Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Autonominis transportas

Collapse
X
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Autonominis transportas

    Manau laikas sukurti atskirą temą, kadangi svarstomas šio transporto reglamentavimo įstatymas ir įvyko demonstracija:

    Lietuvoje skinasi kelią savivaldžių automobilių įteisinimas
    https://www.vz.lt/verslo-aplinka/201...iu-iteisinimas

    Vilniuje važinėjo pirmasis savivaldis automobilis
    Tokius autobusiukus Prancūzijos įmonė „Arma“ gamina lygiai dvejus metus. 15 vietų savivaldis elektromobilis gali važiuoti 45 km/val. greičiu, jo 15 kW nominalios galios varikliui energiją tiekia 33 kWh talpos LiFePO4 tipo akumuliatoriai. Pastarųjų įkrovimas trunka vidutiniškai 8 valandas, tačiau gamintojai tvirtina, kad vienos įkrovos pakanka maždaug 9 valandų darbui.
    Nuo 2016 metų balandžio 6 „Navya Arma“ autobusiukai naudojami Prancūzijoje esančios Sivo atominės elektrinės teritorijoje. Tų pačių metų liepos mėnesį du automobiliai pradėti naudoti Šveicarijoje, Siono mieste. O 2016 m. rugsėjį pradėti eksperimentiniai tokių savivaldžių autobusų reisai Prancūzijoje, Lione.
    2017 metų gegužę bandomieji maršrutai atidaryti Zalcburge, Austrijoje. Praėjusią savaitę būtent tokie autobusai pradėjo važinėti ir JAV miestuose Los Andžele bei Las Vegase. Pastarajame pirmoji savavaldžio automobilio diena paženklinta eismo įvykiu, kai autobusiukas susidūrė su staiga į kelią išvažiavusiu sunkvežimiu.
    ...
    VĮ „Susisiekimo paslaugos“ atstovai VŽ paaiškino, kad buvo įdomiai išaiškintas teisinis pagrindas šio savivaldžio automobilio važinėjimui viešaisiais keliais. Pateikus užklausą policijai, gauta išvada, kad Lietuvoje reglamentuojamas tik reikalavimas automobiliui atitikti techninį saugumo reglamentą, tačiau niekur nėra įtvirtintas reikalavimas, kad automobilį turi vairuoti vairuotojas. Todėl savivaldžio automobilio dalyvavimas eisme nėra draudžiamas, nors bet koks eismo įvykis sukeltų precedento neturinčius teisinius procesus.
    https://www.vz.lt/transportas-logist...is-automobilis
    https://www.youtube.com/watch?v=cZ0K6otzqIE
    Paskutinis taisė Arunasx; 2017.11.15, 19:21.

    #2
    Lietuvoje įteisinami savivaldžiai automobiliai

    https://www.vz.lt/transportas-logist...i-automobiliai

    Comment


      #3
      „nVidia“ pasiryžo tapti didžiausiu taksistų ir sunkvežimių vairuotojų siaubu
      Jensenas Huangas, su dviem kolegomis įkūręs „nVidia“ prieš 24 metus ir pavertęs ją didžiausiu žaidimams skirtų vaizdo plokščių gamintoju pasaulyje, Las Vegase paskelbė apie naujas partnerystes su bendrovėmis „Volkswagen“ ir „Uber“, kurios savo automobiliuose naudos „nVidia“ aplinkos vaizdo apdorojimo ir vairavimo sprendimų priėmimo programinę bei techninę įrangą. Ne mažiau svarbi pranešimo dalis buvo tai, kad savavaldžiams automobiliams skirti procesoriai, pavadinti „Xavier“, jau yra daugiau ar mažiau parengti naudoti ir automobilių gamintojams jau pradedamos tiekti pirmosios bandomosios plokštės, automobiliams suteikiančios 3 bei 4 lygio autonominio vairavimo galimybę. Tai reiškia, kad automobiliai dar bus su vairu, tačiau vairuotojas galės be baimės paleisti vairą iš rankų ar netgi apskritai pasitraukti nuo vairo, o automobilio kompiuteris, iš anksto įvertinęs artėjant nenumatytą situaciją, pasišauks vairuotoją į pagalbą, o jos nesulaukęs saugiai sustabdytų automobilį. „Xavier“ procesoriai pasižymi tokiomis milžiniškomis vaizdo apdorojimo galimybėmis, kad automobiliui praktiškai nereikės „debesinės“ kompiuterijos pagalbos – viskas bus apdorojama tiesiai automobilyje, kuris tuo pačiu metu taps ir savotišku superkompiuteriu, savo skaičiuojamosiomis galimybėmis aplenksiančiu net galingiausius šiandienos žaidimų kompiuterius.
      https://www.15min.lt/mokslasit/strai...ubu-646-907670

      Comment


        #4
        Automagistralėje Vilnius-Kaunas atlikti savivaldžių automobilių bandymai

        Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) užsakymu kelyje A1 Vilnius–Kaunas buvo įgyvendintas bandomasis projektas, kurio metu sėkmingai atlikti automobilio ir infrastruktūros komunikavimo įrangos (angl. Vehicle to Infrastructure interaction V2I) bandymai.
        „Naudojant V2I įrangą, keičiamasi duomenimis tarp transporto priemonių ir kelių infrastruktūros, panaudojant bevieles ryšio priemones. Pagrindinė informacija siunčiama ir gaunama realiuoju laiku, siekiant padėti visiems kelių naudotojams ir eismo informaciniams centrams priimti sprendimus. Bandymų metu, naudojant V2I įrangą A1 kelyje Vilnius–Kaunas, informacija apie keliuose vykdomus darbus, oro sąlygas, greičio apribojimus realiuoju laiku buvo perduodama į transporto priemones, o iš transporto priemonių gauti daviklių duomenys – į Eismo informacijos centrą“, – rašoma LAKD pranešime.
        Šios sistemos tikslas – realiuoju laiku, perduodant signalu duomenis į automobilį, pranešti apie kelyje esančias kliūtis. Taip pat ši sistema gali veikti ir priešingai: įrenginiai keliuose gali būti prijungiami prie elektroninių automobilių sistemų, nuskaitoma jutiklių informacija ir gauti duomenys (pvz., rūko žibintų, priekinio stiklo valytuvų ir avarinės signalai) siunčiami į kelyje esančią įrangą.
        „Vis labiau besivystančios komunikacijos pasaulyje transporto priemonių, vairuotojų ir eismo informacinių centrų apsikeitimas informacija yra būtinybė. Šia technologija siekiama žengti pirmąjį žingsnį savivaldžių transporto priemonių link, sukurti ir išbandyti sistemas, būtinas ateities transporto plėtrai“, – rašoma LAKD pranešime.
        https://www.vz.lt/transportas-logist...biliu-bandymai

        Comment


          #5
          Jau kitamet – savivaldžiai automobiliai Vilnius–Kaunas kelyje https://www.delfi.lt/auto/autonaujie....d?id=77457087

          Comment


            #6
            „Uber“ savavaldis automobilis mirtinai partrenkė pėsčiąją

            Reikia suprasti, kad klaida buvo automobilio, ne pėsčiosios? Reikia tikėtis, kad tokios naujienos nestabdys progreso.

            Comment


              #7
              Parašė Creatium Rodyti pranešimą
              „Uber“ savavaldis automobilis mirtinai partrenkė pėsčiąją

              Reikia suprasti, kad klaida buvo automobilio, ne pėsčiosios? Reikia tikėtis, kad tokios naujienos nestabdys progreso.
              Kol neparodys vaizdo iraso - nebus aisku. Anot NYTimes - pescioji ejo ne per pereja vesdama dvirati:

              The Volvo was in self-driving mode with a human backup driver at the wheel when it hit 49-year-old Elaine Herzberg as she was walking a bicycle outside the lines of a crosswalk, police said. She died at a hospital.
              https://www.nytimes.com/aponline/201...-fatality.html

              Comment


                #8
                Parašė Creatium Rodyti pranešimą
                „Uber“ savavaldis automobilis mirtinai partrenkė pėsčiąją

                Reikia suprasti, kad klaida buvo automobilio, ne pėsčiosios? Reikia tikėtis, kad tokios naujienos nestabdys progreso.
                Policija sako atvirkščiai Police Say Uber Is Likely Not at Fault for Its Self-Driving Car Fatality in Arizona

                Būtų įdomu pamatyti video. Kitur komentaruose buvo, kad moteris vedėsi dviratį ir nešėsi daiktų. Jei tame yra tiesos, įdomu kaip sugebėjo taip greit bėgt... Žinat Uberį - nenustebčiau jei tiesiog per anksti į realų pasaulį paleista versija su požiūriu "meh, mes startupas ir mums viskas galima". Nebūtų pirmas kartas...

                Comment


                  #9
                  Video is autonominio Uberio per avarija:

                  https://twitter.com/TempePolice/stat...85098542833664

                  Comment


                    #10
                    Autonominių automobilių privalumas tas, kad turėtų padėti išvengti tokių incidentų, kai einama ne per perėją ir vairuotojas nėra pakankamai budrus. Čia arba sufeilino sensoriai, arba tiesiog jie buvo per daug primityvūs (naudojo tik vaizdo kamerą). Bet kuris kitas automobilis greičiausiai irgi būtų nutrenkęs tokį savižudį (nebent matomumas realus daug kartų geresnis už matomą vaizde).
                    Privalumas bent tas, kad incidentas paskatins dar labiau tobulinti sensorius, kad ir tamsoje puikiai veiktų.
                    Paskutinis taisė tomtom; 2018.03.22, 12:14.

                    Comment


                      #11
                      Tiesiog nesugebėjo laiku užfiksuoti/sustabdyti šiaip jau standartinėje situacijoje. Teoriškai robotas turėtų būti 10 kartų greitesnis ir pastabesnis nei žmogus vairuotojas.

                      Comment


                        #12
                        Tikrai įdomu kas čia atsitiko. Kad vairuotojas neatliko savo darbo - faktas ir ko gero gaus per galvą geru plaktuku. Bet va automobilis kodėl nesuveikė? Uber kiek žinau naudoja lazerius aplinkai stebėti, tad tikrai turėjo pamatyti.

                        Dar įdomu ar automobilis bandė stabdyti ar ne.

                        Comment


                          #13
                          Parašė Creatium Rodyti pranešimą
                          Tikrai įdomu kas čia atsitiko. Kad vairuotojas neatliko savo darbo - faktas ir ko gero gaus per galvą geru plaktuku. Bet va automobilis kodėl nesuveikė? Uber kiek žinau naudoja lazerius aplinkai stebėti, tad tikrai turėjo pamatyti.

                          Dar įdomu ar automobilis bandė stabdyti ar ne.
                          Turbūt sugedo, nes Volvo šiaip turi kliūtis atpažįstančias sistemas, kurios sustabdo automobilį. Šiuo atveju to dviratininko niekas netrukdė pastebėti.


                          Flickr

                          Comment


                            #14
                            Parašė Lettered Rodyti pranešimą

                            Turbūt sugedo, nes Volvo šiaip turi kliūtis atpažįstančias sistemas, kurios sustabdo automobilį. Šiuo atveju to dviratininko niekas netrukdė pastebėti.

                            Tai va būtent. Turi Volvo + papildoma autonominė įranga. Iš ties įdomu.

                            Comment


                              #15
                              Uberis naudoja LIDAR sensorius, kurie turejo "pamatyti" kliuti ant kelio ir esant blogam matomumui. Kas is tikruju atsitiko turbut suzinosime dar negreitai. Jei tai butu tik mazas "bug'as", Uberis nebutu sustabdes visos bandymu programos.

                              Comment


                                #16
                                Parašė Creatium Rodyti pranešimą
                                Tikrai įdomu kas čia atsitiko. Kad vairuotojas neatliko savo darbo - faktas ir ko gero gaus per galvą geru plaktuku. Bet va automobilis kodėl nesuveikė? Uber kiek žinau naudoja lazerius aplinkai stebėti, tad tikrai turėjo pamatyti.

                                Dar įdomu ar automobilis bandė stabdyti ar ne.
                                Kažkuriam straipsnyje buvo minėta, kad nebuvo jokių bandymų stabdyti. T.y. sensoriai visiškai neužfiksavo kliūties.

                                Comment


                                  #17
                                  Waymo šiemet JAV Finikso mieste paleidžia autonominių automobilių pavežėjimo paslaugą. Taip pat pristato kartu su Jaguar naują I-Pace visiškai autonominį elektromobilį, kuris papildys Waymo auto parką.

                                  Video:



                                  Comment


                                    #18
                                    Tesla says Model X vehicle in crash that killed Apple engineer Walter Huang was on autopilot
                                    http://www.scmp.com/news/world/unite...apple-engineer
                                    On Friday the company tried to explain the March 23 crash that killed Walter Huang, an Apple engineer whose electric SUV was on Autopilot mode when it crashed into a median on Highway 101 in Mountain View, California.

                                    Comment


                                      #19
                                      Iš viso yra 5 lygiai, level 5 yra pilna autonomija.
                                      • Tesla, Cadillac (GM) ir dauguma kitų kol kas ant level 2.
                                      • Audi, BMW, Mercedes ir Volvo ant level 3. Audi net paleido level 3 į rinką (naujas A8). 2018 Mercedes S-class irgi turės level 3.
                                      • Volvo eksperimentus daro su beveik level 4 self-driving Uber.
                                      • Man atrodo kol kas pirmauja Waymo/ Google (level 4).

                                      Click image for larger version  Name:	201683_Uber launches self-driving pilot in San Francisco with Volvo Cars.jpg Views:	1 Size:	393,2 kB ID:	1633637
                                      Click image for larger version  Name:	download.jpeg Views:	1 Size:	39,5 kB ID:	1633638


                                      Paskutinis taisė Grande Papa; 2018.04.10, 14:48.

                                      Comment


                                        #20
                                        Gal klystu, bet lyg Volvo dirba atskirai, o Uber tik naudoja jų įprastus automobilius kaip platformą perdarymui? Uber darbo etika sunkiai suderinama su Volvo

                                        Comment

                                        Working...
                                        X