Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[SRB] Geležinkelis Šargano aštuoniukė / Šarganska osmica

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    [SRB] Geležinkelis Šargano aštuoniukė / Šarganska osmica

    Muziejinis geležinkelis Serbijoje ir Bosnijoje-Hercegovinoje
    Šargano aštuoniukė / Šarganska osmica / Шарганска осмица

    Austro-Vengrijos imperijos okupuotoje Bosnijoje Hercegovinoje iki 1902 m. nutiestas strateginis siaurasis geležinkelis link Serbijos sienos Sarajevo-Višegrad-Vardište
    Serbijoje iki 1912 metų nutiestas geležinkelis Stalač-Užice
    Per Šargano kalnagūbrį geležinkelis pradėtas tiesti I pasaulinio karo metais, Austro-Vengrijai nugalėjus ir okupavus Serbiją.
    Susikūrus Serbų, Kroatų ir Slovėnų Karalystei (Jugoslavijai) kilo poreikis sujungi Belgradą ir Sarajevą geležinkeliu.
    Sunkiausioje 15,5 km atkarpoje buvo pastatytai net 22 tuneliai (ilgiausias 1,5 km). Dėl sudėtingos konfigūracijos ši atkarpa gavo pavadinimą Šargano aštuoniukė / Šarganska osmica

    Geležinkelis Bosnijoje

    https://en.wikipedia.org/wiki/Narrow...nd_Herzegovina

    Geležinkelis Serbijoje

    https://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%A8...B8%D1%86%D0%B0

    Pora archyvinių nuotraukų

    https://en.wikipedia.org/wiki/%C5%A0argan_Eight

    1970 m.

    https://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%A8...B8%D1%86%D0%B0

    Siaurasis geležinkelis Užice-Višegrad-Sarajevo veikė iki 1974 metų, vėliau dėl smukusio rentabilumo buvo uždarytas.

    1999 -2003 m. atkurta eismui Šargano aštuoniukės atkarpa nuo Mokra Goros iki Šargan Vitasi stoties.
    Operatorius -Serbijos geležinekeliai Србија Воз / SrbijaVoz
    2011 m. atstatyta apie 35 km atkarpa iki Višegrado Bosnijoje (Srpska Respublikoje).

    Oficialus geležinkelio pavadinimas "Nostralgija", paprastai vadinama Ćiro (siaurukas)

    Praktinė informacija

    http://www.srbvoz.rs/nostalgija.html

    #2
    Muziejinis geležinkelis Serbijoje ir Bosnijoje-Hercegovinoje
    Šargano aštuoniukė / Шарганска осмица / Šarganska osmica / Šargan Eight

    Žemėlapiai iš www.mapy.cz




    Tas aštuoniukės formos geležinkelis kelis mėnesius nedavė ramybės.
    Nuvažiavau.

    Comment


      #3
      Iš pradžių - praktinė informacija.

      Prie Belgrado - Baro geležinkelio esanti Užicės stotis (Užice / Ужице) yra tik už 45 km nuo Mokra Goros.Tačiau viešasis transportas važinėja labai retai. Dažniausiai patariama važiuoti taksi. Iš Sarajevo yra ekskursijos už 60 EUR į Višegradą - Mokra Gora ir į Šargano aštuoniukę (jei susirenka bent 3 keliautojai). Tačiau ten nėra įprasta tą pačią dieną atsakinėti (ar išvis atsakinėti) į laiškus, tai per tą laiką sugalvojome geresnį variantą. Kadangi tuose pasienio kraštuose, skirtingai nuo Juodkalnijos, prasčiau išvystytas viešasis transportas, tai geriausia variantas buvo mašinos nuoma Sarajeve. Mūsų nakvynė buvo BiH Višegrade, nuo kurio iki Mokra Gora stoties mažiau nei 30 km - iki pradinės stoties neskubėdami nuvažiavome per nepilną valandą, įskaitant pasienio procedūras.

      Bilietus pirkau parašęs angliškai laišką į rezervacija.karata@srbrail.rs
      Atsakymas buvo greitas ir konkretus :
      Poštovani,
      rezervisali smo Vam 2 mesta, polazak 10:30, datum **.09.2019.god., na ime R*** T***.
      Vozne karte kupujete na dan puta, na šalteru blagajne Mokra gora.

      Srdačan pozdrav
      Centralni buking
      Bilietus nusipirkome jau stotyje dviem žmonėm kainavo 1800 dinarų (15,38 EUR mokant palankiausiu Rev*** kortelės kursu)
      Žemėlapis kurį gavome kartu su bilietais.




      Tarp Mokra Gora ir Šargan Vitasi stočių atstumas tik 15,440 km, bet yra didelis aukščių skirtumas.
      Pradinė Mokra Gora stotis yra 567 m aukštyje , Jatare stotis Šargano kalnagūnrio papėdėje yra 705 metrų aukštyje, o kitoje šio kalnagūbrio pusėje (jo viršūnių aukštis siekia 1000-1350 m) esanti Šargan Vitasi - 805 m aukštyje virš jūros lygio.

      Trečdalį atstumo sudaro važiavimas tuneliais. 22 tunelių bendras ilgis 5445 m, ilgiausio tunelio Aleksandras II - 1666 m.


      Įdomiausia Šargano aštuoniukės dalis.
      Tuneliai pažymėti juodai


      Kelionė iš viso trunka 2:45 - 3:00 val.
      Į priekį be sustojimų nuvažiuojama per 45 minutes. Galinėje Šargan Vitasi stotyje stovima 20 minučių.
      Atgal, kai važiuojama nuo kalno, traukinys stabteli 4 kartus, vienas ilgesnis stabtelėjimas Jatare stotyje siekia pusvalandį.

      Comment


        #4
        Šargano aštuoniukė / Šarganska osmica / Шарганска осмица

        Kelios nuotraukos temos pradžiai
        Foto 2019.09









        Comment


          #5
          Šargano aštuoniukė yra Emiro Kusturicos filmo "Gyvenimas yra stebuklas" (Život je čudo / Живот је чудо / Life is a Miracle) dalis.
          Pagrindinis filmo herojus inžinierius Luka atstatinėja siaurąjį geležinkelį tarp Serbijos ir Bosnijos 1992 metais, Bosnijos karo išvakarėse.


          Keli filmo kadrai kadrai su Šargano geležinkeliu iki karo pradžios
















          Geležinkelio iškilmingas atidarymas








          Comment


            #6
            Pagrindinis herojus gyveno Golubičių (Golubići / Голубићи) stotyje
            Stoties vaizdas




            Pagrindinio filmo herojaus Lukos sūnaus Milošo išlydėtuvės į Jugoslavijos kariuomenę







            Comment


              #7
              Dar keli Emiro Kusturicos 2004 m. filmo "Gyvenimas yra stebuklas" (Život je čudo / Живот је чудо) kadrai


























              Happy end

              Comment


                #8
                Mokra Gora / Мокра Гора - pradinė "Šargano aštuoniukės" geležinkelio stotis
                Foto 2019.09


















                Lokomotyvas važiuoja į savo vietą






                Japonai ir kiniečiai fotografuojasi


                Comment


                  #9
                  Pajudame




                  Norinčių pastovėti atviroje platformoje netrūko


                  Tunelis keičia tunelį
                  Įdomu, kaip būtų buvę tuneliuose, jei sąstatą trauktų garvežys






                  Jau matosi susirangiusios aštuoniukės ankstesni tuneliai


                  Comment


                    #10
                    Mokra Gora-Šargan Vitasi
                    Foto 2019.09








                    Pusiaukelėje esanti Jatare stotis




                    Pačioje aštuoniukėje daugiau buvo važiavimo tuneliuose nei lauke

                    Ilgasis tunelis Aleksandras II


                    Galinė stotelė Šargan Vitasi / Шарган Витаси


                    Comment


                      #11
                      Šargan Vitasi / Шарган Витаси
                      Foto 2019.02




                      Lokomotyvas važiuoja į trikampį apsisukti

                      Comment


                        #12
                        Šargan Vitasi / Шарган Витаси
                        Foto 2019.09

                        Garvežių depas












                        Dėl vienos dienos Serbijoje nesikeitėme serbiškų dinarų.
                        Teko kelionėje apsieiti be ledų - Šargan vitasi ir Jatare stotyse viskas tik už grynus dinarus.
                        Atsigriebėme Mokra Goroje, kur buvo galima atsiskaityti kortele ir mielai priima BiH markes,








                        Comment


                          #13
                          Grįžtame atgal su keliais sustojimais.
                          Tik grįžęs namo išstudijavau, kad kelias atgal leidžiasi nuo eina žemyn nuo 807 iki 567 m. Dažnu stabtelėjimai važiuojant atgal yra ne tik tam, kad būtų geriau išlaikomas keleivių dėmesį, bet ir dėl tol, kad žymiai lengviau pajudėti važiuojant žemyn.

                          Pirma atkarpa Šargan Vitasi - Vidikovac-1 Krst


                          Mūsų vagonas


                          Atvira aikštelė niekad nebuvo tuščia




                          Vidikovac-1 Krst
                          Serbiškai "vidikovac" reiškia vadinasi regyklą. Įdomu, kad juodkalnietiškai regykla vadinasi "osmatranica"

                          Comment


                            #14
                            Vidikovac Krst / Видиковац Крст
                            Kryžiaus regykla

                            Foto 2019.09


                            Traukinio galas - prie tunelio.
                            Paskutiniame vagone važiuoja italai, daugiausia pensininkai.






                            Iš šio taško vaizdas neblogas, bet eisime ir į aikštelę




                            Vaizdas nuo platformos




                            Viena vertikali Šargano aštuoniukės nuotrauka

                            Comment


                              #15
                              Vidikovac Krst - Jatare / Видиковац Крст - Јатаре




                              Viena serbų grupė pasiliko ir nuėjo per tunelį


                              Kol mes sukiojomės aštuoniukės formos geležinkeliu apie 7-8 minutes, ta grupė nesunkiai nuėjo apie 400 metrų atstumą ir žemyn nusileido apie 40 metrų

                              Comment


                                #16
                                Vidikovac Krst - Jatare / Видиковац Крст - Јатаре
                                Foto 2019.09
                                Vieną stotelę važiavau paskutiniame vagone, kartu su italų grupe


                                Kryžiaus (ar kryžkelės) regyklos stotelės Vidikovac Krst riba


                                Kelias eina žemyn, maloniai riedame kilpomis ir tuneliais




















                                Jatare / Јатаре

                                Comment


                                  #17
                                  Telefoninis mapy.cz žemėlapis tuneliuose "nukerta kampus"


                                  Jatare / Јатаре

                                  Comment


                                    #18
                                    Jatare / Јатаре
                                    Čia stovėjome pusvalandį.
                                    Šioje stotyje irgi buvo filmuojamas Emiro Kusturicos filmas "Gyvenimas yra stebuklas" (Život je čudo / Живот је чудо)

                                    Už stoties yra kalniukas su laiptais ir taku - buvo proga pasivaikščioti
















                                    Comment


                                      #19
                                      Jatare stoties peronas




                                      Kitas sustojimas buvo netoli - tik už vieno tunelio

                                      Golubići / Голубићи
                                      Šioje stotyje vyko pagrindinis Emiro Kusturicos filmo "Život je čudo" veiksmas







                                      Matosi Mokra Gora / Мокра Гора


                                      Mokra Gora stotis - pradinė "Šargano aštuoniukėje"


                                      Comment


                                        #20
                                        Golubići / Голубићи
                                        Įlaipinimas








                                        Comment

                                        Working...
                                        X