Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Suskystintų gamtinių dujų terminalas

Collapse
X
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Perfect Rodyti pranešimą

    Suvartojamų dujų kiekio prognozė ir galimas (ne)bendrdarbiavimas su kaimynais yra niuansai, kuriuos numatyti ir apskaičiuoti yra tas pats, kas spėti koks oras bus 2019 vasario gale.
    Nevisai tas pats. Juk ta pati valdžia ir ES direktyvos skatina investicijas į atsinaujinančią energetiką, pastatų efektyvumą ir pan. Tai tas didelis suvartojimo mažėjimas buvo iš anksto užprogramuotas. Žodžiu čia geras pavyzdys, kai dešinė ranka nežino, ką daro kairė. Dabar kai kurios įmonės atsijungia nuo dujų vien dėl to, kad per didelės infrastruktūros sąnaudos, grandininė reakcija gaunasi.
    Paskutinis taisė Lettered; 2018.04.11, 13:41.
    Flickr

    Comment


      Parašė Austras Rodyti pranešimą

      Yra - Jonas pirmą įperka (iš Kauno - dar pigiau), Sankauskas antro ne.
      Ar tikrai? LT nusipirko busiką ir padarė paslaugą visoms Baltijos šalims. Independence yra ne tik ekonominis projektas, bet ir geopolitinis. Tik kažkas šį niuansą pamiršta arba specialiai ignoruoja kaip nepatogų argumentą.

      Comment


        Taip pat ir daugiabuciu renovacija daroma tam, kam sumazinti silumos suvartojima. Pirmiau dujiniu elektriniu silumos.

        Comment


          Parašė Lettered Rodyti pranešimą

          Nevisai tas pats. Juk ta pati valdžia ir ES direktyvos skatina investicijas į atsinaujinančią energetiką, pastatų efektyvumą ir pan. Tai tas didelis suvartojimo mažėjimas buvo iš anksto užprogramuotas. Žodžiu čia geras pavyzdys, kai dešinė ranka nežino, ką daro kairė.
          "2016 m. gruodžio 9 d. Baltijos šalių premjerai pasirašė vieningos regioninės dujų rinkos sukūrimo deklaraciją."
          https://enmin.lrv.lt/lt/veiklos-srit...rinkos-kurimas

          Comment


            Premjeras: SGD laivas tikriausiai bus išperkamas

            Premjeras Saulius Skvernelis sako, kad Lietuva po 2024 metų tikriausiai išpirks Klaipėdos suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalo laivą-saugyklą iš jos savininkės Norvegijos „Hoegh LNG“.

            „Turime studiją, turime tris galimus variantus, scenarijus ir sprendimą turėsime priimti Vyriausybėje. (...) Jeigu kalbėtume apie ilgalaikę perspektyvą ir finansinę naštą, kokią šiandien turime, tai, ko gero, taip (Lietuva išpirks SGD laivą – BNS)“, – ketvirtadienį žurnalistams Kijeve teigė S. Skvernelis.

            Trečiadienį pristatyta tarptautinės konsultacijų bendrovės „Poyry Management Consulting“ studija parodė, kad daugiausiai naudos Lietuva gautų, išpirkusi SGD laivą-saugyklą po 2024 metų, kai baigsis nuomos sutartis su „Hoegh LNG“. Kiek mažesnę naudą Lietuva gautų pratęsusi nuomos sutartį dar 20-čiai metų.

            Energetikos ministras Žygimantas Vaičiūnas trečiadienį BNS teigė, kad Vyriausybė dėl laivo išpirkimo turėtų apsispręsti šiemet. Tam, anot jo, gali būti panaudotos skolintos lėšos arba Europos Sąjungos (ES) struktūrinė parama.

            SGD terminalo operatorės „Klaipėdos naftos“ vadovas Mindaugas Jusius BNS trečiadienį teigė, kad Vyriausybei nusprendus laivą išpirkti, įmonė skolintųsi iš bankų.

            Skaičiuojama, kad jo išpirkimo kaina gali svyruoti nuo 121 mln. iki 160 mln. eurų. Tačiau konkreti laivo išpirkimo kaina sutartyje su „Hoegh LNG“ yra konfidenciali.

            2014 metais pasirašyta „Klaipėdos naftos“ ir „Hoegh LNG“ sutartis numato, kad laivas gali būti išpirktas 2024-ųjų pabaigoje. 2015 metais Lietuva kalbėjosi su norvegais dėl laivo išpirkimo anksčiau nei po 10 metų, tačiau šie nesutiko. Vėliau „Klaipėdos nafta“ ketino iš bankų skolintis 300 mln. eurų ir išpirkti laivą, tačiau pradėjus konsultacijas su Europos Komisija, Latvija ir Estija dėl galimos ES finansinės paramos SGD terminalui, skolinimosi procedūros buvo sustabdytos.

            Lietuva ieško būdų sumažinti SGD terminalo išlaikymo kaštus, šalyje mažėjant dujų vartojimui bei augant SGD laivo išlaikymo naštai, ypač didžiausiems vartotojams, pavyzdžiui, Jonavos trąšų gamyklai „Achema“.

            Už SGD laivo nuomą „Klaipėdos nafta“ per metus moka 68,9 mln. JAV dolerių (dabartiniu kursu – apie 55,7 mln. eurų), o per 10 metų sumokės – 689 mln. dolerių (apie 557 mln. eurų). „Hoegh LNG“ ne tik nuomoja laivą su įgula, bet ir teikia jo priežiūros ir operavimo paslaugas.

            Comment


              „Lietuvos dujų tiekimo“ pajamas augino atverta Latvijos rinka https://www.vz.lt/energetika/2018/04...latvijos-rinka

              Comment


                „Energijos tiekimas“ Latvijoje siūlys ir gamtines dujas https://www.vz.lt/energetika/2018/04...gamtines-dujas

                Comment


                  Siūloma atpiginti SGD terminalo išlaikymą

                  Suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalo išlaikymas šių metų antrąjį pusmetį turėtų šiek tiek atpigti.

                  Kainų komisija kitą savaitę turėtų nustatyti 469,99 euro už megavatvalandę per parą per metus dujų tiekimo saugumo dedamąją. Ji įsigaliotų nuo liepos pirmos dienos ir, palyginti su pirmąjį metų pusmetį galiojančia kaina, sumažėtų 3,6 proc.

                  „Litgas“ prognozuoja, kad šiemet per SGD terminalą bus realizuota 3,809 mln. megavatvalandžių dujų.

                  Papildoma saugumo dedamoji skirta išlaikyti SGD terminalui.

                  Comment


                    SGD reguliuojamiems energijos gamintojams brangs 20% https://www.vz.lt/energetika/2018/05...jams-brangs-20

                    Comment


                      Penktadienį atplauks naujas „Statoil“ SGD krovinys

                      Šią savaitę į Klaipėdą atplauks naujas Norvegijos „Statoil“ suskystintų gamtinių dujų (SGD) krovinys.

                      Portalo marinetraffic.com duomenimis, su Bahamų vėliava plaukiojantis SGD tanklaivis „Arctic Voyager“ Klaipėdą turėtų pasiekti penktadienį.

                      Dujų prekybos bendrovės „Litgas“ atstovas Paulius Jakutavičius Eltai teigė, kad šią savaitę atplaukiantis krovinys skirtas įmonei.

                      SGD terminalą valdanti „Klaipėdos nafta“ skelbia, kad naujas krovinys turėtų būti apie 138 tūkst. kubinių metrų SGD apimties.

                      Comment


                        Palankaus vėjo terminalui beieškant

                        Comment


                          Į šį klausimą greičiausiai jau buvo atsakyta ne vieną kartą bet per šimtą puslapių blėnių neradau atsakymo kodėl nebuvo statoma daug kartų pigesnė alternatyva - ant kranto esanti gamykla? „Kadangi šis laivas stovi, tarptautinių reisų nedaro," laivo savininkei, jis būtų ne laivas, nes neplaukioja"
                          Paskutinis taisė Litch; 2018.06.08, 08:54.

                          Comment


                            Nes konservatoriai sprende, o ju sprendimai visada zalingi Lietuvai.

                            Comment


                              Parašė Litch Rodyti pranešimą
                              Į šį klausimą greičiausiai jau buvo atsakyta ne vieną kartą bet per šimtą puslapių blėnių neradau atsakymo kodėl nebuvo statoma daug kartų pigesnė alternatyva - ant kranto esanti gamykla? „Kadangi šis laivas stovi, tarptautinių reisų nedaro," laivo savininkei, jis būtų ne laivas, nes neplaukioja"
                              O kiek yra tas daug kartų ?

                              Comment


                                Parašė Litch Rodyti pranešimą
                                Į šį klausimą greičiausiai jau buvo atsakyta ne vieną kartą bet per šimtą puslapių blėnių neradau atsakymo kodėl nebuvo statoma daug kartų pigesnė alternatyva - ant kranto esanti gamykla? „Kadangi šis laivas stovi, tarptautinių reisų nedaro," laivo savininkei, jis būtų ne laivas, nes neplaukioja"
                                Manau čia nekompetencija ir skubėjimas. Analogiškas dalykas grėsė jei būtų susitarta su Hitachi dėl jų reaktoriaus pirkimo. Ten buvo siūlomas kelis kart galingesnis reaktorius nei Lietuvai reikia ir vėl būtų tekę pusdykiai pardavinėti elektros perviršį Lukašenkai. Nesupraskit neteisingai, aš esu branduolinės energijos šalininkas ir Lietuva galėjo turėti atominę. Tik kad ta japonų siūloma mums netiko kaip ir šitas laivas, čia gi iš pat pradžių buvo aišku kad ne to mums reikia.

                                Comment


                                  Parašė Litch Rodyti pranešimą
                                  Į šį klausimą greičiausiai jau buvo atsakyta ne vieną kartą bet per šimtą puslapių blėnių neradau atsakymo kodėl nebuvo statoma daug kartų pigesnė alternatyva - ant kranto esanti gamykla? „Kadangi šis laivas stovi, tarptautinių reisų nedaro," laivo savininkei, jis būtų ne laivas, nes neplaukioja"
                                  Klausimas yra ką reiškia "daug kartų"?

                                  Dabartinis variantas leidžia mums patiems atsiplukdyti krovinį arba jį transportuoti kitur. Saugesnis variantas, negu turėti stacionarų. Plius sutaupyta vietos krante, o ten kaip žinom jos šiaip trūksta.

                                  Comment


                                    Parašė Creatium Rodyti pranešimą

                                    Klausimas yra ką reiškia "daug kartų"?

                                    Dabartinis variantas leidžia mums patiems atsiplukdyti krovinį arba jį transportuoti kitur. Saugesnis variantas, negu turėti stacionarų. Plius sutaupyta vietos krante, o ten kaip žinom jos šiaip trūksta.
                                    Terminalas nebūtinai turi stovėti ant kranto, gali ir toliau, uoste ar jūroje reiktų tik padaryti vietos dujovežiui prisišvartuoti. Čia pan. variantas kaip su Būtingės terminalu, kuris pastatytas keli km nuo kranto.

                                    https://www.google.lt/maps/@56.05833.../data=!3m1!1e3
                                    Flickr

                                    Comment


                                      Laivą galima nustoti nuomotis ar parduoti, kai bus jungtys su Lenkija bei Estijos/Suomijos (teoriniai variantai).
                                      Reikia nepamiršti, kad Lenkija ruošiasi susijungti su Norvegija ir taip pat jau turi terminalą uoste.

                                      Comment


                                        Parašė Galys Rodyti pranešimą

                                        O kiek yra tas daug kartų ?
                                        Naftos platformas statyti vandenyje yra 15-20 kartų brangiau nei tokias pat sausumoje. https://www.investopedia.com/ask/ans...lling-rigs.asp " The average cost for offshore rigs can be as much as 15 to 20 times greater than the average cost for land rigs." Aišku, dujų terminalas ne naftos platforma, bet bendrą įspūdį susidaryti galima .Mano nuomone "Independence" laivas kainuoja nuo 5-20 kartų brangiau, nei jo ekvivalentas sausumoje, tačiau be svarbios funkcijos - dujų transportavimo.
                                        Kitas klausimas, kodėl yra neišnaudojama ši svarbi funkcija, sudaranti didžiąją projekto kainos dalį?

                                        Comment


                                          Lrytas.lt 2018.06.07
                                          L. Lubienė: SGD terminalą išlaikanti „Achema“ vos alsuoja

                                          „Achema“ per metus sumoka apie 20 mln. eurų SGD terminalo išlaikymo mokesčio, o per 10 metų sumokės 239 mln. eurų.
                                          (...)

                                          L. Lubienė sakė, jog jai gėda prieš savo darbuotojus. Jos teigimu, „Achemos“ darbo užmokesčio fondas siekia 30,9 mln. eurų, tuo metu už SGD terminalą ir VIAP mokesčio įmonė sumoka apie 24 mln. eurų.

                                          http://www.lrytas.lt/verslas/rinkos-...suoja-6559447/

                                          Comment

                                          Unconfigured Ad Widget

                                          Collapse
                                          Working...
                                          X