Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Gelžk. Šiauliai - Telšiai - Kretinga - Klaipėda

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Al1
    replied
    Tęsiu toliau.
    Ties Pežų ar Girkantų pervaža. Šiaulių link.



    Į priešingą pusę.



    Už maždaug 250 m nuo pervažos Šiaulių link yra tiltelis per melioracijos kanalą, anksčiau buvusį upeliuką.



    Maždaug už 1 km nuo tiltelio tarpukaryje buvo stotelė ar pralanka, kuri vadinosi Raudėnais. Jos vietą pažymėjau ortofotonuotraukoje mėlynai. O dabartinė Raudėnų stotis, esanti už 2,7 km, vadinosi Potereliais, vėliau Patyreliais. Ketvirtojo dešimtmečio antrojoje pusėje Raudėnų stotelė tapo Patyreliais, o Patyreliai - Raudėnais. Pokaryje Patyrelių stotelė panaikinta.
    Rodykle pažymėjau kelią Luinių durpyno link. Jis yra už maždaug 300 metrų nuo ortofotonuotraukoje pažymėtos vietos. Durpės kasamos, yra veikiantis siaurasis geležinkelis. Nuotraukos bus.

    Paskutinis taisė Al1; 2011.10.06, 16:06.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Šaudmenų sandėliai yra. Vietiniai sakė, kad prieš kelis metus buvo gaisras ir sproginėjimai. Apie miškų ūkį ir man mintis buvo kilusi - vakarinė atšaka.
    Paskutinis taisė Al1; 2011.10.05, 20:33.

    Komentuoti:


  • udrius
    replied
    Vat vat , o man sakė kad čia miškų ūkis buvo. Dar girdėjau , kad čia atseit buvo šaudmenų sandėliai, o dar viena versija - mokomasis geležinkeliečių poligonas.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Tarpukaryje Tryškiuose buvo dislokuota Lietuvos kariuomenė. Buvo amunicijos sandėliai. Jų liekanos yra miške visai netoli plento A11, abiejose jo pusėse.
    Tarpukario topografiniame žemėlapyje pavaizduota rytinė atšaka iki tos vietos, kur yra sandėliai. Taigi, tarybiniais laikais atšaka iki durpių perkrovimo vietos ėjo tuo pačiu pylimu, tik buvo šiek tiek trumpesnė.


    Iš DVD disko "Tarpukario Lietuvos topografiniai žemėlapiai", VDA leidykla, 2010.

    Piečiau A11 esančio sandėlio liekanos.



    Šiauriau A11 esančio sandėlio liekanos. Matosi kasinėjimų pėdsakai.





    Paspardžius žemę galima surasti šovinių liekanų.



    Pabalvės durpynas veikia, siaurasis geležinkelis yra, bet durpių vežimui nebenaudojamas. Nors bėgiai prie durpių įmonės rodo, kad kartais pavažinėjama teritorijoje ir šiek tiek už jos. Nuotraukos bus temoje apie durpynų geležinkelius kitą dieną.

    Tęsinys bus.
    Paskutinis taisė Al1; 2011.10.05, 20:26.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Tarybiniais laikais Tryškuose buvo dvi atšakos šiauriau stoties, į mišką.
    Viena tšaka buvo nuo vakarinio stoties galo, o kita - nuo rytinio. Ortofotonuotraukoje pažymėjau, atitinkamai, mėlynai ir geltonai. Ortofotonuotraukoje aiškiai matyti pylimas arčiau geležinkelio.



    Topografiniame 1988 m. žemėlapyje abi atšakos pažymėtos. Taip pat ir siaurojo geležinkelio linija prie rytinės atšakos. Ten buvo durpių perkrovimo aikštelė. Vakarinė atšaka naudota tikriausiai kitoms reikmėms.



    Sunku pasakyti, kam, bet išlikusi asfaltuota aikštelė, kai kurių pastatų liekanos. Nuotraukos žemiau.









    Čia vakarinės atšakos pylimas žvelgiant nuo aikštelės geležinkelio link.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Ties Tryškių pervaža, stoties link.



    Į priešingą pusę.



    Į Klaipėdą. Anos dvi aukščiau esančios nuotraukos padarytos pravažiavus traukiniui.



    Tryškiai buvo vienintelė stotis tarp Pavenčių ir Telšių, kol nebuvo nutiestas geležinkelis iki Kretingos. Berods būta ir bufeto. Kitos dabar stotys buvo stotelėmis arba pralankomis.









    Pervažos link.

    Paskutinis taisė Al1; 2011.10.05, 20:03.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Tiltas per Virvyčią.













    Prie tilto, Šiaulių link.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Tęsiu toliau.
    Dūseikių stotis (ar stotelė) buvo atidaryta ne nutiesus geležinkelį, o gerokai vėliau, tik metai kiti iki Antrojo pasaulinio karo. Nes Dūseikiuose gyveno vos keliasdešimt žmonių. Už maždaug 6 km nuo Dūseikių (Šiaulių link) yra Ubiškės miestelis. Ten ir buvo stotelė, kurią panaikino šeštajame XX a. dešimtmetyje.
    Ties Ubiške yra nemažas vingis.



    Šiaulių link. Kairėje Ubiškė. Tolumoje - buvusi pervaža. Tikriausiai ties ja būta stotelės.



    Ten pat, į priešingą pusę.



    Ties buvusia pervaža, Šiaulių link.



    Atgal.



    Paskutinis taisė Al1; 2011.10.05, 19:35.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Rytiniame Dūseikių stoties gale esanti pervaža.



    Stoties link.



    Šiaulių link.



    Dūseikiuose buvo plytinė ir buvo kasamos durpės. Buvo siaurasis geležinkelis ir jungtis su plačiuoju stotyje. Pokario žemėlapiuose parodyta lyg ir siaurojo geležinkelio linija iki pat stoties. Bet, pagal išlikusį pykimą atrodo, kad buvo plačiojo geležinkelio atšaka iki plytinės. O siaurasis buvo naudojamas molio ir durpių gabenimui.

    Pylimas link stoties plytinės gyvenvietėje (Dūseikių dalis šalia plytinės ir stoties), Vyšnių g.



    Daugiau nuotraukų siaurojo geležinkelio temoje kitą dieną.
    Tęsinys bus.
    Paskutinis taisė Al1; 2011.10.04, 21:01.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Dūseikiai. Žvelgiant iš vakarų pusės, ties pervaža.



    Žvilgnis atgal.



    Kiek paėjus bėgiais atgal, Telšių link.



    Stotis.









    Paskutinis taisė Al1; 2011.10.04, 20:55.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Nutiesus geležinkelį iki Telšių Gintaučių stotelės nebuvo, bet buvo maždaug 1 km Šiaulių link Eigirdžių stotelė. Ties Gerulių pervaža (žr. žemėlapį anksesniame pranešime). Nutiesus liniją iki Kretingos, stotelė buvo panaikinta ir įrengta Gintaučių stotelė. Gal neiškart, bet maždaug tuo metu.

    Ties Gerulių pervaža Šiaulių link.



    Į priešingą pusę.



    Pervaža.



    Dar kartą Šiaulių link.



    Tiltas per Gerdvainį. Nespėjau - pravažiavo dieninis traukinys į Vilnių.





    Dar už kelių šimtų metrų tiltas per Babrutę.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Tęsiu vasarą pradėta fotoreportažą. Baigiau Telšiuose. Kitą stotelė už Telšių link Šiaulių buvo Gintaučiai.


    Žemėlapis iš DVD disko "Tarpukario Lietuvos to[pografiniai žemėlapiai", 2010, VDA leidykla.

    Čia būta stotelės. Toliau ir pervažos.



    Žvilgnis Telšių link.



    Arčiau tilto per Mastupį, netoli kurio buvo pervaža.



    Tiltas ne originalus.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Man irgi kyla įtarimas, kad neužtektų. Nebent būtų atkasta dalis pylimo po tiltu ir įrengtos sutvirtinimo sienelės. Tuomet esama kelią paslinkus arčiau tilto atramų, tilptų ir antrasis.

    Komentuoti:


  • Eimantas
    replied
    Giruliai-Kretingalė dar galėjo padaryti, jokių gamtinių kliūčių nėra, ir trumpa atkarpa. Tik įdomu ar po A13 kelio viaduku (neseniai rekonstruoti) vietos užtektų.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Matyt statybų konkursai jau įvyko. Paskelbti konkursai statybos priežiūros darbams pirkti atliekant ruožų Pavenčiai - Raudėnai, Šateikiai - Plungė, Telšiai - Dūseikiai ir Kūlupėnai - Kretinga rekonstrukciją.

    http://www.litrail.lt/wps/portal/!ut...A0255JSNBO1JS5

    Komentuoti:


  • Eimantas
    replied
    Kūlupėnai-Kretinga.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Paskelbti konkursai antrųjų kelių statybai ruožuose Pavenčiai - Raudėnai, Šateikiai - Plungė, Telšiai - Dūseikiai ir Kūlupėnai - Kretinga.

    http://www.litrail.lt/wps/portal/!ut...255JSNBO1J26/#

    http://www.litrail.lt/wps/portal/!ut...255JSNBO1J26/#
    Paskutinis taisė Al1; 2011.09.04, 08:27.

    Komentuoti:


  • Mazgelis
    replied
    na tiek tai as zinau.. maniau gal kas turi. Tiesa, jau nebereikia

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Bibliotekoje reikia ieškoti.

    Komentuoti:


  • Mazgelis
    replied
    norejau kreiptis pagalbos gal kas turit skaitmenine versija vieno straipsnio. Deja autores nepamenu pavardes. Tik pamenu, kad laikrastyje Švyturys, kazkur apie 2003 (?) m. Buvo rasyta apie Kretingos stoti.

    Komentuoti:

Working...
X