Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

CN. Honkongas / Hong Kong

Collapse
X
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    #81
    Parašė Tomizmas Rodyti pranešimą
    Nes tai yra gyvenimas skruzdėlyne, ant asfalto ir betono 24/7.

    Argi ne puiku, kai eidamas namo iš darbo pereini parką, kuris yra iš esmės natūralus miškas ir kvepia mišku, o ne sintetika ar išmetamosiomis dujomis
    Būtent tie miestai ir yra didmiesčiai, nes jie traukia žmones, kaip tu išsireiškei - mėgstančius gyventi "skruzdėlynę", o ne kaime vienatvėje, t.y. terpti tarp keletos žmonių O lengviesiams automobiliams didmiesčiuose tikrai ne vieta.

    Comment


      #82
      Parašė andyour Rodyti pranešimą
      O lengviesiams automobiliams didmiesčiuose tikrai ne vieta.
      O kur vieta? Vienišam stovėti ir rūdyti vienkiemyje? \
      Automobiliai, gatvės, eismas, kamščiai yra neatsiejama didmiesčio dalis kaip ir patys gyventojai
      Flickr

      Comment


        #83
        Ne mums, upių ir miškų vaikams, suprasti tuos tikrų didmiesčių gyventojus..

        Comment


          #84
          Parašė Lettered Rodyti pranešimą
          O kur vieta? Vienišam stovėti ir rūdyti vienkiemyje? \
          Automobiliai, gatvės, eismas, kamščiai yra neatsiejama didmiesčio dalis kaip ir patys gyventojai
          Jei neatsiejami, tai reikia per prievartą atsieti kamščius, taršą ir triukšmą, kurie švaisto žmogaus ir ekonomikos resursus, žaloja žmonių sveikatą.

          Comment


            #85
            Parašė andyour Rodyti pranešimą
            Jei neatsiejami, tai reikia per prievartą atsieti kamščius, taršą ir triukšmą, kurie švaisto žmogaus ir ekonomikos resursus, žaloja žmonių sveikatą.
            O aš manau, kad nereikia imtis jokios prievartos ir gyventi draugiškai
            Flickr

            Comment


              #86
              Parašė andyour Rodyti pranešimą
              Jei neatsiejami, tai reikia per prievartą atsieti kamščius, taršą ir triukšmą, kurie švaisto žmogaus ir ekonomikos resursus, žaloja žmonių sveikatą.
              Pilnai pritariu! Automobilis megapolyje - gryniausia nesąmonė. Bet nukrypom nuo temos.
              Tinklaraštis apie miestus, transportą ir knygas

              Comment


                #87
                2012 Vasaris

                Šį vasarį septynias atostogų dienas praleidau Honkonge. Tikriausiai tai nėra pati populiariausia atostogų kryptis, bet aš kažkodėl jaučiu kažkokią neapsakomą trauką Azijai ir Azijos didmiesčiams. Honkongą pasiekiau per maždaug 15 valandų, skrisdamas per Helsinkį su Finnair. Tikrai labai patogu ir neblogas aptarnavimas, rekomenduoju!

                Honkonge apsistojau pas draugę honkongietę, su kuria susipažinau per savo Erasmus studijas. Tai nebuvo labai patogu, nes teko apsistoti jos šeimos pusantro kambario maždaug 35-40 kv.m bute, kartu su jos mama ir seneliu. Žemė Honkonge neįprastai brangi, ir net šiek tiek didesni butai yra neįkandamai brangūs. Privačiuose namuose gyvena tik labai labai turtingi žmonės.

                Štai taip atrodo 40-ties aukštų daugiabutis Shau Kei Wan'e, Honkongo saloje (Hong Kong Island):


                DSCF4099 by berlynietis, on Flickr
                1. Daugiaukštis daugiabutis Shau Kei Wan'e, apsiniaukę - vasaris, nors be sniego, bet vis tiek žiema, vidutinė temperatūra apie 10-15 laipsnių.


                DSCF4113 by berlynietis, on Flickr
                2. Honkongo centre


                DSCF4115 by berlynietis, on Flickr
                3.Honkongo centre


                DSCF4117 by berlynietis, on Flickr
                4. Honkongo centre


                DSCF4121 by berlynietis, on Flickr
                5. Maža lauko užeigėlė Honkongo centre, labai azijietiškas vaizdas


                DSCF4124 by berlynietis, on Flickr
                6. Pradeda temti, pirmoji diena Honkonge eina į pabaigą


                DSCF4134 by berlynietis, on Flickr
                7. Viena centrinių gatvių, kurioje taip pat likęs Honkongo tramvajus, pradėjęs veikti 1904 metais


                DSCF4142 by berlynietis, on Flickr
                8. Centrinė gatvė


                DSCF4145 by berlynietis, on Flickr
                9. Centras


                DSCF4169 by berlynietis, on Flickr
                10. Atrodo, lyg būtų žaislinis spalvotas miestas


                DSCF4172 by berlynietis, on Flickr
                11. Beveik kaip Tokijuj


                DSCF4174 by berlynietis, on Flickr
                12.


                DSCF4180 by berlynietis, on Flickr
                13. Raudonų plytų pastatas - The court of final appeal (aukščiausios instancijos teismas), įkurtas 1997 metais, prieš britams perduodant Honkongo kontrolę Kinijai. Šalia -
                Cheyng Kong Center (vieno iš Honkongo milijardierių dangoraižis), aštuntas pagal aukštį pastatas, geriau matosi 15 nuotraukoj.


                DSCF4181 by berlynietis, on Flickr
                14. Raudonai-balti taksi atsieina tikrai pigiai ir yra labai popuiarūs


                DSCF4184 by berlynietis, on Flickr
                15. Jau minėtas Cheyng Kong Center dangoraižis, šalia jo - Bank of China Tower, vienas ryškiausių ir įspūdingiausių dangoraižių mieste, ketvirtas pagal aukštį.


                DSCF4228 įrišimas by berlynietis, on Flickr
                16. Centrinio Honkongo ir Viktorijos uosto (victoria harbour) panorama nuo kalno, kuris vadinamas tiesiog "The Peak"


                DSCF4261 by berlynietis, on Flickr
                17. Shau Kei Wan vidurdienį


                DSCF4264 by berlynietis, on Flickr
                18. Nelabai jaukūs vaizdai


                DSCF4266 by berlynietis, on Flickr
                19. Shau Kei Wan, pagrindinė gatvė, veda tiesiai į patį centrą, kuris vadinamas tiesiog "Central"


                DSCF4267 by berlynietis, on Flickr
                20. Tramvajus retai kada naudojamas ir labiausiai reikšmingas kaip miesto simbolis. Iš šios vietos nusigauti į Central užtruktų daugiau nei pusvalandį, o metro tą galima padaryti per 15-20 minučių.


                DSCF4268 by berlynietis, on Flickr
                21.Shau Kei Wan


                DSCF4269 by berlynietis, on Flickr
                22. Siauri šaligatviai, daug žmonių. Tačiau palyginus su Kowloon'u, kuris laukia šiek tiek vėliau, čia beveik tuščia...


                DSCF4271 by berlynietis, on Flickr
                23. Žemės atkovojimo "Land reclamation" projektas.


                DSCF4276 by berlynietis, on Flickr
                24. Honkongo metro "MTR" stotis. Puikiai veikianti ir efektyvi sistema.


                DSCF4284 by berlynietis, on Flickr
                25. Metro žemėlapis


                DSCF4292 by berlynietis, on Flickr
                26. Pirmieji žingsniai Kowloone. Išlipus iš metro stoties, pirma mintis, jog patekau į kur nors netoli stadiono pries finalines rungtynes: milžiniška minia, ramiai ir kryptingai juda tam tikra kryptimi.
                Kowloon - viena tankiausiai apgyvendintų vietų pasaulyje 43.033 žmonės/km2


                DSCF4303 by berlynietis, on Flickr
                27. Kowloon'e


                DSCF4306 by berlynietis, on Flickr
                28. Kowloon'e


                DSCF4307 by berlynietis, on Flickr
                29. Kowloon'e


                DSCF4337 by berlynietis, on Flickr
                30. Kowloon'e


                DSCF4338 by berlynietis, on Flickr
                31. Kowloon'e


                DSCF4341 by berlynietis, on Flickr
                32. Kowloon'e


                DSCF4376 by berlynietis, on Flickr
                33. Kowloon'e


                DSCF4378 by berlynietis, on Flickr
                34. Kowloon'e


                DSCF4381 by berlynietis, on Flickr
                35. Kowloon'e


                DSCF4383 by berlynietis, on Flickr
                36. Kowloon'e


                DSCF4390 by berlynietis, on Flickr
                37. Po ilgos kelionės pėsčiomis pagaliau pasiekėme apžvalgos aikštę, su vienu įspūdingiausių vaizdų, kuriuos man teko matyti. Visas centrinis Honkongas (Central) ir Viktorijos uostas kaip ant delno.


                DSCF4400 įrišimas by berlynietis, on Flickr
                38. Vaizdo panorama


                DSCF4483 by berlynietis, on Flickr
                39. O čia jau persikėlus keltu į Central, viena centrinių gatvių


                DSCF4484 by berlynietis, on Flickr
                40. Kitą dieną - kelionė į kiek atokiau esančią Lantau salą, kurioje yra žymus vienuolynas ir milžiniška Budos statula. Dalis salos beveik neapgyvendinta, tačiau saloje yra šeši kalėjimai. O prie salos dirbtinai supiltoje saloje yra Honkongo tarptautinis oro uostas.


                DSCF4488 by berlynietis, on Flickr
                41. Beveik nebepanašu į Honkongą


                DSCF4495 by berlynietis, on Flickr
                42. Įėjimas


                DSCF4496 by berlynietis, on Flickr
                43. Didelė, didelė Budos statula


                DSCF4497 by berlynietis, on Flickr
                44. Lantau salos vaizdas, prie Budos statulos


                DSCF4500 by berlynietis, on Flickr
                45. Lantau sala


                DSCF4529 by berlynietis, on Flickr
                46. Lantau sala


                DSCF4530 by berlynietis, on Flickr
                47. Saloje esantis mažas žvejų miestelis su jūros produktų turgumi


                DSCF4549 by berlynietis, on Flickr
                48. Vakare, grįžus į centrą, aukščiausias Honkongo dangoraižis, Kowloon'e, - International Commerce Centre - 108 aukštai, 484 metrai. Vikipedija sako, kad tai penktas aukščiausias pastatas pasaulyje


                DSCF4561 by berlynietis, on Flickr
                49. O čia jau vaizdas kitoje pusėje - Central - pats pirmas International Finance centre, antras pagal aukštį Honkongo pastatas


                DSCF4584 by berlynietis, on Flickr
                50. International Finance centre komplekse esantis milžiniškas Apple store


                DSCF4591 by berlynietis, on Flickr
                51. Central naktį. Pirmas iš dešinės - HsBC būstinė, po kuria vyko Occupy Wallstreet tipo demonstracija


                DSCF4594 by berlynietis, on Flickr
                52. Central. Legislative Council of Hong Kong. Arčiausiai, ką Honkongas turi iki parlamento.


                DSCF4610 by berlynietis, on Flickr
                53. Central.


                DSCF4623 by berlynietis, on Flickr
                54. Central naktį.


                DSCF4626 by berlynietis, on Flickr
                55. Central naktį


                DSCF4633 by berlynietis, on Flickr
                56. Kitą dieną. Kelionė į kitoje Honkongo salos pusėje esantį parką.


                DSCF4634 by berlynietis, on Flickr
                57. Geriamo vandens rezervuaras. Vanduo yra didelė problema mieste, didžiąją dalį jo tenka importuoti.


                DSCF4639 by berlynietis, on Flickr
                58. Stanley Bay, pietinėje Honkongo salos pusėje, Pietų Kinijos jūra.


                DSCF4644 by berlynietis, on Flickr
                59. Stanley Bay, vieta su puikiais vaizdais, viena brangiausių vietų gyventi Honkonge.


                DSCF4647 by berlynietis, on Flickr
                60. Stanley Bay.


                DSCF4663 by berlynietis, on Flickr
                61. Labai tipiškas vaizdas: letos su ženklais, ką galima, ir ko negalima daryti. Nanny state.


                DSCF4669 by berlynietis, on Flickr
                62. Paskutinė diena Honkonge. Dar kartą Kowloone, dar kartą nerealūs vaizdai.


                DSCF4671 by berlynietis, on Flickr
                63. Central vaizdas iš Kowloon pusės.


                DSCF4674 by berlynietis, on Flickr
                64. Lyja.


                DSCF4685 by berlynietis, on Flickr
                65. Dar viena vietelė Kowloon'e - gatvė, kurioje parduodamos akvariumų žuvytės. Supakuotos į vienkartinius maišelius - ready to go


                DSCF4687 by berlynietis, on Flickr
                66. Kowloon vaizdai dieną.


                DSCF4694 by berlynietis, on Flickr
                67. Kowloon vaizdai dieną.


                DSCF4696 by berlynietis, on Flickr
                68. Kowloon vaizdai dieną.


                DSCF4701 by berlynietis, on Flickr
                69. Prieš tai buvo ženklas "Please be silent", čia jau atvirkščiai. Sunku susigaudyti, ko iš tavęs nori


                DSCF4720 by berlynietis, on Flickr
                70. Ir paskutinis vienas vaizdas iš centrinės dalies

                Honkongą palikau po septynių dienų. Nerealus, milžiniškas miestas. Tikrai verta pamatyti. Išvykdamas pradėjau galvoti, ar norėčiau tokiame mieste gyventi. Iš tikro galimybės milžiniškos - viskas verda, pilna žmonių iš viso pasaulio, daugybė pasaulinių korporacijų ir t.t. Keliems metams turbūt būtų labai įdomi ir neįkainojama patirtis. Tačiau ilgesniam laikui tikriausiai gįžčiau į Europą.
                BlogasSeulas 2009Honkongas 2012Bankokas 2012

                Comment


                  #88
                  Parašė John
                  Ačiū už puikų reportažą, Berlineri. Labai džiugu matyti daug ir, svarbiausia, gerų nuotraukų. Aš pats su atodūsiu prisimenu savo paskutinį apsilankymą HK, kai vėliau bekeliaudamas pamečiau Honkongo nuotraukų pilną atminties kortelę.
                  Honkongas tikrai fantastiška vieta. Labai unikalus miestas pasauliniu mastu. O kas netingi pasidaryti Kinijos vizą (kiek teko girdėti, Honkonge vizą gauti bene lengviausia), čia pat yra ir Shenzhenas, į kurį galima patekti tiesiog nuvažiavus metro ir, šiek tiek toliau, Guangzhou t.y. faktiškai besiribojantys trys didžiuliai didmiesčiai, kurių kiekviename yra labai daug ką pamatyti ir nuveikti. O nuo 2014 bus galima tiesioginiu HSR traukiniu per 8-10 valandų nuvažiuoti į Pekiną, kuris yra už ~2300km. Spėju, kad reiks būtent taip ir padaryti.
                  Taip, mačiau reklamas apie galimybę metro pasiekti Shenzheną. Vienas mano draugas ten kaip tuo metu buvo, bet vengdami vizų taip ir nesusitikom. Mano planuose Kinija irgi tikrai yra, bet norėčiau skirti išimtinai tik Kinijai kelias savaites, nes ten pamatyti tiek visko daug. Šį kartą septynias dienas praleidau Honkonge, o po to, ieškodamas saulės ir šilumos, skridau į Bankoką ir ten Tailande dar pakeliavau apie savaitę (gaila, kad nuotraukų labai mažai iš ten, per karšta buvo ir pavargęs po Honkongo buvau).
                  BlogasSeulas 2009Honkongas 2012Bankokas 2012

                  Comment


                    #89
                    Berliner, kokie, tavo manymu, yra didžiausi skirtumai tarp Seulo ir Hong Kongo? Ką pastebėjai kitokio nuo Korėjos?
                    考纳斯, 立陶宛

                    Comment


                      #90
                      Labai puikus reportažas. Puikios nuotraukos. Puikūs aprašymai. Svajonė praleisti kokią savaitę būtent Honkonge.
                      Architektūros fotografija: http://www.garbacauskas.com

                      Comment


                        #91
                        Honkongą palikau po septynių dienų. Nerealus, milžiniškas miestas. Tikrai verta pamatyti. Išvykdamas pradėjau galvoti, ar norėčiau tokiame mieste gyventi. Iš tikro galimybės milžiniškos - viskas verda, pilna žmonių iš viso pasaulio, daugybė pasaulinių korporacijų ir t.t. Keliems metams turbūt būtų labai įdomi ir neįkainojama patirtis. Tačiau ilgesniam laikui tikriausiai gįžčiau į Europą.
                        Taxi automobiliai pasirodė senoki, ar tikrai? O nuotraukų daugiau yra iš gamtos, pvz. papludimių? Ar galima ten gamtoje pabūti ramybėje, ar aplink dūzgia žmonės? Pats HK kaip suprantų yra finansų centras, ten gamyklų nėra daug.

                        Comment


                          #92
                          Tramvajus - isvaziuoja tik per sventes kaip simbolis ar kaip retai?

                          Comment


                            #93
                            Parašė surskis18 Rodyti pranešimą
                            Berliner, kokie, tavo manymu, yra didžiausi skirtumai tarp Seulo ir Hong Kongo? Ką pastebėjai kitokio nuo Korėjos?
                            Nors Seule gyvena daugiau gyventojų, Honkongas jaučiasi didesnis miestas. Tankumas turbūt kelis kartus didesnis, ypač tokiose vietose kaip Kowloon. Dangoraižių - tų tikrųjų - Seule praktiškai nėra (nors atrodo dabar stato), o Honkongo centras yra kažkas tokio, kur vienas pastatas aukštesnis už kitą. Niekada nesu buvęs Niujorke, bet įsivaizduoju, kad ten yra kažkas labai panašaus.

                            Seulas neturi tokių "landmarks", tokių iš karto atpažįstamų ir visame pasaulyje žinomų vaizdų, kaip Honkongas. Dėl to Seule galbūt nėra tokio didelio miesto pojūčio. Bet čia turbūt labai subjektyvu, ir Seulas taip pat keičiasi labai labai greitai.

                            Honkongas taip pat labai daug išlaikęs britiškos įtakos - daug vietovardžių angliškų (Admirality, Central, Fortress Hill, etc.), o anglų yra oficiali kalba, todėl viskas aprašyta angliškai, ir visi žmonės, dirbantys aptarnavimo srityje šia kalba puikiai šneka. Seule, kiek girdėjau, prieš ~20 metų apskritai nebuvo užrašų anglų kalba ir ne tiek daug žmonių ja kalba. Viskas pradėjo keistis po Olimpiados 1988 metais. Nor dabar aišku tos problemos Seule irgi nebėra.

                            Taip pat Honkonge, skirtingai nei Seule, yra išlikusių istorinių europinio stiliaus pastatų, paminklų. Ir žinoma, visi autobusai tokie kaip Londone - dviaukščiai. Net dalis pinigų, panašiai kaip UK, spausdinami privačių bankų (pvz. HSBC turi savo banknotus ir pan.). Tad tikrai yra toks jausmas, kad esi kažkur daug arčiau Europos, nei Seule.
                            BlogasSeulas 2009Honkongas 2012Bankokas 2012

                            Comment


                              #94
                              Parašė Gator Rodyti pranešimą
                              Tramvajus - isvaziuoja tik per sventes kaip simbolis ar kaip retai?
                              Ne, tramvajus važiuoja reguliariai. Tačiau jis aktualesnis kaip pramoga turistams arba važiuoti labai trumpiems atstumams. Tiesiog nuo 1904 metų, kai jis buvo paleistas, miestas pasikeitė taip, kad tramvajus dabar didžiajai daliai gyventojų nebeaktualus. Net jei būtų greitesnis nei metro, toks koks jis yra, jis nebegalėtų patenkinti susisiekimo poreikio, nes tiesiog į jį netilptų visi keleiviai.
                              BlogasSeulas 2009Honkongas 2012Bankokas 2012

                              Comment


                                #95
                                O kaip saugumas mieste, tose siaurose gatvelėse naktimis? Ar yra skirtumas tarp centro ir periferijų?
                                Flickr

                                Comment


                                  #96
                                  Parašė andyour Rodyti pranešimą
                                  Taxi automobiliai pasirodė senoki, ar tikrai? O nuotraukų daugiau yra iš gamtos, pvz. papludimių? Ar galima ten gamtoje pabūti ramybėje, ar aplink dūzgia žmonės? Pats HK kaip suprantų yra finansų centras, ten gamyklų nėra daug.
                                  Iš tikro, taksi šiek tiek senoki, teko naudotis, tačiau kadangi nėra brangūs - tai turbūt ir nereikia labai daug tikėtis.

                                  Iš gamtos daugiau neturiu nuotraukų, tačiau mane gamta labiausiai ir nustebino, nesitikėjau jos tiek daug rasti.

                                  Honkongas sudarytas iš kelių dalių - žemyninės, kur yra viena tankiausiai apgyvendintų vietų - Kowloon - ir kuri turi sieną su Kinija, Honkongo salos, kurioje yra pats finansų centras ir visi pagrindiniai dangoraižiai, ir kelių salų, pavyzdžiui Lantau salos.

                                  Pietinė Honkongo salos dalis yra mažiau angyvendinta, ir ten yra tikrai nemažai gamtos, parkų, miškų, paplūdimių. Tas labai nustebino. Kiek supratau, ten yra labai populiari vieta iškylauti, pabūti gamtoje. Be to, ten gyvena patys turtingiausi Honkongo piliečiai.

                                  Kiek atokiau nuo centro easnti Lantau sala yra dar mažiau apgyventinta, ir ten dar daugiau natūralios gamtos. Tikrai puiki vieta pabėgti nuo miesto!
                                  BlogasSeulas 2009Honkongas 2012Bankokas 2012

                                  Comment


                                    #97
                                    Parašė Lettered Rodyti pranešimą
                                    O kaip saugumas mieste, tose siaurose gatvelėse naktimis? Ar yra skirtumas tarp centro ir periferijų?
                                    Visada jaučiausi labai saugiai, beveik nemačiau policijos, ar kokių muštynių ar dar ko neįprasto. Tai tokia tipinė išsivysčiusi Azijietiška visuomenė: labai išauklėta, mandagi ir paisanti visų nurodymų.

                                    Pavyzdžiui, galioja taisyklė, kad metro negalima valgyti ar gerti. Didelis skandalas buvo, kai viena mergaitė iš Kinijos (apskritai į Kinijos piliečius ten žiūrima iš aukšto, kaip į itin nemandagius, neišauklėtus ir keistus žmones, gal šiek tiek panašiai kaip mes žiūrime į rusus) metro pritrupino valgydama ir tokia žinia pateko net į žiniasklaidą!

                                    Ir visur pilna įvairiausių draudžiančių ženklų: negalima kalbėti, negalima džiovinti rūbų, negalima naudoti radijo bangomis valdomų žaislų, negalima čia stovėti, o čia jau galima, ir t.t. Tas šiek tiek keistai atrodo, bet turbūt to reikia, kad palaikyti tam tikrą tvarką.
                                    BlogasSeulas 2009Honkongas 2012Bankokas 2012

                                    Comment


                                      #98
                                      Puikus reportažas. Myliu šį miestą...

                                      Comment


                                        #99
                                        Parašė John
                                        Dėl to yra gana įdomu. Dar ne taip seniai (prieš kokius ~20 metų) Honkongas irgi "garsėjo" tuo, kad žmonės ten buvo nemandagūs ir neturėjo gerų manierų, stumdėsi viešąjame transporte ir šiaip elgėsi taip, kaip dabar elgiasi (tikrai ar tariamai) kiniečiai Šiaurėje.

                                        O aš prieš kelis metus Honkonge buvau tokio vaizdelio liudininkas: pasų kontrolės metu pasienio pareigūnas, tikrinantis pasus, sau lyg niekur nieko gana garsiai "buuuuurbt" ir nusiriaugėjo net neprisidengęs srėbtuvės... savaime suprantama ir be "sorry" ar "excuse me"... ir toliau sau tikrina pasus

                                        O bent vizualiai viešose vietose nepasakyčiau, kad žmonės Honkonge ar Shenzhene/Guangzhou elgtūsi labai skirtingai. Vientelis tikrai pastebimas skirtumas - Kinijoje žmonės spjaudosi gatvėje. Taip pat neseniai iš kaimų atvažiavę migrantai darbininkai akivaizdžiai nesusivokia, kur pateko ir elgiasi lyg vis dar būtų savo kaime. Bet, kita vertus, tokie dalykai, kaip lipimo į traukinius ar elgesio metro piko metu taisyklės ir manieros atrodo labai panašiai, tiek Honkonge, tiek gretimuose miestuose už sienos. Panašu, kad progresas vyksta ne tik vizualiai miestų gatvėse, bet ir žmonių galvose.

                                        Honkongo spauda (kad ir koks South China Morning Post) labai mėgsta varyti ant šalia esančio Shenzheno ir kuria tikras ar tariamas istorijas apie užpuldinėjamus ir apvagiamus Honkongiečius. Netgi buvo istorijų apie vagiamus inkstus. Man atrodo, kad tiesiog yra užsilikęs tam tikras stereotipas ir pranašumo kompleksas, o Shenzhene dažniausiai nukenčia girti viešnamių lankytojai iš Honkongo, kurie savaitgaliais bėga nuo žmonų ir yra labai lengvos aukos visokiems kišenvagiams ar vagims.

                                        O realybė jau šiandien yra tokia, kad šalia esantis Šendženas (į kurį Honkongiečiai vis dar žiūri "iš aukšto") jau dabar atrodo švaresnis, tvarkingesnis, patogesnis ir modernesnis miestas. Aišku, tai dar neatsispindi vidutinėse žmonių pajamose, bet jeigu kas nors prieš 20 metų būtų pasakęs, kad Šendžene stovės daugiau ir aukštesnių dangoraižių, nei Honkonge, o gatvėmis važinės daugybė naujų Audi ir MB, tai tikriausiai bet kas būtų tik nusijuokęs.
                                        Kadagi teko nemažai bendrauti su honkongiečiais, tai ir man pasirodė, kad tas jų savotiškas kiniečių žeminimas yra labai labai perdėtas. Bet kokios mano kalbos apie tai, kad Kinija savotiškai nemažai pasiekusi (kad ir greitieji traukiniai ir etc.), būdavo nuleidžiamos kaip naivaus europiečio sapalionės.

                                        Tuo metu, kai buvau Honkonge, mano draugas korėjietis autostopu jau kelias savaites keliavo per Kiniją ir turėjo greitai pasiekti Honkongą. Kai apie tai prasitariau honkongiečiams, jų reakcija buvo isteriška: tai neįmanoma, kiniečiai yra visiškai asocialūs žmonės ir niekas niekada neimtų žmogaus autostopu už dyką, o jei imtų, tai su tikslu parduoti jų organus, ir t.t. ir pan. Kai prasitariau, kad pats mačiau daugybę nuotraukų su mano draugu ir jį vežusiais kiniečiais (o vienu atveju jį sulaikė policija, nes greitkeliuose negalima tranzuoti, ir davė jam pakankamai grynų pinigų, kad jis galėtų traukiniu pasiekti kitą miestą! - ir viskas buvo nuotraukose). Galiausiai honkongiečiai priėjo išvados, kad nuotraukos tikros, bet jis pats sumokėjo pakeleivingoms mašinoms, kad jį pavežtų, nes kitaip Kinijoj negali būti.

                                        Taip, kad stereotipai tikrai labai stiprūs.

                                        Paskutinę kelionės dieną susitikau savo draugą korėjietį ir paklausiau, kaip ten iš tiesų buvo su tuo tranzavimu. Pasirodo, Kinija tikrai nėra pati geriausia šalis tranzuoti (buvo keli periodai kai jis gan ilgai negalėjo nieko pasigauti - teko nakvoti pakelėj palapinėj), tačiau tikrai ne tokia bloga, kaip nupasakojo honkongiečiai.
                                        BlogasSeulas 2009Honkongas 2012Bankokas 2012

                                        Comment


                                          Pažįstamo žodžiais, jie tiesiog gyvena-užaugo didelėje konkurencijoje, visi stengiasi tik dėl savęs. Arši konkurencija žmones paverčia tais asocialais.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X