Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Politkorektiškumas Lietuvoje ir pasaulyje

Collapse
X
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    #41
    Parašė Kristisz Rodyti pranešimą
    Šitos kaukės irgi normalu? (Persirengimas "žydu" lietuviškose užgavėnėse, kas atitinka priešvelykinį karnavalą kitose valstybėse)
    Tenka sutikti, kad žydai ir čigonai per lietuviškas užgavėnes vaizduojami ne visai palankiame kontekste.
    Tuo tarpu indėnai Vinetu ir Mototaaupa vaikiškose knygutėse (nežinau kaip ten Vokietijoje) paprastai vaizduojami kaip teigiami herojai.

    Comment


      #42
      Parašė Kristisz Rodyti pranešimą

      Apsirengtų su treningais ir eitų per namus "Mes lietuviai iš norgės, norim blynų ir kavos. Jeigu blynai nemaišyti, eisim magę iškrapštyti"
      Įsivaizduoju jau reakcijas Lietuvoje, jeigu tikrai kas galėtų daryti tokius "bajerius". Taip kad, reikia suprasti ir kitus. Jie irgi to nenori.
      Gimtoji Nalšia: Švenčionėliai | Švenčionys
      Mielosios Grigiškės

      Comment


        #43
        Priklauso koks karnavalas, jei Helowynas, Užgavėnės ir panašaus tipo šventės, tikrai yra gana įžeidu, bet jei paprastų persirengėlių karnavalas, be tikslo pavaizduoti “siaubą”, tai nėra nieko blogo.

        Comment


          #44
          Kalbant apie translyčių tualetus, pačiam tam dalyke nelabai matau prasmės, nes kai tu dar vyras ir vaikštai i vyrų tualetą, o kai galutinai tampi moterim, vaikštai į moterų tualetą, bet tas juokelis tai tikrai lėkštokas.
          Apskritai ši ką tik prasidėjusi diskusija gana susijusi su dvasiniu tobulėjimu, apie kurį neseniai diskutavau su mantasm, tai dabar klausimas, kaip visuomenė gali tobulėti be įsikišimo “iš aukščiau”, jei žmonės absoliučiai negeba susitarti, vieniem paranojikam moterų teisės nelygios vyrų, kitiem nesusipratėliam gėjai neva nediskriminuojami.

          Comment


            #45
            Dar ne taip seniai buvo laikai, kada Namibijoje gyvenančią sanų tautą buvo normalu vadinti "bushmen" - "krūmų žmonės", kas elementariai iš žmogiškos pusės yra superšlykštu. Ne taip seniai lietuvius buvo priimta laikyti "nekultūringa tauta", o lietuvių kalbą ir tradicijas laikyti "barbariškomis".

            Pasižiūrėjus į tokius atsilikėliškus dalykus, vis dėlto malonu, kad pakankamai toli nuo to nuėjome. Niekas manau nenori grįžti į tuos laikus, kai buvo normalu tyčiotis vieniems iš kitų, Puškinas rašė šiame forume cituotas eiles apie moldavus kaip apie "prastesnio lygio tautą", ir niekas dėl to net nepakeldavo balso.
            Gimtoji Nalšia: Švenčionėliai | Švenčionys
            Mielosios Grigiškės

            Comment


              #46
              Parašė Tomizmas Rodyti pranešimą
              Aš pavyzdžiui nebūčiau labai patenkintas, jeigu karnavale kur nors pradėtų persirenginėti "lietuviais" su klumpėmis ir mėšlinomis šakėmis.
              Lietuvoje iš lietuvių gal taip niekas nesišaipys.
              Tuo tarpu atviro šaipymosi iš lenkų, rusų ar kitų tautinių mažumų pavyzdžių galima nesunkiai surasti daug plius vieną.
              Lenkai geriausiu atveju vadinami "polonizuotais lietuviais"; buityje paplitę išsireiškimai "pšekai", "tuteišiai", "skerslenkiai" ar dar stipresni žodžiai iš "š"raidės. Caro laikais lenkai iš Varšuvos ar Lenkijos Karalystės buvo vadinami "koroniažais" (koroniarzy) - nuo žodžio "karūna".
              Rusai vadinami "kacapais", "maskoliais" ar dar kitaip.
              Gudai dažnai vadinami "bulbošiais" "hэnais", ukrainiečiai - "chocholais" (rytų) arba "banderomis" (vakarų), latviai - "zirga galvomis", estai - "kiulemäjomis"

              Tas pravardžiavimas yra ir kitose šalyse - šiaurės amerikiečiai vadinami jankiais, o pietų valstijų - redneck'ais (ruadonsprandžiais). Amerikiečiai Meksikoje vadinami "gringo" ir t.t., ir pan.

              Lenkų ir rusų tautų pavadinimai, artimi įžeidinėjimui tautiniu tautiniu pagrindu vyksta kasdien; jų pasitaiko ir viešioje erdvėje bei paliečia šimtus žmonių.
              Teisėjas išteisino rusų tautos niekinimu kaltintą Šimašiaus pavaldinį
              Kažkada Rytų Lietuvos lietuvius Žemaitijoje vadino gudais.
              Lietuvių policininkai Vilniuje 1939-1940 m. (kurių iniforminėse kepurėse buvo plunksnos) buvo vadinami "kalaKutas" (lenkiškai "kutas" - vyro lytinis organas).
              Lietuvius latviai vadino leišiais (leitis).
              Rytų Lietuvos salose lietuvius gudai vadimo buvo vadinami "žahuny" arba "hirhuny", o dabar litvinistai gudai lietuvius vietoj "litoucų" vadina "lietuvisais".
              Apie sovietinėje karuomenėje minėtus "labusus" irgi nereikai pamiršti.

              Dėl sportinio intereso - ar lietuviai jau turi savo pavardes gausiau imigrantų gyvenamose šalyse (Anglijoje, Norvegijoje, Airijoje, Ispanijoje).

              Viso šio šimtmečiais sukaupto ne visai pozityvaus istorinio paveldo per porą metų nepanaikinsi.

              Comment


                #47
                Apie ką aš ir kalbėjau. Tokie dalykai turi būti raunami su šaknimis. Nes leidus laisvai viešose erdvėse vartoti visokius "kacapus", "pšekus" ir "labusus", kitą dieną prasidės muštynės.

                O virtuviniuose pokalbiuose tokių dalykų, aišku, niekas niekada nesukontroliuos. Bet viešose erdvėse tokio mėšlo neturi būti.
                Paskutinis taisė Tomizmas; 2019.03.10, 16:06.
                Gimtoji Nalšia: Švenčionėliai | Švenčionys
                Mielosios Grigiškės

                Comment


                  #48
                  Parašė Evier Rodyti pranešimą
                  Apskritai ši ką tik prasidėjusi diskusija gana susijusi su dvasiniu tobulėjimu, apie kurį neseniai diskutavau su mantasm, tai dabar klausimas, kaip visuomenė gali tobulėti be įsikišimo “iš aukščiau”, jei žmonės absoliučiai negeba susitarti, vieniem paranojikam moterų teisės nelygios vyrų, kitiem nesusipratėliam gėjai neva nediskriminuojami.
                  O kodėl "iš aukščiau" turėtų nuspręsti kuriuo keliu eiti? Ar 3 tūliko tipas - progresas ir sekantis visuomenės išsivystymo laiptelis?

                  Comment


                    #49
                    Parašė Tomizmas Rodyti pranešimą
                    Apie ką aš ir kalbėjau. Tokie dalykai turi būti raunami su šaknimis. Nes leidus laisvai viešose erdvėse vartoti visokius "kacapus", "pšekus" ir "labusus", kitą dieną prasidės muštynės.

                    O virtuviniuose pokalbiuose tokių dalykų, aišku, niekas niekada nesukontroliuos. Bet viešose erdvėse tokio mėšlo neturi būti.
                    Uždraus vienas frazes, atsiras kitos. Noras pašiepti šiaip ar taip liks. Žmonių kūrybiškumas beribis. Dar galėtų uždrausti negatyviai galvoti

                    Pvz Vokietijoje mažiems vaikams nerašo pažymių ir nelabai gali duot pastabų. Rezultatas - ilgainiui išsivystė neoficialios frazės kaip tarp eilučių pasakyti, kad vaikas nederamai elgiasi ar yra nepažangus. Tėvai supranta, institucijoms akių nebado..

                    Comment


                      #50
                      Parašė mantasm Rodyti pranešimą

                      Uždraus vienas frazes, atsiras kitos. Noras pašiepti šiaip ar taip liks. Žmonių kūrybiškumas beribis. Dar galėtų uždrausti negatyviai galvoti

                      Pvz Vokietijoje mažiems vaikams nerašo pažymių ir nelabai gali duot pastabų. Rezultatas - ilgainiui išsivystė neoficialios frazės kaip tarp eilučių pasakyti, kad vaikas nederamai elgiasi ar yra nepažangus. Tėvai supranta, institucijoms akių nebado..
                      O kam reikia šito tyčiojimosi, noro pašiepti? Maža kas ko nori. Tarp atskirų žmonių irgi kažkas gali norėti vienas kitą išvadinti gaidžiu, ar duoti į snukį, bet tai yra draudžiama. Lygiai taip pat tokie dalykai yra draudžiami tarp žmonių grupių, ir labai gerai kad draudžiami. Leidus tai, pasekmės būtų neprognozuojamos.
                      Gimtoji Nalšia: Švenčionėliai | Švenčionys
                      Mielosios Grigiškės

                      Comment


                        #51
                        Parašė mantasm Rodyti pranešimą

                        O kodėl "iš aukščiau" turėtų nuspręsti kuriuo keliu eiti? Ar 3 tūliko tipas - progresas ir sekantis visuomenės išsivystymo laiptelis?
                        Turbūt neturėtų. Bet matai kas daros, žmonės painiojas ir pradeda dėl įvairių dalykų perlenkti lazdą.
                        Pagal mane, trečias tualetas nei joks progresas, nei regresas, pagal tavo apibrėžimą, tai tas trečias tualetas ne iš aukšto nuleistas, žmonės patys pradėjo jį įrenginėti, tai gal ir yra sekantis žingsnelis?
                        Bus įdomu stebėti, kaip Vakarų cizilizacijos vystymasis vyks toliau.

                        Comment


                          #52
                          Parašė Tomizmas Rodyti pranešimą
                          Apie ką aš ir kalbėjau. Tokie dalykai turi būti raunami su šaknimis. Nes leidus laisvai viešose erdvėse vartoti visokius "kacapus", "pšekus" ir "labusus", kitą dieną prasidės muštynės.
                          Šitie žodžiai laisvai yra sakomi ir jokių muštynių (ar net neigiamos reakcijos) nebuvo (greičiau tai įvyksta kai koks nors "kavianskas" susitinka su "krasnuchą" ar pan.).
                          Paskutinis taisė Aleksio; 2019.03.10, 17:22.
                          Dvigubai pilietybei - griežtas NE!

                          Comment


                            #53
                            Parašė Kvailas Rodyti pranešimą
                            Man atrodo kad kaip tik daugelis indėnu džiaugiasi kad kažkas nori apsirengti kaip jie, kažkada rengdavosi bet visur yra pora ligonių kurie visur mato diskriminacija. Politkorektiškuma galima pridėti prie dalykų kurie padėjo iškilti Trumpui ir kitoms dešinės partijoms Europoje taigi vyksta tai prieš ką ir kovojama
                            Lietuviams (ypač suaugusiems) nelabai skoninga vaikščiot su baisiomis žydų kaukėmis, nes visi žino, ką dalis kitų lietuvių darė "baisiems" Lietuvos žydams. "Žydas – Lietuvos baidyklė", na, nebent taip patys lietuviai šiais laikais šaipytųsi iš tokio savo tautiečių požiūrio. O gal tos kaukės ir anksčiau buvo suvokiamos kaip pasišaipymas iš saviškių pažiūrų, o ne iš žydų?

                            Bet vaikams apsirengti indėnais (gražiomis, tiesiog įdomiomis indėnų kaukėmis) yra normalu, nes tiesiog gražu ir įdomu.
                            Kai lietuviai rengiasi atkurtais savo tautos senaisiais šventiniais drabužiais, tai ką, patys iš savęs beraščių praeityje tyčiojasi? Ne.

                            Comment


                              #54
                              Parašė manometras Rodyti pranešimą
                              mas iš saviškių pažiūrų, o ne iš žydų?
                              Bet vaikams apsirengti indėnais (gražiomis, tiesiog įdomiomis indėnų kaukėmis) yra normalu, nes tiesiog gražu ir įdomu.
                              Kai lietuviai rengiasi atkurtais savo tautos senaisiais šventiniais drabužiais, tai ką, patys iš savęs beraščių praeityje tyčiojasi? Ne.
                              Mums gražu ir įdomu, tačiau kai kam skaudu. Yra beveik 5 metų senumo straipsnis (kuris parodo, kad tai nėra nauja problema, ir tik Vokietijos) ir jame įvardijamos bent trys priežastys iš indėnų, kodėl jiems tai nepatinka.

                              https://www.theguardian.com/fashion/...ust-be-stopped

                              1) Neįvertinama genčių įvairovė, taip suplakant visus į vieną. Užsidėti vieną kostiumo dalį paimant vieną akcentą iš genties gyvenančios kažkur Amerikos pietryčiuose, o kitą iš Aliaskos genties gaunasi panašus miksas kaip apsimesti "europiečiu" užsidenant samio kepurę, lietuvio klumpes, vokiškas petnešas ir ispanų matadoro aprangą.

                              But the case against headdress chic is powerful, and it's threefold. First, the trend ignores the differences between indigenous peoples. There are 564 federally recognised tribes in the US alone, but fashion smushes them into one vague stereotype with all the sophistication of a B-grade 1950s western. "You'll see someone wearing a headdress in the same picture as a totem pole and a canoe when actually those are from three different cultures," says Bear Witness. "The totem poles are from the northwest, headdresses are from the plains and the kind of canoes you usually see are woodland canoes. So it's robbing us of our individual cultures."
                              2) Neįvertinamas kai kurių detalių sakralus aspektas. Ceremonijinė popiežiaus apranga irgi nebūtų labai priimtinas kostiumas karnavalui.

                              Second, it disrespects the sacred significance of the headdress. Among the plains people, they are worn only by male chiefs, and only on special ceremonial occasions. "Headdresses are something that has to be earned," says academic, activist and Cherokee Nation member Adrienne Keene, who chronicles the misuse of indigenous culture on her Native Appropriations blog. "That's completely lost when it's this chicken-feather thing that you bought at a costume shop. That deep sacred meaning is eclipsed by the desire to just dress up and play Indian."
                              3) Amerikos vietiniams gyventojams tai yra paprasčiausiai skaudus priminimas jų visų patirtų negandų, antrarūšio statuso ir nužmoginimo.

                              Finally, far from being a trivial issue, the trend reminds indigenous peoples of all the more serious crimes and indignities they have been subjected to over the past 500 years. Even after their land was stolen and vast numbers were killed, the remaining Native Americans were not granted full citizenship until 1924, and their religious rights were not protected until 1978. Tribal chic treats them as other: exotic creatures in their own land.

                              "When you're in a world that sees you as a mascot with warpaint and feathers, issues of representation become of extreme importance," says Bear Witness. "We dress and live like everyone else. We don't live in teepees, we don't hunt buffalo. All those things that are part of the stereotype are ways of dehumanising us."
                              Dėl:

                              Kai lietuviai rengiasi atkurtais savo tautos senaisiais šventiniais drabužiais, tai ką, patys iš savęs beraščių praeityje tyčiojasi? Ne.
                              Aš nežinau, ar lietuviams būtų smagu, jeigu pvz tautinė juosta netikėtai taptų festivalių girto jaunimo populiariu aprangos akcentu.

                              Comment


                                #55
                                Būtent. Tokie karnavalų darytojai elementariai neturi supratimo, kad po klaidingu terminu "indėnai" yra pakišta daugybė labai skirtingų tautų su skirtingomis tradicijomis ir kultūromis. Nahuatliai (actekai), gvaraniai, Amazonijos aravakai ir prerijų komančiai yra tiek pat panašūs, kiek suomiai su arabais. Kristisz postas labai geras ir akivaizdžiai paaiškina, kad tokiame draudime nėra tikrai nieko kvailo.
                                Gimtoji Nalšia: Švenčionėliai | Švenčionys
                                Mielosios Grigiškės

                                Comment


                                  #56

                                  https://www.lrt.lt/naujienos/nuomone...o-korektiskumo

                                  Apie visą tai mintijau pastarosiomis dienomis, kai grupė Baltijos šalių politikų išplatino kreipimąsi į Jungtinių Amerikos Valstijų prekybos tinklo „Walmart“ vadovybę raginantį nebeprekiauti šio tinklo parduotuvėse marškinėliais su tarybine simbolika – kūju ir pjautuvu bei užrašu kirilica SSSR. Kaip sakė kreipimąsi pasirašiusi Seimo narė Radvilė Morkūnaitė-Mikulėnienė, „išties nuvilia, kad pasaulinio lygio prekybos tinklas parodė nepagarbą milijonams sovietinio režimo represijas – kankinimus, kalinimus, tremtis – patyrusių žmonių, jų artimiesiems ir palikuoniams. Toks lengvabūdiškas sovietinės simbolikos naudojimas komerciniams tikslams negali būti pateisinamas. Platindamas drabužius su totalitarinio režimo simbolika, prekybos tinklas, sąmoningai ar ne, prisideda prie totalitarinio režimo nusikaltimų neigimo“.

                                  Na ir kas gi tai yra, jei ne politinio korektiškumo reikalavimas iš amerikiečių, kurie jokių kančių šiuo požiūriu nėra patyrę? Maža to, netgi jų nesupranta! Juk jų niekas nei trėmė, nei kalino, nei kankino, o visa tai vyko už tūkstančių kilometrų, beveik kitame pasaulio krašte. Be to, kada tai buvo? Na, ne XVII ar XIX amžiuje, bet vis tiek, nuo to laiko užaugo nauja karta, kuriai raidės CCCP jau nieko nebesako.
                                  Jau buvau kažkadą įkėlęs K.kirtiklio straipsnį, neblogos mintys.

                                  If a lion could speak, we could not understand him.

                                  Comment


                                    #57
                                    Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
                                    Šitie žodžiai laisvai yra sakomi ir jokių muštynių (ar net neigiamos reakcijos) nebuvo (greičiau tai įvyksta kai koks nors "kavianskas" susitinka su "krasnuchą" ar pan.).
                                    Tai tu neįsižeidi, jei tave vadinu bulbašu?
                                    If a lion could speak, we could not understand him.

                                    Comment


                                      #58
                                      Parašė sankauskas Rodyti pranešimą
                                      https://www.lrt.lt/naujienos/nuomone...o-korektiskumo



                                      Jau buvau kažkadą įkėlęs K.kirtiklio straipsnį, neblogos mintys.
                                      Kodėl negalima ir kritikuoti sistemos, ir ja naudotis savom reikmėm kol ji egzistuoja? Čia maždaug jei kritikuoju pensijų sistemą, tai negaliu imti iš Sodros pensijos

                                      Comment


                                        #59
                                        Parašė Evier Rodyti pranešimą

                                        Turbūt neturėtų. Bet matai kas daros, žmonės painiojas ir pradeda dėl įvairių dalykų perlenkti lazdą.
                                        Pagal mane, trečias tualetas nei joks progresas, nei regresas, pagal tavo apibrėžimą, tai tas trečias tualetas ne iš aukšto nuleistas, žmonės patys pradėjo jį įrenginėti, tai gal ir yra sekantis žingsnelis?
                                        Bus įdomu stebėti, kaip Vakarų cizilizacijos vystymasis vyks toliau.
                                        Būtų toks pat nuleidimas iš viršaus ar būtų liepta įrengti, ar būtų uždrausta įrengti. O kur vystysis tai bus įdomu. Gal ateityje ir šizofrenikam sakysim, kad jų įsivaizduojami balsai yra realybė. Kažkadaise gerbti šamanai irgi panašiai į dabartinius šizofrenikus atrodo.

                                        Comment


                                          #60
                                          Parašė Tomizmas Rodyti pranešimą

                                          O kam reikia šito tyčiojimosi, noro pašiepti? Maža kas ko nori. Tarp atskirų žmonių irgi kažkas gali norėti vienas kitą išvadinti gaidžiu, ar duoti į snukį, bet tai yra draudžiama. Lygiai taip pat tokie dalykai yra draudžiami tarp žmonių grupių, ir labai gerai kad draudžiami. Leidus tai, pasekmės būtų neprognozuojamos.
                                          Žmonės natūraliai linkę pašiepti oponentus. O pravardės supaprastina tą pašiepimą ir susigrupavimą Mes/Jie. Iš principo tai yra identifikavimosi būdas - jei vadini X žmonių grupę Y pavadinimu, žinai, kad kitas taip pavadinęs yra savas. Uždrausk komunistus vadint komuniagom - bus per nago juodymą sunkiau atskirti kas komunistus vertina teigiamai, o kas neigiamai.

                                          Pavadinimai tiek kaip patys save vadina, tiek kaip kiti juos vadina yra labai svarbi įvaizdžio dalis. Pvz ISIS/DEASH. Arba (Šiaurės) Makedonija. Arba jau minėti tuteišiai ir Lietuvos lenkai.

                                          Comment

                                          Unconfigured Ad Widget

                                          Collapse
                                          Working...
                                          X