Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Baltijos valstybių sostinių palyginimas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Edd Rodyti pranešimą
    Tai ką vadinate pagrindiniais Vilniaus senamiesčio vartais... gal jie ir galėtų būti pagrindiniai tarp autobusinių lenkų turistų. Todėl suabejočiau tamstos žiniomis apie Vilnių apskritai, jei to nesuprantate, nežinau ką veikiate tokiame forume. Tiksliau žinau, ankstesnis prierašas Jums tiko labiau, nebent dabar tapote ambicingu ir dinamišku bambekliu.
    Vilniuje gyvenu nuo pat gimimo ir žinau jį ne "teoriškai" pagal excel lenteles, kurios rodo, kad viskas pas mus auga. Žinau praktiškai, gatves, kiemus, ten kur praleidau vaikystę, jaunystę ir dabar gyvenu.
    Žinau, kur buvo Bakenbergo namas, kurį mes nesugebėjome atstatyti ir turim apšiktą skverą, kur yra "Lipovka" ir "Novy Swiat", kur buvo sena autobusų stotis. Tai čia apie tą vietą.
    Žinau, kur baigėsi "partizakė" ir prasidejo "krasnūcha", kas dabar stovi "Bizonų slėnyje", kur buvo "ulica smerti", kur buvo žaislų parduotuvė Vilniaus (L. Giros) gatvėje.
    Žinau, kad Aušros vartai "nepagrindiniai", bet žmogau, jie išliko vienintėliai (Subačiaus, Medininkų, Vilijos dar buvo, you name it) , taigi mes juos ir turim. Ir taip ap(si-)šikt?
    Žinau kad "Padhalė" aplinka buvo ir yra su problemomis. Na bet, Sodų, Gėlių gatvės, stotis. Vakar praejau. Baisu. Tiesiog kloaka. Galit tai laikyt mano nesveikos fantazijos vaisiais.

    Comment


      Parašė Stadionas Rodyti pranešimą

      sakyčiau dėl Rail Baltica jei Vilnius ką ir praras tai viskas "nueis" į Kauną. Šiaip manau Balticsose didžiausias Vilniaus konkurentas ir yra Kaunas.
      Baltics'ų kontekste, Vilnius ir Kaunas žaidžia tandeme. Ryga mano vertinimu jau ne konkurentas, o Talino per mažos ganyklos - net atsigavus ekonomikai, grynai demografiškai jis neturi iš ko augti. Nebent prisivežtų migrantų.

      Rail Baltica prie viso svaigimo apie greituosius keleivinius pervežimus, didžiausią efektą vis tik duos cargo srityje. Ir čia Lietuva vienareikšmiškai laimi, nes latviai su estais realiai neturi ko vežti, ir intermodaliniai pajėgumai kol kas tik pas mus.
      Kaip po dykumą blaškiausi

      Comment


        Parašė mantasm Rodyti pranešimą

        Nėra taip, kad Estijos statistiką iškreipia gerokai didesnė maskolių dalis? Berods tam tyrime neišskyrinėjo etninių estų.
        Kiek pamenu, metodika reikalauja autochtonų su atsekamu gyvenimu toje pačioje vietovėje n kartų.
        Kaip po dykumą blaškiausi

        Comment


          Parašė Sula Rodyti pranešimą

          O kaip jis kito ir kokios priežastys?
          Reikia turėti omenyje, kad etnosas nėra tiesiogiai lygus genetiniam kodui.
          Dėl priespaudos ir religinių įsitikinimų buvo išoriniai ir vidiniai (kraujomaiša dėl palyginamai mažos populiacijos) spaudimai kisti etnosui ir kultūrai.


          Parašė Obi-Wan Kenobi Rodyti pranešimą
          Dviejų miestų senamiesčio pagrindiniai vartai. Patys spręskite, kuris regionas turtingesnis (vaizdai iš Google Maps)
          Vilniaus senamiesčio ekvivalentas yra čia šiaip: https://www.google.lt/maps/@54.68478...OcPYgA!2e0!7i1 3312!8i6656?coh=205409&entry=ttu&g_ep=EgoyMDI0MDgy OC4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D

          Comment


            Geležinkelio sistemų ir sostinių stočių aplinkos palyginimas
             
            ПТН ПНХ
            «Русский военный корабль, иди нахуй!»

            Comment


              Ta pati kelionė per Baltijos šalis traukiniais, kitas vlogeris, kitoks video.
               
              ПТН ПНХ
              «Русский военный корабль, иди нахуй!»

              Comment


                Parašė manometras Rodyti pranešimą
                Ta pati kelionė per Baltijos šalis traukiniais, kitas vlogeris, kitoks video.
                Pažiūrėjau. Labai geras video, superinis kontentas, kokio lietuviakalbiame Youtube, deja, nėra ir turbūt nenusimato. Labai rekomenduoju, kam įdomi tiek LT, tiek kitų Baltijos šalių, geležinkelių, įskaitant RB, tema.

                Keli pointai dėl dalykų, apie kuriuos čia kartais, arba dažnai, diskutuojame
                - Dabartinė Vilniaus geležinkelio stotis geriausia Baltijos šalyse
                - Rygos RB mazgas yra by far sudėtingiausia RB stotis Baltijos šalyse ir nereiktų turėti abejonių, kad su Rygos pajungimu prie RB viskas bus ok
                - Šiaip daug gerų insightų ir ne vien tik paviršuttiniškų detalių.

                Comment


                  Na nežinau. Taip Vilniaus stotis jauki, tas teisingai parodyta. Bet kitas kadras, išeina iš stoties ir jau ten nieko nefilmuota, šokama iškart prie kitų Vilniaus objektų. Kaip žinome, stoties aikštė yra baisiausia iš visų Baltijos sostinių, verta kokio Kusturicos balkan style filmo.
                  Panašiai skipinama ir kalbant apie centrą. Kadre žaliom marškom apkarstytas St. George viešbutis, o autorius nei žodžio.
                  Nežinau, čia jo filmas, jo idėja, jo reikalas kaip filmuot. Bet jei tu darai reportažą, tai gal parodyk visas puses.

                  Comment


                    Parašė Obi-Wan Kenobi Rodyti pranešimą
                    Na nežinau. Taip Vilniaus stotis jauki, tas teisingai parodyta. Bet kitas kadras, išeina iš stoties ir jau ten nieko nefilmuota, šokama iškart prie kitų Vilniaus objektų. Kaip žinome, stoties aikštė yra baisiausia iš visų Baltijos sostinių, verta kokio Kusturicos balkan style filmo.
                    Panašiai skipinama ir kalbant apie centrą. Kadre žaliom marškom apkarstytas St. George viešbutis, o autorius nei žodžio.
                    Nežinau, čia jo filmas, jo idėja, jo reikalas kaip filmuot. Bet jei tu darai reportažą, tai gal parodyk visas puses.
                    Jis sakė, kad Vilnius yra akivaizdus Rytų Europos miestas, nenorint pasakyti, kad neturtingas, nes nebegalima taip pasakyti, žinant objektyvią informaciją. Jeigu parodė žalią balkoną, tai [bent estams ir man] tas pats, kas pasakė apie žalią balkoną.
                    Nežinau, ar ta Vilniaus stotis yra jauki, bet ji yra stotis be stočiai nereikalingų detalių, kaip kad prekybcentris. O ta stoties aikštė yra nejauki ir nemodernizuota, bet bent neturi baisių požeminių perėjų. Man asmeniškai tos nepožeminės superplačios nereguliuojamos perėjos irgi buvo baisios, bet mažiau nepatogios ir lengviau normalizuojamos negu požeminės.
                    ПТН ПНХ
                    «Русский военный корабль, иди нахуй!»

                    Comment


                      Parašė Obi-Wan Kenobi Rodyti pranešimą
                      Kaip žinome, Vilniaus stoties aikštė yra baisiausia iš visų Baltijos sostinių,
                      Aš nesu buvęs Talino geležinkelio stotyje, tai nusprendžiau paieškoti tos stoties aikštės Google maps. Tai čia šita bus geresnė už Vilniaus stoties aikštę?

                      https://www.google.com/maps/@59.4406...oASAFQAw%3D%3D

                      Comment


                        Parašė tajus2 Rodyti pranešimą

                        Aš nesu buvęs Talino geležinkelio stotyje, tai nusprendžiau paieškoti tos stoties aikštės Google maps. Tai čia šita bus geresnė už Vilniaus stoties aikštę?

                        https://www.google.com/maps/@59.4406...oASAFQAw%3D%3D
                        Aš tai skaityčiau šitą erdvę kaip aikštę prie stoties Taline. Šiaip aplinka Taline pakankamai ok.
                        4 Kopli – „Google“ žemėlapiai

                        Su Vilniaus stotimi viskas ok. Ir iš esmės peronų pasiekiamumas neblogas: tunelis ir pėsčiųjų viadukas nuo gatvės kitapus stoties. Tai kaip ir nėra poreikio net išvis į tą stotį eiti, jei neperki popierinio bilieto. Ne taip kaip pvz. Rygoje, kur turi ten kažkokiais požeminiais labirintais klaidžioti.

                        Dėl aikštės prie Vilniaus stoties, tai turbūt visiems akivaizdu, kad ji tragiška, bet miestui kažkaip dėl to nusispjaut.

                        Comment


                          Parašė manometras Rodyti pranešimą


                          Nežinau, ar ta Vilniaus stotis yra jauki, bet ji yra stotis be stočiai nereikalingų detalių, kaip kad prekybcentris.
                          Tai, kad yra tie prekybcentrai po IKI tiek autobusų tiek geležinkelio stotyse.

                          Comment


                            Parašė manometras Rodyti pranešimą
                            Nežinau, ar ta Vilniaus stotis yra jauki, bet ji yra stotis be stočiai nereikalingų detalių, kaip kad prekybcentris
                            Su mūsų geležinkelių reisų dažnumu tai prekybcentris būtų tik pliusas - likus dviems valandoms iki traukinio būtų kur pasibastyt.

                            Comment


                              Man liežuvis neapsiverčia laikyti LV Š. Europa. 80 m. jų sostinė ir vienas didžiausių miestų yra ruZZiški. Nemaža dalimi ekonomika ir netgi politika vis dar priklauso nuo ruZZ (bankininkystė, verslas, NT, sportas). Jei ir turėjo, iš istorinės perspektyvos, ji kažkokią pretenziją į šiaurę, tai per 80 m. rusifikavimo ir patlaižiavimo kai turėjo progą pakeisti kryptį, to nepadarė. Tad geriausiu atveju tapo visišku Cen. Europos užkampiu.

                              Comment


                                Parašė RokasLT Rodyti pranešimą
                                Man liežuvis neapsiverčia laikyti LV Š. Europa. 80 m. jų sostinė ir vienas didžiausių miestų yra ruZZiški. Nemaža dalimi ekonomika ir netgi politika vis dar priklauso nuo ruZZ (bankininkystė, verslas, NT, sportas). Jei ir turėjo, iš istorinės perspektyvos, ji kažkokią pretenziją į šiaurę, tai per 80 m. rusifikavimo ir patlaižiavimo kai turėjo progą pakeisti kryptį, to nepadarė. Tad geriausiu atveju tapo visišku Cen. Europos užkampiu.
                                ir čia dar be Latgalos katilkų

                                Comment


                                  Nežinau, man Rygos Eilizabetės arba Gertrudas iela labiau Šiaurės ar Vidurio Europa, nei Vilniaus Šopeno gatvė ar Basanavičiaus. Čia tai tikrai Rytų Europa. O kalba, na airiai beveik nekalba anglų, bet jie nuo to britais netapo. Žinoma, britų valdymas, tai ne rusų, nors airių istorijoje yra buvę daug žiaurumų. Netgi XX a. pabaigoje, žr. The Troubles.

                                  Comment


                                    Parašė Obi-Wan Kenobi Rodyti pranešimą
                                    Nežinau, man Rygos Eilizabetės arba Gertrudas iela labiau Šiaurės ar Vidurio Europa, nei Vilniaus Šopeno gatvė ar Basanavičiaus. Čia tai tikrai Rytų Europa. O kalba, na airiai beveik nekalba anglų, bet jie nuo to britais netapo. Žinoma, britų valdymas, tai ne rusų, nors airių istorijoje yra buvę daug žiaurumų. Netgi XX a. pabaigoje, žr. The Troubles.
                                    Prie ko čia XIX a. kai pats miestas primena žlungantį ruZZiškumo pilną provincijos miestelį. Kai tuo tarpu kitos sostinės auga, statosi naujus rajonus, financų centus, o Rigai lieka tik XIXa. senamiesčio artefaktas su 50 proc. atėjūnų ir jų kultūra.

                                    Net iš estetinės pusės įvažiavimai daug labiau subombarduoti (short'uose yra dar tragiškesnių vaizdų, bet ir šiame video gerai matosi, kurie Kaune buvo gal prieš 4-5 m.), nugremšti užsilikę kabokai viduryje mikro rajono, aptriušę parduotuvių fasadai, žaidimo aikštelės sovietinės arba jų nėra.
                                    Paskutinis taisė RokasLT; 2024.09.15, 13:52.

                                    Comment


                                      Rygos problemos ir mums biškį jaučiasi, galėtų būt truputį geriau besivystantis regionas tarp Varšuvos (ar Balstogės) ir Talino (ar Tartu). Realiai kažkiek Vilnius auga dėkui Šešelgio sovietinės urbanistikos modelio, nu dar iš bėdos Kaunas ir kiti didesni Lietuvos miestai (pasirenkamos partijos rinkimuose išduos miestų būklę).

                                      Tačiau reik padėkot 1990s klaidoms dėl ko visi šunys dabar kariami "liandzbergiams" ir po to sekusi emigracija, galėjo būt koks max 5-10%, o gavom berods 30%, kai kuriose atskirose rajonuose daugiau, nors LV su 40% rusakalbiais tai tikrai unikalesnis atvejis ir neaišku kaip čia bus. Bando LV daryt sprendimus, nu bet čia vienai per tris vandenynus išsidėsčiusiai šaliai skaitosi fašizmas, "gal reikia kokią SVO pravest...".
                                      Paskutinis taisė PoDV; 2024.09.15, 14:17.

                                      Comment


                                        Parašė PoDV Rodyti pranešimą
                                        Tačiau reik padėkot 1990s klaidoms dėl ko visi šunys dabar kariami "liandzbergiams" ir po to sekusi emigracija, galėjo būt koks max 5-10%, o gavom berods 30%, kai kuriose atskirose rajonuose daugiau, nors LV su 40% rusakalbiais tai tikrai unikalesnis atvejis ir neaišku kaip čia bus. Bando LV daryt sprendimus, nu bet čia vienai per tris vandenynus išsidėsčiusiai šaliai skaitosi fašizmas, "gal reikia kokią SVO pravest...".
                                        Ką reikėjo daryti kitaip?

                                        Comment


                                          Parašė sleader Rodyti pranešimą

                                          Aš tai skaityčiau šitą erdvę kaip aikštę prie stoties Taline. Šiaip aplinka Taline pakankamai ok.
                                          4 Kopli – „Google“ žemėlapiai

                                          Su Vilniaus stotimi viskas ok. Ir iš esmės peronų pasiekiamumas neblogas: tunelis ir pėsčiųjų viadukas nuo gatvės kitapus stoties. Tai kaip ir nėra poreikio net išvis į tą stotį eiti, jei neperki popierinio bilieto. Ne taip kaip pvz. Rygoje, kur turi ten kažkokiais požeminiais labirintais klaidžioti.

                                          Dėl aikštės prie Vilniaus stoties, tai turbūt visiems akivaizdu, kad ji tragiška, bet miestui kažkaip dėl to nusispjaut.
                                          Tokie palyginimai man skamba kaip kaimo gyventojo, iš savo ūkio nuvažiavusio į Londoną ar Paryžių, ir tada visiems drąsiai besigiriančio, kad jo kaime jam geriau, nes nereikia su metro važinėti. Gal truputį pradedame jausti skalę? Latvijos geležinkeliai perveža 4-5 kartus daugiau žmonių nei Lietuvos, visi maršrutai Latvijoje eina pro Rygą. Būtent dėl to Rygos stoties užduotis srautų valdyme yra daugybę kartų didesnė nei ji yra Trakuose, Livintuose ar Vilniuje. Kaišiadoryse irgi galima patekti į platformas per identišką tiltelį kaip Vilniuje, o Naujosios Vilnios stotyje yra požeminė perėja po platformomis irgi panaši į Vilniaus stoties. Bet tose stotyse, skirtingai nei Vilniuje, nereikia grūstis tarp autobusų ir Boltų einant į jas. Tai gal tų miestelių gyventojai irgi dabar gali girtis, kad jų stotys yra geresnės ir jaukesnės nei Vilniaus? (Aišku neneigiu, kad dabartinės Rygos stoties aplinka yra baisi)

                                          O šiaip tai tokius lieptelius ir požemines perėjas Vilniaus dydžio ES mieste rodyti kaip gerus pavyzdžius reikia būti visiškai atsilupusiam Kaip ant jų patekti su dviračiu? Būnant neįgaliam? Kaip keistis tarp platformų ir laukti traukinio, kai lauke - šlapdriba ir -5? Pagal kokius mikrorajoninių bėdžių standartus mes čia sprendžiam apie šitą 'gerumą'?

                                          Norint pamatyti kaip atrodo tikrai geri patekimo į platformas, traukinių laukimo ir keitimosi sprendimai, siūlyčiau pasižiūrėti į Vilniaus, Rygos ir Talino naujų stočių vizualizacijas. Visose laukiamieji suplanuoti virš platformų, visur bus galima patekti neįgaliesiems, laukiama bus viduje iki pat traukinio atvažiavimo. Skirtumas tarp šių stočių projektų yra tik tas, kad Rygoje ir Taline šie projektai jau yra vykdomi pilnu tempu, kai Vilniaus projektas yra popierinis ir nebus padarytas, greičiausiai, niekada. Vietoje to, ant Kaišiadorių stoties lygio sprendimo tebus užklijuotos medžio dekoracijos.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X