Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] Šiaurinė gatvė Vilniuje. Pašilaičiai-Šeškinė-Žirmūnai

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė abruo Rodyti pranešimą
    Na štai, straipsnis apie eilinę Šimašiaus dovaną NT apsukruoliams. Išskyrus kliedesius apie draustinius, viskam kitam pritarčiau.

    https://www.lrt.lt/naujienos/pozicij...-turto-verslui
    čia tik nenusisekusio politiko minčių kratinys, kur besuksi, visur blogai - magistralės po langais nepastatė - blogai, būstų savininkai pastatys pastatus - blogai, darys parkingą ir sodins medžius palei gatvę - blogai, sklypus perka vystytojai mieste - blogai, pastačius gatvę taršesnė aplinka - blogai...

    Comment


      Parašė abruo Rodyti pranešimą
      Na štai, straipsnis apie eilinę Šimašiaus dovaną NT apsukruoliams. Išskyrus kliedesius apie draustinius, viskam kitam pritarčiau.

      https://www.lrt.lt/naujienos/pozicij...-turto-verslui
      Viena strategiškiausių miesto vietų taps tokia patrauklia gyventi, kad žmonės norės ten pirkti būstą! Kaip baisu, kaip baisu! Geriau ten būtų pristatyta estakadų ir padidintas greitis, kad niekas aplinkui nenorėtų gyventi.

      Tipiniai automarozo kliedesiai.

      Comment


        Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

        Tai va, diskusiją prisimeni, bet kažkodėl rašai kad apie VT visi tyli.
        Tai kad tu beveik vienintelis apie VT rašei. Kiti tik kartoja mantrą apie gatvių užbaigimą, pvz. Donidavu . Jau tris-keturis kartus jam buvo užduotas klausimas, kaip šitoje miesto dalyje mažinti kelionių automobiliu skaičių. Visiška tyla.

        Parašė Agas Rodyti pranešimą
        Kai turėsim tokį gatvių tinklą ir VT kaip Paryžius, tada su juo ir lyginsim Aš neteigiu, kad su automobilizacija Lietuvoje viskas gerai. Priešingai, ji tikrai per didelė, bet norėjau pabrėžti, kad Vilnius niekuo neišsiskiria nuo visos Lietuvos, tad tai yra greičiau nacionalinė problema, o ne tik Vilniaus. Ypač dėl to, jog buvo replikuojama į Vilniaus Vakarinio aplinkelio atidarymą ir esą dėl to išaugusį automobilių skaičių.
        Skirtingi užstatymo tipai turi skirtingus gatvių tankius. Sovietiniame mikrorajone net norėdamas nepadarysi tokio gatvių tankio, kad būtų kaip XIX a. mieste.

        Parašė RamasN Rodyti pranešimą
        Įdomu pamatyt pvz, kurie miestai taip kūrėsi, kad pradžioje padarydavo VT. Žinau, kad Saudo Arabijoj bando tokį projektą "The Line" (wiki nuoroda žemiau). Gal yra kokių nors Azijos miestų, apie kuriuos nežinau ? Ir jei tokie yra, kada jie įkurti ? Nesakau, kad taip būtų blogai, bet vargu ar taip kur nors iš tiesų vyko. Tai, kad didinam VT prioritetą, kryptis yra teisinga, tiesiog reikia nepamiršti, dėl ko jis yra, ką jis sprendžia, ko nesprendžia ir vystyti su protu, o ne "myliu/nemyliu".

        Tūkstančius metų miestai buvo tokio dydžio, kad juose puikiai buvo galima judėti pėsčiomis ir pereiti į kitą miesto galą per 10-20 min. Nuo XIX a. 2 pusės plintant geležinkeliams miesteliai ir naujos miestų dalys pradėjo „pumpuruotis“ palei juos, plėstis palei konkės/elektrinio tramvajaus linijas. Būtent motorizuotas transportas leido miestams išsprogti į plotį, bet iš pradžių tai buvo būtent viešasis transportas, o ne automobiliai. Visuose didesniuose miestuose buvo tankiai išplėtotos elektrinio transporto sistemos (tramvajai, troleibusai), kuriams imta naikinti tik masiškai įsigalėjus automobiliams. Tie miestai, kuriuos šiandien matome su labai puikiu VT tarsi kokią keistenybę, tiesiog sugebėjo didžiąją dalį savo VT išsaugoti ir toliau vystyti. Kitos šalys ir miestai savo VT išsinaikino velniop propaguojant automobilį (automobiliams ir kurui tapus lengvai prieinamiems), nepaisant to, kad turėjo didžiausias elektrotransporto sistemas pasaulyje (JAV ir Rusijos pavyzdžiai).

        Bet skirtingai nei 8 dešimtmetyje, dabar žinome, kokios tų skirtingų pasirinkimų pasekmės (automobilio vs. VT prioritetas).

        Taip kad ne „vargu ar taip kur nors iš tiesų vyko“, o taip ir vyko tūkstančius metų (Lietuvoje, beje, iki 1990-2000 m.)
        Paskutinis taisė taccido; 2023.01.12, 01:24.
        100 minčių – miestai, transportas ir idėjos

        Comment


          Parašė taccido Rodyti pranešimą

          Tūkstančius metų miestai buvo tokio dydžio, kad juose puikiai buvo galima judėti pėsčiomis ir pereiti į kitą miesto galą per 10-20 min.
          Tūkstančius metų miestai turėjo mažiau gyventojų nei vienas sovietinis mikrorajonas. Pvz Napoleono laikais europoje buvo tik du miestai viršiję milijoną gyventojų - Paryžius ir Londonas, ir dėl Londono dar ginčijamasi. Ir nei vienas nebuvo malonus gyvenimui. Miesto transportas (geriausia viešasis) yra reikalingas, nes mieste dabar yra daug daugiau gyventojų. Visko pėsčiomis ir dviračių nepadarysi. Be to, net ir tais laikais kas galėdavo įpirkti - važiuodavo karieta.



          Comment


            Parašė taccido Rodyti pranešimą

            Tai kad tu beveik vienintelis apie VT rašei. Kiti tik kartoja mantrą apie gatvių užbaigimą, pvz. Donidavu . Jau tris-keturis kartus jam buvo užduotas klausimas, kaip šitoje miesto dalyje mažinti kelionių automobiliu skaičių. Visiška tyla.
            Gali dar 10 kartų užduoti tą patį nevykusį klausimą man negaila. Nepatinka naujos gatvės prašau į kitus forumus - Šiaurinė jau nuspręsta, kad bus tiesiama. Istorijos pamokėlėmis šio projekto nesutabdyti.

            Pakalbame apie VT juostos pasėkmes Šiaurinės g. aplinkai.
            Pavydžiui, palei VA net nesant VT beveik viskas apsistato: verslu, sandeliais ir gyvenamaisiais. Tarkime Pumpėnų g, garažų masyvas užsistatys gyvenamaisiais, ir verslo centrais. Šis apleistas kampas taps gyva miesto dalimi, bet kuriuo atveju, VT bus Justiniškių g., nes nesant visai jungčiai važiuoti pro Rygos ir Ozo g. į Saulėtekį gausis beveik tas pats. Vis vien Šiaurinė ilgai neturės jungties tarp Gelvonų ir GV. Čia savivaldybė greičiausiai neturi motyvacijos daryti atskiros VT juostos ir atideda galvos skausmą ateities politikams, kaip kad su Narbuto ar Kareivių brangiais bandymais išspausti bent kažką panašaus į VT juosta.
            Kita vertus jeigu Šiaurinę daryti greitaeigę, reikėtų galvoti apie paralelines gatves ir bešviesorius nuvažiavimus kaip VA, priešingu atveju automobiliai vėl veršis į miegamuosius rajonus, viską užkimšdami.


            Click image for larger version  Name:	Capture.JPG Views:	0 Size:	155,8 kB ID:	2023118

            Paskutinis taisė Donidavu; 2023.01.13, 12:20.

            Comment


              Mano įsivaizdavime, kai bus nutiestas I etapas, tai nuo Zujūnų per Šiaurinę gatvę turėtų kursuoti 7G, kuris ties Ukmergės g. pasuktų centro link. Bet jeigu 7G stovės kamštyje be savo A juostos, tai mažai naudos

              Comment


                Parašė Donidavu Rodyti pranešimą

                Gali dar 10 kartų užduoti tą patį nevykusį klausimą man negaila. Nepatinka naujos gatvės prašau į kitus forumus - Šiaurinė jau nuspręsta, kad bus tiesiama. Istorijos pamokėlėmis šio projekto nesutabdyti.

                Pakalbame apie VT juostos pasėkmes Šiaurinės g. aplinkai.
                Eilinį kartą bandai vaizduoti, kad man nepatinka pats gatvės tiesimo faktas ir taip „laimi“ diskusiją, išsisukinėdamas nuo atsakymo apie tiesiogines Šiaurinės g. nutiesimo pasekmes

                Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą
                Tūkstančius metų miestai turėjo mažiau gyventojų nei vienas sovietinis mikrorajonas. Pvz Napoleono laikais europoje buvo tik du miestai viršiję milijoną gyventojų - Paryžius ir Londonas, ir dėl Londono dar ginčijamasi. Ir nei vienas nebuvo malonus gyvenimui. Miesto transportas (geriausia viešasis) yra reikalingas, nes mieste dabar yra daug daugiau gyventojų. Visko pėsčiomis ir dviračių nepadarysi. Be to, net ir tais laikais kas galėdavo įpirkti - važiuodavo karieta.
                Dabar daugiau gyventojų, bet ir tankis žymiai sumažėjęs, ypač XX a. rajonuose arba XXI a. suburbijoje.

                O šiaip žmogus klausė, ar apskritai koks nors miestas plėtojosi prioritetą suteikiant VT, o ne automobiliui. Tai ir sakau, kad Lietuvos atveju tai buvo visi didesni miestai. Tačiau čia jau diskusija į kitą temą.
                100 minčių – miestai, transportas ir idėjos

                Comment


                  Parašė Arunasx Rodyti pranešimą
                  Patikėk buvo ir čia ir VMSA aptarime gyvai
                  Gal kur nors yra Šiaurinės gatvės projekto svarstymo įrašas?

                  Comment


                    Ar teisingai suprantu - kol kas numatomi Šiaurinės g. darbai tik nuo V. aplinkkelio iki Fabijoniškių?

                    Comment


                      Parašė Riedutis Rodyti pranešimą
                      Ar teisingai suprantu - kol kas numatomi Šiaurinės g. darbai tik nuo V. aplinkkelio iki Fabijoniškių?
                      Turint omeny, kiek informacijos apie tai buvo teikiama tiek per savivaldybę, tiek per Citify, tiek forume, man tikrai keista, kad atsiranda tokių klausimų. Bet gal tai paaiškina, kodėl buvo atsiradusios rėkiančios bobos su ''nEnAiKiNkIt MūSų DrAuStInIo!!11!"

                      I etapas (dabar pristatomas) - nuo VA iki Fabijoniškių g.

                      II etapas - nuo Fabijoniškių g. per laukus iki GV arba Kalvarijų g. Dėl jo kyla daug konfliktų ir siūloma ten statyti tunelį arba nestatyti nieko išvis. Bet kokiu atveju, jei bus, tai bus nutiestas vėliausiai

                      III etapas - nuo GV/Kalvarijų iki Kareivių g. Tikėtina, kad bent dalis jo atsiras, kai vietoj Žirmūnų VVT parko bus statomas kvartalas (apie 2025-2027). Iš esmės, tai bus rekonstruota Žvalgų gatvė su normaliomis nezigzaginėmis jungtimis Žirmūnuose.
                      Už dviračius ir troleibusus!

                      Comment


                        Parašė Romas Rodyti pranešimą

                        Gal kur nors yra Šiaurinės gatvės projekto svarstymo įrašas?
                        Yra: https://www.youtube.com/watch?v=LaN6zVp8Nmc

                        Comment


                          https://youtu.be/e0aPeuncNjk?t=320

                          Comment


                            Sutinku, kad C kategorija naujoms gatvėms netgi neša šiokią tokią sumaištį. Nyderlandai atsisakė C kategorijos, yra arba B kategorijos esmiareikšmė gatvė (road/kelias), arba D kategorijos jaukioji gatvė (gatvė/street), kur saugu dviratininkams važiuoti ir vaikams žaisti.

                            C kategorija lieka senose, nerekonstruotose gatvėse.

                            Realiai jei rinktis Šiaurinei gatvei tarp B ir D, rinkčiausi B. Jokių parkovkių, Žalią veją per vidurį rezervuočiau tramvajaus bėgiams (5G tramvajaus maršr.), kelias gali būti 2+2, ateityje pirmos juostos kaip A juostos. Viadukų gali ir neprireikti, sankryžų pralaidumą reguliuojant išmanesniais šviesoforais. VT prieš išmanius šviesoforus beveik visada turėtų pirmumą, t.y. jokių pilnos fazės laukimų prie raudonų.
                            Paskutinis taisė PoDV; 2023.01.16, 01:46.

                            Comment


                              Parašė PoDV Rodyti pranešimą
                              Sutinku, kad C kategorija naujoms gatvėms netgi neša šiokią tokią sumaištį. Nyderlandai atsisakė C kategorijos, yra arba B kategorijos esmiareikšmė gatvė (road/kelias), arba D kategorijos jaukioji gatvė (gatvė/street), kur saugu dviratininkams važiuoti ir vaikams žaisti.

                              C kategorija lieka senose, nerekonstruotose gatvėse.

                              Realiai jei rinktis Šiaurinei gatvei tarp B ir D, rinkčiausi B. Jokių parkovkių, Žalią veją per vidurį rezervuočiau tramvajaus bėgiams (5G tramvajaus maršr.), kelias gali būti 2+2, ateityje pirmos juostos kaip A juostos. Viadukų gali ir neprireikti, sankryžų pralaidumą reguliuojant išmanesniais šviesoforais. VT prieš išmanius šviesoforus beveik visada turėtų pirmumą, t.y. jokių pilnos fazės laukimų prie raudonų.
                              Aš irgi būčiau už tokį variantą, nes jis geriausiai pritaikytas neišvengiamai ten būsiančiam tranzitiniam eismui. Tik, nemanau, kad tai realu, nes į VT eismą orientuotų išmanių šviesoforų padaryti pas mus net turint visas technologijas nėra politinės valios.
                              Lietuva visiems.

                              Comment


                                Parašė abruo Rodyti pranešimą

                                Aš irgi būčiau už tokį variantą, nes jis geriausiai pritaikytas neišvengiamai ten būsiančiam tranzitiniam eismui. Tik, nemanau, kad tai realu, nes į VT eismą orientuotų išmanių šviesoforų padaryti pas mus net turint visas technologijas nėra politinės valios.
                                Be to visomis kertamomis gatvėmis irgi eina VT srautai (Justiniškių, Laisvės, Ukmergės)
                                Kai kur, mažinant automobilizaciją, srautai būtų tokie, kad tiesiog fiziškai sunku sureguliuoti.
                                Aš už tai, kad bent jau rezervuoti vietą VT tuneliukams/stotims.

                                Comment


                                  Eduardai, nors ir sutinku su dalimi jūsų išsakytų minčių, draugiškas pasiūlymas - praeikite kokius mandagaus kalbėjimo, diskusijų ar debatų kursus. Su dabartiniame bendravimo maniera daug nepasieksite ir dažnai net nebūsite išgirstas. Taip ir norisi nuo Jūsų tauškimo bėgti kuo toliau.

                                  Parašė PoDV Rodyti pranešimą
                                  Realiai jei rinktis Šiaurinei gatvei tarp B ir D, rinkčiausi B. Jokių parkovkių, Žalią veją per vidurį rezervuočiau tramvajaus bėgiams (5G tramvajaus maršr.), kelias gali būti 2+2, ateityje pirmos juostos kaip A juostos. Viadukų gali ir neprireikti, sankryžų pralaidumą reguliuojant išmanesniais šviesoforais. VT prieš išmanius šviesoforus beveik visada turėtų pirmumą, t.y. jokių pilnos fazės laukimų prie raudonų.
                                  Pritariu. Šios gatvės pagrindiniai du tikslai turėtų būti tranzito nuėmimas nuo D kategorijos gatvių, bei prioriteto suteikimas viešajam trasnportui Rytų-Vakarų kryptimi. Būtent parkingai gatvėje labiausiai griauna abu šiuos tikslus.

                                  Comment


                                    Parašė Agas Rodyti pranešimą
                                    Eduardai, nors ir sutinku su dalimi jūsų išsakytų minčių, draugiškas pasiūlymas - praeikite kokius mandagaus kalbėjimo, diskusijų ar debatų kursus. Su dabartiniame bendravimo maniera daug nepasieksite ir dažnai net nebūsite išgirstas. Taip ir norisi nuo Jūsų tauškimo bėgti kuo toliau.
                                    Kaip ir teiginys, kad užtektų po 1 juostą, kaip ir atsakymas į Pakalnio "Ar mes turime spręsti problemą kai į VA važiuoja per kiemus", tai Kedo atsakymas - NE.

                                    Siūlo iš viso nedaryti gatvės, o palikti linijinį parką. Nenoriu sakyti negražių žodžių, bet noras permesti viską atseit sakant kad viską permesti į menamą Ozo tęsinį yra grynas durnas noras permesti visas problemas kitiems.
                                    Pakalnis teisingai atsako, kad nenorite daryti kraujagyslių, o viską leisti per kapiliarus. Ir nesugeba nieko protingo pasiūlyti kaip spręsti problemas.
                                    Viskas susiveda į norą iš esmės sužlugdyti projektą bet kokiomis demagogijomis apie STR, Utrechtą, Ozo gatvės tunelį prie Mados.
                                    NIMBY
                                    Paskutinis taisė Arunasx; 2023.01.16, 11:45.
                                    Nepirk iš Philips, Nestle, KraftHeinz, Viada, Vičiūnų, Pieno žvaigždės ir Rokiškio sūris

                                    Comment


                                      Kiek teko klausyt, supratau, kad diskusija sukasi apie tai, kodėl neverta kurti tarpinio varianto, kur bandoma sukišti, ir jaukumą su kavinėmis, šoninį parkavimą ir tranzitą į vieną gatvę.
                                      Lieka du variantai. Nieko nedarymas sprendžiant tranzito klausimus, linijinis parkas, dviračių takas, etc.
                                      Ukmergės-VA tranzito išsprendimas, nutiesiant B kategorijos jungtį. Tik nebūtina daryti ten autostradą, užtektų ir paprastos 2x2 gatvės su retom vieno lygio sankryžom ir įvažom į kiemus.

                                      Vis tik renkuosi, kad kraujagyslės miestui reikalingos, ypač jei sutalpina ne tik auto, bet ir VT tranzitą, o tiesi gatvė yra patogi dviračių tako tiesimui.
                                      Aišku geras VT ir išmanūs šviesoforai atsirastų, kai ta politinė valia atsiras, o aš manau, kad laikas vis tik ateis ir turėsime išmanesnius šviesoforus. Vis tiek AI technologijos vystosi, ir gal kažkada toks reguliavimas bus pagal nutylėjimą (by default).
                                      Paskutinis taisė PoDV; 2023.01.16, 15:00.

                                      Comment


                                        Parašė PoDV Rodyti pranešimą
                                        Aišku geras VT ir išmanūs šviesoforai atsirastų, kai ta politinė valia atsiras, o aš manau, kad laikas vis tik ateis ir turėsime išmanesnius šviesoforus. Vis tiek AI technologijos vystosi, ir gal kažkada toks reguliavimas bus pagal nutylėjimą (by default).
                                        Jei dabar jos būtų by default, vietiniai gudročiai jas išjungtų arba išmontuotų. Arba tyčia sukonfiguruotų taip, kad kiltų chaosas ir būtų galima sakyti „na va, matote, neveikia“. Metodai ištobulinti.

                                        Lietuva visiems.

                                        Comment


                                          Nebus to, kol transporto priemones valdys "džigitai" ar "beretės", o ne AI. Vakar "Porsche" ramiu snukiu per raudoną GV pravažiavo ir viskas gerai, kol kas.
                                          Tramvajai iš viso be mašinisto galėtų važiuoti.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X