Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[DE] Berlyno miesto U-BAHN sistema

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    [DE] Berlyno miesto U-BAHN sistema

    Nusprendžiau smulkiai aprašyti kiekvieną Berlyno U-Bahn liniją, bei pridėti fotografijų. Tad pasiruoškit, nuotraukų bus tikrai nemažai. Kartais gali pasitaikyti ne taip išverstų žodžių, nes mano vokiečių žodynas visiškai apgailėtinas, tad tenka į pagalbą pasitelkti vertimo programas.

    Pradėkime nuo seniausios U1 linijos.
    Linijos U1 tunelio pradžia yra Uhlando gatvėje (Uhlandstraße), žemiau žymiosios Berlyno miesto Kurfiursteno užtvankos (Kurfürstendamm). Kai 1913 m. buvo atidaryta sekcija į Vitenbergo aikštę (Wittenbergplatz), toje pačioje sekcijoje 1961 m. buvo pridėta papildoma stotis, kuri suteikė persėdimą į tais pačiais metais atidarytą naująją U9 liniją. Nolendorfo aikštės (Nollendorfplatz) stotyje U1 linija dalinasi 4 bėgių keliais su U3 ir U4 linijomis. Tarp stočių Nollendorfplatz ir Gleisdreieck liniją nutiesta viršutiniame lygyje (virš gatvės). Ši atkarpa pabaigta tiesti 1926 m. 1912 m. buvo rekonstruota triašė kelių sankryža, esanti Gleisdreieck stotyje. Po rekonstrukcijos, jinai tapo dviejų lygių geležinkelio kelių sankirta. Ši rekonstrukcija leido nutiesti tiesioginę liniją iš Kreuzberg į Vitenbergo aikštę (Wittenbergplatz). Nuo Gleisdreieck iki Varšuvos gatvės (Warschauer Straße) U1 linija nutiesta viršutiniame lygyje, pakeltame virš automobilių kelių. Ši atkarpa, kuri buvo atidaryta 1902 m. yra vadinama seniausia Berlyno metro linija. Įdomus faktas apie šią liniją: nuo 1961 m. iki 1995 m., kai Berlyno miestas buvo perkirstas siena, U1 linija buvo sutrumpinta iki Silezijos vartų (Schlesisches Tor).



    Bendras linijos ilgis 8.9 km (3.1 km iš bendro ilgio linija driekiasi virš žemės). Linijoje iš viso yra 13 stočių.

    Linijų sankirtos
    Stotis | Kertančios linijos
    Kurfürstendamm ->
    Wittenbergplatz ->
    Nollendorfplatz ->
    Gleisdreieck ->
    Möckernbrücke ->
    Hallesches Tor ->
    Kottbusser Tor ->
    Warschauer Straße ->

    Varšuvos gatvės (Warschauer Straße) stotis




























    Archyvinė medžiaga apie šią stotį

    Istorinės stoties nuotraukos










    Naudoti šaltiniai:
    http://www.urbanrail.net/eu/bln/berlin.htm#links
    http://www.untergrundbahn.de/u1.htm

    Nuotraukų autoriai Andreas Titz ir Andre Loop

    #2
    [DE] Berlyno miesto U-BAHN sistema

    Osthafen (Stralauer Tor) - ši stotis, esanti tarp Varšuvos gatvės (Warschauer Straße) ir Silezijos vartų (Schlesisches Tor) stočių buvo įkurta 1924 m. rugsėjo 15 d., tačiau 1954 m. buvo uždaryta ir panaikinta.

















    Paskutinis taisė groundzer; 2010.07.06, 18:22.

    Comment


      #3
      Parašė Silber418 Rodyti pranešimą
      Ar visose linijose važiuoja tik tokio tipo traukiniai, ar yra naujensių?
      Ačiū už nuotraukas ir temos atgaivinimą. Jeigu būčiau radęs šią temą anksčiau, pranešimą apie Stokholmo metro būčiau parašęs čia.
      Kiek mačiau nuotraukose U1 ir U2 linijas vis dar aptarnauja senesnių modelių (F ir A-serija) traukiniai. O naujesnes linijas H-serijos traukiniai. Šių dviejų modelių, o taip pat ir D-serijos, A-IK serijos, B-I ir B-II serijos, C-I, C-II, C-III, C-IV serijų traukiniai priklauso ilgojo profilio tipui.
      Siaurojo profilio tipui priklauso A-I, A-II, A3-60(64,66), A3L66, A3L67, A3L71, A3L82, A3L92, G, G-I, G-II, G-I/1, bei HK serijos traukiniai.
      Paskutinis taisė groundzer; 2010.07.06, 17:45.

      Comment


        #4
        Tęsiam toliau...

        Stotis atidaryta 18.2.1902
        Silezijos vartų (Schlesisches Tor) stotis

        A3L serijos traukinys netoli Oberbaumo tilto (Oberbaumbrücke
















        Istorinės stoties nuotraukos
        Paskutinis taisė groundzer; 2010.07.06, 18:21.

        Comment


          #5
          Parašė groundzer Rodyti pranešimą
          Vilniaus vartų (Schlesisches Tor) stotis
          Schlesisches Tor yra Silezijos vartai, o ne Vilniaus vartai Reikėjo versti ne tik "Schlesisches", bet iškart visą "Schlesisches Tor"
          You might surprise yourself.

          Miestai.net FB

          Comment


            #6
            Parašė spirit Rodyti pranešimą
            Schlesisches Tor yra Silezijos vartai, o ne Vilniaus vartai Reikėjo versti ne tik "Schlesisches", bet iškart visą "Schlesisches Tor"
            Dėkuj pataisysiu visur.

            Comment


              #7
              Giorlitzerio stotis (Görlitzer Bahnhof) - buvo atidaryta 1902 m. vasario 18 d. Tiesa, tada stotis buvo vadinama Oranieno gatvės (Oranienstraße) vardu. Giorlitzerio stoties (Görlitzer Bahnhof) pavadinimas suteiktas 1982 m. Dabar svarstoma šiai stočiai suteikti Vienos gatvės (Wiener Straße) pavadinimą.









              Istorinės stoties nuotraukos


              Comment


                #8
                Kotbuserio vartai (Kottbusser Tor) - stotis buvo atidaryta 1902 m. vasario 18 d.

















                Istorinės stoties nuotraukos


                Comment


                  #9
                  Princų gatvės (Prinzenstraße) stotis - atidaryta 1902 m. vasario 18 d.
















                  Istorinės stoties nuotraukos




                  Comment


                    #10
                    Halešerio vartų (Hallesches Tor) stotis - atidaryta 1902 m. vasario 18 d. Stoties peronai stovi virš Landvero kanalo (Landwehrkanal).















                    Istorinės stoties nuotraukos










                    Comment


                      #11
                      Miockerno tilto (Möckernbrücke) stotis - atidaryta 1902 m. vasario 18 d. Landvero kanalas (Landwehrkanal) skiria U1 ir U7 linijos peronus.















                      Istorinės stoties nuotraukos


                      Comment


                        #12
                        Gleisdreiecko (Gleisdreieck) stotis - atidaryta 1912 m. lapkričio 3 d. Šioje stotyje buvo suformuota išskirtinė ir originali triašė bėgių sankirta. Stotis buvo sudaryta iš dviejų aukštų. Žemutiniame aukšte pravesta U2, o viršutiniame - U1 linija.

                        Istorinė stoties medžiaga

















                        Istorinės stoties nuotraukos


                        1902 m. stoties grafinis vaizdas


                        1909 m. stoties triašė bėgių sankirta buvo perdaryta








                        Stotį išgarsino UFA studijos filmas "Gleisdreieck"(bėgių trikampis)
                        Paskutinis taisė groundzer; 2010.07.07, 17:05.

                        Comment


                          #13
                          Kurfiursteno gatvės (Kurfürstenstraße) stotis - atidaryta 1926 m. spalio 26 d.









                          Paskutinis taisė groundzer; 2010.07.07, 22:28.

                          Comment


                            #14
                            Nolendorfo aikštės (Nollendorfplatz) stotis - atidaryta 1926 m. spalio 24 d. Stotį sudaro du aukštai, kuriose praeina 4 geležinkelių bėgiai. Šiaurinėje stoties pusėje važinėja U1 linijos traukiniai. Rytinę stoties pusę dalijasi U2 ir U3 linijos, o žemiau esanti vakarinė dalis priklauso U4 linijai.

                            Daugiau info apie stotį (vokiečių kalba)







                            Comment


                              #15
                              Vitenbergo aikštės (Wittenbergplatz) stotis - atidaryta 1902 m. kovo 11 d. 1913 m. stotis perstatyta. Lauke, virš požeminės dalies pastatytas didesnis ir erdvesnis stoties pastatas.

                              Daugiau info apie stotį (vokiečių kalba)













                              Istorinės stoties nuotraukos

                              Comment


                                #16
                                Rinkėjų užtvankos (Kurfürstendamm) stotis - atidaryta 1961 m. rugsėjo 2 d. Tais pačiais metais buvo praplatintos stoties peronų platformos, kurios buvo reikalingos naujosios U9 linijos aptarnavimui. Stoties dizainui nebuvo skiriama daug dėmesio, jis buvo labai paprastas, užtat gana funkcionalus.











                                Comment


                                  #17
                                  Uhlando gatvės (Uhlandstraße) stotis - atidaryta 1913 m. spalio 12 d. 1949 stotis pervadinta į "Uhlandstraße (Kurfürstendamm)". Šioje stotyje ir baigiasi U1 linija.

                                  Daugiau info apie stotį (vokiečių kalba)

















                                  Paskutinis taisė groundzer; 2010.07.07, 17:54.

                                  Comment


                                    #18
                                    Gal tu geriau stočių pavadinimų neversk, nes Rinkėjų užtvankos stotis skamba idiotiškai

                                    Comment


                                      #19
                                      Parašė Gnoss Rodyti pranešimą
                                      Gal tu geriau stočių pavadinimų neversk, nes Rinkėjų užtvankos stotis skamba idiotiškai
                                      Kodėl gi, normalus pavadinimas.

                                      Comment


                                        #20
                                        Parašė groundzer Rodyti pranešimą
                                        Rinkėjų užtvankos (Kurfürstendamm) stotis
                                        Kurfiurstas

                                        Comment

                                        Working...
                                        X