Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Technikos muziejai Europoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    EE. Kohtla Kaevanduspark-muuseum

    Iš pradžių - praktinė informacija
    Nuo ano apsilankymo klanakasybos parke-muziejuje atsirado naujas lankytojų centras, apžvalgos bokštas
    Dabartinė bilietų kainos - 16 EUR arba 12 EUR tik už požeminę dalį; tada bilietas kainavo po 10 EUR.
    Kainos ir rezervacija: http://kaevanduspark.ee/eng/prices/

    Kohtla-Nõmme šachtos teritorijos maketas


    Ekskursijos vyksta kas valandą (gal savaitgaliais būna dažniau). Atvažiavę sužinojome, kad ekskursijos mums suprantama kalba reikės laukti 2 ar 3 valandas. Nutarėme taip ilgai nelaukti ir prisiplakėme prie suomių pensininkų eksursijos.

    Apie valandą uždaroje erdvėje bendravimas vyko suomiškai. Aišku tik, kad kai gidas kalbėjo vene-saksa (rusai-vokiečiai), jis pasakojo istorijas apie karą, o kai kartojo kivi-vesi (akmuo-vanduo) - tai apie sunkumus išgaunant skalūnus . Kalbos barjeras išvadavo nuo informacijos pertekliaus ir sąžinės graužimo, kad befotografuojant bus praleista kažkas iš gido pasakojimo.

    Viršuje - tipinė sovietinė gamybos aplinka










    Po trumpos ekskursijos viršuje apsirengiame ir užsidedame šalmus




    Comment


      Nusileidus nustebino platūs tuneliai, kuriais kažkada su skalūnais važinėjo elektriniai traukinukai








      Gidas nišose demonstravo veikiančią gavybos techniką






      Tie platūs tuneliai kažkuo priminė pasivaikščiojimus Mažino linijoje /La Ligne Maginot

      Comment


        EE. Kohtla Kaevanduspark-muuseum

        Šioje vietoje vanduo ir po kojomis, ir varva ant galvos


        Stalaktitai










        Technika puikiai veikia, tik uždaroje patalpoje daug triukšmo


        Comment


          EE. Kohtla Kaevanduspark-muuseum

          Kažkur šiuo metu pamatėme kitą eksursiją ir atsiprašę suomių grupės gido perėjome į kitą grupę. Ten iš Rytų Vokietijos pas Estijos rusus atvažiavo vokiečių moksleivių delegacija. Gidas kalbėjo rusiškai, vertėjas vertė į vokiečių kalbą - jau buvo galima visiems viską suprasti. Be to, moksleivių tempas buvo žymiai greitesnis.


          Kaevur - šachtininkas. Čia, atrodo, šachtininkų valgykla


          Dispetserinė


          Dar vienas technikos išbandymas. Trumpam buvo įjungtas ekskavatorius


          Tas aukštas jaunuolis laikantis uolienos gabalą - vertėjas, o šalia esantis žmogus - gidas




          Ekskursijos pabaigai - kelionė šachtininkų vagonėliais


          Vagonėliuose viename skyriuje sėdi po 4 susilenkusius žmones


          Ačiū už dėmesį

          Comment


            Ilgas savaitgalis Kijeve. Vienas iš aplankytų objektų - Kijevo Olego Antonovo valstybinis aviacijos muziejus.
            TripAdvisor šį muziejų paeikia tarp trijų labiasiai vertų aplankyti kijevo muziejų. Gal kiek perlenkta dėl trečios vietos, tačiau yra į ką pasižiūrėti

            Gūglinti, aišku geriau kitomis kalbomis:
            [UA] Київ, Державний музей авіації ім. О.К. Антонова
            [RU] Киев, Государственный музей авиации им. О.К. Антонова
            [EN] Kyiv Oleg Antonov State Aviation Museum

            Muziejaus tinkalapio pirmas puslapis

            http://aviamuseum.com.ua/ua

            Ekspozicijos schema


            Norint daugiau paskaityti apie lėktuvus, reikia pasirinkti kontruktorių biurą ir ten - lėktuvo modelį

            [UA] http://aviamuseum.com.ua/ua/exposition
            [RU] http://aviamuseum.com.ua/ru/exposition
            [EN] http://aviamuseum.com.ua/en/exposition


            Prieš pasakojant apie muziejų pirmiausia reikia pasakyti, kaip ten nusigauti.
            Aviacijos muziejus yra pietrytiniame Kijevo pakraštyje 9 km nuo centro, šalia Kijevo Žulianų (IEV) oro uosto .

            Žemėlapio pagrindas iš www.mapy.cz

            Kalbant apie susiekimą Kijeve visus tripadavaizerius su mikriukų ("maršrutkių") maršrutais ir patarimais dėl taksi galima išmesti iš operatyvinės atminties.
            Ten kol kas be konkurencijos veikia BOLT


            Važiavimo su BOLT kaina:
            > Chreščiatyko galas Besarabijos aikštėje - Aviacijos muziejus 8,5 km. Kaina 86 UAH / 2,96 EUR
            > Aviacijos muziejus - Chreščiatyko pradžia prie Dnipro viešbučio 9,5 km. Kaina 96 UAH / 3,31 EUR

            Anglų kalba važiuojant Kijeve nelabai padės susikalbėti. Rusų kalba per "niolika" minučių galima aptarti visas aktualijas - pradedant rinkimais ir baigiant patarimais dėl lankytinų objektų
            Vienas patarimas. Mašinoje geriau už akių neaptarinėti, kokiu drandalietu ir kokiomis koldobinomis esate vežami - vairuotojas gali suprasti lietuviškai. Vienas mūsų "Bolto" taksistas metus dirbo gastarbaiteriu Kaune, o kitas pasirodo Lietuvoje su verslo reikalais bent porą kartų per metus.

            Comment


              Kijevo valstybinis aviacijos muziejus / Київ, Державний музей авіації
              Foto 2019.07


              Praktinė informacija
              Darbo valandos: 10-19 (žiemą valandą trumpiau), antradieniais į lėktuvo vidų neleidžiama
              Bilieto kaina tik į teritoriją 60 UAH (2,07 EUR), pilnas biletas su leidimu užeiti į lėktuvų vidų 100 UAH (3,45 EUR)
              Aktualios kainos:
              - UA http://aviamuseum.com.ua/ua/cost/331-vartst,
              - EN http://aviamuseum.com.ua/en/cost/332-cost

              Mes pirkome pilną bilietą už 100 UAH; įėjus į lėktuvų vidų kaskart reikėdavo rodyti biletą, kad susimokėjome už pasiūrėjimą




              Bendras vaizdas
              Priekyje esanti rudas lėktuvas - seniausias eksponatas dar iš I pasaulinio karo laikų


              IL-76 ir Mig-29

              Comment


                Kijevo valstybinis aviacijos muziejus / Київ, Державний музей авіації

                Vaikštant po muziejų pirmiausia domino keleiviniai lėktuvai, kuriais teko skraidyti studentavimo laikais.
                Karinė technika nebuvo prioritetas lankant muziejų. Apie malūnsparnių modelių pavadinimus mano žinios apsiribojo tais modeliais, kai vaikystėje rinkau degtukų dėžučių etiketes ir pašto ženklus.
                Žmonėms, kurie negyveno anais laikais, muziejus tubūt turėtų būti mažiau įdomus.

                Pradžioje reikėjo atsikratyti nesąmoningo lyginimo su puikiu Vokietijos Sinsheimo muziejumi, kuriame kažkada teko būti.
                Čia viskas užfiksuota sovietmečio pabaigoje, kai Ukrainoje buvo išvystyta civilinių ir karinių lėktuvų pramonė, visų pirma AN modelių
                Šiek tiek liūdnas muziejus - "ostatki byloj prošlosti" (buvusios šlovės likučiai).

                Foto 2019.07
                Pirmoji alėja.
                Kairėje - keleiviniai lėktuvai, dešinėje - naikintuvai



                Naikintuvai






                MiG-29 / МиГ-29



                Prezidentinis Tu-134A-3 Ukraina / Ту-134А-3 «Україна»
                Kažkada šiuo lėktuvu buvo skaidinamas Ukrainos prezidentas Leonid Kučma










                Norint apžiūrėti pilotų kabinas laikas ribojamas nuo 1 iki 3 minučių
                Iš pat ryto dar buvo nedaug žmonių, o paskui norinčių aplankyti (visų pirma vaikų) buvo nemažai



                Standartinis Tu-134A / Ту-134А
                Populiarus XX a. 9 dešimtmečio regioninis modelis skraidant nedideliais atstumais.
                Kažkada kelis kartus teko tokiu skristi tarp Vilniaus ir Maskvos




                Comment


                  Kijevo valstybinis aviacijos muziejus / Київ, Державний музей авіації
                  Foto 2019.07

                  Tu-154 Ту-154 Pagrindinis Sovietijos -ojo dešimtmečio didelių atstumų "darbinis arkliukas"
                  Tokiu teko skraidyti į Sibirą (Iki Jakutsko 10 valandų su vienu nusileidimu) ir į Vidurio Aziją




                  Tu-154 vidus pavargęs


                  Pilotų kabina


                  Sunkusis sraigtasparnis Mi-26 / Ми-26
                  To lėktuvo prižiūrėtojas įsimylėjęs aviaciją. Jis galėtų valanadų valandas pasakoti apie šį technikos stebuklą








                  Sunkusis sraigtasparnis Mi-6A / Ми-6А




                  Žvilgsinis atgal į pirmą aplankytą alėją




                  Comment


                    Kijevo valstybinis aviacijos muziejus / Київ. Державний музей авіації
                    Foto 2019.07

                    Tolumoje matosi manevruojantis ką tik Kijevo Žulianų oro uoste nusileidęs "Bravo Airlines" lėktuvas




                    Sraigtasparnių alėja




                    Kažkoks karinis monstras


                    Ka-26 Tokį buvo galima dažnai pamatyti ir Lietuvoje, juo naudojosi milicija


                    Jak-40 / Як-40 - regioninis mažos talpos (apie 30 vietų) lėktuvėlis.
                    Teko tokiu skristi vieną kartą. Įlaipinimas per lėktuvo galą



                    Kažkodėl muziejuje nėra populiaraus vidutinio dydžio modelio Jak-42

                    Comment


                      Kijevo valstybinis aviacijos muziejus / Київ. Державний музей авіації
                      Foto 2019.07

                      Keli Iljušino kontruktorių biuro lėktuvai
                      Karinis transporto lėktuvas IL-76T / Ил-76T






                      IL-76T ir IL-86


                      Pirmasis sovietinis aerobusas IL-86 / Ил-86




                      į IL-86 vidų nebuvo leidžiama

                      Comment


                        Kijevo valstybinis aviacijos muziejus / Київ. Державний музей авіації
                        Foto 2019.07

                        IL-62 / Ил-62 - Buvęs sovietinio laivyno flagmanas. Jo modifikacija IL-62M skraidė ir Sovietijos vadovai
                        Kartą teko skristi tokiu lėktuvu iš Jakutsko į Maskvą.. Skridome 6 valandas, o laikas irgi pasikeitė 6 valandomis. Atskridome tą pačią valandą, kaip ir išskridome








                        Mokymo klasė


                        Kijevo skrydžių rajonas


                        Ikiskaitmeniniais laikais tokiomis schemutėmis su reljefu ir vielutėmis (trajektorija) pilotai buvo instruktuojami, kaip nusileisti kalnų oro uostuose - Sočyje, Tbilisyje, Jerevane, Simferopolyje ir pan.
                        Adlerio (Sočio) oro uosto schema


                        Tbilisio oro uosto schema



                        Kabina




                        Comment


                          Kijevo valstybinis aviacijos muziejus / Київ. Державний музей авіації
                          Foto 2019.07

                          Iljušino konstruktorių biuro projektuotų modelių alėjos tąsa.
                          Poliarinis IL-14 Ил-14. Kažkada, gal 7-8 dešimtmetyje tokio tipo lėktuvai skraidė iš Vilniaus oro uosto


                          IL-18 / Ил-18. Vidutinio atstumo lėktuvai.
                          Iš Vilniaus IL-18 neskraidė (o iš Rygos skraidė - turbūt ten buvo ilgesni takas)




                          Pirmasis sovietų reaktyvinis keleivinis lėktuvas Tu-104 / Ту-104 .
                          Jo pagrindas - reaktyvinis bombonešis Tu-16. Panašiai į civilinius lėktuvus mutavo ir kiti lėktuvai (pvz., tolimo atstumo turbopropeleriniam Tu-114 panaudoti strateginio bombonešio Tu-95 sprendimai ir mazgai).
                          Šiame muziejuje yra pirmasis serijinis Tu-104 egzempliorius, pagamintas 1956 metais Charkovo aviacijos gamykloje


                          Dėl avarijų šis modelis turėjo nekokią šlovę.
                          Sovietijoje buvo sukurta ir dainelė apie šį lėktuvą (niūniuojama pagal vieną Chopin'o maršą)
                          Tu sto četyre - samyj lučšyj samoliot
                          Tu 104 otpravliajetsia v poliot

                          Beregite vremia
                          Bystro i udobno
                          Tu sto četyre - samyj lučšyj samoliot




                          Į toliausią civilinių lėktuvų alėją, kur eksponuojami Antonovo biuro An modelio lėktuvai, net nespėjome nueiti.

                          Comment


                            Kijevo valstybinis aviacijos muziejus / Київ. Державний музей авіації
                            Foto 2019.07

                            Antra muziejaus aikštelė
                            Mi-8 / Ми-8


                            Čekiškas L-410.
                            Teko tokius mažyliu skraidyti kažkur Sibire




                            Comment


                              Kijevo valstybinis aviacijos muziejus / Київ. Державний музей авіації

                              Hidrolėktuvai
                              Tie antikvariniai kampuotų formų monstrai - ko gero, labiausiai patikę muziejaus eksponatai.

                              Be-6 / Бе-6. Jis gamintas 1952-1957 m. Galėjo nuskristi iki 5000 km











                              Be-12 / Бе-12 , gamintas 1963-1973 m. Galėjo nuskristi iki 4000 km












                              Comment


                                Kijevas. Valstybinis aviacijos muziejus / Київ. Державний музей авіації

                                Dar keletas sraigtasparnių




                                Oro uosto technika


                                Comment


                                  Kijevas. Valstybinis aviacijos muziejus / Київ. Державний музей авіації

                                  Labiausiai militaristinė ekspozicijos dalis.
                                  Tos mirties mašinos ir dabar atrodo grėsmingai

                                  Tolimo veikimo bombonešis Tu-142M / Ту-142M.
                                  Lėktuvas yra perdirbtas kovai su povandeninias laivais, panaudojant tolimojo veikimo bombonešio Tu-95RC / Ту-95РЦ bazę
                                  Serijinė gamyba buvo 1972-1994 m. (su modifikacijomis). Skrydžio atstumas - iki 11.500 km








                                  Comment


                                    Kijevas. Valstybinis aviacijos muziejus / Київ. Державний музей авіації
                                    Foto 2019.07

                                    Užėjome į mokomąjį lėktuvą.


                                    Net nieko netaupančioje sovietinėje ekonomikoje viršgarsinių bombonešių Tu-22 eksploataciją buvo be proto brangi
                                    Karo lakūnai buvo mokomi iš keleivinio ir karinio lėktuvo perdarytu lėktuvu Tu134UBL / Ту-134УБЛ - variklis ir galas iš Tu-134, o priekis ir valdymo prietaisai - kaip Tu-22M

                                    Viduje dirbanti močiutė įtikinamai įrodė, kad ne visa ukrainiečių tauta yra nusiteikusi proeuropietiškai ir laukia nesulaukia euroatlantinės integracijos.
                                    Išklausėme paskaitą apie tai kokie buvo geri sovietiniai lėktuvai, ir sovioetiniai lakūnai. Sužinojome, kad NATO lėktuvai pas mus nuolat pameta bombas. Teta dar mums papasakojo, koks blogis yra dekomunizacija ir derusifikacija, kai pervardina net caro karininko vardu pavadintą miestą Lvovo strityje (įdomu ,ką jis veikė 1914 metais Austrijos teritorijoje - turbūt užsiėmė Galicijos išvadavimu).
                                    Grįžus namo paskaičiau apie tuos Tu-22 - ten buvo daug konkstrukcinių trūkūmų

                                    Viduje - sovietinės aviacijos ekspozicija






                                    Dar kartą žvilgsnis į bombonešį Tu-142M


                                    Sovietinis gargatūnas (kurtinio ir tetervino hibridas) mokomasis Tu134UBL / Ту-134УБЛ

                                    Comment


                                      Kijevas. Valstybinis aviacijos muziejus / Київ. Державний музей авіації
                                      Foto 2019.07

                                      Kijevo muziejuje yra net trys įvairių modifikacijų bombonešiai-raketnešiai Tu-22M / Ту-22М




                                      Prie bombonešių eksponuojamos sparnuotosios raketos








                                      Comment


                                        Kijevas. Valstybinis aviacijos muziejus / Київ. Державний музей авіації
                                        Foto 2019.07

                                        Muzejuje yra variklių pavilijonas.
                                        Techniškai neišprusiam žmogui tie varikliai mažai ką sako








                                        Virtualių žaidimų salė - už papildomą mokestį galima paskraidyti arba pašaudyti

                                        Muziejuje yra kažkoks bufetas vietoje kavinės, nėra suvenyrų parduotuvės, kaip turtingesniuse muziejuose.


                                        Biplanas An-2 "Kukurūznikas" / Ан-2




                                        Bendrą nuotaiką turbūt atspindi ši nuotrauka.
                                        Atėjo kapitalizamas, subyrėjo Sovietija ir iš buvusios aviacijos šlovės liko tik "ostatki byloj roskošy" - buvusios šlovės likučiai


                                        Ačiū už dėmesį

                                        Comment


                                          Lrytas.lt 2020.05.10
                                          Estijos senovinės technikos rojuje glaudžiasi per 500 sovietinių automobilių
                                          Senovinės tarybinės technikos Baltijos valstybėse vis dar apstu: miegamųjų rajonų kiemuose galima aptikti vieną kitą „Moskvičių“, o senuose garažų masyvuose kartas nuo karto dienos šviesą išvysta Žigulyiai“. Tačiau bene didžiausia regione tokių automobilių kolekcija yra saugoma Estijoje, Jarva-Jaani miestelyje.
                                          2 hektarų žemės plote įrengtame muziejuje po atviru dangumi tvarkingai pagal gamybos metus išrikiuotos stovi net 508 ilgaamžės transporto priemonės, teikiančios džiaugsmą vintažinių automobilių gerbėjams.


                                          https://www.lrytas.lt/auto/technika/2020/05/10/news/tiek-ir-tokiu-automobiliu-nesate-mate-senovines-technikos-rojuje-ju-glaudziasi-per-500-14803246/

                                          Comment

                                          Working...
                                          X