Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Diskusijos apie Baltarusijos santvarką ir ekonomiką

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • RamasN
    replied
    Beje, uždaro tai uždaro tuos punktus, bet kelio ženklai pvz važiuojant į Druskininkus vis dar rodo Gardiną. Suprantu, gal neverta gaminti staigiai kitų ženklų, situacija gali būti dinamiška, bet gal verta kryptis, kurios daugiau neegzistuoja, bent juodom juostom užklijjuoti ?

    Komentuoti:


  • Zygis
    replied
    Parašė mantasm Rodyti pranešimą

    Galėtų tiek Medininkuose, tiek Kybartuose kokį remontą pradėt. Dėl ko sumažėtų pralaidumas iki kokios mašinos ar dviejų per valandą.
    Bet ar dabar nera panasus pralaidumas ten? Paskaicius atsiliepimus tai panasiai ir dirba kalbant apie pengvasias masinas.

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė Visdarlietus Rodyti pranešimą

    Manau visiškai uždaryti (Medininkų) ir negalės kol galios ES Rusijos sutartis dėl tranzito į Karaliaučių.
    Galėtų tiek Medininkuose, tiek Kybartuose kokį remontą pradėt. Dėl ko sumažėtų pralaidumas iki kokios mašinos ar dviejų per valandą.

    Komentuoti:


  • Visdarlietus
    replied
    Parašė Tomizmas Rodyti pranešimą
    Labai kažkaip lėtai viskas daroma. Siena turėjo būti pilnai uždaryta 2021 metais per hibridinį karą weaponizuotais migrantais, o dabar už lango 2024 metai, jau 2 metus vyksta realus karas Ukrainoje, o dar netgi 2 pasienio punktai vis dar neuždaryti.
    Manau visiškai uždaryti (Medininkų) ir negalės kol galios ES Rusijos sutartis dėl tranzito į Karaliaučių.

    Komentuoti:


  • Tomizmas
    replied
    Labai kažkaip lėtai viskas daroma. Siena turėjo būti pilnai uždaryta 2021 metais per hibridinį karą weaponizuotais migrantais, o dabar už lango 2024 metai, jau 2 metus vyksta realus karas Ukrainoje, o dar netgi 2 pasienio punktai vis dar neuždaryti.

    Komentuoti:


  • RamasN
    replied
    Įdomu bookingo statistiką turėt per Druskininkų viešbučius, kaip pasikeis, t.y. kiek įtakojo šitas maršrutas

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Straipsnis apie kelionių tarp Gardino ir Druskininkų pokyčius.
    Iki šiol ten nebuvo problema nuvažiuoti - atstumas tik 45 km, nuvažiuoki iki sienos, išsitrauki dviratį, be eilės nuvažiuoji ir slidinėji Snoras Snow arenoje 9ar kaip ji ten dabar vadinas) arba maudaisi akvaparke ir gurkšnoji mineralinį ar degujį vandenį. Nenorintiems vairuoti buvo mikroautobusių arba "maršrutkių" (kiek daug, netikrinau, bet jų buvo). Ant sienos tekdavo pastovėti, bet baltarusiai kantrūs tokiems laukimams pasienyje (kaip ir mes buvom įpratę laukti iki 2004 metų, kol neįstojom į ES, o po 4 metų ir į Šengeną)

    Dabar dviračiu ar pėsčiomis sienos neleidžia kirsti . Pryvalka / Raigardas uždarytas. Tenka važiuoti per Šalčininkus


    Jak ciapier dabracca z Hrodna ŭ Druskieniki na maršrutcy
    Как сейчас добраться из Гродно в Друскининкай на маршрутке
    Kaip dabar mikroautobusu nuvykti iš Gardino į Druskininkus

    Uždarius Privalkos / Raigardo pasienio punktą tiesioginių reisų neliko. Vienintelis galimas būdas iš regiono centro patekti į šalai esančius druskininkus – vykti į Vilnių ir ten persėsti į autobusą Vilnius-Druskininkai.
    Bilietas iš Gardino į Vilnių kainuoja 100 rublių, o iš Vilniaus į Druskininkus – apie 15 eurų. Iš viso bilietai kainuoja apie 150 rublių (arba 43 eurus).

    Tuo pačiu sunkiausia yra tai, kad išvykstant iš Gardino iš anksto nusipirkti bilieto iš Vilniaus į Druskininkus beveik neįmanoma, nes niekas negali nuspėti, kiek laiko užtruks kirsti sieną – 2,5 ar 8 val. Atsižvelgiant į šias aplinkybes, iš Druskininkų į Gardiną nuvykti lengviau, nes vienu metu galite įsigyti du bilietus be didelės rizikos pavėluoti į persėdimą.

    https://nashaniva.com/be_latn/337599/
    Kelionė iki 2024.02.29 d.: 44 km, Gryno važiavimo apie 43-45 minutes + stovėjimas eilėje ant sienos arba jos kirtimas dviračiu


    Kelionė automobiliu nuo 2024.03.01 d.: atstumas išaugo 6½ karto iki 285 km.
    Gryno važiavimo laikas auga 5 kartus nuo 45 min iki 3:45 val.
    Neaišku kiek dabar trunka stovėjimas ant sienos


    Kelionė autobusus su persėdimu Vilniuje. Aatstumas pailgėjo 7-8 kartus iki 337 km
    Kiek užtrunka kelionė - geriau pastudijuoti tvarkaraščius ar paskaityti tą straipsnį

    Žemėlapių pagrindas - iš www.mapy.cz

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Kaip pasikeitė gudų kelionės iš Gardino (Hrodna, Grodno), į Balstogę (Białystok, Biełastok)

    Iš Gardino iki Balstogės per pasienio punktą Bruzgi / Kuźnica Białostocka tiesus atstumas buvo tik 80 km. Tą punktą Lenkija uždarė 2021.11.09 d., kai per jį veržėsi Lukašenkos suvežti migrantai iš šiltų kraštų.
    Tada eismas pasuko per piečiau esantį punktą Bierastavica / Bobrowniki. Kampas nuo Gardino iki Balstogės buvo santykinai nedidelis, tik kelios dešimtys kilometrų; to punkto pralaidumas buvo irgi neblogas.
    Bobrovnikų punktą Lenkija uždarė 2023.02.10 d., kai Lukašenkos režimas suėmė ir nuteisė Gudijos lenkų aktyvistą Andrzejų Poczobutą (Andrej Pačobut) .
    Gudams iš Gardino teko važiuoti į Lenkiją darant didelį lankstą arba per Brestą arba per Druskininkus - Lazdijus, pasienio punktas Pryvalka (Pervalkas) / Raigardas. Po uždarymo gudų buvo pilna Lietuvos / Lenkijos pasienyje ir ties Veisiejais,ir ties Kalvarija ir ties Lazdijais

    Iki 2024.02.29. d. (šio ketvirtadienio) buvo tokie maršrutai iš Gardino į Balstogę per Pryvalką / Raigardą.


    Nuo 2024.03.01 reikia važiuoti per pasienio punktą Bieniakonie (Benekainys) / Šalčininkai
    Kelias kilometrais pailgėjo maždaug dvigubai - nuo 224-270 km iki 470-500 km.
    Be to, navigacija dar gali apklaidinti ir nuvesti į rimtai rekonstruojamą kelią KK176 Jašiūnai - Pirčiupiai

    Žemėlapių pagrindas - iš www.mapy cz

    Google žemėlapis išvis rodo pievas ir važiuojant per sienas jis tik klaidino- ten buvo rodomas maršrutas per senų seniausiai uždarytą vietinio susisiekimo punktą Sapockin (Sapackinė) / Kapčiamiestis:
    Paskutinis taisė Romas; 2024.03.03, 10:53. Priežastis: Pataisyta

    Komentuoti:


  • manometras
    replied
    Paliko tiesiausią kelią iš Minsko į Vilnių. Gal tai kokie stipriausi ir geriausiai kontroliuojami mūsų punktai, kur ir taip važiuodavo reisiniai autobusai ir dauguma kitų automobilių.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Keli įdomesni straipsniai baltarusių straipsniai iš karto po sužinojus apie Lavoriškių ir Raigardo punktų uždarymą su nuogąstavimais kaip reikės vykti į ES.

    Zerkalo,io 2024.02.22
    Как закрытие Литвой еще двух погранпунктов с Беларусью отразится на пассажирских перевозках. Поговорили с перевозчиками
    Kaip keleivių eismą paveiks uždarytas dar du Lietuvos uždaryti pasienio su Baltarusija punktai . Kalbėjomės su vežėjais
    Mums ne bėda keliauti per Kamenny Lohą / Medininkus bet nereguliarių vežėjų Lietuvą visai nesinori įleisti . Tikimės kai kurių pokyčių. Apie tai sklando įvairių gandų, neva vežėjams bus leista važinėti be leidimų, jei jų automobilyje bus ne daugiau aštuonių vietų, tai atrodo, kad Lietuva išduos leidimus, bet jie kainuos 250 eurų (šiuo metu kaina 10 eurų) , sako Vladislavas. Paaiškinkime, kad neradome oficialaus šių prielaidų patvirtinimo.
    Vladislavo įmonė buvo pasirengusi mokėti tokius pinigus už leidimus, kol nebuvo prastovų. Žinoma, tokiu atveju bilietų kainas tektų kelti.
    — Išsenka ir reguliarūs maršrutai, Lietuva išduos tik 29 tokius leidimus. Man atrodo, kad jie šių dokumentų skaičių susiejo su „Kamenny Log“ pralaidumu, kad nesusidarytų eilė. Be to, „leidimus“ gaus didelės įmonės – „Ecolines“, „Minsktrans“ ir dar pora, o smulkios įmonės jų negaus, tiesiog mus naikina,

    https://news.zerkalo.io/economics/61757.html?c
    Naša niva 2024.02.26
    «Heta budzie doŭha i pakutliva». Jak biełarusy kamientujuć zakryćcio Litvoj jašče dvuch pierachodaŭ ź Biełaruśsiu
    «Это будет долго и мучительно». Как белорусы комментируют закрытие Литвой еще двух переходов с Беларусью
    „Kelionė taps ilga ir skausminga“. Kaip baltarusiai komentuoja Lietuvos uždaromus dar du pasienio punktus su Baltarusija
    Baltarusius šokiravo žinia apie Lietuvos pusėje Raigardo / Pryvalkos (Pervalko) ir Lavoriškių /Kotloukos (KaAtlaukio) sienos kirtimo punktų uždarymą nuo kovo 1 dienos. Labiausiai dėl punkto uždarymo Privalkoje nukentės Gardino srities gyventojai, į kurį iš Gardino buvo galima pasiekti per pusvalandį.
    Jei nuo Gardino iki Pryvalkos atstumas yra apie 35-40 kilometrų, tai nuo Gardino iki Bresto - 240, o iki Kamenny Loho- 240-280, priklausomai nuo maršruto.

    Gardinietis Ignacas* (visų pašnekovų pavardės dėl saugumo pakeistos.) mano, kad kelionės laikas tarp Gardino ir Balstogės pailgės 3 val., degalų sąnaudos – 10 USD į vieną pusę.
    Marija laukia, kol pabrangs bilietai tarp šalių. Jis sako, kad mikroautobusų vairuotojai prognozuoja reisų mažėjimą ir sunkesnį sienos kirtimą.

    https://nashaniva.com/ru/337271

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Nuo kovo 1 d. vidurnakčio uždaryti du svarbūs Lietuvos / Baltarusijos pasienio punktai: Raigardas / Pryvalka (Pervalkas) ir Lavoriškės / Katłoŭka (Katlaukis).
    Tą pajsu daug kas - baltarusių gastarbaiteriai (fūristai ir statybininkai) grįžtantys po "vachtos" pailsėti namo, apsipirkinėtojai Lenkijoje ir Vilniuje, oro uosto :Minsk-3" (kuris yra 180 km į šiaurės vakarus nuo Minsko, bet čia pigiausi bilietai į Europą), smulkūs benzino ir cigarečių gabentojai, į Kaliningradą tranzitu ar iš Gudijso į ES važiuojančios fūros ir lengvosios, užsienyje besimokantys studentai ir ypač pasienio gyventojai turintys giminių bei smulkių komercinių interesų abiejose ES - Baltarusijos sienos pusėse.
    Jei yra šoke - sumažėjo autobusų maršrutų skaičius, jie pabrango, kelione pailgėjo kelis kartus, o kiek laiko reikės stovėti pasienyje, niekas iš anksto negali pasakyti.

    Dabartinis Baltarusijos pasienio punktų žemėlapis
    Nuo kovo 1 d.
    BY / PL su Lenkija iš buvusių 6 veikia 1 punktas krovininiam ir 1 lengvajam transportui ties Brestu, o 4 - uždaryti
    BY / LT su Lietuvas iš buvusių 6 veikia 2 punktai (Medininkai / Kamianny Loh ir Šalčininkai / Bieniakonie (Benekainys) o 4 - uždaryti
    BY / LV su Latvija iš buvusių 2 veikia vienas ties Kraslava
    BY / UA - prasidėjus karui su Rusija, kuriame agresoriui savo teritoriją padovanojo ir Gudija, uždaryti visi pasienio punktai

    https://nashaniva.com/ru/337271

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė gerietis Rodyti pranešimą

    Tipo jeigu keistumėmės dantų šepetėliais su bulbafiureriu, tai
    - lukašenka nebūtų valdžioje;
    - opozicija klestėtų;
    - Mes pasistatytume AE, o Astravo projektas žlugtų;
    - Baltarusija atsitvertų siena nuo ruSSijos ir integruotųsi į ES?

    Tai dabar paaiškink - kuris iš mūsų durnas?
    Oponentai sako, kad galėjom iš batkos daugiau uždirbt. Tuo pačiu jam duodant galimybę patogiau sėdėt ant dviejų kėdžių ir būti mažiau priklausomai nuo maskolijos.

    Baltarusijos nuvakarėjimas gal buvo įmanomas po kokių 30 metų po batkos mirties.

    Gerai? Ne. Bet klausimas ar geriau RF oblasčius ar ant dviejų kėdžių sėdintis veikėjas. Bet idėjiniams žiūriu tinka tik „su mumis arba nafik“.

    Komentuoti:


  • Tomizmas
    replied
    Parašė Egiuxz Rodyti pranešimą
    Atvedam Baltarusiją į Europą ir tada BAM - antra Vengrija
    Labai tikėtina, kad taip ir būtų. Vengrija tai čia daugiau orbano prikolai negu kažkoks tradicinis ilgametis prorusiškumas, bet va tokia Serbija (ES kandidatė) tradiciškai labai geri rusijos draugai, jeigu priims - bus matyt įdomybių... Tai su Baltarusija tikėtina kad būtų dar rimčiau, nei su Serbija.

    Šiaip labai įdomu palyginti retoriką rusijos atžvilgiu per Ukrainos maidaną, ir per Baltarusijos 2020 protestus. Ukrainoje buvo akivaizdus ir bekompromisinis priešiškumas rusijos įtakai. O Baltarusijoje... Kas nors girdėjo antirusiškų lozungų?

    Komentuoti:


  • Egiuxz
    replied
    Atvedam Baltarusiją į Europą ir tada BAM - antra Vengrija

    Komentuoti:


  • CWave
    replied
    Nėra juoda-balta,

    Tam tikrose srityse galima buvo mąstyti strategiškai. Pvz: Kokią mes komercinę alternatyvą galėtume pasiūlyti Baltarusijai, kad mažinti priklausomybę nuo rusijos? Pvz tai galėtų būtų transporto sektorius/logistika, kad prekes vežtų per Klaipėdą, o ne per rusijos uostus. Tada Baltarusija turėtų tiekimą kuris nepriklausytų nuo rusų. O dabar - faktiškai visos strateginės įmonės tiesiogiai priklauso nuo rusijos ir de-fakto yra integruotos į rusų sistemą. Lose (Belarus) - Lose (Lithuania) - Win (russia) scenarijus.

    Kitose srityse - pvz su migrantais (uždaromos sienos), Astravo AE galima elgtis ir kategoriškiau, boikotuojant dalykus kurie kelia grėsmę nac saugumui.

    Visai neseniai buvome ant ribos ir "išmesti gudus, nes jie BY gyveno" - kas būtų ypač neprotingą atsisakyti žmonių, kurie, kad ir kalba rusiškai, bet dirbdami kvalifikuotą darbą suneša mokesčius ir tokiu būdu stiprina kariuomenę.

    Komentuoti:


  • gerietis
    replied
    Parašė John Rodyti pranešimą

    Dėl Lietuvos politikos BY atžvilgiu visai neblogai ne kartą pasisakė Bačiulis (žinau, žinau). Lietuva vykdė "vertybinę" antilukašenkinę politiką ir pralošė. Visiškai ir galutinai. Lukašenka tebėra valdžioje, opozicija sutriuškinta, Astravo AE veikia, mūsų AE projektas žlugo, Baltarusija toliau gilina integraciją su Rusija ir t.t. Iš esmės visi bent kiek reikšmingi dalykai buvo pralaimėti, ir dar gerai per snapą gavom bent porą kartų su Ryanair lėktuvo nusodinimu (VSD, alio? Ar buvo tai jūsų "ataskaitose"?) ir pabėgėliais. Susifakapinom kolosaliai su Baltarusija visuose frontuose.
    Tipo jeigu keistumėmės dantų šepetėliais su bulbafiureriu, tai
    - lukašenka nebūtų valdžioje;
    - opozicija klestėtų;
    - Mes pasistatytume AE, o Astravo projektas žlugtų;
    - Baltarusija atsitvertų siena nuo ruSSijos ir integruotųsi į ES?

    Tai dabar paaiškink - kuris iš mūsų durnas?

    Komentuoti:


  • rmss
    replied
    Parašė Sula Rodyti pranešimą

    Vėl jokio konkretumo
    Būtent.

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Parašė rmss Rodyti pranešimą

    Reikia atstatydinti dabartinę moteriausybę ir visos problemos išsispręs savaime.
    Vėl jokio konkretumo

    Komentuoti:


  • rmss
    replied
    Parašė Sula Rodyti pranešimą

    Tai kokius ryšius siūlote megzti su Lukašenkos Baltarusija? (pvz.: p.1 - blokuoti Lietuvos vardu visas ES sankcijas Baltarusijai, p.2 - išduoti kriminalinius nusikaltėlius Tsichanouskaja ir co. Baltarusijos teisėsaugai, p. 3 - nebeblokuoti Baltarusijos tarptautinėse organizacijose, pripažinti Baltarusijos rinkimus ir išrinktus valžios organus teisėtais ir t.t.)
    Prašom konkretų planą ant stalo, o tai jau keliasdešimtas puslapis diskusijų, o taip ir lieka neaišku, kokia yra paprasta išeitis nuvilioti "batką" nuo RF dabar ir visiems laikams.
    Reikia atstatydinti dabartinę moteriausybę ir visos problemos išsispręs savaime.

    Komentuoti:


  • Tomizmas
    replied
    Parašė John Rodyti pranešimą
    O kam išvis versti Lukašenką? Koks Lietuvos visuomenės interesas "versti" kitų šalių politikus? Ypač, kai akivaizdu, kad to padaryti neturim absoliučiai jokių įrankių?
    Demokratiška ir provakarietiška Baltarusija labai pagerintų mūsų geografiją. Būtume ES ir NATO gilumoje, o ne pakraštyje ir dar tarp dviejų priešiškų valstybių, tik turėdami siaurą Suvalkų bambagyslę su Vakarais. Gal net kaliningrado tranzitą pagaliau pavyktų užbaigti.

    Komentuoti:

Working...
X