Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Metro

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Creatium
    replied
    Parašė Pilaitis Rodyti pranešimą
    Pakalbėkime apie metro idėjos šaknis Vilniuje. Visų pirma metrosąjūdis skelbia, kad metro įdėja atsirado dar sovietmečiu. Leiskit šį mitą paneigti. Daug informacijos yra nerašytinių šaltinių, bet rašytinių - irgi nemažai.
    Maždaug iki Karoliniškių pastatymo Vilniuje vis dar nebuvo atmetama gatvinio tramvajaus statyba. Tačiau apie 1976 ši mintis atšaukta, nes Volgograde prieita prie genialaus sprendimo - atskirti tramvajaus linijas nuo gatvių miegamuosiuose rajonuose, o centre pakišti tramvajų į tunelį. Tuo metu Volgogradas jau duso nuo kamščių, bet metro nebuvo leidžiama statyti - nebuvo miliono gyventojų. Todėl nuspręsta pagal metro parametrus centre nutiesti tunelius, o miegamuosiuose rajonuose maksimaliai atskirti tramvajų nuo išorinių poveikių.
    Pirmasis ST maršrutas atidarytas 1984. Būtent tada ir Vilniuje kilo įdėja pastatyti ką nors panašaus. Būtent metrotramvajų, o ne metro, kaip sako MS. Apie 1988 buvo beveik pabaigtas sistemos planavimas, sudarytos 3 linijos:
    1. Pilaitė - Konstitucijos pr. - Žaliasis tiltas - Rotušė - Stotis - Oro uostas
    Po žeme nuo Pedagoginio žiedo iki pat dabartinės Tūkstantmečio gatvės. Kitur žemės paviršiuje, vietomis stotys ant estakadų. Buvo prieita prie detaliojo plano, bet dėl politinės krizės nieko nepabaigta.
    2. Fabijoniškės - Šeškinė - Žalgirio g. - Žaliasis tiltas - Lukiškių a. - Savanorių pr. - Žemieji Paneriai (+galimybė pratęsti iki Lentvario).
    Tunelyje nuo Žalgirio/Kalvarijų sankryžos iki pat Savanorių žiedo. Prie detalaus planavimo prieita nebuvo, ir dėl to kyla neaiškumų dėl tikslios linijos trasos.
    3. Stotis - Panerių g. - Laisvės pr. - Santariškės
    Požeminiai segmentai nuo stoties iki maždaug Švitrigailos g. bei kai kuriose sankryžose. Trasa nuo Savanorių žiedo iki pat Santariškių sutampa su 2G.
    Šaltinis: http://www.grant.lt/ltsr/2009/09/07/...ramvajus-1988/
    Be šito, pavyko sužinoti, kad turėjo būti ir linija iki Antakalnio pastatyta cut and cover būdu, bet daugiau dėl jos nežinau.
    Važinėti visose linijose turėjo Tatra KT8 D5.
    Pirmosios linijos planas:
    http://foto.terpe.lt/inkelti/20140411/i68_antano.jpg
    iš vilniausmetro.lt
    Tad prieš ruošiantis statyti sunkiojo metro sistemą, kuri Vilniuje išvis važinėtų tuščia, reikia oagalvoti apie lengvesnius variantus.
    O koks principinis skirtumas tarp metro ir metrotramvajaus? Tuo, kad pastarasis ne visur važiuoja po žeme? Bet analogiškai kitose šalyse ne visur metro važiuoja po žeme, o kai kur - ir virš žemės.

    Komentuoti:


  • Fulgur
    replied
    Parašė Sula Rodyti pranešimą
    Nelabai, nes numatoma (skaičiavo patys metro-entuziastai) bilieto kaina ~5 EUR.
    Metro gyvena iš ilgalaikių bilietų, o ne vienkartinių.
    Vienkartiniai visada būna brangūs.

    Dėl kainų - kiek benzinas kainavo prieš 20 metų? Kiek dabar? O kamščiai didesni?

    Tai tie eurai, kad ir kiek būtų, ne su dabartimi turi būti lyginami, o kuri dalis bus santykyje su alga.

    Komentuoti:


  • andyour
    replied
    Parašė Irma Rodyti pranešimą
    Moterų ir dabar labai daug vairuojančių. Beveik kas antram automibilyje galima pamatyti.

    Regitra: Lietuvoje moterų, siekiančių teisės vairuoti, daugiau negu vyrų

    Pastaruosius dvejus metus „Regitroje“ pradedančiojo vairuotojo pažymėjimų daugiau buvo išduota moterims nei vyrams. Pernai šie pažymėjimai buvo išduoti 19 744 moterims ir 19 178 vyrams. 2011 m. pradedančiojo vairuotojo pažymėjimų, palyginus su 2012 m., buvo išduota daugiau ir moterims (22 202), ir vyrams (21 127).
    Moterys pagal savo švelnią prigimtį turėtų labiau mėgti automobilius, nes: jie yra saugesni, Lietuvos klimatas nedera su jų apranga, yra nepatogu daug vaikščioti net ir kažkiek aukštesniais kulnais, turi daugiau šeimininių reikalų, yra labiau socialios(daugiau bendrauja/komunikuoja). Panašu, kad ateityje už vairo dominuos moterys. Nebent vyrai supanašės ir atsistatys pusiausvyra.
    Paskutinis taisė andyour; 2016.10.25, 11:08.

    Komentuoti:


  • Irma
    replied
    Parašė andyour Rodyti pranešimą
    Čia neįmanoma taip sugalvoti, kad ateityje už vairo dominuos moterys Rašiau kai pilnumoje vairuos moterys ir pensininkai, nes dabar tose grupėse labai maža vairuojančių dalis. Niekur nerašiau, kad dviračiai Lietuvoje turi nors kokį šansą, kai tokie kritulių kiekiai ištisus metus.
    Moterų ir dabar labai daug vairuojančių. Beveik kas antram automibilyje galima pamatyti. Tačiau ne taip kaip vyrai, jos į darbus labiau linkusios važiuoti viešuoju transportu, ne nuosavu automobiliu.
    Mašinų skaičių reikėtų mažinti, vienas iš būdų - mašinų apmokestinimas, netvarkingų auto - dvigubu tarifu. B)

    Komentuoti:


  • spirit
    replied
    Parašė andyour Rodyti pranešimą
    Čia neįmanoma taip sugalvoti, kad ateityje už vairo dominuos moterys Rašiau kai pilnumoje vairuos moterys ir pensininkai, nes dabar tose grupėse labai maža vairuojančių dalis. Niekur nerašiau, kad dviračiai Lietuvoje turi nors kokį šansą, kai tokie kritulių kiekiai ištisus metus.
    Prieštarauji pats sau. Pirmame sakinyje rašai kad moterys nebus tarp dominuojančių vairuotojų, o antrame rašai kad dominuos pagrinde moterys ir pensininkai. Nu come on

    Ir šiaip, žodis "pilnumoje" gramatikoje yra nevartotinas.

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Parašė geriantis Rodyti pranešimą
    O žmonėms važiuojantiems į darbą metro nenaudingas?
    Nelabai, nes numatoma (skaičiavo patys metro-entuziastai) bilieto kaina ~5 EUR.

    Komentuoti:


  • andyour
    replied
    /\
    Važiuojantiems panaudotas ne tas laikas, teisingai skambėtų - važiuosiantiems po 40 metų mūsų vaikams.
    Metro dabar neišgelbės nuo emigracijos, nuo prasto pragyvenimo lygio ES kontekste, nuo medicinoje jaučiamų specialistų stygiaus, nuo tragiškos būklės VT, nuo byrančios infrastruktūros, nuo ES paramos pasibaigimo ir pasekmių. Lietuvai reikia labai daug kam pinigų ir jų tiek, kiek reikia - nebus. Teks skirstyti prioritetus.
    Visi minėti dabartiniai poreikiai yra nacionaliniai, o metro tėra vietinis vieno miesto Vilniaus vaikų ateities interesas.
    Paskutinis taisė andyour; 2016.10.25, 10:30.

    Komentuoti:


  • geriantis
    replied
    Parašė andyour Rodyti pranešimą
    Kam galėtų būti naudingas metro? Tie, kas įgyvendins projektą, jie iš to uždirbs. Visai Lietuvai naudinga tik tuo atveju, jei tai bus ES parama, arba jei bus pasiskolintą pinigų ne kitų sferų sąskaita.
    O žmonėms važiuojantiems į darbą metro nenaudingas?

    Komentuoti:


  • andyour
    replied
    Kam galėtų būti naudingas metro? Tie, kas įgyvendins projektą, jie iš to uždirbs. Visai Lietuvai naudinga tik tuo atveju, jei tai bus ES parama, arba jei bus pasiskolintą pinigų ne kitų sferų sąskaita.

    Komentuoti:


  • andyour
    replied
    Parašė abruo Rodyti pranešimą
    Realiausias maršrutas turbūt 3, nes visa Laisvės pr. bei Kalvarijų g. skiriamoji juosta jam palikta. Tai galėtų būti pirmas, lengviausias finansiškai variantas. Bet net iki Švitrigailos po žeme nutiesti būtų utopija. Žodžiu.
    Daugeliui metro įgyvendinimo laikas 40 jau savaime kaip utopija, ypač dabartinio tragiškos būklės VT ir Lietuvos skurdumo kontekste.
    Savivaldybė sėdi kosminėse skolose. ES parama greitu metu baigiasi, kuri sudaro 20% visos valstybės biudiužeto.

    Komentuoti:


  • andyour
    replied
    Parašė spirit Rodyti pranešimą
    Vyrai nuo barankų tikrai nedings, nes vistiek vairuos jei ne savo, tai visokius City Bee. Ir nuo turtingumo tai nepriklausys. Todėl galvoti kad ateityje už vairo dominuos tik moterys ir pensininkai yra klaidinga.

    Bent jau aš tai tikrai nematau priežasties kodėl vyrai turėtų nustot vairuot. Persės ant dviračių? Kažkiek taip, bet Vilnius niekada netaps Amsterdamu ar Kopenhaga dėl savo kalnuoto reljefo. O ir metro į kokį Viršupį tikrai niekas neties.
    Čia neįmanoma taip sugalvoti, kad ateityje už vairo dominuos moterys Rašiau kai pilnumoje vairuos moterys ir pensininkai, nes dabar tose grupėse labai maža vairuojančių dalis. Niekur nerašiau, kad dviračiai Lietuvoje turi nors kokį šansą, kai tokie kritulių kiekiai ištisus metus.

    Komentuoti:


  • abruo
    replied
    Parašė Pilaitis Rodyti pranešimą
    Pakalbėkime apie metro idėjos šaknis Vilniuje. Visų pirma metrosąjūdis skelbia, kad metro įdėja atsirado dar sovietmečiu. Leiskit šį mitą paneigti. Daug informacijos yra nerašytinių šaltinių, bet rašytinių - irgi nemažai.
    Maždaug iki Karoliniškių pastatymo Vilniuje vis dar nebuvo atmetama gatvinio tramvajaus statyba. Tačiau apie 1976 ši mintis atšaukta, nes Volgograde prieita prie genialaus sprendimo - atskirti tramvajaus linijas nuo gatvių miegamuosiuose rajonuose, o centre pakišti tramvajų į tunelį. Tuo metu Volgogradas jau duso nuo kamščių, bet metro nebuvo leidžiama statyti - nebuvo miliono gyventojų. Todėl nuspręsta pagal metro parametrus centre nutiesti tunelius, o miegamuosiuose rajonuose maksimaliai atskirti tramvajų nuo išorinių poveikių.
    Pirmasis ST maršrutas atidarytas 1984. Būtent tada ir Vilniuje kilo įdėja pastatyti ką nors panašaus. Būtent metrotramvajų, o ne metro, kaip sako MS. Apie 1988 buvo beveik pabaigtas sistemos planavimas, sudarytos 3 linijos:
    1. Pilaitė - Konstitucijos pr. - Žaliasis tiltas - Rotušė - Stotis - Oro uostas
    Po žeme nuo Pedagoginio žiedo iki pat dabartinės Tūkstantmečio gatvės. Kitur žemės paviršiuje, vietomis stotys ant estakadų. Buvo prieita prie detaliojo plano, bet dėl politinės krizės nieko nepabaigta.
    2. Fabijoniškės - Šeškinė - Žalgirio g. - Žaliasis tiltas - Lukiškių a. - Savanorių pr. - Žemieji Paneriai (+galimybė pratęsti iki Lentvario).
    Tunelyje nuo Žalgirio/Kalvarijų sankryžos iki pat Savanorių žiedo. Prie detalaus planavimo prieita nebuvo, ir dėl to kyla neaiškumų dėl tikslios linijos trasos.
    3. Stotis - Panerių g. - Laisvės pr. - Santariškės
    Požeminiai segmentai nuo stoties iki maždaug Švitrigailos g. bei kai kuriose sankryžose. Trasa nuo Savanorių žiedo iki pat Santariškių sutampa su 2G.
    Šaltinis: http://www.grant.lt/ltsr/2009/09/07/...ramvajus-1988/
    Be šito, pavyko sužinoti, kad turėjo būti ir linija iki Antakalnio pastatyta cut and cover būdu, bet daugiau dėl jos nežinau.
    Važinėti visose linijose turėjo Tatra KT8 D5.
    Pirmosios linijos planas:
    http://foto.terpe.lt/inkelti/20140411/i68_antano.jpg
    iš vilniausmetro.lt
    Tad prieš ruošiantis statyti sunkiojo metro sistemą, kuri Vilniuje išvis važinėtų tuščia, reikia oagalvoti apie lengvesnius variantus.
    Realiausias maršrutas turbūt 3, nes visa Laisvės pr. bei Kalvarijų g. skiriamoji juosta jam palikta. Tai galėtų būti pirmas, lengviausias finansiškai variantas. Bet net iki Švitrigailos po žeme nutiesti būtų utopija. Žodžiu.

    Komentuoti:


  • spirit
    replied
    Parašė andyour Rodyti pranešimą
    /\ rašiau apie ateitį, kai pilnumoje vairuos moterys ir pensininkai, kai vilniečiai dar labiau praturtės.
    Vyrai nuo barankų tikrai nedings, nes vistiek vairuos jei ne savo, tai visokius City Bee. Ir nuo turtingumo tai nepriklausys. Todėl galvoti kad ateityje už vairo dominuos tik moterys ir pensininkai yra klaidinga.

    Bent jau aš tai tikrai nematau priežasties kodėl vyrai turėtų nustot vairuot. Persės ant dviračių? Kažkiek taip, bet Vilnius niekada netaps Amsterdamu ar Kopenhaga dėl savo kalnuoto reljefo. O ir metro į kokį Viršupį tikrai niekas neties.

    Komentuoti:


  • Pilaitis
    replied
    Pakalbėkime apie metro idėjos šaknis Vilniuje. Visų pirma metrosąjūdis skelbia, kad metro įdėja atsirado dar sovietmečiu. Leiskit šį mitą paneigti. Daug informacijos yra nerašytinių šaltinių, bet rašytinių - irgi nemažai.
    Maždaug iki Karoliniškių pastatymo Vilniuje vis dar nebuvo atmetama gatvinio tramvajaus statyba. Tačiau apie 1976 ši mintis atšaukta, nes Volgograde prieita prie genialaus sprendimo - atskirti tramvajaus linijas nuo gatvių miegamuosiuose rajonuose, o centre pakišti tramvajų į tunelį. Tuo metu Volgogradas jau duso nuo kamščių, bet metro nebuvo leidžiama statyti - nebuvo miliono gyventojų. Todėl nuspręsta pagal metro parametrus centre nutiesti tunelius, o miegamuosiuose rajonuose maksimaliai atskirti tramvajų nuo išorinių poveikių.
    Pirmasis ST maršrutas atidarytas 1984. Būtent tada ir Vilniuje kilo įdėja pastatyti ką nors panašaus. Būtent metrotramvajų, o ne metro, kaip sako MS. Apie 1988 buvo beveik pabaigtas sistemos planavimas, sudarytos 3 linijos:
    1. Pilaitė - Konstitucijos pr. - Žaliasis tiltas - Rotušė - Stotis - Oro uostas
    Po žeme nuo Pedagoginio žiedo iki pat dabartinės Tūkstantmečio gatvės. Kitur žemės paviršiuje, vietomis stotys ant estakadų. Buvo prieita prie detaliojo plano, bet dėl politinės krizės nieko nepabaigta.
    2. Fabijoniškės - Šeškinė - Žalgirio g. - Žaliasis tiltas - Lukiškių a. - Savanorių pr. - Žemieji Paneriai (+galimybė pratęsti iki Lentvario).
    Tunelyje nuo Žalgirio/Kalvarijų sankryžos iki pat Savanorių žiedo. Prie detalaus planavimo prieita nebuvo, ir dėl to kyla neaiškumų dėl tikslios linijos trasos.
    3. Stotis - Panerių g. - Laisvės pr. - Santariškės
    Požeminiai segmentai nuo stoties iki maždaug Švitrigailos g. bei kai kuriose sankryžose. Trasa nuo Savanorių žiedo iki pat Santariškių sutampa su 2G.
    Šaltinis: http://www.grant.lt/ltsr/2009/09/07/...ramvajus-1988/
    Be šito, pavyko sužinoti, kad turėjo būti ir linija iki Antakalnio pastatyta cut and cover būdu, bet daugiau dėl jos nežinau.
    Važinėti visose linijose turėjo Tatra KT8 D5.
    Pirmosios linijos planas:
    http://foto.terpe.lt/inkelti/20140411/i68_antano.jpg
    iš vilniausmetro.lt
    Tad prieš ruošiantis statyti sunkiojo metro sistemą, kuri Vilniuje išvis važinėtų tuščia, reikia oagalvoti apie lengvesnius variantus.

    Komentuoti:


  • andyour
    replied
    /\ rašiau apie ateitį, kai pilnumoje vairuos moterys ir pensininkai, kai vilniečiai dar labiau praturtės.

    Komentuoti:


  • spirit
    replied
    Parašė andyour Rodyti pranešimą
    /\ viską ką išvardijai yra būtent kaip pirmam punkte pasakei - išsisukimas. Tai yra pastangos. Pvz. Europos didmiečiuose yra metro, bet vis tiek visi sėdi kosminiuose kamščiuose. Jie prie kompiuterio sėdėdami išsitreniruoja ilgiems sėdėjimams. Geriau 2h pasėdėti kamštyje komfortiškame automobilyje, nei eiti iki metro stoties, tada stovint važiuoti pusvalandį ir vėl eiti iki namų.
    Jei kokiam Paryžiuje, turinčiame kelioliką milijonų gyventojų ir gan gerai išvystytą metro, žmonės su savo auto po kelias valandas prasėdi kamščiuose, tai dar nereiškia kad taip bus +- Vilniaus dydžio mieste, turinčiame savo metro. Kažkaip neteko girdėt kad koks Stokholmas ar Helsinkis kentėtų nuo kamščių.

    Komentuoti:


  • andyour
    replied
    /\ viską ką išvardijai yra būtent kaip pirmam punkte pasakei - išsisukimas. Tai yra pastangos. Pvz. Europos didmiečiuose yra metro, bet vis tiek visi sėdi kosminiuose kamščiuose. Jie prie kompiuterio sėdėdami išsitreniruoja ilgiems sėdėjimams. Geriau 2h pasėdėti kamštyje komfortiškame automobilyje, nei eiti iki metro stoties, tada stovint važiuoti pusvalandį ir vėl eiti iki namų.
    Paskutinis taisė andyour; 2016.10.24, 21:19.

    Komentuoti:


  • Fulgur
    replied
    Parašė andyour Rodyti pranešimą
    Nebūtina į užmiestį tiesti komunikacijas ir Vilniaus VT. Kas veržiasi gyventi į užmiestį - tai puikiai žino, kad komunikacijas ir transportą reikės patiems susiorganizuoti.
    O dėl automobilių - jų daugės dvigubai, nes ateityje vairuos pensininkai ir moterys, vilniečiai bus turtingesni - pirks mašinas. Kitas momentas, Vilniuje nėra tiek vietos gatvėms, o tuneliai brangūs. Jei atsiras naujų gatvių, pasidarys patrauklu turėti automobilį, tada atsiras daugiau automobilių. VT gali konkuruoti su automobiliais kamščiuose, bet laisvoje gatvėje niekaip.
    Vilniuje mašinų 1000 gyv. mažės nes:
    - didinamas centro užstatymas, žmonės išsisuka su 1 mašina šeimoje (nors išgali 2).
    - populiarėja pėsčiomis, dviračiai, el. dviračiai, netgi VVT.
    - populiarėja City bee ir pan. dalijimosi platformos

    Beje, įvyko rinkimai. Dabar regionų, o ne Vilniaus laikas

    Komentuoti:


  • andyour
    replied
    Naujos teritorijos numatytos net devyniose neįsisavintos vietose aplink sostinės pagrindinį masyvą. Pagal „Vilniaus m. plėtros iššūkius ir tendencijas“, kai kurios (pvz. Didžiojoje Riešėje) augs nuo centro nutolusios net 14 kilometrų. Faktiškai kaip sakoma, „džinas jau paleistas iš butelio...“: jei galima devyniose, tad kodėl ne devyniolikoje? Vartai į M. Pakalnio pavadintą „Mozambiką“ tuo buvo atverti plačiai, svetingai.

    Kaip rodo praktika (ir numato perspektyviniai miesto planai), šiose naujakurystės plotuose auga ir augs daugiausia retas, sodybinis užstatymas. Tankiai raizgysis brangus inžinerinių komunikacijų voratinklis. Ilgės kelionės į miesto centrą, darbo vietas, švietimo įstaigas, ir tai smarkiai skatins ir taip jau miestą dusinančią automobilizaciją. Nepamirškime, kad Vilnius pagal automobilių skaičių vidutiniškai tūkstančiui gyventojų jau šiandien įeina į pasaulio miestų dešimtuką.

    Skaitykite daugiau: http://www.delfi.lt/news/ringas/lit/....d?id=72536758
    Nebūtina į užmiestį tiesti komunikacijas ir Vilniaus VT. Kas veržiasi gyventi į užmiestį - tai puikiai žino, kad komunikacijas ir transportą reikės patiems susiorganizuoti.
    O dėl automobilių - jų daugės dvigubai, nes ateityje vairuos pensininkai ir moterys, vilniečiai bus turtingesni - pirks mašinas. Kitas momentas, Vilniuje nėra tiek vietos gatvėms, o tuneliai brangūs. Jei atsiras naujų gatvių, pasidarys patrauklu turėti automobilį, tada atsiras daugiau automobilių. VT gali konkuruoti su automobiliais kamščiuose, bet laisvoje gatvėje niekaip.
    Paskutinis taisė andyour; 2016.10.24, 20:36.

    Komentuoti:


  • Fulgur
    replied
    Parašė Emigraves Rodyti pranešimą
    Neblogai tai aprašo profesionalas: čia
    Gerai jis rašo. Argumentuotai, su pavyzdžiais.

    Bet dabar plėtra tiek nuėjusi, kad nesustabdysi. Ir teks ne plėtrą derinti prie bėgių, bet bėgius (metro, geležinkelio, lengvojo geležinkelio) prie plėtros.

    Komentuoti:

Working...
X