Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Lietuvos etnografiniai regionai

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • udrius
    replied
    Kalbant apie Vilnijos kraštą BŪTINA įvertinti tokį faktą kaip REPATRIACIJA. Iš Vilnijos krašto 1944 -1947 išvyko per 169 tūkst. gyventojų, tame tarpe iš Vilniaus per 90 000 gyventojų. Spėkite kas vietoje jų atvyko? Mielieji draugiškieji sovietikai. Todėl atleiskit, apie ką mes čia kalbame? Mes labai žinome kas buvo iki karo? Man ta Etninės globos kultūros taryba kažkokia tokia....

    Komentuoti:


  • manometras
    replied
    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Kalbant apie Liaudos teritoriją tarp Kauno, Panevėžio ir Radviliškio, kur buvo daug lenkų ar lenkiškai kalbančių, tai teritorija gal buvo per maža, ir perdaug viskas buvo sumaišyta, kad būtų laikoma atskiru regionu.
    Tarpukariu Laiudos regiono savitumas buvo prislopintas, po karo dalis žmonių (ypač bajoriškos kilmės) buvo priversti "repatrijuoti" į Lenkiją ar buvo ištremti.
    Sovietiniais laikais regionų savitumas buvo naikinamas visur, dėl migracijos maišėsi žmonės iš įvairių regionų

    Dar apie 1995 metus apie Palonus - Sidabravą (Radviliškio r.) sutikau senučių, kurios kalbėjo tik lenkiškai.

    Šiuo metu Liaudos išskirtinumo nelabai ir yra. Vienas Vandžiogalos miestelis nėra regionas
    Jei ne vienas iš dviejų Lietuvos teritorijoje gimusių Nobelio premijos laureatų, tai apie Liaudą nelabai kas ir prisimintų.
    Klausiu kaip žinovo, nes nežinau, bet įdomu: yra netoli Panevėžio tokia Truskava, ar ten irgi lenkų gyventa?

    Man atrodo, kad ne. Kaimiečiai ten buvo lietuviai.
    Paskutinis taisė manometras; 2024.07.03, 11:48.

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Kalbant apie Liaudos teritoriją tarp Kauno, Panevėžio ir Radviliškio, kur buvo daug lenkų ar lenkiškai kalbančių, tai teritorija gal buvo per maža, ir perdaug viskas buvo sumaišyta, kad būtų laikoma atskiru regionu.
    Tarpukariu Laiudos regiono savitumas buvo prislopintas, po karo dalis žmonių (ypač bajoriškos kilmės) buvo priversti "repatrijuoti" į Lenkiją ar buvo ištremti.
    Sovietiniais laikais regionų savitumas buvo naikinamas visur, dėl migracijos maišėsi žmonės iš įvairių regionų

    Dar apie 1995 metus apie Palonus - Sidabravą (Radviliškio r.) sutikau senučių, kurios kalbėjo tik lenkiškai.

    Šiuo metu Liaudos išskirtinumo nelabai ir yra. Vienas Vandžiogalos miestelis nėra regionas
    Jei ne vienas iš dviejų Lietuvos teritorijoje gimusių Nobelio premijos laureatų, tai apie Liaudą nelabai kas ir prisimintų.
    Jei Liaudą pritempinėt iki etnografinio regiono dėl kažkadaise perkeltų mozūrų valstiečių, tai ne už ilgo kai kurie vokietijos miestai galės būti turkų etnografiniai regionai

    Komentuoti:


  • Stadionas
    replied
    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Kadangi tema apie etnografinius regionus, tai kolegai iškilo klausimas, kas buvo tuometiniai Pakaunės lenkai - aukštaičiai, dzūkai ar žemaičiai
    Gaila kad tais laikasi nebuvo išrasta kokia nors Etninės globos taryba.
    šiaip kolega ironizavo, o jūs kaip visad nesupratot.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Parašė gerietis Rodyti pranešimą
    Prieš 160 metų vydury Lietuvos (į šiaurę nuo Kauno), buvo kaimų, nekalbančių lietuviškai
    Kalbant apie Liaudos teritoriją tarp Kauno, Panevėžio ir Radviliškio, kur buvo daug lenkų ar lenkiškai kalbančių, tai teritorija gal buvo per maža, ir perdaug viskas buvo sumaišyta, kad būtų laikoma atskiru regionu.
    Tarpukariu Laiudos regiono savitumas buvo prislopintas, po karo dalis žmonių (ypač bajoriškos kilmės) buvo priversti "repatrijuoti" į Lenkiją ar buvo ištremti.
    Sovietiniais laikais regionų savitumas buvo naikinamas visur, dėl migracijos maišėsi žmonės iš įvairių regionų

    Dar apie 1995 metus apie Palonus - Sidabravą (Radviliškio r.) sutikau senučių, kurios kalbėjo tik lenkiškai.

    Šiuo metu Liaudos išskirtinumo nelabai ir yra. Vienas Vandžiogalos miestelis nėra regionas
    Jei ne vienas iš dviejų Lietuvos teritorijoje gimusių Nobelio premijos laureatų, tai apie Liaudą nelabai kas ir prisimintų.

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Kadangi tema apie etnografinius regionus, tai kolegai iškilo klausimas, kas buvo tuometiniai Pakaunės lenkai - aukštaičiai, dzūkai ar žemaičiai
    Gaila kad tais laikasi nebuvo išrasta kokia nors Etninės globos taryba.
    Pagal tamstos logiką tada jokių regionų niekaip negalima vadinti, nes visur yra įsiterpusių karaimų, totorių, zalcburgiečių ar dar velnias žino ko. Nekalbant apie žydus.

    Komentuoti:


  • Visdarlietus
    replied
    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Kadangi tema apie etnografinius regionus, tai kolegai iškilo klausimas, kas buvo tuometiniai Pakaunės lenkai - aukštaičiai, dzūkai ar žemaičiai
    Gaila kad tais laikasi nebuvo išrasta kokia nors Etninės globos taryba.
    Atsakau į klausimą, jie buvo lenkai gyvenantys Žemaitijos, Aukštaitijos arba Suvalkijos regione. Dzūkija Kauno nelabai siekia.

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Nori pasakyti, kad "valdžia" diskriminaciškai nurodo, kad etniniame regione 100% privalo gyventi tos etninės grupės žmonės.
    T.y. jei Suvalkijoje gyvena vienas kitas žemaitis arba lenkas, tai jau ne Suvalkija, o Suvalkija-Žemaitija-Lenkija (ar koks ten jos regionas).

    P.S. Šiaip nurodomas Mažosios Lietuvos regionas yra senokai "okupuotas" žemaičių.
    Paskutinis taisė Sula; 2024.07.03, 05:56.

    Komentuoti:


  • digital
    replied
    Vis tiek nelabai supratau.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Parašė digital Rodyti pranešimą
    Kas norima tuo pasakyti? Kad Kauno apylinkėse buvo lenkų - taip, aišku buvo.
    Kadangi tema apie etnografinius regionus, tai kolegai iškilo klausimas, kas buvo tuometiniai Pakaunės lenkai - aukštaičiai, dzūkai ar žemaičiai
    Gaila kad tais laikasi nebuvo išrasta kokia nors Etninės globos taryba.
    Paskutinis taisė Romas; 2024.07.02, 23:40.

    Komentuoti:


  • digital
    replied
    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Pvz. kaimyniniame esančiame Babtų valsčiųje, kur panaši tautinė sudėtis, surašymas buvo atliktas profesionaliai ir lenkų buvo surašyta kelis kartus mažiau nei - nesvarbu, kad dalis tų "lietuvių" tarpukaryje per rinkimus (kol buvo rinkimai) balsuodavo už lenkų sąrašus.
    Kas norima tuo pasakyti? Kad Kauno apylinkėse buvo lenkų - taip, aišku buvo. Kaip ir Vilniaus apylinkėse buvo lietuvių.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Parašė gerietis Rodyti pranešimą
    Prieš 160 metų vydury Lietuvos (į šiaurę nuo Kauno), buvo kaimų, nekalbančių lietuviškai, ir tie rusai/lenkai pasijuoktų pavadinti aukštaičiais.
    Jei tai laikais būtų buvusi Etninės kultūros taryba, tai sugalvotų, pvz., Jonavos starovierus pavadinti "aukštaičiais", o Vandžiogalos lenkus, pvz. "žemaičiais" ar "dzūkais" . Tik neaišku, kaip būtų buvę su žydais.

    O jei rimtai, tai per 1923 metų surašymą Vandžiogalos ir Lapių valsčiuose buvo užfiksuota lenkų dauguma,
    Bet tai yra surašinėtojų apsileidimas ir neprofesionalumas.
    Pvz. kaimyniniame esančiame Babtų valsčiųje, kur panaši tautinė sudėtis, surašymas buvo atliktas profesionaliai ir lenkų buvo surašyta kelis kartus mažiau nei - nesvarbu, kad dalis tų "lietuvių" tarpukaryje per rinkimus (kol buvo rinkimai) balsuodavo už lenkų sąrašus.

    Komentuoti:


  • gerietis
    replied
    Prieš 160 metų vydury Lietuvos (į šiaurę nuo Kauno), buvo kaimų, nekalbančių lietuviškai, ir tie rusai/lenkai pasijuoktų pavadinti aukštaičiais. Tai ką dabar daryti?

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė Sula Rodyti pranešimą
    Tiesiog yra skirtingos mokslinės koncepcijos tokioms klasifikacijoms.
    Yra sudėtinga tiksliai apibrėžti pereinamus, susimaišiusius ar net nykstančius/išnykusius dalykus.
    Pvz.: kokie yra JAV etnografiniai regionai? Ar pvz.: Karaliaučiaus srityje vis dar yra bent kažkiek gyvos lietuvių/lietuvninkų etninės kultūros (kai kuriuose žemėlapiuose dar paišoma)? Arba kas bus baltarusiais, kurie arti to, kad visai užmirš savo kalbą, dainuos rusiškas častuškas, rašys eiles rusiškai, rengsis rusų "liaudies" rūbais?
    Ir dar klausimas kokiu būdu tie dariniai atsirado. Viena yra istoriškai buvusios tautos kurios dėl istorinių peripetijų nesuformavo savo valstybių. Kita yra, sakykim, išorinės aplinkybės.

    Komentuoti:


  • manometras
    replied
    Parašė mantasm Rodyti pranešimą

    Tas pats galioja ir tuteišams.
    Tarp jų vykdoma / vyksta nuolatinė akultūracija – perdarymas / persidarymas tai į vienokius, tai į kitokius.

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Tiesiog yra skirtingos mokslinės koncepcijos tokioms klasifikacijoms.
    Yra sudėtinga tiksliai apibrėžti pereinamus, susimaišiusius ar net nykstančius/išnykusius dalykus.
    Pvz.: kokie yra JAV etnografiniai regionai? Ar pvz.: Karaliaučiaus srityje vis dar yra bent kažkiek gyvos lietuvių/lietuvninkų etninės kultūros (kai kuriuose žemėlapiuose dar paišoma)? Arba kas bus baltarusiais, kurie arti to, kad visai užmirš savo kalbą, dainuos rusiškas častuškas, rašys eiles rusiškai, rengsis rusų "liaudies" rūbais?
    Paskutinis taisė Sula; 2024.07.02, 13:03.

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Per 49 metus jokios etnografijos nesusiformuoja, tuo labiau viename atskirai paimtame mieste.
    Visaginui užteks temos forume, kur be architektūros diskutuojama ir apie jo gyventojus.
    Tas pats galioja ir tuteišams.

    Komentuoti:


  • Visdarlietus
    replied
    Parašė Romas Rodyti pranešimą

    Taip niekas ir nepasakė, kodėl etnografinių regionų žemėlapiuose "Dzūkija" nupaišyta ne tik Švenčionyse (įdomu, ar ten yra save laikančių dzūkais) bet ir Pabradėje bei Eišiškėse.

    Visokios etninės tarybos toliau laikoma įkištą galvą į smėlį ir vaizduoja, kad Vilniaus krašte (kalbine prasme) jokios savitumo nėra.
    O tai nuo kada Eišiškės yra ne Dzūkijoje, tai gal ir Vydeniuose nedzūkai gyvena?

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Parašė mantasm Rodyti pranešimą
    Kaip dėl Visagino etnografinio regiono?
    Per 49 metus jokios etnografijos nesusiformuoja, tuo labiau viename atskirai paimtame mieste.
    Visaginui užteks temos forume, kur be architektūros diskutuojama ir apie jo gyventojus.

    Komentuoti:


  • Stadionas
    replied
    Parašė Romas Rodyti pranešimą



    Visokios etninės tarybos toliau laikoma įkištą galvą į smėlį ir vaizduoja, kad Vilniaus krašte (kalbine prasme) jokios savitumo nėra.
    čia panašiai kaip visokių lenkų ir vietinės organizacijos laiko galva smėlyje ir nemato, kad Vilniaus lenkai neturi nieko bendra su lenkai Lenkijoje (tiek, kalbinė, papročių ir kultūrinio gyvenimo prasme bei deklaruojamomis vertybėmis). Apibendrinant, Lietuvai kaip socialiniai struktūrai nėra jokios prasmes turėti ir paseilėti "lenkų bendruomenės".

    Komentuoti:

Working...
X