Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Vilniaus tramvajus

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė vytauc
    Dar viena problema bus gudručiai mėgstantys nevietoj prisiparkuoti. Tramvajus kliūties apvažiuoti nelabai gali...
    cia tai tikrai reiks pilieciams dar priprasti, kad ju mieste yra ir tramvajus, o ne tik parkavimo vietos neigaliesiems (kur ypac megsta parkuotis prabangias masinas turintys, isduodami netycia savo protu negalia) ...

    Comment


      Na ir prakalbot. Lyg tramvajus Vilniuje būtų netolima ateitis.

      Comment


        Parašė sanomiz
        Tramvajus dažniausiai tik žioplinėjančius kerta. Paprastai jų greičiai nėra tokie, kad nespėtų prieš kliūtį sustabdyti. O specialius atitvarus nuo tramvajų, bent aš niekur nemačiau, kad statytų.
        Na tam atvejy Suomijoj, tai jis tikrai nebūtų spėjęs sustabdyt. Greitis buvo nemažas... Sakau, baisiausiai buvo tas, kad jis išlindo iš už kampo milžinišku greičiu, juk kiek suprantu jiems pirmenybė. Žinoma, buvo ten ir šviesoforas kažkoks, bet aš tai nesuprantu nė velnio, ką jis ten rodo. O ir tokioj vietoj tenai jokio atitvaro nepastatysi, juk pats centras - prie Helsinkio katedros.
        BlogasSeulas 2009Honkongas 2012Bankokas 2012

        Comment


          Lietuvos žinios

          Būti ar nebūti tramvajui sostinėje
          Vaidotas CUCĖNAS



          Rugsėjo 14 dieną savivaldybės įmonė "Susisiekimo paslaugos" įsteigė filialą "Vilniaus tramvajus". Jis turės atlikti išsamią analizę ir rasti investuotojų. Pradėti tiesti pirmąją tramvajaus liniją planuojama jau kitais metais, tačiau transporto specialistai baiminasi dėl tokio sprendimo. Jų teigimu, esama ir pigesnių alternatyvų.


          "Vilniaus tramvajui" vadovaus Jurijus Čekuršvilis, buvęs Vilniaus savivaldybės Ekonomikos departamento darbuotojas. Ši įmonė turės atlikti visus darbus, susijusius su projektu. Jį įgyvendinant planuojama pasinaudoti 2007-2013 metų laikotarpio Europos Sąjungos struktūrinių fondų parama. Ekspertai pirmiausia rekomenduoja tiesti tramvajaus liniją Santariškės-stotis. Šis darbas gali būti pradėtas jau 2007 metais.



          Maršrutai A, B ir C
          Pagal parengtą ir jau savivaldybės tarybos patvirtintą specialųjį susisiekimo infrastruktūros planą yra numatyti du tramvajaus maršrutai: A - Santariškės-stotis, B - Lazdynai-Naujamiestis-Justiniškės. Svarstoma ir apie trečiąjį, C maršrutą, kuris driektųsi per Karoliniškes, Žvėryną, Gedimino prospektą Saulėtekio link. Iš pradžių planuojama nutiesti A liniją.



          Brangus sumanymas
          Vilniaus savivaldybės Ekonomikos departamento direktoriaus pavaduotojas Edmundas Kačkus sako, kad pirmoji linija turėtų kainuoti apie 0,5 mlrd. litų. Anot jo, rudenį žadama baigti rengti studiją, kurioje bus ištirta, ar įmanoma tiesti tramvajų privačių investuotojų lėšomis. Europos investicijų bankas darbui atlikti skyrė apie 996 tūkst. litų, taigi Vilniaus savivaldybei jis nieko nekainuoja - tai sąlyginė dotacija.

          Anksčiau galimybių studiją rengė prancūzų kompanija "Systra". Buvo apskaičiuota, kad nutiesti sostinėje dvi tramvajaus linijas kainuotų apie 0,5 mlrd. litų. Visas projektas galėtų atsieiti nuo 1,5 iki 2,5 mlrd. litų. Pasak Kačkaus, kol kas sunku pasakyti, ar tokio transporto linijų tiesimas sudomintų lietuviškąjį kapitalą. Tai aiškinsis naujai įsteigta įmonė "Vilniaus tramvajus".



          Abejonės
          Žinomas transporto ekspertas, VĮ "Regitra" vyriausiasis specialistas Liucijus Suslavičius mano, kad tramvajaus linija apsunkintų kitų transporto priemonių eismą. Anot jo, neaišku, kodėl pasirinktas maršrutas Santariškės-stotis, o ne Laisvės prospektas, palei kurį yra daugiau miegamųjų rajonų.

          Tačiau Kačkus teigia, jog atsiradus tramvajui sumažėtų autobusų, maršrutinių taksi. Be to, atlikti tyrimai parodė, kad intensyviausias eismas vyksta kaip tik šiuo maršrutu. "Tramvajus turėtų atsipirkti. Tai - komercinė transporto priemonė, juk niekas nefinansuos tų maršrutų, kuriais vykstančių keleivių srautas nėra didelis", - kalbėjo Kačkus.



          Olandų naujovė
          Lietuvos karo akademijos Inžinerinės vadybos katedros profesorius Algimantas Ambrazevičius sako, kad alternatyvų tramvajui yra. "Jei po kelerių metų keleivių srautai persiskirstys, tramvajaus ar metro linijoms dar nespėjus atsipirkti, senieji bėginio transporto maršrutai praras prasmę ir taps nuostolingi. Europoje jau seniai mąstoma, kuo pakeisti tramvajus. Olandai yra sukūrę naują transporto priemonę "Philea", kurioje telpa 300 keleivių", - pasakojo profesorius.

          Olandų konsorciumas APTS, kurio veikloje dalyvauja žinomos autobusų gamybos firmos "Berkhof-Jonckhere" ir "Bova", įgyvendino kol kas eksperimentinį projektą "Phileas". Tai keliu važiuojanti keleivinė transporto priemonė, valdoma magnetiniu-elektroniniu būdu. Pasak profesoriaus, toks įrenginys kainuoja gerokai pigiau negu numatomas bėginis tramvajus Vilniuje. Detalaus sistemos projekto parengimas, vienuolikos 2 sekcijų ir dviejų po 3 sekcijas autotramvajų pagaminimas Olandijai kainavo 138 mln. litų (40 mln. eurų). Dar 225 mln. litų (65 mln. eurų) reikia investuoti į sistemos infrastruktūrą. Projektas įgyvendinamas iš Olandijos transporto ministerijos ir ES lėšų.

          Gal ir Vilnius, pasirinkęs tokią naujovę, galėtų daug sutaupyti? Kačkaus nuomone, olandų projektas kol kas eksperimentinis. Dar nėra žinoma, kiek kainuotų tokių transporto priemonių eksploatavimas, be to, reikėtų tiesti atskiras eismo juostas.



          Britų autobusai
          Suslavičiaus požiūriu, olandų projektas gal ir nelabai tinka Vilniui, nes kas 3 metrai į kelio dangą reikėtų įmontuoti nedidelius magnetus, kurie fiksuotų judėjimą kompiuteriniame trasos žemėlapyje (važiuojant kompiuteris turi nuolat "tikrinti", kur tuo metu yra transporto priemonė). Anot jo, esama ir kitokių Vilniaus miestui priimtinų alternatyvų.

          "Kur kas pigiau ir praktiškiau būtų į miesto gatves išleisti itin didelius autobusus su priekabomis, kaip padarė estai", - aiškino Suslavičius. Jis priminė, kad neseniai ir į Didžiosios Britanijos miesto Jorko gatves buvo paleisti naujos kartos maršrutiniai autobusai "Streetcar". Juose telpa apie 300 keleivių. Jei autobusai, kurie yra įtraukti į miesto eismo valdymo sistemą, ima atsilikti nuo grafiko, jiems per palydovinį ryšį nedelsiant duodama "žalia gatvė". Kitaip tariant, autobusui artėjant prie reguliuojamos sankryžos šviesoforai pagal kompiuterio komandą persijungia, kad pirmiausia praleistų "Streetcar".

          Be to, už kelionę "Streetcar" galima susimokėti iš anksto mobiliuoju telefonu. Užtenka surinkti reikiamo maršruto numerį ir pirkimo numerį, kai šiam važiavimui suteiktas unikalus brūkšninis kodas parodomas telefono ekrane. Lipant į saloną tereikia trumpam priglausti telefono ekraną prie komposterio ir taip atsiskaityti už kelionę.

          Belieka suskaičiuoti, kas Vilniaus miestui būtų pigiau ir praktiškiau: tramvajus už 1,5 mlrd. litų ar modernūs ir talpūs autobusai.

          Comment


            Tas numatomas B maršrutas tai galima sakyti klasikinis absurdo ir korupcijos etalonas. Kokia prasme daryti maršrutą, jei nuo vieno galo iki kito galo tikrai niekas nevažiuos? Koks glušius iš Lazdynų į Justiniškes ar atvirkščiai važiuos per centrą? Net su dviračiu ar troleibusu važiuojant Laisvės prospektu mažiausiai 2 kartus bus greičiau. O ir į Justiniškių užkampį, Rygos g., kur numatytas tramvajų žiedas, tikrai nesuprantu, kad reikėtų daug kam važiuoti. Nebent galėčiau pateisinti, kad kokių Vilniaus m. architektų ar infrastruktūros strategų artimieji - uošviai, seni tėvai ar kokie kiti giminaičiai gyvena Justiniškėse ar Erfurto gatvės gale. O gal čia numatoma tiesti su perspektyva, kad galėtų pratęsti į “Valstybinės reikšmės”, kaip masto LR Vyriausybė, objektą – Gariūnus?
            Čia praktiškai gaunasi du trumpi maršrutai, kuriems tikrai nereikia tramvajaus. Vienas maršrutas bus centras - Lazdynai (anksčiau vieno 22 autobuso pilnai užtekdavo), o kitas maršrutas bus centras - Justiniškės, praktiškai tik labai mažai kabinant Šeškinės kamputį. Tačiau ši maršruto dalis eis pro Vilniaus savivaldybės langus, gražu bus valdininkams per langą pažiūrėti, kaip tramvajus prašvilpia pro šalį. Ir bus nesvarbu, kad jame sėdi tik kokie trys ar keturi žmonės, o tuo tarpu kituose maršrutuose žmonės laužis autobusų ir troleibusų duris ir nr tik...
            Nieko nėra geriau norint sužlugdyti gerą idėją, kaip blogai ją įgyvendinus. Aš nesu transporto specialistas, bet B maršrutas tikrai nesuvokiamas, iš kur čia gali būti pakankami keleivių srautai?
            Gal kas manot kitaip ar turit kokių keleivių srautų tyrimo duomenų ir?

            Autobusai? Jie manęs nežavi, kad ir nauji. Kokie jų privalumai, jei jiems vis vien kaip ir tramvajui reikės atskiruos juostos, važiuos daug lėčiau ir terš orą.
            Parašas :)

            Comment


              Parašė Svecias Rodyti pranešimą
              Autobusai? Jie manęs nežavi, kad ir nauji. Kokie jų privalumai, jei jiems vis vien kaip ir tramvajui reikės atskiruos juostos, važiuos daug lėčiau ir terš orą.
              Kaina bei daugiau maršrutų pasirinkimo galimybė, bei galimybė juos keisti pasikeitus sąlygoms.

              Comment


                Kas yra matęs tuos Talino autobusus??? Gal nuotraukų iš kur nors galima??? Beja gal reikėtų apklausą surengti kas už tramvajų kas už autikus ir gal dar yra kitų pasirinkimo galimybių???

                Comment


                  Rinkimai arteja

                  Comment


                    Parašė Llinass Rodyti pranešimą
                    Kaina bei daugiau maršrutų pasirinkimo galimybė, bei galimybė juos keisti pasikeitus sąlygoms.
                    Bet šiame straipsnyje to MODERNAUS autobuso, kurių vienas praktiškai yra tik vienam mieste, o kitas tik bandomas Olandijoj ir bent kol kas kaina tikrai fantastinė.

                    O paskutinė pastraipa:
                    "Belieka suskaičiuoti, kas Vilniaus miestui būtų pigiau ir praktiškiau: tramvajus už 1,5 mlrd. litų ar modernūs ir talpūs autobusai."

                    tramvajus už 1,5 mlrd., o modernūs autobusai ? ... Suprask kaip nori - jei kaina net apytikslė nenurodyta - galima manyti, kad nelabai pigiau bus arba gal už DIDELĮ AČIŪ

                    Dėl maršruto keitimo:
                    Na autobusui maršrutą paprastai pakeisti neišeis, jei kas kelis metrus po kelio dandga reiks įrengti specialius daviklius, kaip ir tramvajui įrengti specialią atskirą eismo juostą, gal net dangą reiks specialiai sutvirtinti, kad pastoviai ta pačia važiuojamosios dalies vieta riedėdami ratai neišspaustų vėžių, reljefas Vilniuje ne toks kaip Olandijoje, daug įkalnių ir nuokalnių, žiema kipa žinome ir sniego ir ledo būna, o tokiam ilgam autobusui paslydus nežinia kas būtų...
                    Paskutinis taisė Svecias; 2006.09.19, 10:57.
                    Parašas :)

                    Comment


                      Parašė liutass Rodyti pranešimą
                      Rinkimai arteja
                      Nemanau, kad dėl rinkimų mestų tramvajaus kaulą. Jis nėra populiarus tarp rinkėjų.
                      Parašas :)

                      Comment


                        Parašė Llinass Rodyti pranešimą
                        Kas yra matęs tuos Talino autobusus??? Gal nuotraukų iš kur nors galima???
                        Juos vadina "Bussirong".

                        Radau tik toki paveiksliuka.
                        "Never argue with an idiots. They will bring you down to their level and beat you with experience"

                        Comment


                          Pavyko rasti ir didesniu nuotrauku


                          "Never argue with an idiots. They will bring you down to their level and beat you with experience"

                          Comment


                            Parašė topstarcanada Rodyti pranešimą
                            Juos vadina "Bussirong".

                            Radau tik toki paveiksliuka.
                            Prastai atrodo tas estu "stebuklas"...
                            Vaizdelis toks, lyg vienas autikas temptu kita, sugedusi
                            o ir spalvos ziaurios...

                            Comment


                              Vien pažiūrėjus į foto, aišku koks bus maksimalus jo greitis ir į didesnį kalną pilnas žmonių vargu ar įkops.
                              Parašas :)

                              Comment


                                Juokingi tie pasiūlymai išleisti dagiau autobusų
                                Kitaip sakant: "išleiskite į springstančio miesto kamščius dar daugiau autikų"

                                Comment


                                  Parašė Rimas_OK Rodyti pranešimą
                                  Juokingi tie pasiūlymai išleisti dagiau autobusų
                                  Kitaip sakant: "išleiskite į springstančio miesto kamščius dar daugiau autikų"
                                  Gal tramvajus kamščius sumažins?

                                  Comment


                                    Parašė Llinass Rodyti pranešimą
                                    Gal tramvajus kamščius sumažins?
                                    Žinoma

                                    Comment


                                      Vilniaus tramvajus – prioritetinis sostinės transporto infrastruktūros plėtros projektas

                                      Vakar posėdžiavusi sostinės Savivaldybės taryba nusprendė Vilniaus tramvajaus projektą pripažinti prioritetiniu Vilniaus miesto transporto infrastruktūros plėtros projektu.
                                      Taryba taip pat įpareigojo Vilniaus miesto savivaldybės administraciją kreiptis į Vyriausybę ir Europos Sąjungos struktūrinių fondų paramą administruojančias ministerijas dėl Vilniaus tramvajaus projekto įrašymo į Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategijai įgyvendinti skirtą veiksmų programą.
                                      Sprendimą tramvajaus projektą pripažinti prioritetiniu Taryba priėmė vadovaudamasi Vilniaus miesto 2002–2011 metų strateginiu planu, sostinės Bendruoju planu. Tiek modernumo, tiek ekologijos pažiūriu – tai vienas patraukliausių projektų, kuriuos jau yra įgyvendinę Lionas, Strasbūras, Bordo, Dublinas, Barselona ir kiti Europos miestai.
                                      www.vilnius.lt

                                      Comment


                                        Būtų smagu jei ir Vilnius prisijungtų prie tų išvardintų garsių Europos miestų sąrašo aš balsuoju už

                                        Gaila, kad Kaunas neturi galimybės įgyvendint tokių projektų.. (nors gal ir turėtų, juk Vilniui tai kažkada irgi tebuvo iliuzija, o dabar kalbama pakankamai rimtai, tik kad suši...a valdžia nori turėt jaukų pireškarinį kaimą b*)
                                        Įžvalgos.lt - FB - G+

                                        Comment


                                          Parašė Ash Rodyti pranešimą
                                          Gaila, kad Kaunas neturi galimybės įgyvendint tokių projektų.. (nors gal ir turėtų, juk Vilniui tai kažkada irgi tebuvo iliuzija, o dabar kalbama pakankamai rimtai, tik kad suši...a valdžia nori turėt jaukų pireškarinį kaimą b*)
                                          Painiojate visai skirtingus dalykus. Tramvajus Kaune galbūt irgi reikalingas ir nemanau, kad atsiradus tramvajaus galimybei Kauno valdžia jam labai preištarautų.

                                          Visų pirma Kauno prieškario architektūra nelabai primena kaima. Kai kurie architektūros elementai sovietmečiu dar ilgai nebuvo pasiekti. O Vilnius prieškariu buvo tik Lenkijos provincijos miestelis, kas tuo metu jo vystymuisi nepagelbėjo. Tad Kaune tikrai turime ką saugoti.

                                          Bet galutinai užkniso, kad Kauno valdžia išparceliavo ir nesugebėjo išsaugoti Kauko "restorano". Jei Kaunas taip elgiasi su unikalia prieškario architektūra, tai tuoj ten tikrai nebebus ko pasižiūrėt. Ir nemanau, kad Kauno valdžia rūpinasi šiuo Lietuvos turtu, kuris galėtų tapti turistų trauka.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X