Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[PT] Portugalijos geležinkeliai

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    [PT] Portugalijos geležinkeliai

    Gal kam įdomu bus, pasižiūrėkit į šį naują Portugalijos geležinkelių pirkinį:

    http://www.railpictures.net/viewphot...227915&nseq=17

    Reiškia, "Siemens" korporacija pagal tą patį projektą gamina ne tik lietuviškus šilumvežius ER20, bet ir portugališkus elektrovežius LE 4700.

    #2
    Bet šitas tik 4 ašių. Ar elektrovežiai lengvesni?

    Comment


      #3
      Parašė robertas Rodyti pranešimą
      Gal kam įdomu bus, pasižiūrėkit į šį naują Portugalijos geležinkelių pirkinį:

      http://www.railpictures.net/viewphot...227915&nseq=17

      Reiškia, "Siemens" korporacija pagal tą patį projektą gamina ne tik lietuviškus šilumvežius ER20, bet ir portugališkus elektrovežius LE 4700.
      Tai viso labo tik panasus kebulas ir keletas kitu detaliu...

      Comment


        #4
        Parašė Perfect Rodyti pranešimą
        Bet šitas tik 4 ašių. Ar elektrovežiai lengvesni?
        Kadais ilgą laiką susirašinėjau su vienu žmogum iš Ispanijos ir klausiau, kodėl dauguma prekinių ir keleivinių traukinių Vakarų Europoje tokie trumpi, lyginant su lietuviškais ar tuo labiau amerikietiškais sąstatais. Jis man atsakė, kad tose Vakarų Europos šalyse geležinkelių linijos yra labai apkrautos, daug maršrutų ir panašiai, todėl traukiniai visada turi važiuoti dideliu greičiu. Manau, kad šis faktas ir lemia kitokias riedmenų gamybos tendencijas skirtingiems regionams.

        Comment


          #5
          Sveiki. Atsiprašau, kad ne į temą, bet jokios temos, kuri atitinktų mano rastą straipsnį, nėra; todėl patalpinau į artimiausią temą, bei tikiuosi, kad atsiras geriau už mane suprantantis šio forumo valdymą ir šią medžiagą iškels kitur.


          Portugalijoje avariją patyrė keleivinis traukinys

          Portugalijoje nuo bėgių nuvažiavus traukiniui žuvo vienas žmogus, mažiausiai 25 buvo sužeisti, skelbia BBC.
          Traukinys, kuriuo važiavo maždaug 50 keleivių, avariją patyrė turistų pamėgtame šiaurės rytų regione pakeliui į Mirandelos miestą. Pranešama, kad apie dešimt sužeistųjų yra sunkioje būklėje.
          Avarijos priežastys nežinomos. Tai jau ketvirta traukinio avarija tame pačiame geležinkelio ruože per 18 mėnesių.

          Šaltinis|: http://www.kaunodiena.lt/naujienos/u...aukinys-108575
          I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
          Parama Siaurojo geležinkelio klubui

          Comment


            #6
            [PT] Portugalijos geležinkeliai

            Portugalijoje traukiniu važiavau iš Porto į Lisaboną. 314 km kelionė paprastu IC traukiniu truko 3:08 val. ir pirma klase kainavo 29,50 eur. Taip pat važiuoja greitesni (ir brangesni) Alfa Pendular traukiniai išvystantys 240 km/h, kurie tą patį kelią įveikia per 2:43. Prasilenkdamas pamatęs juos pro langą džiaugiausi pasirinkęs "senovinį" traukinį - anų tarpai tarp langų buvo dideli, patys langai nedideli ir matėsi, kad geras vaizdas pro langą būtų toli gražu ne garantuotas (vietos sužymėtos, galima pasirinkti perkant bilietus).

            Mano traukinys Porto Campanha stotyje






            Pirmos klasės salonas


            Sėdynės




            Vagono durys


            Traukinio galas


            Sukabinimas tarp lokomotyvo ir vagono




            Traukinys nemažą kelio dalį važiavo 200 km/h greičiu (maksimalų pavyko užfiksuoti 203 km/h). Kaip lokomotyvo traukiamam traukiniui su paprastais vagonais tai tikrai didelis greitis. Taip pat stebino važiavimas per stotis dideliu greičiu - mažesnes stotis pravažiuodavo nelėtindamas (gali būti, kad išskirtas atskiras kelias), tačiau ir per išsišakojimus kelis kart pravažiavo bent 160 km/h greičiu. Gal tai dar platesnės nei mūsiškė vėžės (1668 mm) privalumas?
            Paskutinis taisė alm; 2010.05.13, 10:45.
            kaip?

            Comment


              #7
              Atvykus į Lisabonos Santa Apolonia stotį





              Porto centre esančios Sao Bento traukinių stoties vidus išmargintas freskomis




              Lisabonos Gare do Oriente stoties vaizdas pro traukinio langą
              kaip?

              Comment


                #8
                Traukiniai Lisabonoje:

                Pora lokomotyvų


                Ispanijos geležinkelių (RENFE) traukinys




                Vietiniai traukiniai Porto stotyje
                kaip?

                Comment


                  #9
                  Geležinkelietiški vaizdai pro langą (dėl to gan prastos kokybės)

                  Bėgiai be pabėgių


                  Keli lokomotyvai


                  Lokomotyvai su vagonais


                  Dar technika ir tiltukas
                  kaip?

                  Comment


                    #10
                    Parašė alm Rodyti pranešimą
                    Taip pat stebino važiavimas per stotis dideliu greičiu - mažesnes stotis pravažiuodavo nelėtindamas (gali būti, kad išskirtas atskiras kelias), tačiau ir per išsišakojimus kelis kart pravažiavo bent 160 km/h greičiu. Gal tai dar platesnės nei mūsiškė vėžės (1668 mm) privalumas?
                    Ne vėžės. Viską lemia iešmo kryžmėženklis (atsišakojimo staigumas). Pvz., pagrindiniuose keliuose Lietuvoje, kaip ir visoje buvusioje TSRS, daugiausia yra 1/11 (tg1/11=0,090909; arctg0,090909=5,1944289 laipsnio, t.y., jei vieną žingsnį [pieštuko ar degtukų dėžutės ilgį, nesvarbu] dedame žemyn, tai 11 – į įlgį). Kuo didesnė iešmo kryžmėženklio vardiklio reikšmė, tuo smailesnis atsišakojimo kampas, tuo didesnis traukinio greitis. Bet yra vienas minusas: viskas labai išsitempia į ilgį.



                    Greitis, kai R65 (65 - bėgio svoris 1–ame metre, kg, o R – tai – „Рельс“), 1/11 – 50 km/val, 1/18 – 80 km/val, 1/22 – 120 km/val. 1/9 keleiviniams – 25 km/val (jei greičiau – keleivia nuo lentynų nukris), prekiniams – 40 km/val.
                    Kapitalizmas – sistema atgyvenusi, vedanti į niekur.

                    Comment


                      #11
                      Ne visai toje vietoj greičio ir vėžės santykį paminėjau. Aš labiau turėjau omenyje, kad visas lokomotyvo traukiamas traukinys (su dešimtmečių senumo vagonais) tais 200 km/h važiuoja.
                      kaip?

                      Comment


                        #12
                        Reiks vasaros pabaigoje būnant Portugalijoje išbandyti jų geležinkelius...

                        Comment


                          #13

                          El.traukinys Lisabonoje

                          Comment


                            #14
                            Parašė Combat Rodyti pranešimą
                            Ne vėžės. Viską lemia iešmo kryžmėženklis (atsišakojimo staigumas). Pvz., pagrindiniuose keliuose Lietuvoje, kaip ir visoje buvusioje TSRS, daugiausia yra 1/11 (tg1/11=0,090909; arctg0,090909=5,1944289 laipsnio, t.y., jei vieną žingsnį [pieštuko ar degtukų dėžutės ilgį, nesvarbu] dedame žemyn, tai 11 – į įlgį). Kuo didesnė iešmo kryžmėženklio vardiklio reikšmė, tuo smailesnis atsišakojimo kampas, tuo didesnis traukinio greitis. Bet yra vienas minusas: viskas labai išsitempia į ilgį.

                            Atvaizdas


                            Greitis, kai R65 (65 - bėgio svoris 1–ame metre, kg, o R – tai – „Рельс“), 1/11 – 50 km/val, 1/18 – 80 km/val, 1/22 – 120 km/val. 1/9 keleiviniams – 25 km/val (jei greičiau – keleivia nuo lentynų nukris), prekiniams – 40 km/val.
                            Pasijaučiau lyg fizikos arba matematikos paskaitoje... Ne visi suprastų visą šitą trigonometrijos mišrainę

                            Comment


                              #15
                              Parašė HSV Rodyti pranešimą
                              Atvaizdas

                              El.traukinys Lisabonoje
                              Čia miesto električka?

                              Comment


                                #16
                                Bėgiai mieste, gatvėje tarp dviejų automobilių eismo juostų, gal todėl ir panašu į miesto bėginį transportą

                                Comment


                                  #17
                                  Parašė HSV Rodyti pranešimą
                                  Bėgiai mieste, gatvėje tarp dviejų automobilių eismo juostų, gal todėl ir panašu į miesto bėginį transportą
                                  Jei gerai portugališkai suprantu ant traukinio užrašyta, jog čia priemestinis transportas. Kita vertus centre po žeme važiuojančio metro vagonai lyg ir panašūs buvo (bent jau durų skaičiumi ir forma, daugiau iš mano turimos vienintelės vidaus nuotraukos nesimato, o pats nebeatsimenu).
                                  kaip?

                                  Comment


                                    #18
                                    Greičiausiai, kad tai priemiestinis traukinys. Toje vietoje, kurioje fotografavau šį traukinį, metro linijos žemėlapyje nepažymėtos

                                    Comment


                                      #19
                                      Seniai žadėjau nuotraukas iš Porugalijos.

                                      Portugalijoje geležinkeliais keleivius veža 100 proc. valstybinė kompanija "Comboios de Portugal" (pažodžiui - Potugalijos traukiniai). Sutrumpintas prekinis ženklas - CP. Krovinius gabena "CP Carga". Infrastruktūrą valdo valstybinė kompanija REFER. Yra dvi privačios geležinkelių kompanijos: keleivinė "Fertagus" (tariasi Fertaguš) ir krovininė tik su keliais lokomotyvais "Takargo".
                                      Taip pat greituosius traukinius "Alfa Pendular" aptarnauja bendra CP ir privačių investuotojų kompanija, dirbanti su CP prekiniu ženklu.

                                      Kaip žinia, dabartinis Portugalijos geležinkelių vėžės plotis yra 1668 mm, arba taip vadinama Iberijos vėžė - kompromisinis variantas tarp Kastilijos (1672 mm) ir Potugalijos (1664 mm) vėžių. Pačioje geležinkelių tiesimo pradžioje Portugalijoje būta ir standartinės (1435 mm) vėžės. Galiausiai visi geležinkeliai buvo 5 portugališkų pėdų pločio (1664 mm.). Taip pat yra eksploatuojamų 1000 mm pločio siaurųjų geležinkelių linijų. Vyksta reguliarus keleivinių traukinių eismas. Dėl krovininių nežinau.

                                      Traukinių eismas vyksta kairiaja puse. Pagrindinės linijos elektrifikuotos. Po įstojimo į ES ir iki pat dabar yra labai daug investuojama į geležinkelius. Nesitikėjau ir maniau, kad išvysiu prastesnį vaizdą. Bet tai, ką pamačiau, maloniai nustebino. Bent jau keleiviai geležinkeliai.

                                      Taigi, yra du stambūs mazgai - Lisabonos ir Porto. Lisabonos mazgas pilnai elektrifikuotas ir dyzelinių traukinių ar šilumvežių nėra. Iš Porto dyzeliniai traukiniai kursuoja. Bet jų nėra daug.

                                      Pradėsiu nuo Lisabonos. Mieste yra kelios stotys ir eilė stotelių. Taigi, dalis keleivių Lisabonoje kai kuriomis kryptimis turi galimybę keliauti traukiniu. Pagrindinės tolimojo keleivinio susisiekimo stotys yra Santa Apolonia, Oriente ir Entrecampos.

                                      Pradėsiu nuo Santa Apolonios.











                                      Nuo perono galo žvelgiant į šiaurę.



                                      Geriamo vandens "šaltinis". Vanduo nuolat nebėga, yra kranelis.



                                      Stovi IC (intercity) greitasis traukinys traukinys į Portą.



                                      Priemiestiniai traukiniai. Beje, Portugalijoje didžioji dalis priemiestinių traukinių ir tolimoji susisiekimo vagonų, dyzeliniai traukiniai ir automotrisės yra iš nerūdijančio plieno. Praktiška - nereikia dažyti.
                                      Reikia paminėti, kad dauguma riedmenų yra surenkami Portugalijoje, nors ir nėra sukurti bei gaminami Portugalijoje.





                                      Siemens Eurosprinter elektrovežiai. Trečias nuo priekio yra 2600 serijos elektrovežis.





                                      Dviaukštis priemiestinis traukinys. Keturi vagonai. Šie traukiniai yra vieninteliai pilnai dažyti. Ir, reikia pažymėti, iš išorės atrodo baisiai, nes turbūt nėra perdažyti, vis dar su gamykliniu dažymu. O jiems jau virš 10 metų. Tokie patys pas privatų vežėja "Fertagus" yra žymiai geresnės estetinės išvaizdos (perdažyti), nors jau irgi 11 metų.



                                      Greitieji vagonai (iki 200 km/h), kursuojantys tarp Lisabonos ir Porto bei (jei neklystu) Faro. Pagaminti apie 1985 m., kapitališkai modernizuoti.





                                      Kaip matote, ne visur yra vakuuminiai tualetai. Nors vagonai viduje atrodo padoriai (žr. nuotrauką žemiau), yra su kondicionieriumi. 2 klasė.
                                      Beje, vagonų durys atidaromos rankomis (paspaudžiant durų rankeną ir patraukiant ar pastumiant, priklausomai nuo to įlipama ar išlipama), o užsidaro automatiškai.





                                      Minėtas 2600 serijos Alstom (kartu su Siemens, Brown Boveri, AEG ir kt., surinktas Portugalijoje) ektrovežis. Jie seniau traukdavo traukinius į Portą, bet buvo pakeisti greitesniai Siemensais.



                                      Tęsinys bus.
                                      Paskutinis taisė Al1; 2010.11.01, 20:58.

                                      Comment


                                        #20
                                        Oriente (Rytinė) Lisabonos stotis.
                                        Tiksliau visas VT mazgas - geležinkelio stotis, autobusų (priemiestinių, tarpmiestinių ir tarptautinių) stotis, metro stotis.
                                        Per šią stotį pravažiuoja ir krovininiai traukiniai.










                                        Buvusi Centrinė Lisabonos stotis, dabar Rossio priemiestinė. Pastatas primena šventyklą, matosi maurų architektūros elementų. Stotis pastatyta XIX a. pabaigoje.
                                        Pati stotis yra galinė, t.y. bėgiai užsibaigia aklikeliu. Stoties peronai yra trečiajame pastato aukšte, o į stotį traukiniai važiuoja tuneliais.





                                        Vaizdas nuo šoninės terasos.



                                        Bilietų kasos trečiajame aukšte. Kairėje - išėjimas į terasą, dešinėje - peronai.



                                        Iš šios stoties traukiniai važiuoja į Sintrą, šalia kurios yra labiausiai į vakarus nutolęs Europos taškas.







                                        Perono gale matosi tunelis.

                                        Paskutinis taisė Al1; 2010.11.01, 21:27.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X