Tęsiu toliau.
Ties Pežų ar Girkantų pervaža. Šiaulių link.
Į priešingą pusę.
Už maždaug 250 m nuo pervažos Šiaulių link yra tiltelis per melioracijos kanalą, anksčiau buvusį upeliuką.
Maždaug už 1 km nuo tiltelio tarpukaryje buvo stotelė ar pralanka, kuri vadinosi Raudėnais. Jos vietą pažymėjau ortofotonuotraukoje mėlynai. O dabartinė Raudėnų stotis, esanti už 2,7 km, vadinosi Potereliais, vėliau Patyreliais. Ketvirtojo dešimtmečio antrojoje pusėje Raudėnų stotelė tapo Patyreliais, o Patyreliai - Raudėnais. Pokaryje Patyrelių stotelė panaikinta.
Rodykle pažymėjau kelią Luinių durpyno link. Jis yra už maždaug 300 metrų nuo ortofotonuotraukoje pažymėtos vietos. Durpės kasamos, yra veikiantis siaurasis geležinkelis. Nuotraukos bus.
Šaudmenų sandėliai yra. Vietiniai sakė, kad prieš kelis metus buvo gaisras ir sproginėjimai. Apie miškų ūkį ir man mintis buvo kilusi - vakarinė atšaka.
Vat vat , o man sakė kad čia miškų ūkis buvo. Dar girdėjau , kad čia atseit buvo šaudmenų sandėliai, o dar viena versija - mokomasis geležinkeliečių poligonas.
Tarpukaryje Tryškiuose buvo dislokuota Lietuvos kariuomenė. Buvo amunicijos sandėliai. Jų liekanos yra miške visai netoli plento A11, abiejose jo pusėse.
Tarpukario topografiniame žemėlapyje pavaizduota rytinė atšaka iki tos vietos, kur yra sandėliai. Taigi, tarybiniais laikais atšaka iki durpių perkrovimo vietos ėjo tuo pačiu pylimu, tik buvo šiek tiek trumpesnė.
Iš DVD disko "Tarpukario Lietuvos topografiniai žemėlapiai", VDA leidykla, 2010.
Piečiau A11 esančio sandėlio liekanos.
Šiauriau A11 esančio sandėlio liekanos. Matosi kasinėjimų pėdsakai.
Paspardžius žemę galima surasti šovinių liekanų.
Pabalvės durpynas veikia, siaurasis geležinkelis yra, bet durpių vežimui nebenaudojamas. Nors bėgiai prie durpių įmonės rodo, kad kartais pavažinėjama teritorijoje ir šiek tiek už jos. Nuotraukos bus temoje apie durpynų geležinkelius kitą dieną.
Tarybiniais laikais Tryškuose buvo dvi atšakos šiauriau stoties, į mišką.
Viena tšaka buvo nuo vakarinio stoties galo, o kita - nuo rytinio. Ortofotonuotraukoje pažymėjau, atitinkamai, mėlynai ir geltonai. Ortofotonuotraukoje aiškiai matyti pylimas arčiau geležinkelio.
Topografiniame 1988 m. žemėlapyje abi atšakos pažymėtos. Taip pat ir siaurojo geležinkelio linija prie rytinės atšakos. Ten buvo durpių perkrovimo aikštelė. Vakarinė atšaka naudota tikriausiai kitoms reikmėms.
Sunku pasakyti, kam, bet išlikusi asfaltuota aikštelė, kai kurių pastatų liekanos. Nuotraukos žemiau.
Čia vakarinės atšakos pylimas žvelgiant nuo aikštelės geležinkelio link.
Į Klaipėdą. Anos dvi aukščiau esančios nuotraukos padarytos pravažiavus traukiniui.
Tryškiai buvo vienintelė stotis tarp Pavenčių ir Telšių, kol nebuvo nutiestas geležinkelis iki Kretingos. Berods būta ir bufeto. Kitos dabar stotys buvo stotelėmis arba pralankomis.
Tęsiu toliau.
Dūseikių stotis (ar stotelė) buvo atidaryta ne nutiesus geležinkelį, o gerokai vėliau, tik metai kiti iki Antrojo pasaulinio karo. Nes Dūseikiuose gyveno vos keliasdešimt žmonių. Už maždaug 6 km nuo Dūseikių (Šiaulių link) yra Ubiškės miestelis. Ten ir buvo stotelė, kurią panaikino šeštajame XX a. dešimtmetyje.
Ties Ubiške yra nemažas vingis.
Šiaulių link. Kairėje Ubiškė. Tolumoje - buvusi pervaža. Tikriausiai ties ja būta stotelės.
Dūseikiuose buvo plytinė ir buvo kasamos durpės. Buvo siaurasis geležinkelis ir jungtis su plačiuoju stotyje. Pokario žemėlapiuose parodyta lyg ir siaurojo geležinkelio linija iki pat stoties. Bet, pagal išlikusį pykimą atrodo, kad buvo plačiojo geležinkelio atšaka iki plytinės. O siaurasis buvo naudojamas molio ir durpių gabenimui.
Pylimas link stoties plytinės gyvenvietėje (Dūseikių dalis šalia plytinės ir stoties), Vyšnių g.
Daugiau nuotraukų siaurojo geležinkelio temoje kitą dieną.
Tęsinys bus.
Nutiesus geležinkelį iki Telšių Gintaučių stotelės nebuvo, bet buvo maždaug 1 km Šiaulių link Eigirdžių stotelė. Ties Gerulių pervaža (žr. žemėlapį anksesniame pranešime). Nutiesus liniją iki Kretingos, stotelė buvo panaikinta ir įrengta Gintaučių stotelė. Gal neiškart, bet maždaug tuo metu.
Ties Gerulių pervaža Šiaulių link.
Į priešingą pusę.
Pervaža.
Dar kartą Šiaulių link.
Tiltas per Gerdvainį. Nespėjau - pravažiavo dieninis traukinys į Vilnių.
Man irgi kyla įtarimas, kad neužtektų. Nebent būtų atkasta dalis pylimo po tiltu ir įrengtos sutvirtinimo sienelės. Tuomet esama kelią paslinkus arčiau tilto atramų, tilptų ir antrasis.
Giruliai-Kretingalė dar galėjo padaryti, jokių gamtinių kliūčių nėra, ir trumpa atkarpa. Tik įdomu ar po A13 kelio viaduku (neseniai rekonstruoti) vietos užtektų.
Komentuoti: