Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Nauja Panevėžio autobusų stotis

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Al1
    replied
    O kiek tas sklypas vertas?

    Pati Savivaldybė numačiusi iš Europos Sąjungos finansuojamos URBAN programos lėšų už maždaug 3 mln. Eur rekonstruoti esamą stoties pastatą – pritaikyti jį visuomeninei veiklai bei sutvarkyti autobusų stoties prieigas iki Elektros, Vilniaus gatvių ir Laisvės aikštės.
    O tai už tuos pinigus kapitališkai rekonstruoti esamą AS savivaldybė negali? Būtinai reikia kažkokio tai "privataus investuotojo"? Būtinai reikia kažkokio tai visuomeninio pastato stoties vietoje? AS ir yra visuomeninės paskirties objektas. Taip netgi pigiau išeitų, o 3 mln. ES lėšų būtų panaudoti su didesne nauda.

    Komentuoti:


  • Panevezietis
    replied
    Kaip sakiau, taip ir buvo. Vienas konkurso dalyvis. Nedurni Baltišeshause, pora mln litų duos, o sklypą centre pasiimtų savo nuosavybėn.

    Komentuoti:


  • Vidma
    replied
    Autobusų stotis it iš Naujųjų Vasiukų
    SEKUNDĖ
    INGA KONTRIMAVIČIŪTĖ
    AKTUALIJOS
    2017.04.13 09:10


    Panevėžiečiams ir atvykstantiesiems į miestą šiurpą keliančią autobusų stotį iš esmės pakeisti siūlosi įmonė, glaudžiai susijusi su šalia veikiančiu prekybos centru. Jei būtų išpildyti Savivaldybės ir verslininkų planai, iškiltų naujas stoties pastatas, o esamosios vietoje įrengtas parkas. Mainais gavęs dabartinę automobilių stovėjimo aikštelę prekybos centro pašonėje ir čia pastatęs daugiaaukštį pastatą, iš tokios pertvarkos investuotojas tikisi išlošti.

    Konkursą įrengti naują autobusų stotį už privačias lėšas paskelbusi Panevėžio savivaldybė sulaukė vienintelio dalyvio. Investuoti į ją pasisiūlė bendrovė „Baltisches Haus“, Lietuvoje valdanti daugiau nei dvi dešimtis nekilnojamojo turto objektų, skirtų prekiauti. Daugumos šios nekilnojamojo turto plėtotojos pastatų pagrindinis nuomininkas – „Iki“ parduotuvės. Pačią „Baltisches Haus“ valdo Maltoje registruota įmonė „Balthaus Limited“.

    Panevėžio savivaldybės administracijos direktoriaus Tomo Juknos teigimu, bendrovė nurodo į autobusų stoties statybas investuosianti 700 tūkst. Eur.

    Parką ir peroną sukeis vietomis

    Savivaldybės ir investuotojo autobusų stoties ir prieigų sutvarkymo vizija atrodo sunkiai tikėtina ir vargiai įgyvendinama.

    Ją dar praėjusių metų spalį „Baltisches Haus“ iniciatyva sukūrė Nacionalinės premijos laureatas Rolandas Palekas.

    Savivaldybė pageidauja, kad už privačias lėšas būtų pastatytas naujas iki 600 kvadratinių metrų vieno aukšto autobusų stoties pastatas šiuo metu neužstatytame trikampyje, esančiame greta automobilių stovėjimo aikštelės, tarp įvažiavimo į stotį ir išvažiavimo. Be to, iš privataus investuotojo tikimasi naujo stoties perono su atvykimo ir išvykimo aikštelėmis Savanorių a. vietoj esamo vadinamojo alyvų parko.

    Pati Savivaldybė numačiusi iš Europos Sąjungos finansuojamos URBAN programos lėšų už maždaug 3 mln. Eur rekonstruoti esamą stoties pastatą – pritaikyti jį visuomeninei veiklai bei sutvarkyti autobusų stoties prieigas iki Elektros, Vilniaus gatvių ir Laisvės aikštės. Savivaldybės planuose numatyta iš esmės pertvarkyti ir dabartinį autobusų stoties peroną – esančią asfaltbetonio aikštę norima paversti parku.

    Tokiu atveju pasikeistų autobusų judėjimas, nes transporto srautai šlietųsi arčiau Savanorių a. pietinės dalies. Tačiau T. Jukna pripažįsta, kad kol kas nėra aišku, ką iš tos vizijos rengiasi išpildyti pats investuotojas. Mat „Baltisches Haus“ pasiūlyme aiškiai įvardyta naujos autobusų stoties statyba, bet nėra detalizuota, ar kalbama tik apie pastatą, ar ir apie perono įrengimą.

    Centrą užstatytų

    Mainais už pastatytą naują stotį „Baltisches Haus“ iš Savivaldybės prašo automobilių stovėjimo aikštelės, esančios stoties ir prekybos centro pašonėje. Čia planuojama statyti trijų aukštų ažūrinį multifunkcį pastatą, kurio pirmame aukšte būtų paslaugų ir komercinės patalpos, o kituose aukštuose – kelių šimtų vietų automobilių stovėjimo aikštelė. Pasiūlymą pateikęs investuotojas siekia, kad ši teritorija mainais už pastatytą autobusų stotį taptų bendrovės nuosavybe. Ar aikštelei atitekus į verslininko, galvojančio apie investicijų grąžą, rankas būtų išsaugotos nemokamos automobilių stovėjimo vietos miesto centre, atsakymo kol kas nėra.

    Tokiems mainams Savivaldybė tarsi neprieštarautų. Visgi T. Jukna pripažįsta, jog abiejų šalių norai ir galimybės bus aptariami derybose. Joms sutarta skirti porą mėnesių.

    „Kol nesusėdome prie stalo, galima skirtingai įsivaizduoti, ko vienas nori, o ką kitas gali. Investuotojas norėtų automobilių aikštelės, bet čia dar derybų klausimas. Savo nuomonę turi išsakyti teisininkai“, – pabrėžė T. Jukna.

    Anot jo, derybose turės būti atsakyta, kas užtikrins, kad projektas tikrai bus įgyvendintas, kas laukia, jei per statybas paaiškėtų, kad bendrovės numatytų investuoti lėšų nepakanka joms užbaigti, taip pat aptarti rangos terminai, kas atitektų investuotojui, o kokią naudą iš tokio sandėrio gautų miestas.

    Nepavykus deryboms, direktoriaus teigimu, būtų ieškoma kitų naujos stoties statybų finansavimo šaltinių.

    Įsivėlė į detektyvą

    T. Jukna pripažįsta, kad į kai kuriuose klausimus neturi atsakymų ir pati Savivaldybė. Pradėjus planuoti autobusų stoties pertvarką, paaiškėjo, jog neaiškus investuotoją dominančios automobilių aikštelės tikrasis valdytojas. Pasak direktoriaus, Valstybinėje teritorijų planavimo ir statybos inspekcijoje ieškoma dokumentų, pagrindžiančių, kam – Savivaldybei ar privačiai bendrovei – prieš daug metų buvo išduotas leidimas įrengti aikštelę.

    „Dar nežinia, ar dėl tos aikštelės neteks kreiptis į teismą“, – teigė T. Jukna.

    Pavykus deryboms, parengtą preliminarų sutarties projektą svarstys Savivaldybės taryba.

    Pasak T. Juknos, netgi jei planai klostytųsi sklandžiai, realūs stoties statybos darbai galėtų prasidėti ne anksčiau nei po pusantrų metų.

    „Terminai yra silpnoji pusė. Įstatymų, taisyklių negalima apeiti, o tai kainuoja nemažai laiko. Vien detaliųjų planų rengimas užtrunka pusę metų“, – „Sekundei“ aiškino direktorius.

    Ieškos vietos laikinai stočiai

    „Baltisches Haus“ pateiktame pasiūlyme nurodo, kad naujos Panevėžio autobusų stoties statybos galėtų būti pradėtos 2019-aisiais. Maždaug tuo pačiu metu Savivaldybė ketina imtis rekonstruoti esamos pastatą ir greta jo įrengti parką. Tačiau iki tol dar Savivaldybė turės išspręsti klausimą dėl laikinosios stoties.

    Panevėžio autobusų parko direktorius Rimantas Petukauskas laikinajai stočiai mato keletą variantų. Anot jo, verslininkai pageidautų pirkėjų srautą užtikrinsiančios stoties vakarinėje miesto dalyje, Klaipėdos g. gale. Tačiau direktorius abejoja, ar keleiviams būtų patogu važinėti į miesto pakraštį. Jo nuomone, tinkamesnė vieta būtų geležinkelio stoties teritorija, tačiau autobusams statyti reikalinga aikštelė priklauso ne miesto Savivaldybei, o valstybės įmonei „Lietuvos geležinkeliai“. Be to, pasak R. Petukausko, aikštelė prie geležinkelio stoties būtų ankštoka manevruoti autobusams. Direktorius siūlytų svarstyti trečiąjį variantą – autobusų stotį, kol vyks statybos, laikinai įrengti beveik miesto centre, prie Panevėžio arenos.

    „Autobusų stočiai pakaktų trečdalio arenai skirtos automobilių aikštelės, o arenos dalį panaudoti laukiamojo salei ir bilietų kasoms“, – mano R. Petukauskas. ...........

    Komentuoti:


  • Panevezietis
    replied
    Turbūt "iki" jau paruošė pasiūlymą. Plačiau:

    Planai atnaujinti Panevėžio autobusų stotį įgauna pagreitį

    Panevėžio miesto savivaldybė paskelbė privataus investuotojo į autobusų stotį atranką. Su konkurso būdu atrinktu investuotoju bus sudaryta sutartis dėl autobusų stoties ir besiribojančių teritorijų konversijos, naujos stoties statybos. Verslas turės pasiūlyti teritorijos išvystymo koncepciją, savo lėšomis suprojektuoti ir pastatyti autobusų stotį.
    ...
    Investuotojų pasiūlymų Savivaldybė laukia iki kovo 13 d.

    https://jp.lt/planai-atnaujinti-pane...auna-pagreiti/

    Komentuoti:


  • Vidma
    replied
    Savivaldybė skelbia investuotojo atranką
    2017.02.10
    PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖ
    KONKURSAI


    Panevėžio miesto savivaldybės administracija, vadovaudamasi Panevėžio miesto tarybos 2017 m. sausio 26 d. sprendimu Nr. 1-5 skelbia investuotojo atranką, su kuriuo Panevėžio miesto savivaldybė ketina sudaryti investicijų sutartį dėl Panevėžio autobusų stoties ir besiribojančių teritorijų konversijos, naujos Panevėžio miesto autobusų stoties statybos investicijų projekto įgyvendinimo.............



    ............ 1_priedas_v1 .....

    1.1. Zona – Panevėžio miesto centrinės dalies teritorija, susidedanti iš:
    (a) Panevėžio miesto autobusų stoties naudojamo Lietuvos Respublikai nuosavybės teise priklausančio žemės sklypo (Savanorių a. 5, Panevėžys, plotas 0,4499 ha) atitinkamos dalies, ir
    (b) šalia dabartinės Panevėžio miesto autobusų stoties esančio dabartinio Savanorių a., Panevėžys skvero, teritorijos (ribojamos Ukmergės g., Laisvės a., Savanorių a., Panevėžyje) detaliajame plane, ................. ir
    (c) atitinkamos dalies sklypo,..................... teritorijos (ribojamos Ukmergės g., Laisvės a., Savanorių a., Panevėžyje) detaliajame plane pažymėto Nr. 3.

    1.2. Teritorija – Panevėžio miesto centrinė dalis, susidedanti iš:
    (a) Zonos, ir
    (b) atitinkamos dalies su sklypo, teritorijos (ribojamos Ukmergės g., Laisvės a., Savanorių a., Panevėžyje) detaliajame plane, .................;
    (c) su (b) papunktyje paminėta Teritorijos dalimi besiribojančio................... žemės sklypo ................, kurio plotas 0,3971 ha.

    3. Pagrindiniai Investicijų projektu siekiami tikslai: .........


    3.4. naujos ir į supančią aplinką integruotos Panevėžio miesto autobusų stoties suprojektavimas ir pastatymas Zonoje investuotojo lėšomis;
    3.5. viešųjų erdvių (pėsčiųjų zonų ir / ar želdynų ir / ar skvero ir pan.) Teritorijoje pagal sutartą Teritorijos išvystymo (konversijos) koncepciją sukūrimas;
    3.6. į Teritoriją patenkančių esamų gatvių ir inžinerinės infrastruktūros atnaujinimas (ar panaikinimas) ir / ar sutartoje Teritorijos išvystymo (konversijos) koncepcijoje numatytų naujų gatvių ir inžinerinės infrastruktūros sukūrimas;
    3.7. susisiekimo infrastruktūros (gatvių, dviračių takų, pėsčiųjų takų, automobilių stovėjimo vietų ir t. t.) Teritorijoje pagal sutartą Teritorijos išvystymo (konversijos) koncepciją sukūrimas.........



    4. Investicijų projektą įgyvendins investicijų sutarties šalys – Savivaldybė ir investuotojas, atsižvelgdami į šias prielaidas:

    4.2. nauja Panevėžio miesto autobusų stotis po Investicijų projekto įgyvendinimo nuosavybės teise priklausys Savivaldybei ar jos kontroliuojamam asmeniui;
    4.3. Naujos autobusų stoties paskirtis – aptarnauti keleivius, vykstančius reguliaraus vietinio, tolimojo ir tarptautinio susisiekimo maršrutais, organizuoti autobusų ekipažų patikrinimus prieš reisus ir jų poilsį tarp reisų, kontroliuoti autobusų išvykimo ir atvykimo laiką, parduoti keleiviams bilietus, teikti jiems informaciją ir bagažo saugojimo paslaugas. Autobusų stotis gali užsiimti ir kita su keleivių aptarnavimu susijusia veikla. Nauja Panevėžio miesto autobusų stotis turi būti pajėgi aptarnauti bent 3000 keleivių per parą, turėti ne mažesnį kaip 450 kv. m bendro ploto stoties pastatą (kuris turi atitikti autobusų stočių veiklos nuostatų I kategorijos autobusų stotims keliamus kvalifikacinius reikalavimus, t. y. su keleivių laukiamąja sale, bilietų kasomis, vairuotojų poilsio kambariu, bagažo ir smulkių siuntų skyriumi, dispečerine ir informacijos tarnyba, sanitarinėmis patalpomis, administracinėmis patalpomis ir kt.), dengtą autobusų stoties peroną su ne mažiau kaip 11 išvykimo ir ne mažiau kaip 2 atvykimo peronais, ir ne mažiau kaip 9 autobusų ilgalaikio stovėjimo vietų ne perone, ir turi būti įdiegta eismo kontrolės ir keleivių informacinė sistema;
    4.4. ne mažiau kaip 35 proc. Zonos teritorijos turi sudaryti viešosios erdvės (skverai, želdynai, poilsio zonos ir pan.);.............


    Panevėžys atsinaujina! Savivaldybė paskelbė autobusų stoties investuotojo atranką
    2017.02.14

    ........... „Šis konkursas – svarbus žingsnis siekiant pagaliau atnaujinti mūsų stotį, kad ji taptų tikru, reprezentuojančiu miesto veidu. Juk sakoma, kad būtent nuo stoties prasideda miestas. Tikimės, kad verslininkai bus aktyvūs, pasiūlys įdomių, originalių ir Panevėžiui naudingų sprendimų“, - sako administracijos direktorius Tomas Jukna.

    Su konkurso būdu atrinktu investuotoju bus sudaryta sutartis dėl autobusų stoties ir besiribojančių teritorijų konversijos, naujos stoties statybos. Verslas turės pasiūlyti teritorijos išvystymo koncepciją, savo lėšomis suprojektuoti ir pastatyti autobusų stotį.

    Investuotojo atrankos kriterijai: techninės-architektūrinės aplinkos įvertinimo išsamumas; techninių-architektūrinių sprendimų detalumas, išbaigtumas; architektūrinė raiška ir estetika; inovatyvumas; integralumas ir funkciniai ryšiai su miesto centru; investicijų projektui įgyvendinti siūlomo organizacinio modelio, su teisine aplinka susijusių pasiūlymų išsamumas, detalumas ir įgyvendinamumas; investuotojo planuojama skirti lėšų suma, įsipareigojimų apimtis, pageidavimai dėl Savivaldybės įsipareigojimų bei kt.
    Investuotojui siūloma įvertinti apie 1,8 ha teritoriją Panevėžio centre, iš jos 1 ha naudojamą stoties reikmėms.

    Autobusų stoties konversijai ir pritaikymui bendruomenės reikmėms, stoties prieigoms tvarkyti Savivaldybė ketina gauti 2,8 mln. Eur ES investicijų. Miesto indėlis sudarys daugiau kaip 0,5 mln. Eur.
    ...........

    Paskutinis taisė Vidma; 2017.02.14, 10:41.

    Komentuoti:


  • Panevezietis
    replied
    Sutinku.
    Senoka jau ta istorija, bet turbūt labiausiai iškelti norėjo "investuotojai" BIG-PST.
    Jie būtų pastatę naują stotį ir parką dabartiniame autobusų parke.

    Dabartinės stoties vietoje būtų gavę žemės sklypą ir statę savo pastatus + būtų gavę žemės sklypą šalia naujai perkeltos stoties (Basanavičiaus g.).
    Turbūt būtų statę BIG centrą vietoje stoties arba Basanavičiaus g.

    http://www.delfi.lt/verslas/transpor....d?id=15000303

    http://www.panbalsas.lt/naujienos/mi..._ir_vel_nutolo

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Ir tai geriausias variantas, nei iškelti stotį į autobusų parko teritoriją, t.y. į užkampį.

    Komentuoti:


  • Panevezietis
    replied
    Tokia nuojauta, kad investuos tie, kurie rodo iniciatyvą: UAB „Baltisches Haus“.
    Berods jiems priklauso arba jie valdo PC "iki" esantį prie stoties.
    Jie užsakė stoties viziją, kuriai +/- visi atsakingi pritarė.

    http://www.panevezys.lt/lt/naujienos...busu-8dpg.html
    http://www.balthaus.eu/lt/news/41

    Komentuoti:


  • Gator
    replied
    Panevėžio autobusų stočiai rekonstruoti ieškomas investuotojas

    http://vz.lt/nekilnojamasis-turtas-s...-investuotojas

    Komentuoti:


  • PNV
    replied
    http://tv.lrytas.lt/?id=14198810181418192762

    Nuo 1.50min. apie Panevėžio stotį.

    Komentuoti:


  • Gator
    replied
    Aišku, galvijau jau ant dienų pradės statybą, kad jau Depeche sakė, jog ankščiau už Kauną, kuris pavasarį pradeda, pastatys

    Komentuoti:


  • Panevezietis
    replied
    Iki 2020 m žada pabaigti, o pradėjo kalbėti ir daryti jau prieš keliolika metų ir t.t., tai kol neprasidės statybos, tikėti nebeverta.

    Komentuoti:


  • Gator
    replied
    Jau yra apytikslė data kada pradės?

    Komentuoti:


  • Depeche
    replied
    Gal net Panevežyje autobusų stotį pastatys greičiau nei Kaune.

    Komentuoti:


  • PNV
    replied
    Panevėžys pasiruošęs priimti integruotas investicijas
    http://www.15min.lt/naujiena/aktualu...ijas-56-475492

    Komentuoti:


  • Egiuxz
    replied
    Puiki proga stotį palikt ten, kur ji yra dabar ir nekelot į neaiškias vietas.

    Komentuoti:


  • PNV
    replied
    http://www.panevezioautobusai.lt/info.php?mp=88

    Komentuoti:


  • PNV
    replied
    Parašė Panevezietis Rodyti pranešimą
    Gal koks BIG'as ar Maxima nupirks.
    3.5 ha gal užtektų kokiam didesniam centrui su pirma požemine aikštele.
    Ši vieta tik ir tiktų prekybos centrui, ten didelės ir nėra rodos.

    Komentuoti:


  • Panevezietis
    replied
    Gal koks BIG'as ar Maxima nupirks.
    3.5 ha gal užtektų kokiam didesniam centrui su pirma požemine aikštele.

    Komentuoti:


  • Panevezietis
    replied
    Geriau įkelti ir nuorodą ir straipsnį.

    Milijonieriams iš panosės švilpia gardų kąsnį (papildyta)

    Milijonierių pažadėtos autobusų stoties septynetą metų laukusi Panevėžio savivaldybė ir jai pavaldus Autobusų parkas iš pėdas mėtančių verslininkų atima sotų kąsnį. Autobusų parkas paskelbė aukcione už beveik 5 mln. Lt parduodantis nekilnojamojo turto, kuris mainais už naują stotį turėjo atitekti Baltijos investicijų grupės (BIG) ir Panevėžio statybos tresto (PST) konsorciumui.

    Jau šiomis dienomis Autobusų parkas paskelbs viešajame aukcione už pradinę 4 mln. 785 tūkst. Lt kainą parduodantis nemenką turtą: administracinį keturių aukštų pastatą ties Beržų ir J. Basanavičiaus gatvių sankirta, angarą ir 3,5 ha žemės. Aukcionui gresia tapti pirmajam Panevėžio istorijoje, sukelsiančiam rezonansinį atgarsį.
    Jau šiomis dienomis Autobusų parkas paskelbs viešajame aukcione už pradinę 4 mln. 785 tūkst. Lt kainą parduodantis nemenką turtą: administracinį keturių aukštų pastatą ties Beržų ir J. Basanavičiaus gatvių sankirta, angarą ir 3,5 ha žemės. Aukcionui gresia tapti pirmajam Panevėžio istorijoje, sukelsiančiam rezonansinį atgarsį.

    Atrodo, kad Panevėžyje bręsta nemenkas skandalas. Apie tokius planus iš „Sekundės“ sužinojęs konsorciumo atstovas svarsto, kad Savivaldybė ir vežėjas su verslininkais bendrauja banditų metodais.

    Ieško pirkėjo

    Jau šiomis dienomis Autobusų parkas paskelbs viešajame aukcione parduodantis nemenką turtą: 1500 kv. m administracinį keturių aukštų pastatą ties Beržų ir J. Basanavičiaus gatvių sankirta, apie 13 tūkst. kv. m angarą – remonto dirbtuves su garažu – bei šiems statiniams priklausantį maždaug 3,5 ha žemės sklypą. Pradinė pardavimo kaina – 4 mln. 785 tūkst. Lt.

    Šios lėšos įmonei reikalingos kaip pradinis kapitalas statyti naujoms gamybinėms patalpoms. Autobusų parko direktoriaus pavaduotojo Alvydo Dirsės teigimu, jau rengiamas projektas ir pavasarį turėtų prasidėti statybos. Bendrovė skaičiuoja, kad šie darbai atsieis apie 5–6 mln. Lt.

    Pasak A. Dirsės, parduodamos patalpos ekonomiškai nenaudingos ir nebetinkamos įmonės reikmėms. 1969-aisiais statyta Autobusų parko gamybinė bazė buvo pritaikyta 300 autobusų, 100 taksi automobilių ir 1500 darbuotojų.

    Per beveik penkis dešimtmečius parko ištekliai sumenko penkiskart. Šiuo metu įmonė teturi apie 100 autobusų, o joje dirba 300 žmonių. Gerokai susitraukusiam Autobusų parkui nebereikalinga ir 7 ha teritorija.

    Parduodamos patalpos reikalauja didelės rekonstrukcijos. Administraciniame pastate pakeista tik dalis langų, dauguma – seni ir supuvę, sienos vėjo perpučiamos.

    „Administracinės patalpos dar daugiau perpučiamos nei tų pačių metų nerenovuoto daugiabučio“, – teigė A. Dirsė. Tik patenkinama ir nešildomų gamybinių patalpų būklė.

    Ginklų nesudėjo

    Sprendimą skelbti aukcioną bendrovės valdyba kartu su stebėtojų taryba priėmė nesulaukdamos, kad prieš septynetą metų konkursą naujai autobusų stočiai ir Autobusų parko gamybinėms patalpos statyti laimėjęs BIG ir PST konsorciumas imsis vykdyti prisiimtus įsipareigojimus.

    „Kadangi investuotojai ilgą laiką nerodo iniciatyvos, kiek juos beragintume, nutarėme gamybinę bazę pasistatyti patys. Tam pritarė ir akcininkas – miesto Savivaldybės administracija. Patys statysime gamybinę bazę, ten įsirengsime ir administracines patalpas“, – „Sekundei“ teigė A. Dirsė.

    Panevėžį jau kartą buvo prikaustęs Autobusų parko direktoriaus Rimanto Petukausko ir stambiausių Panevėžio milijonierių, tarp kurių esama ir ragavusių politikų duonos, konsorciumo mūšis dėl autobusų stoties. Prieš septynerius metus R. Petukauskas buvo prabilęs apie tai, jog Panevėžyje rengiama dar nematyta finansinė afera, kad turtuoliai siekia susižerti milijonus iš naujos autobusų stoties statybų.

    Nors stoties iškeldinimu iš Savanorių a. tuomet buvo susidomėjusios septynios įmonės, už konkurso sąlygas suplojusios net po 10 tūkst. Lt, vieninteliu jo dalyviu liko jungtinės veiklos pagrindu veikiantis PST ir BIG konsorciumas. Jam pasiūlius į maždaug 14 milijonų litų vertės projektą tuometėmis kainomis investuoti tik 7–8 mln. Lt, R. Petukausko vadovaujama komisija konsorciumo nesutiko pripažinti nugalėtoju.

    Su tuo nesutikę verslininkai kreipėsi į teismą, o po kiek laiko bylinėjimasis baigėsi taikos sutartimi. Konsorciumas įsipareigojo investuoti 14 mln. Lt. Už tai, kad ties J. Basanavičiaus ir Beržų g. sankirta pastatys naują autobusų stotį ir gamybines Autobusų parko patalpas, investuotojui turėjo atitekti autobusų stotis centre bei dabar aukcione vežėjo parduodamas turtas.

    Per septynetą metų ratas apsisuko: Autobusų parko vadovams vėl teks įsijausti į kovotojų vaidmenį, o idėja dirbtuves, garažą ir administracijos darbuotojus jau po keleto metų perkraustyti į naujas patalpas gali įstrigti taip pat, kaip įstrigo ir verslininkų žadėtasis autobusų stoties iškeldinimo iš miesto centro projektas.

    Sutartį įvertino kaip kratinį

    Pasak A. Dirsės, per pastaruosius keletą metų Autobusų parkas konsorciumui išsiuntė šūsnis raginimų imtis darbo. Paskutinis surašytas praėjusių metų spalį. Atsakymo iš verslininkų lig šiol negauta.

    „Kadangi net po daugelio raginimų BIG ir PST tyli, pamatėme, kad pralaukę jau septynerius metus nieko nebesulauksime. Į mūsų raginimus verslininkai arba atsakinėja abstrakčiai, arba visai nereaguoja“, – Panevėžio milijonierių valdomo konsorciumo veiksmai piktina vežėją.

    A. Dirsė nemano, kad parduodamas tai, kas buvo pažadėta investuotojams, Autobusų parkas elgiasi neteisėtai. Mat verslininkai parkui net nėra pateikę jungtinės veiklos sutarties – pagrindo pradėti Panevėžio centrą iš esmės turėjusį pakeisti grandiozinį projektą. Tiesa, pasak A. Dirsės, konsorciumas bandė tokią prakišti, tačiau tai, kas buvo pateikta pasirašyti, Autobusų parko vadovai įvardijo ne sutartimi, o juodraštiniu kratiniu, visiškai neatitinkančiu konkurso sąlygų.

    „Parašėme pastabas į jų tą „sutarties projektą“ ir jokio atsakymo pusantrų metų nėra“, – pasitikėjimą investuotoju praradęs pavaduotojas.

    Toks delsimas jo nestebina. Susitikimuose konsorciumo atstovai yra prasitarę, kad po ekonominio sunkmečio sumažėjus panevėžiečių perkamajai galiai, o Panevėžyje persipildžius komercinių plotų rinkai jie nebematantys poreikio į grandiozinį projektą investuoti 14 mln. Lt, kaip reikalauja konkurso sąlygos. Tačiau išleisti iš rankų skanaus kąsnio – sklypo centre su dabartinės autobusų stoties pastatais ir dalimi Autobusų parko teritorijos – irgi nenusiteikę.

    Laukia kompensacijos

    BIG ir PST konsorciumo atstovui Remigijui Juodviršiui žinia apie Savivaldybės ir Autobusų parko jau oficialius ketinimus atimti verslininkams pažadėtąjį kelių milijonų litų vertės turtą strateginėje vietoje, ties išvažiavimu į Vilnių ir Kauną, buvo netikėta.

    Anot R. Juodviršio, projektas nevykdomas ne dėl jų, o dėl vežėjo kaltės.

    „Mes seniai pateikėme jungtinės veiklos sutartį, bet Autobusų parkas atsisako pasirašyti. Turbūt bijo prisiimti įsipareigojimų. Mes įsipareigoję investuoti apie 14 mln. Lt. Turi gi kažkas mus apsaugoti. Už tokią sumą turi būti padori, mus ginanti sutartis. O jie nesirašo ir dabar, matyt, bando kažkokiais veiksmais pabėgti nuo įsipareigojimų“, – „Sekundei“ teigė R. Juodviršis.

    Anot jo, konsorciumas į šį projektą jau investavęs 2,3 mln. Lt. Iš jų didžiausia dalis – 2 mln. Lt – išleisti įsigyjant 435kv. m Autobusų parko angaro dalį. Pasak R. Juodviršio, šis sandoris buvo reikalingas projektui plėtoti – angaro dalis priklausė ne parkui, o privatininkui.

    „Mūsų laimėto konkurso rezultatai nėra atšaukti. Jei nori kažką daryti, turi pirmiausia pasiūlyti taikos sutartį, dėl mūsų įdėtų investicijų susitarti. O ne taip – pasako, ką padaryti, mes išleidžiame pinigus, o paskui kaip banditai mus išvaro. Mes patiriame nuostolių – yra išleisti pinigai. Jei kažkas kažkam nepatinka, lai pakviečia padaryti taikos sutartį, susitariam ir – viskas“, – teigia R. Juodviršis.

    Verslininkui aktualu, kas konkrečiai priėmė sprendimą dėl aukciono.

    „Kas prisiims atsakomybę, kai į teismus įsivelsime ir prašysime padengti nuostolius?“ – klausė R. Juodviršis.

    Kad už 2 mln. Lt bendraturčiu tapęs konsorciumas išmes tokią kortą, Autobusų parko vadovybė teigia numačiusi iš anksto. A. Dirsės nuomone, nei vežėjas, nei Savivaldybė pažadų neįvykdžiusiam investuotojui nieko neskolingi.

    „Niekas jiems neliepė – galėjo tos angaro dalies ir nepirkti“, – tvirtina A. Dirsė.

    Stotis slysta iš verslininkų rankų
    BIG ir PST konsorciumui iš rankų slysta ir prieš septynetą metų jam pažadėta dabartinės autobusų stoties teritorija.
    Nesulaukusi, kada prasidės naujosios statybos, Savivaldybė apsisprendė stoties nebeiškeldinti ir rekonstruoti esamą.
    Tai numatyta padaryti iki 2020 m.
    Skaičiuojama, kad šis planas miesto biudžetui atsieitų rekordiškai pigiai. Lėšų stoties rekonstrukcijai tikimasi gauti iš Europos Sąjungos paramos fondų, iš miesto kišenės tereiktų padengti 7,5 proc. išlaidų, preliminariai tai būtų maždaug apie 150 tūkst. Lt.
    Panevėžiečių idėją palaiko ir Vidaus reikalų ministerija, kuruojanti 2014–2020 m. ES paramos paskirstymą miestų teritorijoms sutvarkyti.


    Inga KONTRIMAVIČIŪTĖ

    Komentuoti:

Working...
X