Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[KAU] Kauno Dariaus ir Girėno aerodromas

Collapse
X
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    [KAU] Kauno Dariaus ir Girėno aerodromas

    Sveiki,
    manau tema apie Dariaus ir Gireno aerodroma yra reikalinga. Ne vien todel, kad tai seniausias Lietuvos veikiantis aerodromas.
    S.Dariaus ir S.Girėno aerodromas yra paminklinė zona, daug reiškianti Kauno ir Lietuvos istoriniam aviaciniam kultūriniam paveldui išsaugoti. Aerodromas yra unikumas, kokių Europoje didesniuose miestuose jau nėra išlikusių.
    Yra ikurta projektų grupė paversti S. Dariaus ir S. Girėno aerodromą pelno centru. Jos tikslas - atgaivinti ekonomines veiklas paminkliniame S.Dariaus ir S.Girėno aerodrome. Jis atitinka Aleksoto rajono strateginės plėtros metmenų pirmąjį (turizmo ir rekreacijos plėtros bei įvaizdžio) ir trečiąjį (ekonomikos plėtros) prioritetus.
    Placiau galima paskaityti cia:
    http://www.aleksotas.lt/

    #2
    ... na o bet tačiau, yra tam tikros interesų grupės, kurios siekia likviduoti Aleksoto aerodromą, ar bent jau jį gerokai sumažinti, o jo teritoriją išnaudoti įvairaus pobūdžio statyboms.

    Ir šis noras turi "racijos" ...
    It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on

    Comment


      #3
      manau kad negalima leisti "isparceliuoti" sito aerodromo. Jis kuo puikiausiai tiktu ir sportinei aviaciajai, ir seip visokioms akcijoms, renginiams. Be to, galima naudoti lengviesiems lektuvams, gelbejimo ir paieskos tarnyboms.
      Jis,aisku, islaikytinas ir kaip istorine vertybe

      Comment


        #4
        Jis šiuo metu tam ir naudojamas. Klausimas kiek efektyviai, ir ar jam reikia tokios teritorijos (juo labiau, kad iš šlovingų smetonos laikų ten beveik nieko nelikę ...).
        It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on

        Comment


          #5
          ir ar jam reikia tokios teritorijos (juo labiau, kad iš šlovingų smetonos laikų ten beveik nieko nelikę ...).
          tiesa pasakius taip, būtų įdomu pažvelgi į šią teritoriją iš paukščio skrydžio...
          Miestai ir architektūra - http://www.miestai.net

          Comment


            #6
            Manau, teritorija ir lengviausia isparceliuoti. Galbut siuo metu ne vienas Lietuvos oro uostas negali pasigirti (gal ishskyrus Vilniaus), kad maksimaliai panaudoja savo pajegumus. Dariaus ir Gireno atveju, tai ir nebutina, bet lengviausia viska uzstatyt namukais. Sunkiau rasti toki sprendima, kurio deka teritorija butu pletojama pagal paskirti ir turetu tokiu galimybiu ateityje. Lietuvos miestuose pakanka apleistu vietu, i kurias niekas nesiverzia. Pvz. Kaune - teritorija salia Combo, kuo ji bloga? Net priesingai, manau, kad ji galetu buti naujuoju miesto centru. Tokia ideja jau sklande. Galbut ji nerealizuojama, bet kodel norima atplesti nuo aerodromo? Akivaizdu, kad pastacius cia namus, veliau busimi gyventojai ims reiksti pretenzijas, pirmiausia finansines, oro uosto naudotojams.

            Comment


              #7
              Parašė 99 Rodyti pranešimą
              tiesa pasakius taip, būtų įdomu pažvelgi į šią teritoriją iš paukščio skrydžio...
              Manau tavo norui puikiai tiktu Google Earth, kaip pavyzdys:

              Comment


                #8
                Parašė Metropolis Rodyti pranešimą
                Pvz. Kaune - teritorija salia Combo, kuo ji bloga? Net priesingai, manau, kad ji galetu buti naujuoju miesto centru. Tokia ideja jau sklande.
                Kam Kaunui reikalingas "naujas centras", jei senasis toli gražu neišnaudojamas
                It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on

                Comment


                  #9
                  Suomių viziją mėginama įgyvendinti Aleksote
                  Kauno aukštųjų technologijų centro strategai laukia lemiamo sprendimo

                  Sėmėsi patirties Suomijoje

                  Jau šią savaitę turėtų paaiškėti, ar Europos Sąjungos struktūriniai fondai paskirs lėšų Kaune kuriamo aukštųjų technologijų centro „Technopolis“ statybai.

                  Jei atsakymas bus teigiamas, Aleksoto oro uosto prieigose iki 2008 metų rudens reikės sukurti aukštųjų technologijų parko infrastruktūrą ir pastatyti viešąjį administracinį pastatą.

                  Suomijos aukštųjų technologijų parke apsilankę Savivaldybės administracijos direktorius Arūnas Keserauskas ir Plėtros programų valdymo skyriaus vedėjas Vygintas Grinis mano, kad šie planai – įgyvendinami.

                  „Miesto tarybos sprendimu būsimajai viešajai įmonei „Technopolis“ jau paskirtas žemės plotas tarp Aleksoto oro uosto ir Europos prospekto. Netrukus bus gautas leidimas statyboms. Tad turime visas sąlygas spurtuoti ir įgyvendinti vieną pažangiausių projektų“, – „Laikinajai sostinei“ sakė V.Grinis.

                  Atmestą paraišką grąžino

                  Šių metų balandžio mėnesį Lietuvos verslo plėtros agentūra atmetė Kauno miesto savivaldybės paraišką, kuria buvo prašoma ES struktūrinių fondų lėšomis paremti planuojamą aukštųjų technologijų centro statybą.

                  Paraišką nagrinėję specialistai pasigedo dokumentų, užtikrinančių, kad tam tikra dalis darbų būtų finansuojama Kauno savivaldybės lėšomis. Tačiau medžiagą peržiūrėjusi Finansų ministerija tokias abejones atmetė ir grąžino paraišką svarstyti dar kartą.

                  Tikimasi, kad šią savaitę bus priimtas sprendimas dėl darbų finansavimo.

                  „Technopolio“ infrastruktūrai įrengti ir viešajam administracijos korpusui statyti tikimasi gauti 11 milijonų litų ES lėšų, Kaunas šiam tikslui ketina skirti 800 tūkst. litų.

                  Vyksta derybos su suomiais

                  Kaip informavo Viešųjų ryšių poskyrio specialistė Vita Tatarinavičiūtė, Kauno savivaldybė nuo kovo veda derybas su Suomijos kompanija „Technopolis PLC“, kuri valdo technologijų parkus Helsinkyje, Tamperėje, Oulu ir kituose Suomijos miestuose.

                  „Rusijoje ir Baltijos šalyse planuojanti plėstis Suomijos bendrovė ketina investuoti į tolesnę Kauno aukštųjų technologijų parko plėtrą.

                  Suomijos investicijos labai pagreitintų parko įkūrimo procesą.

                  Padedant patyrusiems partneriams, į „Technopolio“ veiklą bus lengviau įtraukti tarptautines bendroves ir gerokai paspartinti inovacinius procesus bei aukštųjų technologijų plėtrą Kaune“, – sakė Savivaldybės administracijos vadovas A.Keserauskas.

                  Gaila gabių specialistų

                  Anot V.Griniaus, Suomijos aukštųjų technologijų parkų kūrėjus domina miestai, kuriuose veikia techninio profilio universitetai.

                  „Todėl Kaunas jiems atrodo gana patrauklus. Galimybė bendradarbiauti su suomiais būtų labai naudinga ir mums.

                  Tai labai padėtų sutelkti aukštųjų technologijų srityje dirbančias miesto įmones, kurios yra labai mažos, todėl silpnos konkurencinėje kovoje. Aukštųjų technologijų centrai turi puikias galimybes gauti didelius užsakymus ir konkuruoti pasaulinėje rinkoje“, – pabrėžė V.Grinis.

                  A.Keserauskas tikisi, kad Kaune sukurtas aukštųjų technologijų centras padės pritaikyti savo žinias ir gabumus Kauno universitetuose parengtiems specialistams.

                  Pasak Savivaldybės administracijos vadovo, skaudu matyti, kaip gabūs jauni specialistai, nematydami perspektyvų, palieka šalį ir išvažiuoja į užsienį.
                  lrytas.lt

                  Comment


                    #10
                    nu tik pabandytų atmesti dar kartą šitą projektą!

                    Comment


                      #11
                      Pasak Savivaldybės administracijos vadovo, skaudu matyti, kaip gabūs jauni specialistai, nematydami perspektyvų, palieka šalį ir išvažiuoja į užsienį.
                      arba dirba Lietuvoje darbą nesusijusį su įgytu išsilavinimu...
                      Miestai ir architektūra - http://www.miestai.net

                      Comment


                        #12
                        Parašė 99 Rodyti pranešimą
                        arba dirba Lietuvoje darbą nesusijusį su įgytu išsilavinimu...
                        Kaip aš

                        Comment


                          #13
                          Mano manymu šis projektas Kaunui lygiai svarbus kaip ir arenos projektas. Man jo idėja labai patinka. Nekantriai laukiu pirmųjų darbų.

                          Comment


                            #14
                            Suomių viziją mėginama įgyvendinti Aleksote
                            Kauno aukštųjų technologijų centro strategai laukia lemiamo sprendimo

                            Sėmėsi patirties Suomijoje

                            Jau šią savaitę turėtų paaiškėti, ar Europos Sąjungos struktūriniai fondai paskirs lėšų Kaune kuriamo aukštųjų technologijų centro „Technopolis“ statybai.
                            Tai ar buvo kažkoks sprendimas ?

                            Comment


                              #15
                              Pasirašyta trišalė paramos teikimo sutartis dėl mokslo ir technologijų parko „Technopolis" infrastruktūros sukūrimo
                              2006-11-17

                              Šiandien, lapkričio 17 dieną (penktadienį), VĮ Lietuvos verslo plėtros agentūroje pasirašyta trišalė paramos teikimo sutartis dėl mokslo ir technologijų parko „Technopolis" infrastruktūros sukūrimo. Sutartį pasitašė Lietuvos Respublikos Ūkio ministerijos sekretorius Gediminas Rainys, VĮ „Lietuvos verslo plėtros agentūra" direktorius Saulius Jakštas ir Kauno miesto savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas, l.e. direktoriaus pareigas Robertas Stanionis.
                              Projektas bus finansuojamas iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų. Projekto vertė 11.981.625 litų. Kauno miesto savivaldybė projektui skyrė 800 tūkst. Lt.Už šias lėšas bus įrengta mokslo ir technologijų parko „Technopolis" infrastruktūra. Prie Europos prospekto pietinėje Dariaus ir Girėno aerodromo dalyje, 3.6 ha teritorijoje, bus suprojektuotas ir pastatytas 1600 kv. m administracinis pastatas, įrengti biurai, konferencijų salės. Pastatu naudosis „Technopolio" administracija ir inovacinės įmonės.




                              Viešųjų ryšių poskyrio vyriausioji specialistė
                              Greta KAZLAITĖ
                              42 46 00

                              Comment


                                #16
                                Manau forumiečiams bus įdomu sužinoti šiek tiek Dariaus ir Girėno aerodromo istorijos:
                                Dariaus ir Girėno aerodromas – seniausias veikiantis aerodromas Lietuvoje ir vienas seniausių Europoje, įkurtas 1915 m. rugpjūčio mėn. pabaigoje.
                                Tuomet Vokietijos kariuomenė užėmė Kauną ir savajam aerodromui pasirinko lauką į vakarus nuo Veiverių plento. Pietiniame lauko krašte pastatytas 240x50x40 m dirižablio angaras, o šiaurinėje pusėje, prie Linksmadvario - du lėktuvų angarai, išlygintas maždaug 500x500 m laukas jiems kilti ir leistis.
                                1919 m. kovo 12 d. savarankišką darbą pradėjo Karo aviacijos kuopa. Ši diena laikoma Lietuvos karo aviacijos gimtadieniu.
                                1926 m. pradėtas aerodromo kilimo-tūpimo tako remontas. Iš Fredos dvaro nupirkta apie 70 ha žemės, aerodromo plotas padidintas iki 1000x1000 m, vėliau plotas padidėjo iki 1300x1300 m. Buvo nugriauti ir pastatyti nauji angarai, nutiesti nauji lėktuvų takai.
                                1928 m. Aleksoto aerodrome atliktas pirmasis šuolis parašiutu. 1931 m. išbandytas pirmasis lietuviškas sklandytuvas, aviakonstruktorių J. Dobkevičiaus bei A. Gustaičio sukurti lėktuvai „Dobi“ ir „Anbo“, kitų konstruktorių sukurti lėktuvai.
                                1931 m. buvusiojo dirižablio angaro vietoje pastatytas Mokomosios eskadrilės angaras. Tarp Mokomosios ir kovos eskadrilių lėktuvų angarų pastatyta mūrinė fotolaboratorijos patalpa, o piečiau - eskadrilių pastatai. 1931 m. pastatyta pirmoji Lietuvoje civilinio oro susisiekimo stotis.
                                1938 m. Susisiekimo ministerijos Orinio susisiekimo inspekcija tais pačiais metais įkurtoms „Lietuvos oro linijoms“ Anglijoje, „Percival Aircraft Ltd“ gamykloje, nupirko pirmuosius du šešiaviečius transporto lėktuvus. Tai buvo „Percival Q 6“ - žemasparniai, dviejų variklių, medinės konstrukcijos keleiviniai orlaiviai. Tuo metu jie laikyti vienais moderniausių.
                                1938 m. rugsėjo 3 d. surengtas inauguracinis skrydis į pajūrį. Pakrikštyti S. Dariaus ir S. Girėno vardais, nuo rugsėjo 5 d. abu lėktuvai skraidė pirmąja Lietuvos civilinės aviacijos oro linija iš Kauno Aleksoto oro uosto į Palangą. 1938 - 1939 m. atlikta 216 reisų, kurių metu pervežti 764 keleiviai, 3546 kg bagažo ir 3476 kg pašto siuntų. 1939 - 1940 m. lėktuvai iš Aleksoto oro uosto skraidė ir į Rygą, gabendami keleivius bei oro paštą.
                                1941 - 1944 m. vokiečiai aerodromą dar praplėtė. Buvo įrengtas 800 m betoninis kilimo - tūpimo takas, ridenimo takai šalia tako ir pietiniai du ridenimo žiedai, ridenimo takas link šiaurinės aerodromo dalies. Pietinėje dalyje pastatyti 8 lėktuvų angarai.
                                1944 m. rugpjūčio 1 d. Sovietinė armija vėl užėmė Kauną. Atsitraukdama vokiečių kariuomenė susprogdino kilimo taką, ridenimo takus, sudegino medinius angarus.
                                Sovietmečiu oro uostas buvo bendro naudojimo t. y. jame dislokuoti sovietiniai kariniai lėktuvai ir sraigtasparniai, o taip pat veikė Sovietų Sąjungos „Aerofloto“ Lietuvos padalinys.
                                Dariaus ir Girėno aerodromo kilimo - tūpimo tako ilgis - 1200 m, plotis - 50 m. ICAO suteiktas aerodromo kodas EYKS. Aerodromo kategorija – 2B (palyginimui Vilniaus ir Kauno tarptautinių oro uostų kategorija – 4E, Palangos - 4D).

                                Comment


                                  #17
                                  Kauno aviatoriams nerimą kelia miesto valdžios užmojai

                                  Kauno diena 2007-08-10 Citata:

                                  Turbūt ir vaikas, sutiktas Kauno gatvėse, pasakytų, kas yra Kauno S.Dariaus ir S.Girėno oro uostas. Tai – Lietuvos aviacijos lopšys, kultūros paveldas, seniausias Lietuvos ir vienas seniausių Europos oro uostų.

                                  Tai nėra miręs dviejų šimtų hektarų paminklas, plytintis vidury miesto, apaugęs žolėmis, kaip jį vienašališkai kai kas norėtų pavaizduoti. Jame dirba ir tęsia protėvių darbą per penkiolika aviacijos organizacijų. Labai gaila, kad dėl miesto valdžios apsileidimo nesutvarkytas šios žemės klausimas ir iki šiol aviatoriai yra surištomis rankomis, negali jaustis tikri oro uosto šeimininkai.

                                  Oro uosto žemė yra kiekvienos naujos valdžios ir kitų „sklypų medžiotojų“ taikinys, „skanus kąsnelis“. Jį lyg gardų pyragą norėtų suraikyti įvairios interesų grupės. Tik šiais metais atsirado detalusis oro uosto planas, kuris aiškiai apibrėžia jo statusą, tačiau atsirado ir norinčių planą pakeisti arba traktuoti jį sau naudinga linkme.

                                  Prieš porą savaičių, S.Dariaus ir S.Girėno oro uoste apsilankius premjerui G. Kirkilui, išgirdome nedviprasmę nuomonę. Oro uostas negali būti užstatomas gyvenamaisiais namais, nes tai draudžia įstatymai. Taigi, „sklypų medžiotojai“, pamirškite šį objektą ir pasiieškokite veiklos kitur.

                                  Antra vertus, premjeras patvirtino, jog kultūros paveldo statusas netrukdo šių plotų skirti visuomenės poreikiams, sporto ir rekreacinėms reikmėms. Tai sveikintinas požiūris, nes miestui tikrai trūksta plotų jaunimui sportuoti ir jų užimtumui organizuoti. Tam pritaria Aleksoto bendruomenė, seniūnija bei Kauno aviatorių bendruomenė.

                                  Kitą dieną po premjero vizito Aleksoto seniūnijos posėdyje, kuriame dalyvavo miesto meras, Kauno savivaldybės administracijos direktorius ir keli Seimo nariai, buvo pristatyta Kauno aviacijos bendruomenės parengta S.Dariaus ir S.Girėno oro uosto perspektyvi vystymo vizija, apie kurią – sąmoningai ar ne – visuomenei nepranešta. Kas yra ta aviacijos bendruomenės vizija? Lietuva garsėja pasaulyje kaip unikali valstybė, turinti vaikų sklandymo mokyklas, gyvuojančias vietinių entuziastų dėka. Kaip jos remiamos? Lietuvos ir Kauno aviatoriai garsina Lietuvą Europos bei pasaulio čempionatuose, bet ar jiems skiriame deramą dėmesį? Įstojome į Europos Sąjungą, netrukus Šengeno sutartis atvers dar didesnes aviacijos sporto ir oro turizmo galimybes. Ar suprantame aviacijos vystymosi perspektyvas?

                                  Daugelis net neįsivaizduoja, kad šiandien tų pačių aviatorių dėka tapti pilotu beveik taip pat paprasta, kaip išmokti vairuoti automobilį. Daugelis pasaulio šalių ir miestų plečia aviacijos infrastruktūrą, nes žino jos svarbą. Šią idėją palaiko Kauno miesto meras, tačiau kai kurie miesto vykdomosios valdžios atstovai to nesupranta arba nenori suprasti. Galbūt reikėtų atskirti visuomenės poreikius nuo asmeninių interesų?

                                  Ar neatsitiks taip, kad pagrindinis savivaldybės ir tam tikrų asmenų tikslas bus siekis perimti oro uostą savo nuosavybėn, transformuoti jį į komercinius projektus? Turbūt nereikia priminti, kaip Kauno futbolo aikštelės virto prekybos centrais.

                                  Kauno aviacijos bendruomenės siekis – vienas: išsaugoti nedalomą kultūros paveldą – S.Dariaus ir S.Girėno oro uostą, naudoti jį pagal paskirtį ir pritaikyti visuomenės poreikiams.

                                  Aviatoriai ir jų partneriai turi ne tik gražių idėjų, bet ir pasiruošę investuoti į oro uosto plėtrą. Tačiau Kauno savivaldybės administracijos direktorius Arūnas Keserauskas investuotojų ieško tik svetur. Sunkiausia suprasti, kodėl A.Kesarauskas priekaištauja dėl nesutvarkytos oro uosto dalies ir tuo pačiu peikia investicijas į oro uosto infrastruktūrą. Tai kokie tikrieji miesto valdžios ketinimai?

                                  Kauno aviacijos bendruomenės įgaliotasis narys Dalius Liekis

                                  Comment


                                    #18
                                    R.Kupčinskas: aerodromas neturėtų virsti golfo laukais

                                    Citata:

                                    Seimo narys R. Kupčinskas kreipėsi į Kauno savivaldybės Antikorupcijos komisiją, prašydamas išsiaiškinti, ar administracijos direktorius A. Keserauskas nesupainiojo viešų ir privačių interesų, planuodamas pasirašyti ketinimų protokolus su potencialiais investuotojais.

                                    R. Kupčinskas sako, kad administracijos direktorius statybas Aleksoto aerodrome planuoja nesuderinęs su savivaldybės taryba ir kultūros paveldo tarnybomis.
                                    S. Dariaus ir S. Girėno aerodromas, anot R. Kupčinsko, yra istorinio paveldo objektas, nes tai – pirmasis Lietuvos aerodromas.

                                    „Kauno savivaldybės administracijos direktorius nori kuo skubiau jį panaudoti kitiems tikslams, gal ir geranoriškiems, bet tai yra paveldo teritorija. Todėl šį reikalą turėtų derinti su kultūros paveldo specialistais, Kauno miesto tarybos nariais, o ne vien kreiptis į savo teniso partnerį Premjerą ir aptarinėti šiuos dalykus.

                                    Vis dėl to dalyje aerodromo buvo Žagariškių kaimas, žmonės pretenduoja ten atgauti žemę, nors jiems ir nepavyksta. Bet jei čia bus golfo laukai, tai apie jokį teisingumą negalima net kalbėti“, – Lietuvos radijui sakė Seimo narys.

                                    Žiniasklaidoje skelbta, kad dalį S. Dariaus ir S. Girėno aerodromo planuojama atiduoti golfo, futbolo ir kitų aikštynų statybai.

                                    info: www.lrt.lt

                                    Comment


                                      #19
                                      Man rodos, šis Kupčinskas į seimą išrinktas Aleksoto apygardoje, todėl taip "aktyviai gina aleksotiskiu interesus".
                                      Kaunas yra Kaunas

                                      Comment


                                        #20
                                        Parašė Vaidosius Rodyti pranešimą
                                        Man rodos, šis Kupčinskas į seimą išrinktas Aleksoto apygardoje, todėl taip "aktyviai gina aleksotiskiu interesus".
                                        Tai įdomu, kieno jis dar interesus turėtų ginti? Gal Zapyškio rajono?
                                        BlogasSeulas 2009Honkongas 2012Bankokas 2012

                                        Comment

                                        Unconfigured Ad Widget

                                        Collapse
                                        Working...
                                        X