Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Švietimas Lietuvoje

Collapse
X
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • luknas
    replied

    Komentuoti:


  • digital
    replied
    Vladimiras Laučius. Šiltos kėdės oligarchija, arba išgirskite pagaliau Bronislovą Burgį
    „Užtenka mokytoją tampyti į visas puses. Lenkitės jam žemai, sveikinkitės kiekvieną rytą ir nuo jo atstokite. Laikas panaikinti mokyklose visus tuos biurokratinius elementus – jokių vidaus ir išorės auditų, įsivertinimų ir jokių raštų rašymų. Mokytojas moko, ir viskas“, – portalui LRT.lt neseniai sakė buvęs ilgametis KTU gimnazijos vadovas Bronislovas Burgis.

    Pasirašau po šiais pono Burgio žodžiais. Jie tinka ir Lietuvos mokyklai, ir akademijai. Jie tinka visai viešajai erdvei, kurios kokybė tiesiogiai priklauso nuo mokslo, mokymo, kultūros, žurnalistikos ir politikos išvadavimo iš biurokratizmo. Kuo daugiau šiose srityse bus laisvės, tuo laisvesnėje ir brandesnėje visuomenėje ir valstybėje mes gyvensime.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Parašė jpou Rodyti pranešimą
    Tai as nesigincyju, kad mokytoju dabar truksta ir ju tik labiau truks. As sutinku, kad mokytojo prestiza reikia kelti. As manau kad yra geda kelti KAM asignavimus > 2% BVP, kai svietimas tokioje skyleje.

    BET, as manau kad tureti edukologijos universiteta (toki koks jis yra dabar) yra milziniska prabanga! LEU dabar siulo 72 (!!!) studiju programas. LEU pajamos is centrines valdzios ir savivaldybiu 2017 metais buvo 13.5 mio EUR. Mano nuomone tai ka mes gaunam ir LEU ir kiek uz tai sumokam - prasilenkia labai labai smarkiai.
    Reikėjo jungti seniai prie VU. Dabar jungia prie VDU ir likviduoja. Būtent likviduoja. Niekas gi neslepia to. Tiesiog tie studentai, kurie dabar yra įstoję, baigs studijas ir universitetas bus fiziškai likviduotas. Iki tol nuo susijungimo, kuris įvyks tikriausiai šiemet (priklausys nuo to, kaip greitai tai bus teisiškai apiforminta) jis liks VDU sudėtyje kaip pusiau autonominis padalinys. VDU pedagoginio universiteto nekilnojamojo turto negaus. Tai irgi labai svarbus esminis dalykas - dėl to pedagoginio turto jau kai kam seilės teka...

    Dar apie mokytojų kiekį. Kiek Lietuvoje yra mokyklų? Apie 1150. Kiek vidutiniškai yra mokytojų kiekvienoje - apie 30. Tai reiškia, kad yra apie 34 tūks. mokytojų. Dabar Jei skaičiuojame, kad mokytojas gali dirbti 40 metų (25-65 metai), tai kasmet reikia 850 naujų mokytojų. O dar ikimokyklinės įstaigos. O dar ne visi baigę dirbtų mokytojais, ne visi dirbtų tuos 40 metų (mirtų anksčiau, sveikata neleistų, mestų mokytojavimą, savo vaikus gimdytų ir augintų (keli metai iškrenta) ir pan ir t.t.). O dar pedagogų kvalifikacijos kėlimas, perkvalifikavimas ir t..t Taip kad pedagoginis universitetas pilnai galėtų egzistuoti ir kasmet priimti mokytis apie 1200 studentų. Po 120 studentų kasmet net dabar ne visi "gerųjų" universitetų fakultetai priima... Turint omenyje tai, kad dabar didelė dalis mokytojų yra pagyvenę, tai net ir mažėjant vaikų ir uždarant dalį mokyklų, ateityje mokytojų reikės ir nemažai. Tiek, kad galima būtų išlaikyti ir atskira pedagoginį universitetą ar bent jau jo nesunaikinus visiškai, prijungti prie kito universiteto.
    Paskutinis taisė Al1; 2018.01.22, 11:20.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Parašė andyour Rodyti pranešimą

    O ar bebus ką mokyti provincijoje? Faktas, kad į provinciją be gero atlyginimo ir suteikto buto, nelabai kas norės vykti dirbti. Net jei patys nusipirktų butą nykstančioje provincijoje, tai yra rizika sudeginti pinigus, paliekant turtą likimo valiai su užkaltais langais.
    Tai čia valstybė turi rūpintis, kad ir vaikų būtų tiek, kad tauta nenyktų, ir kur jiems mokytis būtų, ir kas juos mokytų būtų. Prie ko čia pedagoginis universitetas? Kalčiausias čia lieka universitetas, taip?

    Komentuoti:


  • jpou
    replied
    Tai as nesigincyju, kad mokytoju dabar truksta ir ju tik labiau truks. As sutinku, kad mokytojo prestiza reikia kelti. As manau kad yra geda kelti KAM asignavimus > 2% BVP, kai svietimas tokioje skyleje.

    BET, as manau kad tureti edukologijos universiteta (toki koks jis yra dabar) yra milziniska prabanga! LEU dabar siulo 72 (!!!) studiju programas. LEU pajamos is centrines valdzios ir savivaldybiu 2017 metais buvo 13.5 mio EUR. Mano nuomone tai ka mes gaunam ir LEU ir kiek uz tai sumokam - prasilenkia labai labai smarkiai.

    Komentuoti:


  • andyour
    replied
    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
    Ypač prasta situacija bus rajonuose, nes rajonai ir dabar praktiškai veža ant vyresnio amžiaus pedagogų, o po 10-15 metų jie išeis į pensiją. Jaunimą pritraukti į rajonus nepavyksta. Tiesiog net ir nepritraukinėja, tik imituoja. Be to, turint omenyje demografinę padėtį, tai ir perspektyvos jaunimui rajone labai miglotos ir reikia rimtų bonusų, kad jaunimas ten važiuotų. Nes darbą šiandien, gal už 5 metų turėsi, o jei vėl ateis mokyklų uždarymo vajus, darbo gali ir nebelikti. Valstybė jauniems mokytojams duoti butus nemokamai rajone. Kaip minimum. Ir neatimti net jei mokyklos bus uždarytos ir mokytojai atleisti. Jei savo noru mes mokytojavimą, tada butą valstybė turėtų atsiimti.
    O ar bebus ką mokyti provincijoje? Faktas, kad į provinciją be gero atlyginimo ir suteikto buto, nelabai kas norės vykti dirbti. Net jei patys nusipirktų butą nykstančioje provincijoje, tai yra rizika sudeginti pinigus, paliekant turtą likimo valiai su užkaltais langais.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Parašė andyour Rodyti pranešimą


    Universitetai šiaip turėtų sekti darbo rinką. Žinoma, negali nuspėti kokių specialistų reikės po 20 metų. Dabar baigę studijas ir dirbantys nepagal specialybę gal sugalvos po 20 metų dirbti pagal specialybę.
    Lietuva iš viso per maža, kad galėtų sekti, o pokyčiai tokie, kad jau po 5 metų tavo specialybė gali būti nereikalinga. Tik didelei valstybei tinka tokia liberastinė laisvo rinkos sistema. Mažos valstybės turi planuoti toli į ateitį ir vykdyti nuoseklią valstybės kuruojama ir deramai palaikoma politiką, o ne žaisti laisvą rinką.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Parašė jpou Rodyti pranešimą

    Kas verte VPU priimti visus kurie stojo? Niekas kitas, tik VPU nusprende kad vietoj to, jog mazintu (beverciu!!!) studiju programu skaiciu, jie geriau priims daugiau studentu, susurinks daugiau krepseliu ir toliau gvardija senu destytoju virs savo sultyse.
    O kaip buvo ir yra finansuojamas aukštasis mokslas: kažkiek tai duoda valstybė, kas liko - užsidirbkit patys. Taip kad kalta valstybė su savo politika (įskaitant ir krepšelių sistemą, kuri, beje tokia pat kenksminga ir vidurinio išsilavinimo srityje, nes mokyklos suinteresuotos laikyti tinginius ir lodarius), o ne universitetas.
    Paskutinis taisė Al1; 2018.01.22, 10:47.

    Komentuoti:


  • andyour
    replied
    Parašė Al1 Rodyti pranešimą

    Vaikų katastrofiškai mažėja ir mokyklos uždaromos. Todėl ir pedagoginis tapo kraštiniu. Bet jei valsybėje būtų tie, kurie rūpinasi realiai valstybės ateitimi, tai nei vaikų katastrofiškai mažėtų, nei pedagoginio reikėtų uždaryti. Buvo galima seniausiai jį sujungti su Vilniaus universitetu, atkratyti visokius nereikalingus dalykus, kaip kad vadybininkų ir pan. rengimą pedagoginiame, ir palikti grynai pedagogines studijas ta apimtimi, kuri reikalinga valstybei.
    Bendrai paėmus tai aplamai dauguma baigusių aukštąsias nedirba pagal specialybes. Va ką pirmiausiai reikėjo raukti, tai visokių vadybininkų ir ekonomistų bei teisininkų štampavimą. vadybininkus turėtų rengti kolegijos, o ekonomistų ir teisininkų reikia jei ne du kartus, tai gal ir 3-5 kartus mažiau. Vis tiek dauguma nedirba pagal specialybę, o vadybininkams pakaktų ir kolegijos, kaip jau minėjau.

    Universitetai šiaip turėtų sekti darbo rinką. Žinoma, negali nuspėti kokių specialistų reikės po 20 metų. Dabar baigę studijas ir dirbantys nepagal specialybę gal sugalvos po 20 metų dirbti pagal specialybę.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Parašė jpou Rodyti pranešimą

    Jei Lietuvai reikia (sakykim) 100 mokytoju per metus, ar tikrai reikia viso universiteto jiem paruosti? Kodel to negali atlikti 1 fakultetas prijungtas prie kurio nors stipraus universiteto (kad ir VU)?
    Lietuvai reikia ne 100 mokytojų. Dabar didžioji pedagogų dalis jau yra pagyvenę žmonės, jaunimo palyginti nedaug ir už 10 ar 15 metų bus jau ir mokytojų trūkumas, nepaisant to, kad vaikų mažėja. Ypač prasta situacija bus rajonuose, nes rajonai ir dabar praktiškai veža ant vyresnio amžiaus pedagogų, o po 10-15 metų jie išeis į pensiją. Jaunimą pritraukti į rajonus nepavyksta. Tiesiog net ir nepritraukinėja, tik imituoja. Be to, turint omenyje demografinę padėtį, tai ir perspektyvos jaunimui rajone labai miglotos ir reikia rimtų bonusų, kad jaunimas ten važiuotų. Nes darbą šiandien, gal už 5 metų turėsi, o jei vėl ateis mokyklų uždarymo vajus, darbo gali ir nebelikti. Valstybė jauniems mokytojams duoti butus nemokamai rajone. Kaip minimum. Ir neatimti net jei mokyklos bus uždarytos ir mokytojai atleisti. Jei savo noru mes mokytojavimą, tada butą valstybė turėtų atsiimti.
    Paskutinis taisė Al1; 2018.01.22, 10:43.

    Komentuoti:


  • senasnamas
    replied
    Jei Lietuvai reikia (sakykim) 100 mokytoju per metus, ar tikrai reikia viso universiteto jiem paruosti? Kodel to negali atlikti 1 fakultetas prijungtas prie kurio nors stipraus universiteto (kad ir VU)?
    Viso universiteto nereikia. Tačiau esant dabartiniam mokytojo specialybės prestižui jokio skirtumo, kas ir kaip juos ruoš. Jei ir bus paruošta geresnių mokytojų, tai nereiškia, kad jie puls dirbti į mokyklas.

    Kas verte VPU priimti visus kurie stojo? Niekas kitas, tik VPU nusprende kad vietoj to, jog mazintu (beverciu!!!) studiju programu skaiciu, jie geriau priims daugiau studentu, susurinks daugiau krepseliu ir toliau gvardija senu destytoju virs savo sultyse.
    Čia ne tik VPU problema. Iš ministerijos nuleidžiama tvarka skatina taip elgtis, o universitetai tiesiog prisitaiko. Į švietimo įstaigas žiūrima kaip į eilinius ūkio subjektus, tai jos tokiais ir tampa.
    Paskutinis taisė senasnamas; 2018.01.22, 10:44.

    Komentuoti:


  • jpou
    replied
    Parašė Al1 Rodyti pranešimą

    Čia ne universiteto problema, o Lietuvos švietimo ir mokslo sistemos sisteminė problema.
    Kas verte VPU priimti visus kurie stojo? Niekas kitas, tik VPU nusprende kad vietoj to, jog mazintu (beverciu!!!) studiju programu skaiciu, jie geriau priims daugiau studentu, susurinks daugiau krepseliu ir toliau gvardija senu destytoju virs savo sultyse.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Parašė andyour Rodyti pranešimą

    Jeigu absoliuti dauguma baigusių pedagoginį nedirba pedagogais, tai WTF tas universitetas reikalingas. Kokia prasmė valstybei taškyti pinigus be jokio rezultato.
    Kadangi pragyvenimo lygis nuolat auga, neišvengiamai švietimo įstaigoms, konkrečiai atlyginimams, reikės vis daugiau ir daugiau pinigų. Lietuvis biudžetas kuklus, teks kažko atsisakyti, kažką optimizuoti. Kitaip teks uždaryti visą švietimo sistemą.
    Vaikų katastrofiškai mažėja ir mokyklos uždaromos. Todėl ir pedagoginis tapo kraštiniu. Bet jei valsybėje būtų tie, kurie rūpinasi realiai valstybės ateitimi, tai nei vaikų katastrofiškai mažėtų, nei pedagoginio reikėtų uždaryti. Buvo galima seniausiai jį sujungti su Vilniaus universitetu, atkratyti visokius nereikalingus dalykus, kaip kad vadybininkų ir pan. rengimą pedagoginiame, ir palikti grynai pedagogines studijas ta apimtimi, kuri reikalinga valstybei.
    Bendrai paėmus tai aplamai dauguma baigusių aukštąsias nedirba pagal specialybes. Va ką pirmiausiai reikėjo raukti, tai visokių vadybininkų ir ekonomistų bei teisininkų štampavimą. vadybininkus turėtų rengti kolegijos, o ekonomistų ir teisininkų reikia jei ne du kartus, tai gal ir 3-5 kartus mažiau. Vis tiek dauguma nedirba pagal specialybę, o vadybininkams pakaktų ir kolegijos, kaip jau minėjau.

    Komentuoti:


  • andyour
    replied
    Parašė jpou Rodyti pranešimą

    Jei Lietuvai reikia (sakykim) 100 mokytoju per metus, ar tikrai reikia viso universiteto jiem paruosti? Kodel to negali atlikti 1 fakultetas prijungtas prie kurio nors stipraus universiteto (kad ir VU)?
    Tačiau tie 100 turi būti motyvuoti. Sugriežtinus stojimo reikalvimus, gali nesusirinkti tas 100. Reikia pedagogų specialybę paversti prestižinę. Kaip tai padaryti? Tai pirmiausia smarkiai padidinti atlyginimus, sugriežtinti kvalifikacinius reikalavimus, atstatyti mokytojų teises/įvaizdį prieš mokynius, suremontuoti mokyklas. Gal tiek užtektų.

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė senasnamas Rodyti pranešimą
    Bet tai nereiškia, kad uždarius pedagoginį pedagogų rengimas savaime pagerės arba kad sutaupytos lėšos (jei bus sutaupyta) pakels švietimo lygį.
    Aišku, kad nereiškia, bet kam be reikalo švaistyti valstybės pinigus?

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

    Ir labai gerai, pažiūrėkt, kas ir su kokiais stojomaisias balais į jį stodavo, norint atspausdinti diplomų, tai funkcijai atskirai nereikia universiteto.
    Čia ne universiteto problema, o Lietuvos švietimo ir mokslo sistemos sisteminė problema. Tiesiog paskerdė vieną univerkę, nes kai kam reikia labai gerų sklypų ir kito NT, kurį turi pedagoginis.

    Komentuoti:


  • jpou
    replied
    Parašė senasnamas Rodyti pranešimą
    Bet tai nereiškia, kad uždarius pedagoginį pedagogų rengimas savaime pagerės arba kad sutaupytos lėšos (jei bus sutaupyta) pakels švietimo lygį.
    Jei Lietuvai reikia (sakykim) 100 mokytoju per metus, ar tikrai reikia viso universiteto jiem paruosti? Kodel to negali atlikti 1 fakultetas prijungtas prie kurio nors stipraus universiteto (kad ir VU)?

    Komentuoti:


  • andyour
    replied
    Parašė senasnamas Rodyti pranešimą
    Bet tai nereiškia, kad uždarius pedagoginį pedagogų rengimas savaime pagerės arba kad sutaupytos lėšos (jei bus sutaupyta) pakels švietimo lygį.
    Tačiau reiktų padaryti taip, kad ten studijuotų tie, kas nori būti mokytojais. Bent jau dauguma, o ne atvirkščiai. Tam reikia pakelti mokytojų atlyginimus, sugriežtinti stojimus ir pagerinti studijų programas. Kol mokytojų specialybė nebus prestižinė, tol jos niekas nevertins.

    Komentuoti:


  • senasnamas
    replied
    Ir labai gerai, pažiūrėkt, kas ir su kokiais stojomaisias balais į jį stodavo, norint atspausdinti diplomų, tai funkcijai atskirai nereikia universiteto.
    Bet tai nereiškia, kad uždarius pedagoginį pedagogų rengimas savaime pagerės arba kad sutaupytos lėšos (jei bus sutaupyta) pakels švietimo lygį.

    Komentuoti:


  • andyour
    replied
    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
    O pedagoginį universitetą uždaro. Amen.
    Jeigu absoliuti dauguma baigusių pedagoginį nedirba pedagogais, tai WTF tas universitetas reikalingas. Kokia prasmė valstybei taškyti pinigus be jokio rezultato.
    Kadangi pragyvenimo lygis nuolat auga, neišvengiamai švietimo įstaigoms, konkrečiai atlyginimams, reikės vis daugiau ir daugiau pinigų. Lietuvis biudžetas kuklus, teks kažko atsisakyti, kažką optimizuoti. Kitaip teks uždaryti visą švietimo sistemą.
    Paskutinis taisė andyour; 2018.01.22, 10:16.

    Komentuoti:

Unconfigured Ad Widget

Collapse
Working...
X