Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Nauja Panevėžio autobusų stotis

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Panevezietis
    replied
    Parašė Obi-Wan Kenobi Rodyti pranešimą
    Požeminis parkingas yra didelis pliusas, bet šiaip tai primena 50 metų senumo Palangos kavinės projektą.
    Būtų pirmas požeminis parkingas mieste, po visuomeniniu-administraciniu pastatu.
    Skamba liūdnokai.

    Komentuoti:


  • Obi-Wan Kenobi
    replied
    Požeminis parkingas yra didelis pliusas, bet šiaip tai primena 50 metų senumo Palangos kavinės projektą.

    Komentuoti:


  • Panevezietis
    replied
    Pateikti projektiniai pasiūlymai, gal nueisim iki techninio projekto ruošimo, rangos konkursų.


    Informacija apie visuomenei svarbaus statinio projektavimą

    2020.11.14

    INFORMACIJA APIE viešinamus statinio projektinius pasiūlymus


    Informuojame, kad vadovaujantis LR Statybos įstatymu ir STR 1.04.04:2017 „Statinio projektavimas, projekto ekspertizė“ VIII skyriaus „Visuomenės informavimas apie numatomą statinių (jų dalių) projektavimą ir visuomenės dalyvavimas svarstant statinių (jų dalių) projektinius pasiūlymus“ nuostatomis parengti „Panevėžio autobusų stoties su požemine automobilių stovėjimo aikštele Savanorių a. 9, Panevėžyje, statybos projektO“ projektiniai pasiūlymai.

    Statybvietės adresas: Savanorių a. 9, Panevėžio m.

    Žemės sklypo kadastrinis numeris: 2701/0020:451.

    Statinio numatoma pagrindinė naudojimo paskirtis: Transporto paskirties pastatai, kitos paskirties inžineriniai statiniai.

    Statybos rūšis: Nauja statyba.

    Statinio kategorija: Ypatingasis statinys.

    Žemės sklypo pagrindinė naudojimo paskirtis ir būdas: paskirtis - Kita, naudojimo būdas - Visuomeninės paskirties teritorijos ir susisiekimo ir inžinerinių komunikacijų aptarnavimo objektų teritorijos.

    Projektinius pasiūlymas parengusio projektuotojo duomenys: UAB „Miesto planas“, Karaliaus Mindaugo pr. 50, LT-44334 Kaunas.

    Projekto vadovas: Nerijus Stanionis, kval. atestato Nr. A969, el. paštas: info@miestoplanas.lt, tel.: 8 614 22867.

    Projektinius pasiūlymus parengę statinių architektai (autoriai): UAB „PALEKO ARCHSTUDIJA“, Jasinskio g. 14A-13, Vilnius. Studijos vadovas - architektas Rolandas Palekas, kval. atestato Nr. A106, el. paštas: rolandas@palekas.lt; architektė Dalia Uogintė , el. paštas: dalia@palekas.lt.

    Statytojas: PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖ, Laisvės a. 20, Panevėžys, tel.: 8 45 501 221, el. paštas: saulius.glinskis@panevezys.lt.

    Susipažinti su projektiniais pasiūlymais galima: Panevėžio miesto savivaldybės interneto svetainėje adresu: https://www.panevezys.lt/lt/veiklos-sritys/architekturos-ir-urbanistikos-skyrius/projektiniai-pasiulymai arba iki 2020-12-02 nuo 8.00 iki 17.00 val. adresu: UAB „Miesto planas“, Karaliaus Mindaugo pr. 50, LT-44334 Kaunas.

    Motyvuotas pastabas ir pasiūlymus dėl projektinių pasiūlymų sprendinių galima teikti: Projektuotojui elektroniniu paštu: info@miestoplanas.ltper visą visuomenei susipažinti su projektiniais pasiūlymais skiriamą laikotarpį ir viešo susirinkimo metu.

    Teikiant pasiūlymus, turi būti nurodyta: vardas, pavardė (organizacijos pavadinimas), adresas, kiti ryšio duomenys, pasiūlymo teikimo data, informacija ir aplinkybės, kuo grindžiamas pasiūlymas.

    Viešo susirinkimo vieta ir laikas: Viešas susirinkimas įvyks 2020 m. gruodžio 03 d. 17:00 val.

    Vyriausybės nutarimu šalyje paskelbus karantiną, viešas susirinkimas vyks tiesioginės internetinės vaizdo transliacijos būdu.

    Viešo svarstymo tiesioginės internetinės vaizdo transliacijos laikas: 2020 m. gruodžio 03 d., 17:00 val.

    Projektinių pasiūlymų viešo svarstymo tiesioginės internetinės vaizdo transliacijos nuoroda: https://join.skype.com/gvTCAKXVEo2z (nuorodą rekomenduojama atidaryti per „Google Chrome“ naršyklę).

    https://www.panevezys.lt/lt/veiklos-...mas_29157.html
    Attached Files
    Paskutinis taisė Panevezietis; 2020.11.17, 11:26.

    Komentuoti:


  • Audrys
    replied
    Straipsnis: 2020-08-07

    Įvertinkite: pristatyta, kaip galėtų atrodyti naujoji Panevėžio autobusų stotis

    Panevėžio miesto savivaldybėje visuomenei pristatyti vieno žymiausių Lietuvos architekto, Nacionalinės kultūros ir meno premijos laureato Rolando Paleko architektų studijos parengti Panevėžio autobusų stoties projektiniai pasiūlymai.

    Click image for larger version  Name:	5-1.jpg Views:	0 Size:	290,1 kB ID:	1823468

    „Tvarų, kokybišką urbanistinį sprendimą nėra paprasta rasti. Galiu tik pasidžiaugti, kad šiuo atveju jis buvo rastas ir stoties projekto įgyvendinimas taps dar vienu atsinaujinančio Panevėžio akcentu. Įgyvendinus projektą, stoties ir jos aplinkos vaizdas pasikeis iš esmės. Autoriaus pateikti pasiūlymai pasižymi kompleksiškumu, orientuoti į patogumą žmogui. Čia įvertintas miesto centrinės dalies užstatymas, akivaizdus siekis, kad stotis ir jos prieigos atgytų, taptų aktyviai lankoma miesto centrinės dalies erdve. Siūloma autobusų stotį, peroną su jame numatomais naujais želdiniais statyti dabartinio alyvų skvero vietoje, drauge išsaugant ir esamus vertingus želdinius. Dabartinėje stoties asfalto dangos vietoje planuojama suformuoti panevėžiečiams ir miesto svečiams patrauklią rekreacinę zoną“, – sako Panevėžio miesto meras Rytis Račkauskas.

    Click image for larger version  Name:	2-1.jpg Views:	0 Size:	212,6 kB ID:	1823469

    „Kuriant šį projektą mūsų pagrindinis tikslas buvo sukurti daugiau tvarkos, saugumo. Dabar alyvų skveras nuo žmonių yra atribotas asfaltu, negyvybingas, aplink dūzgiančios mašinos kelia nesaugumo jausmą mamoms su vaikais, nėra nė vienos kavinės, kuri galėtų išsinešti stalelius į skverą. Pagalvojome, kad stoties perono vietos sukeitimas su Savanorių skveru ir būtų strateginis žingsnis, kuris ateityje suteiktų visą eilę privalumų“, – kalbėjo R. Palekas.

    Click image for larger version  Name:	117110473_3522951251050610_4837114376675183731_o.jpg Views:	0 Size:	412,8 kB ID:	1823470

    Autobusai į stotį pateks iš Savanorių aikštės, taip būtų trumpinamas jų maršrutas ir taptų patogesnis visiems eismo dalyviams. Taip pat išsprendžiami pėsčiųjų, neįgaliųjų, dviračių, autotransporto judėjimo keliai, vengiant srautų susikirtimo.

    Projektiniuose pasiūlymuose numatytos saugaus eismo priemonės, kelio ženklai, perėjos su apšvietimu, nauji LED šviestuvai stoties bei pėsčiųjų takų apšvietimui, numatyti šviestuvai su pritemdymo funkcija, vaizdo stebėjimo kameros ir kt., planuojama įrengti mažosios architektūros objektus.

    Click image for larger version  Name:	117115882_3522951524383916_7051332334944322963_o.jpg Views:	0 Size:	384,9 kB ID:	1823471

    Stoties pastatas projektuojamas netaisyklingos trapecijos formos. Planuojama, kad fasadai bus skaidraus stiklo, užtikrinantys vizualinius ryšius tarp vidaus erdvių ir lauke esančio perono. Po pastatu bei peronu planuojama įrengti vieno aukšto 92 vietų požeminę automobilių stovėjimo aikštelę.

    Autobusų stotį numatyta įrengti su keleivių laukiamąja sale, bilietų kasomis, vairuotojų poilsio kambariu, bagažo ir smulkių siuntų skyriumi, dispečerine, informacijos tarnyba, sanitarinėmis, administracinėmis patalpomis ir kt.

    Click image for larger version  Name:	117143661_3522950777717324_4044366518298512849_o.jpg Views:	0 Size:	415,4 kB ID:	1823472

    Panevėžio miesto savivaldybė yra parengusi projekto įgyvendinimui būtinus dokumentus, yra parengtas teritorijos (ribojamos J. Basanavičiaus, Ukmergės g., Laisvės ir Savanorių a.) detalusis planas. Jo pagrindu suformuotas žemės sklypas, atlikti kadastriniai matavimai ir parengti kadastro duomenų dokumentai.

    Click image for larger version  Name:	117214920_3522951384383930_5265501439063918468_o.jpg Views:	0 Size:	399,0 kB ID:	1823473

    Nacionalinė žemės tarnyba perdavusi sklypą neatlygintinai naudotis Savivaldybei, sudaryta valstybinės žemės panaudos sutartis.

    Skaitykite plačiau JP.lt:
    https://jp.lt/visuomenei-pristatyti-...i-pasiulymai1/

    Iš Delfio puslapio:


    Nauja autobusų stotis Panevėžiui žada architektūrinį proveržį: tiki, kad gali tapti inovatyviausia Lietuvoje

    Naujos Panevėžio autobusų stoties vizija artinasi prie finišo linijos. Į vieno žymiausių Lietuvos architekto, Nacionalinės kultūros ir meno premijos laureato Rolando Paleko architektų studijos parengto stoties projekto pristatymą susirinkę panevėžiečiai jį įvertino kaip žadantį miestui architektūrinį proveržį. Visgi tarp visuomenės pateiktų pasiūlymų buvo ne tik ekologijos ir tvaraus vartojimo idėjos, bet ir pretenzijos, kodėl Aukštaitijos sostinėje griaunama nusistovėjusi tvarka – statoma nauja stotis, užuot kosmetiškai suremontavus senąją.

    „Kuriant šį projektą mūsų pagrindinis tikslas buvo sukurti daugiau tvarkos, saugumo. Dabar alyvų skveras nuo žmonių yra atribotas asfaltu, negyvybingas, aplink dūzgiančios mašinos kelia nesaugumo jausmą mamoms su vaikais, nėra nė vienos kavinės, kuri galėtų išsinešti stalelius į skverą. Pagalvojome, kad stoties perono vietos sukeitimas su Savanorių aikštės skveru ir būtų strateginis žingsnis, kuris ateityje suteiktų nemažai privalumų“, – pristatydamas projektą kalbėjo R. Palekas.

    Pagal parengtąją viziją, autobusai į stotį patektų iš Savanorių aikštės pietinės pusės, o šiaurinėje jos dalyje, kur šiuo metu išsidėstęs asfaltuotas autobusų peronas, numatytas dar vienas naujas miesto žaliasis skveras.

    Naujojoje stotyje bus įrengtos informacinės elektroninės švieslentės, o vieta perone taupoma nebeįrengiant aikštelių atskiroms kryptims – tomis pačiomis aikštelėmis tiesiog skirtingu laiku naudosis skirtingomis kryptimis vežantys autobusai. Pasak R. Paleko, nėra prasmės įrengti daug įlipimo aikštelių, kai keliomis galima naudotis suderinus autobusų grafikus.

    Pats stoties pastatas projektuojamas netaisyklingos trapecijos formos. Jo fasadai bus skaidraus stiklo. Viduje numatyta maždaug 160 kv. m keleivių laukiamoji salė, 50 kv. m kavinė, bilietų kasos, vairuotojų poilsio kambarys, bagažo ir smulkių siuntų skyrius, dispečerinė, informacijos tarnyba, sanitarinės ir administracinės patalpos.

    Po pastatu bei peronu planuojama įrengti vieno aukšto 92 vietų požeminę automobilių stovėjimo aikštelę.

    Akcentas – bokštas su laikrodžiu

    Būsimosios stoties, o kartu ir miesto centrinės dalies akcentu taptų kampe į J. Basanavičiaus gatvės pusę įrengtas bokštas su laikrodžiu. Pagal šiandien galiojančius statybos apribojimus pastatams šioje vietoje leistinas 19 metrų aukštingumas. Visgi, pasak R. Paleko, kadangi pats bokštas nėra pastatas, o tik jo akcentas, bus siekiama, kad jis būtų bent metru ar dviem aukštesnis ir matomas iš tolo atvažiuojant į stotį.

    Architektas neatmeta, jog bokštą būtų galima pritaikyti ir kaip apžvalgos aikštelę.

    Panevėžiečiams būsimosios stoties viziją pristatę architektai planuoja, jog projektas iki galo bus užbaigtas dar šiais metais. Tolesnis jo gyvavimas – Panevėžio politikų rankose. Jei miesto Tarybos dauguma jam pritars, Savivaldybės administracija planuoja jau iki kitų metų vasario turėti leidimą statybai ir pavasarį skelbti rangos darbų viešųjų pirkimų konkursą.

    Savivaldybė teigia jau parengusi projektui įgyvendinti būtinus dokumentus, parengtas ir teritorijos (ribojamos J. Basanavičiaus, Ukmergės g., Laisvės ir Savanorių a.) detalusis planas, suformuotas žemės sklypas būsimajai stočiai, atlikti kadastriniai matavimai, o Nacionalinė žemės tarnyba perdavusi sklypą neatlygintinai naudotis Savivaldybei – sudaryta valstybinės žemės panaudos sutartis.

    Verslininkės – už ekologiją ir tvarumą

    Nors naujosios Panevėžio autobusų stoties statybos tema – viena karščiausių ir labiausiai aptarinėjamų, o apie projekto pristatymą buvo plačiai skelbta, visgi iš pačių projektuotojų išgirsti ir pamatyti, ką jie parengė Aukštaitijos sostinei, susirinko vos trys dešimtys panevėžiečių. Dar keletas savo pasiūlymus iš anksto pateikė raštu.

    Panevėžio verslo moterų tinklo atstovės pateikė siūlymus, susijusius su ekologija ir tvariu naudojimu – stotyje numatyti elektrinių dviračių ir paspirtukų, elektromobilių krovimo stotelių vietas, apgalvoti atsinaujinančios energijos gavimo, taip pat protingus ir taupius vandens panaudojimo būdus, kas leistų sutaupyti pastato eksploatavimo išlaidų sąskaita. Verslo atstovės siūlė stotyje nepamiršti interneto, telefonų ir kompiuterių krovimo stotelių, numatyti vietas keičiamoms meno ekspozicijoms, skaitymui, vaikų žaidimo aikštelę.

    „Turbūt išties nėra blogo, kas neišeitų į gera – tas projekto vilkinimas galbūt Panevėžiui išeis į naudą ir turėsime Lietuvoje inovatyviausią autobusų stotį“, – mano Panevėžio verslo moterų tinklo vadovė ir viešbučio „Romantic“ direktorė Dovilė Šipelienė.

    Anot jos, šiuo metu svarbiausia – projektą kuo greičiau įgyvendinti.

    „Dabartinė stotis labai gadina miesto reputaciją tiek Lietuvos, tiek užsienio keliautojų akyse. Iš klientų sulaukiame pasakymų, kad prieš dvidešimt metų stotis atrodė taip pat – kai į ją patenka, jaučiasi kaip kelionėje laiku atgal į Tarybų Sąjungą. Iš pradžių buvo juokinga girdėti, dabar jau gėda“, – sako D. Šipelienė.

    Visgi naujosios stoties projektuotojai sulaukė ir pareiškimų, jog tokios esminės permainos miestui nėra būtinos. Tokią mintį raštu išdėstęs panevėžietis teigė esąs įsitikinęs, jog pakaktų sutvarkyti esamą stoties pastatą.

    Šią idėją ne kartą yra išsakę ir kai kurie Panevėžio politikai.

    Toks negatyvus vertinimas D. Šipelienės nestebina. „Pastebėjau, kad visada atsiras žmonių, kurie turbūt nesijaučia ganėtinai protingi, jei neatranda būdų, kaip paprieštarauti ar kažką pasakyti negatyvaus, nors ir kokia geniali idėja būtų. Dabartinio stoties pastato perdažymas nieko neišspręstų, tebūtų dažų, darbo ir laiko eikvojimas veltui. Stotis morališkai pasenusi ir jau pribrendo laikas ją pastatyti kažkuo ypatingą“, – mano verslo atstovė.

    Nedaryti Kupiškio klaidų

    Naujos stoties projektą taip pat palaikantis Panevėžio krašto žmonių su negalia sąjungos vadovas Jonas Dumša atkreipė projektuotojų dėmesį į aplinkos pritaikymą žmonėms, turintiems įvairių negalių. Anot jo, tokių klaidų jau padaryta statant stotį Kupiškyje – sustojimo aikštelėse užrašai pilkame fone neįžiūrimi silpnaregiams. J. Dumšos teigimu, jei Panevėžyje, kaip suprojektuota, bus įrengtos elektroninės švieslentės, tokia problema neturėtų iškilti.

    J. Dumšai labiausiai imponuoja numatytas bokštas su laikrodžiu. Jis tikisi, jog architektai su inžinieriais suras techninių galimybių, kad jame įrengta apžvalgos aikštelė būtų pasiekiama ir žmonėms, turintiems judėjimo negalią.

    „Lietuvoje pristatyta daug apžvalgos bokštų, bet turintiems judėjimo negalią žmonėms į juos pakliūti neįmanoma. O po šiuo numatyta požeminė automobilių stovėjimo aikštelė. Kodėl neįrengus iš jos aukštyn kylančio lifto?“ – mano J. Dumša.

    Panevėžio krašto žmonių su negalia sąjungos vadovo teigimu, dabartinė Panevėžio stotis visiškai nepritaikyta neįgaliesiems ir šiems kelia nemenkų sunkumų.

    „Tie, kas siūlo jos kosmetinį remontą, lai sėda į neįgaliojo vežimėlį ir bando nuvažiuoti į tualetą. Arba užsiriša akis ir bando nueiti į jį kitoje stoties pusėje. O tada tegul ir rekomenduoja remontuoti. Dabartinė stotis nepritaikyta neįgaliesiems jau vien dėl to, kad jos tualetas neprieinamas. Keičiasi laikai, poreikiai ir jei miestas turi galimybę pasistatyti kažką gražaus ir išskirtinio, kodėl gi ne? Sustabarėjęs mąstymas turi nueiti į šalį“, – sako J. Dumša.

    Ketverių metų idėja

    Su tokios stoties idėja panevėžiečiai buvo supažindinti dar 2016 metais. Ji sulaukė pritarimo ir Panevėžio miesto architektūros ir urbanistikos ekspertų taryboje.

    Savivaldybė netgi buvo pasirašiusi sutartį su stoties statytoja – sklypą ir prekybos centrą šalia dabartinės autobusų stoties valdančia bendrove „Baltisches Haus“. Visgi šią sutartį teko nutraukti, kai miesto Tarybos opozicijos atstovų rašto sulaukusi Specialiųjų tyrimų tarnyba atsiuntė pasiūlymą koreguoti investicinių sutarčių sudarymo tvarkos aprašą ir dar kartą peržiūrėti Tarybos sprendimą dėl sutarties su „Baltisches Haus“ pasirašymo.

    Tuomet R. Paleko architektų studijos parengtas modernios autobusų stoties projektas atgaivintas, prekybos centro pastato valdytojui pasisiūlius iš savo kišenės parengti stoties techninį projektą ir prižiūrėti statybą. Bendra tokios paramos Panevėžiui suma – 123 tūkst. eurų, iš jų 100 tūkst. skiriama pačiam projektui, 23 tūkst. eurų – būsimų statybų priežiūrai. Su įmone Savivaldybė paramos sutartį pasirašė vasarį.

    O pačios statybos būtų finansuojamos iš miesto biudžeto.

    Postūmis Panevėžiui

    „Tikrai džiugu, kad nors praėjo jau net ketveri metai, tačiau procesas nenutrūko ir šita idėja, tuo metu pateikta, įvertinta ir sulaukusi architektūros ir urbanistikos ekspertų tarybos pritarimo, nenumirė, juda į priekį. Tie projektiniai pasiūlymai duos didžiulį labai teigiamą postūmį miesto visuomenei ir pačiam Panevėžiui“, – įsitikinęs Panevėžio architektas Vidminas Stankevičius.

    Anot jo, naująją Panevėžio stotį suprojektavusi architektų komanda yra viena stipriausių Lietuvoje, jos vadovas R. Palekas už objektus apdovanotas Nacionaline premija, todėl V. Stankevičius sako nemanantis, kad labai reikėtų kreipti dėmesį „į cecho architektų ambicijas“, kodėl nebuvo paskelbtas konkursas tokiam projektui.

    Visgi, pasak architekto, tokio masto projektus lydinčios ambicijos – ne vien Panevėžio vizitinė kortelė.

    „Lygiai tas pats buvo ir Vilkaviškyje statant stotį. Daug labai ambicijų, daug nuomonių, kad nereikia iš esmės nieko keisti, užtenka paremontuoti seną stotį, o galiausiai rezultatas toks, kad realizavus projektą ten įvyko architektūrinis sprogimas. Vilkaviškio autobusų stotis yra objektas, vertas net didžiausių Lietuvos miestų konteksto. Ambicijas kartais verčiau padėti į stalčių ir prikąsti liežuvį. Panevėžyje yra labai didelis bet kokios šviežios idėjos, bet kokio šviežio požiūrio nihilizmas. Jau ne kartą susidūrėme su procesų stabdymu ir tai baisu. Reikia ne stabdyti, o išanalizuoti ir paleisti į priekį, kad tie projektai kuo greičiau suktųsi“, – sako V. Stankevičius.

    Skaitykite daugiau: https://www.delfi.lt/miestai/panevez...f93x5-_Z4Pjv8c
    Paskutinis taisė Audrys; 2020.08.27, 18:29.

    Komentuoti:


  • Audrys
    replied
    Panevėžiečiai kviečiami susipažinti su Autobusų stoties projektiniu pasiūlymu

    Panevėžio miesto savivaldybė kviečia miestiečius susipažinti su Panevėžio autobusų stoties projektiniu pasiūlymu. Techninis stoties projektas Panevėžiui padovanotas privačios įmonės „Baltisches Haus“ – jau daugiau nei 20 metų Lietuvoje veikiančios nekilnojamojo turto projektų vystytojos ir valdytojos.

    Click image for larger version

Name:	DSC_7448-960x640.jpg
Views:	526
Size:	55,9 kB
ID:	1819062

    „Vienas žymiausių Lietuvos architektų, Nacionalinės kultūros ir meno premijos laureatas Rolandas Palekas parengė Panevėžio autobusų stoties projektinį pasiūlymą. Autobusų stotis, peronas su jame numatomais naujais želdiniais būtų statomas dabartinio alyvų skvero vietoje, drauge išsaugant ir vertingiausius esamus želdinius. Dabartinėje stoties asfalto dangos vietoje planuojama suformuoti panevėžiečiams ir miesto svečiams patrauklią rekreacinę zoną. Įgyvendinus projektą, stoties ir jos aplinkos vaizdas pasikeis iš esmės. Labai kviečiame visus panevėžiečius susipažinti su architekto pateiktomis atnaujinamos stoties vizijomis, aktyviai dalyvauti ir teikti pasiūlymus“, – sako Panevėžio miesto meras Rytis Račkauskas.

    Projekte numatyta įrengti autobusų stotį su keleivių laukiamąja sale, bilietų kasomis, vairuotojų poilsio kambariu, administracinėmis patalpomis, požemine automobilių stovėjimo aikštele ir kt. Numatyta atnaujinti pėsčiųjų ir dviračių takus, įrengti šviestuvus, saugaus eismo priemones, mažosios architektūros objektus ir pan.

    Click image for larger version

Name:	Stoties-vaizdas-I-002.jpg
Views:	522
Size:	92,9 kB
ID:	1819063

    Su šiuo projektiniu pasiūlymu galite susipažinti ČIA arba Panevėžio miesto savivaldybės gyventojų priimamajame 3-ioje darbo vietoje (Laisvės a. 20, Panevėžys) darbo dienomis nuo 8 iki 17 val. iki rugpjūčio 5 d. Primename, kad atvykusius į Savivaldybę miestiečius prašome dėvėti apsaugines kaukes.

    Savo nuomonę dėl projektinio pasiūlymo galima teikti el. paštu info@miestoplanas.lt iki viešo susirinkimo dienos. Būtina nurodyti:

    – vardą, pavardę (organizacijos pavadinimą), adresą, kitus ryšio duomenis;

    – pasiūlymo teikimo datą;

    – informaciją ir aplinkybes, kuo grindžiamas pasiūlymas.

    Viešas susirinkimas vyks rugpjūčio 6 d. 17 val. Panevėžio miesto savivaldybės I a. salėje.

    Skaitykite plačiau JP.lt:
    https://jp.lt/panevezieciai-kvieciam...niu-pasiulymu/

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Taip, piko metu pakankamai daug būna keleivių. Bet aš akcentuoju labiau stoties aikštės dydį, išvykimo aikštelių skaičių ir autobusų atstovos vietų skaičių. Jie visi per maži. Dabar Panevėžyje yra berods 15 ar 16 išvykimp aikštelių, o bus tik 11. Stotyje paprastai stovi virš 10 autobusų, o bus tik 9 vietos. Dideliems autobusams ir dabartinė stoties aikštė per ankšta, o kaip bus dar mažesnėje? Kodėl, esant vietos, daroma ne normali stotis, o skylė? Parkelis būtinas? Galėtų būti ir mažesnis.

    Komentuoti:


  • Gies
    replied
    Kokie argumentai dėl didesnės stoties? Netelpa žmonės laukiantys autobusų, ten tokie dideli jų srautai?

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Ką reiškia, nereikia didelės? Dabartinės dydis yra ant ribos. Jei nauja bus gerokai mažesnė, tai nieko gero tame nebus. Kaune pastatė stotį - per maža. Aišku, jei ir toliau bus vykdoma masinės automobilizacijos politika, pseudožalieji projektai transporto srityje, tai VT degraduos ir toliau ir keleivių mažės.

    Komentuoti:


  • Gies
    replied
    Parašė PNVŽ Rodyti pranešimą

    Čia Jūs apie tą parkelį šiauriau? Visom aplinkinėm gatvėm ir jam jau statybos leidimas buvo išsiimtas praeitais metais. Vos vos pavyko atkapstyt techinį projektą, praėjimų parko teritorijoj bus tik nežinau kodėl vizualiai parodo kad nebus.

    Pati stotis blogai tikrai neatrodo, didesnės Panevėžiui ir nereikia. Gerai turėtų žiurėtis stiklo ir betono derinys, požeminės aikštelės įkūrimas būtų labai sveikintinas.
    Kalba eina apie prieigas, o jos parkelio teritorijoje ar ne, tai jau nėra svarbu. manau keli kvadratiniai metrai trinkelių niekam nepatrukdytų.
    O stotis tikrai atrodo puikiai, o ir didelės jos tikrai nereikia. Galima tik pasidžiaugt už panevėžį ir palinkėti, kad pagaliau planai taptų realybe

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Dabartinė stotis ir taip ankštoka, o nauja bus dar mažesnė - mažiau išvykimo aikštelių, mažiau vietos autobusų atstovai, mažesnė pati aikštė. Kur išlaipinimas? Negalvojama apie perspektyvas. Ar perspektyvos tokios, kad VT mikrobizacija vyks toliau, keleivių mažės ir t.t. Tai kaip jie žada už ekologija kovoti ir mažinti automobilių kiekį? Parkelis gali būti ir mažesnis, jo sąskaita stotį reikia padidinti.

    Komentuoti:


  • PNVŽ
    replied
    Parašė Gies Rodyti pranešimą
    Keistokai atrodo, kai projektuoją stotį, bet visiškai negalvoja apie prieigas.
    Pastato šiaurinėj pusėj nuo miesto, kur bus didžiausias srautas prispaustas prie krašto ir visiškai nepadaryta jokio praėjimo, bus ištrypta.
    Taip pat takelis palei išlaipinimo aikštelę jau toks užspaustas, ten gi bus grūstis, kaip žmonėm su ratukais ir lagaminais pravažiuoti. Negi jie tikisi, kad tiek ateinantys į stotį, tiek grįžę naudosis įėjimu ir eis per stotį? Dabar bilietai per internetą parduodami, todėl reiktų išspęsti prieigas.
    Čia Jūs apie tą parkelį šiauriau? Visom aplinkinėm gatvėm ir jam jau statybos leidimas buvo išsiimtas praeitais metais. Vos vos pavyko atkapstyt techinį projektą, praėjimų parko teritorijoj bus tik nežinau kodėl vizualiai parodo kad nebus.

    Pati stotis blogai tikrai neatrodo, didesnės Panevėžiui ir nereikia. Gerai turėtų žiurėtis stiklo ir betono derinys, požeminės aikštelės įkūrimas būtų labai sveikintinas.
    Paskutinis taisė PNVŽ; 2020.07.21, 12:01.

    Komentuoti:


  • Panevezietis
    replied
    Galima teikti pasiūlymus, tam ir skirtas šis derinimas su visuomene.

    Tai yra priešprojektiniai pasiūlymai, tikslūs-detalūs sprendimai bus techniniame-darbo projekte.

    "Pasiūlymų teikimas: pasiūlymus dėl projektinių pasiūlymų teikti el. paštu: info@miestoplanas.lt iki viešo susirinkimo dienos. Atstovai teikdami pasiūlymus turi nurodyti:

    - vardą, pavardę (organizacijos pavadinimą), adresą, kitus ryšio duomenis;

    - pasiūlymo teikimo datą;

    - informaciją ir aplinkybes, kuo grindžiamas pasiūlymas"


    Projektinių pasiūlymų paskirtis:
    * Išreikšti statytojo sumanyto projektuoti statinio ar statinio dalies architektūros ir kitų pagrindinių sprendinių idėją.
    * Informuoti visuomenę apie visuomenei svarbaus statinio ar statinio dalies, Teritorijų planavimo įstatymo 20 straipsnyje numatytais atvejais statinio ar statinio dalies, numatomą projektavimą ar statinio ar statinio dalies paskirties keitimą.
    * Specialiesiems reikalavimams (specialiesiems architektūros, saugomos teritorijos tvarkymo ir apsaugos ir paveldosaugos ) nustatyti.
    * Naudoti kaip medžiagą projektuotojo parinkimo konkursui.
    * Nustatyti žemės sklypo teritorijos naudojimo reglamento parametrus, kai Teritorijų planavimo įstatymo 20 straipsnio nustatytais atvejais neparengti teritorijų planavimo dokumentai ir statyba konkrečiame žemės sklype leidžiama.
    Paskutinis taisė Panevezietis; 2020.07.21, 11:27.

    Komentuoti:


  • Gies
    replied
    Keistokai atrodo, kai projektuoją stotį, bet visiškai negalvoja apie prieigas.
    Pastato šiaurinėj pusėj nuo miesto, kur bus didžiausias srautas prispaustas prie krašto ir visiškai nepadaryta jokio praėjimo, bus ištrypta.
    Taip pat takelis palei išlaipinimo aikštelę jau toks užspaustas, ten gi bus grūstis, kaip žmonėm su ratukais ir lagaminais pravažiuoti. Negi jie tikisi, kad tiek ateinantys į stotį, tiek grįžę naudosis įėjimu ir eis per stotį? Dabar bilietai per internetą parduodami, todėl reiktų išspęsti prieigas.

    Komentuoti:


  • Panevezietis
    replied
    Vėl judinamas stoties projektas.

    Plačiau:

    https://www.panevezys.lt/lt/veiklos-...mas_28482.html

    Informacija apie visuomenei svarbaus statinio projektavimą

    2020.07.20

    INFORMACIJA APIE NUMATOMĄ Panevėžio autobusų stotiEs su požemine automobilių stovėjimo aikštele naujos statybos projektĄ

    Informuojame, kad vadovaujantis LR statybos įstatymu ir STR 1.04.04:2017 „Statinio projektavimas, projekto ekspertizė“ VIII skyriaus „Visuomenės informavimas apie numatomą statinių (jų dalių) projektavimą ir visuomenės dalyvavimas svarstant statinių (jų dalių) projektinius pasiūlymus“ nuostatomis parengti projektiniai pasiūlymai projektui: „Panevėžio autobusų stoties su požemine automobilių stovėjimo aikštele Savanorių a. 9, Panevėžyje, statybos projektas“.

    Statytojas: PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖ, a.k. 111104115, adresas: Laisvės a. 20, LT-35200 Panevėžys; tel.:8 45 501 221 ; el. paštas: saulius.glinskis@panevezys.lt

    Statinių statybvietės adresas: Savanorių a. 9, Panevėžio m.

    Žemės sklypo kadastrinis numeris: 2701/0020:451

    Žemės sklypo esama pagrindinė naudojimo paskirtis ir būdas: paskirtis - Kita, naudojimo būdas - Visuomeninės paskirties teritorijos ir susisiekimo ir inžinerinių komunikacijų aptarnavimo objektų teritorijos.

    Statinio numatoma pagrindinė naudojimo paskirtis: Transporto paskirties pastatai, kitos paskirties inžineriniai statiniai.

    Statybos rūšis: Nauja statyba.

    Statinio kategorija: Ypatingas statinys.

    Projektinius pasiūlymas parengusio projektuotojo duomenys:

    UAB PALEKO ARCHSTUDIJA, adresas: Jasinskio 14A-13, Vilnius, LT-01112, studijos vadovas, architektas ROLANDAS PALEKAS, tel.+370 5 261 90 35, el.paštas:info@palekas.lt.

    Projekto vadovo duomenys:

    UAB „Miesto planas“, adresas: Karaliaus Mindaugo pr. 50, LT-44334 Kaunas; projekto vadovas – Nerijus Stanionis, kvalifikacijos atestatas Nr. A969, tel. +370 614 22867; el.paštas: info@miestoplanas.lt.

    Susipažinimo su projektiniais pasiūlymais vieta ir laikas: susipažinti su projektiniai pasiūlymais galima savivaldybės interneto svetainėje https://www.panevezys.lt/lt/veiklos-sritys/architekturos-ir-urbanistikos-skyrius/projektiniai-pasiulymai ir Panevėžio miesto savivaldybės administracijos gyventojų priimamojo skelbimų lentoje (Laisvės a. 20, Panevėžys) patalpose, darbo dienomis nuo liepos 23 d. iki rugpjūčio 5 d. , laikas 8:00 - 17:00 (pietų pertrauka 12:00 -13:00).



    Pasiūlymų teikimas: pasiūlymus dėl projektinių pasiūlymų teikti el. paštu: info@miestoplanas.lt iki viešo susirinkimo dienos. Atstovai teikdami pasiūlymus turi nurodyti:

    - vardą, pavardę (organizacijos pavadinimą), adresą, kitus ryšio duomenis;

    - pasiūlymo teikimo datą;

    - informaciją ir aplinkybes, kuo grindžiamas pasiūlymas.



    Viešo susirinkimo vieta ir laikas: Viešas susirinkimas įvyks 2020 m. rugpjūčio 06 d. 17:00 val. Panevėžio miesto savivaldybės patalpose, adresas Laisvės a. 20, Panevėžys 35200, 1a salė.
    Attached Files

    Komentuoti:


  • Audrys
    replied
    „Baltisches Haus“ Panevėžio miesto savivaldybei suteikė daugiau nei 120 000 eurų vertės paramą

    Komercinio nekilnojamojo turto vystymo ir valdymo bendrovė „Baltisches Haus“ ir Panevėžio miesto savivaldybė pasirašė paramos sutartį, pagal kurią bendrovė miestui parengs naujos autobusų stoties techninį projektą ir užtikrins statybų vykdymo priežiūros paslaugas. Bendra paramos suma – 123 000 eurų.

    100 000 eurų vertės techninis projektas bus parengtas pagal Nacionalinės kultūros ir meno premijos laureato Rolando Paleko viziją ir kaip turtas neatlygintinai su visomis nuosavybės teisėmis perduotas Panevėžio miesto savivaldybei. Dar 23 000 eurų bus skirta statybų priežiūros užtikrinimui.

    Sutartis pasirašyta pritarus Panevėžio savivaldybės tarybai ir Vyriausybės atstovo tarnybai patvirtinus, kad naujos autobusų stoties techninis projektas nepažeidžia įstatymų ir yra teisėtas.

    „Jau daugiau nei porą dešimtmečių Panevėžyje vystome prekybinės paskirties objektus bei nuomojame patalpas vietos verslui. Tuo pačiu prisidedame prie miesto infrastruktūros gerinimo bei viešųjų erdvių atnaujinimo. Taip pat esame ir sklypo bei prekybos centro, kuris yra šalia dabartinės autobusų stoties, savininkai. Mums rūpi, kad kaimynystėje esanti autobusų stoties teritorija išlaikytų savo vertę, būtų tvarkinga ir patraukli miestiečiams bei miesto svečiams, o pati stotis išliktų šioje vietoje“, – sako UAB „Baltisches Haus“ direktorius Audrius Masionis.

    Autobusų stotį pagal dar 2015 metais Rolando Paleko parengtą viziją savo lėšomis ketino pastatyti pati UAB „Baltisches Haus“, tačiau dėl vietos politikų pasipriešinimo šių planų teko atsisakyti.

    „Nepaisant to, kad naujos autobusų stoties vizijos patys įgyvendinti neturėjome galimybės, kaip paramą miestui įteiksime naujos autobusų stoties techninį projektą ir užtikrinsime statybų priežiūrą. Suteikdami paramą siekiame, kad erdvė greta mums priklausančio prekybos centro bus tinkamai sutvarkyta“, – sako A. Masionis.

    „Vieno žymiausių Lietuvos architektų Rolando Paleko projektas Panevėžio miesto gyventojų yra išrinktas laukiamiausiu miesto atnaujinimo projektu. Įgyvendinus jį, stoties vaizdas pasikeis kardinaliai, taps patrauklia miestą reprezentuojančia erdve. Tokios formos parama, kurią miestui įteikė „Baltisches Haus“, ženkliai prisidės prie spartesnio naujosios Panevėžio autobusų stoties projekto įgyvendinimo“, – sako Panevėžio miesto savivaldybės administracijos direktorius Tomas Jukna.

    Pasak T. Juknos, jau yra parengti visi naujos Panevėžio autobusų stoties statybai būtini dokumentai, o jos statybas planuojama pradėti 2021 m.

    „Jau yra parengtas autobusų stoties teritorijos detalusis planas ir detaliojo plano pagrindu suformuotas žemės sklypas. Taip pat šiam sklypui atlikti kadastriniai matavimai, parengti kadastro duomenų dokumentai, Nacionalinės žemės tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos Panevėžio skyrius perdavė sklypą neatlygintinai naudotis Panevėžio miesto savivaldybei, sudaryta Valstybinės žemės panaudos sutartis“, – teigia T. Jukna.

    Panevėžio miesto savivaldybės ir UAB "Baltisches Haus" inf.

    https://panevezys.lt/lt/naujienos/ba...ezio-4ptx.html

    Komentuoti:


  • Audrys
    replied
    Aiškėja, kada Panevėžys turės naująją autobusų stotį

    Panevėžio miesto savivaldybė ir bendrovė „Baltisches Haus“ pasirašė paramos sutartį. Bendrovė parengs ir miestui dovanos naujos autobusų stoties techninį projektą, užsiims statybų priežiūra. Dėl paramos sutarties Savivaldybės taryba sprendimą priėmė 2019 metų lapkričio mėnesio Tarybos posėdyje.

    Click image for larger version

Name:	DSC_7448.jpg
Views:	369
Size:	97,4 kB
ID:	1784366

    Nauja stotis bus statoma pagal vieno žymiausių Lietuvos architektų, Nacionalinės kultūros ir meno premijos laureato Rolando Paleko projektą.

    Sutartį pasirašė Panevėžio miesto savivaldybės administracijos direktorius Tomas Jukna ir bendrovės „Baltisches Haus“ direktorius Audrius Masionis.

    Dovana miestui

    Bendrovės „Baltisches Haus“ direktorius A. Masionis naujienų portalui JP aiškino, kodėl verslas imasi tokio projekto ir ruošiasi miestui dovanoti naujos autobusų stoties techninį projektą.

    „Panevėžio mieste savo veiklą vykdome jau daugiau nei dvidešimtmetį kurdami erdves vietos verslui ir prisidėdami prie infrastruktūros gerinimo. Taip pat esame ir sklypo bei prekybos centro, esančio šalia dabartinės autobusų stoties, valdytojai. Mums svarbu, kad kaimynystėje esanti autobusų stoties teritorija būtų tvarkinga ir patraukli miestiečiams bei miesto svečiams, o pati stotis išliktų šioje vietoje. Techninį projektą norėtume įteikti kaip paramą miestui ir tokiu būdu užtikrinti, kad erdvė greta mums priklausančio prekybos centro būtų kokybiškai sutvarkyta“, – teigė jis.

    Click image for larger version

Name:	Stoties-vaizdas-I.jpg
Views:	373
Size:	83,6 kB
ID:	1784367

    Click image for larger version

Name:	Autobusu-stoties-vaizdas.jpg
Views:	371
Size:	270,4 kB
ID:	1784368

    Centras taps patrauklesnis

    Pasak A. Masionio, autobusų stoties projektas gali būti katalizatorius ir tolesnei centrinės Panevėžio dalies plėtrai.

    „Juk labai svarbu, kad miesto centrinės erdvės būtų patrauklios, o didžioji jų dalis atitektų pėstiesiems, dviratininkams. Ji turi tapti draugiškesnės panevėžiečiams. Kad ta erdvė taptų patrauklesnė po naująja autobusų stotimi, pagal techninę užduotį, bus įrengta požeminė automobilių stovėjimo aikštelė. Tuomet skveras ir visa autobusų stoties erdvė nebus apsupta automobilių“, – aiškino A. Masionis ir tęsė:

    „Techninio projekto parengimas gali užtrukti 6-7 mėnesius. Tada tartis dėl statybos leidimo ir skelbti viešuosius pirkimus dėl rangos darbų pirkimo. Kol kas apie kainas nenorėčiau kalbėti, nes šiame etape apie kainas kalbėti būtų sudėtinga.“

    Click image for larger version

Name:	DSC_7471.jpg
Views:	373
Size:	110,8 kB
ID:	1784369

    Click image for larger version

Name:	DSC_7477.jpg
Views:	367
Size:	167,3 kB
ID:	1784370

    Click image for larger version

Name:	DSC_7478.jpg
Views:	373
Size:	120,0 kB
ID:	1784371

    Click image for larger version

Name:	DSC_7479.jpg
Views:	371
Size:	84,7 kB
ID:	1784372

    Prasidės projektavimo darbai

    Panevėžio savivaldybės administracijos direktorius T. Jukna pasidžiaugė pasirašyta sutartimi ir sakė:

    „Su šio projekto idėja panevėžiečiai susipažino jau 2016 metais. Jis miesto gyventojų išrinktas labiausiai laukiamu miesto atnaujinimo projektu, teritorijos sutvarkymo koncepcija ir jos detalusis planas sulaukė pritarimo Panevėžio miesto architektūros ir urbanistikos ekspertų taryboje. Po sutarties pasirašymo prasidės projektavimo darbai. Jie gali užsitęsti iki metų pabaigos. Tada bus išimtas leidimas statybai, o nuo 2021 metų pradžios bus pradėti vykdyti rangos darbai. Manau, kad iki kitų metų gegužės mėnesio jau turėsime sutartį su rangovais, kurie ir pradės darbus, o 2022-2023 metais vyks naujos autobusų stoties statybos. Autobusų stoties ir požeminė aikštelė preliminariai gali kainuoti iki 3 mln. eurų.“

    https://jp.lt/aiskeja-kada-panevezys...utobusu-stoti/

    Komentuoti:


  • Audrys
    replied
    Nuspręsta: parama naujos Panevėžio autobusų stoties projektui – teisėta

    Daug triukšmo ir Panevėžio tarybos opozicijos kritikos sulaukusi privačios įmonės Panevėžio savivaldybei pasiūlytoji parama – naujos autobusų stoties techninis projektas nepažeidžia įstatymų ir yra teisėta.

    Click image for larger version

Name:	441.png
Views:	363
Size:	247,4 kB
ID:	1773155

    Tą konstatavo opozicijos prašymu valdančiųjų sprendimą priimti tokią paramą išnagrinėjusi Vyriausybės atstovo tarnyba.

    Įstatymų nepažeidė

    „Tarybos sprendimas yra dėl paramos priėmimo. Mūsų manymu, šis sprendimas teisėtas“, – pabrėžė Vyriausybės atstovo patarėjas Aurimas Škutas. Anot jo, klaidingai traktuojama, kad Panevėžio savivaldybė iš verslininkų priėmė dovaną. „Tarybos sprendimas yra dėl paramos, o tai nėra dovana.

    Parama ir dovana – skirtingi dalykai“, – atkreipė dėmesį A. Škutas. Vyriausybės atstovo atsakymas, jog Panevėžio taryba, balsų dauguma nusprendusi priimti paramą iš privačios įmonės, pasiūliusios parengti naujos autobusų stoties techninį projektą, nenusižengė įstatymams ir pasielgė teisėtai, išsiųstas ne tik Tarybos opozicijai.

    Jį gavo ir Panevėžio apygardos prokuratūra bei verslininkų tokiu geranoriškumu Aukštaitijos sostinei susidomėjęs Seimo audito komitetas. Pastarajam vadovauja parlamentarė Ingrida Šimonytė.

    Prieštaravo paramai

    Valstybės institucijoms aiškintis verslo skiriamos paramos Panevėžiui aplinkybes prireikė po to, kai miesto Tarybos opozicija nepatikėjo, kad miesto centre prekybos centro pastatą valdanti įmonė „Baltisches Haus“ gali norėti padėti miestui pagreitinti naujos autobusų stoties statybas, kas pakeistų ir viso centro veidą. Bendrovė pasisiūlė savo lėšomis parengti naujos stoties techninį projektą bei užsiimti jos statybų priežiūra. Tokią paramą priėmusi Savivaldybė sutaupė nuo 50 iki 100 tūkst. eurų.

    Nauja stotis Savanorių aikštėje būtų statoma pagal vieno žymiausių Lietuvos architektų, Nacionalinės kultūros ir meno premijos laureato Rolando Paleko projektą. Stotis iškiltų sklype tarp įvažos į dabartinę stotį ir alyvų skverelio. Jo vietoje numatyta įrengti stoties peroną, šalia – parką.

    Miesto Tarybos posėdyje svarstant klausimą dėl verslo įmonės paramos, administracijos vadovai ne kartą akcentavo, jog ją priimdama Savivaldybė niekuo neįsipareigoja. Gavusi techninį projektą pati spręs, ar šis ją tenkina, ir neprivalės statyti stoties pagal šį projektą, jei pastarasis pasirodys netinkamas. Vis dėlto Tarybos opozicija tokia parama miestui nepatikėjo, įtarusi verslo ir Savivaldybės slaptus susitarimus, ji balsavimą ignoravo ir kreipėsi į institucijas.

    „Panevėžio miesto tarybos opozicija, būdama dalele ,,miesto, priėmusio dovaną“ iš galimai suinteresuoto verslo subjekto bei siekdama visiems laikams išsiaiškinti, ar tokios dovanos yra labiau pasaka, ar labiau korupcija, kreipėsi į svarbias valstybės institucijas, prašydama išaiškinimo“, – socialiniame tinkle pareiškė opozicijos atstovė Gema Umbrasienė.

    Devyni opozicijos atstovai nusiuntė raštą Specialiųjų tyrimų tarnybos Panevėžio valdybai, Apygardos prokuratūrai bei Vyriausybės atstovui prašydami išaiškinti, ar ši parama miestui neprieštarauja įstatymams.

    Pasiklydo tarp įstatymų

    Žinios, kad Vyriausybės atstovas pažeidimų neįžvelgė, dabar sulaukę Savivaldybės vadovai jau ir anksčiau aiškino opoziciją pasiklydus tarp įstatymų ir neabejojo sprendimo priimti iš verslininkų paramą teisėtumu. „Yra visiškai kitaip, nei interpretuoja opozicija. Eilinį kartą bandoma sukelti sąmyšį, kad nauja stotis nebūtų pastatyta. Matyt, toks yra tikslas, bet mes savo pradėtus darbus ginsime iki galo, kad vis dėlto būtų pastatyta nauja stotis“, – „Sekundei“ teigė Savivaldybės administracijos direktorius Tomas Jukna.

    https://www.delfi.lt/miestai/panevez....d?id=83152215

    Komentuoti:


  • Audrys
    replied
    Vyriausybės atstovo išvada: paramos sutartis dėl naujos Panevėžio autobusų stoties – teisėta

    Panevėžio miesto savivaldybės tarybos lapkričio 21 dienos posėdyje priimto sprendimo, dėl paramos sutarties su UAB „Baltisches Haus“ dėl naujos Panevėžio autobusų stoties, teisėtumą nagrinėjo Vyriausybės atstovas Vilniaus ir Alytaus apskritims, kuris atlieka Vyriausybės atstovo Panevėžio ir Utenos apskritims funkcijas.

    Click image for larger version

Name:	DSC_9339-1-1.jpg
Views:	367
Size:	128,4 kB
ID:	1771555

    To paprašė Panevėžio miesto tarybos opozicija, o prašymą savo „Facebook“ paskyroje paviešino miesto Tarybos opozicijos lyderė Gema Umbrasienė.

    Sprendimai – teisėti

    Vyriausybės atstovo patarėjas Aurimas Škutas naujienų portalui JP trumpai paaiškino, kad Panevėžio miesto tarybos sprendimas dėl paramos sutarties su UAB „Baltisches Haus“ teisėtas.

    „Yra parengtas atsakymas, o trumpai galiu informuoti, kad priimtas sprendimas – teisėtas. Išnagrinėjus dokumentus nustatyta, kad nėra padaryta nusižengimų“, – teigė A. Škutas.

    Prokuratūra gavo prašymą

    Priminsime, kad Panevėžio miesto tarybos opozicija specialiųjų tarnybų pagalba nori išsiaiškinti, ar Panevėžio miesto savivaldybės taryba prieš kelias savaites teisėtai pritarė sprendimui, kad būtų sudaryta paramos sutartis su UAB „Baltisches Haus“ dėl naujos Panevėžio autobusų stoties.

    Panevėžio apygardos prokuratūros Komunikacijos skyriaus vyriausioji specialistė Rasa Stundžienė naujienų portalui JP patvirtino, kad buvo gautas Panevėžio miesto savivaldybės tarybos opozicijos prašymas.

    „Gavome jį lapkričio 29 dieną. Jis perduotas Vyriausybės atstovui Vilniaus ir Alytaus apskritims, kuris atlieka Vyriausybės atstovo Panevėžio ir Utenos apskritims funkcijas. Ši tarnyba pagal kompetencijas išnagrinės opozicijos prašymą“, – paaiškino prokuratūros Komunikacijos skyriaus vyriausioji specialistė R. Stundžienė.

    Tyrimo esą neprašė

    Naujienų portalas JP Tarybos opozicijos lyderės G. Umbrasienės prieš pusantros savaitės klausė apie prokuratūrą ir kitas specialiąsias tarnybas pasiekusį prašymą.

    Panevėžio apygardos prokuratūrą ir kitas specialiąsias tarnybas pasiekė jūsų (opozicijos narių) pasirašytas prašymas pradėti tyrimą ir išsiaiškinti dėl paramos sutarties. Ar ji yra teisėta ir, ar nemanote, kad tokiais raštais, opozicija stabdo Panevėžio atsinaujinimą, projektų įgyvendinimą?

    „Opozicija nėra pasirašiusi jokio rašto su prašymu pradėti tyrimą. Šis raštas viešai paskelbtas socialiniuose tinkluose ir su juo gali susipažinti kiekvienas miestietis, taip pat ir žurnalistas. Skelbtume ir savivaldybės internetinėje svetainėje, tačiau mums to daryti neleidžiama. Opozicija paprašė atsakingų institucijų išaiškinti, ar valdančiųjų politikų jau priimtas sprendimas priimti dovaną, kurios nėra, ir suteikti dovanotojui teisę projektuoti be konkurso, kai nebuvo viešinami projektiniai pasiūlymai, tik kuriuos patvirtinus, galimi ir privalomi viešieji pirkimai projektavimo paslaugoms, neturi korupcijos požymių ir yra teisėtas.

    Opozicija niekaip nestabdo dovanoto Panevėžio atsinaujinimo, nes, pabrėžiu, sprendimas Taryboje yra priimtas ir niekas valdžiai netrukdo jo realizuoti.“

    https://jp.lt/vyriausybes-atstovo-is...oties-teiseta/

    Komentuoti:


  • Audrys
    replied
    Ar Tarybos opozicija savo veiksmais stabdo Panevėžio atsinaujinimą?

    Aistros dėl Panevėžio autobusų stoties ir toliau nerimsta. Socialiniame tinkle „Facebook“, neva būsimos Autobusų stoties pastato vizijos nuotrauką įkėlusi Panevėžio miesto tarybos opozicijos lyderė Gema Umbrasienė, vėliau sutiko, kad tai, ką jį paviešino, ne būsimos Autobusų stoties pastatas, bet pagal architekto Rolando Paleko parengtą viziją – daugiaaukštė automobilių stovėjimo aikštelė, kurios nebus.

    Be to, politikė savo „Facebook“ paskyroje paviešino prašymą, kuris adresuotas Vyriausybės atstovui, Specialiųjų tyrimų tarnybos (STT) Panevėžio valdybai ir Panevėžio apygardos prokuratūrai.

    Šį prašymą pasirašė devyni Panevėžio miesto tarybos opozicijos politikai: Indiana Grigienė, Jurga Girdzijauskienė, Vitalijus Satkevičius, Mantas Leliukas, Gema Umbrasienė, Maurikijus Grėbliūnas, Erika Kosej, Ričardas Bakanauskas, Viktorija Polzunovaitė.

    Panevėžio miesto tarybos opozicija specialiųjų tarnybų pagalba nori išsiaiškinti, ar Panevėžio miesto savivaldybės taryba prieš kelias savaites teisėtai pritarė sprendimui, kad būtų sudaryta paramos sutartis su UAB „Baltisches Haus“ dėl naujos Panevėžio autobusų stoties.

    https://jp.lt/tarybos-opozicija-savo...tsinaujinima1/

    Komentuoti:


  • Audrys
    replied
    Aiškinsis dovanos kainą

    Panevėžio savivaldybės iš privačios bendrovės priimta dovana – būsimasis naujos autobusų stoties techninis projektas – miesto Tarybos opozicijai pasirodė ne tik abejotina, bet ir įtartina.

    Click image for larger version

Name:	99.jpg
Views:	367
Size:	74,7 kB
ID:	1769193

    Devyni jos atstovai kreipėsi į Specialiųjų tyrimų tarnybos Panevėžio valdybą, Apygardos prokuratūrą bei Vyriausybės atstovą prašydami išaiškinti, ar tokia parama miestui neprieštarauja įstatymams. Už dovanos priėmimą balsavę Tarybos daugumos politikai tokiame opozicijos žingsnyje įžvelgia bandymą vilkinti miestui svarbų projektą.

    „Manome, kad negalima dovanoti ir spręsti priimti turtą, kurio nėra. Teisės projektuoti be konkurso nesamos dovanos dovanotojui turi korupcijos požymių, juolab nebuvo viešinami projektiniai pasiūlymai, tik kuriuos patvirtinus, galimi ir privalomi viešieji pirkimai projektavimo paslaugoms“, – rašoma Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų,

    Žaliųjų partijos bei judėjimo „Kartu“ atstovų Panevėžio taryboje pasirašytame rašte teisėsaugai ir Vyriausybės atstovui. Jų klausiama, ar Savivaldybės tarybos valdančiųjų priimtas sprendimas dėl dovanos neprieštarauja teisės aktams, ar tuo nebus pažeistas viešasis interesas, nes nebuvo skelbtas Panevėžio autobusų stoties architektūrinių idėjų konkursas, taip pat ar nepažeistas viešasis interesas autobusų stoties ir jos prieigų sutvarkymo projektą išbraukus iš URBAN sąrašo.

    Balsavimą ignoravo

    Panevėžio taryba praėjusią savaitę balsų dauguma pritarė, kad Savivaldybė iš prekybos centro pastatą autobusų stoties pašonėje valdančios bendrovės „Baltisches Haus“ priimtų siūlomą paramą – be atlygio parengti naujos stoties techninį projektą.

    Jei Savivaldybė tokią paslaugą pirktų, biudžetui tai galėtų kainuoti 50–100 tūkst. eurų. Vis dėlto už tokios dovanos priėmimą Tarybos posėdyje balsavo tik daugumos atstovai. Nors posėdyje dalyvavo ir opozicija, ji balsavimą ignoravo – nepaspaudė nei „už“, nei „prieš“, nei „susilaikė“ mygtuko.

    Dabar su jos kreipimosi į institucijas turiniu susipažinę Savivaldybės vadovai aiškina politinius oponentus pasiklydus įstatymuose. „Tarybos sprendimas yra parengtas vadovaujantis Paramos įstatymu, pagal kurį parama galima turtu, paslaugomis arba pinigais.

    Opozicijos rašte teiginys, kad negalima priimti turto, kuris nėra sukurtas, visiškai neatitinka Paramos įstatymo“, – teigia Savivaldybės administracijos direktorius Tomas Jukna.

    Gelbėjo europines lėšas

    Administracijos direktorius kategoriškai neigia, kad naujos autobusų stoties architektūrinė idėja atrinkta be konkurso. „Tikrai nėra taip, kaip sakoma, kad nebuvo jokio konkurso, o visuomenė nežinojo, kokia stotis bus statoma“, – pabrėžė T. Jukna. Savivaldybės dar prieš keletą metų skelbtė investuotojo autobusų stočiai statyti konkursą. Pasak direktoriaus, pirmoji konkurso dalis ir buvo architektūrinės idėjos atranka.

    Konkursas sulaukė vienintelio dalyvio – „Baltisches Haus“ pateikė vieno žymiausių Lietuvos architektų, Nacionalinės kultūros ir meno premijos laureato Rolando Paleko parengtą stoties idėją. Ji buvo išviešinta visuomenei, taip pat pristatyta architektų tarybai. URBAN projektų sąraše dabartinio stoties pastato ir jo prieigų sutvarkymo projekto neliko ne pažeidžiant, kaip įtaria opozicija, viešąjį interesą, o, anot T. Juknos, atvirkščiai – jį ginant.

    Europines lėšas administruojančiai Centrinei projektų valdymo agentūrai atkreipus Savivaldybės dėmesį, jog šioji finansavimą gali gauti tik jai priklausantiems pastatams ir teritorijoms tvarkyti, paaiškėjo, kad stoties pastatą atnaujinti už europinę paramą pareikalautų ne tik daug laiko sąnaudų, bet ir papildomų išlaidų. Mat pastatas priklauso Panevėžio autobusų parkui.

    „Nauja autobusų stotis, sutvarkyta aplinka būtų traukos vieta, užtikrinsianti ir daugiau klientų centro verslininkams. Visada verslui naudinga sutvarkyta aplinka.“ V. Jakštas

    „Savivaldybė būtų privalėjusi stoties pastatą rinkos kaina išpirkti iš Autobusų parko, jis – sumokėti valstybei mokestį nuo gauto pelno. Tada būtų reikėję performuoti sklypą, nes ir jį valdo Autobusų parkas“, – aiškino T. Jukna.

    Motyvuojama, kad dėl daugybės tokių niuansų būtų tiesiog nespėta laiku sutvarkyti pastato už europines lėšas iki URBAN projektų termino pabaigos, dėl to buvo sukeistos finansavimo eilutės – europinius pinigus, anksčiau numatytas senajam stoties pastatui tvarkyti, Savivaldybė skyrė Laisvės aikštei, kad nereikėtų jos rekonstrukcijai papildomai pridėti iš miesto biudžeto. Tačiau, pasak T. Juknos, Savivaldybė neatsisakė plano sutvarkyti senąjį stoties pastatą ir pastatyti naują stotį.

    „Yra visiškai kitaip, nei interpretuoja opozicija. Eilinį kartą bandoma sukelti sąmyšį, kad nauja stotis nebūtų pastatyta. Matyt, toks yra tikslas, bet mes savo pradėtus darbus ginsime iki galo, kad vis dėlto būtų pastatyta nauja stotis“, – pabrėžė T. Jukna.

    Nauda – naujas traukos centras

    Balsavęs už verslininkų pasiūlytos paramos priėmimą vicemeras Valdemaras Jakštas teigė tame neįžvelgęs prieš Savivaldybę ir visuomenę galinčių atsisukti slaptų kėslų.

    Anot jo, privačios bendrovės interesas dovanoti techninį projektą irgi suprantamas. „Priimdama paramą Savivaldybė neprisiima jokių įsipareigojimų. Dovanotojas ir be to gali turėti naudos. Nauja autobusų stotis, sutvarkyta aplinka būtų traukos vieta, užtikrinsianti daugiau klientų centro verslininkams.

    Visada verslui naudinga sutvarkyta aplinka“, – mano V. Jakštas. Vicemeras abejoja, ar būtų buvę protinga Savivaldybei atsisakyti tokios paramos ir taip sutaupyti biudžeto pinigų bei laiko įgyvendinant naujos stoties idėją. „Matome, kad bet koks daromas žingsnis opozicijos arba kritikuojamas, arba ieškoma begalė kliūčių, kad jis nebūtų žengtas arba pristabdytas. Čia irgi turbūt vienas tokių atvejų“, – svarsto V. Jakštas. Vis dėlto, anot jo, teisėsauga tam ir yra, kad sudėtų taškus ant „i“, kai kyla abejonių.

    Skaitykite daugiau: https://sekunde.lt/leidinys/sekunde/...dovanos-kaina/

    Komentuoti:

Working...
X