Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Lietuvos administracinis – teritorinis suskirstymas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • lukass
    replied
    Parašė LuDux Rodyti pranešimą
    EKGT pasiulyme 3 sritys, o kalbame apie 2. Planai pasikeite, ar antra ir trečia sritys skaitysis kaip viena?
    EKGT siūlymas visiškai nesusijęs su dabartiniais dviem regionais. Siūlomas naujas skirstymas su trim skirtingoms sritims ir naujais kraštais vietoj apskričių.

    Komentuoti:


  • LuDux
    replied
    EKGT pasiulyme 3 sritys, o kalbame apie 2. Planai pasikeite, ar antra ir trečia sritys skaitysis kaip viena?

    Komentuoti:


  • lukass
    replied
    Parašė liutass Rodyti pranešimą
    Labai itartinai atrodo sitas dirbtinis darinys. Jei tai tikrai tik del ES paramos, tai, manau, nepraeis. Nebent jie galvoja, kad ES sedi durniai ir to nepastebes.
    Pastebėjo

    Briuselis: Lietuvos dalijimas į du regionus siekiant ES paramos gali nepasiteisinti

    Komentuoti:


  • liutass
    replied
    Labai itartinai atrodo sitas dirbtinis darinys. Jei tai tikrai tik del ES paramos, tai, manau, nepraeis. Nebent jie galvoja, kad ES sedi durniai ir to nepastebes.

    Komentuoti:


  • lukass
    replied
    Sritys (NUTS 2, reikia bent 800 000 gyventojų) kuriamos dėl ES lėšų (kaip dabar 2 Lietuvos), ten paparastam žmogui nebus ko važiuot.

    Kraštai (NUTS 3, reikia bent 150 000 gyventojų) būtų kaip apskritys (Švenčioniškiam reiktų į Uteną, šalčininkiškiam - į Alytų). Ribos keičiamos ne šiaip sau (ištrauka iš anksčiau pateiktos EKGT prezentacijos):

    NUTS 3 lygmuo– net 3/5apskričių neatitinka ES reikalavimo pagal gyventojų skaičių, tarp atskirų apskričių pastebimi labai dideli skirtumai: skirtumas tarp didžiausios apskrities (Vilniaus) ir mažiausios (Tauragės) pagal gyventojų skaičių siekia net per 25 % (be to, Tauragės apskrities dydis beveik prilygsta Vilniaus rajono savivaldybei);

    NUTS 2 lygmuodar didesnė disproporcija, nes skirtumas pagal gyventojų skaičių tarp jų siekia net 43 %, o tai niekaip neatitinka ES regioninėje politikoje pabrėžiamo proporcingumo principo ir siekio mažinti regioninius skirtumus skiriant ES paramą. Be to, tik viename NUTS 2 regione yra aiškus centras – Vilnius, kai kitas regionas paliktas be jokio centro, todėl akivaizdu, kad toks Lietuvos suskirstymas į didžiuosius regionus yra visiškai deklaratyvus.
    Rajonų smulkinimas būtų kaip antras zuikis vienu šūviu, jei jau būtų vykdoma normali reforma.
    Paskutinis taisė lukass; 2018.06.04, 12:57.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Siūlai iš Švenčionių važiuoti į Kauną? Iš Šalčininkų į Kauną? Vietoj Vilniaus, iki kurio valanda ar mažiau kelio. Niekada šitie miestai nebuvo po Kauno padu Jei jau kuriamas administracinis vienetas, tai kažkokios funkcijos jame bus ir žmonės turės ten važiuoti. Čia jau valdžios problema, kaip protingai, o ne bukai suskirstyti. Bet dar kartą kartoju, kad tarp rajono (miesto) savivaldybės ir centrinės valdžios tarpinis administracinis vienetas visiškai nereikalingas. Dėl ES pinigų? O kuo blogos dabartinės apskritys?
    Galiausiai reikia atskirti du dalykus - rajonų smulkinimą ir naujų savivaldybių veisimą bei skirstymą į regionus dėl ES lėšų. Tai nesusiję dalykai. Galima netgi sustambinti apskritis, paliekant 5 ar 6, taip pat kai kuriuos rajonus permetant iš dabartinių apskričių į kitas ir tuomet stambinant.

    Komentuoti:


  • lukass
    replied
    Parašė Al1 Rodyti pranešimą

    Tai blogas būdas, nes suskirstymas netolygus, o etnografinis regiono centras daliai naujadaro randasi toliau nei gretimas didmiestis, čia labiausiai Vilnių turiu omenyje.
    Pritariu, dabartinis suskirstymas tikrai ydingas.

    Tačiau savivaldybėm su Vilniumi viename regione užsisuktų ES pinigų kranelis, todėl ir siūlomas toks mažas.

    Negi tikrai atstumas iki regiono centro toks svarbus? Žmonės vis tiek, kaip ir dabar, tvarkant reikalus lankosi savivaldybės centre, ne apskrities.

    O sostinė ir lieka sostinė.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Parašė lukass Rodyti pranešimą

    Todėl ir yra siūloma Lietuvą suskirstyt kitais būdais, iš kurių vienas - etnografinis.
    Tai blogas būdas, nes suskirstymas netolygus, o etnografinis regiono centras daliai naujadaro randasi toliau nei gretimas didmiestis, čia labiausiai Vilnių turiu omenyje. Ir aplamai, nemažai daliai Lietuvos gausis kad naujasis administracinis centras bus kitas ir toliau nei dabar. Kartais kelis kartus toliau. Be to būtų suardomi dauguma infrastruktūrinių, socialinių ir ekonominių ryšių ir saitų tarp savivaldybių, miestų, miestelių ir t.t., kurie nusistovėjo per daugiau nei 70 metų, o kai kurie ir per 90 ar dar daugiau metų
    Paskutinis taisė Al1; 2018.06.04, 12:22.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Parašė lukass Rodyti pranešimą

    Susmulkinus Vilniaus rajoną, kokia nors Sudervės savivaldybė lenkų turėtų tik kelis %.

    O dėl smulkesnių "lenkiškų anklavų", tai reikia skaldyt ir valdyt.

    Taip pat būtų įdomu išgirst Jūsų siūlymą.
    Ką skaldyti? Radialiai nuo Vilniaus tai bus panaši procentinė sudėtis kaip ir dabar, tik vietoj vienos probleminės savivaldybės bus kelios mažesnės. Jei ne radialiai, tai bus dar blogiau - kuo toliau nuo Vilniaus, tuo lietuvių bus mažiau ir bus atskiri lenkų anklavai. Skaldyti ir valdyti taip bukai neišeina. Reikėjo jau seniai likviduoti LLRA ir pan., ir, pirma, lenkiškose savivaldybėse Seiman būtų renkami visoje Lietuvoje veikiančių partijų kandidatai. Antra, nebūtų tokio politinio svorio ir įtakos Seime, žaidimo su lenkais sudarant koalicijas ir pan. Jei visoje šalyje veikiančios partijos prasimuštų į vietines savivaldybes, tai ir savivaldybių rinkimuose jų atstovai būtų ir laimėtų dalį mandatų. Tuo labiau, kad gi nebūtų LLRA. Taip, pavieniai kandidatai lenkai būtų, bet visgi lenkųū įtaka sumenktų. Svarbiausia, kad likvidavus LLRA, nebūtų leidžiama atsirasti kitoms partijoms ar politinėms organizacijoms LLRA vietoje.

    Komentuoti:


  • lukass
    replied
    Parašė Al1 Rodyti pranešimą

    Iš viso toks Lietuvos skirstymas yra ydingas. Vilnius ir šiek tiek aplink jį ir visa likusi Lietuva. Žodžiu, Lietuva tai Vilnius, o visa kita - ??? Arba kaip Rusijoje Maskva ir tai iki MKAD'o, o visa kita tai likusi šalies dalis. Na. iš kitos pusės, Lietuvoje dėsningai prie to buvo eita nuo pat 1990 m.
    Todėl ir yra siūloma Lietuvą suskirstyt kitais būdais, iš kurių vienas - etnografinis, kitas - ekonominis (4 regionai su specializacijom)
    Paskutinis taisė lukass; 2018.06.04, 12:18.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Parašė lukass Rodyti pranešimą

    O dabar nebus separatizmo atskyrus Vilniaus apskritį (Sostinės regionas) nuo likusios Lietuvos (Vidurio ir vakarų Lietuvos regiono)?
    Iš viso toks Lietuvos skirstymas yra ydingas. Vilnius ir šiek tiek aplink jį ir visa likusi Lietuva. Žodžiu, Lietuva tai Vilnius, o visa kita - ??? Arba kaip Rusijoje Maskva ir tai iki MKAD'o, o visa kita tai likusi šalies dalis. Na. iš kitos pusės, Lietuvoje dėsningai prie to buvo eita nuo pat 1990 m.

    Komentuoti:


  • lukass
    replied
    Parašė Al1 Rodyti pranešimą

    Neišpasakytas naivumas. Lenkai neišvažiuoja į Lenkiją, nereikia čia pasakų sekti. Pavieniai atvejai nesiskaito. Senoji karta neišmirs taip greitai, kaip kai kas nori. Kaip ir visoje Lietuvoje. nes ant jos laikosi Lietuva, ne ant jaunos kartos, kuri išduoda Lietuvą emigruodama, kuri apsitolerastinusi negimdo vaikų, o priima gėjropos vertybes. Lenkų jaunimas, priešingai nei lietuvių, atsparesnis šitom "vertybėm". Vilniaus rajone kaip tik problemos su lenkais išsprendžiamos, bet būtent rajono padalinimas į kelias savivaldybes ir sukurtų dar daugiau lenkiškų anklavų.
    Susmulkinus Vilniaus rajoną, kokia nors Sudervės savivaldybė lenkų turėtų tik kelis %.

    O dėl smulkesnių "lenkiškų anklavų", tai reikia skaldyt ir valdyt.

    Taip pat būtų įdomu išgirst Jūsų siūlymą.

    Komentuoti:


  • lukass
    replied
    Parašė Al1 Rodyti pranešimą

    ES verčia skirstyti? Dar daugiau, jau apie tai seniai kalba suprantantys žmonės, kad jei regionai ims gauti tiesiogiai lėšas iš ES, jie automatiškai įgis daugiau laisvės nuo centro ir separatistiniai procesams atsirasti bus sudarytos sąlygos. Pakaks šerti Vilnių! Nieko neprimena? Gal dar mažas buvai. Su analogišku lozungu buvo sugriauta TSRS. Nemanyk, kad jo negalima panaudoti ir draskant Lietuvą.
    Aplink didžiuosius miestus esančias savivaldybes pertvarkyti galima bus tik tada, kai bus užkirstas kelias ekstensyviai urbanizacijai ir chaotiškam beveik nevaldomam Vilniaus, Kauno, iš dalies ir Klaipėdos plėtimuisi į plotį, nors gyventojų nedidėja ir netgi mažėja.
    O dabar nebus separatizmo atskyrus Vilniaus apskritį (Sostinės regionas) nuo likusios Lietuvos (Vidurio ir vakarų Lietuvos regiono)?
    Paskutinis taisė lukass; 2018.06.04, 12:04.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Parašė lukass Rodyti pranešimą

    Šitiek metų žemaičiai su lietuviais ėjo koja kojon, o vieną dieną sukūrus Žemaitijos regioną ims ir atsiskirs...
    Reikiamai sukursčius galima ir tai pasiekti. Separatizmas tai nereiškia, kad atsiskirs. Tai reiškia, kad atsiras problema ir papildomas galvos skausmas šalyje. Lygiai taip pat kaip su lenkais, kurie sudaro rimtas problemas, nors atsiskirti jie neatsiskirs be Lenkijos pagalbos. Kol geopolitinė situacija išliks tokia, kokia dabar, tai niekur tie lenkai nesidės, turės gyventi "negiančioje" juos Lietuvoje. Bet artėja didelių permainų metai ir Lenkija dar prisimins savo kresus bei pareikš teises į juos.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Parašė mantasm Rodyti pranešimą

    Vilniaus rajonas sėkmingai gentrifikuojasi. Dalis jaunesnių "lenkų" mato kas iš tiesų yra LLRA. Dalis kas labai lenkais jaučiasi išvažiuoja į Lenkiją. Išmirs senoji karta, kuriuos lengva prigąsdinti - rinkimų rezultatai turėtų gerokai pasikeisti. O Šalčininkai galės nebent su Kaunu siekti autonomijos
    Neišpasakytas naivumas. Lenkai neišvažiuoja į Lenkiją, nereikia čia pasakų sekti. Pavieniai atvejai nesiskaito. Senoji karta neišmirs taip greitai, kaip kai kas nori. Kaip ir visoje Lietuvoje. nes ant jos laikosi Lietuva, ne ant jaunos kartos, kuri išduoda Lietuvą emigruodama, kuri apsitolerastinusi negimdo vaikų, o priima gėjropos vertybes. Lenkų jaunimas, priešingai nei lietuvių, atsparesnis šitom "vertybėm". Vilniaus rajone kaip tik problemos su lenkais išsprendžiamos, bet būtent rajono padalinimas į kelias savivaldybes ir sukurtų dar daugiau lenkiškų anklavų.

    Komentuoti:


  • liutass
    replied
    Jau greiciau Vilniaus krastas atsijungs, negu zemaiciai.

    Komentuoti:


  • lukass
    replied
    Parašė Al1 Rodyti pranešimą

    O tu nesuvoki tokio dalyko, kad tokios partijos kaip instrumentai sumanių veikėjų rankose gali būti panaudoti separatizmui? Ir visai nesvarbu, ką ta partija dabar deklaruoja. Net nesvarbu, ar tai bus ta ar kita partija, sukurta "mažumų", regionų ar pan. principu? Esmė tame, kad tokia galimybė atsirasti tokioms partijoms yra ir jas panaudoti prieš Lietuvą yra. Net nebūtinai partija, Gali prisiveisti visokių nevyriausybinių organizacijų, ar pan., kurios bus už žemaičių kalbos įteisinimą, paskui už žemaičių tautybės pripažinimą.
    Tai kodėl turi būti sudaromos prielaidos, kad kažkas tai panaudotų prieš Lietuvą? Nes kažkas dviejų ėjimų į priekį nemoka apskaičiuoti ar visgi daro tai sąmoningai, žaisdamas ilgalaikius žaidimus prieš Lietuvą?
    Šitiek metų žemaičiai su lietuviais ėjo koja kojon, o vieną dieną sukūrus Žemaitijos regioną ims ir atsiskirs...

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Parašė lukass Rodyti pranešimą

    Šios trys sritys kuriamos dėl ES lėšų gavimo bei skirstymo, tačiau reikalus tvarkyti paparastam žmogui reiktų krašto ar savivaldybės centre, ne srities.



    Problema, bet kol kas naikint nereikia? Kada reikės?
    Šias savivaldybes reiktų kirst į dvi ar tris naujas savivaldybes.
    ES verčia skirstyti? Dar daugiau, jau apie tai seniai kalba suprantantys žmonės, kad jei regionai ims gauti tiesiogiai lėšas iš ES, jie automatiškai įgis daugiau laisvės nuo centro ir separatistiniai procesams atsirasti bus sudarytos sąlygos. Pakaks šerti Vilnių! Nieko neprimena? Gal dar mažas buvai. Su analogišku lozungu buvo sugriauta TSRS. Nemanyk, kad jo negalima panaudoti ir draskant Lietuvą.
    Aplink didžiuosius miestus esančias savivaldybes pertvarkyti galima bus tik tada, kai bus užkirstas kelias ekstensyviai urbanizacijai ir chaotiškam beveik nevaldomam Vilniaus, Kauno, iš dalies ir Klaipėdos plėtimuisi į plotį, nors gyventojų nedidėja ir netgi mažėja.

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė Al1 Rodyti pranešimą

    Lenkų mažėja? LLRA dienos nesuskaičiuotos, jei tik jų prievartiniu būdu neuždarius. Valdžios kinkos per silpnos. Šalčininkai ir Švenčionys prie Kauno - nesąmonių nesąmonė. Visi saitai nuo seno sieja juos su Vilniumi. Taip buvo ir taip bus. O jei žmonėms dėl kažkokių tai popierių ar į aukštesnio lygio valdžios instituciją, net pas gydytojus reikės važinėti ne į gretimą Vilnių, bet į Kauną, tai koks reformos tikslas? Priartinti valdžią prie žmonių ar atitolinti? Nors su Šalčininkais reikia kažką daryti, bet jau tik ne jungiant prie Kauno...
    Vilniaus rajonas sėkmingai gentrifikuojasi. Dalis jaunesnių "lenkų" mato kas iš tiesų yra LLRA. Dalis kas labai lenkais jaučiasi išvažiuoja į Lenkiją. Išmirs senoji karta, kuriuos lengva prigąsdinti - rinkimų rezultatai turėtų gerokai pasikeisti. O Šalčininkai galės nebent su Kaunu siekti autonomijos

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Parašė lukass Rodyti pranešimą

    Nuo kada žemaičiai nori nepriklausomybės? Net ta Žemaičių partija pasisako tik už dabar vykdomas administracines reformas, nieko naujo (ištrauka iš partijos programos):
    O tu nesuvoki tokio dalyko, kad tokios partijos kaip instrumentai sumanių veikėjų rankose gali būti panaudoti separatizmui? Ir visai nesvarbu, ką ta partija dabar deklaruoja. Net nesvarbu, ar tai bus ta ar kita partija, sukurta "mažumų", regionų ar pan. principu? Esmė tame, kad tokia galimybė atsirasti tokioms partijoms yra ir jas panaudoti prieš Lietuvą yra. Net nebūtinai partija, Gali prisiveisti visokių nevyriausybinių organizacijų, ar pan., kurios bus už žemaičių kalbos įteisinimą, paskui už žemaičių tautybės pripažinimą.
    Tai kodėl turi būti sudaromos prielaidos, kad kažkas tai panaudotų prieš Lietuvą? Nes kažkas dviejų ėjimų į priekį nemoka apskaičiuoti ar visgi daro tai sąmoningai, žaisdamas ilgalaikius žaidimus prieš Lietuvą?

    Komentuoti:

Working...
X