Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Urbanistika Lietuvoje ir pasaulyje

Collapse
X
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    #61
    21 amžiaus iššūkiai miestų planuotojams – ką sprendžia Vilnius
    https://madeinvilnius.lt/verslas/nek...ndzia-vilnius/

    Ateityje vilniečiai gyvens tankiau, bet kokybiškiau, telksis arčiau centro ir mažiau laiko praleis kelionėse iš vieno rajono į kitą, nes vis daugiau miesto funkcijų ras greta savo darbo ar gyvenimo vietos. Posovietiniu laikotarpiu apleistos teritorijos įgaus naują pavidalą ir bus išnaudotos tankinant sostinės gyvenamąjį audinį, kuriant kompaktiškesnį miestą. Tokią ateitį Vilniui piešia kasdien su miestų plėtra susiduriantys specialistai. Jų teigimu, sostinė sprendžia Vakarų Europos miestų jau narpliotas problemas, tad būtų logiška perimti gerąsias patirtis.

    Comment


      #62
      Apie gyventojų tankumo ir miesto centro pasiekiamumo, ryšio tarp miesto dalių įtaką.
       

      Comment


        #63
        Tas vyrukas gal ir įdomiai kalba, bet, pavyzdžiui, Vilniuje jo teorija nepasitvirtina. Lukiškės, buvusi periferija, nėra atskirta nuo centro/senamiesčio jokiomis gamtinėmis ar kitokiomis kliūtimis. Bet ta periferijos aura išlieka iki šiol.

        Comment


          #64
          Parašė Obi-Wan Kenobi Rodyti pranešimą
          Tas vyrukas gal ir įdomiai kalba, bet, pavyzdžiui, Vilniuje jo teorija nepasitvirtina. Lukiškės, buvusi periferija, nėra atskirta nuo centro/senamiesčio jokiomis gamtinėmis ar kitokiomis kliūtimis. Bet ta periferijos aura išlieka iki šiol.
          Nebent labai pritempus.Gedimino prospektas manau ir buvo planuojama kaip centrinė ašis. Ilgainiui visi suvokė šią ašį kaip centrą. Čia ir visi centro pavadinimai ir pagrindinės valdžios institucijos ir t.t. Kažkaip nesiriša su miesto periferija.

          Comment


            #65
            Iki WWII Lukiškėse palei Nerį, maždaug ten, kur dabar Seimas - lentpjūvės ir sandėliai.

            Comment


              #66
              Parašė AudriusV Rodyti pranešimą
              Nebent labai pritempus.Gedimino prospektas manau ir buvo planuojama kaip centrinė ašis. Ilgainiui visi suvokė šią ašį kaip centrą. Čia ir visi centro pavadinimai ir pagrindinės valdžios institucijos ir t.t. Kažkaip nesiriša su miesto periferija.
              Gal nebent tie (dar) neužstatyti laukai prie Geležinio Vilko g. tilto. Kalbant apie visas Lukiškes, periferijos jausmas yra nežymus, gal labiausiai prisideda tranzito trūkumas, atrodo teritorija kaip pakraštys (ne automobilių atžvilgiu). Judėjimą turėtų padidinti Lukiškių kalėjimo teritorijos sutvarkymas.

              Comment


                #67
                Parašė Obi-Wan Kenobi Rodyti pranešimą
                Tas vyrukas gal ir įdomiai kalba, bet, pavyzdžiui, Vilniuje jo teorija nepasitvirtina. Lukiškės, buvusi periferija, nėra atskirta nuo centro/senamiesčio jokiomis gamtinėmis ar kitokiomis kliūtimis. Bet ta periferijos aura išlieka iki šiol.
                Kyla minčių, kad tai bus kalėjimas. Pašalinus šią kliūtį, galbūt šį jausmą pavyktų sumažinti.

                Comment


                  #68
                  Dar ankščiau ties Pirklių namais buvo miesto ribą žymintis bronzinis ženklas. Manau, ta vieta vėliau jau buvo gana tankiai gyvenama ir vyko intensyvus gyvenimas. Aš Kaštonų gatvėje gyvenau iki 1987. Dabar šioje vietoje gyvenimas apmirė, matyt, kai daugelis kėlėsi į kitus rajonus. Dabar net prekybiniai plotai centre rašo, kad atpigo.
                  Paskutinis taisė AudriusV; 2019.07.15, 22:02.

                  Comment


                    #69
                    Parašė manometras Rodyti pranešimą
                    Apie gyventojų tankumo ir miesto centro pasiekiamumo, ryšio tarp miesto dalių įtaką.
                    Labai teisingai viskas išsakyta. Visi dalykai, kuriuos sako apie Ulan Udę, akivaizdžiai tinka Vilniui. Nors reikia pripažinti, kad Ulan Udė išplanuota dar blogiau Pamatęs planą negalėjau patikėti, kad galima taip blogai išplanuoti miestą. Blagoveščenskas - super.

                    Vilniuje yra toks objektyvus dalykas, kurio neįmanoma pakeisti - reljefas. Vos ne pusė vilniečių gyvena daugiabučių rajonuose, kurie nuo centrinės miesto dalies atskirti barjeru - miškais ir stačiomis, statyboms vargiai tinkamomis kalvomis. O sugrūsti savo laiku sparčiai besiplėtusio miesto gyventojus vien į Neries slenį būtų praktiškai neįmanoma. Jis siauras, suspaustas tarp kalvų.

                    Labai geras pavyzdys su Tampere. Vilniuje Naujininkai ir Rasos tapo neprestižiniais rajonais būtent dėl savo atskyrimo geležinkeliu su mažai jungčių, nors yra prie pat Senamiesčio. Aš jau seniai pastebėjau, koks milžiniškas kontrastas vos praėjus tunelyje po geležinkeliu Liepkalnio g.: vienoje pusėje jautiesi kad tikrai esi Vilniuje, bet tik praeini tunelį, ir pasijunti kaip provincijos miestelyje. Pati tikriausia Švenčionėlių aura.
                    Paskutinis taisė Tomizmas; 2019.07.15, 22:28.
                    Gimtoji Nalšia: Švenčionėliai | Švenčionys
                    Mielosios Grigiškės

                    Comment


                      #70
                      Arkadij Gershman apibendrina mintis apie miesto patogumo pėstiesiems naudą:

                      Ориентация города в первую очередь на ходоков пешеходов не какая-то сказка, которую рассказывают всякие гастролёры, а вполне научнообоснованный подход, доказавший свою эффективность по всему миру. Ниже приведены факты, почему нужно стремиться иметь город для людей. 1. Вы проживёте дольше За…

                      Comment


                        #71

                        Comment


                          #72
                          Sena, bet iki šiol aktualu. Vučikas apie kelių tiesimą, VT ir lobizmą. Video anglų kalba, vertimas į rusų kalbą tekste. https://maxkatz.livejournal.com/128374.html

                          Comment


                            #73
                            Dar vienas blogeris apsilankė Vilniuje. Apie viską po truputį - šaligatvius, troleibusus, balkonus, tvoras ir net geltonus skydus
                            https://youtu.be/3Aok9rWdGZo

                            Comment


                              #74
                              Parašė Ginthus Rodyti pranešimą
                              Dar vienas blogeris apsilankė Vilniuje. Apie viską po truputį - šaligatvius, troleibusus, balkonus, tvoras ir net geltonus skydus
                              Paklausiau. Eilinį kartą pajaučiau gėdą, kai asmuo iš rytų mums aiškina apie miesto apsikakojimą ir yra visiškai teisus.

                              Comment


                                #75
                                Parašė R.D. Rodyti pranešimą

                                Paklausiau. Eilinį kartą pajaučiau gėdą, kai asmuo iš rytų mums aiškina apie miesto apsikakojimą ir yra visiškai teisus.
                                Visko nežiūrėjau - ir taip viskas iki skausmo žinoma. Šiaip jis iš Estijos. Gana vakarietiško mąstymo. Kiek mačiau, labai daug skyrė laiko pasiruošimui.
                                Paskutinis taisė AudriusV; 2019.08.03, 07:46.

                                Comment


                                  #76
                                  Reiktų išversti lietuviškai subtitrus ir nusiųsti visiems savivaldybės darbuotojams. O gal ir verst nereik.

                                  Comment


                                    #77
                                    Trumpai ir glaustai apie pagrindines klaidas miesto infrastruktūroje (rusų kalba):
                                    https://youtu.be/O5uwx-8u7jY

                                    Comment


                                      #78
                                      Pas mus klaidos tampa aiskios kai palygini miesta vienodoj skalej su ivairiais kitais. As manau kad vilniuje dingo mastelio suvokimas. Visiem skauda galva del eismo pralaidumo problemu, platinamos gatves iki absurdisko lygio, t.t. Problema yra kad musu gatviu tinklas ya be proto retas, ir praktiskai nera alternatyviu marsrutu norint patekti nuo konkretaus tasko a iki konkretaus tasko b. Miesto uzstatymo tankumas irgi yra anekdotas. Snipiskiu dydzio plote kituose miestuose telpa begale ivairiu ir labai skirtingu rajonu, transporto infrastrukturos, viesu erdviu, komerciniu gatviu, veiklos... Vilniuje city of london financinio centro pedsake tilptu pora daugiabuciu, tarp ju esanti pieva su garazais ir rusiskom tundros trobom, ir 100m plocio gatve. Palyginkime (mastelis sutampa, viskas pasidaro labai akivaizdu):
                                      Paskutinis taisė kasparas.v; 2019.08.12, 16:59.

                                      Comment


                                        #79
                                        The economist apie post-car miestus.

                                        https://www.economist.com/europe/201...pe%2Fed%2Fauto

                                        So ever fewer citizens in and around European cities need to put up with the cost and hassle of driving to go about their daily business. And ever more are enjoying the experience—once the preserve of a metropolitan elite—of calm streets, squares and parks. Madrid’s bid to roll back car restrictions, the most notable exception to this trend, was tellingly reversed in July following protests.

                                        All of which seems like a revolution in the European cityscape. But in many ways it is a reversion. Places like Antwerp existed for centuries before the car. Their centres are warrens built around foot traffic, that had to be trimmed, straightened and trained like rose bushes as car ownership grew. They are denser than American cities, even in their suburbs, and tend to lack the big open spaces needed for cars to move smoothly. In such cities cars never made much sense. But they found their way in and became part of the urban furniture. And now that is changing.

                                        Ir kai palygini su kokių Šiaulių valdžios veiksmais, kuri džiaugiasi iškirtusi medžius miesto centre, ir jų vietoje įrengtomis kelių šimtų automobilių stovėjimo vietomis...
                                        If a lion could speak, we could not understand him.

                                        Comment


                                          #80
                                          Viena iš priežasčių, kodėl nebalsavau už Matijošaitį (carfreak), asfaltuojantį gatves, kuriomis važinės jo draugeliai, ir paliekantį belekokius šaligatvius, nes jo draugeliai neva nevaikščios. Sutvarkėm gatvę ir sutvarkėm šaligatvį KMS - atskiri nuopelnai.

                                          Comment

                                          Unconfigured Ad Widget

                                          Collapse
                                          Working...
                                          X