Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[ALY] Alytaus viešasis transportas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • taccido
    replied
    Nuo rugsėjo 13 d. keičiami Alytaus viešojo transporto maršrutų tvarkaraščiai

    • darbą atnaujins 5 autobusų maršrutas (SB „Nemunas“ – Vidzgiris – A. Jonyno g. – Medicininės reabilitacijos ir sporto centras) ir 3A maršrutas (AB „Dainava“ – SODRA – Naujoji g. – Pieninė);
    • dažnės 4 maršruto reisai. Maršrutą vietoje dviejų autobusų aptarnaus trys;
    • keičiasi 10A autobuso maršruto poilsio ir šventinių dienų tvarkaraštis. Jis pradės važiuoti ankščiau – nuo 5 val. ryto, o ne nuo 7 val.;
    • atlikti kiti smulkūs pavienių maršrutų laikų pakeitimai atsižvelgiant į keleivių ir įmonių pageidavimus.
    Taip pat radau rugpjūčio mėnesį įvykusio VT komisijos posėdžio protokolą. Jame yra ir skaičių:

    Click image for larger version  Name:	alytaus VT statistika skaiciai.png Views:	0 Size:	768,9 kB ID:	1910946

    Keletas įdomesnių punktų. Dėl kvailai ištęsto Naujosios g. tiesimo po geležinkelio viaduku susidarė papildomi nuostoliai.

    Pasak P. Raškauskienės, dalį nuostolių įtakojo ne tik vasaros laikotarpiu natūraliai mažesnis keleivių srautas, tačiau ir maršrutų apvažiavimas dėl uždarytos Naujosios g. atkarpos, t. y. vidutiniškai per mėnesį pravažiuojama 6000 km ir nuostolių 5000 Eur daugiau. Viliamasi, kad bent viešajam transportui nuo rugsėjo 1 d. bus sudarytos galimybės važiuoti Naująja gatve.
    <...>
    B. Geležiūno pastebėjimu tikėtina, kad dalis keleivių per ilgą karantino laikotarpį persiorientavo, atsisakė viešojo transporto paslaugų. Pastebėta, kad Pramonės rajonuose, prie įmonių esančios aikštelės sausakimšos, pilna automobilių. Komisijos nariai paantrino, jog įmonės kreipiasi į savivaldybę su prašymais dėl automobilių stovėjimo aikštelių praplėtimo, tuo tarpu viešuoju transportu nesinaudojama.
    V. Micevičiaus bei H. Šivoko nuomonė ta, kad reikėtų laikytis žaliojo kurso, darnaus judumo plano vystymo, riboti automobilių statymo vietas, taikyti ilgalaikes priemones kaip kiti didieji Lietuvos miestai, skatinti naudojimąsi viešojo transporto paslaugomis.
    T. Raukčio pastebėjimu, keleivių skaičių įtakojo ne tik užsitęsę karantino ribojimai tačiau ir „Bolt“ paspirtukų atsiradimas mieste, keliavimas pėsčiomis ar dviračiais, palankios ir oro sąlygos.
    B. Geležiūnas siūlo pasitelkti reklamą, labiau išreklamuoti viešąjį transportą, siekiant laipsniškai grąžinti keleivius, nors tikėtis 2019 m. keleivių srauto nevertėtų. P. Raškauskienės pritarusi B. Geležiūno nuomonei, atkreipė dėmesį, kad kaip tik artimiausiu metu kai tik bus perduoti nauji keleivių laukimo paviljonai, reklamą apie viešojo transporto populiarinimą, galima būtų talpinti paviljonų vitrinose.
    <...>
    Komisijos narių vieninga nuomone ta, kad vežėjo patirti nuostoliai karantino laikotarpiu yra ne savivaldybės kaltė, o Vyriausybės priimtų sprendimų pasekmė. Laikomasi vieningos nuostatos, kad vis dar laukiame Vyriausybės pagalbos dėl patirtų nuostolių kompensavimo mechanizmo sukūrimo.
    <...>
    P. Raškauskienė vertindama situacijos neapibrėžtumą, siūlo tvarkaraščių keitimo projektą parengti ir pirmąją rugsėjo savaitę stebėti rodiklius. O tvarkaraščiai turėtų įsigalioti ne rugsėjo 1 d., o 13 d.
    <...>
    D. Klimenkienė taip pat atkreipė dėmesį, kad gautas UAB „Theca furniture“ prašymas pakeisti autobusų maršrutų tvarkaraščius, užtikrinant pirmojo Alytaus dirbančiųjų susisiekimą šeštadieniais su šiauriniame pramonės rajone dirbančiomis įmonėmis nuo 6 val. ryto. D. Klimenkienė į bendrovės prašymą siūlo atsižvelgti. Taip pat atkreipė vežėjo dėmesį į tai, kad šiuo metu didžioji dalis iškabintų tvarkaraščių paviljonų viduje, tikėtina nuo karščio yra susibangavę, netvarkingai atrodantys juos būtina pakeisti.

    Seniau „Alytaus infrastruktūros“ puslapyje buvo įkelti visi komisijos posėdžių protokolai (nuo pat „Kautros“ atėjimo), bet dabar ta įstaiga likviduota, neliko ir tų puslapių. O gaila. Kažkada permečiau akimis, tai dar prieš karantiną ten buvo norima mažinti nuostolius karpant vakarinius ir savaitgalinius reisus (pavieniai komisijos nariai siūlė)... Gerai, kad dar yra vakarinių reisų. Deja, darbo dienos vakare daug maršrutų baigia darbą labai anksti. Pvz. jeigu kas nors gyvena prie geležinkelio stoties ar Sūkurio gatvės, nuo Sodros (miesto centro) paskutinis mikriukas 18:02.
    Savaitgaliais po 18 valandos niekur neįmanoma nuvažiuoti. Manyčiau, kad reikėtų reisų bent jau iki 20 valandos, bent jau per Vidzgirį ir Naująją gatvę. Tačiau komisijoje manoma, kad atseit reikia kažkokios reklamos.

    P.S. beje, turiu šiek tiek mikriukų tvarkaraščių. Pirmieji 2008 metų, po to beveik pilnus turiu 2014 ir 2019 metų. Galėsiu palyginti, kaip keitėsi reisų dažnumas ir vakariniai/savaitgaliniai reisai. 2008 metai ir dabar – kaip diena ir naktis.
    Paskutinis taisė taccido; 2021.09.10, 13:49.

    Komentuoti:


  • taccido
    replied
    Šiam kartui keli netradiciniai kadrai.

    1. Druskininkų miesto autobusas Alytuje: į aerodromą atvežami nelegalūs migrantai. Istorinė akimirka. Liepos pradžia, šaltinis: alytausgidas.lt

    Click image for larger version  Name:	alytausgidas.jpg Views:	30 Size:	870,1 kB ID:	1907001

    2. Prie Sporto rūmų stovintis Flixbus'as.

    Click image for larger version  Name:	20210814_200153.jpg Views:	30 Size:	1,17 MB ID:	1907002

    3. Tuo pačiu įdedu neseniai rastą keistą kadrą iš trainspo (nuoroda viršuje), tikiuosi autorius neprieštaraus. Pasirodo, 2013 m. į Alytų buvo atvažiavęs trivagonis keleivinis traukinys. Turbūt kažkoks užsakomasis reisas? Kairėje pusėje matosi pjuvenos – stotyje dar veikė kažkokia medienos įmonė.

    Click image for larger version  Name:	keleivinis traukinys Alytuj.png Views:	30 Size:	912,1 kB ID:	1907000
    Paskutinis taisė taccido; 2021.08.23, 18:10.

    Komentuoti:


  • DeSadas
    replied
    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
    Kai pakvipo pinigais iš ES, tai "svarsto". O kai VT buvo nuostolingas, tai ir naikino, naikino ir beveik sunaikino. Dabar vėl "atkūrinės", bet tik dėl to, kad pakvipo pinigais...
    realiai taip, sitoje vietoje veikia godumas o ne rupinimasis gyventojais.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Kai pakvipo pinigais iš ES, tai "svarsto". O kai VT buvo nuostolingas, tai ir naikino, naikino ir beveik sunaikino. Dabar vėl "atkūrinės", bet tik dėl to, kad pakvipo pinigais...

    Komentuoti:


  • taccido
    replied
    Savivaldybių vadovai – apie Piliakalnio gimnaziją, bendrus transporto, pėsčiųjų ir dviračių takų maršrutus
    Alytausgidas.lt
    2021-06-10
    Šiuo metu abiejų savivaldybių viešojo transporto sistemos veikia atskirai, todėl gyventojams kyla nepatogumų, kai jie negali tikslo pasiekti be persėdimo iš vieno maršruto autobuso į kitą, pirkti atskirą bilietą. Vasarą tai ypač aktualu miesto gyventojams, kurie šiltąjį sezoną gyvena arba po darbo ilsisi priemiestiniuose soduose. Skaičiuojama, kad maždaug 70 proc. priemiestinio transporto keleivių yra būtent miesto sodininkai.

    Meras N. Cesiulis kalbėjo, kad nemaža dalis ir rajono gyventojų vyksta į darbą Alytaus mieste, vaikai – į mokyklas.

    Abiejų savivaldybių merai sutarė, kad vieninga rajono ir miesto autobusų maršrutų sistema, vieningas elektroninis bilietas, lengvatų taikymas, modernios stotelės – visa tai būtų patraukli ir patogi naujovė, skatinanti taupyti pinigus ir tausoti aplinką – dažniau naudotis viešuoju transportu, o ne asmeniniais automobiliais. Ateityje tokius maršrutus būtų tikslinga pratęsti ir regiono mastu – į gretimų savivaldybių teritorijas, iš kurių žmonės važiuoja į darbą arba mokymosi įstaigas.

    Artimiausiu metu sutarta peržiūrėti teisines sutarčių su vežėjais sąlygas ir sutarčių keitimo ar naujų sutarčių sudarymo galimybes, aptarti konkrečias maršrutų schemas.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Nupirks kokius nors elektrinius mikrobus ar kaip Kaune ir sakys, kad elektrobusai. Maksimum Karsanus. Pilnaverčio kad ir midielektrobuso tikrai neįpirks.

    Komentuoti:


  • themanual
    replied
    Leisiu sau padaryti prognozę, jog nepavyks įsigyti Alytui elektrinių autobusų arba įkiš kokias nors senienas, nes baterijų kainos pradėjo sparčiai augti ir nenustebsiu, jeigu tiekėjų kainoraščiai atnaujinami dienomis.

    Komentuoti:


  • taccido
    replied
    Kai Alytuje buvo testuojamas elektrobusas, žiūrėjau FB tiesioginę transliaciją iš jo. Važiavo ir Cesiulis. Jis paklausė vairuotojo, kiek Alytuje yra parduota el. bilieto kortelių. Pasirodo, 13 tūkstančių. Man atrodo, niekur nėra skelbiamas šitas skaičius, tai įdomumo dėlei užrašau.

    Komentuoti:


  • bato_usai
    replied
    Aly­taus mies­to sa­vi­val­dy­bės ad­mi­nist­ra­ci­ja jau du kar­tus vyk­dė dvie­jų elek­tri­nių au­to­bu­sų vie­šuo­sius pir­ki­mus. Ta­čiau jų nu­pirk­ti vis dar ne­pa­vyks­ta. Pir­mą­kart pir­ki­me da­ly­va­vę tie­kė­jai pa­siū­lė per di­de­les kai­nas, ant­rą­kart pir­ki­mas nu­trauk­tas sie­kiant pa­tiks­lin­ti elek­tri­nių au­to­bu­sų tech­ni­nę spe­ci­fi­ka­ci­ją. Di­džio­ji da­lis lė­šų šioms ke­lei­vių per­ve­ži­mo mies­to marš­ru­tais prie­mo­nėms įsi­gy­ti skir­ta iš Eu­ro­pos Są­jun­gos struk­tū­ri­nių fon­dų, da­lį pi­ni­gų pri­si­de­da mi­nė­tus marš­ru­tus ap­tar­nau­jan­ti Kau­no ben­dro­vė „Kaut­ra“.

    Komentuoti:


  • taccido
    replied
    Cesiulio įrašas iš FB:
    Konkurencija gerai – ji skatina tobulėti.
    Tačiau, aš manau, kad kur kas daugiau pasiektume bendradarbiaudami, dalindamiesi gerąja patirtimi ir tiesiog vieningai dirbdami vardan mūsų žmonių.
    Alytaus miestas ir rajonas – du atskiri administraciniai vienetai. Tačiau esame glaudžiai susiję įvairiose srityse. Jie turi savų privalumų, mes – savų. Šįkart mes turime tai, ko neturi jie, o su gerais kaimynais reikia gyventi draugiškai ir mokėti dalintis.
    Alytaus mieste turime puikiai išvystytą viešąjį transportą. Gyventojai be vargo naudojasi elektroninio bilieto privalumais: gali įsigyti mėnesinius ar elektroninius bilietus, per 30 min. persėsti į kitą autobusą, stebėti tvarkaraščius internete.
    Kirtę miesto ribą, žmonės turi persėsti į rajono viešąjį transportą. O čia grįžtame į laikus, kai atsiskaityti galima tik grynaisiais pinigais, mikroautobusai atvažiuoja tai per anksti, tai per vėlai.
    Norime pagerinti visai šalia Alytaus esančių sodų bendrijų susisiekimą su miestu, sukurti patogią ir vieningą viešojo transporto sistemą žiedinėse Alytaus miesto ir rajono savivaldybėse ir optimizuoti viešojo transporto išlaidas, tad šiuo metu svarstome galimybę pratęsti dabartinius miesto viešojo transporto maršrutus iki sodų bendrijų „Dzūkija“ ir „Berželis“.
    Čia gyvena tūkstančiai žmonių. Jie populiarūs ne tik šiltuoju metų laiku, kai sodinamos daržovės, o rudenėjant nuimamas derlius. Žmonės čia kuriasi, gyvena, kasdien važinėja į darbus mieste, veža vaikus į miesto mokyklas ir taip toliau.
    Iš mūsų ir rajono savivaldybės specialistų sudarėme darbo grupę, kuri įvertins visas finansines galimybes, apsvarstys visus maršruto pratęsimo klausimus. Ir labai tikiu, kad netrukus turėsime gerų naujienų.
    Jei gera praktika pasiteisins, mūsų viešojo transporto maršrutai bus pratęsti ir į kitas šalia Alytaus esančias sodų bendrijas.
    Gerais dalykais galime ir turime dalintis. Nes finale laimime visi!
    Taip pat kita naujiena:
    Autobusų maršrutai 1/1A, 2, 3, 4A, 7/7A ir 10A visą darbo dieną, be pertraukų bei šeštadieniais nuo ankstaus ryto iki 16 val. turėję važiuoti nuo balandžio 6 dienos, savo darbą numatytais grafikais pradės balandžio 1 dieną.
    ...
    Alytaus miesto viešojo transporto kontrolės komisija primena, kad be jau minėtų maršrutų šeštadieniais papildomai kursuos 9U autobuso maršrutas, kuris įprastai aptarnauja Užupių kapines, bei ilginamas 12 maršruto darbo laikas darbo dienomis iki 21 val. Šie maršrutai parinkti, nes jie jungia skirtingus rajonus bei atokesnes miesto gatves.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    "Kautra" nemokamą maršrutą nuo senos stoties iki naujos aptarnavo dviem VanHool'ais. Tai buvo paskutiniai normalaus dydžio autobusai Alytaus mieste.

    Komentuoti:


  • taccido
    replied
    Alytaus istorijoje bus pirmas elektrobusas. Ir po ilgos pertraukos turbūt pirmas autobusas su normalaus pločio trejomis durimis (paskutiniai „Ikarusai“ važiavo turbūt kokiais 2003 m., gal kas patikslins).

    „Kautra“ testuoja elektrinį autobusą Alytuje
    „Jau kurį laiką eksploatuojame autobusą Kauno rajono priemiestiniais maršrutais, norime žinoti visas autobuso galimybes, taigi turime jį išbandyti ir miesto sąlygomis. Alytaus miestas tam puikiai tinka, o tuo pačiu supažindinsime keleivius su netolimos ateities transportu“, – teigė „Kautros” generalinis direktorius Linas Skardžiukas.

    Elektrinį autobusą Alytaus miesto gyventojai galės išbandyti nuo sausio 25 iki 29 dienos. Kiekvieną dieną ši ekologiška transporto priemonė Alytuje įveiks mažiausiai 140 km.


    „Autobusas dienos metu veš keleivius Alytuje, o vakarais grįš į įkrovimo stotelę Kaune, taip išbandymas vyks dar įvairesnėmis sąlygomis“, – teigė įmonės Alytaus filialo vadovė G. Čepukaitienė.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Tai tik rodo, kad valdžiai tas VT nafig nereikalingas, užsiimama profanacija, piaru ir pinigų švaistymu.

    Komentuoti:


  • taccido
    replied
    Alytus ketina įsigyti kelis elektrobusus ir jiems jau suplanavo maršrutus

    Elektriniams žemagrindžiams autobusams įsigyti savivaldybė šiuo metu vykdo pirkimo procedūras, vokų su pasiūlymais atplėšimas planuojamas jau greit – sausio pabaigoje.

    Pagal sutartyje numatytas sąlygas, tiekėjas, laimėjęs konkursą, elektrobusus įsipareigos pristatyti per vienerius metus nuo sutarties įsigaliojimo dienos.

    Ekologiškasis miesto transportas turės būti tokio paties dizaino („Alytus-Myliu“), kaip šiuo metu Dzūkijos sostinėje veikiantis viešasis transportas, taip pat su elektrobusų informacine sistema.

    Kaip mūsų portalą informavo savivaldybė, keleivių vežimą elektriniais autobusais Alytuje turės užtikrinti dabartinė viešojo transporto paslaugos mieste teikėja, autobusų stotį valdanti bendrovė „Kautra“.

    Elektrobusais Alytaus mieste planuojama aptarnauti tas viešojo transporto stoteles ir tas miesto zonas, kur keleivių srautai yra didžiausi, pavyzdžiui: Autobusų stotis – Naujoji g. – Ulonų g. – Pulko g. – AB „Dainava“, būtų svarstomas ir maršrutas Autobusų stotis – Naujoji g. – Vidzgiris – Ulonų g. – Pulko g. – AB „Dainava“.

    Vienaaukščius miesto tipo (M2 CV arba M2 CA arba M2 CE arba M3 CE klasės) autobusus Alytaus miesto savivaldybės administracija ketina pirkti įgyvendindama iš anksto suplanuotą aplinkai nekenksmingų viešojo transporto priemonių įsigijimą. Elektrinių autobusų įsigijimas iš dalies turėtų būti remiamas Europos sąjungos lėšomis.

    Elektrobusai kai kurių didžiausių Lietuvos miestų gatvėmis kursuoja jau keletą metų.
    Kažkokios nesąmonės, elektrobusams atskirus maršrutus darys? Š krūva. Reikia tankinti esamus maršrutus, derinti intervalus. Vietoj tų kvailų elektrobusų įsigijimų galėtų būti finansuojami taktiniai tvarkaraščiai, kad nebūtų nesąmonių, kurias Alytaus dydžio mieste laisvai galima išspręsti.



    Nuo sausio 11 dienos pradeda kursuoti 7 ir 11 autobusai
    Dvi savaites nekursavę 7 ir 11 autobusai nuo sausio 11 dienos vėl sugrįžta. Jie, kaip ir kiti autobusai, iki karantino pabaigos kursuos darbo dienomis nuo 5 iki 9.35 val. ir nuo 13.10 iki 18.30 val., tačiau šiek tiek rečiau – kas valandą.
    Tai ką, pasirodo Sūkurio g., SB „Nemunas“ ir Panemunė buvo nepasiekiami net dvi savaites? Naujas pasiekimas. Taupymas per visus galus. 10-tas maršrutas, pavyzdžiui, viską dubliuoja, tačiau važiavo (vienintelė nedubliuojama maršruto dalis – Panemuninkėlių ir Klevų gatvės, iš kurių galima per 10 min. ateiti).

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Visiems sėdėt!

    Komentuoti:


  • taccido
    replied
    Nuo pirmadienio – dar mažiau viešojo transporto mieste

    Kokie yra tvarkaraščių pakeitimai?

    Darbo dienomis:
    • autobusai važiuos 5:00–09:30 ir 13:00–18:30 val., maršrutas Nr. 1 iki 23:39 val.;
    • rečiau kursuos autobuso maršrutas Nr. 4;
    • laikinai nekursuos autobusų maršrutai Nr. 3A ir 5. 5-ojo autobuso maršruto galutines autobusų stoteles (SB „Nemunas“ ir Medicininės reabilitacijos ir sporto centras) galima pasiekti 2-ojo ir 7-ojo maršrutų autobusais. 5-ojo autobuso maršruto alternatyva yra 2-asis autobuso maršrutas, jis kursuoja iki pat Medicininės reabilitacijos ir sporto centro, tuo tarpu SB „Nemunas“ keleivius, kaip įprasta, aptarnaus 7-asis autobusų maršrutas.
    • Darbo dienomis 9:30–13:00 val., taip pat šeštadieniais, sekmadieniais ir šventinėmis dienomis viešasis transportas nevažiuos.
    Komentaras po straipsniu:
    Vilma2020-11-14
    dirbu ligoninej,tai kaip i darba ir is darbo gryzt.Gal ir medikam savaitgaliais nedibt?tikrai nuprotejimas

    Komentuoti:


  • taccido
    replied
    Parašė digital Rodyti pranešimą
    Tai patys durni Aš naudoju (Vilniuje) „greičiausias maršrutas“ ir labai patenkintas .
    Jeigu informacija neaiškiai pateikiama, tai čia ne vien žmogaus kaltė, bet ir sistemos. Jeigu „greičiausio maršruto“ funkcija mažiau paini, tai kodėl atsidarius stops.lt rodomas ne „greičiausio maršruto“ paieškos laukelis, o maršrutų sąrašas? Per trafi.lt yra atvirkščiai.

    Bet vėlgi ta „greičiausio maršruto“ funkcija nesprendžia visų problemų. Jeigu aš pastoviai važinėju iš tam tikros stotelės ir noriu atsispausdinti tvarkaraštį, kažkodėl turiu atsidarinėti trijų-keturių maršrutų tvarkaraščius, atsirinkinėti, ar teisinga kryptis ir daryti screenshotus į paintą. Viskas rankiniu būdu. Esu matęs užsienio transporto svetainėse galimybę susidaryti asmeninį tvarkaraštį: įvedi stotelę/stotį, įvedi tikslą, ir tau sugeneruoja tvarkaraštį su visais maršrutais ir visomis dienomis.

    Jeigu viena funkcija paprasta ir gera, tai nereiškia, kad kita turi būt nevykusi. Iš dalies tai stops.lt kaltė, kad svetainėje trūksta interaktyvumo ir aiškumo. Dalinai kalti ir tvarkaraščių suvedėjai, kad, pvz., 3 ir 3A maršrutai pateikiami atskirai.

    O kai bus galima atsispausdint tvarkaraščius be screenshotų ir painto pagalbos, tada pripažinsiu, kad stops.lt nėra Š krūva

    Komentuoti:


  • digital
    replied
    Parašė taccido Rodyti pranešimą
    Tuo ir bloga, kad ji yra techninė ir paprastam žmogui nepritaikyta. Visi miestai nuo Vilniaus iki pat Panevėžio turi trafi.lt, o Alytus su mažesniais miestais tik stops.lt. Trafi yra kažkiek draugiškesnė vartotojo sąsaja, bet irgi ne stebuklas.

    1. Alytuje į tam tikrą vietą dažniausiai galima važiuoti skirtingais maršrutais, nes tomis pačiomis gatvėmis driekiasi keli skirtingi maršrutai ir jų giminingi maršrutai (su A ar U raide). Dažniausiai žmonės randa tvarkaraščius spausdami ant konkrečių maršrutų. Bet esmė ta, kad žmogus, ieškodamas jam tinkamų išvykimo laikų, gal net neprisimena arba nežino visų jam tinkamų maršrutų (juk beveik visų maršrutų numeriai buvo per pertvarką sukeisti vietomis). Tai žmogus spusteli ant vieno maršruto, dar galbūt ant antro, o trečio ir ketvirto maršruto net nepatikrina, nors jam tas važiavimo laikas gal net labiau tiktų. Va čia ir yra bėda. Įtariu, kad žmonės neieško pagal funkciją „greičiausias maršrutas“ todėl, kad tiesiog elementariai nežino ar neprisimena konkrečių stotelių pavadinimų (Alytuje jie 30 metų nebuvo akcentuojami, iki šiol rašomi tik pačiame tvarkaraštyje mažomis raidėmis, ir dažnai keitėsi).
    Tai patys durni Aš naudoju (Vilniuje) „greičiausias maršrutas“ ir labai patenkintas

    3. Kitas dalykas yra krypties akcentavimas. Stops.lt yra normaliai neužrašoma kryptis. Sakykim, atsidarau 4 maršrutą, ir turiu susigaudyti arba pagal kairėje esantį stotelių eiliškumą, arba nedidelį užrašą viršuje „AB "Alytaus chemija" - Vidzgiris - Pieninė“ ir „Pieninė - Vidzgiris - AB "Alytaus chemija"“, priklausomai nuo to, kuris paryškintas! Turi būti didesniu šriftu ir kaip nors ryškiau rašoma kryptis, ar į „Chemiją“ ar į Pieninę. Nes dabar žmogus turi būti vos ne transporto specialistas ir turi atsirinkinėti, kuri stotelė eina po kurios ir kuris užrašėlis vos vos paryškintas, o kuris ne.
    Sutinku.

    6. „Maršrutai stotelėje“ funkcija. Pateikiami visi maršrutai, neakcentuojant išvykimo krypties. 1 maršrutas į vieną galą, 1 maršrutas į kitą galą, 2 maršrutas į vieną galą, 2 maršrutas į kitą galą ir taip toliau. Beprotybė, kokia nauda iš taip supainiotų tvarkaraščių?
    Sutinku.
    Stops.lt yra Š krūva.
    Nesutinku.

    Komentuoti:


  • taccido
    replied
    Parašė egiscrypth
    ar galiu paklausti kuo bloga Stops.lt/alytus svetainė? lygiai tokia pati kaip ir Kauno ar Vilniaus.
    Tuo ir bloga, kad ji yra techninė ir paprastam žmogui nepritaikyta. Visi miestai nuo Vilniaus iki pat Panevėžio turi trafi.lt, o Alytus su mažesniais miestais tik stops.lt. Trafi yra kažkiek draugiškesnė vartotojo sąsaja, bet irgi ne stebuklas.

    1. Alytuje į tam tikrą vietą dažniausiai galima važiuoti skirtingais maršrutais, nes tomis pačiomis gatvėmis driekiasi keli skirtingi maršrutai ir jų giminingi maršrutai (su A ar U raide). Dažniausiai žmonės randa tvarkaraščius spausdami ant konkrečių maršrutų. Bet esmė ta, kad žmogus, ieškodamas jam tinkamų išvykimo laikų, gal net neprisimena arba nežino visų jam tinkamų maršrutų (juk beveik visų maršrutų numeriai buvo per pertvarką sukeisti vietomis). Tai žmogus spusteli ant vieno maršruto, dar galbūt ant antro, o trečio ir ketvirto maršruto net nepatikrina, nors jam tas važiavimo laikas gal net labiau tiktų. Va čia ir yra bėda. Įtariu, kad žmonės neieško pagal funkciją „greičiausias maršrutas“ todėl, kad tiesiog elementariai nežino ar neprisimena konkrečių stotelių pavadinimų (Alytuje jie 30 metų nebuvo akcentuojami, iki šiol rašomi tik pačiame tvarkaraštyje mažomis raidėmis, ir dažnai keitėsi).

    2. Kaip jau sakiau, giminingi maršrutai turi būti pateikiami viename tvarkaraščio lape. Sakykim, jei yra 3 ir 3A maršrutas, viskas turi būt pateikiama vienoje lentelėje, tik prie 3A išvykimo laikų turi būti prirašoma raidė A. Tas pats ir su U maršrutais. Pavyzdys:
    Click image for larger version  Name:	MT vrs1.jpg Views:	0 Size:	349,5 kB ID:	1826150



    3. Kitas dalykas yra krypties akcentavimas. Stops.lt yra normaliai neužrašoma kryptis. Sakykim, atsidarau 4 maršrutą, ir turiu susigaudyti arba pagal kairėje esantį stotelių eiliškumą, arba nedidelį užrašą viršuje „AB "Alytaus chemija" - Vidzgiris - Pieninė“ ir „Pieninė - Vidzgiris - AB "Alytaus chemija"“, priklausomai nuo to, kuris paryškintas! Turi būti didesniu šriftu ir kaip nors ryškiau rašoma kryptis, ar į „Chemiją“ ar į Pieninę. Nes dabar žmogus turi būti vos ne transporto specialistas ir turi atsirinkinėti, kuri stotelė eina po kurios ir kuris užrašėlis vos vos paryškintas, o kuris ne.

    Click image for larger version  Name:	marsr.png Views:	0 Size:	124,2 kB ID:	1826151
    4. Pakeistos maršrutų trasos žymimos raudonai, bet nerašoma, kokia tai trasa. Reikia užvesti pelę ir laukti, kol atsiras užrašas. Dauguma žmonių net neužves pelės ir nesužinos, koks tai maršruto pokytis. O jeigu atsispausdinsi tvarkaraštį, ir dar nespalvotai, tai išvis praktiškai nesimatys, kad čia kitoks reisas. Ir ne toks pastabus žmogus, neatkreipęs dėmesio į pasvirą šriftą, galvos, kad čia paprastas reisas.

    5. Toje pačioje stotelėje esantys maršrutai užrašyti numeriais ir šalia autobuso ženkliukas. Man tai aišku, nes aš jau 10 metų kaip žinau šitą sistemą, o kaip kitiems žmonėms susigaudyti, kad čia toje pačioje stotelėje stojantys autobusai? Reikia užrašo.

    6. „Maršrutai stotelėje“ funkcija. Pateikiami visi maršrutai, neakcentuojant išvykimo krypties. 1 maršrutas į vieną galą, 1 maršrutas į kitą galą, 2 maršrutas į vieną galą, 2 maršrutas į kitą galą ir taip toliau. Beprotybė, kokia nauda iš taip supainiotų tvarkaraščių?

    Click image for larger version

Name:	image_102584.png
Views:	1503
Size:	80,1 kB
ID:	1826147

    7. O vyšnaitė ant torto yra kvailybių kvailybė – spausdintinės versijos nebuvimas. Realiai vienintelis būdas atsispausdint tvarkaraštį yra daryt screenshotus. Alio, XXI amžius! Ką, dabar žmogus turi atsidarinėt Paintą, daryt screenshotus ir spausdint? Ir dar kokių dviejų-trijų-keturių maršrutų vienu metu, ir dar net neaišku, kokia važiavimo kryptis? Atsispausdini ir net nežinai, į kurį galą važiuoja.

    Užsienyje būna visur PDF'ai parsisiuntimui, kai kur galima susikonfigūruot net savo tvarkaraštį ir parsisiųst. Dar būna tokie lankstinukai:

    Click image for larger version  Name:	ag1.jpg Views:	0 Size:	114,7 kB ID:	1826149

    Stops.lt yra Š krūva.

    Komentuoti:


  • taccido
    replied
    ------Problemų apžvalga------

    1. Netolygus reisų paskirstymas dienos metu. Suprantama, kad skirtingu dienos metu yra skirtingi keleivių srautai, tačiau reisų skaičius per valandą kartais mažėja/didėja neproporcingai daug. Pvz., 1 maršruto tvarkaraštyje, iš „Dainavos“, darbo dieną. 11-13 valandomis autobusai važiuoja 3, 4 ar net 5 kartus per valandą, o 14 valandą – tik vienas autobusas per valandą. Po to, 15-17 valandomis vėl 4 kartus per valandą. Akivaizdu, kad nenorima/nemokama suderinti tvarkaraščių taip, kad būtų daugmaž išlaikomas bent jau iš anksto apsibrėžtas maksimalus intervalas. Vakarų šalyse vyrauja taktiniai tvarkaraščiai, kai autobusai važiuoja daugmaž reguliariais intervalais. O štai Alytuje keleiviui iškrečiama kiaulystė – pravažiuoja trys autobusai 4-7 minučių intevalu ir staiga atsiranda 48 minučių tarpas! Reikia suvokt, kad jeigu maršruto intervalas šokinėja taip ekstremaliai – nuo 4 minučių iki 48 minučių, ir po to vėl sumažėja iki 7 minučių – keleivis nepasitikės viešuoju transportu. Pataikęs į tą nelemtą milžinišką 48 minučių tarpą, pradės galvoti, kad autobusai važiuoja retai.

    2. Nepatikimas kursavimas periferiniuose gyvenamuosiuose rajonuose. Kalbu apie Sūkurio gatvę, Druskininkų-Merkinės gatvės rajoną, Miklusėnus. Mikroautobusų intervalas išretėjęs iki maždaug 45 minučių, o paskutiniai reisai į centrą darbo dienomis yra 18:12, 18:21, 19:00. Darbo dienomis! Miklusėnų gyventojai nors turi galimybę pasinaudoti šiek tiek toliau važiuojančiu 12 maršrutu iki 23 val., o Sūkurio g. ir Merkinės g. rajonų gyventojai palikti „ant ledo“. Jeigu gyvenantieji šiuose rajonuose dirba mieste iki 18:30 arba iki 19 valandos, jie net negali grįžti namo! Apie kokį viešojo transporto patogumą galima kalbėti, jeigu nuo 18:30 neįmanoma grįžti namo?
    Kaip puikaus grafiko pavyzdį galėčiau nurodyti 11 maršrutą, kuris visą dieną kursuoja praktiškai vienodu intervalu, net savaitgaliais. Iki tobulumo trūksta nedaug – suvienodinti išvykimo laikus kiekvieną valandą ir pridėti daugiau reisų vakare, kad visi dirbantieji galėtų sugrįžt. Laikų suvienodinmas nėra sudėtingas: 6:30, 7:00, 7:30, 8:00, 8:30 ir t. t. Jeigu autobusas važiuos kiekvienos valandos tą pačią minutę, žmonėms bus daug lengviau suprasti ir atsiminti tvarkaraštį bei planuoti savo laiką. Daugybėje užsienio valstybių autobusų išvykimo laikai kartojasi kiekvieną valandą – vienodas intervalas ir vienodi išvykimo laikai dažnai net padidina keleivių skaičių, nes lengviau suvokdamas ir įsimindamas tvarkaraštį keleivis labiau pasitiki viešuoju transportu ir dažniau juo naudojasi.

    3. Nefiksuotas darbo pabaigos laikas. Vidzgiris, I Alytus, Putinai aptarnaujami iki vėlaus vakaro, nes ten driekiasi pagrindiniai maršrutai, kur yra ir vėlyvieji reisai gamyklų darbuotojams. Bet aukščiau paminėti gyvenamieji nuosavų namų rajonai jau po 18:30 praktiškai nepasiekiami. Taip sukuriamas dvigubas standartas, kad vienų rajonų gyventojai gali važinėti vos ne iki vidurnakčio, o kitų rajonų gyventojai turi baigti darbą ar mieste susitvarkyti reikalus iki 18 valandos.
    Reikėtų padaryti taip: apsibrėžiam, kad iš Sūkurio g., Druskininkų g., Miklusėnų, Kurorto ir Panemunės bus užtikrinamas susisiekimas iki X valandos. Sakykim, paskutiniai reisai iš centro į šiuos mikrorajonus turėtų būti apie 19:30, o iš visų šių mikrorajonų atgal į centrą (ar iki stoties) apie 20:00. Tam tereikėtų 7-7A, 10A, 11 maršrutuose pridėti po 1-2 papildomus reisus darbo dienomis. Kažkodėl 2018-2019 metais 11 maršrutas, aptarnaujantis Panemunės ir Kurorto gyventojus, važinėdavo darbo dienomis net iki 21:30, o dabar tiki iki 18 valandos. Nežinia, kokiais sumetimais seniau buvo daromi tokie vėlyvūs reisai, bet akivaizdu, kad buvo kažkoks sumanymas. Kažkodėl Panemunės ir Kurorto gyventojai buvo aptarnaujami iki vėlumos, o Sūkurio g., Druskininkų g. ir Miklusėnų gyventojai buvo nuskriausti. Dabar jau Panemunės ir Kurorto gyventojai nuskriausti dar labiau, nei Miklusėnų ar Likiškių. Reikia taikyti vienodus standartus šiems daugmaž lygiaverčiams rajonams.
    Taigi, kaip sakiau, sprendimas yra „užfiksuoti“ paskutinių reisų laiką ir tą galbūt net per žiniasklaidą bei reklamą iškomunikuoti. Aišku, smagiau būtų, jeigu iš centro tie paskutiniai reisai būtų „apvaliu laiku“, pvz., 20:00. Įsivaizduokite – 20:00 valandą, vienodu metu 7, 10A ir 11 maršrutų mikroautobusai vienu metu išvažiuoja į Likiškius, Panemunę, Kurortą, Miklusėnus ir Druskininkų g. Kiekvienas šio rajono gyventojas žino, kad 20:00 yra paskutinis reisas iš centro – lengva įsiminti, nereikia nerimauti, galima ramiai sutvarkyti visus reikalus. Jeigu iš minėtų rajonų reikia į centrą – paskutinis reisas griežtai 20:30. Štai ką reiškia viešojo transporto patrauklumas – griežtai fiksuoti, lengvai įsimenami, reguliariai pasikartojantys išvykimo laikai.

    Minėtą paskutinių reisų „fiksavimą“ reikėtų padaryti ir savaitgaliais, nes iš centro į minėtus rajonus po 17:00 reisų nebelieka. Vėlgi reiktų aiškiai iškomunikuoti, pakabinti stotelės reklaminius plakatus, paskelbti per naujienų portalus – šių rajonų gyventojams susisiekimas iš centro užtikrinamas iki 18:00. Taigi, maždaug 18:00-18:10 maršrutų 7, 10A ir 11 mikroautobusai išvažinėja į savo rajonus, ir maždaug 18:30 grįžta iš tų rajonų į stotį/centrą.

    4. Tvarkaraščių pateikimas. Reikia supaprastinti tvarkaraščių pateikimą. Jeigu yra mašrutai 9 ir 9U, tai jų išvykimo laikus geriau pateikti kartu, prie 9U reiso prirašant „U“ raidę ar panašiai. Tokie giminingi maršrutai (su A ar U indeksu) tam tikroje vietoje išsiskiria arba prasitęsia tolyn, tačiau didžiąją dalį kelio važiuoja vienodai. Atėjus į stotelę ir ieškant anksčiausiai išvykstančio autobuso, žmonėms sunku sužiūrėti daugybę skirtingų tvarkaraščių lentelių (nes kelionės tikslas dažnai pasiekiamas keliais maršrutais). Daug patogiau būtų, jeigu giminingi maršrutai būtų pateikiami vienoje lentelėje, o ne atskirose. Viršuje būtų užrašoma „9, 9U“ – tai reiškia, kad nurodomas abiejų maršrutų grafikas. Prie tų išvykimo laikų, kai važiuoja 9U mikroautobusas pratęstu maršrutu, būtų užrašoma „U“ raidelė arba „9U“ ženkliukas. Taip žmonėms, kuriems neaktualus važiavimas iki Užupių, vienoje vietoje matytųsi visi išvykimo laikai.

    5. Viešojo transporto schema vis dar neatnaujinta ir rodo senąjį 12 maršrutą! Kiek galima laukti? Jau metai praėjo.

    6. Stops.lt/alytus yra žiauriai nedraugiška svetainė, kurioje nesidomintis transportu žmogus vargiai susigaudo. Jau ne pirmą kartą girdžiu skundus iš giminių ir pažįstamų.
    Paskutinis taisė taccido; 2020.09.17, 18:51.

    Komentuoti:

Working...
X