Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

EU. Eurozonos ekonomikos aktualijos

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Lettered
    replied

    Komentuoti:


  • OptimusPrime
    replied
    Estija paskelbė pirmo ketvirčio ekonomikos rezultatus. Gaunasi taip, kad Baltijos šalyse tik vienintelė Lietuva fiksavo metinį augimą. Estijos ekonomika per metus smuko 0.7%, o per ketvirtį kritimas buvo 3.7%:

    https://rus.delfi.ee/daily/business/...ne?id=90015125

    Komentuoti:


  • OptimusPrime
    replied
    Eurostatas pateikė daugumos ES šalių pirmo ketvirčio rezultatus. Bent jau is to kas pateikta Lietuva, galima sakyt, atrodo geriausiai Europos Sąjungoje:

    https://ec.europa.eu/eurostat/docume...5-e2510298e1b8

    Net visų tarptautinių ekspertų apdainuota Lenkija augo mažiau nei Lietuva. Įdomu bus vėliau pažiūrėt Graikijos rezultatus ir, be abejo, Estijos. Kipras nelauktai gerai atrodo fiksuodamas augimą. WTF atsitiko Slovakijai? Automobilių gamyba visai sustojo?

    Komentuoti:


  • Zorro
    replied
    Parašė VNS Rodyti pranešimą

    Bei tavo nuorodose dar užmačiau straipsnį apie literaliai tragiškus geležinkelio rezultatus.
    Объем грузовых железнодорожных перевозок в первом квартале сократился на 48,7%
    https://rus.delfi.lv/biznes/bnews/ob....d?id=52056581
    Iš to

    Объем транзитных перевозок составил 4,727 млн тонн (в 2,2 раза меньше),
    Транзит железнодорожных грузов через порты за первые три месяца года составил 4,070 млн тонн (в 2,3 раза меньше), сухопутный транзит через территорию Латвии - 657 тыс. тонн (меньше в 2,1 раза).

    Gal daug krovinių buvo iš Kinijos?

    Komentuoti:


  • VNS
    replied
    Parašė OptimusPrime Rodyti pranešimą
    Nemažą BVP dalį Latvijoje sudaro civilinė aviacija, o civilinei aviacijai dabar prasti reikalai. Rygos oro uostas ir airBaltic masiškai atleidinėja žmones:

    https://rus.delfi.lv/biznes/bnews/lt....d?id=52012361

    https://rus.delfi.lv/biznes/bnews/ae....d?id=51991209

    Na ir krovinių tranzitas žiauriai krenta:

    https://rus.delfi.lv/biznes/bnews/la....d?id=52077713

    https://rus.delfi.lv/biznes/bnews/la....d?id=51802417
    Bei tavo nuorodose dar užmačiau straipsnį apie literaliai tragiškus geležinkelio rezultatus.
    Объем грузовых железнодорожных перевозок в первом квартале сократился на 48,7%
    https://rus.delfi.lv/biznes/bnews/ob....d?id=52056581

    Komentuoti:


  • OptimusPrime
    replied
    Nemažą BVP dalį Latvijoje sudaro civilinė aviacija, o civilinei aviacijai dabar prasti reikalai. Rygos oro uostas ir airBaltic masiškai atleidinėja žmones:

    https://rus.delfi.lv/biznes/bnews/lt....d?id=52012361

    https://rus.delfi.lv/biznes/bnews/ae....d?id=51991209

    Na ir krovinių tranzitas žiauriai krenta:

    https://rus.delfi.lv/biznes/bnews/la....d?id=52077713

    https://rus.delfi.lv/biznes/bnews/la....d?id=51802417

    Komentuoti:


  • VNS
    replied
    O Latvijoj kas buvo?

    Komentuoti:


  • OptimusPrime
    replied
    Sakyčiau, kad puikus rezultatas: Lietuvos BVP per pirmąjį ketvirtį paaugo 2.5%:

    https://www.15min.lt/verslas/naujien...oc-662-1311426

    O vis dėl to galbūt pandemija Lietuvai išeis į naudą ir kai kurias ES senbuves pasivysim, o prie kitų priartėsim. Prancūzijos BVP sumažėjo 5,8%, Ispanijoje sumažėjo 5.2%, Italijoje minus 4.7%:

    https://www.15min.lt/verslas/naujien...as-662-1311942

    Pas latvius, beje, BVP smuko 1.4%:

    https://rus.delfi.lv/biznes/bnews/vv....d?id=52102325

    Antras ketvirtis, savaime suprantama, Lietuvai bus prastas, bet prastas jis bus visiems.

    Komentuoti:


  • Tomas
    replied
    Tau dar neigimo stadija. Bet problemos pripažinimas - pirmas žingsnis į pasveikimą.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Parašė Milwaukee Rodyti pranešimą

    Palyginus Kauna, su antru slovaku miestu pagal dydi Kocise, nepanasu, kad ten yra kazkoks nepasiekiamas lygis, matant, kad net algos mazesnes. Nebent jas ispucia Kauno "korporaciju ir koncernu" direktoriu miljoniniai atlyginimai

    https://www.numbeo.com/cost-of-livin...atchComparison
    Nu jau rašiau, kad Lietuva aplenkinėja Rytų Slovakiją. Vakarų Slovakija arti Austrijos, tai manau svarbus faktorius ryšiams vystytis. Įdomu, kad Bratislava praktiškai taip arti prie Vienos, kaip Talinas prie Helsinkio, bet jokia jūra neskiria, galima kada nori greitkeliu nuvažiuoti. Yra netgi dvimiesčio planų.

    Esu pro ten važiavęs, bet beveik prieš dešimtmetį, ir beje pagrindiniai keliais, tai ne koks įspūdis po Lenkijos. Prešovas nelabai patraukliai atrodė, toks pramoninis ir beveik sovietinis. Nesitikėjau, kad buv. Čekoslovakijos miestai taip gali prastai atrodyti. Čekija, kai pirmą kart važiavau, nelabai skyrėsi nuo Austrijos, pro kurią irgi pirmą kart važiavau.

    Košicė turi didesnį ir baisesnį taborą nei Vilniaus taboras - Lunik IX. Stipriai nublanksta prieš Vilnių, o Vilniaus taboras turi šansų netgi išnykti. Košicę pravažiavom greitkeliais, tai nežinau kaip atrodo. Slovakijos miestai ne tokie jaukūs kaip kaimyninių šalių, susidarė įspūdis, kad prasčiau prižiūrima infrastruktūra ir ji pati iš savęs prasčiau atrodo. Bent jau toks įspūdis, tiek iš gyvai, tiek iš YouTube, tiek iš Google Street View. Man labai tipiškas vaizdelis Slovakijoje - https://goo.gl/maps/U7eBYj6dNYrb7vaV7

    Rytų Slovakijos apylinkės man pasirodė tada malonesnės nei Lietuvos, gal, kad kalvotos, gamta gražesnė, gal ir architektūra šiek tiek gražesnė. Bet žmonių ten visokių yra. Tai ir sakau, aplenkinėjam, gal jau aplenkėm.
    Paskutinis taisė PoDV; 2020.03.02, 15:48.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Parašė Tomas Rodyti pranešimą
    Paskambink mums ir pasikalbėk apie tai, kas tau svarbu – atvirai, nuoširdžiai, taip, kaip tu nori. Tavo skambučio laukiame bet kuriuo paros metu nemokamu telefonu 8 800 28888.
    https://www.jaunimolinija.lt/
    Ačiū. Jaučiuosi gerai Kai bus blogai, gal prisiversiu pasiskambinti. Jei pradės moralizuoti ir gadint nuotaiką, numesiu ragelį.

    Komentuoti:


  • Milwaukee
    replied
    Parašė Blaze Rodyti pranešimą
    Iki tokio gyvenimo lygio kokį turi Slovakijos vidurinė klasė Lietuvai dar toli.
    Palyginus Kauna, su antru slovaku miestu pagal dydi Kocise(239 000gyv.), nepanasu, kad ten yra kazkoks nepasiekiamas lygis, matant, kad net algos mazesnes. Nebent jas ispucia Kauno "korporaciju ir koncernu" direktoriu miljoniniai atlyginimai

    https://www.numbeo.com/cost-of-livin...atchComparison

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Nenoriu būt optimistiškesnis, nei galiu dėl to jaukiai jaustis Nesutinku, kad Lietuva yra ES Bangladešas. Gal kokie Rumunijos pietryčiai ir yra ES Bangladešas.

    Dėl Lenkijos užkampių visko gali būt, netgi dėl Estijos. Tiesa nelabai kas už Talino gyvena, o jei gyvena tai bus pora Marijampolės dydžio miestų su savo funkciniu pritaikymu (kurortas, universitetas). Pesimistiškiausia vieta turbūt Narva. Lietuva istoriškai turi tankiai apgyvendintą provinciją, kuri vis lemdavo mūsų rinkimų rezultatus, o galų gale, manau, ir nuotaikas

    Tik nesuprantu, ar Lenkijos užkampiai šiaip tyliai rūko kamputyje, arba tiesiog angliškai nemoka, kad parašytų ką galvoja

    Komentuoti:


  • Tomas
    replied
    Paskambink mums ir pasikalbėk apie tai, kas tau svarbu – atvirai, nuoširdžiai, taip, kaip tu nori. Tavo skambučio laukiame bet kuriuo paros metu nemokamu telefonu 8 800 28888.
    https://www.jaunimolinija.lt/

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Aukštas GINI, sakyčiau ,yra dėl jaunimo emigracijos bangų (viso: -11%), kai sunkiau pajudančius (pensininkus) tokiu būdu paliko ant ledo. Be tokios emgracijos GINI turbūt būtų artimas Lenkijai (pas lenkus berods tik -0,3% dėl migracijų). Dirbančiųjų nelygybė, kiek domėjausi, netgi po truputį mažėja, bet dėl socialiai išlaikytinų, nebus daug vietos GINI mažėjimui, greičiausiai ir liksim su vienu aukščiausiu GINI bent keletui dešimtmečiui, nebent ES skirs kažkiek pensininkų išlaikymui.

    Nemanau, kad Lietuvoje nuotaikos apskritai panašios kaip Lenkijoje ar Estijoje. Sutinku, kad paskutinis laikotarpis neblogas, bet tas track record su emigracija numuša visą optimizmą, o dar yra ir neigiamų kultūrinių niuansų, kurie trukdo mums kilti aukščiau. Manau, tik Vilniuje nuotaikos artimos Lenkijai (bent jau jos didmiesčiuose) ar Estijai, bet Kaune, o juolabiau likusioje Lietuvoje tas nesijaučia. Jei ir yra Kaune vilnietiškų LT ekonomikos nuotaikų, tai mažiau nei Vilniuje.
    Paskutinis taisė PoDV; 2020.03.02, 14:36.

    Komentuoti:


  • liutass
    replied
    Geriausia lyginti savo banka sąskaitą su savo banko saskaita YtY

    Komentuoti:


  • sankauskas
    replied
    Parašė Sula Rodyti pranešimą
    Tai reiktų apsispręsti, ką lyginame, BVP, vidutines algas, GINI, medianines algas, pajamas, išlaidas ar dar velniai žino ką.
    Reikia lyginti vidutines pajamas (i.e. GDP per capita PPP).
    O bet tačiau, tas indikatirius dažnai būna iškreipiamas įvairiu mokestinių lengvatų. Airija čia yra chrestomatinis pavyzdys - visokie Apple, Google, Microsoft, farmacijos gigantai dėl palankios mokestinės politikos čia deklaruoja savo europinius pelnus, ir, žinoma, tas pajamas išsiveža į JAV. Padalinus tuos milijardinius pelnus penkiems milijonams airių, gaunasi įspūdingi skaičiai, kurie neatitinka tikrovės. Estai iš dalies taip pat turi šitą problemą.

    Kad eliminuoti šituos neatitikimus, galima naudoti Actual Individual Consumption. Šitas indikatorius parodo realų prekių/paslaugų vartojimą. Eliminuoja dirbtines pajamas, plius padeda įvertinti šešėlinę ekonomiką.

    Bet kaip jau ir minėta, pajamų nelygybė irgi svarbi. Galima naudoti GINI koeficientą, galima naudoti s80/s20 arba Palma ratio.

    Taip kad idealiausia yra kai pajamos atitinka išlaidas, ir yra daugmaž tolygiai pasiskirsčiusios visuomenėje

    Komentuoti:


  • senasnamas
    replied
    O kaip ta GINI tiksliai gali apskaiciuot, kad pirmiausia neivertintas seselis, kuris realiai pas mus kone didziausias EU.
    O tai kitose šalyse šešėlis įvertintas? Pvz., Islandijoje, Norvegijoje ar Danijoje jis tikriausiai mažesnis, bet žemą Gini turi ir į Lietuvą panašesnės šalys: Slovakija, Čekija, Lenkija. Seniau forume buvo aiškinama, kad ir Estijoje šešėlis nėra mažesnis nei Lietuvoje, bet Gini Estijoje taip pat mažesnis.

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Parašė Milwaukee Rodyti pranešimą
    O kaip ta GINI tiksliai gali apskaiciuot, kad pirmiausia neivertintas seselis, kuris realiai pas mus kone didziausias EU. O dar ir tie patys desimtys tukstanciu vairuotoju, kurie oficialiai gauna minimuma ir smukdo si indeksa, o i rankas 5-6k daugiau. Taigi GINI sureiksminimas tam tikra prasme irgi yra niekinis.
    Jeigu Nyderlandų ir Bangladešo GINI yra lygūs, tai ko gero taip.

    Komentuoti:


  • Milwaukee
    replied
    O kaip ta GINI tiksliai gali apskaiciuot, kad pirmiausia neivertintas seselis, kuris realiai pas mus kone didziausias EU. O dar ir tie patys desimtys tukstanciu vairuotoju, kurie oficialiai gauna minimuma ir smukdo si indeksa, o i rankas 5-6k daugiau. Taigi GINI sureiksminimas tam tikra prasme irgi yra niekinis.

    Komentuoti:

Working...
X