Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Energetikos ir technikos muziejus Vilniuje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Energetikos ir technikos muziejus Vilniuje

    Neseniai teko apsilankyti Energetikos ir technikos muziejuje Vilniuje. Muziejus įrengtas pirmojoje Vilniaus elektrinėje, šalia Mindaugo tilto.
    Foto 2012 05 25







    Kruonio HAE maketas




    Turbinų salėje




    Valdymo pultas



    #2


    Buitinės technikos salėje


    Dulkių siurbliai "Saturnas"


    Singer


    Skaičiuotuvas (pagamintas Vilniuje)


    Metalo tekinimo staklės




    Rekord 6 (veikiantis)


    Karoliniškių statyba 1975


    Jau kita salė

    Comment


      #3






      Vandens kolonėlė - tokios stovėjo Vilniuje.


      Dujų vamzdžiai


      Katilas


      Paroda "Elektrėnai. Ateitis prieš 50 metų". Standartinis pirmųjų blokinių namų butas




      Pabaigai dar bus automobilių ekspozicija.

      Comment


        #4
        Vermachto kanistrai (1943 m.)


        Jeep Willys MB


        Citroen C4 Serie MFP


        GAZ-20 Pobeda


        Ford T


        Ikarus 260




        GAZ-12 ZIM


        DKW F8 Reichsklasse


        Cadillac La Sale

        Comment


          #5
          Mercedes-Benz 320






          Opel Super 6 Glaser


          Opel 1934






          Moskvič 407


          Comment


            #6


            Karinis VW Vabalas (1943 m.)


            Tai tiek.
            P.S. Gal ateityje butų geriau visas temas su technikos muziejais Lietuvoje apjungti į vieną. Nes esu įkėlęs karo muziejaus technikos skyriaus Vilniuje nuotraukų į temą "Lietuvos kariuomenės pasirengimas", taip pat sukuręs kelių muziejaus Vievyje temą.

            Comment


              #7
              Daugiau nuotraukų yra čia:
              http://www.emuziejus.lt/muziejus/lt/ekspozicija

              Comment


                #8
                Parašė WastedYears Rodyti pranešimą
                Gal ateityje butų geriau visas temas su technikos muziejais Lietuvoje apjungti į vieną. Nes esu įkėlęs karo muziejaus technikos skyriaus Vilniuje nuotraukų į temą "Lietuvos kariuomenės pasirengimas", taip pat sukuręs kelių muziejaus Vievyje temą.
                Lietuvoje didesni muziejai tegul turi atskiras temas - ekspozicijos kartais pasipildo, vyksta renginiai. Be to, kiekvieno lankytojo nuotraukos vis vien šiek tiek skiriasi.
                O mažesnius muziejus ir technikos ekspozicijas galima apjungti į temą "Kitos technikos ekspozicijos Lietuvoje" ar "Mažesnės technikos ekspozicijos".
                Tik reikėtų atskirų objektų nuotraukas dėti į atskirus pranešimus - išaugus pranešimų skaičiui bus lengviau sukurti atskiras temas.

                Comment


                  #9
                  Prasidėjo Energetikos ir technikos muziejaus atnaujinimo darbai

                  Energetikos ir technikos muziejus per dvejus metus pasikeis neatpažįstamai. Jau prasidėjo senojo priestato, kuriame iki šiol buvo transporto ekspozicija, išmontavimo darbai. Vietoje jo atsiras visiškai atnaujinta ir jauki aikštė miestiečiams, o po ja – naujos muziejaus patalpos.

                  Senasis pastatas taipogi bus atnaujintas. Pasibaigus darbams, ant jo stogo atsiras apžvalgos aikštelė, iš kurios atsivers gražiausi Vilniaus miesto vaizdai.
                  Skaityti daugiau: https://www.madeinvilnius.lt/verslas...jinimo-darbai/ .
                  Svarbiausia reikia suprasti, kad nieko nesupranti...

                  Comment


                    #10
                    Radau pas save beveik dešimtmečio senumo nuotraukas
                    Foto 2010.03
                    Vaizdas nuo Rinktinės gatvės. Dabar čia yra dengtas įėjimas


                    Tuometinis įėjimas, atrodo, nuo Žvejų gatvės pusės

                    Comment


                      #11
                      Foto 2010.03
                      Turbinų salė








                      Garo katilai


                      Kondensatoriai, ekonomaizeriai ir kitas energetinis ūkis






                      Iš ano vaikščiojimo aplink katilus ir turbinas nieko neatsimenu, gal be gido nelabai kas iškart ir užsifiksavo.

                      Tuo tarpu prieš porą savaičių lankiausi muziejuje su ekskursija, kurią vedė žinomas transporto ir energetikos istorijos žinovas Ričardas Žičkus, supratimas apie elektrinėje vykusius procesus buvo visai kitoks.

                      Comment


                        #12
                        Foto 2010.03
                        Šoninis kiemas tuo metu buvo uždengtas; jame buvo senų automobilių ekspozicija










                        Comment


                          #13
                          Foto 2010.03
                          Antras aukštas, kuriame yra Vilniaus pramonės istorijos ekspozicija


                          Dulkių siurbliai "Saturnas" ir magnetofonai "Elfa"






                          Žaidimai moksleiviams




                          Katilai iš viršaus






                          Comment


                            #14
                            Foto 2019.12
                            Pasivaikščiojimas su giju ričardu Žičkumi po elektrinės turbinų ir katilų sales











                            Tuo metu Energetikos muziejuje vyko Alfredo Rietmanno ("Sauer" autobusų garažo vadovo) 1937-1939 m. nuotraukų paroda


                            Comment


                              #15
                              15min.lt 2023.11.17
                              Vilniuje lankymui atveriamas išskirtinis takas
                              Energetikos ir technikos muziejus lankymui atveria pasivaikščiojimo taką ant istorinių elektrinės garo katilų.
                              Garo katilai – didžiausi buvusios elektrinės eksponatai.

                              Pirmoji Vilniaus centrinė elektrinė pradėjo veikti 1903 m., vėliau tiekė garą ir karštą vandenį vilniečiams bei miesto įmonėms. Elektrinė visiškai sustabdyta 1998 m., o minint veiklos 100-metį, 2003 m., duris atvėrė Energetikos ir technikos muziejus. (...)

                              Anksčiau ant katilų vaikščiojo pirmosios viešosios sostinės elektrinės darbuotojai, kad atliktų jų priežiūrą ir techninius darbus.
                              "Nors išlikę praėjimai, iki šiol lankytojams buvo draudžiama čia lipti, nes konstrukcijos nepritaikytos dideliam žmonių srautui, nebuvo nustatyta, kokį lankytojų kiekį galėtų saugiai atlaikyti, – pasakojo projekto autorius, Energetikos ir technikos muziejaus elektronikos dirbtuvių kuratorius Andžej Kuldoš.
                              – Projekto metu sutvirtinome takus, jie tapo saugūs. Šiuo metu kuriame interaktyvią garso sistemą, kurios dėka lankytojai sužinos eksponatų vertingąsias savybes – išgirs garo katilų istoriją, kuri glaudžiai susijusi su Vilniaus miesto modernėjimo istorija". (...)

                              Veikiant elektrinei praėjimuose virš katilų būdavo juntama 50 laipsnių temperatūra. Garo katilo viduje tvyrodavo 13 atmosferų slėgis ir 1400 laipsnių temperatūra. Katile pagamintas garas būdavo įkaitintas iki 370 laipsnių karščio. Tuo atveju, kai katilą reikėdavo valyti, darbo sąlygos nebuvo patogios: net atvėsintame garo katile tvyrodavo apie 100 laipsnių karštis, jis būdavo užterštas suodžiais ir smalkėmis.
                              Apie visa tai bus galima sužinoti atvėrus garo katilų ekspozicinį taką lankytojams.

                              https://www.15min.lt/m/id/gyvenimas/...u-1630-2146682

                              Comment

                              Working...
                              X