Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Švietimas Lietuvoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Sula
    replied
    Gal kas nors gali pateikti informaciją "Lietuvos mokytojų alga for Dummies" prieš ir po reformos?

    Komentuoti:


  • senasnamas
    replied
    Geriausia reforma būtų atšaukti esamą reformą, kuri tik įnešė chaoso ir niekas net nepastebėjo tų paskirtų didesnių lėšų. Juk mokytojus "sudirgino" ne patys atlyginimai, o pokyčiai, kuriuos atnešė ta medinė nuleista reforma, kurią ministrė turbūt kūrė tardamasi vien su savo patarėjais. Privirė košės, buvo atleista ir turbūt sau ramiai ilsisi. O kiti bando išsrėbti tą košę, kuri gali virsti net ir vyriausybės žlugimu. Kai kur pamokos nevyksta mėnesį, bet svarbiausia yra šv. REFORMA, kuri nieko nepagerino ir aplink kurią visi priversti tūpčioti. Nesuprantu, ką gali sutarti ir nuspręsti R. Masiulis, kuris, nepaisant jo visų gebėjimų, švietimo srityje yra visiškas naujokas.

    Komentuoti:


  • J.U.
    replied
    Lietuvoje reikia ne tokios švietimo reformos kokia stumiama dabar. Dabar tiesiog švaistomi pinigai kaimų mokykloms, autobusiukams, mokyklų su juokingai mažu vaikų skaičiumi šildymui ir panašiai. Todėl ir trūksta pinigų ir visada truks.
    Dabar valdžioje turime žmones, kurie visiškai nesugeba prisitaikyti prie pakitusių sąlygų visame globaliame pasaulyje, tame tarpe Lietuvoje. Jų įsivaizdavimu mokinukai turi klampoti per sniegą kelis kilometrus iki mokyklos, nes jų tėvai ir seneliai klampojo. Visa ką sugebėjo padaryti, tai pripirkti autobusiukų, prisamdyti vairuotojų ir įsisavinti pinigus.
    Mano manymu, reiktų sistemą (bent kaimuose ir rajonuose) keisti iš esmės. Lietuva yra padengta vienu iš geriausių interneto ryšiu pasaulyje. Kodėl šitai niekaip neišnaudojama? Dabar pigiau būtų kiekvienam vaikui nupirkti kompiuterį (dauguma jau turi) ir vesti pamokas nuotoliniu būdu, iš namų. Taip daryti kokias 3 savaites, o 4-tą savaitę visus surinkti kokioje artimesnėje mokykloje konsultacijoms ir kontroliniams. Surinkti vis perstumiant srautus, kad visi nesuvažiuotų vienu metu. Maitinti mokyklose. Ką sutaupom? Turbūt 3/4 autobusiukų ir vairuotojų. Turim pilnas klases ir normalų mokytojų krūvį. Drąsiai be jokių pasekmių galim uždaryti daug neefektyvių kaimo mokyklų. Mažinam mokytojų skaičių, paliekam pačius kvalifikuočiausius (čia vėl bus streikai). Kaip ten bebūtų progresas turi eiti technologijų keliu, o ne važinėjimu po pusnynus.
    Paskutinis taisė J.U.; 2018.12.10, 09:36.

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Iš daugumos mitingo ir viešoje erdvėje išsakytų minčių visiškai neaišku, kas ir ko reikalauja. Vien emocijos, nuoskaudos, tušti reikalavimai ir tiek pat tušti pažadai. Vaikai, mokiniai, jų būsimasis išsilavinimas lyg ir lieka trečioje ar net dešimtoje vietoje. Vienintelę grupę, kurią suprantu, tai didelių mokyklų pagrindiniai mokytojai, turintys daugiausią pamokų ir mokinių, ir su "etatine" pertvarką gavę mažiausią algos padidėjimą. Ir tai neaišku, kodėl neišgryninama ši problema, ko gero vengiama išsišokti prieš didžiąją masę.
    Paskutinis taisė Sula; 2018.12.10, 09:12.

    Komentuoti:


  • Tomas
    replied
    Tikiuosi valstiečių buldozeris prastums 2019 m. biudžetą ir mokečių reformą. Tik reikia padaryti nedidelę pataisą - visus streikuojančius ir Tapiną apmokestinti pagal seną tvarką (t.y. didesniais darbo santykių mokesčiais).

    Komentuoti:


  • booraz
    replied
    Kokią funkciją atlieka Švietimo centrai miestuose? Juos reikėtų pirmiausia uždaryti.

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė index Rodyti pranešimą
    Švietimas yra BVP kuriantis ir jo kūrimą garantuojantis sektorius, dėl to gerindami jo situaciją ilgainiui galbūt padidinsime BVP ir tapsime Vokietija.
    Sutinku, tik kodėl, jei vokiečiam užtenka 4% BVP švietimui, mums ir 5% neužtenka? Suoptimizavus galima būtų sutaupyti ne 10%, o kokius 50%, jei pas mus mokytojui tenka 8 moksleiviai, o UK net 26. Tad pirma čia ir reiktų pradėti dirbti, o ne rengti mitingus už ir taip didelių mokesčių dirbantiesiems didinimą ar jų išlaikymą tokiame aukštame lygyje, kad būtų iš ko išlaikyti vieną neefektyviausių švietimo sistemų Europoje. Keista, jog už šitą populizmą ir bebrų sistemą agituoja protingi forumo nariai.

    Parašė Sula Rodyti pranešimą

    Taigi kažkoks Navicko bendramokslis teigia, kad gynybai skiriame 2%, o švietimui - nieko
    Jeigu pas mus pedagogai tokie "intelektualai" tai ko tikėtis?
    Čia bent žmogus turi elementarių matematikos žinių ir supranta, kad norint švietimui tą 1% BVP padidinti, reikia atimti iš kariuomenės ar sveikatos apsaugos, ko nesupranta, ar nenori sakyti, rėkiantys už finansavimo didinimą švietimui tapinai ir opozicijos populistai.
    Paskutinis taisė Lettered; 2018.12.09, 22:21.

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Parašė digital Rodyti pranešimą
    Ar tikrai "reikia ir banaliai skirti daugiau pinigų"? https://www.delfi.lt/news/daily/lith....d?id=79817057

    Gal vis tik ne pinigų kiekyje problema?
    Taigi kažkoks Navicko bendramokslis teigia, kad gynybai skiriame 2%, o švietimui - nieko
    Jeigu pas mus pedagogai tokie "intelektualai" tai ko tikėtis? Kita vertus Lietuva maža, patys turime pažįstamų mokytojų. Ne visi yra tokie visiški vargšai ir ubagai, kad kristų į tokią neviltį. Mūsų draugė mokytoja važinėja apynauju automobiliu, kasmet važiuoja į tolimas keliones ir "nevaro Dievo į medį". Beje jai irgi su reforma alga pakilo vos keliais eurais. Tai yra apie ~1000 EUR neto. Plius galimybės parepetitoriauti.

    Komentuoti:


  • Arunasx
    replied
    Parašė index Rodyti pranešimą

    Po ko vis tiek liksi sutaupęs kokius 10% likusiai daliai pedagogų reikalingos sumos (juo labiau, kad nesigaus visiškai tiesioginis sutaupymas, kur nors teks dėl kelių mokinių pirkti autobusiuką ir samdyti vairuotoją). Ir kas tada?
    Pora vairuotoju ir 2 autobusiukai tai ne 3 kart daugiau personalo su visokiais ūkio darbuotojais kai personalo daugiau nei mokinių, kokių 10-15 iš viso mokykloje.

    Komentuoti:


  • Milwaukee
    replied
    Parašė index Rodyti pranešimą

    Po ko vis tiek liksi sutaupęs kokius 10% likusiai daliai pedagogų reikalingos sumos (juo labiau, kad nesigaus visiškai tiesioginis sutaupymas, kur nors teks dėl kelių mokinių pirkti autobusiuką ir samdyti vairuotoją). Ir kas tada?
    Neaisku kiek butu sutaupoma, koks tai skaicius ir kokia dali sudarytu mokytoju norimai sumai. Bet manau viska optimizavus gautusi apvalus skaicius. Is esmes mes cia susiduriame su panasia problema, apie kurie kalbame Vilniaus tematikoje - kaip miesto tankinimas palengvina kvepuot intrastrukturai ir igauna masto ekonomija. Ir atvirksciai. Regionai taps vis didesniu balastu ir galvos skausmu bet kuriam ministrui. Apie svietimo kokybe kol kas isvis kalbos net nebuvo ir tikriausiai ilgai dar nebus. Kaip ir kokybes

    Komentuoti:


  • index
    replied
    Parašė Milwaukee Rodyti pranešimą

    Taip, efektyviau. Reik uzdarinet mokyklas. Radikalus sprendimas. Kas to imsis, katras rankas tepliosis?
    Po ko vis tiek liksi sutaupęs kokius 10% likusiai daliai pedagogų reikalingos sumos (juo labiau, kad nesigaus visiškai tiesioginis sutaupymas, kur nors teks dėl kelių mokinių pirkti autobusiuką ir samdyti vairuotoją). Ir kas tada?

    Komentuoti:


  • Milwaukee
    replied
    Parašė index Rodyti pranešimą

    Reikia viską valdyti kaip įmanoma efektyviau. Bet nereikia tikėtis, kad viską tuo išspręsi, nes ne. Po to ir atsiranda Karbauskio aiškinimai "neįmanoma gauti pinigų, neįmanoma!!!".
    Taip, efektyviau. Reik uzdarinet mokyklas. Radikalus sprendimas. Kas to imsis, katras rankas tepliosis?

    Komentuoti:


  • index
    replied
    Parašė digital Rodyti pranešimą
    A, supratau - problema ne pustuštės mokyklos ir jų išlaikymas, ir nieko tokio, kad Lietuva yra antroje vietoje ES pagal švietimo finansavimo dalį atitenkančią ne ikimokykliniam, ne pradiniam, ne viduriniam ugdymui, ne aukštajam mokslui, o „kitiems reikalams“. Reikia dar daugiau skirti pinigų pustuščių mokyklų šildymui, nes kitaip dar daugiau žmonių išvažiuos. O optimizuoti visai nereikia. Stipri logika.
    Reikia viską valdyti kaip įmanoma efektyviau. Bet nereikia tikėtis, kad viską tuo išspręsi, nes ne. Po to ir atsiranda Karbauskio aiškinimai "neįmanoma gauti pinigų, neįmanoma!!!".

    Komentuoti:


  • Milwaukee
    replied
    Bet juk tai ir yra masto ekonomijos nebuvimas. Kai mokykloj 10 vaiku, negali uzsukt karsto vandens. Todel ir gaunam ta ka turim. Ir tie kastai dar dides, nes vaiku tik mazes. Kalbu apie regionus.

    Komentuoti:


  • digital
    replied
    Parašė index Rodyti pranešimą
    Bėda ta, kad sumažėjęs gyventojų skaičius ir pustuštės mokyklos yra iš dalies sukeltos nepakankamo didelės dalies darbuotojų apmokėjimo. Aišku, tam kartui galima viską "paoptimizuoti" ir sutaupyti, bet tada vėl pamažės gyventojų (dalis netekę darbo gal išvis emigruos, dalis gal persikraustys į didmiesčius, nes miestelyje net mokyklos neliko) ir situacija vėl taps tokia pačia, tik ten kur ji dar buvo normali. Ir toliau taip tęsis mirties spiralė.
    A, supratau - problema ne pustuštės mokyklos ir jų išlaikymas, ir nieko tokio, kad Lietuva yra antroje vietoje ES pagal švietimo finansavimo dalį atitenkančią ne ikimokykliniam, ne pradiniam, ne viduriniam ugdymui, ne aukštajam mokslui, o „kitiems reikalams“. Reikia dar daugiau skirti pinigų pustuščių mokyklų šildymui, nes kitaip dar daugiau žmonių išvažiuos. O optimizuoti visai nereikia. Stipri logika.

    Komentuoti:


  • J.U.
    replied
    Ir būtent dėl to, švietimo ministrė čia iš tikro beveik niekuo dėta, o tik šiaip paaukota, kad duoti kraujo. Čia reikalingus sprendimus gali padaryti tik finansų ministras, premjeras ir dar kultūros komiteto pirmininkas.
    Negali jie padaryti jokių sprendimų, tik bliauti iš tribūnos kad konservatoriai viskuo kalti, kad jie Maskvos ranka (nors jau daug metų randasi opozicijoje). Kokius valstybinio lygio sprendimus gali padaryti trašų biznierius ir kelių policininkas?

    Komentuoti:


  • Arunasx
    replied
    Parašė udrius Rodyti pranešimą
    Ok chebra o gal geriau iveskite mokejima uz mokiniu pasiektus rezultatus? Pvz mokytojo tiek ir tiek mokiniu egzaminus islaikecsimtukais , premija xxxx eur. Nelanko mokiniai pamoku bauda xxx euru. Gal viena karta galime eiti i kokybe ?
    O gal reikia kavianskus apdėti baudomis bent po € 100 už nesąmonių pezėjimą?

    Komentuoti:


  • index
    replied
    Parašė digital Rodyti pranešimą
    Ar tikrai "reikia ir banaliai skirti daugiau pinigų"? https://www.delfi.lt/news/daily/lith....d?id=79817057

    Gal vis tik ne pinigų kiekyje problema?
    Bėda ta, kad sumažėjęs gyventojų skaičius ir pustuštės mokyklos yra iš dalies sukeltos nepakankamo didelės dalies darbuotojų apmokėjimo. Aišku, tam kartui galima viską "paoptimizuoti" ir sutaupyti, bet tada vėl pamažės gyventojų (dalis netekę darbo gal išvis emigruos, dalis gal persikraustys į didmiesčius, nes miestelyje net mokyklos neliko) ir situacija vėl taps tokia pačia, tik ten kur ji dar buvo normali. Ir toliau taip tęsis mirties spiralė.

    Parašė udrius Rodyti pranešimą
    Ok chebra o gal geriau iveskite mokejima uz mokiniu pasiektus rezultatus? Pvz mokytojo tiek ir tiek mokiniu egzaminus islaikecsimtukais , premija xxxx eur. Nelanko mokiniai pamoku bauda xxx euru. Gal viena karta galime eiti i kokybe ?
    Pabandyk pareikalauti geresnės kokybės iš darbuotojo, kuris tiek demotyvuotas, kad streikuoja. Beje, gali pabandyti tą padaryti praktiškai, kaip tik dabar Švietimo ministro ieško.

    Komentuoti:


  • digital
    replied
    Parašė index Rodyti pranešimą
    Kad sektorių optimizuoti reikia, tas irgi. Bet reikia ir banaliai skirti daugiau pinigų, nes taip kaip labai norisi "iš vidinių resursų" mokytojų atlyginimų problema nesusitvarkys.
    Ar tikrai "reikia ir banaliai skirti daugiau pinigų"? https://www.delfi.lt/news/daily/lith....d?id=79817057
    Ekonomistas Nerijus Mačiulis rašo manantis, kad šiandieninės protesto akcijos dalyviai reikalaus pagarbos ir pinigų. „Pagarbos iš valdžios? Ar vis tik iš mokinių ir tėvų? Nes čia, mano subjektyvia nuomone, yra tikrai svarbesnė ir opesnė problema. Dėl pinigų - Lietuva švietimo finansavimui skiria 5,2% BVP, puse procentinio punkto daugiau nei ES vidurkis ir visu procentiniu punktu daugiau nei Vokietija. Problema yra ne pinigų kiekis, o neefektyvus jų panaudojimas (pustuščių klasių, auditorijų, perteklinių institucijų valdymas, administravimas, tvarkymas, šildymas ir t.t.). Lietuva yra antroje vietoje ES pagal švietimo finansavimo dalį atitenkančią ne ikimokykliniam, ne pradiniam, ne viduriniam ugdymui, ne aukštajam mokslui, o „kitiems reikalams“. Susitvarkykime tuos kitus reikalus. Ir žinokime ko iš ko reikalauti“, - rašo jis.
    Gal vis tik ne pinigų kiekyje problema?

    Komentuoti:


  • udrius
    replied
    Ok chebra o gal geriau iveskite mokejima uz mokiniu pasiektus rezultatus? Pvz mokytojo tiek ir tiek mokiniu egzaminus islaikecsimtukais , premija xxxx eur. Nelanko mokiniai pamoku bauda xxx euru. Gal viena karta galime eiti i kokybe ?

    Komentuoti:

Working...
X