Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Elektromobiliai

Collapse
X
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė a_p Rodyti pranešimą
    O kam Lietuvoje jų reikia? Tu pats jį pirktum? Labai riboto panaudojimo subkompaktą už beveik trigubą kainą?

    Net ir "vakaruose" po pirminio entuziastų susižavėjimo grandioziniai planai kol kas dedami į stalčių. Vieną kitą modėlį žinoma turės kaip parodomąjį, bet masinės gamybos niekas rimtai neplanuoja. Tol kol nebus sugalvota kaip greitai įkrauti ir nebrangiai saugoti pakankamai energijos.
    Na, jeigu turėčiau lėšų tai pirkčiau tik EV, tik ne kokį Nissan Leaf, bet norečiau kokio Tesla Roadster, o šiaip tai kai mano 95% visų kelionių yra mažesnės negu 120km ilgio, tai man tas būtu tikrai į naudą

    Dar tiesa apie įkrovimą tai Airijoj jau nemažai tų įkrovimo stotelių pristatyta mieste kur gyvenu yra apie 100,000 žmonių, turim jau 8 stoteles (bet jas toliau statys ir statys, už kelių metų matysim Airijoj pasikrovimo stulpą ties kiekviena stovėjimo vieta parkinge) kurios įkraus 80% baterijos per 40min.

    Comment


      Dėja ne Lietuvos klimatui dabartiniai elektromobiliai. Vazinėti tik vasara, o žiema laikyti šiltame garaže... jau tada geriau dviračiu važinėti...
      Estijos, Latvijos, Lenkijos, Lietuvos, Nyderlandų, Vokietijos keliai pro automobilio langą
      Naujas video: Niedersachsen, NL - Bremen, 126 km, 29 May 2012

      Comment


        Parašė Mørtã Rodyti pranešimą
        Dėja ne Lietuvos klimatui dabartiniai elektromobiliai. Vazinėti tik vasara, o žiema laikyti šiltame garaže... jau tada geriau dviračiu važinėti...
        Tai kad nelabai...

        Comment


          Parašė Raptor Rodyti pranešimą
          Na, jeigu turėčiau lėšų tai pirkčiau tik EV, tik ne kokį Nissan Leaf, bet norečiau kokio Tesla Roadster, o šiaip tai kai mano 95% visų kelionių yra mažesnės negu 120km ilgio, tai man tas būtu tikrai į naudą
          Tai žinoma, jei pinigai neturėtų reikšmės tai aš irgi turėčiau ir teslą ir fiskerį. Ir dar kieme saulės bei vėjo jėgainių kad juos įkraut. Bet realus pasaulis deja taip deja nesisuka.

          Dar tiesa apie įkrovimą tai Airijoj jau nemažai tų įkrovimo stotelių pristatyta mieste kur gyvenu yra apie 100,000 žmonių, turim jau 8 stoteles (bet jas toliau statys ir statys, už kelių metų matysim Airijoj pasikrovimo stulpą ties kiekviena stovėjimo vieta parkinge) kurios įkraus 80% baterijos per 40min.
          Vargiai. Problema net ne stulpuose, o elektros energijos tiekime. Elektros tinklai tam banaliai neparuošti. Ir ne tik tinklai, taip pat nėra iš kur paimti tiek energijos.

          Kad maždaug įsivaizduot apie ką šneka: minėtas Leaf turi 24kWh bateriją, realiai nesidrąskant iš jos gali nuvažiuot tarkim apie 100km. Čia beje optimistinis scenarijus, nes žiemą papildomai valgo šildymas, vasarą kondicionierius, dar pridėkim šviesas. Taigi, gaunam apie 20kWh/100km energijos sąnaudas. Šito skaičiaus gerindamas technologijas jau niekaip juntamai nebepagerinsi.

          Jei paimt eilinę šeimą su 2 automobiliais ir visai kukliom 15tkm/metai ridom, tai per mėnesį gausim 2x1250km. Arba kitaip tariant 1250*2 / 100 * 20 = 500kWh. Vidutinis 2 žmonių butas paprastai suvartoja kokius 200kWh per mėnesį, t.y. elektros sąnaudos staiga patrigubės. Ir čia dar neįskaičiavom "greito" krovimo, t.y. tinklo apkrovimas vakarais padidės gerokai daugiau.

          Žodžiu jei pastatysi po stulpą ties kiekviena stovėjimo vieta parkinge, tai viskas pasibaigs elektros tinklų kolapsu.

          Comment


            Minėtas "testas" patogiai nutyli, kad didžiausia problema yra baterijų atšalimas automobiliui per naktį stovint parkinge. Arba perkaitimas vasarą. Važiuojant tai žinoma ne problema, nes visi automobiliai jas šildo/vėsina.

            Comment


              Parašė Raptor Rodyti pranešimą
              Dar tiesa apie įkrovimą tai Airijoj jau nemažai tų įkrovimo stotelių pristatyta mieste kur gyvenu yra apie 100,000 žmonių, turim jau 8 stoteles (bet jas toliau statys ir statys, už kelių metų matysim Airijoj pasikrovimo stulpą ties kiekviena stovėjimo vieta parkinge) kurios įkraus 80% baterijos per 40min.
              Taip ikraudinejant baterijas po kokiu 3 metu jas reikes pakeisti, o ju kaina desimtys tukstanciu Lt
              flickr >>>

              Comment


                Parašė a_p Rodyti pranešimą
                Minėtas "testas" patogiai nutyli, kad didžiausia problema yra baterijų atšalimas automobiliui per naktį stovint parkinge. Arba perkaitimas vasarą. Važiuojant tai žinoma ne problema, nes visi automobiliai jas šildo/vėsina.
                Taip, nutyli, ir ne vien tai. Vairuotojai sedi savo e-mobiliuose apsirengti žiemiškai, reiškia jų salonuose ne taip ir šilta. Nepasakė ant kiek sutrumpėja vieno pakrovimo rida.
                Aš pati, aišku, už elektromobilius, bet žiuriu į juos kaip į transporto priemonę, o ne kaip pramogą, dėja dabar jie arčiau brangios pramogos. Kaip transporto priemonė juos galima naudoti tik netoli savo šilto garažo, kaip tai darys Lietuvos paštas. Apie tarpmiestinius važiavimus kol kas tik pasvajoti...
                Estijos, Latvijos, Lenkijos, Lietuvos, Nyderlandų, Vokietijos keliai pro automobilio langą
                Naujas video: Niedersachsen, NL - Bremen, 126 km, 29 May 2012

                Comment


                  Dviratis giroskopais stabilizuojamas Elektromobilis: Lit Motors C1

                  ALAMEDA, California – If you’re anything like me, you value your life. Which means you’ve probably avoided motorcycles despite their stellar fuel economy, small footprint and ability to weave through traffic like a snake through grass. But the benefits of riding a bike are often outweighed by their inherent vulnerability, not to mention the lack of creature comforts and cargo capacity.

                  Lit Motors aims to change that.

                  This is the C1, the first prototype from San Francisco-based Lit Motors. It’s a fully electric, fully enclosed two-wheeled two-seater. And when the production version arrives in 2014, the C1 will come complete with airbags, a seatbelt and a smartphone-connected infotainment system. But that’s not the cool part.

                  Underneath the passenger compartment are two gyroscopes that keep the C1 constantly upright. That means it stays standing while stopped and can pirouette through traffic like the best from Honda, Yamaha and Ducati.


                  Vaizdinė medžiaga: http://bcove.me/syovi9i0

                  Šaltinis: http://www.wired.com/autopia/2012/05/lit-motors-c1/

                  Comment


                    Over the past few years you will have become familiar with developments in the area of electric transport through various channels. But how sustainable is electrically-powered driving really? What is the distance that a car can cover in normal daily driving on one fully charged battery? What design choices have to be made in the development of an electric vehicle?

                    TU/e has opted to develop a lightweight, state-of-the-art electric vehicle, a process that has generated plenty of knowledge and experience as well as a vehicle that offers a lot of research value for the future.

                    Elektromobilių įkrovimo vieta


                    VW Lupo EL prototipo "energijos klasė"


                    VW Lupo EL prototipo vienas iš trijų LiFePO3 akumuliatorių


                    Kas slepiasi po VW Lupo EL prototipo variklio dangčiu


                    VW Lupo EL prototipo vienas iš trijų LiFePO3 akumuliatorių


                    VW Lupo EL prototipo "Powertrain" schema


                    VW Lupo EL


                    VW Lupo EL


                    Elektromobilio įkrovimo laidas






                    Vienas iš galimų standartinių elektromobilio įkrovimo lizdų


                    Vienas iš galimų standartinių elektromobilio įkrovimo lizdų su besikeičiančiu LED pašvietimu

                    http://w3.wtb.tue.nl/nl/nieuws/artik...ash=5d6131528e

                    Paskutinis taisė LAZAS_; 2012.06.02, 12:10.

                    Comment


                      Parašė LAZAS_ Rodyti pranešimą
                      Dviratis giroskopais stabilizuojamas Elektromobilis: Lit Motors C1

                      Vaizdinė medžiaga: http://bcove.me/syovi9i0

                      Šaltinis: http://www.wired.com/autopia/2012/05/lit-motors-c1/
                      Sakyčiau labai originali idėja. Matau tik vieną problemą: motociklas kuris "negriūna" gali labai keistai (jei nepasakyt "š....") vairuotis.
                      Nebent jie ten sugalvojo kokią nors genialią to giroskopo vartymo sistemą, priklausančią nuo greičio ir nuo vairo pasukimo kampo. Bet tai labai komplikuotas reikalas, motociklo reakcija į vairo pasukimą yra toli gražu ne visada tokia kokią ją įsivaizduoja dauguma žmonių. Giroskopai beje irgi ryja nemažai energijos.

                      Šveicarai jau ganėtinai senai yra išradę ir gamina analogišką, bet techniškai gerokai paprastesnį Peraves Monotracer negriūnantį motociklą. Yra ir elektrinė versija.


                      Dar paprastesnis negriūnantis yra Piaggio MP3:

                      Tetrūksta tik stogo ir tiek.

                      Comment


                        Parašė a_p Rodyti pranešimą
                        Sakyčiau labai originali idėja. Matau tik vieną problemą: motociklas kuris "negriūna" gali labai keistai (jei nepasakyt "š....") vairuotis.
                        Nebent jie ten sugalvojo kokią nors genialią to giroskopo vartymo sistemą, priklausančią nuo greičio ir nuo vairo pasukimo kampo. Bet tai labai komplikuotas reikalas, motociklo reakcija į vairo pasukimą yra toli gražu ne visada tokia kokią ją įsivaizduoja dauguma žmonių. Giroskopai beje irgi ryja nemažai energijos.

                        Šveicarai jau ganėtinai senai yra išradę ir gamina analogišką, bet techniškai gerokai paprastesnį Peraves Monotracer negriūnantį motociklą. Yra ir elektrinė versija.
                        Atvaizdas


                        Dar paprastesnis negriūnantis yra Piaggio MP3:
                        Atvaizdas

                        Tetrūksta tik stogo ir tiek.
                        Giroskopinis stabilizavimas asmeniškai taip pat sukėlė nemažai "klaustukų" dėl transporto priemonės valdymo kelyje. Kadangi, tai tik prototipas ir dar JAV, tai neaišku ar išvis jis išvis pasirodys masinėje gamyboje (žinant amerikiečių fetišą gigantomanijai, tai būtų nieko nuostabaus). Kaip ir minėtas Šveicarų pavyzdys turėtų būti laikomasi K.I.S.S. (Keep It Simple/Stupid) principo, nes gali baigtis kaip ir su Segway...

                        Comment


                          Parašė a_p Rodyti pranešimą
                          Šeip tai Izraelyje: http://en.wikipedia.org/wiki/Better_Place

                          Bet tai irgi nelabai koks sprendimas, tai pvz reikštų, kad važiuojant iš Vilniaus į Palangą reiktų paskeist bent 3 tokias baterijas. Plius prisideda suderinamumo problemos ir baterijų kaina vistiek reikia sumokėt.

                          Bet be abejo geriau nei visiškai nieko.
                          Ką tuom nori pasakyti nesuprantu?
                          Automobiliai su pirmais vidaus degimo varikliais judėdavo lėčiau už pėsčią žmogų.
                          Flickr

                          Comment


                            Parašė Lettered Rodyti pranešimą
                            Ką tuom nori pasakyti nesuprantu?
                            Automobiliai su pirmais vidaus degimo varikliais judėdavo lėčiau už pėsčią žmogų.
                            Skirtumas tame, kad anais laikais automobiliai buvo iš principo nauja technologija, todėl greitai vystėsi. Be to anais laikais konkurentai buvo tik arkliai, todėl buvo lengva parduot net ir tokius kokie jie buvo.

                            Tuo tarpu elektromobiliai ir jų sudėtinės dalys yra nuo seno gerai žinomos ir ištyrinėtos brandžios technologijos, viskas kas paprasta jau atrasta ir tolesnis progresas vyksta tik mažais žingsneliais.

                            Kitaip tariant, kol tuos elektromobilius konstruoja iš tradicinių komponentų, tol nieko ženkliai geriau tikėtis neverta. Tai yra technologinis akligatvis.

                            Visai kitaip atrodytų, jei kas nors sugalvotų naują energijos šaltinį, nes būtent tai ir yra silpnoji dabartinių elektromobilių vieta. Visai neblogai atrodė idėja su vandeniliu. Bet kol kas nesugalvota kaip jį saugiai saugoti.

                            Comment


                              Opel Ampera "Dutch Technology Week" metu "High Tech Automotive Campus" teritorije. Dėl neaiškių sumetimų lietuviškos vairavimo teisės bandomajam važiavimui "netiko"...


                              Su vienu įkrovimu galima nuvažiuoti ~60 Km ko vidutiniškai pakanka miesto sąlygoms, vėliau užsikuria vidaus degimo variklis, kuris suka generatorių ir tiekia el. energiją el. motorui.




                              Akumuliatoriaus krovimo lizdo dangtelis


                              Regeneraciniai stabdžiai paslėpti po ratlankio gaubtais








                              Po variklio dangčių vidaus degimo variklis bei elektrinis motoras


                              Dėl automobilio dugne įmontuotų baterijų siedimų vietų liko 4 ir sumažėjo bagažinės talpa

                              Nemažai jų rieda ir miestų gatvėmis bei naudoja viešas el. krovimo stoteles, bet po ranka nebuvo fotoaparato, tai gal kada vėliau pavyks pagauti...

                              Comment


                                Parašė LAZAS_ Rodyti pranešimą
                                Su vienu įkrovimu galima nuvažiuoti ~60 Km ko vidutiniškai pakanka miesto sąlygoms, vėliau užsikuria vidaus degimo variklis, kuris suka generatorių ir tiekia el. energiją el. motorui.
                                Toks variantas yra labiau hibridas, nei grynas elektromobilis. Tokie hibridai artimiausioje ateityje turi daugiausiai perspektyvų, nes vis tiek pakankamai ekologiški ir ekonomiški. Grynam elektromobiliui reikia labai talpių akumuliatorių, kokių dabar dar nėra. Nes visos tos technologijos, kuriomis galima pakeisti akumuliatorius arba juos greitai pakrauti, turi didelių trūkumų.

                                Comment


                                  Elektromobiliai atkeliaus į Neringą?
                                  http://www.technologijos.lt/n/mtl/S-...-26440&l=1&p=1
                                  Nepatinka dirbti už mažai? Dirbk už daug.

                                  Comment


                                    Parašė sleader Rodyti pranešimą
                                    Toks variantas yra labiau hibridas, nei grynas elektromobilis. Tokie hibridai artimiausioje ateityje turi daugiausiai perspektyvų, nes vis tiek pakankamai ekologiški ir ekonomiški. Grynam elektromobiliui reikia labai talpių akumuliatorių, kokių dabar dar nėra. Nes visos tos technologijos, kuriomis galima pakeisti akumuliatorius arba juos greitai pakrauti, turi didelių trūkumų.
                                    Labai slidi ta riba. Taip, Ampera/Volt turi vidaus degimo variklį, bet jis naudojamas kaip generatorius ir tiesiogiai (per mechaninę transmisiją) ratų nesuka. Jeigu nuvažiuoji iki ~100 Km variklis net ir neužsikurs. Genėtiniai skiriasi nuo tipinių hibridų, kurie kartais praminami undinėlėmis, nes "When you want the Fish, you get the Woman, When you want the Woman, you get the Fish"...

                                    Comment


                                      Parašė LAZAS_ Rodyti pranešimą
                                      Labai slidi ta riba. Taip, Ampera/Volt turi vidaus degimo variklį, bet jis naudojamas kaip generatorius ir tiesiogiai (per mechaninę transmisiją) ratų nesuka. Jeigu nuvažiuoji iki ~100 Km variklis net ir neužsikurs. Genėtiniai skiriasi nuo tipinių hibridų, kurie kartais praminami undinėlėmis, nes "When you want the Fish, you get the Woman, When you want the Woman, you get the Fish"...
                                      Nesu tikras ar minėta Ampera nėra dar didesnė "undinėlė".

                                      Problema tame, kad ji su savim vistiek tampo pora šimtų kilogramų sveriantį variklio modulį (su baku, generatorium ir viskuo kas priklauso), visai kaip ir tradicinis hibridas.
                                      Iš kitos pusės, sekvencinis Amperos hibrido tipas turi didesnius energetinius nuostolius už "tipinį" paralelinį.

                                      Comment


                                        Parašė LAZAS_ Rodyti pranešimą
                                        Labai slidi ta riba. Taip, Ampera/Volt turi vidaus degimo variklį, bet jis naudojamas kaip generatorius ir tiesiogiai (per mechaninę transmisiją) ratų nesuka. Jeigu nuvažiuoji iki ~100 Km variklis net ir neužsikurs. Genėtiniai skiriasi nuo tipinių hibridų, kurie kartais praminami undinėlėmis, nes "When you want the Fish, you get the Woman, When you want the Woman, you get the Fish"...
                                        Kadangi visi terminai yra sutartiniai, tai čia priklauso kas sutartinai vadinama hibridu, o kas elektromobiliu. Man asmeniškai nesinori tokio darinio, kai naudojamas ir vidaus degimo variklis, vadinti elektromobiliu. Nesvarbu jog tiesiogiai tas variklis nesujungtas su transmisija. Juk ir su įprastiniais hibridiniais automobiliais galima tam tikrą atstumą iki tam tikro greičio nuvažiuoti tik iš baterijose sukauptos energijos. Atstumai skiriasi, bet esmė - nelabai.

                                        Perduoti energiją į ratus galima irgi įvairiais būdais: tradicine mechanine transmisija, elektrine pavara arba netgi hidrauline pavara. Pvz. šilumvežiai geležinkeliuose būna su elektrine pavara, kuriai energiją tiekia vidaus degimo variklio sukamas generatorius, bet vis tiek tai vadinama dyzeliniu šilumvežiu.
                                        Paskutinis taisė sleader; 2012.06.06, 00:25.

                                        Comment


                                          Parašė sleader Rodyti pranešimą
                                          ...būna su elektrine pavara, kuriai energiją tiekia vidaus degimo variklio sukamas generatorius, bet vis tiek tai vadinama dyzeliniu šilumvežiu.
                                          Kaip ir šitas automobilis, kurio ratus suka elektromotorai, nėra elektromobilis:

                                          Estijos, Latvijos, Lenkijos, Lietuvos, Nyderlandų, Vokietijos keliai pro automobilio langą
                                          Naujas video: Niedersachsen, NL - Bremen, 126 km, 29 May 2012

                                          Comment

                                          Unconfigured Ad Widget

                                          Collapse
                                          Working...
                                          X