Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Vokiečių gatvės atkūrimo planai

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • KUBILISTANAS
    replied
    Parašė spekas Rodyti pranešimą
    Man atrodo, kad leidus užstatyti / atstatyti maždaug tokį plotą (diskusijos reikalas kiek) - pasidengtų ir sovietinio š nugriovimo kaštai ir naujo statyba (brėžinys paimtas iš čia):

    Click image for larger version

Name:	Capture.JPG
Views:	4286
Size:	122,0 kB
ID:	2041006
    sia vieta butina atstatyt ir tai galima lengvai padaryti bet jokiu budu negalima leisti tai padaryti "siuolaikiskai". arba atstatyti tas ka buvo arba tada laukti geresniu laiku ir protingesniu valdziu.

    Komentuoti:


  • spekas
    replied
    Man atrodo, kad leidus užstatyti / atstatyti maždaug tokį plotą (diskusijos reikalas kiek) - pasidengtų ir sovietinio š nugriovimo kaštai ir naujo statyba (brėžinys paimtas iš čia):

    Click image for larger version

Name:	Capture.JPG
Views:	4286
Size:	122,0 kB
ID:	2041006

    Komentuoti:


  • spekas
    replied
    Iš visų pasiūlymų ataskaitos. Kažkas siūlė kaip tik palikti išsikišusius bortus...

    ...šaligatvis prie išlikusio užstatymo optiškai suvienodinamas su važiuojamos dalies
    grindiniu, dingsta lietaus nubėgimo latakas ir tradicinis lygių skirtumas.


    ,,Pasiūlymo įvertinimas.
    Pastaba nepriimta. Šaligatvio, kuris nėra saugoma vertybė,
    medžiagiškumas yra parenkamas vadovaujantis architektūrinį konkursą laimėjusia
    koncepcija. Saugoma gatvės danga ir nauja šaligatvio danga nebus identiškos - vizualiai
    skirsis. Teiginys, kad dings lietaus nubėgimo latakas nėra teisingas. Latakų klausimas šioje
    projektinių pasiūlymų rengimo stadijoje nėra sprendžiamas ir bus sprendžiamas atskiru
    projektu. Tradicinis lygių skirtumas nedingsta - jis išliks, tik bus sumažinamas. Bortų vietos
    nesikeis, keisis pats borto gaminys. Visi pakeitimai atitinka saugomo grindinio tvarkybos
    reglamentus.''


    Pala, aš pradedu nebesuprasti visai. Tai lygių skirtumas saugomas ar ne? Nes, mano supratimu, jei saugai tai saugai autentiką ar ,,autentiką'', o ne truputi pakoreguoji. Tuomet kodėl truputi nepakoreguojame gotikos, baroko?.. Dabar gaunasi truputi saugome ir truputi nesaugome.

    Komentuoti:


  • spekas
    replied
    Man atrodo (galbūt klystu) toks paveldosaugininkų požiūris, kuris vėl, kaip ir kitose situacijose, kartojasi, ar nebus įtakotas skurdo mentaliteto ar kažko panašaus? Man susidaro įspūdis, kad mes lietuviai turime labai stiprų polinkį desperatiškai bandyti nagais kabintis į kad ir visai neseną paveldą (šiuo atveju apie 97 metų senumo) bandant vos ne iš nieko dirbtinai generuoti kažkokią istorinę vertę. Mūsų didysis paveldo architektūrinis palikimas, sakyčiau yra gotika, barokas ir panašiai. Šiuo atveju siekiama, atrodo, betkokia kaina palikti tarpukario ne tik nepatogias šaligatvines struktūras, bet ir, mano galva, beveik jokios vertės istorine prasme neturintį darinį. Jei jis būtų ne senamiestyje - tuomet pritarčiau išsaugojimui, nes tai būtų iš tiesų bene seniausia struktūra su iš aplinkos igalbūt išsiskiriančiu sprendimu, kuris aplainką praturtintų, o ne skurdintų, o senamiestyje pagal jo amžių tokia tik 97 metų struktūra, kuria matomai dar ir buvo suniokota senesnės struktūros, yra savotiškas spuogas. Be to - juk net nesiūloma iš esmės keisti strutūrą - prašoma tik vietoje 10-15 cm vertikalaus išsikišimo jo nedaryti sulyginant dangų aukščius. Čia ne fasadas, kuriame būtų siūloma / prašoma panaikinti pvz 10-15 cm išsikišusius karnizus.

    Jei išgirsiu argumentų kodėl visgi verta eiti pasirinktu keliu - savo požiūrį pakeisiu.
    Paskutinis taisė spekas; 2022.07.12, 08:42.

    Komentuoti:


  • spekas
    replied
    Parašė spekas Rodyti pranešimą
    Gavau atsakymą:

    ,,Ačiū už pastabas. Į jas oficialiai atsakysime protokole po PP viešinimo renginio.

    Preliminarus atsakymas:

    Pradinė idėja, kuri buvo pateikta projekto konkursiniame pasiūlyme, - visos dangos buvo siūlomos viename lygyje. Vėliau, aptarus projektą su paveldosaugininkais, paaiškėjo, kad to padaryti negalima. Akmens trinkelių grindinys Vokiečių ir Dominikonų gatvėse yra saugoma Senamiesčio vertingoji savybė ir jos remontas yra projektuojamas atskiru tvarkybos projektu. Ši danga buvo įrengta tarpukariu kartu su bortais ir gatvės lygių perkirtimu - todėl tokia erdvinė struktūra yra išlaikytina.

    Click image for larger version Name:	image.png Views:	0 Size:	1,29 MB ID:	1975420

    Todėl buvo pasirinktas kompromisinis variantas - bortai paliekami, tačiau įžambūs, o lygių perkritimas - sumažinamas nuo dabartinės situacijos iki ~7-10 cm aukščio. Bulvaro galuose - ties Salomėjos Nėries gimnazija ir ties Rotuše, šaligatvis bus nuleistas iki gatvės lygio ir ten barjero pėstiesiems nebus.

    Pėsčiųjų zonos erdvės ant saugomo gatvės grindinio funkcija nėra vien vaikščiojimas. Tai - erdvė pagalbinėms funkcijoms: dviračių saugojimui, automobilių parkavimui, prekių išsikrovimo vietoms, kavinių terasoms (kurios turės galimybę pasistatyti atitvarus nuo važiuojamosios dalies). Siūloma, kad ne sezono metu kavinių terasų erdvės, kur leistų gatvės gabaritai, būtų skiriamos papildomoms automobilių stovėjimo vietoms.

    Dėl eismo dalyvių šeimininkavimo - Vokiečių gatvėje numatoma gyvenamoji zona, kur prioritetas skiriamas pėstiesiems. Taigi pėsčiųjų perėjos - nenumatomos, o automobiliai ir kitas transportas turės rinktis saugų greitį.


    Pagarbiai,
    IMM architektai''

    Parašiau:

    Tai taip išeina - saugoma ne senesnė (bent kokio XIX a.) senamiesčio struktūra, bet tarpukario. Kodėl pasirinktas būtent šis laikotarpis? Minite, kad skirtingų lygių struktūra buvo įrengta tarpukariu - o kaip buvo kitais laikotarpiais? Jei kitais - ypač ankstesniais - laikotarpiais buvo vienas lygis, tuomet saugomas savotiškas senamiesčio palikimo pertvarkymas ir didelis klausimas ar toks sprendimas neiškraipė, nesudarkė istorinio reljefo. Pvz Ispanijos, Italijos senamiesčio gatvelės daromos vieno lygio nuo pastato iki pastato ir labai abejoju, kad tokia struktūra buvo palei XX a vos ne vidurį. Dėl to man atrodo, kad daroma ne tik istorinė žala (galbūt dėl to klystu), bet kad funkcinė tai tikrai. Juk tai kas bus padaryta, manau stovės bent kokia 50 metų.

    Pasiūlymas - galima įrengti bordiūrus toje pačioje vietoje kaip ir padaryta XX a., bet šaligatvio zoną, bordiūrą ir važiuojamąją zoną daryti viename lygyje.

    Jei bus galimybė - būčiau labai dėkingas jei atkreiptumėte paveldosaugininkų dėmesį į šį aspektą.


    Atsakymas:

    ,,Ačiū už pastabą. Atsakome į pakartotinį jūsų laišką:

    Ką įrašyti į kultūros vertybių registrą ir ką priskirti prie registruojamų objektų ir vietovių vertingųjų savybių sprendžia nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybos. Piliečių pareiga yra išsaugoti tarybų nustatytąsias vertingąsias savybes, bet jie turi teisę taip pat ir siūlyti papildyti ar pataisyti registrą. Registruojami gali būti tik fiziškai egzistuojantys objektai, vietovės ir jų vertingosios savybės. Jeigu jie nėra fiziškai matomi, jų egzistavimas turi būti įrodytas fiziniais tyrimais. Tyrimai taip pat reikalingi ir matomų objektų ar jų dalių autentiškumo nustatymui. Kaip kultūros paveldo objektai ar jų vertingosios savybės negali būti registruojami neišlikę artefaktai, apie kurių egzistavimą praeityje žinoma vien iš istorijos ar ikonografijos šaltinių.

    Prieš rengiant projektą greta daugybės kitų šaltinių buvo išnagrinėtas itin tikslus Vokiečių gatvės situacijos planas su jame pažymėtu I klasės (nuotekų) kanalu, įrengtu 1925 metais. Vėliau iki 1929 prie jo buvo prijunginėjami visi gatvėje buvę namai, yra kiekvieno jų prijungimo projektas. Magistralinio 1925 įrengto kanalo dugnas nuo gatvės grindinio vietomis įgilintas virš 3m. Kasinėjant tokiame gylyje po tokia siaura gatve mažai tikėtina, kad galėjo būti išlikę iki kanalo tiesimo buvusio gatvės grindinio. 2021 archeologams iškasus 44 šurfus ir 6 perkasas, penkiuose iš jų rasti tik du nedideli XVI šmt, du XVII ir vienas XVIII šmt grindinio fragmentai šalia buvusių pastatų pamatų, todėl juos labiau tiktų vadinti šaligatvio fragmentais, o ne gatvės. Žinoma, pateikus šiuos archeologinių tyrimų duomenis vertinimo tarybai, ji gali nuspręsti šiuos grindinių fragmentus priskirti prie senamiesčio vertingųjų savybių, jie bus visais atvejais konservuojami ir išsaugoti, tačiau jie per menkai išlikę, kad būtų galima pagrįstai ištįsai atkurti visą Vokiečių gatvės kurio nors iš paminėtų laikotarpių grindinį.

    Kai kurie iš buvusių Vokiečių gatvės pastatų statyti ir visi jie rekonstruoti jau po XVIII šmt. Kaip tuomet prie jų turėtų prieiti ankstesni grindiniai? Ar teisinga vardan mažai pagrįsto ankstesnių dangų atkūrimo aukoti gerai išlikusią vėlyvesnę autentišką dangą, įrengtą prieš 97 metus? Manome, kad ji priskirta prie vertingųjų savybių teisingai, ją būtina išsaugoti, bet kartu užkonservuoti ir išsaugoti autentiškus ansktyvesnius ragmentus. Numatoma atlikti gatvės važiuojamosios dalies grindinio tvarkybos darbus, ir kitaip negali būti pasielgta, nes jis yra vertingoji savybė. Atkūrimas ar įrengimas remiantis analogais nėra priskiriami prie tvarkybos darbų. Tik šio grindinio sąlyčio vietos su atnaujinamomis dangomis galės būti sprendžiamos kūrybiškai, labiau atsižvelgiant į funkcinius poreikius.

    Kitaip sakant - mes, kaip projektuotojai, negalime ir neturime teisės rinktis ką saugoti ar rekonstruoti saugomas vertybes pagal kitur matytus pavyzdžius. Senamiesčio vertingosios savybės yra tiksliai įvardytos Vilniaus Senamiesčio Vertinimo tarybos akte ir jų projekte yrai laikomasi. Piliečiai, manydami, kad kažkurios vertybės nėra įvertintos, turi teisę teikti siūlymą Vertinimo tarybai, kuri jį apsvarstys ir priims sprendimą.


    Taip pat prisegame projektinių pasiūlymų viešinimo ataskaitą su visomis projektui išsakytomis pastabomis ir atsakymais.

    Pagarbiai,
    IMM architektai

    Oficialus atsakymas į jūsų pateiktą pirmąją pastabą nepakito.
    ''

    Komentuoti:


  • ttttt
    replied
    Parašė manometras Rodyti pranešimą
    Nesuprantu, kam tą kalną iš plytelių surentė. Ir atseit mažylis laksto ten, kai ta erdvė tikrai ne mažyliams.
    Tam, kad padaryt skate'riams ir bmx'eriams įdomesnę vietą, o paskui p#st jiems protą, kad čia nėra skirta jiems ir kad jie gadina miesto turtą

    Komentuoti:


  • manometras
    replied
    Nesuprantu, kam tą kalną iš plytelių surentė. Ir atseit mažylis laksto ten, kai ta erdvė tikrai ne mažyliams.

    Komentuoti:


  • MarkWood
    replied
    Parašė Edd Rodyti pranešimą

    Man kitas gatvės galas irgi "įdomus":
    Paspėliokime:
    1. Nevykęs, neskoningas ir netgi pavojingas sveikatai bandymas nukreipti srautą "tinkama linkme"?

    Click image for larger version

Name:	avys.jpg
Views:	1983
Size:	45,3 kB
ID:	1977407

    Komentuoti:


  • Edd
    replied
    Parašė MarkWood Rodyti pranešimą
    Gal kas žino, kokia paskirtis šios prabangios trasos "dominantės" ?
    Stotelė? Taromatas? Rotušės fasado apsauga nuo apspjaudymo, ar piktos akies? Dėčiau būdą tada iki pat rotušės stogo karnizo.

    Click image for larger version Name:	rotus.JPG Views:	0 Size:	197,0 kB ID:	1974739
    Click image for larger version Name:	rotus2.JPG Views:	0 Size:	223,8 kB ID:	1974740
    Man kitas gatvės galas irgi "įdomus":

    Komentuoti:


  • manometras
    replied
    Parašė spekas Rodyti pranešimą

    Būtent. Kaip čia taip išeina, kad patys pateikia (spėju pačių paveldosaugininkų medžiaga) vaizdą, kuriame užfiksuota kitokia struktūra, bet jie kažkodėl ruošiasi saugoti būtent vėlyviausią variantą ir dar tokį, kuris nieko bendra su senove neturi... Kodėl taip daroma?
    Jeigu išsaugos tas tamsiai mėlynas gatvės plyteles, tai logiška, nes jos ir patogios, ir istoriškai autentiškos, nors nelabai senos. Bet kam saugot iškilusius bortelius, aš nesuprantu. Matyt, taip suprojektavo ir niekas nebenori keisti.

    Komentuoti:


  • spekas
    replied
    Parašė manometras Rodyti pranešimą
    Toje ankstesnėje nuotraukoje matyti, kad buvo natūralių akmenų grindinys, kanalizacijos grioviai iš kraštų, mediniai šaligatviai ir kai kur (ties namų durimis ar kiemų arkomis) mediniai tiltukai per griovius. Jokių Italijų, Ispanijų ir Portugalijų.
    Bet, aišku, kad tai neįpareigoja dabar daryti kažkokių bortelių, jei tai nepraktiška.
    Būtent. Kaip čia taip išeina, kad patys pateikia (spėju pačių paveldosaugininkų medžiaga) vaizdą, kuriame užfiksuota kitokia struktūra, bet jie kažkodėl ruošiasi saugoti būtent vėlyviausią variantą ir dar tokį, kuris nieko bendra su senove neturi... Kodėl taip daroma?

    Komentuoti:


  • manometras
    replied
    Toje ankstesnėje nuotraukoje matyti, kad buvo natūralių akmenų grindinys, kanalizacijos grioviai iš kraštų, mediniai šaligatviai ir kai kur (ties namų durimis ar kiemų arkomis) mediniai tiltukai per griovius. Jokių Italijų, Ispanijų ir Portugalijų.
    Bet, aišku, kad tai neįpareigoja dabar daryti kažkokių bortelių, jei tai nepraktiška.

    Komentuoti:


  • spekas
    replied
    Gavau atsakymą:

    ,,Ačiū už pastabas. Į jas oficialiai atsakysime protokole po PP viešinimo renginio.

    Preliminarus atsakymas:

    Pradinė idėja, kuri buvo pateikta projekto konkursiniame pasiūlyme, - visos dangos buvo siūlomos viename lygyje. Vėliau, aptarus projektą su paveldosaugininkais, paaiškėjo, kad to padaryti negalima. Akmens trinkelių grindinys Vokiečių ir Dominikonų gatvėse yra saugoma Senamiesčio vertingoji savybė ir jos remontas yra projektuojamas atskiru tvarkybos projektu. Ši danga buvo įrengta tarpukariu kartu su bortais ir gatvės lygių perkirtimu - todėl tokia erdvinė struktūra yra išlaikytina.

    Click image for larger version  Name:	image.png Views:	0 Size:	1,29 MB ID:	1975420

    Todėl buvo pasirinktas kompromisinis variantas - bortai paliekami, tačiau įžambūs, o lygių perkritimas - sumažinamas nuo dabartinės situacijos iki ~7-10 cm aukščio. Bulvaro galuose - ties Salomėjos Nėries gimnazija ir ties Rotuše, šaligatvis bus nuleistas iki gatvės lygio ir ten barjero pėstiesiems nebus.

    Pėsčiųjų zonos erdvės ant saugomo gatvės grindinio funkcija nėra vien vaikščiojimas. Tai - erdvė pagalbinėms funkcijoms: dviračių saugojimui, automobilių parkavimui, prekių išsikrovimo vietoms, kavinių terasoms (kurios turės galimybę pasistatyti atitvarus nuo važiuojamosios dalies). Siūloma, kad ne sezono metu kavinių terasų erdvės, kur leistų gatvės gabaritai, būtų skiriamos papildomoms automobilių stovėjimo vietoms.

    Dėl eismo dalyvių šeimininkavimo - Vokiečių gatvėje numatoma gyvenamoji zona, kur prioritetas skiriamas pėstiesiems. Taigi pėsčiųjų perėjos - nenumatomos, o automobiliai ir kitas transportas turės rinktis saugų greitį.


    Pagarbiai,
    IMM architektai''

    Parašiau:

    Tai taip išeina - saugoma ne senesnė (bent kokio XIX a.) senamiesčio struktūra, bet tarpukario. Kodėl pasirinktas būtent šis laikotarpis? Minite, kad skirtingų lygių struktūra buvo įrengta tarpukariu - o kaip buvo kitais laikotarpiais? Jei kitais - ypač ankstesniais - laikotarpiais buvo vienas lygis, tuomet saugomas savotiškas senamiesčio palikimo pertvarkymas ir didelis klausimas ar toks sprendimas neiškraipė, nesudarkė istorinio reljefo. Pvz Ispanijos, Italijos senamiesčio gatvelės daromos vieno lygio nuo pastato iki pastato ir labai abejoju, kad tokia struktūra buvo palei XX a vos ne vidurį. Dėl to man atrodo, kad daroma ne tik istorinė žala (galbūt dėl to klystu), bet kad funkcinė tai tikrai. Juk tai kas bus padaryta, manau stovės bent kokia 50 metų.

    Pasiūlymas - galima įrengti bordiūrus toje pačioje vietoje kaip ir padaryta XX a., bet šaligatvio zoną, bordiūrą ir važiuojamąją zoną daryti viename lygyje.

    Jei bus galimybė - būčiau labai dėkingas jei atkreiptumėte paveldosaugininkų dėmesį į šį aspektą.

    Komentuoti:


  • spekas
    replied
    Parašė Arunasx Rodyti pranešimą
    O kame problema išsiusti per epristatymas užsiregistravus?
    Neturėjau laiko gilintis į savivaldybės beletristiką ir registruotis į dar vieną sistemą. Sekantį kartą pasidomėsiu ta sistema.

    Komentuoti:


  • Matematikas
    replied
    Atsitikinė idėja. Atstatyti nugriautus pastatus o pirmam aukšte padaryti ilgą galeriją per visą pastato ilgį su fontanu viduryje.

    Komentuoti:


  • Arunasx
    replied
    O kame problema išsiusti per epristatymas užsiregistravus?

    Komentuoti:


  • spekas
    replied
    Kviečiame vilniečius aktyviai dalyvauti viešame aptarime, kuris vyks 2022 m liepos 1 d. nuo 16 val. Vilniaus miesto savivaldybėje (Konstitucijos pr. 3, Vilnius), Tarybos posėdžių salėje, antrame aukšte.

    Pastebėjimus ir siūlymus dėl Vokiečių gatvės atnaujinimo galima teikti iki birželio 30 d. 18 val. el. paštu info@aimm.lt ir paštu: Stiklių g. 4, Vilnius, Vilniaus senamiesčio atnaujinimo agentūrai.


    Nusiunčiau savo pastebėjimus. Prisegiau ir savivaldybės email savivaldybe@vilnius.lt . Deja savivaldybės autoatsakiklis meta tokį pranešimą. Dabar generuoti el parašo nežadu:

    SVARBU! Automatinis pranešimas iš Vilniaus miesto savivaldybės
    Sveiki,
    malonu, kad kreipėtės į Vilniaus miesto savivaldybę. Norime atkreipti Jūsų dėmesį, kad pateikto prašymo ar skundo negalėsime nagrinėti, jei jo nepasirašėte1.
    Jei prašymą ar skundą pasirašėte, per dvi darbo dienas gausite automatinį el. laišką su registracijos numeriu ir informacija, kaip galite sekti kreipimosi nagrinėjimo eigą2.
    Į mus galite kreiptis ir kitais būdais:
    • paslaugas užsakydami internetu;
    • apie pastebėtas problemas mieste pranešdami per „Tvarkau miestą“ (arba atsisiuntę mobiliąją versiją „App Store“ ir „Google Play“);
    • pasirašytą prašymą ar skundą siųsdami:
    • per https://epristatymas.lt/ (iki 50 Mb, e. pristatymo dėžutės adresas – 188710061);
    • el. p. savivaldybe@vilnius.lt (iki 20 Mb);
    • pašto adresu: Konstitucijos pr. 3, 09601 Vilnius;
    • atvykę į Klientų aptarnavimo centrą adresu: Konstitucijos pr. 3, Vilnius.
    Daugiau patarimų>>čia
    Daugiau informacijos: www.vilnius.lt

    Informacija apie duomenų tvarkymą čia
    Pastaba. Tai automatinis pranešimas, todėl į jį neatsakinėkite. Šis pranešimas siunčiamas tik vieną kartą per parą nepaisant, kiek buvo gauta el. laiškų iš vieno (unikalaus) el. pašto adreso.

    Pagarbiai
    Vilniaus miesto savivaldybė



    Komentuoti:


  • spekas
    replied
    Click image for larger version

Name:	Capture2.JPG
Views:	3197
Size:	127,4 kB
ID:	1975048

    Komentuoti:


  • spekas
    replied
    Click image for larger version

Name:	Capture.JPG
Views:	429
Size:	31,3 kB
ID:	1975046

    Jomajo
    - dangų aukščių perkritimas psichologiškai suformuoja dvi skirtingas erdves. tai reiškia, kad važiuojantys jausis drąsiau savojoje zonoje su visomis iš to kilsiančiomis pasekmėmis.
    - skirtingų veiklų funkcijos persipynusios per skirtingas zonas sukels chaosą ir didins insidentų riziką, nes eismo dalyviai intuityviai darys prielaidą, kad jie yra savo zonos šeimininkai.
    - sedėjimas, aptarnavimas, vaikščiojimas zonoje, kuri turi skirtingus lygius labai apsunkins tos zonos dalyvių gyvenimą.

    Kam taip daryti?

    Komentuoti:


  • MarkWood
    replied
    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

    Autobusų stotelė, ten ir dabar yra šokia tokia.

    https://www.google.com/maps/@54.6782...7i13312!8i6656
    Rimta. Manau čia tilptų ir visa autobusų stotis. Gaila, kad kiaurai perpučiama, ir perlyjama. Bet užtat gerai matoma. Iš visų garbingiausių perspektyvų.

    Komentuoti:

Working...
X