Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Technikos muziejai Europoje

Collapse
X
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Romas
    pradėjo temą Technikos muziejai Europoje

    Technikos muziejai Europoje

    Kadangi sena gera tema Parodos, muziejai, kiti šou... labai išaugo, verta suskurti atskiras temas įvairiems muziejams.

  • Romas
    replied
    Kijevas. Valstybinis aviacijos muziejus / Київ. Державний музей авіації
    Foto 2019.07

    Muzejuje yra variklių pavilijonas.
    Techniškai neišprusiam žmogui tie varikliai mažai ką sako








    Virtualių žaidimų salė - už papildomą mokestį galima paskraidyti arba pašaudyti

    Muziejuje yra kažkoks bufetas vietoje kavinės, nėra suvenyrų parduotuvės, kaip turtingesniuse muziejuose.


    Biplanas An-2 "Kukurūznikas" / Ан-2




    Bendrą nuotaiką turbūt atspindi ši nuotrauka.
    Atėjo kapitalizamas, subyrėjo Sovietija ir iš buvusios aviacijos šlovės liko tik "ostatki byloj roskošy" - buvusios šlovės likučiai


    Ačiū už dėmesį

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Kijevas. Valstybinis aviacijos muziejus / Київ. Державний музей авіації
    Foto 2019.07

    Kijevo muziejuje yra net trys įvairių modifikacijų bombonešiai-raketnešiai Tu-22M / Ту-22М




    Prie bombonešių eksponuojamos sparnuotosios raketos








    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Kijevas. Valstybinis aviacijos muziejus / Київ. Державний музей авіації
    Foto 2019.07

    Užėjome į mokomąjį lėktuvą.


    Net nieko netaupančioje sovietinėje ekonomikoje viršgarsinių bombonešių Tu-22 eksploataciją buvo be proto brangi
    Karo lakūnai buvo mokomi iš keleivinio ir karinio lėktuvo perdarytu lėktuvu Tu134UBL / Ту-134УБЛ - variklis ir galas iš Tu-134, o priekis ir valdymo prietaisai - kaip Tu-22M

    Viduje dirbanti močiutė įtikinamai įrodė, kad ne visa ukrainiečių tauta yra nusiteikusi proeuropietiškai ir laukia nesulaukia euroatlantinės integracijos.
    Išklausėme paskaitą apie tai kokie buvo geri sovietiniai lėktuvai, ir sovioetiniai lakūnai. Sužinojome, kad NATO lėktuvai pas mus nuolat pameta bombas. Teta dar mums papasakojo, koks blogis yra dekomunizacija ir derusifikacija, kai pervardina net caro karininko vardu pavadintą miestą Lvovo strityje (įdomu ,ką jis veikė 1914 metais Austrijos teritorijoje - turbūt užsiėmė Galicijos išvadavimu).
    Grįžus namo paskaičiau apie tuos Tu-22 - ten buvo daug konkstrukcinių trūkūmų

    Viduje - sovietinės aviacijos ekspozicija






    Dar kartą žvilgsnis į bombonešį Tu-142M


    Sovietinis gargatūnas (kurtinio ir tetervino hibridas) mokomasis Tu134UBL / Ту-134УБЛ

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Kijevas. Valstybinis aviacijos muziejus / Київ. Державний музей авіації

    Labiausiai militaristinė ekspozicijos dalis.
    Tos mirties mašinos ir dabar atrodo grėsmingai

    Tolimo veikimo bombonešis Tu-142M / Ту-142M.
    Lėktuvas yra perdirbtas kovai su povandeninias laivais, panaudojant tolimojo veikimo bombonešio Tu-95RC / Ту-95РЦ bazę
    Serijinė gamyba buvo 1972-1994 m. (su modifikacijomis). Skrydžio atstumas - iki 11.500 km








    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Kijevas. Valstybinis aviacijos muziejus / Київ. Державний музей авіації

    Dar keletas sraigtasparnių




    Oro uosto technika


    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Kijevo valstybinis aviacijos muziejus / Київ. Державний музей авіації

    Hidrolėktuvai
    Tie antikvariniai kampuotų formų monstrai - ko gero, labiausiai patikę muziejaus eksponatai.

    Be-6 / Бе-6. Jis gamintas 1952-1957 m. Galėjo nuskristi iki 5000 km











    Be-12 / Бе-12 , gamintas 1963-1973 m. Galėjo nuskristi iki 4000 km












    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Kijevo valstybinis aviacijos muziejus / Київ. Державний музей авіації
    Foto 2019.07

    Antra muziejaus aikštelė
    Mi-8 / Ми-8


    Čekiškas L-410.
    Teko tokius mažyliu skraidyti kažkur Sibire




    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Kijevo valstybinis aviacijos muziejus / Київ. Державний музей авіації
    Foto 2019.07

    Iljušino konstruktorių biuro projektuotų modelių alėjos tąsa.
    Poliarinis IL-14 Ил-14. Kažkada, gal 7-8 dešimtmetyje tokio tipo lėktuvai skraidė iš Vilniaus oro uosto


    IL-18 / Ил-18. Vidutinio atstumo lėktuvai.
    Iš Vilniaus IL-18 neskraidė (o iš Rygos skraidė - turbūt ten buvo ilgesni takas)




    Pirmasis sovietų reaktyvinis keleivinis lėktuvas Tu-104 / Ту-104 .
    Jo pagrindas - reaktyvinis bombonešis Tu-16. Panašiai į civilinius lėktuvus mutavo ir kiti lėktuvai (pvz., tolimo atstumo turbopropeleriniam Tu-114 panaudoti strateginio bombonešio Tu-95 sprendimai ir mazgai).
    Šiame muziejuje yra pirmasis serijinis Tu-104 egzempliorius, pagamintas 1956 metais Charkovo aviacijos gamykloje


    Dėl avarijų šis modelis turėjo nekokią šlovę.
    Sovietijoje buvo sukurta ir dainelė apie šį lėktuvą (niūniuojama pagal vieną Chopin'o maršą)
    Tu sto četyre - samyj lučšyj samoliot
    Tu 104 otpravliajetsia v poliot

    Beregite vremia
    Bystro i udobno
    Tu sto četyre - samyj lučšyj samoliot




    Į toliausią civilinių lėktuvų alėją, kur eksponuojami Antonovo biuro An modelio lėktuvai, net nespėjome nueiti.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Kijevo valstybinis aviacijos muziejus / Київ. Державний музей авіації
    Foto 2019.07

    IL-62 / Ил-62 - Buvęs sovietinio laivyno flagmanas. Jo modifikacija IL-62M skraidė ir Sovietijos vadovai
    Kartą teko skristi tokiu lėktuvu iš Jakutsko į Maskvą.. Skridome 6 valandas, o laikas irgi pasikeitė 6 valandomis. Atskridome tą pačią valandą, kaip ir išskridome








    Mokymo klasė


    Kijevo skrydžių rajonas


    Ikiskaitmeniniais laikais tokiomis schemutėmis su reljefu ir vielutėmis (trajektorija) pilotai buvo instruktuojami, kaip nusileisti kalnų oro uostuose - Sočyje, Tbilisyje, Jerevane, Simferopolyje ir pan.
    Adlerio (Sočio) oro uosto schema


    Tbilisio oro uosto schema



    Kabina




    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Kijevo valstybinis aviacijos muziejus / Київ. Державний музей авіації
    Foto 2019.07

    Keli Iljušino kontruktorių biuro lėktuvai
    Karinis transporto lėktuvas IL-76T / Ил-76T






    IL-76T ir IL-86


    Pirmasis sovietinis aerobusas IL-86 / Ил-86




    į IL-86 vidų nebuvo leidžiama

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Kijevo valstybinis aviacijos muziejus / Київ. Державний музей авіації
    Foto 2019.07

    Tolumoje matosi manevruojantis ką tik Kijevo Žulianų oro uoste nusileidęs "Bravo Airlines" lėktuvas




    Sraigtasparnių alėja




    Kažkoks karinis monstras


    Ka-26 Tokį buvo galima dažnai pamatyti ir Lietuvoje, juo naudojosi milicija


    Jak-40 / Як-40 - regioninis mažos talpos (apie 30 vietų) lėktuvėlis.
    Teko tokiu skristi vieną kartą. Įlaipinimas per lėktuvo galą



    Kažkodėl muziejuje nėra populiaraus vidutinio dydžio modelio Jak-42

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Kijevo valstybinis aviacijos muziejus / Київ, Державний музей авіації
    Foto 2019.07

    Tu-154 Ту-154 Pagrindinis Sovietijos -ojo dešimtmečio didelių atstumų "darbinis arkliukas"
    Tokiu teko skraidyti į Sibirą (Iki Jakutsko 10 valandų su vienu nusileidimu) ir į Vidurio Aziją




    Tu-154 vidus pavargęs


    Pilotų kabina


    Sunkusis sraigtasparnis Mi-26 / Ми-26
    To lėktuvo prižiūrėtojas įsimylėjęs aviaciją. Jis galėtų valanadų valandas pasakoti apie šį technikos stebuklą








    Sunkusis sraigtasparnis Mi-6A / Ми-6А




    Žvilgsinis atgal į pirmą aplankytą alėją




    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Kijevo valstybinis aviacijos muziejus / Київ, Державний музей авіації

    Vaikštant po muziejų pirmiausia domino keleiviniai lėktuvai, kuriais teko skraidyti studentavimo laikais.
    Karinė technika nebuvo prioritetas lankant muziejų. Apie malūnsparnių modelių pavadinimus mano žinios apsiribojo tais modeliais, kai vaikystėje rinkau degtukų dėžučių etiketes ir pašto ženklus.
    Žmonėms, kurie negyveno anais laikais, muziejus tubūt turėtų būti mažiau įdomus.

    Pradžioje reikėjo atsikratyti nesąmoningo lyginimo su puikiu Vokietijos Sinsheimo muziejumi, kuriame kažkada teko būti.
    Čia viskas užfiksuota sovietmečio pabaigoje, kai Ukrainoje buvo išvystyta civilinių ir karinių lėktuvų pramonė, visų pirma AN modelių
    Šiek tiek liūdnas muziejus - "ostatki byloj prošlosti" (buvusios šlovės likučiai).

    Foto 2019.07
    Pirmoji alėja.
    Kairėje - keleiviniai lėktuvai, dešinėje - naikintuvai



    Naikintuvai






    MiG-29 / МиГ-29



    Prezidentinis Tu-134A-3 Ukraina / Ту-134А-3 «Україна»
    Kažkada šiuo lėktuvu buvo skaidinamas Ukrainos prezidentas Leonid Kučma










    Norint apžiūrėti pilotų kabinas laikas ribojamas nuo 1 iki 3 minučių
    Iš pat ryto dar buvo nedaug žmonių, o paskui norinčių aplankyti (visų pirma vaikų) buvo nemažai



    Standartinis Tu-134A / Ту-134А
    Populiarus XX a. 9 dešimtmečio regioninis modelis skraidant nedideliais atstumais.
    Kažkada kelis kartus teko tokiu skristi tarp Vilniaus ir Maskvos




    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Kijevo valstybinis aviacijos muziejus / Київ, Державний музей авіації
    Foto 2019.07


    Praktinė informacija
    Darbo valandos: 10-19 (žiemą valandą trumpiau), antradieniais į lėktuvo vidų neleidžiama
    Bilieto kaina tik į teritoriją 60 UAH (2,07 EUR), pilnas biletas su leidimu užeiti į lėktuvų vidų 100 UAH (3,45 EUR)
    Aktualios kainos:
    - UA http://aviamuseum.com.ua/ua/cost/331-vartst,
    - EN http://aviamuseum.com.ua/en/cost/332-cost

    Mes pirkome pilną bilietą už 100 UAH; įėjus į lėktuvų vidų kaskart reikėdavo rodyti biletą, kad susimokėjome už pasiūrėjimą




    Bendras vaizdas
    Priekyje esanti rudas lėktuvas - seniausias eksponatas dar iš I pasaulinio karo laikų


    IL-76 ir Mig-29

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Ilgas savaitgalis Kijeve. Vienas iš aplankytų objektų - Kijevo Olego Antonovo valstybinis aviacijos muziejus.
    TripAdvisor šį muziejų paeikia tarp trijų labiasiai vertų aplankyti kijevo muziejų. Gal kiek perlenkta dėl trečios vietos, tačiau yra į ką pasižiūrėti

    Gūglinti, aišku geriau kitomis kalbomis:
    [UA] Київ, Державний музей авіації ім. О.К. Антонова
    [RU] Киев, Государственный музей авиации им. О.К. Антонова
    [EN] Kyiv Oleg Antonov State Aviation Museum

    Muziejaus tinkalapio pirmas puslapis

    http://aviamuseum.com.ua/ua

    Ekspozicijos schema


    Norint daugiau paskaityti apie lėktuvus, reikia pasirinkti kontruktorių biurą ir ten - lėktuvo modelį

    [UA] http://aviamuseum.com.ua/ua/exposition
    [RU] http://aviamuseum.com.ua/ru/exposition
    [EN] http://aviamuseum.com.ua/en/exposition


    Prieš pasakojant apie muziejų pirmiausia reikia pasakyti, kaip ten nusigauti.
    Aviacijos muziejus yra pietrytiniame Kijevo pakraštyje 9 km nuo centro, šalia Kijevo Žulianų (IEV) oro uosto .

    Žemėlapio pagrindas iš www.mapy.cz

    Kalbant apie susiekimą Kijeve visus tripadavaizerius su mikriukų ("maršrutkių") maršrutais ir patarimais dėl taksi galima išmesti iš operatyvinės atminties.
    Ten kol kas be konkurencijos veikia BOLT


    Važiavimo su BOLT kaina:
    > Chreščiatyko galas Besarabijos aikštėje - Aviacijos muziejus 8,5 km. Kaina 86 UAH / 2,96 EUR
    > Aviacijos muziejus - Chreščiatyko pradžia prie Dnipro viešbučio 9,5 km. Kaina 96 UAH / 3,31 EUR

    Anglų kalba važiuojant Kijeve nelabai padės susikalbėti. Rusų kalba per "niolika" minučių galima aptarti visas aktualijas - pradedant rinkimais ir baigiant patarimais dėl lankytinų objektų
    Vienas patarimas. Mašinoje geriau už akių neaptarinėti, kokiu drandalietu ir kokiomis koldobinomis esate vežami - vairuotojas gali suprasti lietuviškai. Vienas mūsų "Bolto" taksistas metus dirbo gastarbaiteriu Kaune, o kitas pasirodo Lietuvoje su verslo reikalais bent porą kartų per metus.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    EE. Kohtla Kaevanduspark-muuseum

    Kažkur šiuo metu pamatėme kitą eksursiją ir atsiprašę suomių grupės gido perėjome į kitą grupę. Ten iš Rytų Vokietijos pas Estijos rusus atvažiavo vokiečių moksleivių delegacija. Gidas kalbėjo rusiškai, vertėjas vertė į vokiečių kalbą - jau buvo galima visiems viską suprasti. Be to, moksleivių tempas buvo žymiai greitesnis.


    Kaevur - šachtininkas. Čia, atrodo, šachtininkų valgykla


    Dispetserinė


    Dar vienas technikos išbandymas. Trumpam buvo įjungtas ekskavatorius


    Tas aukštas jaunuolis laikantis uolienos gabalą - vertėjas, o šalia esantis žmogus - gidas




    Ekskursijos pabaigai - kelionė šachtininkų vagonėliais


    Vagonėliuose viename skyriuje sėdi po 4 susilenkusius žmones


    Ačiū už dėmesį

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    EE. Kohtla Kaevanduspark-muuseum

    Šioje vietoje vanduo ir po kojomis, ir varva ant galvos


    Stalaktitai










    Technika puikiai veikia, tik uždaroje patalpoje daug triukšmo


    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Nusileidus nustebino platūs tuneliai, kuriais kažkada su skalūnais važinėjo elektriniai traukinukai








    Gidas nišose demonstravo veikiančią gavybos techniką






    Tie platūs tuneliai kažkuo priminė pasivaikščiojimus Mažino linijoje /La Ligne Maginot

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    EE. Kohtla Kaevanduspark-muuseum

    Iš pradžių - praktinė informacija
    Nuo ano apsilankymo klanakasybos parke-muziejuje atsirado naujas lankytojų centras, apžvalgos bokštas
    Dabartinė bilietų kainos - 16 EUR arba 12 EUR tik už požeminę dalį; tada bilietas kainavo po 10 EUR.
    Kainos ir rezervacija: http://kaevanduspark.ee/eng/prices/

    Kohtla-Nõmme šachtos teritorijos maketas


    Ekskursijos vyksta kas valandą (gal savaitgaliais būna dažniau). Atvažiavę sužinojome, kad ekskursijos mums suprantama kalba reikės laukti 2 ar 3 valandas. Nutarėme taip ilgai nelaukti ir prisiplakėme prie suomių pensininkų eksursijos.

    Apie valandą uždaroje erdvėje bendravimas vyko suomiškai. Aišku tik, kad kai gidas kalbėjo vene-saksa (rusai-vokiečiai), jis pasakojo istorijas apie karą, o kai kartojo kivi-vesi (akmuo-vanduo) - tai apie sunkumus išgaunant skalūnus . Kalbos barjeras išvadavo nuo informacijos pertekliaus ir sąžinės graužimo, kad befotografuojant bus praleista kažkas iš gido pasakojimo.

    Viršuje - tipinė sovietinė gamybos aplinka










    Po trumpos ekskursijos viršuje apsirengiame ir užsidedame šalmus




    Komentuoti:

Working...
X