Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Lietuvos kelių žemėlapiai

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Romas
    replied
    Lietuvos TSR turistinis žemėlapis, 1962

    Linas Broga, Eugenijus Danilevičius Lietuvos TSR turistinis žemėlapis
    Valstybinė politinės ir mokslinės literatūros leidykla, 1962


    Legenda


    Šis leidinys buvo pakartotas 1963 metais
    Pakitimai nėra dideli - tik pakeistas per 1963 m. administracinę reformą panaikintų rajonų centrų (Ariogalos, Širvintų ir dar 19 miestelių) šriftas ir atitinkamai pervardinti kolūkių bei lankytinų vietų adresai

    ..


    Tame žemėlapyje (tiksliau - atlase) buvo daug informacijos apie Lietuvos gamtą, muziejus, architektūrą ir kitas lankytinas vietas, nors buvo ir tokių "lankytinų" vietų, kaip kolūkiai ir gamyklos










    Tai buvo paskutinis Lietuvos kelių ir lankytinų vietų žemėlapis, kur buvo neiškraipytas vietovės vaizdavimas. Vėliau beveik tris dešimtmečius buvome "maitinami" įvairiais iškraipytais žemėlapiais


    Turbūt verta porą sakinių parašyti apie šio puikaus leidinio autorius
    Linas Broga (1925-2005) dirbo 1956-1962 m. LTSR kelių valdyboje bei LTSR Automobilių transporto ir plentų ministerijoje, vėliau perėjo dirbti į VISI. Tik dabar aiškėja, kad savo fotografiniu palikimu L.Broga gali būti vadinamas sovietmečio Buraču ar Bulhaku.
    Lino Brogos biografija ir fotogalerija http://www.linasbroga.lt/

    Eugenijus Danilevičius parašė knygas "Vilniaus apylinkėmis" (1962, su V.Karveliu), "Maršrutai iš Vilniaus" (1975), "Šlamėkit, ąžuolai" (1984), "Po Vilniaus apylinkes" (1986)
    Paskutinis taisė Romas; 2013.09.15, 08:45.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    2012 m. kalendorius su kelių žemėlapiais

    (...) apie Vilniaus universiteto bibliotekos Retų spaudinių skyriaus su UAB “Ex Art“ išleistą 2012 m. sieninį kalendorių “Lietuvos keliai istoriniuose žemėlapiuose“ (...)
    Kalendoriaus leidybą inicijavo asociacija “Lietuvos keliai“, leidinio redaktorius žurnalo “Lietuvos keliai“ ats. sekretorius dr.Gražvydas Paliulis. Kalendorių siejant su kitų valstybių leidžiamais kartografiniais sieniniais kalendoriais, teiktina pastaba dėl žemėlapių trumpos metrikos, nenurodant žemėlapių priklausomybės ir jų mastelio. Daugumas žemėlapių priklauso V.Mincevičiaus VU dovanotai kolekcijai.(...)
    Dauguma žemėlapių iš XVIII a. - XIX a., o kalendorius baigiamas 1918 m. žemėlapiu

    http://www.maps4u.lt/lt/news.php?readmore=344

    Komentuoti:


  • Kosovo
    replied
    1840 - 1842 m.

    Komentuoti:


  • Zorro
    replied
    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Vienas mūsų forumo lankytojas iškart nustatė žemėlapio datą - tarp 1836 ir 1842 metų
    Turbūt tiksliau, tarp 1839 ir 1842.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Vilniaus gubernijos kelių žemėlapis ~ 1840 m.

    Parašė walentina
    VU gidas kviečia susipažinti su žemėlapiu, saugomu Vilniaus universiteto bibliotekos Rankraščių skyriuje.
    Vilniaus gubernijos kelių ir pašto stočių žemėlapis
    „Карта Виленской губернiи съ означенiемъ почтовыхъ трактовъ, военныхъ, коммуникацiонныхъ и проселочныхъ дорогъ съ показанiемъ разстояний междугородами и мѣстечками“).

    Pavadinimas


    Bendras vaizdas


    Fragmentas šalia Vilniaus



    Žemėlapis saugomas VU bibliotekos Rankraščių skyriaus J. Lelevelio fonde
    http://gidas.wordpress.com/2011/01/1...klo-zemelapis/

    Vienas mūsų forumo lankytojas iškart nustatė žemėlapio datą - tarp 1836 ir 1842 metų

    Komentuoti:


  • Civis
    replied
    Lietuvos TSR turistinis žemėlapis, 1987

    Lietuvos TSR. Turistinis žemėlapis.
    Vyriausioji geodezijos ir kartografijos valdyba prie TSRS Ministrų Tarybos.
    Maskva, 1987
    Tiražas 50 000 egz.
    Mastelis 1:600 000






    Fragmentai




    Legenda


    Vilnius (centrinė dalis)

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Ostlandas. Lietuvos generalinė apygarda, 1942

    Ostlando atlasas,
    Žemėlapis Nr. 50 Kelių tinklas
    Atlasas išleistas 1942 m. Rygoje, redaktorius Gottfried Müller.

    Fragmentas su Lietuvos generaline apygarda (Generalbezirk Litauen)

    Šaltinis: http://libx.bsu.edu/

    Nusistebėjimą kelia tempai, per kuriuos surinkta statistika bei kita medžiaga ir parengti kokybiški net ir šiems laikams žemėlapiai.

    Čia turbūt pirmasis žemėlapis, kuriame jau iki 1939 m. nutiesti plentai:
    - Žemaičių plentas Kaunas - Raseiniai - Kryžkalnis - Rietavas - Gargždai
    - Aukštaičių plentas Cinkiškiai - Kėdainiai - Panevėžys - Biržai
    Vokiečių kariniuose žemėlapiuose dar 1941 metais šie plentai nebuvo pažymėti.

    Taip pat matosi iki karo tiestas plentas iš Širvintų Ukmergės link.
    Kitus plentus Lietuva turėjo nuo caro laikų, neskaitant kelių, kuriuos nutiesė lenkai Vilniaus krašte (į Švenčionis, Trakus, Širvintas, Gardiną, Svyrius).
    Paskutinis taisė Romas; 2011.01.08, 21:28.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Ostlandas 1942

    Vokiečių okupacijos metais dar iki 1942 m. pavasario buvo sudarytas Ostlando reichskomisariato atlasas. Ten buvo išnagrinėta viskas - nuo darbo jėgos iki gamyklų įrengimų ir avių skaičiaus. Buvo iš esmės pasiruošta išsiurbti visus okupuotų sričių resursus.
    Apytikrė atlaso data - 1942 m. pradžia. Ten nurodytos projektuojamos administracinės ribos, įsigaliojusios nuo 1942.04.01.

    Žemėlapis Nr.50. Ostlando susiekimo kelių žemėlapis
    Ostland Strassennetz
    Bendras žemėlapio vaizdas


    Baltijos šalys ir Vakarų Baltarusija
    Dar matomas administracinis padalijimas iki 1942.04.01. Lietuvos teritorijai priskirtas tik Vilniaus kraštas, atitekęs pagal 1939.10.10 Maskvos sutartį. Parodytas 1939-1941 m. veikęs Baltarusijos administracinis padalinimas su sritimis.

    1942.04.01 prie Ostlando Lietuvos generalinės apygardos (Generalbezirk Litauen)prijungtos Ašmenos ir Svyrių apskritys bei Vidžių ir Benekainių valsčiai.
    Marcinkonys ir Druskininkai atiduoti Vokietijos Rytprūsiams priskirtai Balstogės apygardai (Bezirk Bialystok). Prijungimo data nežinoma; Gardinas, anot Vikipedijos, prie to "becirko" prijungtas dar 1941.11.01.



    Pateiktas transporto priemonių skaičius Baltijos šalyse 1940.01.01:
    Lengvieji automobiliai / Autobusai / Sunkvežimiai / Motociklai
    Lietuva 2026 / 305 / 730 /1733
    Latvija 3824 / 370 / 3071 / 4321
    Estija 3618 /289 / 2476 /3607

    Nors Lietuvoje tuomet buvo 1½ karto daugiau gyventojų nei Latvijoje ir 2½ karto daugiau nei Estijoje, bet 1940 m. pradžioje pagal prieškarinę statistiką Lietuvoje automobilių buvo mažiau pusantro karto, autobusų tiek pat, 3 kartus mažiau sunkvežimių ir 2 kartus mažiau motociklų.

    Kelių tinklas Lietuvoje nurodytas žymiai retesnis nei Lavijoje ir Estijoje, nors vietinių kelių būklė ir žvyrkelių tankumas buvo panašūs. Gal įtakos turėjo tai, kad pas mus tarpukaryje žemėlapių leidyba dar nebuvo pasiekusio tokio lygio kaip Latvijoje (Mantnieko kartografijos bendrovė).

    Šaltinis: http://libx.bsu.edu/
    Paskutinis taisė Romas; 2011.01.09, 09:35.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    DDR 1970 m. kelių žemėlapis

    Reiseatlas der Deutschen Demokratischen Republik, 1970


    Lenkijos žemėlapyje dar galima įžiūrėti Lietuvos pietinės dalies kelius
    Anais laikas tarp Sovietijos (tada vadinosi TSRS arba Tarybų Sąjunga) ir Lenkijos buvo tik du kelių pasienio punktai - Breste ir prie Lvovo.

    Tuomet buvo kita europinių kelių numeracija. Dabartinę trasą E67 tuomet Lenkijos teritorijoje atitiko E12. Tas europinis kelias anuomet ėjo iki Balstogės. Teoriškai jis turėjo eiti per Gardiną ir Vilnių iki Leningrado, bet šitoje SSRS sienos pusėje nebuvo jokių europinių kelių (išskyrus E8, dab. E30, ėjusį į Maskvą)

    Volksrepublik Polen (Lenkija)


    O čia Sovietinio Pabaltijo ir Baltarusijos žemėlapis
    Pažymėti tik tuometiniai svarbesni, vad. sąjunginės reikšmės keliai (dorogi vsesojuznogo značenija)
    Net anuometinai rytų vokiečiai rašė Šiauliai ir Panevėžys, o ne Shiaulyai ar Panevezys, kaip kai kurie "šiuolaikiniai" buvę (t.y suanglėję) lietuviai
    Paskutinis taisė Romas; 2011.01.08, 20:35.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    DDR 1970 m. kelių žemėlapis

    Vienos neegzistuojančios valstybės - VDR (DDR) - kelių atlasas

    Reiseatlas der Deutschen Demokratischen Republik, 1970
    VEB Landkartenverlag, Berlin

    .

    Ten įdėti ir socialistinių šalių (išskyrus Albaniją) kelių žemėlapiai
    Vidurio Rytų ir Pietryčių Europa - mastelis 1:1 000 000 (1 cm - 10 km)
    Sovietijos - mastelis 1:3 000 000 (1 cm - 30 km)

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Lietuvos TSR turistinis žemėlapis, 1969
    Iškraipymų - nesuskaičiuojama daugybė.

    1. Fragmentas tarp Vilniaus ir Kauno
    PVZ. 1:
    - atstumas nuo Maišiagalos iki Širvintų (dab. kelias A2) - 21 km,
    - atstumas nuo Maišiagalos iki Pikeliškių (dab. kelias 108) - pavaizduotas kaip trigubai trumpesnis 18 km (realiai 15-16 km)
    - atstumas nuo Pikeliškių iki Nemenčinės (dab. kelias 108) - 15 km pavaizduotas kaip ilgesnis nei 18 km nuo Maišiagalos iki Pikeliškių
    PVZ.2. Nurodyti nesami tiltai (keltai) per Nemuną, per Nevėžį Babtuose.
    PVZ.3. Kelias Babtai - Rudondvaris kerta Nevėžį (nors iš tiesų eina kairiuoju Nevėžio krantu)
    PVZ.4 Iškraipytos kyptys:
    - beveik lygiagretūs plentai Vilnius - Minskas ir Vilnius - Lyda;
    - vienas šalia kito eina keliai Kaišiadorys - Jonava ir Žasliai- Jonava
    PVZ.5. Nupaišytas nesamas kelias nuo Ukmergės į Žeimius, lygiagretus plentui į Jonavą (dab. A6)



    2. Fragmentas ties Klaipėda
    PVZ.6. Vienodas atstumas nuo Rietavo iki Kvėdarnos ir iki Laukuvos (22 km). Pirma atkarpa pavaizduota 4x trumpesnė nei kita



    3. Šiaurės Lietuvos fragmentas nuo Šiaulių iki Rokiškio
    PVZ.7. Suvainiškis ir Juodupė parodyti kaip nutolę padoriais atstumais nuo Latvijos sienos
    PVZ.8. Biržų sankryža (į Rygą ir į Vabalninką) parodyta ne mieste o kažkur užmiestyje
    Paskutinis taisė Romas; 2012.02.07, 00:22.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Lietuvos TSR turistinis žemėlapis, 1969
    Pagal geriausias sovietinės "kartografijos" tradicijas neatpažįstamai sudarkyti atstumai, kryptys ir visos įmanomos proporcijos.
    Mažas privalumas, kad anuo laiku pasirodė miestų herbai, net Vilniaus šv. Kristoforas

    Miestų planų fragmentai yra atitinkamose temose skiltyje "Miestai ir architektūra"

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Lietuvos TSR turistinis žemėlapis
    Vilnius, Mintis 1969

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Parašė rimsenas Rodyti pranešimą
    Gal kas netyčia (arba tyčia) turėtų pokarinį (?) Lietuvos kelių žemėlapį (datuokime iki 1975), kuriame miestai, miesteliai, bažnytkaimiai... atvaizduoti aukščiausių statinių stilizuotais piešinėliais (paprastai tai bažnyčios, bet nebūtinai). Reikalinga skanuota kopija.
    Įtariu, kad kalba eina apie šį "šedevrą"




    Be jo, tarp 1965 ir 1970 m. dar buvo per kelis kartus išleista rusiška turistinė schema su stilizuotomis gyvenvietėmis.
    Nuo ~1971 m. jau ėjo kito šablono (eee... dizaino?) "turističeskos schemos".
    Paskutinis taisė Romas; 2010.12.15, 21:26.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Chruščiovo "atšilimo" laikais (1962 metais) dar buvo išleistas E.Brogos ir Danilevičiaus "Lietuvos TSR turistinis žemėlapis" (tiksliau, atlasas)

    Knygos viršelis - iš http://www.sauliukas.lt/kolekcija/serija.php?7
    Apie vieną iš šio atlaso ir 1958 m. Lietuvos kelių žemėlapio autorių Liną Brogą - http://www.linasbroga.lt/

    O po to gal 25 metus nebuvo normalių kelių ir kitokių žemėlapių - viskas buvo iškraipoma ir slepiama.
    Beje, šioje temoje tikslinga talpinti ir turistinius bei kitokius žemėlapius, jei juose nurodyti atstumai.
    Paskutinis taisė Romas; 2010.12.16, 21:22.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    1958 m. Lietuvos kelių žemėlapis

    LTSR keliai 1958 m.
    Kelių dangios nepažymėtos, bet galima nuspėti, kad dviguba linija žymi asfaltuotus kelius


    Atstumų lentelė
    Pažymėti tik atstumai pagrindiniais keliais - pvz., nėra nurodytas atstumas nuo Rokiškio iki Panevėžio


    Ruožas tarp Vilniaus ir Kauno
    Kauno apylinkėse pažymėti keliai, tiesiami vietoj užtvindomų po Kauno HES pastatymo
    Paskutinis taisė Romas; 2012.02.29, 23:00.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    1958 m. Lietuvos kelių žemėlapis

    LTSR keliai, 1958 m.
    M 1:500 000 (1 cm-5 km)


    Dar gana padorus žemėlapis, turintis koordinačių tinklą.
    Pagal tą žemėlapį galima susidaryti vaizdą apie kelių tinklo plėtrą po II pasaulinio karo.

    Legenda

    Komentuoti:


  • rimsenas
    replied
    Gal kas netyčia (arba tyčia) turėtų pokarinį (?) Lietuvos kelių žemėlapį (datuokime iki 1975), kuriame miestai, miesteliai, bažnytkaimiai... atvaizduoti aukščiausių statinių stilizuotais piešinėliais (paprastai tai bažnyčios, bet nebūtinai). Reikalinga skanuota kopija.

    Komentuoti:


  • rimsenas
    replied
    Šiek tiek apie tarpukario Lietuvos periodo J.Taleikio sudarytą Lietuvos kelių žemėlapį. Pirmoji (žinoma) laida 1929 metais, tikslus pavadinimas "Lietuvos kelių žemėlapis su atstumais", mastelis 1:500000, žemėlapio dydis 82x72 cm (kitais šaltiniais 85x73 cm), sulankstyto dydis 11x22 cm. Sudarytojas J.Taleikis, išleido taip pat J.Taleikis, "Žiedo" litografija. Kaunas.
    Bendras vaizdas:


    Fragmentas:


    Sekanti žemėlapio laida 1939 (pasak šaltinių, nors ant pačio žemėlapio leidimo metų nesuradau, be to, Žemaičių plentas neatvaizduotas, taigi tikėtina, jog žemėlapis leistas truputį anksčiau) pirmasis pusmetis, mastelis toks pat- 1:500000, žemėlapio dydis toks pat. Žemėlapio turinys atnaujintas, Vilniaus kraštas jau atvaizduojamas (ne priklijuotas), sutartiniai ženklai pateikiami ir vokiečių bei prancūzų kalbomis.
    Bendras vaizdas:


    Fragmentas:


    Panašus į J.Taleikio sudarytą paminėtinas 1939 metų (tikėtina antros pusės) B.Lazėno braižytas (tikriausiai J.Taleikio žemėlapis imtas kaip pavyzdys), Lietuvos automobilių klubo užsakymu "Spindulio" spaustuvėje atspaustas Lietuvos kelių žemėlapis, kuriame Klaipėdos kraštas jau Vokietijos sudėtyje, Vilniaus kraštas Lietuvos sudėtyje. Šiame žemėlapyje Vilniaus kraštas "priklijuotas". Žemėlapio mastelis 1:500000, dydis 76x62 cm (sulankstomas). Papildomai žemėlapio pavadinimas (ir reklama) pateiktas ir Prancūzų kalba.

    Bendras vaizdas:


    Fragmentas:

    Tikėtina, jog J.Taleikio Lietuvos Kelių žemėlapio galėjo būti ir daugiau leidimų...
    Literatūra: R.Girkus XX a.Pirmos Pusės Lietuvos Žemėlapiai. AGI, LKD 2010.
    Paskutinis taisė rimsenas; 2010.12.05, 11:58. Priežastis: papildyta

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Prieškarinis Lenkijos kelių atlasas (~1938-1939 m.?)

    Įdomūs kelių tiesimo planai Vilniaus krašte (storos punktyrinės linijos)
    Kelias tarp Vilniaus ir Gardino buvo numatytas tiesti palei pat Lietuvos-Lenkijos demarkacinę liniją ir Vilniaus - Gardino - Varšuvos geležinkelį
    Kažkodėl nepažymėtas Vilniaus - Eišiškių - Rodūnios - Gardino plentas, nutiestas prieš II pasaulinį karą.
    O gal šis žemėlapis iš ankstesnių metų?

    Komentuoti:

Working...
X