Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Elektromobiliai

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Savitarnos kasa
    replied
    Parašė mantasm Rodyti pranešimą

    Be gyvo oro ir su nenudrožta baterija. Vidurkiai labai savotiškas reikalas. Metų vidutinė temperatūra 10-15, bet gerą dalį metų reiks šildymo, kitą gerą dalį reiks kondicionieriaus. Nebent norisi visą dieną sėdėt šaltoj/karštoj mašinoj.
    Nežinau kaip priėjai prie išvados, kad „vidutinė temperatūra“ reiškia kad tiesiog paima visų metų vidutinę temperatūrą. Be abejo įskaičiuoja kada reikia šildymo, kada reikia šaldymo. O ir skaičiuota su 5% nudrožtu akumu. Negi jau pamiršai du postus prieš?

    Parašė mantasm Rodyti pranešimą
    Ir tų koregavimų nematom šitam gražiam teoriniam vaizdelyje.
    Jo, be gyvo kroviklių užimtumo čia tėra „gražus teorinis vaizdelis“ Gal dar kokių šiaudų rasi už kurių galėtum griebti, būtų smagu pasijuokti.

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimą
    Nebuvo labai optimistinis, tik be gyvo oro (tik su sezoniniais vidurkiais, pvz. temp) ir tik su vairuotojo svoriu. Visa kita normaliai.
    Be gyvo oro ir su nenudrožta baterija. Vidurkiai labai savotiškas reikalas. Metų vidutinė temperatūra 10-15, bet gerą dalį metų reiks šildymo, kitą gerą dalį reiks kondicionieriaus. Nebent norisi visą dieną sėdėt šaltoj/karštoj mašinoj.

    Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimą
    Tu su šituo appsu važiuoji ir jis tau gyvai koreguoja maršrutą pagal užtimtumus.
    Ir tų koregavimų nematom šitam gražiam teoriniam vaizdelyje.

    Komentuoti:


  • Savitarnos kasa
    replied
    Parašė mantasm Rodyti pranešimą

    Tai viskas pagalvota. Bet koks gautųsi rezultatas visą tai įjungus? Nes kaip suprantu tamstos įmestas paskaičiavimas buvo nemokamas ir optimistinis.
    Nebuvo labai optimistinis, tik be gyvo oro (tik su sezoniniais vidurkiais, pvz. temp) ir tik su vairuotojo svoriu. Visa kita normaliai.

    Parašė mantasm Rodyti pranešimą
    Ir šiaip, dėl kroviklio užimtumo, planuojant tokio dydžio kelionę, sakykim iš vakaro bus sunku nusimatyt ar kuris kroviklis pakeliui nebus užimtas pusės giminės važiuojančios iš baliaus sodyboje netoliese.
    Tu su šituo appsu važiuoji ir jis tau gyvai koreguoja maršrutą pagal užtimtumus.

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimą

    Šiaip ABRP turi nustatymą įjungti kroviklių užimtumą ir realias oro sąlygas, tik už tai reikia susimokėti (lygtais kai kurie EV gamintojai turi šitą Premium dalyką integruotą į mašinos navigaciją). Taip pat pagal nutylėjimą šitas maršrutas buvo skaičiuotas su 5% akumuliatoriaus nusidėvėjimu, kurį irgi galima pakeisti pagal realią automobilio situaciją. Lygiai taip pat yra galimybė įvesti papildomą svorį. Tai „apie viską pagalvota“.
    Tai viskas pagalvota. Bet koks gautųsi rezultatas visą tai įjungus? Nes kaip suprantu tamstos įmestas paskaičiavimas buvo nemokamas ir optimistinis.

    Ir šiaip, dėl kroviklio užimtumo, planuojant tokio dydžio kelionę, sakykim iš vakaro bus sunku nusimatyt ar kuris kroviklis pakeliui nebus užimtas pusės giminės važiuojančios iš baliaus sodyboje netoliese.

    Komentuoti:


  • Savitarnos kasa
    replied
    Parašė mantasm Rodyti pranešimą

    Pripažinsiu, gerai išsidūriau Galvojau rimtai taip greit gavosi nuvažiuot.

    Dėl tikslumo tai su elektryčkom yra n+k dalykų ko vargu ar ta programėlė gali numatyti. Pradedant baterijos nusidėvėjimu, oro temperatūra, vėjo kryptimi, bagažo bei keleivių kiekiu. Baigiant stotelių užimtumu. Užtenka biški padrožtos baterijos, vėjo netinkama kryptimi, karštos ar šaltos dienos ir visas teorinis kelionės planas velniop. Net jei sąžiningai (= ne per daug optimistiškai) paskaičiuoja energijos sunaudojimą ir krovimo greitį.

    Maža to, kad per tokį atstumą vargu ar pavyks stabiliai laikyti tokį greitį. Esu ne kartą važiavęs labai panašiu maršrutu su VDV. Nelakstant +30 tuštesnėse atkarpose praktiškai neįmanoma laikyt tokio vidutinio greičio. Nebent važiuoti savaitgalio naktį. Jei taip skaičiuojama važiavimo dalis, tai ir elektryčkos dalyje matyt toks pat perteklinis optimizmas.
    Šiaip ABRP turi nustatymą įjungti kroviklių užimtumą ir realias oro sąlygas, tik už tai reikia susimokėti (lygtais kai kurie EV gamintojai turi šitą Premium dalyką integruotą į mašinos navigaciją). Taip pat pagal nutylėjimą šitas maršrutas buvo skaičiuotas su 5% akumuliatoriaus nusidėvėjimu, kurį irgi galima pakeisti pagal realią automobilio situaciją. Lygiai taip pat yra galimybė įvesti papildomą svorį. Tai „apie viską pagalvota“.

    Komentuoti:


  • Robyla
    replied
    Parašė Bluefox Rodyti pranešimą

    Pateiksiu asmeninį pavyzdį dėl sąnaudų skaičių tikslumo. Praėjusiais metais vasarį važiaviome nuo Vilniaus iki Nidos su VW ID.4. Sėdojome penkiese su pilna bagažine, lauke buvo apie +2. Į priekį buvau nustatęs 110 km/h greitį, vid. sąnaudos buvo 21.5 kWh/100km, atgal važiuojant nunulinau matavimus ir buvau nustatęs 120 km/h greitį. Sąnaudos buvo 22.5kWh/100km.

    Atsižvelgiant į automobilio dydį ir kitas sąlygas, manau būtų klaidinga imti 30kWh/100km sąnaudas važiuojant ant 130 km/h.
    Mano atveju lygiai tas pats ID4, gal dar batarkė "neprasitampius", bus proga išbandyt 130 km/h, tada matysim kiek ji tempia.

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimą
    A Better Route Planner laikoma tikslia, tai panašiai ir būtų (aišku neįskaičius eismo ir kelio darbų).
    Pripažinsiu, gerai išsidūriau Galvojau rimtai taip greit gavosi nuvažiuot.

    Dėl tikslumo tai su elektryčkom yra n+k dalykų ko vargu ar ta programėlė gali numatyti. Pradedant baterijos nusidėvėjimu, oro temperatūra, vėjo kryptimi, bagažo bei keleivių kiekiu. Baigiant stotelių užimtumu. Užtenka biški padrožtos baterijos, vėjo netinkama kryptimi, karštos ar šaltos dienos ir visas teorinis kelionės planas velniop. Net jei sąžiningai (= ne per daug optimistiškai) paskaičiuoja energijos sunaudojimą ir krovimo greitį.

    Maža to, kad per tokį atstumą vargu ar pavyks stabiliai laikyti tokį greitį. Esu ne kartą važiavęs labai panašiu maršrutu su VDV. Nelakstant +30 tuštesnėse atkarpose praktiškai neįmanoma laikyt tokio vidutinio greičio. Nebent važiuoti savaitgalio naktį. Jei taip skaičiuojama važiavimo dalis, tai ir elektryčkos dalyje matyt toks pat perteklinis optimizmas.

    Komentuoti:


  • Savitarnos kasa
    replied
    Parašė gerietis Rodyti pranešimą

    Kinų stebuklas Seres 3, savaitės vidurkis važinėjant praeitą sausį leidžiamu greičiu 31,2 kWh/100 km.

    Kelionė Vilnius - Kelmė - Vilnius: krovimai ir specialus važiavimas iki stotelių užtruko daugiau negu pats važiavimas į tikslą.
    Turiu pastebėti, kad greitas krovimas ne visą laiką vyksta maksimaliu greičiu.
    Tavo kinietiškas stebuklas:
    Click image for larger version  Name:	Screenshot_20240304_094529.png Views:	1 Size:	19,5 kB ID:	2115132
    Šiuolaikiška mašina (pvz. IONIQ 6):
    Click image for larger version  Name:	Screenshot_20240304_094534.png Views:	1 Size:	19,7 kB ID:	2115133
    Dar ir to kiniečio akumas mažas, ir krovimo greitis tik 50 kW

    Komentuoti:


  • Savitarnos kasa
    replied
    Parašė gerietis Rodyti pranešimą

    "Realybė" ar programėlės parodymai?
    Parašė mantasm Rodyti pranešimą

    Aukščiau buvo realios kelionės rezultatas ar teorinis paskaičiavimas?

    A Better Route Planner laikoma tikslia, tai panašiai ir būtų (aišku neįskaičius eismo ir kelio darbų).

    Komentuoti:


  • gerietis
    replied
    Parašė Bluefox Rodyti pranešimą

    Pateiksiu asmeninį pavyzdį dėl sąnaudų skaičių tikslumo. Praėjusiais metais vasarį važiaviome nuo Vilniaus iki Nidos su VW ID.4. Sėdojome penkiese su pilna bagažine, lauke buvo apie +2. Į priekį buvau nustatęs 110 km/h greitį, vid. sąnaudos buvo 21.5 kWh/100km, atgal važiuojant nunulinau matavimus ir buvau nustatęs 120 km/h greitį. Sąnaudos buvo 22.5kWh/100km.

    Atsižvelgiant į automobilio dydį ir kitas sąlygas, manau būtų klaidinga imti 30kWh/100km sąnaudas važiuojant ant 130 km/h.
    Kinų stebuklas Seres 3, savaitės vidurkis važinėjant praeitą sausį leidžiamu greičiu 31,2 kWh/100 km.

    Kelionė Vilnius - Kelmė - Vilnius: krovimai ir specialus važiavimas iki stotelių užtruko daugiau negu pats važiavimas į tikslą.
    Turiu pastebėti, kad greitas krovimas ne visą laiką vyksta maksimaliu greičiu.
    Paskutinis taisė gerietis; 2024.03.04, 08:18.

    Komentuoti:


  • gerietis
    replied
    Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimą
    Realybė apie kelionę į Vokietiją (Vilnius-Niurnbergas) su šiuolaikišku EV:
    Click image for larger version

Name:	Screenshot_20240303_085242.png
Views:	293
Size:	8,8 kB
ID:	2114876

    Visi krovimai tarp 20-30 minučių, nuvažiavus 1,5-2 h. Gaunasi kad iš 14:51h kelionės iš viso krauniesi 2:31h. Tikrai ne kažkokia „sužlugdyta kelionė dėl EV“.
    "Realybė" ar programėlės parodymai?

    Komentuoti:


  • transpondster
    replied
    Parašė mantasm Rodyti pranešimą

    Aukščiau buvo realios kelionės rezultatas ar teorinis paskaičiavimas?
    ABRP gan tiksliai skaičiuoja, jei neklystu net lengvai pesimistiniai teoriniai skaičiai

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimą

    Ar vid. greitis 101,7 km/h tikrai yra greičio viršijimas?
    Click image for larger version Name:	Screenshot_20240303_124713.png Views:	1 Size:	6,4 kB ID:	2114945

    Kaip suprantu, šitas puslapis (abetterrouteplanner) turi greičio ribojimus ir jų laikosi, nes skaičiavimams yra nustatytas max. greitis 140 km/h, kurį pasiekia tik ten kur ir yra tokie greičio limitai...
    Aukščiau buvo realios kelionės rezultatas ar teorinis paskaičiavimas?

    Komentuoti:


  • Bluefox
    replied
    Parašė Robyla Rodyti pranešimą
    Tarkim, važiuoji 130 km/h, sąnaudos apie 30 KW/100 km, Ionity krovimo kaina Kryžkalnyje 0,79 KW (be subscription), tai iki Klaipėdos mano kelionė kainuos nei daug, nei mažai - 71 Eur. Su VDV varikliu tokiom sąlygom aš nuvažiuosi į abi puses. Pirmyn - atgal, EV mašiniuką turėsi krauti beveik 3 kartus ir papildomai sugaiši min. dvi valandas. Koks turėtų būti mąstymas ir planavimas su minuso ženklu - nelabai įsivaizduoju. Perku karvę už 2K, parduodu už 1K, svarbiausia mąstymą pakeist.
    Pateiksiu asmeninį pavyzdį dėl sąnaudų skaičių tikslumo. Praėjusiais metais vasarį važiaviome nuo Vilniaus iki Nidos su VW ID.4. Sėdojome penkiese su pilna bagažine, lauke buvo apie +2. Į priekį buvau nustatęs 110 km/h greitį, vid. sąnaudos buvo 21.5 kWh/100km, atgal važiuojant nunulinau matavimus ir buvau nustatęs 120 km/h greitį. Sąnaudos buvo 22.5kWh/100km.

    Atsižvelgiant į automobilio dydį ir kitas sąlygas, manau būtų klaidinga imti 30kWh/100km sąnaudas važiuojant ant 130 km/h.

    Komentuoti:


  • Aleksio
    replied
    Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimą
    Ar vid. greitis 101,7 km/h tikrai yra greičio viršijimas?
    Taip, tai yra nesaugus greitis. Saugus greitis greitekeliuose yra 80-85 km/h.

    Komentuoti:


  • transpondster
    replied
    Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimą

    Kaip suprantu, šitas puslapis (abetterrouteplanner) turi greičio ribojimus ir jų laikosi, nes skaičiavimams yra nustatytas max. greitis 140 km/h, kurį pasiekia tik ten kur ir yra tokie greičio limitai...
    galima koeficientą nusistatyt greičio, default 100% leistino.

    Komentuoti:


  • transpondster
    replied
    Parašė DJ+ Rodyti pranešimą

    Yra buvę bandymų diegti kelius su bevieliu krovimu elektromobiliams:
    https://www.bbc.com/future/article/2...eed-to-plug-in

    ​​​​
    visur mėgsta valstybinius pinigus "įsisavinti"...

    Komentuoti:


  • jan
    replied
    Parašė Arunasx Rodyti pranešimą
    Pasiskaitai kokios problemos nuvažiuoti iki jūros tai pratęsiant temą važiavimas iki kokios Vokietijos iš viso būtų hemorojus.
    Su VDV jei gali dviese vairuoti tai gali nuvažiuoti vos ne su 1 sustojimu pietums.
    jei normalus elektromobilis problemos nėra iki jūros be sustojimų

    Komentuoti:


  • Savitarnos kasa
    replied
    Parašė Romas Rodyti pranešimą

    Vilnius - Kaufland Suwałki 222 km 2:11
    Žiemą tai 100% greičio viršijimas, o vasarą - ant ribos.

    Bet reikia pagirti už nuvažiuotus ilgus atstumus net nesivelkant, kaip ženkli dalis elektromobilių, o važiuojant gana greitai.
    Ar vid. greitis 101,7 km/h tikrai yra greičio viršijimas?
    Click image for larger version  Name:	Screenshot_20240303_124713.png Views:	1 Size:	6,4 kB ID:	2114945

    Kaip suprantu, šitas puslapis (abetterrouteplanner) turi greičio ribojimus ir jų laikosi, nes skaičiavimams yra nustatytas max. greitis 140 km/h, kurį pasiekia tik ten kur ir yra tokie greičio limitai...

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
    Puikiai matosi, kad buvo viršytas leistinas greitis.
    Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimą
    Kurioje vietoje čia taip puikiai matosi?
    Vilnius - Kaufland Suwałki 222 km 2:11
    Žiemą tai 100% greičio viršijimas, o vasarą - ant ribos.

    Bet reikia pagirti už nuvažiuotus ilgus atstumus net nesivelkant, kaip ženkli dalis elektromobilių, o važiuojant gana greitai.

    Komentuoti:

Working...
X