Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Darnus judumas. Viešasis transportas ir dviračiai ar nuosavas automobilis

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Niekaip nepagaunu diskusijos esmės. Ginčijamasi dėl nieko. Gyvenimas yra įvairus, kai kur galimos parkavimo vietos, kai kur galima važiuoti VT ar net savo jėgomis, kitur - nelabai.

    Comment


      Parašė Ginthus Rodyti pranešimą

      Toks žinoma ir bus atmazas-atsakymas. Nestoja ten VIENAS autobusas. Tie greitieji apskritai yra pigusis laikinasis sprendimas, kaip ir su koriais parkavimui. Pagrindinėse arterijose turi būti greitas VISAS viešasis. Yra kvaila, kad A juostose, dar kažkas kažkam gali trukdyt.
      Laikinasis ? Tai kad Kareivių gatvėje nebuvo net kalbų apie jokį kitą greitaeigį transportą, tai joks čia ne laikinasis.

      Greitieji autobusai (ir gal ateityje tramvajus) yra visos Vilniaus VT sistemos stuburas, tad nereikia čia išradinėti dviračio

      Comment


        Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą
        Pirmiausia tada reikėtu iš A juostų išgyvendinti taksistus su elektromobiliais.
        Tai toli gražu ne visur jiems leidžiama važiuoti. O jei nebūtų kišenių, tai ir mažiau kiltų noro visokiems gudručiams jomis važinėtis. Pažiūrėkit kiek piko metu "skubančių".

        Parašė Lettered Rodyti pranešimą
        Šiaip dažnai greitieji autobusai lenkia visokius troleibusus net kur nėra A juostų ir normaliai važiuojant eisme, o ne kai jie stovi. Greitieji autobusai visada bus greitesni vien dėl to, kad nestoja visose stotelėse, tad jiems reikia palikti žalią koridorių.
        Kliedesiai. Konstrukciškai troleibusas yra greitesnė priemonė. Tik posūkiuose ir kišenėse lėčiau laviruoja - juo labiau priežastis naikinti kišenes.

        Parašė 10.000 Rodyti pranešimą
        Laikinasis ? Tai kad Kareivių gatvėje nebuvo net kalbų apie jokį kitą greitaeigį transportą, tai joks čia ne laikinasis.
        Greitieji autobusai (ir gal ateityje tramvajus) yra visos Vilniaus VT sistemos stuburas, tad nereikia čia išradinėti dviračio
        Taigi ir daro greitaeigį - A juostas. tačiau kažkodėl palikdami stabdžius - kišenes. Kažkaip pats sau prieštaraujat, kalbėdamas apie stuburą, bet išskirdamas kažkokius greitesnius už kitus. Tamsta ne BMW vairuojat?
        Paskutinis taisė Ginthus; 2020.01.31, 12:15.

        Comment


          Atsiprašau, kad kišu nosį į šitą garbią viešojo transporto ir dviračių fanatikų diskusiją, bet norėjau priminti, kad ne vien Vilnius yra Lietuva. Tai gal išlįskime iš šio Antakalnio-Senamiesčio-Pilaitės kokono ir pasidairykime plačiau? Pvz. Tauragė, gyventojų skaičius 2018 metais 22018 (Wikipedia duomenys). Mieste 2 autobusų maršrutai. 1 maršrutas - 5 reisai per dieną, paskutinis 17:30(!!!), 5 maršrutas - 11 reisų per dieną (savaitgaliais net 2 reisai per dieną). Mažeikiai, gyventojų skaičius 33281 (Wikipedia), mieste irgi 2 autobusų maršrutai: 4 maršrutas - 4 reisai per dieną, 5 maršrutas -16 reisų per dieną. Tai čia rimta alternatyva automobiliui?
          Tai gal tuos visus pasiūlymus apie tūkstantinius automobilių registracijos mokesčius, parkavimo vietų aukcionus ir visas kitas utopines idėjas apribokite Vilniaus miesto savivaldybės ribomis, nes faktas,, kad 90 procentų šalies teritorijos be automobilio neišsiversi. Viskas jau savaime išsiprendę be papildomų valdžios struktūrų kišimosi ten kur nereikia, juolab kad didysis žaliasis pats važinėja su 5 litrų darbinio tūrio varikliu, taip kad šita ekologijos idėja jau savaime diskredituota.

          Comment


            Tai automobilio mokestis turėtų ir tokią papildomą teigiamą savybę, kad veiktų kaip ankstinas kaimiečiams keltis į miestus iš savo pamerktų kaimų.
            If a lion could speak, we could not understand him.

            Comment


              Parašė sankauskas Rodyti pranešimą
              Tai automobilio mokestis turėtų ir tokią papildomą teigiamą savybę, kad veiktų kaip ankstinas kaimiečiams keltis į miestus iš savo pamerktų kaimų.
              Tik maža problemytė, kad tie tamstos vadinami "kaimiečiai" turi kritinę balsų masę rinkimuose ir visi norintys papulti prie "valdžios lovio" tą puikiai žino.Todėl rinkiminiais metais nieko kito ir negirdi, kaip kad kiek jau padidino pensijas , išmokas, pašalpas ir kiek dar kažko padidins, duos ar pan.. Kažkaip niekas nesiorientuoja į BVP kuriančius, visi orientuoti tik iš jo mintančius. Taip kad tos parkavimo, A juostų ir panašios problemytės apsiriboja interneto forumu su keliais šimtais ar tūkstančių vartotojų, bet netampa kažkokia visuotinai ir plačiai žiniasklaidoje diskutuojama valstybine problema.

              Comment


                Parašė vilijampolietis Rodyti pranešimą

                Tik maža problemytė, kad tie tamstos vadinami "kaimiečiai" turi kritinę balsų masę rinkimuose ir visi norintys papulti prie "valdžios lovio" tą puikiai žino.Todėl rinkiminiais metais nieko kito ir negirdi, kaip kad kiek jau padidino pensijas , išmokas, pašalpas ir kiek dar kažko padidins, duos ar pan.. Kažkaip niekas nesiorientuoja į BVP kuriančius, visi orientuoti tik iš jo mintančius. Taip kad tos parkavimo, A juostų ir panašios problemytės apsiriboja interneto forumu su keliais šimtais ar tūkstančių vartotojų, bet netampa kažkokia visuotinai ir plačiai žiniasklaidoje diskutuojama valstybine problema.
                Ta prasme kaimietis su supuvusiu BMW sukuria daugiau BVP bei ačkarikas kompiuteristas, į darbą važinėjantis paspirtuku?
                If a lion could speak, we could not understand him.

                Comment


                  Parašė sankauskas Rodyti pranešimą

                  Ta prasme kaimietis su supuvusiu BMW sukuria daugiau BVP bei ačkarikas kompiuteristas, į darbą važinėjantis paspirtuku?
                  Aš supratau, kad kaimietis su BMW visada dalyvauja rinkimuose 99%, o kompiuteristas - niekada.

                  Šiaip jau per kiekvienus rinkimus pirmieji prie mūsų apylinkės visada sukiojasi raudonnosiai su gerai jaučiamu peregaru ir tupi geras tuntas "diskutuojančių" babcių. Bet tai kitai temai diskusija.

                  Comment


                    Parašė vilijampolietis Rodyti pranešimą
                    Atsiprašau, kad kišu nosį į šitą garbią viešojo transporto ir dviračių fanatikų diskusiją, bet norėjau priminti, kad ne vien Vilnius yra Lietuva. Tai gal išlįskime iš šio Antakalnio-Senamiesčio-Pilaitės kokono ir pasidairykime plačiau? Pvz. Tauragė, gyventojų skaičius 2018 metais 22018 (Wikipedia duomenys). Mieste 2 autobusų maršrutai. 1 maršrutas - 5 reisai per dieną, paskutinis 17:30(!!!), 5 maršrutas - 11 reisų per dieną (savaitgaliais net 2 reisai per dieną). Mažeikiai, gyventojų skaičius 33281 (Wikipedia), mieste irgi 2 autobusų maršrutai: 4 maršrutas - 4 reisai per dieną, 5 maršrutas -16 reisų per dieną. Tai čia rimta alternatyva automobiliui?
                    Tai gal tuos visus pasiūlymus apie tūkstantinius automobilių registracijos mokesčius, parkavimo vietų aukcionus ir visas kitas utopines idėjas apribokite Vilniaus miesto savivaldybės ribomis, nes faktas,, kad 90 procentų šalies teritorijos be automobilio neišsiversi. Viskas jau savaime išsiprendę be papildomų valdžios struktūrų kišimosi ten kur nereikia, juolab kad didysis žaliasis pats važinėja su 5 litrų darbinio tūrio varikliu, taip kad šita ekologijos idėja jau savaime diskredituota.
                    Galima atsizvelgti i pora dalyku kodel Lietuvoje mazi miestai ir kaimai neturi tokio isvystyto VT. -

                    1. Mazi miestai kuriuos tu isvardinai ir ju viesasis transportas buvo per ilgai ignoruotas. Visi zmones kurie sugebejo persedo i nuosava automobili. VT keleiviu skaicius sumazejo - reisu skaicius sumazejo. Ir tokiu budu nusiridensim iki apacios kur isviso VT nebus.

                    2. Kaimai ir ju vystimas. Pastebejau kad nauji namai Lietuvoje yra statomi labai toli nuo vienas kito. "Va ziurek Juozas statosi sau nama - nu blt krw, reikes prikti sklypa 300m nuo jo ir statytis savo nama ten." Toks chaotiskas namu isdestimas sukuria papildomo sunkumo vystiti VT kaime kuris sujungtu visus kaimelius ir efektyviai gabentu keleivius i tam tikras vietas. Tuo labiau kad dar toks vystimas apkrauna infrastrukturos ivedimo procesa ir prieziura (keliai, elektra, kanalizacija, ir tt)

                    Man siaip labai patinka kaip Vokietijoje veikia VT tokiose rural vietose. Kekvienas kaimelis turi apie 600-1.500 zmoniu (viskas labai tankiai sustatyta) ir po 3-4 VT stoteles. Ir tie autobusai kursuoja kas 30 minuciu i tam tikrus didesnius kaimelius / miestelius kuriuose yra sudaryti VT susisiekimo brandoliai. Is ten viskas yra lengvai pasiekiama - shopping malls, rekcreacines pramogos ir tt.

                    Comment


                      Parašė sankauskas Rodyti pranešimą

                      Ta prasme kaimietis su supuvusiu BMW sukuria daugiau BVP bei ačkarikas kompiuteristas, į darbą važinėjantis paspirtuku?
                      Būtent kad ne. Bet kai prasideda rinkiminės agitacijos tai ačkarikas kompiuteristas kandidatų į Seimą nevertinamas kaip tikslinė auditorija, o vat visoms stenančioms babcėms lendama be muilo į vieną vietą. Jei tu turi top kvalifikacijas tai kaimiečių vadas tave priduos į STT, o kai beraštė boba su 30 metų gulejimo su vienu vyru stažu žada eit į Seimą - čia jau Top naujiena visuose portaluose

                      Comment


                        Parašė vilijampolietis Rodyti pranešimą

                        Būtent kad ne. Bet kai prasideda rinkiminės agitacijos tai ačkarikas kompiuteristas kandidatų į Seimą nevertinamas kaip tikslinė auditorija, o vat visoms stenančioms babcėms lendama be muilo į vieną vietą. Jei tu turi top kvalifikacijas tai kaimiečių vadas tave priduos į STT, o kai beraštė boba su 30 metų gulejimo su vienu vyru stažu žada eit į Seimą - čia jau Top naujiena visuose portaluose
                        Tai vadinama demokratija, ir tas vyksta visame demokratiniame pasaulyje, dabar JAV vyksta rinkiminė kampanija ir visokie Sandersai lendą į tą pačią visokiems pašalpiniams.
                        Flickr

                        Comment


                          Aš irgi ačkarikas, bet, deja, pas mane nelenda. Vistiek smalsu koks tai jausmas

                          Comment


                            Parašė Ginthus Rodyti pranešimą
                            Tai toli gražu ne visur jiems leidžiama važiuoti. O jei nebūtų kišenių, tai ir mažiau kiltų noro visokiems gudručiams jomis važinėtis. Pažiūrėkit kiek piko metu "skubančių".
                            Kaip suprasti, ne visur? Taksam leidžiama vilniuje savivaldybės nutarimu, o eletromobiliams lyg ir visoje lietuvoje vyriausybės nutarimu. Nėra tokio dalyko, kaip vienoje gatvėje neleidžiama, o kitoje leidžiama.
                            Aš sutinku kad tuos skubančius reikia išgyvendinti iš A juostų, bet dabar taip nėra.


                            Parašė vilijampolietis Rodyti pranešimą
                            Atsiprašau, kad kišu nosį į šitą garbią viešojo transporto ir dviračių fanatikų diskusiją, bet norėjau priminti, kad ne vien Vilnius yra Lietuva. Tai gal išlįskime iš šio Antakalnio-Senamiesčio-Pilaitės kokono ir pasidairykime plačiau? Pvz. Tauragė, gyventojų skaičius 2018 metais 22018 (Wikipedia duomenys). Mieste 2 autobusų maršrutai. 1 maršrutas - 5 reisai per dieną, paskutinis 17:30(!!!), 5 maršrutas - 11 reisų per dieną (savaitgaliais net 2 reisai per dieną). Mažeikiai, gyventojų skaičius 33281 (Wikipedia), mieste irgi 2 autobusų maršrutai: 4 maršrutas - 4 reisai per dieną, 5 maršrutas -16 reisų per dieną. Tai čia rimta alternatyva automobiliui?
                            Sutnku kad maršrutų galėtu būti daugiau bet atsižvelkite ir į miesto dydį. Tauragę perėiti gedimino-šilalės gatve per visą miestą nuo vieno galo iki kito pėsčiomis užtrunka 40 minučių. Taigi realiai 80-90% kelionių ten išvis turėtu būti atliekama pėsčiomis ir transportas reikalingas tik mažo judumo žmonėms bei pervežti krovinius.



                            Comment


                              Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą
                              Kaip suprasti, ne visur? Taksam leidžiama vilniuje savivaldybės nutarimu, o eletromobiliams lyg ir visoje lietuvoje vyriausybės nutarimu. Nėra tokio dalyko, kaip vienoje gatvėje neleidžiama, o kitoje leidžiama.
                              Manau klystate. Jei nėra pažymėta atitinkamais ženklais, nei taksi , nei elektromobiliai "A" pažymėta juosta negali važiuoti. Savivaldybės nutarimai KET negali pakeisti.
                              Человека, облеченного властью и использующего эту власть в угоду собственных называют самодуром.

                              Comment


                                Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą
                                Sutnku kad maršrutų galėtu būti daugiau bet atsižvelkite ir į miesto dydį. Tauragę perėiti gedimino-šilalės gatve per visą miestą nuo vieno galo iki kito pėsčiomis užtrunka 40 minučių. Taigi realiai 80-90% kelionių ten išvis turėtu būti atliekama pėsčiomis ir transportas reikalingas tik mažo judumo žmonėms bei pervežti krovinius.
                                Nesąmonė, kad pėsčiomis.Tai pavaikščiokit kasdien 30 min. į darbą ir atgal kiekvieną dieną. Vaikščioti patogu, kai bet kada gali pavažiuoti autobusu, paspirtuku ar išnuomotu dviračiu, jeigu blogas oras ar skubi. O kai lieka tik vienintelis vaikščiojimas, ir kito pasirinkimo nėra, tai niekas nevaikščios.
                                Tauragės mastais greičiausia transporto priemonė turėtų būti dviratis. Bet jis tokiuose miestuose kol kas negali įsigalėti dėl infrastruktūros ir alternatyvų nebuvimo.
                                Dar dėl miestų dydžių įdomus dalykas. Čia minėta, kad su 33 tūkst. gyventojų Mažeikiai turi du maršrutus ir 21 reisą. O štai Alytus turi 54 tūkst. gyventojų, 12 maršrutų su variacijom ir šimtus, jei ne tūkstančius, reisų per dieną. Ir dar neseniai išvijo dušmanus ir prisilygiavo beveik prie didmiesčio lygio. Darbo dienomis maršrutai baigia darbą 19:30-23:30. Tik savaitgaliais darbas baigiasi 18-19:30. Tad iš principo Alytuje bent jau pagrindiniais laikais gyventi be automobilio galima. Kiek teko kažkada žiūrinėti kokios Utenos tvarkaraščius (panašaus rango miestas, tik šiek tiek mažesnis), ten transporto kursavimas tragiškas, nekalbant jau apie transporto priemones, informavimą, sistemą, el. bilieto nebuvimą ir t. t. Tai reiškia, kad transporto sistema degraduoja tiek, kiek jai leidžiama degraduoti iš viršaus.

                                Dar vienas niuansas kalbant apie nuostolingus reisus. Vokietijoje yra toks dalykas kaip iškviečiamas maršrutinis taksi, AnrufLinienTaxi ALT, jis labai plačiai pritaikytas ribinėse zonose, visokiuose priemiesčiuose, kur keleivių reguliariems reisams neužtenka vėlai vakare ar anksti ryte (likusiu laiku kursuoja normalūs autobusai, REGULIARIAI). Kai kurios užmiesčio vietovės su mažu gyventojų skaičiumi aptarnaujamos beveik išimtinai tik iškviečiamais maršrutiniais taksi. Savaime suprantama, kad reikia išlaikyti budintį žmogų, bet susitaupo „ant kuro“. Taip kad priemonių išlaikyti susisiekimą visada yra, jeigu tik yra smegenų ir valios. Kad Lietuvoj niekas gyvenime apie tokius dalykus negirdėjęs, tai yra tragedija.
                                100 minčių – miestai, transportas ir idėjos

                                Comment


                                  Parašė AudriusV Rodyti pranešimą

                                  Manau klystate. Jei nėra pažymėta atitinkamais ženklais, nei taksi , nei elektromobiliai "A" pažymėta juosta negali važiuoti. Savivaldybės nutarimai KET negali pakeisti.
                                  Na kiek atsimenu buvo atvejis, kuomet nebuvo pažymėta, ir taksi vairuotojas laimėjo teismą, nes ten buvo leidžiama važiuoti pagal nutarimą. Dabar klausimas yra dėl ukmergės gatvės dalies, kur fiziškai atskirta. Nes pagal nutarimą galimą, pagal kelio ženklinimą - ne.


                                  Parašė taccido Rodyti pranešimą

                                  Nesąmonė, kad pėsčiomis.Tai pavaikščiokit kasdien 30 min. į darbą ir atgal kiekvieną dieną. Vaikščioti patogu, kai bet kada gali pavažiuoti autobusu, paspirtuku ar išnuomotu dviračiu, jeigu blogas oras ar skubi. O kai lieka tik vienintelis vaikščiojimas, ir kito pasirinkimo nėra, tai niekas nevaikščios.
                                  Tauragės mastais greičiausia transporto priemonė turėtų būti dviratis. Bet jis tokiuose miestuose kol kas negali įsigalėti dėl infrastruktūros ir alternatyvų nebuvimo.
                                  Dar dėl miestų dydžių įdomus dalykas. Čia minėta, kad su 33 tūkst. gyventojų Mažeikiai turi du maršrutus ir 21 reisą. O štai Alytus turi 54 tūkst. gyventojų, 12 maršrutų su variacijom ir šimtus, jei ne tūkstančius, reisų per dieną. Ir dar neseniai išvijo dušmanus ir prisilygiavo beveik prie didmiesčio lygio. Darbo dienomis maršrutai baigia darbą 19:30-23:30. Tik savaitgaliais darbas baigiasi 18-19:30. Tad iš principo Alytuje bent jau pagrindiniais laikais gyventi be automobilio galima. Kiek teko kažkada žiūrinėti kokios Utenos tvarkaraščius (panašaus rango miestas, tik šiek tiek mažesnis), ten transporto kursavimas tragiškas, nekalbant jau apie transporto priemones, informavimą, sistemą, el. bilieto nebuvimą ir t. t. Tai reiškia, kad transporto sistema degraduoja tiek, kiek jai leidžiama degraduoti iš viršaus.
                                  Tai jūs judėjimo negalią turit, kad negalite 30 minučių per diena pėsčiomis nueiti ar kaip? Jūs žinote, kad pagal sveiką gyvensena reikėtu per dieną minimum 10 000 žingsnių padaryti, kas yra keturis kartus tiek kiek čia siūloma nueiti. Beto toli gražu ne visi gyventojai kasdien į darbą eina nuo vieno miestelio galo iki kito. Dauguma kelionių bus 10-15 min pėsčiomis, kas reiškia, kad net juokinga darosi siūlyti tokią kelionę važiuoti transporto priemone.

                                  Dėl alternatyvių variantų - paspirtukų ir dviračių, tai pritariu, kad reikėtų infrastruktūrą plėsti.

                                  Alytų pėsčiomis kirsti jau sunkiau - ten kelionė truktų 1:15-1:30. Tai gal todėl ir poreikis didesnis yra transportui.


                                  Comment


                                    Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

                                    Na kiek atsimenu buvo atvejis, kuomet nebuvo pažymėta, ir taksi vairuotojas laimėjo teismą, nes ten buvo leidžiama važiuoti pagal nutarimą. Dabar klausimas yra dėl ukmergės gatvės dalies, kur fiziškai atskirta. Nes pagal nutarimą galimą, pagal kelio ženklinimą - ne.
                                    Būtų įdomu pamatyti patį nutarimą. Nes patys net tuos žymėjimus registruoja shape formatu ir pasižymi kur yra taxi ir elektrinių simboliai. Dar rudenį buvo kilęs šaršalas dėl 4+ nebeleidimo ir tuos simbolius perpaišinėjo. Tai ten teismą galėjo laimėti nebent dėl nepakankamo apibrėžtumo pačiame nutarime.

                                    Comment


                                      Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

                                      Na kiek atsimenu buvo atvejis, kuomet nebuvo pažymėta, ir taksi vairuotojas laimėjo teismą, nes ten buvo leidžiama važiuoti pagal nutarimą. Dabar klausimas yra dėl ukmergės gatvės dalies, kur fiziškai atskirta. Nes pagal nutarimą galimą, pagal kelio ženklinimą - ne.
                                      Baikit. Koks bebūtų nutarimas , jis negali prieštarauti KET - ne VMS kompetencija. Jei buvo toks nutarimas, VMS turėjo įrengti papildomas lenteles prie ženklo. Vairuotojai turi vadovautis KET ir kelio ženklais, o ne kažkokių savivaldybių nutarimais.
                                      https://www.keliueismotaisykles.info...iuoti-a-juosta


                                      Человека, облеченного властью и использующего эту власть в угоду собственных называют самодуром.

                                      Comment


                                        Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą


                                        Tai jūs judėjimo negalią turit, kad negalite 30 minučių per diena pėsčiomis nueiti ar kaip? Jūs žinote, kad pagal sveiką gyvensena reikėtu per dieną minimum 10 000 žingsnių padaryti, kas yra keturis kartus tiek kiek čia siūloma nueiti. Beto toli gražu ne visi gyventojai kasdien į darbą eina nuo vieno miestelio galo iki kito. Dauguma kelionių bus 10-15 min pėsčiomis, kas reiškia, kad net juokinga darosi siūlyti tokią kelionę važiuoti transporto priemone.

                                        Šiaip 10 000 žingsnių buvo grynai reklaminis burbulas be jokio medicinio pagrindimo. Naujausi tyrimai sako, kad nauda pasiekiama nueinant ~ 5000 žingsnių ir toliau gaunama nauda sparčiai mažėja. Kai kur kaip optimalus kiekis įvardijamas 7000 ar 8000. 10 000 tikrai nėra "minimumas"

                                        Dar klausimas kiek procentų gyventojų dirba užmiestyje ar gretimuose miesteliuose ir atvirkščiai. Ta hipotetinė 10min-pėstute-važiuojančių kelionė galiausiai gali ir būti tik hipotetinė.
                                        Paskutinis taisė mantasm; 2020.02.04, 13:23.

                                        Comment


                                          Įdomus straipsnelis - suomių mokslininkai skaičiuoja, ar Helsinkyje nereikėtų įvesti nemokamo viešojo transporto (kaip Taline ), ir koks būtų rezultatas.

                                          Išvada: nemokamas viešasis transportas pritraukia daugiau keleivių, bet daugiausia pakeičia vaikščiojimą pėsčiomis ir dviračiais. Persėdančių į VT iš automobilių beveik nėra. Veiksmingesnis yra parkavimo kainos didinimas. O dar svarbiau - VT greitis (jeigu kelionė VT trunka dvigubai ilgiau nei automobiliu, VT tampa "lochovozu", kuriuo naudojasi tik tie, kurie neturi kitų galimybių).

                                          https://yle.fi/uutiset/osasto/news/f...s_say/11147862

                                          Experts and researchers in Finland have examined the possible effects that a free public transportation system would have on mobility, the use of private cars, emissions and energy consumption, public transport management and competitiveness.

                                          However, according to the director of the transport ministry's markets unit, Elina Thorström, free public transportation is not the answer to many of those issues.

                                          "According to research and trials, free transport systems offer no significant reduction in personal vehicular traffic, and its impact on cutting transport emissions has been limited," Thorström said.

                                          The head of the research group at Tampere University's Transport Research Centre Verne, Heikki Liimatainen, said that mere act of making public transport free to customers is not a solution in itself without broader urban development goals and business plans.

                                          "Free public transportation increases the number of passengers, and can increase them significantly, but the shift is mainly from pedestrians and cyclists, and hardly takes drivers from their cars," Liimatainen said.

                                          According to Liimatainen research in various cities around the world has found that car traffic is not necessarily reduced once public transport fees are waived, but rather when parking costs are increased.

                                          "If a door-to-door journey on public transport takes as long as it does by car, half of commuters will take public transport and half will drive their cars. If the same trip by bus or train is one-and-a-half times longer, public transport use drops by 25 percent. If the journey is twice as long as in a car, then no one other than those who have no other means will use public transport," Liimatainen said.

                                          The director of customer experience at Helsinki Regional Transport Authority HSL, Mari Flink, said free public transport would encourage unnecessary and excessive use of the services at the expense of society.

                                          "There's no justification to take public transport trips for one or two bus stops. I'd rather walk," Flink said.

                                          Walking and cycling levels decreased during trials of free public transport in Mariehamn, Åland, and the same phenomenon occurred after Tallinn made its transportation system free.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X