Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[KAU] Miesto centro įvažiavimo mokestis

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    [KAU] Miesto centro įvažiavimo mokestis

    Darnaus judrumo dvasios vedina, Kauno miesto savivaldybė jau ne kartą yra prasitarusi apie galimą įvažiavimo mokesčio įdiegimą į miesto centrą. Tai yra sėkmingai taikoma nemažai pasaulio miestų.

    Privalumai - miesto centro įvažiavimo mokesčiai renkami siekiant valstybėms surinkti mokesčius kelių priežiūrai bei tiesimui, taip pat siekiant sumažinti oro taršą ar apriboti eismą miestuose bei sumažinti spūstis.

    Technologija - pilnai automatizuota Singapūro portalo stiliaus automobilio numeriu nuskaitymo sistema. Ta pati sistema gali būti pritaikoma ir mokomose mašinų stovėjimo aikštelėse.

    Būtinos sąlygos - gerai išplėtotos alternatyvos keliaujantiems į centrą (viešasis transportas - greitas, patogus, prieinamas; dviračių takai) bei norintiems jį apvažiuoti (Kėdainių tiltas, rytinis aplinkelis )

    Pradinės diskusijos idėjos:
    1. Kokios nuomonės laikotės? Ar tikite šios iniciatyvos privalumais Kauno miestui bei žmonėms?
    2. Kokias technologijas tam pritaikytumėte?
    3. Būtinos sąlygos:
      1. Ar užtektų Kėdainių tilto nutiesimo? Kokios kitos alternatyvos turėtų egzistuoti pvz. tramvajus Kaune?
      2. Ar turėtų būti svarstoma "park&ride" schema, su daugiaaukštėmis stovėjimo aikštelėmis prie įvažiavimo į centrą bei patogiu susisiekimu iš jų į miesto centrą? Pvz. Vilijampolės taksi parkas - renovuotas bei šalia praeinanti tramvajaus linija?
    4. Kaina - kokios kainos turėtų būti taikomos lengvosioms bei sunkiosioms transporto priemonėms bei motociklams? Ar tai turėtų būti kordinuojama su parkavimo mokesčiu miesto centre?
    5. Kuriose centro įvažiavimo vietose įdiegtumėte mokesčio "portalus"?
      1. Pabandžiau pats padėlioti galimus portalus. Kauno geografija gana dėkinga - jei nesuklydau, su 10 portalų galima pilnai kontroliuoti įvažiavimus į centrinę miesto dalį?

    #2
    Nekvesčionuojant viso logiškumo tai dar A. Mackevičiaus yra g. kurią reiktų uždaryt.

    Comment


      #3
      Nemanau kad čia gera mintis. Tos fiksavimo vietos griozdiškos, tų mokesčių sąlyginai nedaug surenka ir nesuprantu ką toks mokestis Kaune bando spręsti. Čia toks "solution in search of a problem".



      Comment


        #4
        Ir paskui kai yra infrastruktūra tokio mokesčio rinkimui, tas mokestis labai lengvai kyla...
        Stokholme nuo 07:00 iki 08:29 jau virš €4 moki už vieną pravažiavimą.


        Comment


          #5
          vairotoju genocydas!

          Comment


            #6
            Parašė Taj Mahal Rodyti pranešimą
            Nemanau kad čia gera mintis. Tos fiksavimo vietos griozdiškos, tų mokesčių sąlyginai nedaug surenka ir nesuprantu ką toks mokestis Kaune bando spręsti. Čia toks "solution in search of a problem".
            Sprendžia, kad skatina rinktis VT ir kitas priemones ir mažina automobilizmą.
            Paskutinis taisė Gator; 2023.05.12, 11:37.

            Comment


              #7
              aš tai išvis uždėčiau mokestį už įvažiavimą į miestą. Nėr čia ko išvis važinėti. Prie įvažiavimo į miestą Park&Ride parkingus ir viskas.

              Comment


                #8
                Primenu, kad čia ne diskusija apie tai ar reikią kažką daryti ar nereikia. Alternatyviųjų degalų įstatymas nustato savivaldybėms pareigą nustatyti mažos taršos zonas, o savivaldybės renkasi priemones, kokiomis tos zonos privalo būti įgyvendintos.
                It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on

                Comment


                  #9
                  Parašė puodukas Rodyti pranešimą
                  Darnaus judrumo dvasios vedina, Kauno miesto savivaldybė jau ne kartą yra prasitarusi apie galimą įvažiavimo mokesčio įdiegimą į miesto centrą. Tai yra sėkmingai taikoma nemažai pasaulio miestų.

                  Privalumai - miesto centro įvažiavimo mokesčiai renkami siekiant valstybėms surinkti mokesčius kelių priežiūrai bei tiesimui, taip pat siekiant sumažinti oro taršą ar apriboti eismą miestuose bei sumažinti spūstis.

                  Technologija - pilnai automatizuota Singapūro portalo stiliaus automobilio numeriu nuskaitymo sistema. Ta pati sistema gali būti pritaikoma ir mokomose mašinų stovėjimo aikštelėse.

                  Būtinos sąlygos - gerai išplėtotos alternatyvos keliaujantiems į centrą (viešasis transportas - greitas, patogus, prieinamas; dviračių takai) bei norintiems jį apvažiuoti (Kėdainių tiltas, rytinis aplinkelis )

                  Pradinės diskusijos idėjos:
                  1. Kokios nuomonės laikotės? Ar tikite šios iniciatyvos privalumais Kauno miestui bei žmonėms?
                  2. Kokias technologijas tam pritaikytumėte?
                  3. Būtinos sąlygos:
                    1. Ar užtektų Kėdainių tilto nutiesimo? Kokios kitos alternatyvos turėtų egzistuoti pvz. tramvajus Kaune?
                    2. Ar turėtų būti svarstoma "park&ride" schema, su daugiaaukštėmis stovėjimo aikštelėmis prie įvažiavimo į centrą bei patogiu susisiekimu iš jų į miesto centrą? Pvz. Vilijampolės taksi parkas - renovuotas bei šalia praeinanti tramvajaus linija?
                  4. Kaina - kokios kainos turėtų būti taikomos lengvosioms bei sunkiosioms transporto priemonėms bei motociklams? Ar tai turėtų būti kordinuojama su parkavimo mokesčiu miesto centre?
                  5. Kuriose centro įvažiavimo vietose įdiegtumėte mokesčio "portalus"?
                    1. Pabandžiau pats padėlioti galimus portalus. Kauno geografija gana dėkinga - jei nesuklydau, su 10 portalų galima pilnai kontroliuoti įvažiavimus į centrinę miesto dalį?
                  Mindaugo pr., Birštono g. yra tranzitinės gatvės, tai nelogiška būtų jas uždaryti, bet patekimą į senamiestį ar naujamiestį riboti visai logiška.
                  Paskutinis taisė Lettered; 2023.05.12, 13:16.
                  Flickr

                  Comment


                    #10
                    Parašė Taj Mahal Rodyti pranešimą
                    Nemanau kad čia gera mintis. Tos fiksavimo vietos griozdiškos, tų mokesčių sąlyginai nedaug surenka ir nesuprantu ką toks mokestis Kaune bando spręsti. Čia toks "solution in search of a problem".
                    Nesu tikras ar tokių gargarų reikia šiais laikais, tikrai užtektų šių radarų numerių fiksavimui, kurie vienu metu gali šimtus auto fiksuoti:

                    Click image for larger version  Name:	114710609-f5cfb2e4-017f-4ec3-82cb-119f453b52e7.jpg Views:	0 Size:	391,1 kB ID:	2050447
                    Paskutinis taisė booraz; 2023.05.12, 13:40.
                    AZ.Baku | FI.Vaasa | SR.Paramaribo | SE.Lund | DZ.Annaba

                    Comment


                      #11
                      Šiaip tai jau buvo pristatytas planas ir logiško varianto su mažų emisijų zonom Kaune ir su visais "vartais" pavaizduotais:

                      Click image for larger version

Name:	zonos.PNG
Views:	1032
Size:	1,77 MB
ID:	2050462

                      Comment


                        #12
                        Ar šiame žemėlapyje pravažiavimas per Šv. Gertrūdos g. ir Savanorių pr. nelaikomas tranzitu?

                        Comment


                          #13
                          Parašė Kitas Džiugas Rodyti pranešimą
                          Ar šiame žemėlapyje pravažiavimas per Šv. Gertrūdos g. ir Savanorių pr. nelaikomas tranzitu?
                          Savanorių pr. pradžioje (kalno apačioje) matosi žalias taškas (rutuliukas).
                          Tas iš karto išriša, kad paskesni rutuliukai ties Mackevičiaus ir Šauklių g. įrengti taip, kad įtraukia Gertrūdos ir Šauklių g. į tranzito apribojimo zoną.
                          Man tik kelia klausimas kodėl ne ant Savanorių pr. kalno įvažiavimo punktas.

                          Pirmas etapas jau šiandien galėtų būti įgyvendintas, man nesuprantamas tranzitas per Rotušės aikštę nuo Aleksoto tilto į Vilijampolės tiltą.
                          Realiai visoj Europoj paaiškinta, kad pėstieji gyvina Senamiesčius, o ne auto, kaip tik pastatai labiau byra/nepatrauklūs tvarkyti dėl tranzito, o ne kad pėstysis neateis nes per toli.
                          Senamiestis tiek Kaune, tiek bet kur Europoje bendrai pėsčioms buvo statytas, kai nebuvo auto ir net juo nekvepėjo.

                          Comment


                            #14
                            Parašė PoDV Rodyti pranešimą
                            Pirmas etapas jau šiandien galėtų būti įgyvendintas, man nesuprantamas tranzitas per Rotušės aikštę nuo Aleksoto tilto į Vilijampolės tiltą.
                            Realiai visoj Europoj paaiškinta, kad pėstieji gyvina Senamiesčius, o ne auto, kaip tik pastatai labiau byra/nepatrauklūs tvarkyti dėl tranzito, o ne kad pėstysis neateis nes per toli.
                            Senamiestis tiek Kaune, tiek bet kur Europoje bendrai pėsčioms buvo statytas, kai nebuvo auto ir net juo nekvepėjo.
                            Kaune senamiestyje nebėra tranzito, kai buvo stipriai apribotas eismas ties rotuše, niekas nesivargina naudoti senamiesčio tranzitui. Yra tik tie kurie važiuoja su tikslu nuvažiuoti į senamiestį, bet jie niekur nedings ir po apribojimų. Šiaip nors ir ribos aiškios zonų, labiau neaišku yra kriterijus kaip bus ribojima, nes net žiūrint Europos pavyzdžius tai low emission zonose visvien galima važiuoti su automobiliais ir ypač elektromobiliais ir netgi papildomai neapmokestinama, tiesiog atfiltruojami dūmijantys laužai.

                            Comment


                              #15
                              Parašė evil Rodyti pranešimą

                              Kaune senamiestyje nebėra tranzito, kai buvo stipriai apribotas eismas ties rotuše, niekas nesivargina naudoti senamiesčio tranzitui. Yra tik tie kurie važiuoja su tikslu nuvažiuoti į senamiestį, bet jie niekur nedings ir po apribojimų. Šiaip nors ir ribos aiškios zonų, labiau neaišku yra kriterijus kaip bus ribojima, nes net žiūrint Europos pavyzdžius tai low emission zonose visvien galima važiuoti su automobiliais ir ypač elektromobiliais ir netgi papildomai neapmokestinama, tiesiog atfiltruojami dūmijantys laužai.
                              Toks susidaro įspūdis, kad vis dar vyksta tranzitas.
                              Nors tikrai rimta, kad pats Senamiestis didelį auto srautą generuoja. Pėsčiomis praeiti ar su dviračiu pravažiuot diskomfortas Muitinės ir Jakšto gatves.

                              Via Baltiką turim išplatint, bet Senamiestį matau kaip didelę pėsčiųjų zoną, kur daugiausia tik spec. tarnybos važiuotų.
                              Požeminiai parkingai ar VT tobulinimas? Aš už.

                              Comment


                                #16
                                Parašė PoDV Rodyti pranešimą

                                Toks susidaro įspūdis, kad vis dar vyksta tranzitas.
                                Nors tikrai rimta, kad pats Senamiestis didelį auto srautą generuoja.

                                Via Baltiką turim išplatint, bet Senamiestį matau kaip didelę pėsčiųjų zoną, kur daugiausia tik spec. tarnybos važiuotų.
                                Požeminiai parkingai ar VT tobulinimas? Aš už.
                                Nevyksta nes net piko metu su avarija Gertrūdos gatvėj Google prognozuoja pusantro karto ilgiau važiuoti pro rotušę, nei normaliu keliu. Šiaip geriausias (ir pigiausias) variantas yra mažinti parkingo vietų ir jį branginti, o aplinkinės gatvelės turėtų virsti "gyvenamoji zona". Taip gyventojam neuždraudžiant privažiuoti, bet visiem kitiem - tektų parkuotis senamiesčio prieigose ir ateiti pėsčiomis. Vėlgi žiūrint į kitų šalių patirtį senamiesčiai kur būtų visai draudžiamas eismas man dar nepasitaikė, bet pvz mažai kam šautų į galvą kokioje Briugėje bandyt važiuot į senamiesčio centrą automobiliu, net jei tai ir nedraudžiama.

                                Comment


                                  #17
                                  Teoriškai tranzitas per senamiestį įmanomas tik nuo Karaliaus Mindaugo į žiedo pusę. Atvirkščiai eismą apriboja ženklai ir vienpusis eismas, jeigu neklystu. Būtent tas atvirkščias variantas yra turbūt vienintelis, kada visgi gali apsimokėt kirsti per senamiestį - jeigu Gimnazijos g. avarija ir piko metu susidaręs kamštis. Tada jeigu reikia link Aleksoto per senamiestį visgi apsimokėtų prašokt. Praktiškai niekas taip nedaro (nu gal vienetai keli per visą dieną) iš mano patirties. Kitu atveju link pilies visiškai neapsimoka.

                                  Man atrodo dabar pagrinde ten važinėja:
                                  - Vietiniai (darbuotojai, gyventojai, etc.)
                                  - Suburbijos supertėveliai (darželis, Jėzuitai, kitos mokyklėlės)
                                  - Klientai ir turistai (kavinių, parduotuvių, muziejų ir kt.)
                                  - Ratus sukantis jaunimas (sustoja aikštelėje prie pilies)

                                  Realiai visom grupėm nelabai reikalingas tranzitas, nes senamiestis yra vienas iš jų kelionės tikslų, tad padarius porą akligatvių ir vienpusių pravažiavimų turėtų be širšalo aprimt likęs judesys senamiestyje.

                                  Bent tiek manau tikrai verta padaryt ir dabar, pasižiūrėt kaip keisis situacija.

                                  Comment


                                    #18
                                    Laukiu kada bus mokestis už orą pagal plaučių tūrį, kurį reiks tikrinti kas 5 metus.

                                    Comment


                                      #19
                                      Parašė evil Rodyti pranešimą
                                      Šiaip tai jau buvo pristatytas planas ir logiško varianto su mažų emisijų zonom Kaune ir su visais "vartais" pavaizduotais:

                                      Click image for larger version

Name:	zonos.PNG
Views:	1032
Size:	1,77 MB
ID:	2050462
                                      Tai pirmos zonos pirkimas jau vyko, deja nebuvo sėkmingas: https://cvpp.eviesiejipirkimai.lt/No...ls/2022-691746
                                      Sankryžos, kuriose planuojama įranga:
                                      Karaliaus Mindaugo pr. - V. Kuzmos g. sankryža
                                      Karaliaus Mindaugo pr. - M. Daukšos g. sankryža
                                      Karaliaus Mindaugo pr. - L. Zamenhofo g. sankryža
                                      Karaliaus Mindaugo pr. - Palangos g. sankryža
                                      Gimnazijos g. - Kurpių g. sankryža
                                      Šv. Gertrūdos g. - J. Jablonskio g. sankryža
                                      Šv. Gertrūdos g. - A. Mapu g. sankryža
                                      Šv. Gertrūdos g. - M. Daukšos g. sankryža
                                      Šv. Gertrūdos g. - Kumelių g. sankryža
                                      Jonavos g. - M. Valančiaus g. sankryža
                                      Jonavos g. - A. Jakšto g. sankryža

                                      Comment


                                        #20
                                        Parašė PoDV Rodyti pranešimą

                                        Savanorių pr. pradžioje (kalno apačioje) matosi žalias taškas (rutuliukas).
                                        Tas iš karto išriša, kad paskesni rutuliukai ties Mackevičiaus ir Šauklių g. įrengti taip, kad įtraukia Gertrūdos ir Šauklių g. į tranzito apribojimo zoną.
                                        Man tik kelia klausimas kodėl ne ant Savanorių pr. kalno įvažiavimo punktas....
                                        Pagal schema, Savanorių pr., Gertrūdos ir Šauklių g. paliktos tranzitui, kaip ir Vytauto pr, palikta galimybė privažiuoti prie Akropolio ir Žalgirio arenos.
                                        Savanorių pr. apačioje esantis taškas fiksuoja eismą į Ožeškienės g. turėtų būti perkeltas už Jeruzalės sk., nors pagal matomą neįvykusį pirkimą tai tų taškų bus tikrai daugiau jau vien I-zonoje.
                                        Aišku II-zona galės būti įgyvendinama tik pastačius Kėdainių tiltą ir sutvarkius Minkovskių g.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X