Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[IT] Italijos geležinkeliai

Collapse
X
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    [IT] Italijos geležinkeliai

    Visai neseniai teko pasivažinėti Italijoje įvariais traukiniais.
    Šiek tiek pasidalinsiu įspūdžiais ir nuotraukomis.
    Intercity užsuka į tuos didesnius miestus, toliau važiuoja tais pačiais bėgiais kaip ir Eurostar. Jų sąstatai paprastai būna apie 12 vagonų. Ruože tarp Milano ir Romos Eurostar važiuoja kas 1 val., būna beveik pilni, pigesni InterCity - rečiau (kas 3 val. ir rečiau), taip pat būna pilni.
    Priemiestiniai traukiniai įvairūs: nauji ir seni, dviaukščiai ir vienaukščiai, keleivių srautai įvairūs (dažniausiai pustuščiai). Jie važinėja trumpesniais maršrutais. Nors pasitaiko ir ilgų - Florencija-Roma (jų vos keletas) ir Roma-Piza.
    Teko matyti keletą dvivagonių ir trivagonių automotrisių - jos elektrinės ir dyzelinės.
    Skirtumas nuo Lietuvos - mes turime tik 1 Kauno tunelį, kai jų tarp Bolonijos ir Romos, Ligūrijoje gausybė ir labai ilgi.
    Palydovų visai nėra, kontrolierius bilietus patikrino pirmąjame Bergamo-Milanas ir paskutiniąjame La Spezia-(Vezzano)-Parma traukiniuose (bilietų pavyzdžius žr.: http://www.miestai.net/forumas/showthread.php?t=7717).
    Greičiai: Eurostar - 200-250 km/h, Eurostar City - 130 km/h, Intercity - 130-200 km/h, priemiestiniai - 80-160 km/h.
    Tik keletoje stočių mačiau važiuojančius krovininius traukinius, tačiau keleivinių - gausybė.
    Dar viena Italijos geležinkelių specifika - regioniniai ir InterCity traukiniai vėluoja po 10-28 min.

    Bergamo (šalia Milano) geležinkelio stotis. Labai nešvari kaip ir daugelis kitų tarp Italijoje. Regioniniai dviaukščiai traukiniai gerokai pasenę.


    Regioninis (priemiestinis) traukinys Bergamo-Milanas. Šis traukinys beveik "vežė orą" buvo pustuštis. Traukinių važiavimo intervalas - 1 val.








    Kito regioninio vienaaukščio traukinio Florencijos geležinkelio stotyje salonas.


    Florencijos centrinėje stotyje važiuoja regioninis (priemiestinis) traukinys. Juo ir važiavome iki Florencijos Rifredi stoties persėsti į InterCity traukinį (labai jau nugyventi, tačiau greitis nemenkas) važiuojančiu iš Milano į Romą, Neapolį, nes centrinė Florencijos stotis - aklakelis.








    Čia kitas priemiestinis traukinys.




    EuroStar traukinys Milanas-Florencija-Roma-Neapolis pravažiuoja Florencijos Rifredi stotį. Išvysto iki 200 km/h greitį.






    Paskutinis taisė Salvijus; 2009.08.02, 18:39.

    #2
    Italija - 2: Roma-Piza-Parma

    Toliau kelionę tęsėme pigesniais regioniniais traukiniais į Pizą, Parmą.
    Didelį įspūdį padarė Ligūrija - gausybė tunelių, kalnai, žaluma. Visos linijos beveik elektrifikuotos.

    Romos geležinkelio stotyje primiestinių traukinių keliai Nr. 25-29. Čia dviaukščiai traukiniai naujesni kaip ir Venecijoje, Florencijoje.






    Atvyko mūsų regioninis (priemiestinis) vienaaukštis traukinys į Pizą. Jis buvo sausakimšas, kelionė truko 4 val. 3 Romos stotyse šis traukinys buvo perpildytas keleiviais, o prieš jį išvažiavo kitas traukinys į artimesnę šio maršruto stotį Civitavecchia. Traukinys važiuoja palei vaizdingą pajūrį - gal todėl ir buvo keleivių gausybė. Inertvalas kas 1 val.: kas 2 važiuoja regioninis bei Eurostar City.






    Čia šio traukinio salonas. Sėdynės ilgai 4 val. kelionei nelabai patogios. Pusiaukelėje tikriausiai nebeveikė kondicionieriai. greitis buvo visai neblogas, stojo ne visose stotyse -tik didesnėse.


    Pizos geležinkelio stotis. Čia pirkome 1 bilietą į priemiestinius trauknius link Parmos su persėdimu (10,55 EUR). Ant bilieto nurodyta persėdimo stotis Vezzano (arba Fornovo). Traukinių intervalas - 1 val., persėdimui - lieka 20-28 min. Čia ir prasidėjo gražiausia kelionės dalis - kalnai, tuneliai, marmuro karjerai ir žaluma.
    Panašus traukinys važiavo į Parmą.






    Atvyko Eurostar City traukinys Roma-Turinas. Panašūs važiuoja maršrutu Milanas-Venecija. Greitis skiriasi nuo Eurostar ruože tarp Milano ir Romos. Bilieto kaina šiuo traukiniu iš Romos į Pizą - 27 EUR, o priemiestiniu - 17 EUR.





    Ir keletas vaizdelių iš Ligūrijos. Daugelyje vietų geležinkelis vingiuotas - "apeina" kalnus, gausu tunelių. Langas buvo praviras, tačiau staigiai įvažiavus į tunelius ir vos "nenunešus" fotoaparato fotografavimo užsiėmimą teko baigti.






    Išvada:
    Lietuvos geležinkeliai ne kažin kiek atsilikę. Skirtumas, kad mes neturime EuroStar ir linijos permažai elektrifikuotos, ne visur išvystome didesnį nei 100 km/h greitį.
    Paskutinis taisė Salvijus; 2009.07.16, 21:46.

    Comment


      #3
      Parašė Sovijus Rodyti pranešimą
      Visai neseniai teko pasivažinėti Italijoje įvariais traukiniais.
      Šiek tiek pasidalinsiu įspūdžiais ir nuotraukomis.
      Intercity užsuka į tuos didesnius miestus, toliau važiuoja tais pačiais bėgiais kaip ir Eurostar. Jų sąstatai paprastai būna apie 12 vagonų. Ruože tarp Milano ir Romos Eurostar važiuoja kas 1 val., būna beveik pilni, InterCity - rečiau (kas 3 val. ir rečiau), taip pat būna pilni.
      Priemiestiniaitraukiniai įvairūs: nauji ir seni, dviaukščiai ir vienaukščiai, keleivių srautai įvairūs (dažniausiai pustuščiai).
      Truputėlį keista, kad italai negaili pinigų važiuoti prabangiais traukiniais ir ignoruoja pigius... Mes Lietuvoje mėgstame (bent anksčiau mėgome) daryti priešingai: važiuodavome "medinukais" D1, kad tik pigiau kainuotų...

      Skaitydamas temą, prisiminiau vieną italų vaidybinį filmą apie kelionę traukiniu išilgai visą Italiją. Traukinį (ir aplamai geležinkelį) pamatyti teko keleivio, vagono palydovo ir lokomotyvo mašinisto akimis (nuo svajonių vaikystėje iki realios kasdienybės).
      Į mašinisto kabiną tikriausiai nepatekote (nors man Kaunas1 stotyje į kabiną "nosį kyštelėti" pavyko kelis kartus). Tai nežinau, kiek teisybės pagal tą filmą, kad Italijoje traukinio lokomotyvo kabinoje mašinisto vieta yra kairėje pusėje...

      Comment


        #4
        Traukiniai juda kaire kelio puse. Manau, kad į kabiną patekti neįmanoma - gali juk visokio plauko teroristų patekti. Greičiai dideli ir žmonių nemažai jei po 12 vagonų.

        Comment


          #5
          Parašė Sovijus Rodyti pranešimą
          Manau, kad į kabiną patekti neįmanoma - gali juk visokio plauko teroristų patekti.
          Gaila nuotraukos nepadariau, ir apskritai veiksmas vyko Prancūzijoje keliasdešimt km nuo Italijos, o ne Italijoje - ten trivagoniame dyzeliniame traukinyje mašinisto kabinos durys buvo stiklinės ir praktiškai visą laiką atidarytos, o ir pats mašinistas stotelėse porą kartų pasivaikščioti buvo išėjęs - nors imk ir nuvaryk tą traukinį
          kaip?

          Comment


            #6
            grazios foto, su dideliu malonumu prisiminiau savo kelione is Vilniaus iki Napoli traukiniais...

            Comment


              #7
              Motrisės Florencijos Rifredi stotyje

              Teko "pagauti" keletą dyzelinių ir elektrinių motrisių Florencijos Rifredi geležinkelio stotyje. Jos tikriausiai važiavo į Sieną ir Pizą.


              Comment


                #8
                O tai išeina pažiūtėt internete regioninių kainas Italijoje, man tik visų mandresnių rodo. Gal kas važiavęs ir isivaizduoja kainas Bergamo - Verona; Verona - Austrijos pasienis į viršų link Insbruko?
                You can change your car, you can change your house, you can change your Wetherspoon, you can change your wife or religion, even you can change your sex. But you can never change the team you support...

                Comment


                  #9
                  Parašė zanaz Rodyti pranešimą
                  O tai išeina pažiūtėt internete regioninių kainas Italijoje, man tik visų mandresnių rodo. Gal kas važiavęs ir isivaizduoja kainas Bergamo - Verona; Verona - Austrijos pasienis į viršų link Insbruko?
                  Gal per toli į ateitį žiūri? Vietinius galima pirkt tik gan ribotą laiką iš anksto.
                  kaip?

                  Comment


                    #10
                    Parašė alm Rodyti pranešimą
                    Gal per toli į ateitį žiūri? Vietinius galima pirkt tik gan ribotą laiką iš anksto.
                    Ačiū!
                    Taigi jei kam reiks www.trenitalia.com pažiūrėt kainas/įsigyt bilietus regionaliniems traukiniams - tai galima padaryti tik likus savaitei iki kelionės. Jei daugiau nei savaitė - grafikus rodo, tačiau nei kainos nei galimybės įsigyt.
                    O kainos R traukinukais tai tikrai neblogos, iš pirmo žvilgsnio pvz. daugiau nei 2 kartus pigiau nei Austrijoj
                    Paskutinis taisė zanaz; 2009.08.15, 02:54.
                    You can change your car, you can change your house, you can change your Wetherspoon, you can change your wife or religion, even you can change your sex. But you can never change the team you support...

                    Comment


                      #11
                      Šiek tiek nuotraukų, padarytų kelionės iš Milano link Komo ežero metu. Šį ruožą aptarnauja antra pagal dydį Italijos geležinkelių kompanija FNM (Ferrovie Nord Milano)

                      EB 850 Milano Nord stotyje. Neradau visiškai jokios informacijos apie šį traukinį


                      EA 850 ir EB 760 Como stotyje. Apie pirmąjį vėl jokios informacijos, o antrasis gamintas nuo 1998 metų ir galintis važiuoti 140km/h greičiu.


                      Šarfenbergo autosankaba iš arčiau


                      EB 760 vidus. Važiuoti karštą dieną buvo gan malonu, tik reikėjo atrasti vagoną su veikiančiu kondicionieriumi.


                      EA 850 vidus. Kondicionierių nerasta, bet kentėti buvo galima.


                      ir aklakeliai Lago Como stotyje (bei besislepiantis EA 850).

                      Comment


                        #12
                        Sprendžiant pagal paskutinę nuotrauką, tie itališki traukinukai tepaliuko ant bėgių pavarvina ne ką mažiau nei mūsiškis D1.

                        Comment


                          #13
                          Parašė Sovijus Rodyti pranešimą
                          EuroStar traukinys Milanas-Florencija-Roma-Neapolis pravažiuoja Florencijos Rifredi stotį. Išvysto iki 200 km/h greitį.
                          Iš kur info apie greitį? Važìavau iš Florencijos į Milaną su sustojimu Bolonijoje praeitą ketvirtadienį, už Bolonijos greitis nuo 240 km/h (tada įsijungiau GPS) pasiekė 309 km/h (tada išjungiau). Pora video:

                          Comment


                            #14
                            kai teko su Inter Railu siek tiek keliauti po Italija, tai keliavom nuo Romos iki Milano su Eurostar AV. Tai siaip ispudziai zymiai blogesni palyginus su vokiskais ICE ar netgi prancuziskais dviauksciais TGV - mazai vietos, ir vis girdisi koks nors traskejimas mechaninis, na toks jausmas kad kazka cia blogai italai surinko. Todel netgi traukinys Eurostar City (atrodo taip vadinasi) kuriuo vaziavome buvo zymiai patogesnis, na aisku ne toks greitas

                            Comment


                              #15
                              Parašė digital Rodyti pranešimą
                              Iš kur info apie greitį? Važìavau iš Florencijos į Milaną su sustojimu Bolonijoje praeitą ketvirtadienį, už Bolonijos greitis nuo 240 km/h (tada įsijungiau GPS) pasiekė 309 km/h (tada išjungiau). Pora video:
                              Youtube video
                              Youtube video
                              Suskaičiavau apytikriai pagal kelionės trukmę ir nuvažiuotą atstumą. Dėl detalių nesiginčysiu - GPS neturėjau.
                              Paskutinis taisė Salvijus; 2009.10.06, 07:19.

                              Comment


                                #16
                                Ir aš truputį pasivėžinau vietiniais traukiniais Como ežero apylinkėse šiaurinėje Italijoje.

                                Varenna traukinių stoties pastatas


                                Lėtas priemiestinis traukinys, stojantis kiekvienoje stotelėje


                                Laiptų daug, durys atsidaro kaip senuose miesto autobusuose


                                Vidus tuo tarpu restauruotas ir tvarkingas


                                Vaizdas pro priekinį langą. Kairėje mašinistas, dešinėje konduktorė rašo bilietą


                                Kitas vietinis traukinys, kuriuo teko važiuoti


                                Dviaukščiai traukiniai. Daugelio Trenitalia traukinių išorinis vaizdas kaip iš sąvartyno




                                O vietiniams darbuotojams per bėgius vaikščioti norma


                                Šitas traukinys Bergamo stotyje gerai reprezentuoja dažną vaizdą. Taip pat ir šiukšlės ant bėgių


                                Bet ne visur taip - Lecco traukinių stoties peronai atrodo geriau


                                O privatus LeNORD traukinys Como Lago stotyje tiesiog blizga. Privatus vežėjas naudoja (daugiausia) savo atskiras geležinkelio stotis ir bėgius.
                                kaip?

                                Comment


                                  #17
                                  Italy unveils first private high speed train
                                  bbc.co.uk

                                  Comment


                                    #18
                                    IC traukiniai (InterCity treno):

                                    Ventimilija/Ventimiglia:




                                    Genuja/Genova:





                                    Kopenhaga/Roskildė / Stokholmas I II III IV
                                    Dordrechtas/Haarlemas
                                    Nesebaras/Plovdivas
                                    Kiolnas

                                    Comment


                                      #19
                                      Koks senas trantas...

                                      Comment


                                        #20
                                        Parašė LC, Rodyti pranešimą
                                        Koks senas trantas...
                                        Apskritai po Prancūzijos Italijos geležinkeliai pasirodė švelniai tariant mažai konfortabilūs keleiviui. Žinoma Prancūzijoje važinėjau tik TGV, tai gal dėl toks vaizdas susidarė...
                                        Ir šiaip Italijos geležinkelių riedmenys pasirodė panašaus lygio kaip Lietuvos. Tiesa, Ligurijos regioniniai traukiniai (lygtais Bombardier) neatrodė prastai, net keista kodėl tokius trantus palieka IC(InterCity), o geresni atitenka tarnauti regioninėms RE(regionale) linijoms. Kita vertus, mačiau Milane nemažai naujų riedmenų, bet visi skirti praktiškai kaip mačiau linijai Milanas-Roma.
                                        Kopenhaga/Roskildė / Stokholmas I II III IV
                                        Dordrechtas/Haarlemas
                                        Nesebaras/Plovdivas
                                        Kiolnas

                                        Comment

                                        Working...
                                        X