Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Šiaurės Lietuvos buv. siaurieji geležinkeliai (Panevėžys-Joniškis, Gubernija-Biržai)
Collapse
X
-
Bet kad tikrai ne siaurukas - tai faktas. 600 mm siauruko vagonų foto, kurie kazkada buvo kaune , galite rasti keliuose skyriuose prieš tai... Nenoriu dar karta kopijuoti pranešimų...
-
Parašė Vismantas Rodyti pranešimąTam reikalui buvo ikurtas VŠĮ Siaurojo geležinkelio klubas. Yra ir dvi saskaitos atidarytos ir paramos gavėjo statusas. 2 proc. taip pat galima bus po nauju pervesti Siaurojo geležinkelio riedmenis supirkt iš visų pakampių ir jas restauruoti. Viena saskaita klubo savanoriškai veiklai, o kita saskaita Siaurojo geležinkelio garvėžio restauracijai (stovinčiam Panevėžyje).
Oficialus puslapis bus www.sgk.lt (ruošiamas) jame bus pateikiama visa pilna informacija apie visos Lietuvos siauruosius geležinkelius 600 mm ir 750 mm pločio. Taip pat bus informacija apie savanoriška veiklą, planuojamus ir jau atliktus darbus.
Visus norinčius padėti siaurajam geležinkeliui prašome prisijungti prie mūsų.
Komentuoti:
-
Iš http://www.gelsistemos.lt
"Penktadienį 9 val. 30 min. Panevėžio geležinkelio ruožo darbuotojai, tikrindami siaurojo geležinkelio ruožą, Biržų rajone Pagirių kaime pastebėjo, kad yra pavogta apie 21 metras, o Patatuliečių kaime – 132 metrai geležinkelio bėgių"
Komentuoti:
-
Parašė AB13 Rodyti pranešimąO tai gal gali siauruko entuziastai ir visi prijauciantys po truputi susimesti?
Reiketu tiktai s/n kur pinigus sumest. Visi po truputi ir, tikiuosi, susirinktu pakankama suma.
Oficialus puslapis bus www.sgk.lt (ruošiamas) jame bus pateikiama visa pilna informacija apie visos Lietuvos siauruosius geležinkelius 600 mm ir 750 mm pločio. Taip pat bus informacija apie savanoriška veiklą, planuojamus ir jau atliktus darbus.
Visus norinčius padėti siaurajam geležinkeliui prašome prisijungti prie mūsų.
Komentuoti:
-
Parašė Vismantas Rodyti pranešimąŽiuriu į nuotraukas ir negaliu atsigrožėti kaip buvo gražu Joniškėlio stotyje. Iš to posto buvo valdomas per trosą ir semaforas. Dabar iš to namuko liko tik pamatai. Postas Nr. 3
Atvaizdas
Postas Nr. 2
Atvaizdas
Atkreipiau dėmesį kad iešmai su šviestuvais. Kokios ju spalvos buvo ir ka jos reiškė ? Veikimas manau buvo nuo žibalinės lempos.
http://www.joniskelis.lt/galerija/?album=1&gallery=5
Joniškėlyje lankiausi 2008m. Velykų išvakarėse (apie tai esu patalpinęs nuotraukų forume). Aišku, dabar ten realybėje nebe taip įspūdinga kaip istorinėse nuotraukose, bet manau atsiradus entuziastų galima nesunkiai atstatyti ir atrestauruoti. Beje, kaip supratau, pačioje stotyje jau butai su gyventojaisHmmm, kažkaip norėčiau tokiame name turėti butą
Komentuoti:
-
Trečiasis stovi šalia kelio į Panevėžį. Jis kaip ir pirmasis buvo valdomas per trosus. Išlike tik nedaugelis trosa prilaikančiuju stuplelių.
Taip pat likučiai pasukimo mechanizmo. Idomu tai kad semaforo valdymas yra kitoje kelio pusėje nei postas. Tai tekdavo semoforininkui kas kart eiti per kelia.
Komentuoti:
-
Parašė Vismantas Rodyti pranešimąŠis semaforas turi dvi rodykles. O kelias tai vienas.
Semaforų padėčių reikšmės:
Stop. Pravažiuoti semaforą draudžiama. (Šviesoforo atitikmuo - raudona)
Dėl šito nesu tikras, gali būti dvi reikšmės:
-Leidžiama važiuoti mažesniu greičiu į stoties atšakinį kelią, kitas signalas - leidžiamasis. (Šviesoforo atitikmuo - dvi geltonos, kurių viena mirksi)
-Leidžiama važiuoti pasirengus sustoti, kitas signalas - draudžiamasis. (Šviesoforo atitikmuo - geltona, dvi geltonos)
Kelias laisvas. Leidžiama važiuoti didžiausiu leistinu greičiu. (Šviesoforo atitikmuo - žalia)
Paskutinis šviesoforas fotografuotas jį pravažiavus, matome iš galo.
Nuotraukos darytos Lenkijoje. Vidurinėje matomas dubliuojantis šviesoforas, tačiau nesu įsitikinęs ar lenkiškos signalizacijos reikšmės tokios pačios, kaip ir rusiškos. Skliaustuose šviesoforų atitikmenis pateikiau rusiškos signalizacijos.Paskutinis taisė Vytautas_LT; 2009.12.07, 11:03.
Komentuoti:
-
Antras semaforas stovi "ant Biržų" kelio. Valdymo nuo buvusio posto Nr. 2 nesimatė. Manau ir nebuvo nes jis netoli stovi posto vietos, o ir valdymas matosi buvo tik rankinis.
Komentuoti:
-
Penktadieni lankiausi Joniškėlio stotyje. Tikslas buvo apžiūrėti semaforus.
Joniškėlyje yra trys semoforai. Vienas ant Pakruojo - Linkuvos kelio valdomas nuo (buvusio) posto Nr.3. Prie jo buvo semoforo reguliavimo rankena su kuria trosų pagalba ir buvo reguliuojamas semaforas.
Viduryje viso atstumo buvo jėgos kompensatorius su atsvoriu. Iš jo liko tik remas.
Trosa prilaikydavo stulpeliai.
Kaip šviesdavo semaforo lempos ? Nejau buvo žibalinės ? Ar buvo tiesiamas elektros kabelis su lempute ?
Šis semaforas turi dvi rodykles. O kelias tai vienas.
Komentuoti:
-
Parašė Wycka Rodyti pranešimąBijau gaut per ausį už nepatvirtintos info nutekinimą, bet tokių planų yra
Jeigu viskas eisis pagal planą, dar nesulaukę pensijos turėsite galimybę nuvažiuoti traukiniu iš Biržų/Linkuvos iki pat Švenčionėlių be persėdimoParašė Airijos_Lietuvis Rodyti pranešimą
ka tik patikrinau google maps, tai tikrai ilgas ruozas butu, tikrai geru ispudziu galima butu gaut po tokios keliones
as dar norejau paklaust, (nelabai norisi skaityt visus 39 puslapius ieskot jeigu toji informacija yra), bet ar siaurukas buvo kada nors naudojamas komerciniais/ keleiviniais marsrutais, ar tik turistiniais (jeigu siauruko linija iki Utenos tikrai atstatytu, ar kaip ne turistiniu marsrutu galetu gal butu galima nuvaziuoti iki Panevezio?, kiek zinau kad plataus gelezinkelio atsaka i Utena jau neveikianti) nezinot?, negaletumete pakomentuot?
Ruožas Švenčionėliai-Utena yra "išplatintas", platusis pastatytas siaurojo vietoje. Dabar jis yra privažiuojamasis kelias, ten bent kartą per dieną turėtų pravažiuoti rinktinis traukinys.
Beje, dar ne taip seniai buvo toks dyzelinis traukinys Vilnius-Utena-Vilnius.
Siaurukas buvo naudojamas reguliariam susisiekimui tol, kol jį valdė LG.
Keleiviniai traukiniai ruožuose Panevėžys-Joniškėlis-Petrašiūnai-Pakruojis, Petrašiūnai-Linkuva, Joniškėlis-Biržai, pasak Petrašiūnų buv. stoties budėtojo, nustojo važinėti 1988 metais. Prekiniai dar važinėjo kelis metus.
Dabar šiuose ruožuose būklė yra gan liūdna. (žr. ankstesnius mano pranešimus šioje temoje), bet juos atstatyti yra gan realiau, nei ruožą Rubikiai-Utena.Paskutinis taisė Vytautas_LT; 2009.12.06, 20:11.
Komentuoti:
-
Parašė Airijos_Lietuvis Rodyti pranešimą
ka tik patikrinau google maps, tai tikrai ilgas ruozas butu, tikrai geru ispudziu galima butu gaut po tokios keliones
as dar norejau paklaust, (nelabai norisi skaityt visus 39 puslapius ieskot jeigu toji informacija yra), bet ar siaurukas buvo kada nors naudojamas komerciniais/ keleiviniais marsrutais, ar tik turistiniais (jeigu siauruko linija iki Utenos tikrai atstatytu, ar kaip ne turistiniu marsrutu galetu gal butu galima nuvaziuoti iki Panevezio?, kiek zinau kad plataus gelezinkelio atsaka i Utena jau neveikianti) nezinot?, negaletumete pakomentuot?
Siaurukas imtas naudoti dar 1899m., juo veždavo ne tik keleivius, bet ir smėlį, plytas, žemės ūkio produkciją. XXa. pradžioje vienintelis būdas patekti iš Panevėžio į Vilnių buvo važiuoti siauruku iki Švenčionėlių ir ten persėsti į traukinį Peterburgas-Vilnius. 1983m. planuojant tiesti platųjį geležinkelį, siaurukas sutrumpintas tik iki Panevėžys-Rubikiai (jei neklystu, maždaug nuo to laiko nebenaudojama ir šiaurinė dalis į Biržus ir Linkuvą). Siaurukas praktiškai išgyveno tik dėl kvarcinio smėlio pervežimo iš Anykščių į Panevėžį ("Panevėžio stiklas" ir "Ekranas"), tačiau 2001m. kovo 24d. galutinai nutrauktas bet koks traukinių eismas siauruoju geležinkeliuTačiau 2005m. įsteigta ASG, imta organizuoti kultūrines-pramogines keliones.
Klausei "jeigu siauruko linija iki Utenos tikrai atstatytu, ar kaip ne turistiniu marsrutu galetu gal butu galima nuvaziuoti iki Panevezio?" Kažin, ar važiuos neturistiniai traukiniai, bet visko gali būti. Dabar daugelį keleivių žavi siaurukas būtent kaip turizmo objektas, o atvėrus kelius reguliariesiems reisams dingtų dalis tokios kelionės žavesio, nebent pūškuotų garvežys
Plataus geležinkelio atšaka į Uteną iš dalies veikianti, bet labai retai naudojama. Girdėjau, kad ja LG veža tik lengvuosius automobilius (į/iš turgaus) ir mazutą (kūrenti šildymui ir karštam vandeniui); tad siaurukui tai kaip ir netrukdytų.
Beje, vasarą paleidžiami ir reguliarūs savaitgaliniai reisai iš Anykščių į Rubikius (prie 4-o pagal dydį ežero Lietuvoje) ir Troškūnus (į bernardinų vienuolyną)
Daugiau info:
www.siaurukas.eu
http://lt.wikipedia.org/wiki/Siaurukas / http://en.wikipedia.org/wiki/Narrow_...railway#Europe (angliškai)
http://www.travel.lt/turizmas/select...&inlanguage=lt
http://www.baranauskas.lt/siaurukas/...l_istorija.htm
http://narrow.parovoz.com/panevezys/ (rusiškai)
http://utena.lt.aha.lt/fotogalerija_12-1.htm
http://www.antour.lt/12/
http://www.ngr.lt/
Komentuoti:
-
neblogai!butu labai gerai, jeigu bus pakankamai pinigu tai gal atstatys kai kurias demontuotas linijas, jeigu atstatytu iki pacios Utenos, tai butu pasaka
Komentuoti:
-
Žiuriu į nuotraukas ir negaliu atsigrožėti kaip buvo gražu Joniškėlio stotyje. Iš to posto buvo valdomas per trosą ir semaforas. Dabar iš to namuko liko tik pamatai. Postas Nr. 3
Postas Nr. 2
Atkreipiau dėmesį kad iešmai su šviestuvais. Kokios ju spalvos buvo ir ka jos reiškė ? Veikimas manau buvo nuo žibalinės lempos.
Komentuoti:
-
BIRŽŲ ŽINIOS
Biržai, 1932 metų spalių mėnesio 9 diena
Šiaulių ir Biržų geležinkelis
Kaip Kauno laikraščiai rašo, susisiekimo
ministerija jau yra atlikusi, kelio ir
statybos dir. p. J. Sližiui vadovaujant,
visus tyrinėjimus Šiaulių — Biržų siaurajam
geležinkeliui pravesti plačiuoju. Jau
paruoštas pilnas projektas ir sudaryta
sąmata. Pagal tą projektą platusis geležinkelis
eitų tomis pačiomis vietomis,
kuriomis dabar eina siaurasis, tiktai iš
pat Šiaulių suktųsi Radviliškio linkui,
bet ne Gubernijos. Platusis geležinkelis
būsiąs 12 klm. trumpesnis už siaurąjį.
Šaltinis:
www.epaveldas.lt
Komentuoti:
-
Pastaruoju metu Panevėžio regiono kultūros paveldas — siaurukas — kaip niekad dažnai nukenčia nuo ilgapirščių. Vien lapkritį užfiksuotos kelios vagystės. Didelių nuostolių padaro ir vandalai.
Šeštadienį Panevėžio apskrities vyriausiojo policijos komisariato pareigūnai gavo informacijos apie dar vieną kultūros vertybės — siauruko — niokojimo atvejį.
Pranešta, jog apžiūrint siaurojo geležinkelio ruožą, atkarpoje Panevėžys–Joniškėlis, ties Panevėžio rajono Pamiškės kaimu (netoli Paliesės dvaro), sugadinti 25 metrai geležinkelio.
Tai padaryta traktoriumi važiuojant per bėgius. Sugadinti bėgiai po to buvo atlenkti. Taip pat nuo Palties upės tilto Panevėžio rajone pagrobta 20 metrų tiltinių kontrabėgių. Nuostolis — 14 087 litai.
„Panevėžio balsas“ jau rašė, kad siaurukas nuo vagių pastaruoju metu nukentėjo ne vieną kartą. Lapkričio 18 dieną pavogti 192 metrai bėgių, sugadinti 125 metrai kelio ruožo, iškastas 71 kubinis metras grunto. Nuostoliai tuomet siekė iki 80 000 litų.
Lapkričio 24 dieną Biržų rajone, Pabiržės seniūnijoje, Užugulbinės kaime, pastebėta, kad išardyti ir pavogti trys siaurojo geležinkelio 25 metrų ilgio bėgiai.
Komentuoti:
-
Matyt reiks siauruką saugot, taip, kaip kažkada "Radioshow" dainavo: "Šauk ir durk, susprogdink, imk ginklus ir miškan staigiai mink...", nes jau darosi baisu...
Komentuoti:
-
Parašė nepolitikas Rodyti pranešimąšiandien per žinias girdėjau, kad Panevėžio rajone nenaudojamuose ruožuose vagiami ne tik bėgiai, bet ir nukasamas pylimas. gaila, bet valstybė nepajėgi apsaugoti šio paveldo objekto...
Komentuoti:
-
tikrai nematau problemų surengti žygį siauruku "nelegaliai". Baudos ? Gausim parų)? Nejuokinkit... anaiptol, dar ir pats prisidėčiau ir jei reiktų prie baudos "dasimesčiau"
Kartu būtų puiki proga suskti net video medžiagą apie ruožo situaciją.
Vismantai, jei tik kils kokių idėjų šiuo klausimu, mielai lauksiu privačios žinutės
Komentuoti:
-
Parašė c2h5oh Rodyti pranešimąTiesiog palyginau koks lengvas gyvenimas pvz Šveicarijos kalnų traukinukams - yra garantuoti vaizdai pro langą (Alpės), unikalus kelionės tikslas (kalno viršūnė, kur su mašina neatvažiuosi), naudojami ir paprastam susisiekimui (miesteliai, nepasiekiami mašina).
Kalbam apie pasiūlymą Panevėžio - Biržų ruožą prijungti prie ASG - ar tai prasminga ar ne. ASG išlaidos padidėtų proporcingai pagal ruožo ilgį, o pajamos? Kažin ar pramoginių reisų (kurie dominuoja kelionių sąraše) padidėtų atitinkamai? Ar Biržų kryptimi prie geležinkelio yra gražūs vaizdai, lankytini turizmo objektai, alaus daryklos, kiti kelionės tikslai? Jeigu yra, tai valio - jamam šitą ruožą. Bet jeigu nėra, tai bijau, kad papildomas ruožas (su savo papildomom išlaidom) nuskandintų visą ASG.
1. Joniškėlio geležinkelio stotis. Ten stovi manau vienintelis išlikęs semaforas. O ir jo veikimo principas įdomus. Valdosi nuo prie pirmo iešmo buvusio namelio. Prie jo yra išlikusi ir rankena ir dalis semaforo valdymo linijos. Namelio liko tik pamatai kurie apauge krūmais ir žole. Atstatyti nėra sudėtinga. Taip pat ten buvo (o gal dar yra) apsisukimo trikampis. Manau taip pat retas dalykas siaurajame geležinkelyje.
2. Pušaloto stotis su didele teritorija ir iškrovimo rampa (labai tinkama rengti vosokiausius renginius). Nuo stoties iki pagr. kelio per miesteli išlikęs akmenimis grįstas kelias.
3. Petrašiūnų stotis. Joje net yra įrengtas siauruko muziejus. Taip pat yra geležinkelio paskirstymo mazgas: Linkuva - Pakruojis - Dolomito karjeras (Buvo kalba jei iki Petrašiunu atvažiuoja traukinys tai demontuota linija Petrašiunai - Pakruojis Pakruojo savivaldybė atstatys. Dabar pilimas tvarkomas ir daroma ant jo dviračių takas ir gali buti kad atsiras atšaka i karjera, o ten vaizdas gražus). Stotyje buvo dvi garvėžio vandens užpilimo kolonėlės. Išlikes tik pamatas.
4. Linkuvos stotis. Ten buvo galinė stotelė. Joje irgi buvo apsisukimo trikampis. Dabar yra išlikę dvi juostos. Atstatyti apsisukimo trikampi taip pat nesudėtinga. Pats Linkuvos miestelis su bendruomene nori prisidėti prie siauruko atstatymo. Miestelyje sovi sena bažnyčia su vienuolynu.
5. Pasvalio stotis. Prie stoties didelė aikštė grįsta akmenimis. Tinkama renginiams rengti. Netoli yra girnų muziejus.
6. Biržų stotelė. Galinė stotis turinti depą, vandens bokštą, iškrovimo rampa su sandėliu. Pati stotis "prichvatizuota". Na ir lankomas objektas manau Biržų pilis.
Pats visas kelias eina per lygumas, laukus, gyvenvietes. Važiuojant pylimu atsiveria nuostabus vaizdas, kelias neapauges miškais tai ir vaizdingu vietu daug. Alpėse kalnai pas mus lygumos. Taip pat tame ruože yra didesnių tiltų (prie Bernatonių, du tiltai ilgi prie Petrašūnų, Jonikėlio) kiek pamenu viso ar ne 14 vnt. Gretutiniai objektai: Pakruojo dvaras, Akmenėlio dvaras, Joniškėlio dvaras, pyliakalniai. Siulau skirti savaitgali ir prisijunkt prie Siaurojo geležinkelio klubo. Tada ir naudinga darba Lietuvai ir siaurukui atliktumėt ir daug įdomių dalyku sužinotumėte. Lietuvoje ne tik traku pilis ir gedimino bukštas su "valdovu rumais" (kad juos kur ...), o ir daug kitu idomių dalyku.
PVZ. Ka žinote apie Surdegį ? Manau kai kurie ši pavadinima pirma kart išgirdo. O apie Surdegį knyga galima parašyt.
Daugiau informacijos bus www.sgk.lt (siaurojo geležinkelio klubas). Kol kas puslapis ruošiamas. Jame bus ir forumas ir pilna informacija apie visos Lietuvos Siauraji geležinkeli (stotys, riedmenys).Paskutinis taisė Vismantas; 2009.11.24, 16:00.
Komentuoti:
Komentuoti: