Parašė amiko
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Abiturientams
Collapse
X
-
-
Parašė innuendo Rodyti pranešimąTurėjau omeny visi studentai, jei nedašlo tai čia jau gerbiamojo problemos.
Komentuoti:
-
Parašė amiko Rodyti pranešimą
p.s., norėčiau iš qwe ir LBP po vieną neigiamą įvertį innuendo jau kaip ir atsiskaitė
Parašė amiko Rodyti pranešimąTai ten dauguma kasininkių, sandėlininkų, virėjų, vairuotojų, santechnikų ir kitų sričių darbuotojų, kur nereikia universitetinio išsilavinimo jį turi? Kaip čia taip žmonės save nusipigina? Paprastai žmogus, baigęs universitetą, save vertina kaip mokslo žmogų, tad ir darbą dirba pagal savo vertę (žinių ir išsimokslinimo prasme).
p.s., studijuoti ir studentauti, tai vienas ir tas pats
Komentuoti:
-
Parašė Wycka Rodyti pranešimą<.......>Ar kartais nemaišai sąvokų "išsilavinimas" ir "išprusimas"?
Dėl "išprusimo" ir "išsilavinimo" negaliu ginčytis, nes lkz.lt nepateikia žodžio "išsilavinimas" reikšmės. Aš "išprusimą" ir "išsilavinimą" tapatinu. "Išsilavinęs", pagal mane - ne kiek išsimokslinęs, kiek turintis bendrą suvokimą apie pasaulį, turintis plataus suvokimo žinių. Išsilavinęs gali būti baigęs kad ir vidurinę mokyklą, bet daug keliavęs, daug žinantis (pvz., praktinių dalykų) žmogus. Išsimokslinęs - grynai pasiekęs mokslinių gabumų ir žinių žmogus. Tai čia aš taip suprantu...
Komentuoti:
-
Parašė Aidzius Rodyti pranešimąParasysiu ir as kamanau. Mano nuomone mokyklose kai kur perlenkiama lazda .. pvz matematika . Ar viso to reikia ? Na as mokiausi kai nebuvo prifiliavimo, gal dabar kitaip. Bet tada tai buvo ziaurus uzdaviniai, kam to reikia? Kiti dalykai labai priklause nuo mokytoju poziurio i ju destoma dalyka ir pareiginguma. 12 kl. baigiau kai tik prasidejo interpretacijos, kam jos reikalingos? Vyresnese klasese pasigedau gramatikos ir diktantu. kai 12 kl teko parasyt diktanta, tai gavau 6 ir buvau geriuasias klasej. O tie, kurie gaudavo gerus pazymius rasydami interpretacijas, labai prastai parase. Rastingumo lygis labai mazas. rasyt moka visi, bet kaip moka ? Silpnai su uzsienio kalbu pasirinkimu. Anglu ,rusu visur desto, vokieciu kai kur. O jei norecua mokytis ispanu ar kita kalba?
Dėl užsienio k. pasirinkimo tai čia turbūt švietimo sistemos trūkumas, nes jei atsirastų didesnis užsienio kalbų pasirinkimas, tikrai susidarytų grupės, tik jos būtų mažesnės ir tiesiog sumažėtų tų pačių vokiečių k. ir rusų k. mokytojų poreikis. Pvz., Kaune prancūzų k. vietoj vokiečių k. mokoma vos 3-4 mokyklose.
Komentuoti:
-
Parašė amiko Rodyti pranešimąŽinau, kad Lietuvos mokyklose dėstoma ir psichologija, ir filosofija, ir politologija, bet tai integruojama į esamus dalykus: etika, tikyba, lietuvių k. (interpretacijos), pilietinis ugdymas. O aš turėjau omeny tai, kad šie dalykai Vakaruose dėstomi ne kaip integruoti į kitas programas, bet kaip atskiri dalykai, atskiros programos. Savaime suprantama, kad ir įsigilinama į tuos dalykus labiau, nes skiriama jiems daugiau laiko išmokti. Pvz., mano gimnazijoje nebuvo galimybės pasirinkti filosofijos, psichologijos dalyko (kaip grynojo dalyko), jo pasirinkimas komplikuotas, ne visiems prieinamas, todėl tai nėra lygu Vakarų švietimo sistemai.
P.S.: Daugiau pamokų nėra lygu geresniam dalyko įsisavinimui. Gal nustebinsiu, kad yra toks dalykas kaip pamokos efektyvumas. Ir nereikia čia mokytojų ant šakos karti — tai įtakoja ir mokinių skaičius klasėje, ir klasiokų tarpusavio santykiai bei ryšys su mokytoju, administracijos darbo ypatumai, nenumatomi faktoriai ir t.t..
Parašė amiko Rodyti pranešimąLaba diena, nuo kada LR Įstatymai leidžia žmogui dirbti 2 etatus per mėn.? Juo labiau - 16 val.? Mokytojas yra baigęs ugdymo specialybę + mokomąjį dalyką, taigi jis privalo sugebėti išdėstyti tinkamai ir įdomiai savo dėstomą dalyką. Esami vyresni mokytojai tam jau netinkami, nes jų mąstymas ir žinios pernelyg pasenusios.
Parašė amiko Rodyti pranešimąSakydamas "gimnazija neparuošė" turiu omeny programą, jos vykdymą, mokytojo kompetenciją ir darbą pamokoje. Mokinio darbo grupėje šiuo atveju nevertinu (bet taip, tai sietina). Per daug čia įsijautei ir nusikomentavai... Gimnazijoje iš pamokų nebėgau, mokiausi gerai (8-9), bet to nepakako, kad mano (ir visos grupės) išsilavinimas įstojus į universitetą būtų laikomas pakankamu. Todėl iškart kyla mintis, kad paruošimas buvo netinkamas.
Parašė amiko Rodyti pranešimą"Išsimokslinimas" - dalyko išmanymas. "Išsilavinimas" - labiau bendrasis išsilavinimas. Tai ne sąvokos, tiesiog taip aš tuos žodžius suprantu.
Komentuoti:
-
Parašė amiko Rodyti pranešimąKai kurie randa argumentų, už ką
Šiaip sunku man komentuoti apie Lietuvos švietimą, nes tai labai sudėtinga. Uždaviniai: suteikti tinkamą išsilavinimą, bet taip pat labai svarbu sudominti mokinius ir priversti juos norėti lankyti pamokas (tai labai svarbu ne tik dėl mokymosi rezultatų, bet ir socialine, kriminogenine prasmėmis). Besimokydamas vidurinėje mokykloje ir po to gimnazijoje keikiausi, kad mokytis yra sunku, kad reikia daug atsiminti, kad yra daug pamokų. Iš tiesų manau, kad reikėtų pakoreguoti dalykų paskirstymą. Taip pat manau, kad pamokos mokykloje 9-12 kl. turėtų trukti 1 val., o 45 min. tik iki 9 kl.
9-12 kl. manau reikėtų didesnį dėmesį skirti politologijos, astronomijos ir astrologijos, psichologijos, filosofijos pamokoms + bazinėms pamokoms (lietuvių k., matematika, užsienio kalbos, etika/tikyba) + bendram išprusimui (geografija, fizika, biologija ir chemija, informatika) + kiti dalykai. Iš esmės kažkas panašaus jau daroma su 11-12 kl. mokiniais, nes jie gali pasirinkti dalykus ir jų lygius. Bet manau būtų geriau, kad jau 8-9 kl. mokiniams būtų leidžiama pasirinkti 1-3 dalykus iš kelių. O 9-12 kl. mokiniams būtų vis didesnė pasirinkimo laisvė. 12-oje klasėje labai pasigedau kokybiško parengimo, nes mokytojai su 12-okais per mažai stengiasi, dalykai per daug įprasti (gal 12-oje klasėje išvis nereikėtų mokytis dalykų, kurių egzaminų nebus laikoma..?).
Komentuoti:
-
Na, nežinau. Baigiau eilinę miestelio vidurinę mokyklą, visa klasė norėjo mokytisir mokėsi viską, ką buvo galima. Praktiškai visi gavo vietas pagal savo susidarytą sarašą 1 - 2 vietų ir niekas nesiskundžia, kad blogai.
Bet vis tiek, mąstai (kalbi, rašai) šiek tiek stereotipiškai arba tiesiog tavo minčių pateikimas atrodo taip.
Kaip sakė Ludvigas Mies van der Rohe, mažai yra daug
Komentuoti:
-
Parašė LBP Rodyti pranešimąUž ką turėčiau neigiamai tave vertinti, Amiko?
O dėl lietuviškos švietimo sistemos bruožo - teorinių žinių gausos be praktinio jų pagrindimo - sutinku. Jei suteikiamų žinių kiekiu tikrai nenusileidžiam vakarietiškai sistemai, tai praktiniu jų pritaikymu ar išugdytu gebėjimu interpetuoti, kurti - tikrai nusileidžiam, ir stipriai. Teko studijuoti ir man Vakarų Europoje (Vokietija), tad skirtumą pajutau savo paties kailiu. O skirtumai visame kame - pradedant švietimo įstaigų darbo principu, baigiant studentų požiūriu į studijas.
Šiaip sunku man komentuoti apie Lietuvos švietimą, nes tai labai sudėtinga. Uždaviniai: suteikti tinkamą išsilavinimą, bet taip pat labai svarbu sudominti mokinius ir priversti juos norėti lankyti pamokas (tai labai svarbu ne tik dėl mokymosi rezultatų, bet ir socialine, kriminogenine prasmėmis). Besimokydamas vidurinėje mokykloje ir po to gimnazijoje keikiausi, kad mokytis yra sunku, kad reikia daug atsiminti, kad yra daug pamokų. Iš tiesų manau, kad reikėtų pakoreguoti dalykų paskirstymą. Taip pat manau, kad pamokos mokykloje 9-12 kl. turėtų trukti 1 val., o 45 min. tik iki 9 kl.
9-12 kl. manau reikėtų didesnį dėmesį skirti politologijos, astronomijos ir astrologijos, psichologijos, filosofijos pamokoms + bazinėms pamokoms (lietuvių k., matematika, užsienio kalbos, etika/tikyba) + bendram išprusimui (geografija, fizika, biologija ir chemija, informatika) + kiti dalykai. Iš esmės kažkas panašaus jau daroma su 11-12 kl. mokiniais, nes jie gali pasirinkti dalykus ir jų lygius. Bet manau būtų geriau, kad jau 8-9 kl. mokiniams būtų leidžiama pasirinkti 1-3 dalykus iš kelių. O 9-12 kl. mokiniams būtų vis didesnė pasirinkimo laisvė. 12-oje klasėje labai pasigedau kokybiško parengimo, nes mokytojai su 12-okais per mažai stengiasi, dalykai per daug įprasti (gal 12-oje klasėje išvis nereikėtų mokytis dalykų, kurių egzaminų nebus laikoma..?).
Komentuoti:
-
Už ką turėčiau neigiamai tave vertinti, Amiko?
O dėl lietuviškos švietimo sistemos bruožo - teorinių žinių gausos be praktinio jų pagrindimo - sutinku. Jei suteikiamų žinių kiekiu tikrai nenusileidžiam vakarietiškai sistemai, tai praktiniu jų pritaikymu ar išugdytu gebėjimu interpetuoti, kurti - tikrai nusileidžiam, ir stipriai. Teko studijuoti ir man Vakarų Europoje (Vokietija), tad skirtumą pajutau savo paties kailiu. O skirtumai visame kame - pradedant švietimo įstaigų darbo principu, baigiant studentų požiūriu į studijas.
Komentuoti:
-
Parašė LBP Rodyti pranešimąNa, o studijuoti ir studentauti yra du skirtingi dalykai : )
"Studijuoti" - mokytis aukštojoje mokykloje, būti studentu. "Studentauti" - tiesiog būti studentu. www.lkz.lt Taigi žodis "studijuoti" savaime aprėpia ir žodžio "studentauti" reikšmęParašė LBP Rodyti pranešimąAmiko, atrodo labai susikaustęs žmogus esi.
p.s., norėčiau iš qwe ir LBP po vieną neigiamą įvertį innuendo jau kaip ir atsiskaitėPaskutinis taisė Ametistas; 2009.11.05, 18:02.
Komentuoti:
-
Puikus ivertis amiko, dekui, kad dar ir paaiskinai
Tu taip nesisielok, kad i tave kaikurie neziuri kaip i koki staba ar visuotinai sektina pavyzdi. Ne visiem juk duota kiekviena sakini nagrinejant strukturiskai dar ir mastyti placiau tuo paciu
Komentuoti:
-
Na, o studijuoti ir studentauti yra du skirtingi dalykai : )
Amiko, atrodo labai susikaustęs žmogus esi.
Komentuoti:
-
Parašė qwe Rodyti pranešimąO tu nepagalvojai, kad VISI tai cia turima omenyje studentus, o ne apskritai visa populiacija? Atrodo VDU turetu ne tik sausa teorija i galvas kalt, bet ir mokyt mastyt placiau.. Bet gal cia kitus, o ne filologus to moko
Komentuoti:
-
Parašė amiko Rodyti pranešimąTai ten dauguma kasininkių, sandėlininkų, virėjų, vairuotojų, santechnikų ir kitų sričių darbuotojų, kur nereikia universitetinio išsilavinimo jį turi? Kaip čia taip žmonės save nusipigina? Paprastai žmogus, baigęs universitetą, save vertina kaip mokslo žmogų, tad ir darbą dirba pagal savo vertę (žinių ir išsimokslinimo prasme).
p.s., studijuoti ir studentauti, tai vienas ir tas pats
Komentuoti:
-
Parašė innuendo Rodyti pranešimąAirijoje visi ir studijuoja ir studentauja. Nuo pradžios univero iki galo .
p.s., studijuoti ir studentauti, tai vienas ir tas pats
Komentuoti:
-
Parašė Wycka Rodyti pranešimąAmiko, sorry, bet rašai daugiau negu žinai Lietuvoje vidurinėse mokyklose/gimnazijose taip pat yra dėstoma ir psichologija, ir filosofija, ir politologija. Mokiniams yra tam tikras skaičius privalomų dalykų ir laisvai pasirenkamų. Vat visi šie trys dalykai priklauso prie laisvai pasirenkamų. Jeigu susidaro grupė (atrodo, nuo 5 žmonių) — privalo dėstyti, bet niekas 'neatidarys' naujos disciplinos dėstymo tik todėl, kad vienas ar du mokiniai to įsigeidė.
Žinoma, kad mokiniai bėga iš pamokų dalinai todėl, kad jose labai nuobodu. O ką mokytojams ir mokyklų administracijoms daryti, jeigu klasėje yra priversti sukomplektuoti po 30 ir dar daugiau mokinių? O ką padaryti ir kaip kažką naujo sugalvoti, jeigu valandinis tarifas toks mažas, kad mokytojai priversti dirbti 1,5-2 etatais? Pabandykite atlikti eksperimentą: bent 1 metus kiekvieną darbo dieną užimkite (vedžiokite, valgydinkite, dresuokite) 30 skirtingos veislės šunų po 16h. Įdomu, kiek kūrybiškumo liks kad ir po 2mėn. ir ar šunys nepradės staugti Jus vos pamatę?
Gimnazija neparuošė? O kur pats buvai? Bėgai iš nuobodžių pamokų? Manai, kad žinios yra skystis, o mokinys — indas; taigi mokytojo darbas tėra pripildyti tą indą? Jeigu viskas būtų taip paprasta, nereikėtų net švietimo sistemos
Nu nieko tvirtinti nesiruošiu, bet aš VU baigiau istoriją. Be valstybinės kalbos, kurią ir taip puikiai visi mokėjome, mokėmės/studijavome anglų (kai kas vokiečių), lenkų ir lotynų kalbas. Dar nedaug trūko, kad būčiau išklausęs ir olandų kalbos kursą. Beje, net neabejoju (manau, forumietis daktaras patvirtins), kad KMU studentai 'gerokai padraugauja' su lotynų kalba. Beje, tau, amiko, turėtų būti dėstoma ir latvių bei lotynų kalbos Tiesiog neįsivaizduoju, kaip Lietuvoje galima gauti bakalaurą nemokant nė vienos užsienio kalbos (nebent nusipirkti ar su kuo nors permiegoti)?
Beje, tarp žodžių 'išsimokslinimas' ir 'išsilavinimas' yra labai nedidelis skirtumas
Šiuo metu aš moku anglų (3 lygis), rusų (tik vidurinėje mokykloje, todėl moku labai prastai), kinų (1 lygis), lietuvių gestų (1 lygis) ir esperanto (2 lygis + pažymėjimas, suteikiantis teisę mokyti kitus) kalbas. Dabar studijuoju lotynų kalbą, kitais metais bus ir latvių
Komentuoti:
-
Parašė amiko Rodyti pranešimąMan patinka, kad Airijoje mokoma politologijos. Mano nuomone, Lietuvoj turėtų būti skirtas didesnis dėmesys į užsienio kalbų mokymą. Reikėtų psichologijos, filosofijos, politologijos dalykų vyresnėms klasėms. Kita vertus, kaip visa tai sugrūsti į tvarkaraštį?
Parašė amiko Rodyti pranešimąKuo daugiau pamokų ant mokinių pečių kraunama, tuo dažniau jie bėga iš pamokų. Turbūt reikėtų keisti visą sistemą, mokymosi rezultatų siekti ne per informacijos gausą, bet per gilinimąsi į žinias. Jei pamokos būtų įdomios, gal jų galėtų būti daugiau ir tikėtis, kad mokiniai iš jų nebėgs?
Parašė amiko Rodyti pranešimąBet yra dar viena problema - įstojęs į universitetą sulaukiu netiesioginių (visai grupei, visiems studentams) skirtų priekaištų iš dėstytojų, kad mūsų išsilavinimas ir žinios yra nepakankamos. Kitaip tariant - gimnazija, kurioje mokiausi manęs neparengė pakankamam universiteto pradžios išsilavinimui ir taip yra su dauguma studentų.
Parašė amiko Rodyti pranešimąMano nuomone, Lietuvos universitetuose taip pat pakanka laisvės kūrybiškumui, kritiškumui ir analitiniam mąstymui. Na gal ne visuose, nes VU, KMU, KTU, VGTU yra labiau Rytietiško tipo universitetai, kuriuose pagrindinis tikslas - stipriai paruošti studentus. Aš studijuoju VDU, kur studijos nėra sudėtingos ir jie patys deklaruoja, kad studijų sistema sukurta pagal Vakarų stilių. Man tai patinka ir iš tiesų matyti, kad VDU skatina studentų saviraišką. Taigi labai gerai, kad Lietuvoj yra kelių švietimo tipų universitetų.
Parašė amiko Rodyti pranešimą"Baigęs universitetą dažnas jaunas žmogus temoka vieną užsienio kalbą, o dalis apskritai nemoka nė vienos! " - Tiesa. Tokie universitetai, kaip KTU, KMU, VU specializuojasi į labai siaurą sritį (tą specialybę) ir dauguma paskaitų yra būtent iš to dalyko, žinios gilinamos iš visų pusių, bet tik apie tą specialybinį dalyką. O štai VDU, kuris remiasi Vakarų švietimo sistema, ruošia plataus suvokimo studentus, kurių išsilavinimas gerokai lenkia KTU, KMU ir VU studentus, bet atsilieka išsimokslinimo lygiu. Tai Vakaruose, įsivaizduoju, yra kažkas panašaus, kaip ir VDU.
Beje, tarp žodžių 'išsimokslinimas' ir 'išsilavinimas' yra labai nedidelis skirtumas
Komentuoti:
-
Parašė amiko Rodyti pranešimąTai grįžtant prie Lietuvos ir Airijos švietimo lyginimo. Galbūt Airijoje universitetai ruošia žemesniu lygiu, jei vidurinėje mokykloje mokomasi daugiau praktinių, o ne teorinių dalykų. Juk kiekviena rimtesnė specialybė reikalauja pirmiausia labai kokybiškų teorinių žinių pagrindo, o tik po to praktinių. Lietuvoje kolegijos nuo universitetų mažai kuo skiriasi. Kolegijose daugiau yra praktinio mokymo, o universitete - teorinio. Netgi manau, kad Lietuvos kolegijose yra intensyvesnis mokymosi kursas, bet pasiekiamas mažesnis to dalyko išmanymas, nes kolegija - 3 metai (teorija + praktika), o universitete po 4 metų įgyjamos tik teorinės, po 6 metų - dar ir praktinės žinios.
Beje, kiek Airijoje trunka studentavimas? Ir koks ten skirtumas tarp universitetų ir koledžų.
Skirtumai tarp universitetų ir koledžų yra tie, kad universitete gauni aukštesnį išsilavinimą ir gauni gilesnes žinias. Bet dauguma į koledžą stoja, negavę balų į universitetą ir dauguma pabaigę koledžą pereina ten. Nesu koledže studijavus, žinojau kuriame universitete noriu studijuot nuo devintos klasės.
Airijoje visi ir studijuoja ir studentauja. Nuo pradžios univero iki galo .
Komentuoti:
-
Parašė Berliner Rodyti pranešimąSeniau mano mąstymas buvo maždaug toks: kokie mes protingi būnam kai baigiam mokyklą, kiek visko daug žinom. O tie visi Vakarų Europoj ir ypač Amerikoj tai tokie kvaili. Bet kuo daugiau keliauju, tuo labiau suprantu, kad mūsų mokslo sistema (tiek mokykloje, tiek universitete) nėra gėra. Dėl to, kad viskas paremta faktų, teorijų iškalimu. Ką tas duoda? Lengvai galima patikrinti žinias, tačiau nėra jokio kūrybiškumo, kritiškumo ir analitinio mąstymo. Žmonės bijo klausti klausimų, bijo kritikuoti ir diskutuoti. Baigęs universitetą dažnas jaunas žmogus temoka vieną užsienio kalbą, o dalis apskritai nemoka nė vienos!
Studijuoju ekonomiką. Geriausiam Lietuvos universitete (as they say). Iki tol, kol neišvažiavau mainams užsienyje, aš neturėjau apskritai jokio bendro supratimo kaip ta ekonomika veikia. Žinojau daug sąvokų ir apibrėžimų, o egzaminui išlaikyti ir gauti 10 to ir užtekdavo (egzaminas - testas su 30 klausimų, galima naudotis knyga).
Metus studijavau Olandijoje. Ten viskas buvo paremta projektų grupėse vykdymu. Per paskaitas pateikiama labai mažai teorijos ir tiesiog kurso metu tarkim reikai išanalizuoti kokią įmonę, jos finansinę situaciją. Tiesiog sėdi su žmonėmis ir žiūri, kaip tas veikia, kaip anas veikia, kaip įmonė atrodo pagal tą ar aną rodiklį, kaip lyginasi su vidurkiu. Diskutuoji, kritikuoji kitų grupės narių požiūrį, ieškai gerų atsakymų Tada apibendrini visą informaciją ir žiūri kas gaunasi, ką visa ta informacija sako. Lietuvoj tokio darbo nebūdavo. Mūsų Lietuviški "praktikos" darbai didžiąja dalimi remdavosi kažkokių skirtingų teorijų išrašymu iš knygų ir lyginimu. Ką tas duoda? Nežinia.
Kad ne viskas skambėtų taip niūriai galiu tik pasakyti, kad nepaisant tokios mokslo sistemos yra tikrai daug lietuvių, kurie yra puikūs savo srities žinovai, kritiški ir kūrybiški. Deja daugiau tokių sutikau užsienyje nei Lietuvoje.
Bet universiteto sistema man patinka - pakanka tiek teorijos, tiek ir praktinių gebėjimų lavinimo (o esu dar tik bakalaurantas, magistrantai paprastai didesnį dėmesį skiria praktikai). Mano nuomone, Lietuvos universitetuose taip pat pakanka laisvės kūrybiškumui, kritiškumui ir analitiniam mąstymui. Na gal ne visuose, nes VU, KMU, KTU, VGTU yra labiau Rytietiško tipo universitetai, kuriuose pagrindinis tikslas - stipriai paruošti studentus. Aš studijuoju VDU, kur studijos nėra sudėtingos ir jie patys deklaruoja, kad studijų sistema sukurta pagal Vakarų stilių. Man tai patinka ir iš tiesų matyti, kad VDU skatina studentų saviraišką. Taigi labai gerai, kad Lietuvoj yra kelių švietimo tipų universitetų. O kalbant apie vidurines mokyklas - to beveik nėra (labai gaila).
"Žmonės bijo klausti klausimų, bijo kritikuoti ir diskutuoti." - Tikrai nepasakyčiau, o kas draudžia pasisakyt? Tikrai niekas. Nebent tavo mokykloje draudė Šiaip dauguma mokytojų skatina kalbėti per pamokas, reikšti mintis, tik va patys paaugliai yra per daug kompleksuoti ir savo mintysi prisikūrę sienų Vėliau iš to išaugama (kai kuriais atvejais - ne).
"Baigęs universitetą dažnas jaunas žmogus temoka vieną užsienio kalbą, o dalis apskritai nemoka nė vienos! " - Tiesa. Tokie universitetai, kaip KTU, KMU, VU specializuojasi į labai siaurą sritį (tą specialybę) ir dauguma paskaitų yra būtent iš to dalyko, žinios gilinamos iš visų pusių, bet tik apie tą specialybinį dalyką. O štai VDU, kuris remiasi Vakarų švietimo sistema, ruošia plataus suvokimo studentus, kurių išsilavinimas gerokai lenkia KTU, KMU ir VU studentus, bet atsilieka išsimokslinimo lygiu. Tai Vakaruose, įsivaizduoju, yra kažkas panašaus, kaip ir VDU.
"Kad ne viskas skambėtų taip niūriai galiu tik pasakyti, kad nepaisant tokios mokslo sistemos yra tikrai daug lietuvių, kurie yra puikūs savo srities žinovai, kritiški ir kūrybiški. Deja daugiau tokių sutikau užsienyje nei Lietuvoje." - Net neabejoju, kad Lietuvoj studentai paruošiami geresniais to dalyko žinovais (nes turi daugiau teorinių žinių), bet iki visos laimės lieka, rodos, nedidelis, bet labai slidus žingsnis - praktikos trūkumas. Studentas tiesiog moka daug teorijos, bet nemoka jos pritaikyt. Su šiuo dalyku turbūt visi sutinkame...
Komentuoti:
Komentuoti: