Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Emigracija ir imigracija Lietuvoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zorro
    replied
    Užimtumo tarnyba informuoja, kad nuo pirmadienio atnaujina naujų leidimų dirbti užsieniečiams iš trečiųjų šalių išdavimą, tačiau atvykusiems reikės užsiregistruoti Nacionaliniame visuomenės sveikatos centre bei dvi savaites izoliuotis. Su izoliacija bei tyrimu dėl koronavirusu susijusias išlaidas turės padengti pats užsienietis arba jo darbdavys.

    Skaitykite daugiau: https://www.15min.lt/verslas/naujien...1349988?copied

    Komentuoti:


  • MedinisStrazdas
    replied
    Parašė sankauskas Rodyti pranešimą

    Na, tai čia kalba apie BoE paperį, kuriame teigiama kad imigracija turi daug mažesnę neigiamą įtaką atlyginimams negu prieš tai dalis ekonomistų manė, t.y. wage elasticity of immigration yra -0.188. Dalis ekonomistų mano kad ta elasticity apskritai yra artima nuliui, arba net teigiama.
    Ir kaip jau minėjau, čia dar tik pajamų klausimas. Tie patys darbuotojai, kurių atlyginimai galimai neaugo tiek, kiek galėjo, taip pat perka dėl imigracijos ženkliai atpigusias paslaugas ir prekes.
    Čia kalba apie kelis paperius šiaip, matyt neskaitei iki galo.

    Ir sakyčiau atvikščiai, šitas rodo kad elasticity of immigration yra didesnis nei dauguma ankščiau teigusių jog jis yra nulinis.

    Mes apie pajamas ir kalbėjome. Defliacijos dėl imigrantų dar nebuvo, tai sąnaudų dalį galima atmesti.

    Komentuoti:


  • Aleksio
    replied
    Parašė manometras Rodyti pranešimą
    Tai uzbekai dažnai ir būna "sąskaitos nereikia" analogas. Jų atžvilgiu darbdaviams lengviau sukčiauti.
    Teisingai, bet galutiniam vartotojui nuo tokios chemos jokio profito - prekės pristatymo kaina nemažėja.
    Paskutinis taisė Aleksio; 2020.07.18, 11:20.

    Komentuoti:


  • manometras
    replied
    Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
    Esi naivuolis dėl atpigusių prekių ir paslaugų (bent jau Lietuvoje tai negalioja) - paslaugos gali atpigti nebent dėl "sąskaitos nereikia".
    Tai uzbekai dažnai ir būna "sąskaitos nereikia" analogas. Jų atžvilgiu darbdaviams lengviau sukčiauti.

    Komentuoti:


  • Aleksio
    replied
    Parašė sankauskas Rodyti pranešimą
    Tie patys darbuotojai, kurių atlyginimai galimai neaugo tiek, kiek galėjo, taip pat perka dėl imigracijos ženkliai atpigusias paslaugas ir prekes.
    Esi naivuolis dėl atpigusių prekių ir paslaugų (bent jau Lietuvoje tai negalioja) - paslaugos gali atpigti nebent dėl "sąskaitos nereikia".

    Komentuoti:


  • sankauskas
    replied
    Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

    Kelių mokslinių darbų apžvalga: https://www.niesr.ac.uk/blog/how-sma...ation-uk-wages
    Na, tai čia kalba apie BoE paperį, kuriame teigiama kad imigracija turi daug mažesnę neigiamą įtaką atlyginimams negu prieš tai dalis ekonomistų manė, t.y. wage elasticity of immigration yra -0.188. Dalis ekonomistų mano kad ta elasticity apskritai yra artima nuliui, arba net teigiama.
    Ir kaip jau minėjau, čia dar tik pajamų klausimas. Tie patys darbuotojai, kurių atlyginimai galimai neaugo tiek, kiek galėjo, taip pat perka dėl imigracijos ženkliai atpigusias paslaugas ir prekes.

    Komentuoti:


  • oranger
    replied
    Parašė sankauskas Rodyti pranešimą

    Čia toks spėjimas apie dempinguojamas kainas, ar yra kažkokių faktų?
    Spėjimas.

    Komentuoti:


  • sankauskas
    replied
    Parašė oranger Rodyti pranešimą
    Pernai daug laiko praleidau Ispanijos ir Prancūzijos keliuose. Stovėjimo aikštelėse beveik visada pamatysi furą su lietuviškais numeriais. Ir jos vairuotojas, paprastai, ne lietuvis ir, žinoma, ne ES šalių pilietis.
    Šiaip, jau tada pagalvojau, kad atrodo keistokai. Lyg ir džiaugtis reikia, kad lietuviai šioje srityje vykdo verslo ekspansiją. Bet tas vairuotojų kontingentas sako apie tai, kad jokios investicijos į tą šalį, kur jie dirba - nėra, paprasčiausiai dempinguojamos pervežimų kainos. Čia panašiai, jei koks Continental savo gamykloje Kaune įdarbintų tik atvežtus indus ar pakistaniečius,
    Čia toks spėjimas apie dempinguojamas kainas, ar yra kažkokių faktų?

    Komentuoti:


  • MedinisStrazdas
    replied
    Parašė sankauskas Rodyti pranešimą

    Gal gali "statistinius įrodymus" pateikti?
    Kelių mokslinių darbų apžvalga: https://www.niesr.ac.uk/blog/how-sma...ation-uk-wages

    Komentuoti:


  • index
    replied
    Parašė Sula Rodyti pranešimą

    Pažįstu bent du fūristus lietuvius, kurie metė tą darbą, nes jis ir objektyviai sunkus, o kartais iš viso ant vergystės ribos dėl kai kurių darbdavių požiūrio. Nors už tai mokami palyginti neblogi pinigai. Abu dabar dirba Lietuvoje už mažesnes algas ir patenkinti. Taip kad nereikia suabsoliutinti.
    Jei vežėjui dirba dar daug lietuvių, tai sąlygos pas jį tikrai geros.
    Taibčia dalis problemos, kad pats darbas labsi sunkus. Ir jei savo šalyje gali uždirbti pakankamai gerai tikrai nenorėsi kelias savaitęs be šeimos važinėti kur vakarų Europoje, nors ir daug už tai mokėtų.

    Taip ir tampa tai desperatiškų imigrantų darbu, kurie negaili savęs, bet uždirba kartais daugiau nei tėvynėje.

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Parašė index Rodyti pranešimą
    Reikalas toks, kad lietuviškiems vežėjams užkariaujant Europą lietuviški vairuotojai tiesiog fiziškai negali užpildyti visos paklausos (nors maži atlyginimai aišku irgi leidžia konkuruoti lengvai). Nes Lietuvoje tiesiog nerasi tiek furistų kai vienai įmonei kokių 20 tūkstančių reikia.
    Pažįstu bent du fūristus lietuvius, kurie metė tą darbą, nes jis ir objektyviai sunkus, o kartais iš viso ant vergystės ribos dėl kai kurių darbdavių požiūrio. Nors už tai mokami palyginti neblogi pinigai. Abu dabar dirba Lietuvoje už mažesnes algas ir patenkinti. Taip kad nereikia suabsoliutinti.
    Jei vežėjui dirba dar daug lietuvių, tai sąlygos pas jį tikrai geros.

    Komentuoti:


  • VNS
    replied
    COVID-19 protrūkį patyrusioje „Hegelmann“ dirbęs uzbekas: Kabinoje praleidau devynis mėnesius, kambariuose – po aštuonis


    Skaitykite daugiau: https://www.15min.lt/verslas/naujien...1348298?copied

    Komentuoti:


  • oranger
    replied
    Pernai daug laiko praleidau Ispanijos ir Prancūzijos keliuose. Stovėjimo aikštelėse beveik visada pamatysi furą su lietuviškais numeriais. Ir jos vairuotojas, paprastai, ne lietuvis ir, žinoma, ne ES šalių pilietis.
    Šiaip, jau tada pagalvojau, kad atrodo keistokai. Lyg ir džiaugtis reikia, kad lietuviai šioje srityje vykdo verslo ekspansiją. Bet tas vairuotojų kontingentas sako apie tai, kad jokios investicijos į tą šalį, kur jie dirba - nėra, paprasčiausiai dempinguojamos pervežimų kainos. Čia panašiai, jei koks Continental savo gamykloje Kaune įdarbintų tik atvežtus indus ar pakistaniečius,

    Komentuoti:


  • index
    replied
    Parašė VNS Rodyti pranešimą
    Niekam neįdomu, kodėl važiuoja būtent uzbekai. Pradėjus spyriotis ukrainiečiams, buvo "atrasti" moldavai, dabar jau uzbekai. Sekantys? Kurdai gal kokie nors Ne per plati geografija pateisinimui, kad lietuviai nenori dirPt.
    Reikalas toks, kad lietuviškiems vežėjams užkariaujant Europą lietuviški vairuotojai tiesiog fiziškai negali užpildyti visos paklausos (nors maži atlyginimai aišku irgi leidžia konkuruoti lengvai). Nes Lietuvoje tiesiog nerasi tiek furistų kai vienai įmonei kokių 20 tūkstančių reikia.

    Ir dauguma jų fiziškai važinėja vakarų Europoje. Mobilumo paketas tą greičiausiai kažkiek pakeis. Uzbekai dirbs dukterinėse lietuvių įmonėse kitur Europoje ir imigrantais oficialiai bus kur Čekijoje.

    Komentuoti:


  • sankauskas
    replied
    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

    Paprasta matematika, atlyginimai kyla, kai yra darbo jėgos deficitas. Ar UK balsavo už brexit ne dėl tos pačios priežasties, kad neliktų kokiam statybininkui ar vairuotojui konkurencijos iš rytų europiečių?
    Toli gražu ne paprasta matematika. Taip vadinamas wage elasticity of immigration yra ganėtinai sudėtingas, kompleksinis klausimas, kuris šiaip jau dabartinėje ekonomikoje yra ant bangos. Daug skirtingų metodologijų, skirtingų išvadų, bet konsensuso nelabai yra.

    Tai čia dar tik pajamų klausimas. Net jei sutiktume, kad migracija mažina atlyginimus (ar tiksliau - mažina potencialų atlyginimų augimą), dar yra kaštų dalis - galbūt praradai 5% potencialių pajamų, bet dėl migracijos sumažėjusių prekių ir paslaugų kainų turi 10% mažiau išlaidų.

    Komentuoti:


  • VNS
    replied
    Niekam neįdomu, kodėl važiuoja būtent uzbekai. Pradėjus spyriotis ukrainiečiams, buvo "atrasti" moldavai, dabar jau uzbekai. Sekantys? Kurdai gal kokie nors Ne per plati geografija pateisinimui, kad lietuviai nenori dirPt.

    Komentuoti:


  • Garbanius
    replied
    Kalbant apie furistus, tai tikrieji furistai senokai dirba ne LT įmonėse, o UK, D, NL, kur visai kita alga, darbo santykiai, soc garantijos. Verkia tik vadinamieji "vairai", apie visokias "orias algas" tik ir svaigstantys.

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė sankauskas Rodyti pranešimą

    Gal gali "statistinius įrodymus" pateikti?
    Paprasta matematika, atlyginimai kyla, kai yra darbo jėgos deficitas. Ar UK balsavo už brexit ne dėl tos pačios priežasties, kad neliktų kokiam statybininkui ar vairuotojui konkurencijos iš rytų europiečių?

    Komentuoti:


  • sankauskas
    replied
    Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

    Dažiausiai džiaugiasi uzbekais turtingi kurie gauna daugiau pelno dėl mažu uzbekų atlyginimo ir skundžiasi visi kiti. Jau seniai statistiškai įrodyta kad darbo klasei imigracija kenkia, o investuotojų klasei naudinga. Kurie turi daugiau pinigų lobizmui politikoje?
    Gal gali "statistinius įrodymus" pateikti?

    Komentuoti:


  • MedinisStrazdas
    replied
    Parašė sankauskas Rodyti pranešimą

    Tauta, ar tiksliau ta tautos dalis, kuri konkuruoja dėl darbo vietų su mažaraščiais, kalbos nemokančiais uzbekais, protestuoja rinkimuose, rinkdama visokius pažadukus. Išsilavinusi tautos dalis uzbekais dažniausiai tik džiaugiasi.
    Dažiausiai džiaugiasi uzbekais turtingi kurie gauna daugiau pelno dėl mažu uzbekų atlyginimo ir skundžiasi visi kiti. Jau seniai statistiškai įrodyta kad darbo klasei imigracija kenkia, o investuotojų klasei naudinga. Kurie turi daugiau pinigų lobizmui politikoje?

    Komentuoti:

Working...
X