Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Sveikata, medicina, mityba

Collapse
X
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

    Avokade kur daugiau orgamizmui naudingų gerųjų riebalų nei kiaulėje, plius taip pat yra krūva vitaminų, maisto medžiagų, antioksidantų, skaidulų, kurių nėra kiaulėje, tad lyginti tikrai negalima, avokadas prieš kiaulę kaip mersas prie škodą.


    Vitaminas B12 yra vandenyje tirpus ir chemiškai sudėtingiausias iš visų vitaminų. Jis sudarytas iš aktyvios formos, kuri sujungta su papildomomis molekulėmis. Patekęs į organizmą, jis aktyvina didžiąją dalį svarbių organizmo baltymų. Vitaminas B12 dalyvauja svarbiuose organizmo procesuose – genetinės medžiagos pasidalijime, nervinių ląstelių apsaugoje ir regeneracijoje, kraujo elementų formavimesi, ląstelių kvėpavime ir neuromediatorių sintezėje. Tačiau tik aktyvi vitamino forma gali atlikti minėtas funkcijas. Todėl visada tikslingiau tirti aktyvią vitamino B12 formą.

    Trūkstant vitamino B12 pacientą vargina silpnumas, nuovargis, judrumo sutrikimai, sąnarių skausmai, opelės burnoje, nuotaikų kaita, suprastėjusi rega ir atmintis, sunkiais atvejais vystosi depresija. Galūnėse atsiranda „adatėlių badymo“ ar „bėgiojančių skruzdėlių“ jausmas, vystosi mažakraujystė, ko pasėkoje sutrinka deguonies pernešimas organizme. Sunkiais atvejais atsiranda dusulio epizodai. Pasitaiko atvejų, kuomet apie vitamino B12 trūkumą signalizuoja bendro kraujo tyrimo pakitimai, nes dėl vitamino trūkumo kinta kraujo forminio elemento – eritrocito, kuris perneša deguonį, dydis.

    Daugiausia vitamino B12 randama pieno produktuose, mėsoje, kiaušiniuose, žuvyje, paukštienoje. Jo pasisavinimas gali sutrikti asmenims, sergantiems lėtiniu atrofiniu gastritu, esant plonosios žarnos patologijai dėl celiakijos, Krono ligai, infekcijai, sergant autoimuninėmis ligomis – vilklige, tiroiditu. Asmenys, propaguojantys vegetarišką ar veganišką gyvenimo būdą, taip pat turi didelę riziką gauti nepakankamą kiekį vitamino B12. Todėl ypatingai svarbu atkreipti dėmesį į jo koncentracijas organizme ir užtikrinti gavimą papildų pagalba.
    https://kraujotyrimai.lt/vitamino-b1...ba-organizmui/

    Santykinis palyginimas:

    https://nutritiondata.self.com/

    Click image for larger version  Name:	avokad_vs pork copy.jpg Views:	2 Size:	331,5 kB ID:	1726833
    Click image for larger version

Name:	avokad_vs pork 2 copy.jpg
Views:	1
Size:	482,6 kB
ID:	1726838
    Paskutinis taisė Eikantas X; 2019.06.05, 14:23.

    Comment


      Parašė Eikantas X Rodyti pranešimą
      Pamiršai svarbiausią, apie riebalus.

      AVOKADUOSE GAUSU ŠIRDŽIAI NAUDINGŲ RIEBALŲ
      Net 77 % avokade esančių kalorijų gaunamos iš riebalų. Avokadas yra bene daugiausiai riebalų turintis vaisius. Visgi, tai ne bet kokie riebalai, o oleino rūgštis, kuri yra ypač naudinga žmogaus organizmui. Oleino rūgštis priklauso omega-9 grupei. Ši rūgštis gausiai randama ir alyvuogių aliejuje bei turi naudingų savybių.
      Oleino rūgštis sumažina organizmo uždegimą bei padeda apsisaugoti nuo vėžio tikimybės; Be to, avokade esantys riebalai yra atsparūs karščiui, todėl kepimui rekomenduoju vartoti avokado aliejų.
      Apibendrinimas: avokadai ir avokadų aliejus turi daug mono-nesočiųjų riebalų, konkrečiai oleino rūgšties. Ši rūgštis yra ypač naudinga žmogaus organizmui.

      AVOKADUOSE GAUSU SKAIDULINIŲ MEDŽIAGŲ
      Skaidulos – dar viena maistinė medžiaga, gausiai randama avokaduose. Skaidulos gali padėti numesti svorio bei sulieknėti, sumažinti cukraus šuolius kraujyje bei yra glaudžiai susijusios su mažesne įvairių ligų rizika. Kalbant apie skaidulas, jos dažnai išskiriamos į tirpias ir netirpias. Tirpios skaidulos ypač naudingos žarnynui, nuo kurio veiklos labai priklauso bendras organizmo funkcionavimas bei energijos lygis. 100-e gramų avokado yra 7 gramai skaidulių, kurios sudaro net 27 % rekomenduojamos paros normos (RPN). Apie 25 % avokade esančių skaidulų yra tirpios, tuo tarpu 75 % – netirpios.
      Apibendrinimas: avokaduose gausu skaidulinių medžiagų (apie 7 %), todėl šis vaisius tampa pirmu pasirinkimu siekiant sveikos mitybos. Skaidulinės medžiagos padeda sulieknėti bei pagerinti medžiagų apykaitą.

      AVOKADAI SUMAŽINA CHOLESTEROLIO IR TRIGLICERIDŲ KIEKĮ
      Širdies ligos yra dažniausia mirties priežastis pasaulyje. Cholesterolis bei trigliceridai yra siejami su didesne širdies ligų rizika. Avokadai gali: Ženkliai sumažinti bendrą cholesterolio lygį; Sumažinti trigliceridų kiekį kraujyje; Sumažinti blogojo cholesterolio lygį; Padidinti gerojo cholesterolio lygį; Apibendrinimas: įtraukdami avokadus į savo mitybos racioną sumažinsitie širdies ligų riziką bei susijusius faktorius: cholesterolį bei trigliceridus.
      Skaityti daugiau: http://www.asportas.lt/blog/avokadai/
      Flickr

      Comment


        Parašė Lettered Rodyti pranešimą

        B12 yra pvz. mielėse, geležies grikiuose, brokoliuose, špinatuose, pupelėse, amino rūgštys kur yra jau buvau įmetęs.
        Geležis yra dviejų tipų, heminė geležis yra randama tik mėsoje. Neheminė geležis yra sunkiau pasisavinama arba išvis nepasisavinama..
        Geležies kiekis skirtinguose maisto produktuose labai skiriasi. Maiste yra dviejų pavidalų – heminė ir neheminė geležis.

        Heminė geležis, kurios yra tik mėsoje, paukštienoje ir žuvyse, daug geriau absorbuojama nei neheminė geležis, kurios yra vaisiuose, daržovėse, sausose pupelėse, riešutuose ir grūdų produktuose. Heminė geležis yra 2–3 kartus geriau pasisavinama nei neheminė. Mėsoje taip pat yra organinių medžiagų, skatinančių geležies absorbciją iš blogiau biologiškai pasisavinamų neheminės geležies šaltinių.
        ...

        Oksalatai, randami špinatuose, lapiniuose kopūstuose, kviečių sėlenose, rabarbaruose, braškėse ir žolelėse, pvz., raudonėliuose, bazilike ir petražolėse, taip pat mažina geležies pasisavinimą. Todėl nors šiuose produktuose daug geležies, ji beveik nepasisavinama.
        http://www.tecnofer.lt/gelezies-turi...isto-produktai

        Amino rūgštys nepilnos.

        B12 vitaminą pagamina bakterijos gyvūnų virškinimo sistemoje. Augaluose jo nėra (bent jau pasisavinamo ir normaliais kiekiais). Patys veganai tai pripažįsta, kad tik papildai gali padėti:

        B12 is the only vitamin that is not recognised as being reliably supplied from a varied wholefood, plant-based diet with plenty of fruit and vegetables, together with exposure to sun. Many herbivorous mammals, including cattle and sheep, absorb B12 produced by bacteria in their own digestive system. B12 is found to some extent in soil and plants. These observations have led some vegans to suggest that B12 was an issue requiring no special attention, or even an elaborate hoax. Others have proposed specific foods, including spirulina, nori, tempeh, and barley grass, as suitable non-animal sources of B12. Such claims have not stood the test of time.

        In over 60 years of vegan experimentation only B12 fortified foods and B12 supplements have proven themselves as reliable sources of B12, capable of supporting optimal health. It is very important that all vegans ensure they have an adequate intake of B12, from fortified foods or supplements. This will benefit our health and help to attract others to veganism through our example.
        https://www.vegansociety.com/resourc...ut-vitamin-b12

        Comment


          Parašė Lettered Rodyti pranešimą

          Pamiršai svarbiausią, apie riebalus.
          Kiek bebūtų sveiki avokado riebalai, juo neįmanoma 100 proc. pakeisti gyvulinius riebalus ir mėsą.
          Skaidulos organizmui nėra būtinos, tai yra celiulozė, tas pats kas popierius, ar drožlės. Gali ir kenkti.

          Comment


            Parašė Eikantas X Rodyti pranešimą

            Kiek bebūtų sveiki avokado riebalai, juo neįmanoma 100 proc. pakeisti gyvulinius riebalus ir mėsą.
            Skaidulos organizmui nėra būtinos, tai yra celiulozė, tas pats kas popierius, ar drožlės. Gali ir kenkti.
            Vienas avokadas beabejo ne, bet su kitais augalais, kurie turi baltymų ir kitų reikalingų medžiagų, galima laisvai pakeisti. Toks ir skirtumas, kad iš augalų gali gauti viską ko reikia, o iš gyvulinio maisto tik dalį ir su žymiai didesniais ir nereikalingais šalutiniais poveikiais.
            Skaidulos nėra būtinos? Kenkia ir vanduo, jei jo perteklius, tas pats su su skaidulomis, bet jos taip pat reikalingos kaip ir vanduo, bent sveikatą tikrai pagerina.

            Daug skaidulų turinčio sveiko maisto valgymas gali pagerinti žarnyno mikrofloros įvairovę. Kuo daugiau ir kuo įvairesnių gerųjų bakterijų turime žarnyne, tuo esame sveikesni.
            Skaidulos teikia didelę naudą organizmui. Sumažina hemarojaus riziką, taip pat inkstų ir tulžies akmenų atsiradimo riziką, vartojant skaidulų turintį maistą mažesnė insulto, infarkto bei diabeto tikimybė.
            Taip pat pagerėja odos būklė, nes iš organizmo pašalinami toksinai. Sumažėja aknės, bėrimų ir kitų odos problemų. Pakankamas skaidulų vartojimas padeda išvengti žarnyno vėžinių ligų ir palengvina jomis sergančiųjų būklę. Padeda lengviau kovoti su uždegimus sukeliančiomis žarnyno ligomis. Švelnina alergines ligas, pavyzdžiui, astmą ir egzemą.
            https://www.lrt.lt/naujienos/gyvenim...urincio-maisto
            Paskutinis taisė Lettered; 2019.06.10, 07:57.
            Flickr

            Comment


              Lietuvos pašonėje plinta mirtį nešanti epidemija, apsikrėtė jau tūkstančiai žmonių https://www.lrytas.lt/pasaulis/ivyki...oniu-10647341/
              Pasaulio sveikatos organizacija ypač pavojingomis, atspariomis antibiotikams yra paskelbusi šešias bakterijas. Viena jų – „Naujasis Delis“ prieš kelerius metus pasirodė kaimyninėje Lenkijoje, ir tai virto epidemija. Mirtį sėjanti bakterija įsiveisė penkiolikos regionų ligoninėse, o didžiausiu epidemijos centru, be sostinės Varšuvos, tapo su Lietuva besiribojantis Palenkės regionas. Vien oficialiai pernai Mazovijos vaivadijoje su sostine Varšuva bakterija apsikrėtė per 2,3 tūkst., o Palenkės regione – beveik septyni šimtai žmonių.
              Ši bakterija pavojinga tuo, kad sugeba paskleisti geną, kuris lemia atsparumą antibiotikams ir kitoms bakterijoms, sukeliančioms tokias ligas kaip dizenterija ir cholera. Į žmogaus organizmą patekusi bakterija apsigyvena virškinimo sistemoje ir gali joje išbūti net kelerius metų. Susirgusiam plaučių, šlapimo takų ir kitomis uždegimo ligomis ligoniui nepadeda jokie antibiotikai. Gydytojai tokiu atveju gali tiktai stebėti ligos eigą ir tikėtis, kad žmogaus organizmas bus atsparus ir pats įveiks negalavimus. Mokslininkai spėja, kad bakterijos susiformavimą lėmė per didelis antibiotikų kiekis žmonių organizme, susidaręs dėl neatsakingo šių vaistų vartojimo.
              Antibiotikai dažnai vartojami ne tik dėl negalavimų, kartais nebūtinai rimtai susirgus – jų gaunama ir su maistu. Antibiotikais piktnaudžiauja tiek ūkininkai, tiek maisto gamintojai. Bakterijos suaktyvėjimą gali nulemti tai, kad dalis uždegimo ligomis susirgusių žmonių neišsigydo jų iki galo ir taip atveria kelią bakterijai daugintis.
              p.s. manau reikia paskleisti šią žinią kuo plačiau ypač Lietuvos pietuose, kad mažiau žmonių važinėtų į Lenkijos bedrionkas.
              Paskutinis taisė Arunasx; 2019.06.10, 08:33.

              Comment


                Sprendžiant iš antraštės, tai lenkai jau miršta masiškai . Dėl dažno antibiotikų vartojimo, kelionių ir migracijos tokių bakterijų sukeliamų problemų tik daugės.

                Comment


                  Parašė Milwaukee Rodyti pranešimą
                  Didžiausias sergamumas depresija fiksuojamas Vengrijoje (10.5%), Portugalijoje (10.4%) ir Švedijoje (9.0%). Nurodoma, kad depresija rečiausia Čekijoje (3.2%), Slovakijoje (3.5%), Kroatijoje (3.8%) ir Lietuvoje (3.9%). *
                  https://depresijosgydymas.lt/2017/04...ame-depresija/
                  Lietuviai nelabai linkę lankytis pas psichologus, nes tai suvokiama kaip pripažinimas, kad kažkas blogai su galva . Daugeliu atvejų depresijos priežastys labai paprastos: mikroelementų/vitaminų trūkumas. Prasta mityba, įtampa, poilsio trūkumas ir to pakanka. Ir jei tai pradedama gydyti antidepresantais (gydytojai mėgsta juos išrašinėti), tai sunku tikėtis kažko teigiamo.

                  Comment


                    Durnei daktarai, gydo depresiją su vaistais. Išrašytų vitaminų, visi kaip mat pasveiktų.
                    If a lion could speak, we could not understand him.

                    Comment


                      Parašė senasnamas Rodyti pranešimą

                      Lietuviai nelabai linkę lankytis pas psichologus, nes tai suvokiama kaip pripažinimas, kad kažkas blogai su galva . Daugeliu atvejų depresijos priežastys labai paprastos: mikroelementų/vitaminų trūkumas. Prasta mityba, įtampa, poilsio trūkumas ir to pakanka. Ir jei tai pradedama gydyti antidepresantais (gydytojai mėgsta juos išrašinėti), tai sunku tikėtis kažko teigiamo.
                      Vitimaminai cia visiskai ne prie, ypac kai kalba eina apie endogenines formas ar psichozinius sutrikimus. Didzioji dalis antidepresantu ar neuroleptiku sukurta dar prie Breznevo ar Gorbaciovo. Siai dienai populiariausias danu Lundbeck reitinguojamas vaistas AD sukurtas berods 1991m. Jo pliusas tik vienas - jis neturi skausmingo salutinio poveikio. Minusas - jis beveik neveikia arba veikia ribota laiko tarpa. Manau siai dienai galima traktuoti, kad sioje srityje mes vis dar akmens amziuje. Sunku pakeist zmogaus natura. Sunku is jautraus padaryt nejautru. Galima tik nuzombint.

                      Comment


                        Parašė sankauskas Rodyti pranešimą
                        Durnei daktarai, gydo depresiją su vaistais. Išrašytų vitaminų, visi kaip mat pasveiktų.
                        Niekas vaistais negydo, jie dar nei vieno neišgydė nuo depresijos, jie skirti tik simptomams malšinti, o D vitamino trūkumas šiaip viena pagrindinių depresijos priežasčių, ypač tokiose šalyse kaip Lietuva ar Skandinavija, kur žmonės pusę metų nemato saulės.
                        Flickr

                        Comment


                          Parašė Lettered Rodyti pranešimą

                          Niekas vaistais negydo, jie dar nei vieno neišgydė nuo depresijos, jie skirti tik simptomams malšinti, o D vitamino trūkumas šiaip viena pagrindinių depresijos priežasčių, ypač tokiose šalyse kaip Lietuva ar Skandinavija, kur žmonės pusę metų nemato saulės.
                          Kad AD yra kazkam padeje, ta esu girdejes. Kad isgydes - ne. Kad kazkam butu padejes ar isgydes pischosutrikima vitaminas D - neteko dar niekur girdet Kiekvienam zmogui reikia vitaminu. Pats reguliariai geriu magni b6 daug metu. Geriu, nes organizmui jo reikia, nepaisant jauciame mes tai ar ne.

                          Comment


                            Parašė Milwaukee Rodyti pranešimą

                            Kad AD yra kazkam padeje, ta esu girdejes. Kad isgydes - ne. Kad kazkam butu padejes ar isgydes pischosutrikima vitaminas D - neteko dar niekur girdet Kiekvienam zmogui reikia vitaminu. Pats reguliariai geriu magni b6 daug metu. Geriu, nes organizmui jo reikia, nepaisant jauciame mes tai ar ne.
                            Aš žinau ne vieną, kuris depresiją išsigydė vitaminais D. Magnis šiaip vienas pagrindinių mineralų žmogui, tai reiktų visiems vartoti, juolab, kad su mityba praktiškai neįmanoma jo tiek gauti, kiek reiktų, o perdozavus nėra didelių šalutinių poveikių.
                            Flickr

                            Comment


                              Parašė Lettered Rodyti pranešimą

                              Aš žinau ne vieną, kuris depresiją išsigydė vitaminais D. Magnis šiaip vienas pagrindinių mineralų žmogui, tai reiktų visiems vartoti, juolab, kad su mityba praktiškai neįmanoma jo tiek gauti, kiek reiktų, o perdozavus nėra didelių šalutinių poveikių.
                              Sensacija O gal ir B gydo(nuoroda)? Gal ta “depresija” tai tas zveris, kuri pats ryte konstatuoji nuejes is vakaro isgeres miegot Nei psichiatrai, nei neurologai, nei psichoterapeutai to nesiulo, kaip bazinio medikamento, nebent kaip papilda ar prieda prie konkretaus vaisto

                              http://www.beligu.lt/index.php?aid=604

                              Comment


                                Na pirmiausiai depresiją gali sukelti labai daug veiksnių: fizinių, emocinių, traumos ar kiti dalykai. Bet dauguma priežasčių slypi vaikystėje mūsų. Vaistai - kaip kažkas minėjo - depresijos negydo, leidžia tik pagerinti būsena. Vitaminai gali pagelbeti tik tada - jei dėl jų smarkaus trūkumo padidina rizika susirgti. bet dažniausiai buna daugiau nei viena priežastis, ir vienintelis gydymas psichoterapija, ko dauguma daktarai dar nelabai supranta. prešeria vaistu ir tiek, dar priklausomybę jiems gauni.

                                Comment


                                  Durnei daktarai, gydo depresiją su vaistais. Išrašytų vitaminų, visi kaip mat pasveiktų.
                                  Iš karto pulti gerti antidepresantus panašiai kaip nugaros skausmą pradėti gydyti nuo operacijos. Nuo bazinių dalykų reikia pradėti.

                                  Aš žinau ne vieną, kuris depresiją išsigydė vitaminais D. Magnis šiaip vienas pagrindinių mineralų žmogui, tai reiktų visiems vartoti, juolab, kad su mityba praktiškai neįmanoma jo tiek gauti, kiek reiktų, o perdozavus nėra didelių šalutinių poveikių.
                                  Taip, šių daug kam trūksta ir dar b grupės vitaminai susiję su nervų sistema.
                                  Sensacija O gal ir B gydo(nuoroda)?
                                  Reikia skirti sudėtingus pažengusius atvejus nuo tiesiog ai, bloga nuotaika kankina. Pastaraisiais atvejais gali pakakti ir gerų atostogų.

                                  Pasižiūri į apatiškus vegetarus-veganus ir dėl tų vitaminų daug kas paaiškėja .

                                  Vitamin B-12 and depression: Are they related?

                                  https://www.mayoclinic.org/diseases-...n/faq-20058077
                                  Paskutinis taisė senasnamas; 2019.06.12, 13:50.

                                  Comment


                                    Jei kam įdomu, rimtesni skaitiniai. Nėra sunku suprasti, kad vaistus išrašinėti pelningiau nei papildus. Taip pat nėra sunku suprasti, kad jei išsivysčiusių šalių mityboje 50 proc. sudaro perdirbtas maistas, tai įvairių medžiagų trūkumas yra tik laiko klausimas.

                                    Understanding nutrition, depression and mental illnesses

                                    The dietary intake pattern of the general population in many Asian and American countries reflects that they are often deficient in many nutrients, especially essential vitamins, minerals, and omega-3 fatty acids.[3] A notable feature of the diets of patients suffering from mental disorders is the severity of deficiency in these nutrients.[3] Studies have indicated that daily supplements of vital nutrients are often effective in reducing patients' symptoms.
                                    When we take a close look at the diet of depressed people, an interesting observation is that their nutrition is far from adequate. They make poor food choices and selecting foods that might actually contribute to depression. Recent evidence suggests a link between low levels of serotonin and suicide.[5]
                                    https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2738337/

                                    Comment


                                      Parašė senasnamas Rodyti pranešimą
                                      Jei kam įdomu, rimtesni skaitiniai. Nėra sunku suprasti, kad vaistus išrašinėti pelningiau nei papildus. Taip pat nėra sunku suprasti, kad jei išsivysčiusių šalių mityboje 50 proc. sudaro perdirbtas maistas, tai įvairių medžiagų trūkumas yra tik laiko klausimas.

                                      Understanding nutrition, depression and mental illnesses



                                      https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2738337/
                                      Tie patys AD vaistai, net ir pats populiariausias escitalopramas turi N+K generiniu atmainu, kurios realiai nieko nekainuoja.
                                      Jei vitaminai gydo depresija (ta, kuria nustato psichiatrai), tuomet cukraus vata gydo diabeta, o ciupa ciupsai gydo vezi

                                      Comment


                                        Psichiatrai, rodos, užsiima jau pažengusiais atvejais. Vakarų medicinoje vyrauja požiūris, kad reikia gydyti tik vaistais. Kuo rimtesni vaistai, tuo geriau. Kreivas čia požiūris. Konkretūs tyrimai rodo, kaip svarbu nuotaikai aminorūgštys (baltymai) ir įvairūs vitaminai/mikroelementai. Jautresnius paveikia net metų laikai. Tai rudenį-žiemą reikia pulti gerti vaistus? Kai kas gal taip ir daro. Tik kažkaip tų depresijos atvejų nemažėja augant vaistų pardavimams.

                                        Comment


                                          Man rodos problema ne "gydyti tik vaistais", bet "negi pasakysi žmogui, kad problema jame". Kam tvarkytis gyvenimo būdą jei galima prišniot vaistų ir viskas?

                                          Čia kaip su virškinimo vaistais prieš šventes. Kam šnekėt apie persivalgymo žalą, skatinti keisti įpročius ir nebelaužyt stalų su krūva patiekalų jei galima užsimest atitinkamų ratų ir džiuginti bobutes apetitu visą savaitgalį. Pastangos tik lochams. Rimti kentai sprendžia bėdas kuo greičiau ir paprasčiau.

                                          Comment

                                          Unconfigured Ad Widget

                                          Collapse
                                          Working...
                                          X