Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[RO] Rumunijos keliai

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    #21
    Važiuojame toliau link Brašovo]
    Persiverčiame per neaukštus kalnus paskui "fūros" uodegą




    Sužinojome, ką Rumunijos autostradose reiškia ženklas su žmogiuku ir ratukais


    Tai čigonas veža malkas.
    Autostradose ratukams negalima rodytis, nes nepakankamas greitis, o kelyje Drumul Național 13 tai yra lygiateisis eismo dalyvis





    Už Brašovo - pagrindinis Karpatų kalnabūbris




    Prieš Brašovą pasukome į aplinkkelį

    Kadangi popiet dar buvo laiko, tai iškart nuvažiavome į Brano pilį
    Sprendimas buvo labai teisingas - pirmadienį Rumunijoje muziejai neveikia ir savaitgalį būtų tekę rinktis kur važiuoti - į Braną ar į Pelešą, o dabar aplankėm abi įžymybes

    Comment


      #22
      Keliai Brašovo apylinkėse


      Foto 2023.07
      Normalaus Brašovo aplinkelio yra tik fragmentai, kelias keičia numerius, vieną kartą ne ten nusukome
      DN1K / E574


      DN1K. Čia reikia apsisukti 180° kampu atgal


      DN73B
      Išankstinės krypčių nuorodos būna apie 500 m prieš sankryžą, o paskui tas pats ženklass pakarotojamas aukštai apie 250 m prieš sankryžą


      Normalus kelias DN73G


      Autostrada A3


      Ji greit pasibaigia




      DN73




      Branas - pasaulio centras


      Brano pilis


      Reikia susirasti parkingą



      Comment


        #23
        Kelias DN73 iš Brano į Brašovą


        Pamačius Rašnovo tvirotvę (Cetatea Râșnovu) užsinorėjo į ją užsukti

        Pilis niekuo ypatinga, viduje vyksta remontas. vaizdai nuo viršaus visada gražūs
        Gal ypatinga tai, kad Rašnovo miestelio aikštėje prie funikulieriaus pastatytas puikus nemokamas požeminis parkingas

        DN73 tarp Rašnovo ir Brašovo


        Brašovas. Užrašas trimis kalbomis Brașov / Brassó / Kronstadt


        Turbūt gražiausias ir linksmiausias Rumunijos miestas

        Comment


          #24
          Labai gerai sudalyvavę Brašove važiuojame toliau.
          Tą dieną nuvažiaviome 300 km ir du kartus persivertėme per Karpatus

          Telefoninis žmėlapis iš www.mapy cz.

          Pora nuotraukų anonsui




          Comment


            #25
            Nuo Brašovo iki Sibiiu pagrindiniu plentu DN1 yra beveik 150 km ir 2½ val. kelio
            Važiuojame aplink virš 300 km ir kelionė užtruko 7½ val - tam, kad pamatytume Transfagarašaną

            Foto 2023.07
            Iš Brašovo važiuojame tuo pačiu keliu per Braną


            Pasibaigus autostradai A3 toliau važiuojame keliu DN73


            Tą dieną matėme ypatingai daug vežimų su arkliais


            Pasisukiojame Brano miestelyje




            Tokios pačios gražios medinės bažnyčios (cerkvės) kaip ir Maramureše


            Kemperis prieš nosį - kiekvieno vairuotojo džiaugsmas




            Nedidelė pirmoji perėja ties Fundata. Telefonas rodė 1261 m aukštį
            Transilvanijos ir Valakijos, Brašovo ir Ardžešo apygardų (žudecų) riba

            Comment


              #26
              Keliu DN73 Brașov - Câmpulung - Pitești smagiai leidžiamės į Dymbovicos (Dâmbovița) upės slėnį








              Priešingoje pusėje praverstų papildoma juosta lenkimui








              Comment


                #27
                Tame Valachijos kampe prie Kympulungo (Câmpulung) pasitaikė daug arklių traukiamų vežimų




                Taip gražiai vežimus puošia tik čigonai






                Comment


                  #28
                  DN73C tarp Câmpulung ir Curtea de Argeș
                  Tai yra Rumunijos antros eilės kelias (drum național secundar din România).

                  Vaizdai Valachijoje kur kas liūdnesi nei Transilvanijoje






                  Domnești


                  Vietomis pakelės vaizdai buvo kaip kokiame filme apie Stalkerį




                  Curtea de Argeș (tariama Kurtia de Ardžeš)


                  Šioje cerkvėje yra Rumunijos karalių palaidojimo vieta

                  Comment


                    #29
                    DN7C Transfăgărășan
                    Tai krašto kelias jungiantis Valachijos Curtea de Argeș miestą ir Transilvanijoje esančią Kartišoaros (Cârțișoara) sankryžą kelyje DN1 tarp Sibiu ir Brašovo.
                    Apie 25 km važiavimo Ardešo upės slėniu iki tos vietos, kur kelias uždaromas nuo rudens iki pavasario pabaigos ar kartais net iki vasaros pradžios.

                    Draugiški vietiniai


                    Egzotiškos transoporto priemonės




                    Albești de Argeș.
                    Šioje knaipėje mus bandė apgauti - pirmą ir vienintelį kartą Rumunijoje










                    Artėjant prie kalnų pastatai gražėja


                    Arefu, paskutinė gyvenvietė slėnyje.
                    Tolumoje aukštai matosi Cetatea Poienari (Pojenari tvirtovė) - tikroji Drakulos pilis


                    Kelias į Transfagarašaną atidarytas

                    Toliau buvo įdomiausia visos dviejų savaičių kelionės po Rumuniją dalis.

                    Comment


                      #30
                      Transfagarašano kelyje iš pradžių buvo keli tuneliai




                      Staiga eismas sustojo ir greit susidarė kamštis
                      Kamščio priežastis.


                      Paskui atėjo pranešimas

                      Comment


                        #31
                        DN7C Transfăgărășan.

                        Meškų žemėlapis
                        Visos meškos telkiasi netoli dirbtinio Vidraru ežero (Lacul Vidraru).

                        Matėme 10 meškų (ursus): 6 suagusias meškas ir 4 meškiukus.
                        Labai keista, kad jos visos toje kelio pusėje, kur yra ežeras


                        Pirmoji meška su dviem meškiukais


                        Tos meškos visai nebijo žmonių ir automobilių




                        Tas pats viadukas kuris matėsi iš apačios




                        Pojenari pilis (Cetatea Poenari).




                        Už tunelio - Ardžešo upės (Râul Argeș) užtvanka, kuri suformavo dirbtinį Vidraru ežerą


                        Paskutinis taisė Romas; 2025.06.29, 22:09.

                        Comment


                          #32
                          Meškų ruožas palei Vidraru ežerą tik prasidėjo












                          Comment


                            #33
                            DN7C Transfăgărășan
                            Pakilimas per 50 kilometrų nuo 867 m iki 2040 m virš jūros lygio

                            Telefoninis žemėlapis uš www.mapy.cz

                            Iš pradžių kelias eina palei Vidraru ežerą.
                            Daug sukiojimosi palei kiekveiną įlanką, o vaizdų per medžius beveik nesimatė


                            Sankryža us keliuku palei kitą ežero galą




                            Pradeda matytis rimtesni kalnai










                            Ši poilsi aikštelė su kioskeliu buvo apie 1400 m aukštyje




                            Ten kilsime. Iki Transfagarašano perėjos liko apie 10 km atstumo ir 650 m aukščio

                            Comment


                              #34
                              DN7C Transfăgărășan

                              www.mapy.cz

                              Foto 2023.07
                              Pakilimas į Transfagarašaną​






                              Cascada Capra - Kapros krioklys




                              Tolumoje aukštai esančios galerijos yra virš 2000 m aukštyje








                              Žvilgsnis atgal


                              Įvažiavimas į Transfagarašano tunelį (Tunelul Capra-Bâlea)
                              Tunelis pastatytas Ceausescu laikais, 1970-1974 metais.
                              Rumunijoje jis yra aukščiausias (altitudė 2025–2042 m) ir ilgiausias (887 m ilgio).


                              Mes vėl Transilvanijoje

                              Comment


                                #35
                                Transfagarašane nenorom prisimeni, kad kažkas pas mus aiškina apie "techniškai sudėtingiausias autostrados atkarpas" ... Suvalkijos lygumose.
                                Penktadienį eismui atidaryta 16 km ilgio „Via Baltica“ atkarpa ties Marijampole, kurios modernizavimo darbai buvo pradėti praėjusių metų birželį. Pasak „Via Lietuva“ vadovo Mariaus Švaikausko, tai buvo ilgiausia ir techniškai sudėtingiausia kelio atkarpa, o kurios atnaujinimo kaina siekė 223,6 mln. eurų
                                https://www.lrt.lt/naujienos/eismas/...UMhTMvYWtrK0YT IXJ87fBc4UCAGyvS0UDwnA
                                .

                                Transfăgărășan 1970-1974
                                Strategins Transfagarašano kelias buvo pastatytas prieš 51 metus.
                                Tokio kelio būtinybę 1968 m. Varšuvos sutarties šalių invazijos (Rumunija vienintelė ten nedalyvavo) pamatė tuometis Rumunijos komunistų vadovas Nicolae Ceasescu. Buvo apskaičiuota, kad toks maršrutas leistų maždaug 2000 transporto priemonių šarvuočių divizijai per 24 valandas nuo sovietų invazijos atakos dislokuotis į šiaurėje esančią Transilvaniją. Statyba vyko Fagarašo kalnuose, aukščiausioje Pietų Karpatų vietoje, kur viršūnės viršija 2500 metrų. Kelio tiesimas truko tik 4 metus 1971-1974 m. Staybose dalyvavo Ruminijos kariuomenė.

                                Foto 1971-1974 iš Transfagarašano kelio statybos

                                RFE / RL 2024.07.17
                                Romania's Transfagarasan: How Soviet Invasion Fears Inspired The 'Best Road In The World'
                                Rumunijos Transfagarašanas: kaip sovietų invazijos baimė paskatino pastatytti „geriausią kelią pasaulyje“





                                Iškilmingas kelio atidarymas 1974 m. rugsėjo 20 d.
                                Turbūt netoli tunelio prie Ardžešo užtvankos


                                Atidarytas eismas Transfagarašano šiaurinėje (Transilvanijos) pusėje


                                Meškų buvo ir tais laikais

                                https://www.rferl.org/a/romania-tran.../33125063.html

                                Video: Adevăruri despre trecut: Povestea celor care au construit Transfăgărăşanul
                                Tiesa apie praeitį: istoriaj apie tuso kas statė Transfagarašaną
                                Rumunijos Transfagarašas: kaip sovietų invazijos baimė įkvėpė „geriausią kelią pasaulyje“

                                https://www.youtube.com/watch?v=lwK0aanZzhI&t=443s

                                Comment


                                  #36
                                  Parašė Romas Rodyti pranešimą
                                  Transfagarašane nenorom prisimeni, kad kažkas pas mus aiškina apie "techniškai sudėtingiausias autostrados atkarpas" ... Suvalkijos lygumose.
                                  Tai, kad tamstos fotografuoti objektai yra sudėtingesni, nereiškia, kad ta Via Baltica kelio atkarpa nebuvo techniškai sudėtingiausia Via Balticoje, todėl nesuprantamas pastovus tokių pasažų dėjimas ne į temą. Logikos ekspertas Gator neduos sumeluoti.

                                  Comment


                                    #37
                                    /\ Taip, su palyginimais gali būti nepatenkintų. Pasistengsiu nepiktnaudžiauti, bet visiškai palyginimų nepavyks išvengti.
                                    Turbūt niekas neįsižeidė, kai parašiau, kad Rumunijoje lyginant su Lietuva yra nepakankama degalinių infrastruktūra ar arklių traukiami vežimai trukdo eismą, ko pas mus beveik nebūna.

                                    Dėl techninio sudėtingumo galima pajuokauti,kad Lietuvoje nebuvo meškų, kurios trukdytų kelininkams dirbti (nors gal jau ir pas mus jos atsirado).
                                    Paskutinis taisė Romas; 2025.07.01, 16:34.

                                    Comment


                                      #38
                                      Iš tamstos parašymo buvo galima suprasti, kad lietuviai meluoja apie techninį sudėtingumą ("kažkas pas mus aiškina apie "techniškai sudėtingiausias autostrados atkarpas" ... Suvalkijos lygumose"). Bet šiuo atveju turbūt taip nėra, ir tai turbūt buvo sudėtingiausia Via Balticos atkarpa. Tai nereiškia, kad ji ypatingai kažkuo sudėtinga, tiesiog sudėtingesnė už kitas atkarpas ir tiek.
                                      Paskutinis taisė digital; 2025.07.01, 16:43.

                                      Comment


                                        #39
                                        "Melavimas" - tik tamstos interpretacijos. Visi puikiai supranta, kad techniškai Lietuvoje kelią lygumose galima nutiesti santykinai nesunkiai - tilto per Šešupės upę nesulyginsi su tuneliais ir kalnų serpantinais.
                                        Pas mus kur kas daugiau problemų su biurokratija, ypač dėl žemės paėmimo (šie dalykai beveik nesikeičia) ir kartais su finansavimu (Lenkijoje kažkaip ES investicijos keliams buvo panaudotos greičiau). Ir ta biurokratija turbūt daugiau trukdo kelių plėtrą nei, pvz, rumuniškos meškos..

                                        Transfagarašanas buvo nutiestas komunistinės diktatūros sąlygomis - naudojant kariuomenės resursus ir neskaičiuojant išlaidų. Juk Rumunija buvo laikoma skurdžia šalimi, kur mega-projektams buvo teikiamas prioritetas lyginant su žmonių kasdienine gerove (pvz. Dunojaus -Juodosios jūros kanalas ar Parlamento rūmai Bukraešte) .

                                        Po 50 metų labai smagu važiuoti Transfagarašanu ir grožėtis kalnais, o kelio statyba buvo sunki ir gal pareikalavo žmonių aukų. Čia kaip su Egipto piramidėmis - po daugelio metų visi jomis stebisi ir grožisi, o kaip tas daiktas atsirado, geriau per daug negalvoti.
                                        Paskutinis taisė Romas; 2025.07.01, 17:00.

                                        Comment


                                          #40
                                          Parašė Romas Rodyti pranešimą
                                          "Melavimas" - tik tamstos interpretacijos. Visi puikiai supranta, kad techniškai Lietuvoje kelią lygumose galima nutiesti santykinai nesunkiai - tilto per Šešupės upę nesulyginsi su tuneliais ir kalnų serpantinais.
                                          Dėl to niekas ir nesiginčija, bet ką tada reiškia tamstos pasakymas "kažkas pas mus aiškina apie "techniškai sudėtingiausias autostrados atkarpas" ... Suvalkijos lygumose"? Tiesiog nevykęs bandymas pašiepti?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X