Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] Vilniaus viešasis transportas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Pilaitis
    replied
    Parašė taccido Rodyti pranešimą

    Pilaitis Tai kad pertraukos netrukdo taktiniam tvarkaraščiui.
    Deja, bet trukdo, juk buvau tau kažkada AŽ paaiškinęs visą Vilniaus tvarkaraščių problematiką

    Esi rašęs keletą straipsnių dėl taktinių tvarkaraščių. Gal tau teko atrasti daugiau pavyzdžių (ne tik iš Vokietijos su šeštadalio taisykle) iš kitų šalių, kur taikomi taktfahrt'ai? Lietuvoje yra gana griežti vairuotojų poilsio ir darbo režimo reikalavimai ir po 4,5 valandos yra būtina bent 40 (kai kur rašo, kad 45) minučių pertrauka. Vilniuje prieš maždaug dešimtmetį kai kuriuose priemieščiuose bandyta diegti praktiką, kad taikytos dvi pietų pertraukos po 20 minučių priemiesčių (kaip 12, 78) maršrutuose, bet galiausiai tam labai pasipriešino vairuotojai, iki tokio lygio, kad dabar petraukos daromos visai valandai. Būsiu dėkingas už informaciją.
    Turbūt supratau, ką jis turėjo omenyje - ''ilsisi'' tik vairuotojas, o jo autobusą tuo metu vairuoja kitas žmogus (arba kad iki pietų dirbi su vienu autobusu, popiet su kitu). Deja, bet Vilniuje tai nepavyks - beveik visi vairuotojai yra ''prirašyti'' prie konkrečios transporto priemonės ir tikrai nenorės, kad transporto priemonę, kuria jie rūpinasi, vairuotų kažkas kitas
    Fun fact - noras vairuotojus ''atrašyti'' buvo viena iš VVT streiko priežasčių.


    Nesupraskit neteisingai - aš esu visom už, kad sįspui p*st protą dėl tokių nesąmonių:
    Click image for larger version  Name:	22 pietus.png Views:	1 Size:	8,5 kB ID:	2101987
    Čia visiškai niekas netrukdė turėti taktą pvz. 20 ir 50 juoduose kvadratuose ir 03 ir 33 raudoname kvadrate - bet kol Lietuvoje vairuotojai bus prirašomi prie autobuso ir galios 45 minučių pietų reikalavimas, tol be papildomų autobusų pietų takto užkamšymas neįmanomas.


    Kiek suprantu, absoliuti dauguma tvarkaraščių V. Europoje (šimtuose miestų) veikia be papildomų autobusų pertraukų užkamšymams.

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą
    26m troliebusai stotelėse "netilpo", o 26 autobusai jau tilps? Juodoji VVT magija.
    Metrobuse "užmiršo" dėžutę nuo viskio, todėl tilps.

    Komentuoti:


  • Nikas
    replied
    Parašė taccido Rodyti pranešimą

    Pilaitis Tai kad pertraukos netrukdo taktiniam tvarkaraščiui. Kiek suprantu, absoliuti dauguma tvarkaraščių V. Europoje (šimtuose miestų) veikia be papildomų autobusų pertraukų užkamšymams. Specialiai parašiau straipsnelį, kur pacitavau mokslinį straipsnį su tvarkaraščių sudarymo principais:

    Kaip veikia tvarkaraštis, prikeliantis keleivius iš mirusiųjų

    .
    Kol VMS už transportą atsako seni perdylos, dirbantys 20 metų ir VVT darbuotojai neturintys patirties ar išsilavinimo su VT, tai tokių permainų tikėtis neverta. Ir tiek straipsnyje, tiek faktiškai vertinant galimus pokyčius (pvz. naujus parkus su mažesnėm nulinėm ridom) išlaidos VT netgi mažėtų, tačiau, matyt tie patys perdylos ir jų bičiuliai, nenorėtų, kad finansai būtų naudojami optimaliau.
    Bendrai, sutinku su John, jeigu žinoti, koks transportas yra Vakarų Europoje (kad ir Lenkijoje) ir tada pirmą kartą pamatyti VVT, tai įspūdis bus prastas. Beviltiškai prastas.

    PS. Nauji maršrutai - eilinis špatliaus patepimas ant šūdo. Geriau nei yra, bet nieko, kas iš esmės pagerintų susisiekimą. Ir nė vieno naujo greitojo maršruto?

    Komentuoti:


  • MedinisStrazdas
    replied
    26m troliebusai stotelėse "netilpo", o 26 autobusai jau tilps? Juodoji VVT magija.

    Komentuoti:


  • taccido
    replied
    Parašė eigh Rodyti pranešimą

    Tai ir sako kad čia ne taktinis, o labiausiai taktinis grafikas Vilniuje. O tie išsimušimai 9-10 val. ir pavakarę ir yra pavyzdys, kad dėl poilsio pertraukų taktas nutrūksta.

    Šiaip labai įdomu, bet juk kiti miestai problemą kažkaip sprendžia, ir turbūt specialiai nepridėdami autobusų vien skylei užpildyti.
    Pilaitis Tai kad pertraukos netrukdo taktiniam tvarkaraščiui. Kiek suprantu, absoliuti dauguma tvarkaraščių V. Europoje (šimtuose miestų) veikia be papildomų autobusų pertraukų užkamšymams. Specialiai parašiau straipsnelį, kur pacitavau mokslinį straipsnį su tvarkaraščių sudarymo principais:

    Kaip veikia tvarkaraštis, prikeliantis keleivius iš mirusiųjų


    Žinoma, šeštadalio taisyklė ne vienintelis variantas...
    Paskutinis taisė taccido; 2024.01.06, 02:34.

    Komentuoti:


  • eigh
    replied
    Parašė Zefyras Rodyti pranešimą

    Nelabai čia taktinis, tik tiek kad pasikartoja minutės, bet neišlaikomas vienodas tarpas. Dešimtą valandą tik du išvykimai dešimties minučių skirtumu, iki tol 33 min. tarpas, po to ale taktas 25 min. Juk visvien tokią liniją aptarnauja ne vienas autobusas?
    Tai ir sako kad čia ne taktinis, o labiausiai taktinis grafikas Vilniuje. O tie išsimušimai 9-10 val. ir pavakarę ir yra pavyzdys, kad dėl poilsio pertraukų taktas nutrūksta.

    Šiaip labai įdomu, bet juk kiti miestai problemą kažkaip sprendžia, ir turbūt specialiai nepridėdami autobusų vien skylei užpildyti.

    Komentuoti:


  • Zefyras
    replied
    Parašė Pilaitis Rodyti pranešimą

    Neįmanoma, nes dėl pietų (apie 40-60 min) atsiranda ''skylės'', kurių kamšymui reikėtų visiškai atskiro autobuso su atskiru vairuotoju. Pvz. labiausiai taktinis tvarkaraštis Vilniuje - vairuotojų pietų metu (9-10 val., 17 val.) taktas išsimuša.
    Click image for larger version

Name:	22.png
Views:	606
Size:	50,5 kB
ID:	2101865
    Nelabai čia taktinis, tik tiek kad pasikartoja minutės, bet neišlaikomas vienodas tarpas. Dešimtą valandą tik du išvykimai dešimties minučių skirtumu, iki tol 33 min. tarpas, po to ale taktas 25 min. Juk visvien tokią liniją aptarnauja ne vienas autobusas?

    Komentuoti:


  • Pilaitis
    replied
    Dar vienas labai įdomus dalykas. Savivaldybės posėdis balandžio mėnėsį (su time tag):


    Panašu, kad anksčiau buvo ketinama konkursuoti daugiau maršrutų - čia pateikto II paketo rinkos konsultacijoje nėra:
    Click image for larger version  Name:	ii pak.png Views:	1 Size:	495,5 kB ID:	2101871
    Įdomu, kas atsitiko, dėl ko taip pasikeitė planai.

    Komentuoti:


  • Pilaitis
    replied
    Parašė Zefyras Rodyti pranešimą
    O ką turi bendro taktiniai tvarkaraščiai su pietų pertraukomis ir darbo-poilsio režimu? Negi neįmanoma suorganizuoti normalių intervalų suteikiant vairuotojams laiko poilsiui ir pietų pertraukai?
    Neįmanoma, nes dėl pietų (apie 40-60 min) atsiranda ''skylės'', kurių kamšymui reikėtų visiškai atskiro autobuso su atskiru vairuotoju. Pvz. labiausiai taktinis tvarkaraštis Vilniuje - vairuotojų pietų metu (9-10 val., 17 val.) taktas išsimuša.
    Click image for larger version

Name:	22.png
Views:	606
Size:	50,5 kB
ID:	2101865

    Komentuoti:


  • Zefyras
    replied
    O ką turi bendro taktiniai tvarkaraščiai su pietų pertraukomis ir darbo-poilsio režimu? Negi neįmanoma suorganizuoti normalių intervalų suteikiant vairuotojams laiko poilsiui ir pietų pertraukai?

    Komentuoti:


  • Pilaitis
    replied
    15. Prie šios techninės specifikacijos pateikiami 1 lentelėje nurodytų viešojo transporto
    maršrutų eismo tvarkaraščiai. Tvarkaraščiai sudaryti atsižvelgiant į kokybinius ir kiekybinius
    reikalavimus viešojo transporto eismo organizavimui. Į VT tvarkaraštį neįtraukiamas vežėjų
    vairuotojų darbo-poilsio laikas. Vežėjas pats atsako už vairuotojų darbo-poilsio režimo, atitinkančio
    nustatytus reikalavimus, planavimą ir organizavimą tvarkaraščio vykdymo metu
    Būtų buvęs puikus pagrindas taktiniams tvarkaraščiams - vairuotojų pietūs ir darbo-poilsio režimo paisymas buvo vienas tų veiksnių, dėl kurių posovietinėje erdvėje taktiniai tvarkaraščiai neišplito. Deja...

    Komentuoti:


  • Zefyras
    replied
    Sumečiau ant žemėlapio. Atkreipkite dėmesį, kad keli maršrutai (5 ir 7) numatyti dar neegzistuojančiose gatvėse.
    Kadangi neaiškūs galiniai taškai, tai padėjau "kažkur ten".
    Panašu kad Nr. 1 tai 29 maršrutas. Džiugu kad atsiras maršrutai naujose atkarpose, ypač 2. Nelabai žinau, kam reikalingas pvz. Nr. 3, kuris dubliuoja 1G, Antakalnio troleibusų maršrutus, Panašiai ir su 4 numeriu. Turbūt kažkokus maršrutus tikrai karpys. Geriau pagerintų persėdimo sąlygas, vietoje to, kad būtų gainiojami autobusai po visą miestą.

    Click image for larger version  Name:	nauji_mars.jpg Views:	1 Size:	907,9 kB ID:	2101803
    Paskutinis taisė Zefyras; 2024.01.05, 12:21.

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Parašė sleader Rodyti pranešimą

    Taip ir atsakei į John klausimą, vadinasi reikės sodinti prie vairo Petrą arba kokį Algį, nes Janinai turbūt nepavyks pravažiuot
    Janina pati minėjo, kad per Pedagoginio žiedą jai pravažiuoti su įprastu dvigubu 4G autobusu užtruko "pusę valandos". Tai su šituo gal apie valandą užtruks.

    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

    Taip pat, kaip Petras per Kauno žiedus pravažiuoja. Kauno to 25 m. ilgio autobuso maršrutas, per 6 žiedus važiuoja:

    https://www.stops.lt/kaunas/#bus/37/a-b/15/map
    Taip ir atsakei į John klausimą, vadinasi reikės sodinti prie vairo Petrą arba kokį Algį, nes Janinai turbūt nepavyks pravažiuot

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė John Rodyti pranešimą
    Kaip tada 4G autobuso vairuotoja Janina per Pedagoginio žiedą poravažiuos?
    Taip pat, kaip Petras per Kauno žiedus pravažiuoja. Kauno to 25 m. ilgio autobuso maršrutas, per 6 žiedus važiuoja:

    https://www.stops.lt/kaunas/#bus/37/a-b/15/map

    Komentuoti:


  • Garbanius
    replied
    O tam 4G tikrai tie metrobusai reikalingi maršrute iki pat Saulėtekio? Negeriau sukurt dar vieną greitąjį Pilaitė-Žaliasis tiltas ir juos geriau išnaudot?

    Kitas klausimas, tie metrobusai masiškai kiek matydavau arba dyzeliai arba troleibusai. Dyzeliai galės būt iki 2029 paskui mesis lauk arba keliaus už laužo kainą į rytus. Ar klystu ir gaminami jie dujiniai?
    Paskutinis taisė Garbanius; 2024.01.05, 11:39.

    Komentuoti:


  • ifl
    replied
    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

    Jei nėra A juostų, nėra tikslo iš tokio maršruto, dėl kamščių važiuos ilgiau nei Kalvarijų g., kur beveik visur jau A juostos yra.
    Aš komentavau idėją paleisti ekspresinius maršrutus per šitas gatves. Manau, kad A juostų buvimas tokiu atveju savaime suprantamas. Jei A juostų nebūtų, tada jūs teisus, tokie maršrutai tikrai važiuotų ilgiau.

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė ifl Rodyti pranešimą

    Dar tiktų greitasis Riešė - Oro uostas per Geležinio vilko ir Tūkstantmečio gatves su sustojimais ties Visoriais - Mokslininkų g., Ateities, Ozo, Konstitucijos, Savanorių gatvių sankryžomis/žiedais ir Naujininkais.
    Jei nėra A juostų, nėra tikslo iš tokio maršruto, dėl kamščių važiuos ilgiau nei Kalvarijų g., kur beveik visur jau A juostos yra.

    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Parašė Kaid Rodyti pranešimą
    Taip.
    Keista, kad visai neseniai valdžia argumentavo, jog tramvajaus nereikia, nes nėra tiek keleivių (srautų). O dabar kažkokio 4G maršruto talpą nori didinti.
    Kuom tai susiję? Nes šio autobuso talpa toli gražu neprilygsta tramvajaus galimybėms. Šiam momentui tokio autobuso užpildymas yra pervežimo poreikio lubos. Tai kam tada tramvajus, jei be jokių papildomų investicijų, tą gali atlikti autobusas/troleibusas?

    Norint išsigryninti poreikį tramvajui, visa pirma turime užbaigti A linijų tinklą, įrengti patogius persėdimo mazgus su peronais. Tada suorganizuoti marštrutus, kurie būtų būsimo tramvajaus dubleriai ir pagal tų maršrutų apkrovimą jau galima vertinti faktinį poreikį. Nes tie tramvajaus planavimai, kur jo linijos piešiamos esamose gatvėse "neužkabinant" svarbių objektų (stadionai, verslo centrai, prekybcentriai, teatrai ir kt.) yra nerimta ir neprotinga.

    Komentuoti:


  • ifl
    replied
    Parašė Rijikas Rodyti pranešimą
    Kuo važiavai, autobusu?
    Visiškai sutinku, kad čia iš tų atvejų, kur maršrutas tikrai reikalingas. Taip pat ir nuo kokios Jeruzalės / Visorių nuvažiuoti iki Panoramos automobiliu 10 min, o viešuoju 40 min Bet va Geležinis vilkas jokio maršruto į šiaurę nenusipelnė O va Drujos gatvei jau pagaliau atėjo laikas turėti savo maršrutų, apvažiuojant senamiestį. Tai man natūralus klausimas KODĖL ir KAIP tai susiderina su esamu VT tinklu. Nes man jau nebeaišku, kurie čia pagrindiniai, kurie privežamieji maršrutai, ir kokiu dažniu važinės (rašo konkurse kas 10-12 min piko valandomis, o kitomis valandomis ir ne darbo dienomis?). O ko ne taktinis tvarkaraštis? O kur stotelės? Kai kur fiziškai jų nėra, o savivaldybė vargiai sugeba esamas kažkaip modifikuoti, o naujos - ar tik nebus kosminis viešųjų ryšių pasiekimas kelių naujų stotelių įdiegimas?
    Beje seniai buvau pasvaigęs, kad reikalingi ekspresiniai maršrutai, tai va tokie per tūkstantmečio gatves lakstantys puikia tiktų, bet reikia sumąstyti gerą stotelių tinklą, kuriame ekspresai veiktų, na tas pats oro uostas - ikea - lazdynai - karoliniškės - spaudos rūmai - max 2 stotelės pilaitėje / arba šakojimasis į fabijoniškes, kurių kryptimi irgi max 2 stotelės, viskas, tiek stotelių visame maršrute. O ir šiaip visi G jau seniai nebe G, tai reikia baigti tas G nesąmones. Gerai, baigiu sapalioti, gal dar ką įdomaus užmatėte, tai papasakokite...
    Dar tiktų greitasis Riešė - Oro uostas per Geležinio vilko ir Tūkstantmečio gatves su sustojimais ties Visoriais - Mokslininkų g., Ateities, Ozo, Konstitucijos, Savanorių gatvių sankryžomis/žiedais ir Naujininkais.

    Komentuoti:

Working...
X