Žadėtas fotoreportažas iš Varšuvos apie elektrobusus ir ne tik.
Varšuvoje jau trečius metus yra eksploatuojami elektrobusai municipaliniame autobusų (MZA) parke. Tai ne bandomoji eksploatacija. Varšuvos miesto valdžia 2017 m. nusprendė, kad per ateinančius kelis metus dyzeliniai autobusai nebebus perkami. Autobusų parkas bus papildomas hibridiniais autobusais ir elektrobusais. Planuojamas elektrobusų parkas – 160 vnt. Privatininkai, dirbantys Varšuvos bendroje VT sistemoje, taip pat bus raginami įsigyti ekologiškesnius autobusus, pagrinde hibridinius. Ir jie juos jau perka.
Taigi, šiuo metu MZA eksploatuoja Solaris III Urbino 12 electric (nuo 2015, gal 2016), Solaris IV Urbino 12 electric (nuo 2018), Ursus CS12E (nuo 2017) – visų po 10 vnt., taip pat 1 vnt. Solaris Urbino IV 18 electric.
Vienintelis maršrutas, aptarnaujamas tik elektrobusais – Nr. 222. Jo dalis driekiasi taip vadinamuoju Karališkuoju traktu – eile gatvių, einančiu į pietus iš senamiesčio. Planuose Karališkuoju traktu važiuojančius visus autobusus pakeisti elektrobusais. Šiame maršrute (222) dirba tik Solaris autobusai. Viename jo gale, žiede, kuris yra netoli Woronycza MZA autobusų parko, yra įrengta pakrovimo stotis.
Kitas maršrutas, kuris tik iš dalies aptarnaujamas elektrobusais – Nr. 174. Ypatumas tas, kad jo trasa eina pro Centrinę geležinkelio stotį, autobusas stoja toje stotelėje, kurioje stoja tarptautiniai autobusai į Lietuvą. Šiame maršrute pagrinde dirba Ursus CS12E, nors teko matyti ir Solaris elektrobusą. Solaris ir Ursus elektrobusų pakrovimo įranga skirtinga. 174 maršrute dirbantys elektrobusai kraunami parke, nes nei viename maršruto gale nėra pakrovimo stotelių. Taip pat teko matyti elektrobusą 165 maršrute. Kur dirba dvigubas elektrobusas, matyti neteko...
174 ir 222 maršrutų trasos kertasi prie Lenkijos radijo pagrindinės būstinės.
Važiuojant Solaris elektrobusu, atrodo, kad važiuojama Solaris troleibusu. Gal kiek mažesnis triukšmo lygis. Visgi tai ne ~10-12 metų senumo troleibusai, kurie yra Vilniuje ar Kaune... Tuo tarpu Ursus triukšmo lygis yra mažesnis. Salone beveik nesigirdi aukštadažnio impulsinės galios elektronikos cypimo. Bendrai paėmus Ursus salonų išplanavimas geresnis, nėra prastai integruotų „dėžių“ su akumuliatoriais. Tuo tarpu Solaris elektrobusų salone dalį vietos gadina akumuliatorių „dėžės“, o ties viduriu esanti netgi neišnaudojama sėdynių sumontavimui, nes per aukšta. Solaris III kartos elektrobusuose akumuliatorių „dėžė“ užstoja pusę vidurinių durų angos, tiksliau yra prieš vidurines duris. IV kartos elektrobuse ši „problema“ išspręsta tiesiog patraukiant vidurines duris per maždaug pusmetį priekio link. Viskas normalu, Vilniaus dyzeliniuose 12 m naujuose autobusuose durys būtent taip ir išdėstytos. Taip pat tiek III, tiek IV kartos Solariuose gale nėra tų įprastų 3 sėdynių, ten sumontuoti akumuliatoriai. Visuose elektrobusuose veikė kondicionieriai. Važiuoja tikrai gerai. Neaišku kodėl, bet Vilniuje bandytas Solaris elektrobusas, palyginus su Varšuvos, tai buvo kažkoks nesusipratimas. Ar Vilniuje jį, kaip ir autobusus bei troleibusus „taupė“ ir normaliai net paspausti gazo neleido???
Solaris autobusų pakrovimas maršruto gale trunka apie 20 min. Neaišku, ar po kiekvieno reiso pirmyn ir atgal yra kraunamasi. Tačiau, kai atvažiavau į maršruto galą, vienas elektrobusas krovėsi, o tas, kuriuo atvažiavau, stojo į eilę pakrovimui.
Solaris III Urbino 12 electric, Trzech Krzyży aikštė.
Iš galo, Solidarności alėja, prie Arsenalo.
Solaris IV Urbino 12 electric, Międzyparkowa g.
Solidarności alėja, prie Arsenalo.
Maršruto gale, Konwiktorsa g.
Solaris pantografas pakrovimui.
Iš galo, Trzech Krzyży aikštė.
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
[PL] Viešasis transportas Lenkijoje
Collapse
X
-
Įtariu, kad anksčiau ar vėliau tą utėlyną Biacomex pavidalu užrauks ir visi vežėjai turės važiuoti iš stoties. Nes yra idėja nutiesti po geležinkelio stotimi, konkrečiai po stoties pastatu, automobilių tunelį. Tačiau, turint omenyje tai, kad tiek šiaurinėje kelyno dalyje nutiestas viadukas per geležinkelį, tiek pietinėje dalyje tiesiamas naujas pravažiavimas po geležinkeliu, tunelio tiesiai po stoties pastatu idėja nusikels į tolimesnę ateitį. Manau, kad TOKS nesikels tol, kol dar bent pora vietinių vežėju nepabėgs iš šitos taip vadinamos stoties. O iš jų kiek rimtesnis tai tik PlusBus, vežantis į Varšuvą. Voyrager yra vietinis vežėjas ir manau, kad jis niekur nebėgs. O likę vežėjai - mikrobai į Baltarusiją. Tiesa, vienas ar du reisai į Baltarusiją stoja autobusų stotyje. Bet tai reisai į Varšuvą. O Biacomex stotyje stoja mikrobai į Gardiną...
Komentuoti:
-
Keista, kad netgi TOKS nepersikėlė į naują stotį.
O juk tai Eurolines tinklo vežėjas, vežantis tarptautiniais maršrutais beveik vien tik naujais autobusais.
Komentuoti:
-
Vaizdas naujos AS link einant nuo Biacomex stoties.
Taip vadinama Biacomex privati sotis - aikštelė, kurioje vos telpa 3 autobusai. Keli paviljonai keleiviams. Kioskuose šalia įsikūrusios kai kurių privačių vežėjų kasos. Jokio tualeto nėra.
PlusBus maršrutas į Varšuvą. Dar šioje stotyje stoja privatus vežėjas Voyager (ne visi maršrutai, kai kurie iš stotelės prie prekybos centrų), TOKS, mikrobai į Gardiną ir kai kurie kiti. Ecolines stojo ir stoja autobusų stotyje.
Keletas autobusų. Voyager parko didesnę dalį sudaro štai tokie Ernst Auwärter Teamstar, įvairių modifikacijų.
Saugomoje aikštelėje šalia Biacomex stoties.
Nesaugomoje aikštelėje šalia stoties.
Vanden Berghe, priklausantis kažkokiam kitam privatininkui toje pačioje aikštelėje.
PKS Białystok, dar seno dažymo Autosan H10-10. Dabar jau PKS Nova.
PKS Nova Isuzu Turquoise šalia autobusų parko.
Paskutinis taisė Al1; 2018.08.08, 15:37.
- 6 patinka
Komentuoti:
-
Kiek kitu rakursu. Matosi pėsčiųjų tiltas per geležinkelį gale peronų.
Vaizdas stovint šalia pėsčiųjų tilto per geležinkelį.
Vaizdas nuo tilto.
Dar kartą nuo prekybos centrų pusės.
Buvo ankstyvas rytas, apie 5 valandą.
Viduje viskas gan paprasta. Centre yra kasos, tualetai, bagažo skyrius, prekybos kioskai, kavinė ir laiptinė į antrą aukštą, kur sėdi administracija. Keleivių salė yra visame likusiame plote - t.y. ji yra keturkampio žiedo formos, kurio centre minėtos kasos, tualetas ir t.t.
Vaizdas autobusų stoties link nuo pirmojo geležinkelio stoties perono.
Paskutinis taisė Al1; 2018.08.08, 12:47.
- 2 patinka
Komentuoti:
-
Bialystoke pastatyta ir jau veikia nauja autobusų stotis. Ji pastatyta senosios vietoje, kartu dideliame sklype pastačius ir prekybos
centrą bei biurų-prekybos pastatą. Šalia stoties buvo ir autobusų parkas (PKS); jis išliko. Deja, utėlynas Biacomex privačios autobusų
stoties pavidalu šalimais visgi išliko... Tačiau liepos 16 d. Żak Express perkėlė savo autobusų sustojimo vietą į naująją autobusų
stotį. Galbūt tą padarys ir kiti vežėjai, jei jiems rūpi keleiviai. Nes Biacomex stotyje tėra tik 2 ar 3 miesto tipo paviljonai.
2017 m. pabaigoje Palenkės (Podlaskie woj.) vaivadija sujungė visus savo žinioje esančius PKS'us į vieną naują įmonę - PKS Nova.
Stotis priklauso PKS Nova.
Autobusų stoties pastatas nuo gatvės pusės.
Šioje stotelėje dalis autobusų išlaipina keleivius. Nors šiaip tai lygtai yra išlaipinimui skirtas 1 peronas, iš kurio nėra išvykstama.
Vaizdas prekybos centrų link.
Dešinėje "Kaufland", o centre - autobusų parko (dabr PKS Nova Bialystoko skyriaus) garažai.
Ta stotelė, kuri matosi aukščiau esančioje nuotraukoje. Kitu rakursu. Joje stoja (įlaipina) dalis priemiestinių autobusų (privatininkų). Taigi, jie nesinaudoja autobusų stotimi.
Peronai žvelgiant nuo prekybos centrų pusės.
Peronai žvelgiant nuo kioskų, ir prekybinių pastatų šalia stoties pusės.
Paskutinis taisė Al1; 2018.08.08, 15:37.
- 2 patinka
Komentuoti:
-
-
Video rusu k. kaip naudotis Wroclavo VT:
Miestas yra Vilniaus dydzio ir turi bilietu pirkimo automatus stotelese ir VT viduje.
Komentuoti:
-
Būna stebuklų. Kartais nurašyti ar parduoti senoviniai autobusai, kurie, atrodo, jau niekada gyvenime iš vietos nepajudės, būna aptinkami visai netikėtuose pasaulio kraštuose. Štai centrinės Lenkijos miestelyje Konskie prieš maždaug šešerius metus bankrutavo vietinis autobusų parkas. Ir štai, maždaug prieš pusantrų metų vienas iš buvusių šio PKS'o autobusų aptiktas ... Afrikoje, Senegalo valstybės sostinėje Dakare. Ir ne rūdijantis patvoryje, o važiuojantis, tiesa, atliekantis jau nebe keleivių pervežimo, o šaldytuvų pervežimo funkciją.
http://tkn24.pl/konecki-autobus-w-senegalu-foto/
Komentuoti:
-
Įžanginė nuotrauka į fotoreportažą iš Gdynės ir Gdansko
Perdarytas iš autobuso į troleibusą Mercedes benz O405N2AC. Plac Konstitucyji, šalia Gdynia Glowny geležinkelio stoties galinėje stotelėje.
Paskutinis taisė ssnaiperis; 2018.02.24, 22:40.
- 6 patinka
Komentuoti:
-
-
Konstal 116Na/1 3010, Warszawa
Konstal 105Nzmod 2008, Warszawa
Mercedes-Benz Türk O345 Conecto LF G 9847, Warszawa
Paskutinis taisė Denis_Simonov; 2017.10.22, 19:02.
- 5 patinka
Komentuoti:
-
Čenstochova, 2017 m. Mieste vis dar dirba Ikarus 280.
Galiniame 12 maršruto žiede. Deja, fotografuoti buvo galima tik prieš saulę.
Maršruto numerio nesimato, tokį momentą pagavo fotoaparatas. Iš tikrųjų maršruto numerį ir pavadinimą rodo.
Prie Čenstochova-Stradomas geležinkelio stoties. 16 maršrutas. Šio maršruto autobusu galima nuvažiuoti į centrinę geležinkelio stotį ir autobusų stotį šalia jos.
Aišku, aš pasivažinėjau. Tokios progos praleisti negalima.
Autobusai atnaujinti, nauji varikliai, automatinės pavarų dėžės, salonas atnaujintas, bet iš naujų dalių tik sėdynės (plastikinės su paminkštinimu). Visa kita atnaujinta, bet išlaikant originalumą.
Išvažiavus iš žiedo prie stoties.
Paskutinis taisė Al1; 2017.10.10, 15:20.
- 5 patinka
Komentuoti:
-
-
Parašė Vilnietizz Rodyti pranešimąKol Lietuvoje bilietų kainos auga, Lenkijoje jie pinga
Nuo birželio 1 d. Varšuvoje mažėja terminuotų bilietų 1 ir 2 zonoms (1 zona - miestas, antra - priemiesčiai) kainos: mėnesinis bilietas atpigs 30-čia zlotų (apie 7,2 eur), o trijų mėnesių bilietas - net 76 zlotais (apie 18,2 eur).
Taip pat nuo rugsėjo 1 d. moksleiviai viešuoju transportu galės naudotis nemokamai.
Daugiau informacijos čia (lenkų k.) http://www.ztm.waw.pl/?c=698&l=1
Komentuoti:
-
Varšuvos autobusai
Pagavau beveik tik Solaris Urbino (12, 15 ir 18), taip pat pakliuvo Scania ir MAN.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Kol Lietuvoje bilietų kainos auga, Lenkijoje jie pinga
Nuo birželio 1 d. Varšuvoje mažėja terminuotų bilietų 1 ir 2 zonoms (1 zona - miestas, antra - priemiesčiai) kainos: mėnesinis bilietas atpigs 30-čia zlotų (apie 7,2 eur), o trijų mėnesių bilietas - net 76 zlotais (apie 18,2 eur).
Taip pat nuo rugsėjo 1 d. moksleiviai viešuoju transportu galės naudotis nemokamai.
Daugiau informacijos čia (lenkų k.) http://www.ztm.waw.pl/?c=698&l=1
- 1 patinka
Komentuoti:
Komentuoti: