Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Darnus judumas. Viešasis transportas ir dviračiai ar nuosavas automobilis

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    #41
    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
    Lengvieji automobiliai negadina dangos, tačiau užkemša gatves. O gatvių pralaidumo didinimas kainuoja kur kas daugiau nei provėžų šalinimas. Be to provėžos nesusidarytų, jei būtų normaliai įrengiamas pagrindas po asfaltu. Kažkam yra labai naudinga, kad kelius ir gatves reikėtų taisyti kuo dažniau...
    Dar kartą kartoju, kad VT moka akcizą. Beje, pasirodo, kad elektra irgi apmokestinta akcizu, tačiau dauguma jos vartotojų (gyventojai, valdiškos įstaigos, pramonė ir kt.) akcizo nemoka, tačiau transportui nepriklauso akcizo lengvata. Ir keleiviai netiesiogiai jį sumoka, pirkdami bilietus...
    Bet dujomis varomas VT tai juk nemoka akcizo ar aš klystu? Kažkur lyg kažką panašaus teko skaityti...

    Comment


      #42
      Parašė Creatium Rodyti pranešimą
      Bet dujomis varomas VT tai juk nemoka akcizo ar aš klystu? Kažkur lyg kažką panašaus teko skaityti...
      O man kaip tik teko skaityti, jog kai tik dujos patampa transporto priemones kuru, joms yra uzdedamas akcizo mokestis. Buvo iskile, kai prasidejo kalbos apie automobilius varomus gamtinem dujom - tai vyriausybe issisake savo poziuri apie siu duju apmokestinima, kai jos panaudojamos automobiliuose. Bet tai buvo senokai. Kazi buvo kas nors i istatymine baze perkelta?
      Jei buvo - tai tada ir autobusai dujiniai moka akciza...

      Comment


        #43
        Moka ir važinėjantys dujomis. Tik gamtinių dujų akcizas kiek mažesnis, nes tokiu būdu siekiama skatinti ekologiškesnį kurą.

        Comment


          #44
          Parašė Al1 Rodyti pranešimą
          Dar kartą kartoju, kad VT moka akcizą. Beje, pasirodo, kad elektra irgi apmokestinta akcizu, tačiau dauguma jos vartotojų (gyventojai, valdiškos įstaigos, pramonė ir kt.) akcizo nemoka, tačiau transportui nepriklauso akcizo lengvata. Ir keleiviai netiesiogiai jį sumoka, pirkdami bilietus...
          As ne apie akcizus, o apie jusu siuloma visuotini "2000Lt/metus" mokesti automobiliams - ziurint is sio tasko, VT toki irgi gautu susimoket...

          Comment


            #45
            Parašė ZuluDrag Rodyti pranešimą
            As ne apie akcizus, o apie jusu siuloma visuotini "2000Lt/metus" mokesti automobiliams - ziurint is sio tasko, VT toki irgi gautu susimoket...
            Tik lengvieji automobiliai, nes jie visiškai nemoka mokesčių už infrastruktūra, o krovininiai automobiliai ir autobusai ir dabar moka.

            Comment


              #46
              Parašė Al1 Rodyti pranešimą
              Tik lengvieji automobiliai, nes jie visiškai nemoka mokesčių už infrastruktūra, o krovininiai automobiliai ir autobusai ir dabar moka.
              Autobusai moka uz inftastruktura mieste? Kazko gal nezinau?
              Yra keliu mokestis naudojantis A kategorijos keliais. http://www.lakd.lt/lt.php/keliu_moke...8#content_3049
              Jei i siuos kelius neisvaziuoji - mokestis nemokamas.

              Comment


                #47
                Iš Vilniaus viešojo transporto temos į šią atkelti pranešimai, kurie labiau tinkami bendrai diskusijai apie visų šalių VT ir nuosavo transporto privalumus ir trūkumus. Pavyzdžiui: kelių būklė, parkavimas, išlaidos, patogumas, kas galėtų būti pakeista ir t.t.
                Ateityje bus atkelti senesni susiję pranešimai iš mega temos Viešasis transportas.
                Viešojo transporto temų rodyklė >>

                Comment


                  #48
                  Parašė ZuluDrag Rodyti pranešimą
                  Autobusai moka uz inftastruktura mieste? Kazko gal nezinau?
                  Yra keliu mokestis naudojantis A kategorijos keliais. http://www.lakd.lt/lt.php/keliu_moke...8#content_3049
                  Jei i siuos kelius neisvaziuoji - mokestis nemokamas.
                  Yra toks transporto priemonių savininkų ir valdytojų mokestis. Jį moka visi komercinio transporto savininkai ar valdytojai. Berods ir lengvieji automobiliai juo yra apmokestinti, jei naudojami komerciniais tikslais. Nemoka tik privačių automobilių savininkai. Mokestis skiriamas keliams.

                  Comment


                    #49
                    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                    Yra toks transporto priemonių savininkų ir valdytojų mokestis. Jį moka visi komercinio transporto savininkai ar valdytojai. Berods ir lengvieji automobiliai juo yra apmokestinti, jei naudojami komerciniais tikslais. Nemoka tik privačių automobilių savininkai. Mokestis skiriamas keliams.
                    Na sakyciau, jog _komerciniam_ transportui ir yra labiau "teisingas" sis mokestis. Juk verslas naudodamasis keliu infrastruktura gauna pelna - taigi sazininga butu is jo reikalauti ir dalinai padengti islaidas tai infrastrukturai.
                    Privaciu automobiliu savininkai negauna pinigines naudos is savo auto. Taip pat negauna zymiai daugiau naudos uz besinaudojancius VT (patogumas ir visa kita yra apmokama is savos kisenes - kuras, apziuros ir t.t.).
                    Is kitos puses, ir prie sovietu mokedavom "keliu mokesti" kiekvienos apziuros metu. Nebutu taip jau apmaudu ta mokesti susimoketi (jei dydis butu proto ribose, o ne 2000Lt/metus uz 5000Lt vertes automobili), jei bent zinotum jog tie pinigai nueis tikrai keliams. Deja, cia Lietuva, cia lietus lyja...

                    P.S.: Vistiek kiek as randu, tai tas mokestis yra taikomas naudojantis auksciausios kategorijos keliams: http://www3.lrs.lt/pls/inter3/dokpai..._l?p_id=432587
                    Taip pat, mokestis "krovininiam" transportui iki 3.5t (lengvasis -krovininis) metams yra 900Lt (kitur rasoma 600–1800Lt), o ne 2000Lt
                    Taigi, kaip bebutu, jei ivesti A kategorijos keliams mokesti privatininkams, tai jis manau turetu buti bent 2-3 kartus mazesnis uz taikoma komerciniam transportui...

                    P.P.S.S.: http://www.tuvlita.lt/lt/transporto_priemoniu_mokestis Kaip suprantu, privalomas jis yra tik transportui, kurio bendroji mase > 12t. Kiti jei A kategorijos keliais nevaziuoji - gali nemoket. Pataisykit kas, jei klystu
                    Paskutinis taisė ZuluDrag; 2013.02.06, 00:27. Priežastis: Papildyta

                    Comment


                      #50
                      Patiko ideja Vokietijoje: http://www.tuvlita.lt/lt/aplinkos_apsauga
                      Tokiu budu jie apriboja daug tersianciu automobiliu patekima i tam tikras zonas. Taigi, su senu kledaru i centra gali ir nepakliuti - statai i aikstele ir toliau vaziuoji VT

                      Comment


                        #51
                        Egzistuoja du tokie mokesčiai. Yra mokestis už krovininius automobilius virš 12t, kuris mokamas kasmet ir kontroliuojamas atliekant techninė apžiūrą (ji atliekama kas 12 mėn.). Ir yra naudotojo mokestis, kuris mokamas už magistralinius kelius pažymėtus A raide (A1-A18). Jį moką visos komerciniam naudojimui skirtos t.p.

                        Kažkokio infrastruktūros mokesčio įvedimas būtų visai teisingas. Tačiau jis turėtu būti taikomas visiems, tik diferencijuotais tarifais. T.y. būtų to mokesčio už krovininius automobilius pakaitalas skirtas visiems. Visas jis turėtų tiesiogiai patekti į KPPP, ten atitinkamai pakeičiant finansavimą savivaldybėms. Tik aišku tarifas lengviesiems automobiliams ne 2000 lt/metams, o realesnis - kokie 200-300 lt.

                        Comment


                          #52
                          Yra mokamas transporto priemonės naudotojo mokestis, kurį moka visas komercinis transportas. Jis mokamas TA metu. Jo dydis yra 900 Lt už metus keleiviniams mikroautobusams iki 8 vietų. Dar pernai jis buvo 1800 Lt, bet buvo sumažintas. Mikrobai virš 8 vietų mokas 1050 Lt. Iki sumažinimo buvo dvigubai didesnis. Krovininis transportas moka dar daugiau. Taip kad už keleivinį automobilį turėtų būti imamas panašaus dydžio mokestis kaip už mikrobą iki 8 vietų. Be to mokesčiu turėtų būti siekiama ne tik surinkti papildomas lėšas keliams, bet ir aplamai mažinti automobilizaciją. Todėl 200-300 Lt mokestis neatliktų savo paskirties - toks mokestis neturėtų jokios įtakos tam, kad žmonės imtų atsisakyti automobilio.

                          Comment


                            #53
                            Dėl Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo įgyvendinimo
                            http://www3.lrs.lt/pls/inter3/dokpai..._l?p_id=440724

                            Mokėjimų tvarka iš esmės keitėsi prieš 7-8 metus.

                            Bet miesto transportui, kiek žinau, tai netaikoma, nes tiesiog mokestis netaikomas savivaldybės keliams.
                            99% kito komercinio transporto naudojasi magistraliniais keliais. Dėl to nuolat kyla dviprasmybių.
                            Paskutinis taisė Sula; 2013.02.06, 09:10.

                            Comment


                              #54
                              Ką patartumėte tiems gyventojams iki kurių darbo neveža joks VT? Tai kaip jiems pasiekti savo darbo vietą be VT? Atsiminkit vieną dalyką miesto centre dauguma įmonių dirba nuo 8 val. iki 17 val. o vat toliau už miesto visi dirbti pradeda tik nuo 9 val. ir baigia dirbti 18 val. arba 19 val. nes laukia kol iš miesto sugrįš visi gyventojai ir norės pasinaudoti jų paslaugomis.

                              Nes daug pažįstamų vietinių gyventojų, kuriems darbas prasideda 10 arba net 11 val. bet iki darbo vietos jų kaip ir manęs neveža joks VT, nes jo apskritai sakant nėra, nes jo nesimato, nei 9 val. nei 20 val.

                              Todėl gyventojams ir tenka įsigyti nuosavą automobilį, nes kitaip be jo nenuvažiuosi į darbo vietą ir tik su nuosavu automobiliu gali grįžti namo po darbo.

                              Jeigu VT taikytųsi prie visų gyventojų ir vežtų ten kur jiems reikia tada ir padaugėtų gyventojų besinaudojančių VT transportu, bet kol gyventojai turės prie jo taikytis, tai jie juo nesinaudos ir važinės nuosavu transportu.

                              Pvz. mano darbo laikas yra toks pirmadieniais, antradieniais, ketvirtadieniais nuo 9:00 val. iki 18:00 val.
                              trečiadieniais nuo 10:00 val. iki 21:00 val.
                              penktadieniais nuo 9:00 val. iki 17:00 val.
                              Taip pat prisideda ir tris savaitgaliai į metus.
                              Tai yra Užgavėnių šventė (jos būna šeštadieniais arba sekmadieniais), Tradicinė Balsių šventė (jį trunka apie 3 dienas, šventės pradžia būna birželio pirmas penktadienis tai yra tada kai baigiasi oficialiai mokslo metai ir baigiasi antrą birželio sekmadienį).

                              O savaitgaliais tuo labiau VT neveža, tai belieka naudotis tik nuosavu automobiliu.

                              Ir kaip pasiekti proto bokštai darbo vietą su VT ir grįžti po darbo namo su VT, jeigu jo nurodytam laikui nevažiuoja.

                              Ką siūlote gerbiamieji ponai?
                              Gerbkite kitų forumo narių nuomones.

                              Comment


                                #55
                                Ką siūlom. VT turi būti toks, kad ne gyventojai turėtų prie jo taikytis. Kaip tą pasiekti? Deja, reikia daug pinigų, kurių nėra ir artimoje ateityje nenusimato. Nes per visus 23 metus nebuvo nieko daroma, kad VT vis geriau tarnautų žmonėms ir nieko greitai ir pigiai dabar jau padaryti negalima.

                                Comment


                                  #56
                                  Parašė ZuluDrag Rodyti pranešimą
                                  Na sakyciau, jog _komerciniam_ transportui ir yra labiau "teisingas" sis mokestis. Juk verslas naudodamasis keliu infrastruktura gauna pelna - taigi sazininga butu is jo reikalauti ir dalinai padengti islaidas tai infrastrukturai.
                                  Verslui transporto priemonė - tai darbo įrankis. Apmokestinti darbo įrankius - kvaila, ypač kai verkiame dėl didelio nedarbo ir mažų algų.

                                  Comment


                                    #57
                                    O valstybei keliai tai nieko nekainuoja??? Nedarbas ir mažos algų problema yra išsprendžiama, tačiau tam reikia atmesti visas liberalistinės laisvos rinkos ir valstybės nesikišimo į ekonomiką dogmas.

                                    Comment


                                      #58
                                      Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                                      Yra mokamas transporto priemonės naudotojo mokestis, kurį moka visas komercinis transportas. Jis mokamas TA metu. Jo dydis yra 900 Lt už metus keleiviniams mikroautobusams iki 8 vietų. Dar pernai jis buvo 1800 Lt, bet buvo sumažintas. Mikrobai virš 8 vietų mokas 1050 Lt. Iki sumažinimo buvo dvigubai didesnis. Krovininis transportas moka dar daugiau. Taip kad už keleivinį automobilį turėtų būti imamas panašaus dydžio mokestis kaip už mikrobą iki 8 vietų. Be to mokesčiu turėtų būti siekiama ne tik surinkti papildomas lėšas keliams, bet ir aplamai mažinti automobilizaciją. Todėl 200-300 Lt mokestis neatliktų savo paskirties - toks mokestis neturėtų jokios įtakos tam, kad žmonės imtų atsisakyti automobilio.
                                      Čia tikriausiai ir kalbate apie tą mokestį už magistralinius kelius, kurio sumokėjimo patvirtinimas yra vinjetės. Jis mokamas ne TA metu.

                                      Nežinau kodėl tikslas turėtu būti mažinti automobilizaciją. Gal tuomet išvis reikia skatinti grįžimą amžiais atgal ir važinėjimą arklių tempiamais vežimais. Pats teigiate, kad VT neišvystytas ir artimiausiu metu jis dėl lėšų stygiaus nepasieks bent jau minimalaus poreikių tenkinimo lygio (pvz. kaimuose, mažuose miesteliuose ir pan.), o siūlote milžiniškas mokesčio sumas. T.y. iš vidutinio gyventojo atimama galimybė turėti t.p., nes tas mokestis jam tiesiog neįkandamas, bet jokios alternatyvos jam nepaliekama. Reikia tiesiog reguliuoti automobilių skaičių, bet mokestis turi būti prieinamas, o ne protu nesuvokiamas. Jau ir taip 300 lt prilygtu vieno mėnesio išlaidoms kurui.
                                      Pas mus tas automobilizacijos lygis yra prasilenkiantis su tikrove, nes skaičiuojami registruoti automobiliai. Tačiau dalis tų automobilių jau tikrai nevažinėja mūsų keliais, nes yra išvežti į rytų pusę, supjaustyti, ar šiaip visiškai supuvę guli patvoryje. Estai jau daug metų atgal perėjo prie automobilių apskaitos, kai skaičiuojami ir vertinami tik automobiliai, kurie atlieka techninę apžiūrą. Tai tuo metu automobilių skaičiaus kreivėje atsirado nemažas kritimas, kurio pas mus kol kas dar nebuvo.

                                      Parašė c2h5oh Rodyti pranešimą
                                      Verslui transporto priemonė - tai darbo įrankis. Apmokestinti darbo įrankius - kvaila, ypač kai verkiame dėl didelio nedarbo ir mažų algų.
                                      Pervežimų verslui infrastruktūra yra praktiškai toks pats "darbo įrankis" kaip ir transporto priemonė. Geležinkeliai praktiškai tik iš krovinių vežimo išlaiko infrastruktūrą, oro uostai, vandens uostai irgi renka infrastruktūros mokesčius, tai kodėl vežti keliais turėtu nieko nekainuoti? Ir visas išlaikymas turėtu būti finansuojamas iš biudžeto.
                                      Paskutinis taisė sleader; 2013.02.06, 12:09.

                                      Comment


                                        #59
                                        Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                                        Taip kad už keleivinį automobilį turėtų būti imamas panašaus dydžio mokestis kaip už mikrobą iki 8 vietų. Be to mokesčiu turėtų būti siekiama ne tik surinkti papildomas lėšas keliams, bet ir aplamai mažinti automobilizaciją. Todėl 200-300 Lt mokestis neatliktų savo paskirties - toks mokestis neturėtų jokios įtakos tam, kad žmonės imtų atsisakyti automobilio.
                                        Mokestis 2000Lt/metus tikrai sumazintu asmeninio transporto skaiciu. Taciau tai paliestu butent neturtingiausius gyventojus. Dauguma ju gyvena _rajonuose_. Jiems VT vistiek netampa alternatyva, nes nevisur jis kursuoja. Taigi, kaukiriais atvejais zmones net darba prarastu, bo nebutu galimybes dasigaut iki darbo vietos kaskart laiku.
                                        Tiems ponams kurie vazineja po 100000Lt ir brangesniais auto niekas nepakistu - jiems ta suma butu juokinga. Taciau tokiu nera dauguma.
                                        Taigi, tiesiogines paskirties mokesti neatliktu. Didzioji dalis gyventoju jo nesusimoketu, gal net atsisakytu auto ir pinigai keliams nebutu sumoketi.
                                        O 200Lt/metus ir neturtingas sukrapstys. Taigi moketoju butu daugiau ir pinigu i keliu fonda butu surinkta daugiau.
                                        Kaip reguliuoti automobiliu skaiciu keliuose jau esu rases ne karta: 1. kiemu centre apmokestinimas 2. ivaziavima i senamiesti kontroliavimas/apmokestinimas. Tiesiog tokiu atveju net jei ir turesi auto gyvendamas mieste, pagalvosi ar tau jos tikrai reikia tavo kelionei...o gal uzteks ir VT... Tokiu budu ir i keliu fondus surinktumem, ir zmones turetu transporta pavaziuoti uz miesto. Be to ir kiemuose auto sumazetu - pamastytu zmogus pries imdamas antra auto - bo centre antram butu mokamas stovejimas ir papildomi 200lt/metus irgi argumentas.

                                        Comment


                                          #60
                                          Parašė ZuluDrag Rodyti pranešimą
                                          Mokestis 2000Lt/metus tikrai sumazintu asmeninio transporto skaiciu.
                                          Už 2000Lt nuo automobilio jau galima neblogai išvystyti ir VT - 2 mlrd. Lt nuo 1 mln. mašinų.

                                          Taciau tai paliestu butent neturtingiausius gyventojus. Dauguma ju gyvena _rajonuose_. Jiems VT vistiek netampa alternatyva, nes nevisur jis kursuoja. Taigi, kaukiriais atvejais zmones net darba prarastu, bo nebutu galimybes dasigaut iki darbo vietos kaskart laiku.
                                          Nėr to blogo, kas neišeitų į gerą - ieškotų darbo savo kaime arba vietoje kurtų verslą.

                                          Tiems ponams kurie vazineja po 100000Lt ir brangesniais auto niekas nepakistu - jiems ta suma butu juokinga. Taciau tokiu nera dauguma.
                                          90% tokių automobilių registruota įmonių vardu.

                                          Taigi, tiesiogines paskirties mokesti neatliktu. Didzioji dalis gyventoju jo nesusimoketu, gal net atsisakytu auto ir pinigai keliams nebutu sumoketi.
                                          O 200Lt/metus ir neturtingas sukrapstys. Taigi moketoju butu daugiau ir pinigu i keliu fonda butu surinkta daugiau.
                                          Esmė yra persodinti žmones į VT, ir, kad jis būtų apkrautas.

                                          Kaip reguliuoti automobiliu skaiciu keliuose jau esu rases ne karta: 1. kiemu centre apmokestinimas 2. ivaziavima i senamiesti kontroliavimas/apmokestinimas. Tiesiog tokiu atveju net jei ir turesi auto gyvendamas mieste, pagalvosi ar tau jos tikrai reikia tavo kelionei...o gal uzteks ir VT...
                                          Su tuo reiktų sutikti. Deja, įstatymų leidėjai ir jų rėmėjai yra dažniausiai tie, kas važiuoja senamiesčiuose ir gyvena centre.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X