Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Švietimas Lietuvoje
Collapse
X
-
Gal kas nors gali pateikti informaciją "Lietuvos mokytojų alga for Dummies" prieš ir po reformos?
-
Geriausia reforma būtų atšaukti esamą reformą, kuri tik įnešė chaoso ir niekas net nepastebėjo tų paskirtų didesnių lėšų. Juk mokytojus "sudirgino" ne patys atlyginimai, o pokyčiai, kuriuos atnešė ta medinė nuleista reforma, kurią ministrė turbūt kūrė tardamasi vien su savo patarėjais. Privirė košės, buvo atleista ir turbūt sau ramiai ilsisi. O kiti bando išsrėbti tą košę, kuri gali virsti net ir vyriausybės žlugimu. Kai kur pamokos nevyksta mėnesį, bet svarbiausia yra šv. REFORMA, kuri nieko nepagerino ir aplink kurią visi priversti tūpčioti. Nesuprantu, ką gali sutarti ir nuspręsti R. Masiulis, kuris, nepaisant jo visų gebėjimų, švietimo srityje yra visiškas naujokas.
Komentuoti:
-
Lietuvoje reikia ne tokios švietimo reformos kokia stumiama dabar. Dabar tiesiog švaistomi pinigai kaimų mokykloms, autobusiukams, mokyklų su juokingai mažu vaikų skaičiumi šildymui ir panašiai. Todėl ir trūksta pinigų ir visada truks.
Dabar valdžioje turime žmones, kurie visiškai nesugeba prisitaikyti prie pakitusių sąlygų visame globaliame pasaulyje, tame tarpe Lietuvoje. Jų įsivaizdavimu mokinukai turi klampoti per sniegą kelis kilometrus iki mokyklos, nes jų tėvai ir seneliai klampojo. Visa ką sugebėjo padaryti, tai pripirkti autobusiukų, prisamdyti vairuotojų ir įsisavinti pinigus.
Mano manymu, reiktų sistemą (bent kaimuose ir rajonuose) keisti iš esmės. Lietuva yra padengta vienu iš geriausių interneto ryšiu pasaulyje. Kodėl šitai niekaip neišnaudojama? Dabar pigiau būtų kiekvienam vaikui nupirkti kompiuterį (dauguma jau turi) ir vesti pamokas nuotoliniu būdu, iš namų. Taip daryti kokias 3 savaites, o 4-tą savaitę visus surinkti kokioje artimesnėje mokykloje konsultacijoms ir kontroliniams. Surinkti vis perstumiant srautus, kad visi nesuvažiuotų vienu metu. Maitinti mokyklose. Ką sutaupom? Turbūt 3/4 autobusiukų ir vairuotojų. Turim pilnas klases ir normalų mokytojų krūvį. Drąsiai be jokių pasekmių galim uždaryti daug neefektyvių kaimo mokyklų. Mažinam mokytojų skaičių, paliekam pačius kvalifikuočiausius (čia vėl bus streikai). Kaip ten bebūtų progresas turi eiti technologijų keliu, o ne važinėjimu po pusnynus.Paskutinis taisė J.U.; 2018.12.10, 09:36.
- 4 patinka
Komentuoti:
-
Iš daugumos mitingo ir viešoje erdvėje išsakytų minčių visiškai neaišku, kas ir ko reikalauja. Vien emocijos, nuoskaudos, tušti reikalavimai ir tiek pat tušti pažadai. Vaikai, mokiniai, jų būsimasis išsilavinimas lyg ir lieka trečioje ar net dešimtoje vietoje. Vienintelę grupę, kurią suprantu, tai didelių mokyklų pagrindiniai mokytojai, turintys daugiausią pamokų ir mokinių, ir su "etatine" pertvarką gavę mažiausią algos padidėjimą. Ir tai neaišku, kodėl neišgryninama ši problema, ko gero vengiama išsišokti prieš didžiąją masę.Paskutinis taisė Sula; 2018.12.10, 09:12.
Komentuoti:
-
Tikiuosi valstiečių buldozeris prastums 2019 m. biudžetą ir mokečių reformą. Tik reikia padaryti nedidelę pataisą - visus streikuojančius ir Tapiną apmokestinti pagal seną tvarką (t.y. didesniais darbo santykių mokesčiais).
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Kokią funkciją atlieka Švietimo centrai miestuose? Juos reikėtų pirmiausia uždaryti.
Komentuoti:
-
Parašė index Rodyti pranešimąŠvietimas yra BVP kuriantis ir jo kūrimą garantuojantis sektorius, dėl to gerindami jo situaciją ilgainiui galbūt padidinsime BVP ir tapsime Vokietija.
Parašė Sula Rodyti pranešimą
Taigi kažkoks Navicko bendramokslis teigia, kad gynybai skiriame 2%, o švietimui - nieko
Jeigu pas mus pedagogai tokie "intelektualai" tai ko tikėtis?Paskutinis taisė Lettered; 2018.12.09, 22:21.
- 2 patinka
Komentuoti:
-
Parašė digital Rodyti pranešimąAr tikrai "reikia ir banaliai skirti daugiau pinigų"? https://www.delfi.lt/news/daily/lith....d?id=79817057
Gal vis tik ne pinigų kiekyje problema?
Jeigu pas mus pedagogai tokie "intelektualai" tai ko tikėtis? Kita vertus Lietuva maža, patys turime pažįstamų mokytojų. Ne visi yra tokie visiški vargšai ir ubagai, kad kristų į tokią neviltį. Mūsų draugė mokytoja važinėja apynauju automobiliu, kasmet važiuoja į tolimas keliones ir "nevaro Dievo į medį". Beje jai irgi su reforma alga pakilo vos keliais eurais. Tai yra apie ~1000 EUR neto. Plius galimybės parepetitoriauti.
Komentuoti:
-
Parašė index Rodyti pranešimą
Po ko vis tiek liksi sutaupęs kokius 10% likusiai daliai pedagogų reikalingos sumos (juo labiau, kad nesigaus visiškai tiesioginis sutaupymas, kur nors teks dėl kelių mokinių pirkti autobusiuką ir samdyti vairuotoją). Ir kas tada?
Komentuoti:
-
Parašė index Rodyti pranešimą
Po ko vis tiek liksi sutaupęs kokius 10% likusiai daliai pedagogų reikalingos sumos (juo labiau, kad nesigaus visiškai tiesioginis sutaupymas, kur nors teks dėl kelių mokinių pirkti autobusiuką ir samdyti vairuotoją). Ir kas tada?
Komentuoti:
-
Parašė Milwaukee Rodyti pranešimą
Taip, efektyviau. Reik uzdarinet mokyklas. Radikalus sprendimas. Kas to imsis, katras rankas tepliosis?
Komentuoti:
-
Parašė index Rodyti pranešimą
Reikia viską valdyti kaip įmanoma efektyviau. Bet nereikia tikėtis, kad viską tuo išspręsi, nes ne. Po to ir atsiranda Karbauskio aiškinimai "neįmanoma gauti pinigų, neįmanoma!!!".
Komentuoti:
-
Parašė digital Rodyti pranešimąA, supratau - problema ne pustuštės mokyklos ir jų išlaikymas, ir nieko tokio, kad Lietuva yra antroje vietoje ES pagal švietimo finansavimo dalį atitenkančią ne ikimokykliniam, ne pradiniam, ne viduriniam ugdymui, ne aukštajam mokslui, o „kitiems reikalams“. Reikia dar daugiau skirti pinigų pustuščių mokyklų šildymui, nes kitaip dar daugiau žmonių išvažiuos. O optimizuoti visai nereikia. Stipri logika.
Komentuoti:
-
Bet juk tai ir yra masto ekonomijos nebuvimas. Kai mokykloj 10 vaiku, negali uzsukt karsto vandens. Todel ir gaunam ta ka turim. Ir tie kastai dar dides, nes vaiku tik mazes. Kalbu apie regionus.
Komentuoti:
-
Parašė index Rodyti pranešimąBėda ta, kad sumažėjęs gyventojų skaičius ir pustuštės mokyklos yra iš dalies sukeltos nepakankamo didelės dalies darbuotojų apmokėjimo. Aišku, tam kartui galima viską "paoptimizuoti" ir sutaupyti, bet tada vėl pamažės gyventojų (dalis netekę darbo gal išvis emigruos, dalis gal persikraustys į didmiesčius, nes miestelyje net mokyklos neliko) ir situacija vėl taps tokia pačia, tik ten kur ji dar buvo normali. Ir toliau taip tęsis mirties spiralė.
- 4 patinka
Komentuoti:
-
Ir būtent dėl to, švietimo ministrė čia iš tikro beveik niekuo dėta, o tik šiaip paaukota, kad duoti kraujo. Čia reikalingus sprendimus gali padaryti tik finansų ministras, premjeras ir dar kultūros komiteto pirmininkas.
Komentuoti:
-
Parašė udrius Rodyti pranešimąOk chebra o gal geriau iveskite mokejima uz mokiniu pasiektus rezultatus? Pvz mokytojo tiek ir tiek mokiniu egzaminus islaikecsimtukais , premija xxxx eur. Nelanko mokiniai pamoku bauda xxx euru. Gal viena karta galime eiti i kokybe ?
- 4 patinka
Komentuoti:
-
Parašė digital Rodyti pranešimąAr tikrai "reikia ir banaliai skirti daugiau pinigų"? https://www.delfi.lt/news/daily/lith....d?id=79817057
Gal vis tik ne pinigų kiekyje problema?
Parašė udrius Rodyti pranešimąOk chebra o gal geriau iveskite mokejima uz mokiniu pasiektus rezultatus? Pvz mokytojo tiek ir tiek mokiniu egzaminus islaikecsimtukais , premija xxxx eur. Nelanko mokiniai pamoku bauda xxx euru. Gal viena karta galime eiti i kokybe ?
Komentuoti:
-
Parašė index Rodyti pranešimąKad sektorių optimizuoti reikia, tas irgi. Bet reikia ir banaliai skirti daugiau pinigų, nes taip kaip labai norisi "iš vidinių resursų" mokytojų atlyginimų problema nesusitvarkys.
Ekonomistas Nerijus Mačiulis rašo manantis, kad šiandieninės protesto akcijos dalyviai reikalaus pagarbos ir pinigų. „Pagarbos iš valdžios? Ar vis tik iš mokinių ir tėvų? Nes čia, mano subjektyvia nuomone, yra tikrai svarbesnė ir opesnė problema. Dėl pinigų - Lietuva švietimo finansavimui skiria 5,2% BVP, puse procentinio punkto daugiau nei ES vidurkis ir visu procentiniu punktu daugiau nei Vokietija. Problema yra ne pinigų kiekis, o neefektyvus jų panaudojimas (pustuščių klasių, auditorijų, perteklinių institucijų valdymas, administravimas, tvarkymas, šildymas ir t.t.). Lietuva yra antroje vietoje ES pagal švietimo finansavimo dalį atitenkančią ne ikimokykliniam, ne pradiniam, ne viduriniam ugdymui, ne aukštajam mokslui, o „kitiems reikalams“. Susitvarkykime tuos kitus reikalus. Ir žinokime ko iš ko reikalauti“, - rašo jis.
Komentuoti:
-
Ok chebra o gal geriau iveskite mokejima uz mokiniu pasiektus rezultatus? Pvz mokytojo tiek ir tiek mokiniu egzaminus islaikecsimtukais , premija xxxx eur. Nelanko mokiniai pamoku bauda xxx euru. Gal viena karta galime eiti i kokybe ?
Komentuoti:
Komentuoti: