir dar vieną manau galima būtų laikyti patį "nuobodžiausią" kriterijų, kurio galėtų ir nebūti tai eilės tvarka gautos mašinos kurios aptarnauja skirtingo nuotolio reisus, bet viskas "suplakta" į vieną bendrą numeracija (taip manau ir patiems dispečeriams skirstant reisus, net apsunkinamas darbas), kaip pvz būtų Šilutės AP, Druskininkų AP (šiuo metu pas juos net pagal valstybinių nr.raides abėcėlės tvarka atitinka visi garažiniai numeriai). Lauksiu kolegų papildymų su pastebėjimaisParašė digital Rodyti pranešimąO kaip jūs manote, kokie kriterijai? Parašykite savus, manau kiti prisidės.Paskutinis taisė UAB Susisiekimas; 2024.02.28, 19:20.
- 1 patinka
Comment
-
Pagal Gerb. "digital" rekomendaciją ir parašiau aukščiau, ir pavyzdžių pateikiau. Ir nei pats "digital" perskaitęs, nei kiti nieko ir neprisidėjo prie papildymo.Parašė digital Rodyti pranešimąO kaip jūs manote, kokie kriterijai? Parašykite savus, manau kiti prisidės.
- 2 patinka
Comment
-
Klaipėdos AP ši numeravimo sistema "sugriuvo" pernai, gavus pirmuosius Lietuvoje 18 m ilgio elektrinius autobusus, jiems priskyrus numerius 250-262. Kodėl buvo suteikti būtent tokie numeriai? Galima bandyti spėti, kad "Regitroje" nebuvo valstybinių registracijos numerių su kitais skaičiais.Parašė UAB Susisiekimas Rodyti pranešimąMano pastebėjimai: sovietmetyje ir dar dabar kai kuriuose AP, gal būt didžiausias kriterijus pastebimas mašinų numeravimas "pagal nuotolį", ir mano galva jis būtų vienas iš tvarkingiausių ir teisingiausių: t.y. miesto, priemiesčio, tarpmiesčio mašinos (kaip pvz. Klaipėdos AP, Panevėžio AP, buvusi Raseinių AP garažinė numeracija)
Iki tol nusistovėjęs KLAP garažinių numerių diapazonas 01-130 buvo skirtas miesto ir priemiesčio autobusams ir mikriukams, 150 ir aukštyn - priemiesčio ir tarpmiesčio autobusams.
Comment
-
Valstybiniai numeriai čia ne prie ko. Ilgiesiems elektriniams autobusams suteikti garažiniai numeriai 250-262 dėl to, kad nuo 201 iki 249 sunumeruotos gatvių valymo mašinos. Tiesa, noriu paminėti, jog "Klaipėdos autobusų" miesto autobusų garažiniai numeriai jau ne pirmą kartą buvo "išskirti" iš bendros miesto autobusų 01-130 numeracijos. Prieš gerą dešimtmetį buvo 401-406 miesto dujinių autobusų garažiniai numeriai. Tad šiuo atveju elektriniai autobusai, kaip ir suprantama dar dėl ko išskirti, beto kaip minėjau nuo nr. 201 eina gatvių valymo mašinos, tad kur įterpti elektrinius autobusus tiesiog nebuvo daugiau ir kur. Dar vertėtų paminėti jog "Klaipėdos paslaugų" garažiniai nr. 600-699 skirti ūkiniam transportui, o patys paskutiniai garažiniai nr. 901-902 skirti elektriniams katamaranams plukdantiems keleivius Danės upe.Parašė Briedis Rodyti pranešimąKlaipėdos AP ši numeravimo sistema "sugriuvo" pernai, gavus pirmuosius Lietuvoje 18 m ilgio elektrinius autobusus, jiems priskyrus numerius 250-262. Kodėl buvo suteikti būtent tokie numeriai? Galima bandyti spėti, kad "Regitroje" nebuvo valstybinių registracijos numerių su kitais skaičiais.
Iki tol nusistovėjęs KLAP garažinių numerių diapazonas 01-130 buvo skirtas miesto ir priemiesčio autobusams ir mikriukams, 150 ir aukštyn - priemiesčio ir tarpmiesčio autobusams.Paskutinis taisė UAB Susisiekimas; 2024.03.03, 20:23.
Comment
-
Tada kodėl 250-262, o ne 131-143?Parašė UAB Susisiekimas Rodyti pranešimąIlgiesiems elektriniams autobusams suteikti garažiniai numeriai 250-262 dėl to, kad nuo 201 iki 249 sunumeruotos gatvių valymo mašinos. <...> kaip minėjau nuo nr. 201 eina gatvių valymo mašinos, tad kur įterpti elektrinius autobusus tiesiog nebuvo daugiau ir kur.
Comment
-
Kaip jau minėjau aukščiau, matyt dėl to, kad elektrinius autobusus norėta aplamai "atskirti" nuo dyzelinių autobusų, kaip kad anksčiau buvo atskirti dujiniai autobusai (garaž.nr. 401-406).Parašė Briedis Rodyti pranešimąTada kodėl 250-262, o ne 131-143?
Comment
-
Gal ir yra logikos, bet elektriniai "Dancer'iai" (64 ir 65) neatskirti nuo bendros miesto numeracijos.Parašė UAB Susisiekimas Rodyti pranešimąKaip jau minėjau aukščiau, matyt dėl to, kad elektrinius autobusus norėta aplamai "atskirti" nuo dyzelinių autobusų, kaip kad anksčiau buvo atskirti dujiniai autobusai (garaž.nr. 401-406).
Comment
Comment