Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Autonominis transportas

Collapse
X
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Arunasx
    pradėjo temą Autonominis transportas

    Autonominis transportas

    Manau laikas sukurti atskirą temą, kadangi svarstomas šio transporto reglamentavimo įstatymas ir įvyko demonstracija:

    Lietuvoje skinasi kelią savivaldžių automobilių įteisinimas
    https://www.vz.lt/verslo-aplinka/201...iu-iteisinimas

    Vilniuje važinėjo pirmasis savivaldis automobilis
    Tokius autobusiukus Prancūzijos įmonė „Arma“ gamina lygiai dvejus metus. 15 vietų savivaldis elektromobilis gali važiuoti 45 km/val. greičiu, jo 15 kW nominalios galios varikliui energiją tiekia 33 kWh talpos LiFePO4 tipo akumuliatoriai. Pastarųjų įkrovimas trunka vidutiniškai 8 valandas, tačiau gamintojai tvirtina, kad vienos įkrovos pakanka maždaug 9 valandų darbui.
    Nuo 2016 metų balandžio 6 „Navya Arma“ autobusiukai naudojami Prancūzijoje esančios Sivo atominės elektrinės teritorijoje. Tų pačių metų liepos mėnesį du automobiliai pradėti naudoti Šveicarijoje, Siono mieste. O 2016 m. rugsėjį pradėti eksperimentiniai tokių savivaldžių autobusų reisai Prancūzijoje, Lione.
    2017 metų gegužę bandomieji maršrutai atidaryti Zalcburge, Austrijoje. Praėjusią savaitę būtent tokie autobusai pradėjo važinėti ir JAV miestuose Los Andžele bei Las Vegase. Pastarajame pirmoji savavaldžio automobilio diena paženklinta eismo įvykiu, kai autobusiukas susidūrė su staiga į kelią išvažiavusiu sunkvežimiu.
    ...
    VĮ „Susisiekimo paslaugos“ atstovai VŽ paaiškino, kad buvo įdomiai išaiškintas teisinis pagrindas šio savivaldžio automobilio važinėjimui viešaisiais keliais. Pateikus užklausą policijai, gauta išvada, kad Lietuvoje reglamentuojamas tik reikalavimas automobiliui atitikti techninį saugumo reglamentą, tačiau niekur nėra įtvirtintas reikalavimas, kad automobilį turi vairuoti vairuotojas. Todėl savivaldžio automobilio dalyvavimas eisme nėra draudžiamas, nors bet koks eismo įvykis sukeltų precedento neturinčius teisinius procesus.
    https://www.vz.lt/transportas-logist...is-automobilis
    https://www.youtube.com/watch?v=cZ0K6otzqIE
    Paskutinis taisė Arunasx; 2017.11.15, 18:21.

  • Creatium
    replied
    Tesla Autonomy Day transliacija: https://www.youtube.com/watch?v=Ucp0TTmvqOE

    Labai įdomu pažiūrėti.

    Vienas įdomus dalykas, kurį pasakė Muskas: LIDAR sistemos, kaip pagrindinis duomenų šaltinis, yra miręs dalykas ir visos įmonės, kurios juos bando naudoti anksčiau ar vėliau jo atsisakys. Tesla viską stato ant vaizdo atpažinimo + papildomų duomenų (radarų, ultragarsinių sensorių, GPS).

    Komentuoti:


  • Arunasx
    replied
    R. Masiulis: Lietuva pasiruošusi 5G ryšio ir autonominių automobilių plėtrai https://madeinvilnius.lt/verslas/tec...biliu-pletrai/ .
    Lietuva ryžtingai sieks 5G ryšio plėtros įgyvendinimo, per susitikimą su JAV Prekybos departamento Nacionalinės telekomunikacijos ir informacijos administracijos pareigūnais žadėjo susisiekimo ministras Rokas Masiulis. Su „Volkswagen Group of America“ ir „Audi of America“ atstovais kalbėjosi dėl autonominių automobilių technologijos ir infrastruktūros plėtros. „Skatiname Lietuvos rinkoje veikiančius mobiliojo ryšio operatorius kuo greičiau pradėti diegti šią sistemą. (…)
    Lietuva yra pasiryžusi sparčiai žengti pirmyn, kad turėtų pilnai veikiančią sistemą“, – pranešime spaudai cituojamas R. Masiulis. Anot R. Masiulio, Lietuva yra pasiryžusi diegti inovacijas transporto sektoriuje, viena iš jų – autonominių automobilių technologijos plėtra. Teisinė bazė, apibrėžianti tokių transporto priemonių testavimo sąlygas ir procesą bei jų dalyvavimą viešajame eisme, paruošta dar 2017 metais. Tada atlikti ir pirmieji bandymai. „Plečiant autonominių automobilių eksploatavimui reikiamą infrastruktūrą, Lietuva kartu su kaimyninėmis šalimis kuria pirmąjį Baltijos šalyse 5G koridorių, kuris bus pritaikytas autonominių transporto priemonių judėjimui. Dar du tokius koridorius planuojame įgyvendinti didžiausiose ir aktyviausiai naudojamose Lietuvos magistralėse“, – susitikimų metu sakė R. Masiulis. Pasak jo, ES vis sparčiau žengiant 5G ryšio diegimo link, Lietuva tapo viena pirmųjų šalių, pradėjusių intensyviai ruoštis 5G ryšio plėtrai.
    Susisiekimo ministerijos inicijuota viešojo sektoriaus ir verslo ekspertų grupė iki metų pabaigos turi parengti 5G ryšio plėtros gaires, apimsiančias įrangos saugumo taisykles, sistemos diegimo sąlygas, 5G ryšio plėtrą pagrindiniuose šalies transporto koridoriuose, investicinės aplinkos kūrimą, turimų tinklų modernizavimą. 5G ryšio plėtros finansavimas numatytas ir ES 2021-2027 finansinėje perspektyvoje, o per artėjančius kelerius metus didžiausias dėmesys bus skiriamas sistemos diegimo pasiruošimo darbams. Šiais metais ketinama parengti 5G ryšio plėtros keliuose žemėlapį. Tikimasi, kad 5G keliuose įgyvendinimas prasidės 2021 metais.

    Komentuoti:


  • Creatium
    replied
    Yandex autonominis taksi CES parodos metu, pavežėjimai mieste: https://www.youtube.com/watch?v=gfWjsKsEry0

    Komentuoti:


  • Creatium
    replied
    Tesla prisuko jau 1 mlrd. autonominių mylių:

    Tesla owners have driven 1 billion miles with Autopilot activated
    Tesla’s global fleet recently reached half a million vehicles, and all of them added over the past three years have been equipped with Autopilot hardware, which has been gathering data for Tesla’s driver assist program.

    The automaker now says that the Tesla owners have driven 1 billion miles with Autopilot activated as of today.

    Tesla says that it represents “10% of the total mileage driven by Tesla vehicles to date”, but it doesn’t mean that current Tesla drivers use Autopilot for 1 in 10 miles.

    It’s 10% of all the mileage of Tesla’s fleet, including vehicles that were not equipped with Autopilot hardware and those that have the hardware, but the owners didn’t buy Autopilot.

    <..>

    Komentuoti:


  • Creatium
    replied
    Tesla pradėjo savininkams siųsti v9 atnaujinimą, kuris įgalina automobilių autopilotus važiuoti savarankiškai iki nurodytos vietos. Kiek mačiau Youtube testavimų iš žmonių, tai automobilis pats aplenkia kitus, gali naudotis greitkelių rampomis ir pan. Aišku, čia dar vis tiek nėra tas pats galutinis autopiloto variantas, 5 lygis, bet stiprus žingsnis pirmyn.

    https://www.youtube.com/watch?v=HYUnJos5Nqs (čia dabar bando su kažkokiu nustatymu, kuris prašo patvirtinti juostų keitimą).

    Komentuoti:


  • Creatium
    replied
    Net vienos arklio galios neturi

    Komentuoti:


  • Eikantas X
    replied
    Ekologiškas autonominis transportas šnd VLN, ant Žirmūnų tilto:

    Click image for larger version

Name:	DSC_1615.JPG
Views:	1
Size:	211,1 kB
ID:	1640012

    Click image for larger version

Name:	DSC_1617.JPG
Views:	1
Size:	288,9 kB
ID:	1640013
    Click image for larger version

Name:	DSC_1618.JPG
Views:	1
Size:	205,8 kB
ID:	1640014

    Komentuoti:


  • Grande Papa
    replied
    Parašė mantasm Rodyti pranešimą

    Turiu omeny, kad Volvo turi ir savo nuosavą autonominio transporto programą.
    O Uber savo žaisliukus montuoja ant standartinių gamyklinių Volvo.
    Pvz Volvo turi leidimą Švedijoje testuoti keliuose autonomines. Neteko girdėti apie Uber testus Švedijoje.
    Pažiūrėjau ir pasirodo kad klydau. Yra grynai taip kaip rašai.

    Čia po mirtinos Uber/Volvo avarijos:
    Uber equipped the vehicle with its own autonomous-driving hardware for testing purposes. Aptiv, the company that makes cameras and radar equipment that comes standard on the Volvo, said "We don't want people to be confused or think it was a failure of the technology that we supply for Volvo, because that's not the case."

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė Grande Papa Rodyti pranešimą

    Būtent taip ir yra.
    Volvo gamina, o Uber testuoja/naudoja.
    Turiu omeny, kad Volvo turi ir savo nuosavą autonominio transporto programą. O Uber savo žaisliukus montuoja ant standartinių gamyklinių Volvo.

    Pvz Volvo turi leidimą Švedijoje testuoti keliuose autonomines. Neteko girdėti apie Uber testus Švedijoje.

    Komentuoti:


  • Grande Papa
    replied
    Parašė mantasm Rodyti pranešimą
    Gal klystu, bet lyg Volvo dirba atskirai, o Uber tik naudoja jų įprastus automobilius kaip platformą perdarymui? Uber darbo etika sunkiai suderinama su Volvo
    Būtent taip ir yra. Volvo gamina, o Uber testuoja/naudoja.
    Ir kiek žinau Uber po ilgų svarstymų pasirinko Volvo ir jeigu bandymai pasiteisins, pirks 20+ tūkstančių self-driving XC90. Bet šitas dar negreitai...

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Gal klystu, bet lyg Volvo dirba atskirai, o Uber tik naudoja jų įprastus automobilius kaip platformą perdarymui? Uber darbo etika sunkiai suderinama su Volvo

    Komentuoti:


  • Grande Papa
    replied
    Iš viso yra 5 lygiai, level 5 yra pilna autonomija.
    • Tesla, Cadillac (GM) ir dauguma kitų kol kas ant level 2.
    • Audi, BMW, Mercedes ir Volvo ant level 3. Audi net paleido level 3 į rinką (naujas A8). 2018 Mercedes S-class irgi turės level 3.
    • Volvo eksperimentus daro su beveik level 4 self-driving Uber.
    • Man atrodo kol kas pirmauja Waymo/ Google (level 4).

    Click image for larger version  Name:	201683_Uber launches self-driving pilot in San Francisco with Volvo Cars.jpg Views:	1 Size:	393,2 kB ID:	1633637
    Click image for larger version  Name:	download.jpeg Views:	1 Size:	39,5 kB ID:	1633638


    Paskutinis taisė Grande Papa; 2018.04.10, 13:48.

    Komentuoti:


  • dondc
    replied
    Tesla says Model X vehicle in crash that killed Apple engineer Walter Huang was on autopilot
    http://www.scmp.com/news/world/unite...apple-engineer
    On Friday the company tried to explain the March 23 crash that killed Walter Huang, an Apple engineer whose electric SUV was on Autopilot mode when it crashed into a median on Highway 101 in Mountain View, California.

    Komentuoti:


  • Creatium
    replied
    Waymo šiemet JAV Finikso mieste paleidžia autonominių automobilių pavežėjimo paslaugą. Taip pat pristato kartu su Jaguar naują I-Pace visiškai autonominį elektromobilį, kuris papildys Waymo auto parką.

    Video:



    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė Creatium Rodyti pranešimą
    Tikrai įdomu kas čia atsitiko. Kad vairuotojas neatliko savo darbo - faktas ir ko gero gaus per galvą geru plaktuku. Bet va automobilis kodėl nesuveikė? Uber kiek žinau naudoja lazerius aplinkai stebėti, tad tikrai turėjo pamatyti.

    Dar įdomu ar automobilis bandė stabdyti ar ne.
    Kažkuriam straipsnyje buvo minėta, kad nebuvo jokių bandymų stabdyti. T.y. sensoriai visiškai neužfiksavo kliūties.

    Komentuoti:


  • jpou
    replied
    Uberis naudoja LIDAR sensorius, kurie turejo "pamatyti" kliuti ant kelio ir esant blogam matomumui. Kas is tikruju atsitiko turbut suzinosime dar negreitai. Jei tai butu tik mazas "bug'as", Uberis nebutu sustabdes visos bandymu programos.

    Komentuoti:


  • Creatium
    replied
    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

    Turbūt sugedo, nes Volvo šiaip turi kliūtis atpažįstančias sistemas, kurios sustabdo automobilį. Šiuo atveju to dviratininko niekas netrukdė pastebėti.

    Tai va būtent. Turi Volvo + papildoma autonominė įranga. Iš ties įdomu.

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė Creatium Rodyti pranešimą
    Tikrai įdomu kas čia atsitiko. Kad vairuotojas neatliko savo darbo - faktas ir ko gero gaus per galvą geru plaktuku. Bet va automobilis kodėl nesuveikė? Uber kiek žinau naudoja lazerius aplinkai stebėti, tad tikrai turėjo pamatyti.

    Dar įdomu ar automobilis bandė stabdyti ar ne.
    Turbūt sugedo, nes Volvo šiaip turi kliūtis atpažįstančias sistemas, kurios sustabdo automobilį. Šiuo atveju to dviratininko niekas netrukdė pastebėti.


    Komentuoti:


  • Creatium
    replied
    Tikrai įdomu kas čia atsitiko. Kad vairuotojas neatliko savo darbo - faktas ir ko gero gaus per galvą geru plaktuku. Bet va automobilis kodėl nesuveikė? Uber kiek žinau naudoja lazerius aplinkai stebėti, tad tikrai turėjo pamatyti.

    Dar įdomu ar automobilis bandė stabdyti ar ne.

    Komentuoti:

Unconfigured Ad Widget

Collapse
Working...
X