Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Naujos pėsčiųjų perėjų taisyklės

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • PoDV
    replied
    Siūlau koreguoti Vertikaliojo ženklinimo taisykles, kad perėjose geltonai žalius skydai būtų įrengiami tik tais atvejais, kai perėja neatitinka bent vieno iš šių mano pažymėtų punktų iš pėsčiųjų perėjų įrengimo taisyklių, t.y. atvejai, kai geriausias sprendimas perėjai yra reguliuojama perėja arba perėja skirtingame lygyje nei važiuojama dalis, bet dėl perėjos ypatybių (pvz. perėja iš karto už žiedinės sankryžos) ar lėšų prioritetų reikalų, perėjos lieka nereguliuojamos. Mano išskirti punktai iš pėsčiųjų perėjų įrengimo taisyklių.:
    23.1. vieta yra gyvenvietėje;
    23.2. vietos matomumas yra pakankamas pagal X skyriaus pirmojo skirsnio nuostatas;
    23.3. leistinas arba faktinis važiavimo greitis yra [nuo 30 iki 50 km/h - neturi prasmės] iki 50 km/h įskaitytinai
    (rekomenduojama remtis nustatytu faktiniu važiavimo greičiu pagal 85-ojo procentilio reikšmę – tai
    greičio riba, kurios neviršija 85 proc. transporto priemonių);
    /.../
    23.7. pėstiesiems iki kitos gatvės pusės be iškiliosios saugos salelės ar skiriamosios juostos
    reikės pereiti ne platesnę kaip 8,5 m važiuojamąją gatvės dalį;
    23.8. pėstiesiems iki iškiliosios saugos salelės ar skiriamosios juostos reikės pereiti ne
    platesnę kaip 7,0 m važiuojamąją gatvės dalį;
    Dar turiu pridėti, kad A ir B kategorijos gatvėse nereguliuojamos perėjos nepageidautinos, turėtų būti šviesoforinis reguliavimas arba praėjimas skirtingame lygyje. Todėl žaliai geltoni skydai ten esančioms nereguliuojamoms sankryžoms nemaišytų ir čia.

    Geltoni skydai turėtų būti draudžiami įrengiant perėjų ženklus ant reguliuojamų perėjų.

    Perėja, kuriai geltoni skydai nereikalingi ir kuria vizualinę taršą (Kaunas, Draugystės g.) turint omenyje perėjos plotį:
    Click image for larger version  Name:	20191024_104539.jpg Views:	1 Size:	180,7 kB ID:	1757281

    Perėja tranzitinėje magistralinėje gatvėje (Kaunas, Pramonės pr.). Tokioje gatvėje nereguliuojamų perėjų neturėtų būti. Skydai išskiria padidinto rizikingumo perėją dėl gatvės projektavimo specifikos.
    Click image for larger version  Name:	20191024_111624.jpg Views:	1 Size:	236,1 kB ID:	1757282
    Paskutinis taisė PoDV; 2019.10.26, 13:31.

    Komentuoti:


  • Briedis
    replied
    Ko gero, unikaliausia Lietuvos pėsčiųjų perėja. Kelio kreivėje, nuo autobusų stotelės vidurio į automobilių stovėjimo aikštelės vidurį.

    https://goo.gl/maps/1ddN9fao9eT2

    Neradau tinkamesnės temos, tad gal tiks čia.

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Nesu teisininkas, bet man atrodo tokios formuluotės sukelia daug dviprasmybių.

    Komentuoti:


  • kutas
    replied
    ^^
    Dar keli svarbūs su perėjomis susiję pakeitimai:

    1.5. Pakeisti 30 punktą ir jį išdėstyti taip:
    „30. Artėdamas prie nereguliuojamos pėsčiųjų perėjos, vairuotojas privalo sulėtinti greitį
    arba sustoti prieš kelio ženklą „Pėsčiųjų perėja“, kad praleistų į bet kurią jo važiavimo krypties
    eismo juostą, o keliuose su viena eismo juosta kiekviena kryptimi – į bet kurią eismo juostą perėjoje
    įėjusį, žengiantį arba prieš pat nurodytą eismo juostą (važiuojamosios dalies kraštą) stovintį ir
    ketinantį įžengti
    pėsčiąjį. Transporto priemonių vairuotojai privalo imtis papildomų atsargumo
    priemonių tamsiuoju paros metu, esant blogam matomumui arba tais atvejais, kai pėsčiųjų perėja iš
    vairuotojo vietos nėra gerai apžvelgiama, ir įsitikinti, kad pėsčiųjų perėjoje nėra pėsčiųjų, kuriuos
    turėtų praleisti.“
    (keičiama ilgai galiojusi tvarka, kad sustojimą turi inicijuoti pėstysis)

    „44. Įžengti į važiuojamąją dalį pėstiesiems leidžiama tik po to, kai jie įvertina atstumą iki
    artėjančių transporto priemonių ir jų greitį ir įsitikina, kad tai saugu ir nebus trukdoma transporto
    priemonėms. Pėstieji, kirsdami važiuojamąją kelio dalį, turi vengti bet kokių veiksmų
    (naudotis mobiliojo ryšio priemonėmis ir panašiai), kurie atitrauktų jų dėmesį nuo aplinkos ir
    eismo situacijos kelyje stebėjimo ir trukdytų įvertinti atstumą iki artėjančių transporto
    priemonių ir jų greitį.“
    (atsižvelgiama į nūdienos realijas)

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Derinami KET pakeitimai:

    Įdomu, kad buvo atkreiptas dėmesys į nekantrius vairuotojus, kurie tik praleidę pėsčiąją, dar neišėjus jiems iš perėjos ar juostos, jau pradeda važiuoti, sukurdami pėstiesiems mažu mažiausiai nejaukią, tačiau realiai ir gan nesaugią situaciją.

    Eismo saugos požiūriu nepriimtina situacija kelyje, kai pėsčiųjų perėja einantis pėsčiasis yra skubinamas link jo artėjančios transporto priemonės vairuotojo ir siekiama pravažiuoti pėsčiųjų perėją pro pat pėsčiąjį (nesilaikant saugaus šoninio atstumo) vos tik jam išėjus iš transporto priemonės važiavimo juostos. Pasirinkus tokį važiavimo režimą neįvertinama tai, kad pėsčiajam dėl nenumatytų priežasčių stabtelėjus kelyje (kluptelėjus, pametus daiktą ir pan.), vairuotojas nespėtų išvengti pėsčiojo partrenkimo. Siūlomu KET 32 punkto pakeitimu siekiama nustatyti, kad vairuotojui draudžiama įvažiuoti į pėsčiųjų perėją, kol pėsčiųjų perėja einantys pėstieji neišėjo iš eismo juostos, kuria jis važiuoja.
    Šaltinis: https://e-seimas.lrs.lt/portal/legal...fwid=iwhzpuvn1

    Siūlomas pakeitimas:

    1.6. Pakeisti 32 punktą ir jį išdėstyti taip: „32. Vairuotojui draudžiama įvažiuoti į pėsčiųjų perėją, kol pėsčiųjų perėja einantys pėstieji neišėjo iš eismo juostos, kuria jis važiuoja, taip pat jeigu už jos yra kliūtis, dėl kurios reikėtų sustoti, o sustojusi transporto priemonė trukdytų pėstiesiems.“
    Šaltinis: https://e-seimas.lrs.lt/portal/legal...4-9b9b2bc14d25

    Komentuoti:


  • Briedis
    replied
    Parašė sleader Rodyti pranešimą
    Tai nėra draudžiama ir būtų galima įgyvendinti, jeigu tolėliau baigtųsi gyvenvietė, nebebūtų perėjų ir leistinas greitis būtų didesnis. Tačiau jeigu už perėjos kažkur toliau vėl yra perėja, tai būtų draudžiama prieš sekančią perėją dirbtinai sumažinti greiti nuo to 100 iki 50. Liktų išeitis tik panaikinti šią perėją.
    Bet jeigu toliau už perėjos nėra perėjų, o sankryža, už, tarkim, irgi kilometro? Tai už tos perėjos iki sankryžos gali būti daugiau nei 50. Ar ir prieš sankryžas dirbtinai mažinti greitį draudžiama? Juk ne. Tokiu atveju visoje miesto teritorijoje leistinas greitis negalėtų būti didesnis nei 50 km/h.

    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Parašė Briedis Rodyti pranešimą
    Tarkim ruožas nuo sankryžos iki artimiausios perėjos yra kilometras. Tas kilometras iki perėjos - 50 km/h, o už perėjos kad ir 100. Nematau, kad būtų draudžiama:
    Tai nėra draudžiama ir būtų galima įgyvendinti, jeigu tolėliau baigtųsi gyvenvietė, nebebūtų perėjų ir leistinas greitis būtų didesnis. Tačiau jeigu už perėjos kažkur toliau vėl yra perėja, tai būtų draudžiama prieš sekančią perėją dirbtinai sumažinti greiti nuo to 100 iki 50. Liktų išeitis tik panaikinti šią perėją.

    Komentuoti:


  • Briedis
    replied
    Parašė sleader Rodyti pranešimą
    Būtent toks "sprendimas" ir draudžiamas. Nes trumpoje atkarpoje sumažinus greitį, ypač kai būdamas prie ženklo 50 km/h matai, kad toliau vėl bus 70, didžioji dauguma neprilėtina ir toliau važiuoja tuo pačiu greičiu kaip ir iki tol.
    Tarkim ruožas nuo sankryžos iki artimiausios perėjos yra kilometras. Tas kilometras iki perėjos - 50 km/h, o už perėjos kad ir 100. Nematau, kad būtų draudžiama:
    21.2. gatvės ruože, kuriame įrengta pėsčiųjų perėja, leistinas važiavimo greitis yra didesnis kaip 50 km/h. Dirbtinai mažinti leistiną važiavimo greitį kelio ženklais prieš pėsčiųjų perėją tik tam, kad būtų išvengta šio punkto sąlygos, draudžiama;

    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Parašė Briedis Rodyti pranešimą
    Bet taisyklės kaip ir nedraudžia iškart už perėjos leistiną greitį palikti 70 km/h. Kodėl taip nepadarė?
    Būtent toks "sprendimas" ir draudžiamas. Nes trumpoje atkarpoje sumažinus greitį, ypač kai būdamas prie ženklo 50 km/h matai, kad toliau vėl bus 70, didžioji dauguma neprilėtina ir toliau važiuoja tuo pačiu greičiu kaip ir iki tol.

    Taisyklė įvesta tam, kad būtų pagaliau apsispręsta kokia tai gatvė ir eismo sąlygos joje atitiktų jos paskirtį. Iš vaizdų akivaizdu, kad tai gatvės, kuriose nėra tinkamas greitis 50 km/h ir nereguliuojamos pėsčiųjų perėjos. Tik gaila, kad savivaldybė nuėjo pačiu paprasčiausiu ir pigiausiu keliu. T.y. investicijos į eismo saugumą siekia tik darbo įkainiu perkabinti ženklus (~40 eur).

    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Parašė digital Rodyti pranešimą
    Tas yra draudžiama pagal naujas taisykles.
    Tas nėra draudžiama. Draudžiama Vilniaus praktika, kai greito eismo gatvėje prieš perėją pakabini ženklą 50, o iškart už perėjos vėl 80 (ar 70). Niekas nedraudžia sumažinti greičio visoje ilgoje gatvės atkarpoje (pvz. tarp sankryžų) ar visoje gatvėje, kaip padaryta ir aptariamu atveju.

    Komentuoti:


  • Briedis
    replied
    Parašė Arni5 Rodyti pranešimą
    Labai gaila, tačiau dėl naujųjų pėsčiųjų perėjų įrengimo taisyklių jau dvejose vietose Šiauliuose buvo nueita lengviausiu keliu:

    1. Plačioje 4 juostų Serbentų gatvėje, daugiau nei 1 km atkarpoje, visada buvęs 70 km/h greitis sumažintas iki 50 km/h, kai toje atkarpoje yra tik viena nereguliuojama perėja, per kurią turbūt keli žmonės per parą praeina... Google maps vaizdas

    2. Architektų gatvėje (4 juostos su skiriamąja žalia juosta) greitis yra 70 km/h, o ~100 metrų atkarpoje ties perėja prie Vaiko ir motinos klinikos darbo dienomis 7-19 h greitis buvo ribojamas iki 50 km/h. Nuo šiol greitis šioje atkarpėleje VISADA 50 km/h. Ypač gaila dėl to, kad iki šios vasaros šios gatvės danga buvo labai prasta, o nuo rugpjūčio mėnesio visa Architektų gatvė tobulai lygi. Google maps vaizdas

    Labai liūdna tendencija tranzitinėse plačiose gatvėse greitį mažinti iki 50 km/h dėl vienos pakankamai retai naudojamos pėsčiųjų perėjos...
    Bet taisyklės kaip ir nedraudžia iškart už perėjos leistiną greitį palikti 70 km/h. Kodėl taip nepadarė?

    O Serbentų gatvės viduryje perėjoje pagal taisykles dar turėtų įrengti saugumo salelę. Tokių prismaigstė visoje Klaipėdoje.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Sukurta atskira tema

    Sukurta atskira tema naujoms pėsčiųjų perėjimo per kelius ir gatves organizavimo taisyklėms

    Komentuoti:


  • digital
    replied
    Parašė Arni5 Rodyti pranešimą
    Labai liūdna tendencija tranzitinėse plačiose gatvėse greitį mažinti iki 50 km/h dėl vienos pakankamai retai naudojamos pėsčiųjų perėjos...
    Tas yra draudžiama pagal naujas taisykles.

    Komentuoti:


  • Arni5
    replied
    Labai gaila, tačiau dėl naujųjų pėsčiųjų perėjų įrengimo taisyklių jau dvejose vietose Šiauliuose buvo nueita lengviausiu keliu:

    1. Plačioje 4 juostų Serbentų gatvėje, daugiau nei 1 km atkarpoje, visada buvęs 70 km/h greitis sumažintas iki 50 km/h, kai toje atkarpoje yra tik viena nereguliuojama perėja, per kurią turbūt keli žmonės per parą praeina... Google maps vaizdas

    2. Architektų gatvėje (4 juostos su skiriamąja žalia juosta) greitis yra 70 km/h, o ~100 metrų atkarpoje ties perėja prie Vaiko ir motinos klinikos darbo dienomis 7-19 h greitis buvo ribojamas iki 50 km/h. Nuo šiol greitis šioje atkarpėleje VISADA 50 km/h. Ypač gaila dėl to, kad iki šios vasaros šios gatvės danga buvo labai prasta, o nuo rugpjūčio mėnesio visa Architektų gatvė tobulai lygi. Google maps vaizdas

    Labai liūdna tendencija tranzitinėse plačiose gatvėse greitį mažinti iki 50 km/h dėl vienos pakankamai retai naudojamos pėsčiųjų perėjos...

    Komentuoti:


  • Ginthus
    replied
    Parašė dsanto Rodyti pranešimą
    Taip, perėjos apibrėžimas nėra visiškai tinkamas ir dvirpasmiškai. Bet dėl sąvokų tai yra normalu, kad prieš skaitant taisykles, jas reikia perskaityti
    Netoliaregiškas požiūris. Kas skaitys taisykles, tas gal perskaitys visas, o kas skaitys pagal tas taisykles parengtus projektus, taigi nepuls visų suminėtų taisyklių sąvokas tikrintis. Šiuo atveju dviprasmybės buvo galima išvengti.
    Paskutinis taisė Ginthus; 2016.12.16, 08:56.

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė Ginthus Rodyti pranešimą
    Jeigu reikia perskaityti visą sąvokų skyrių, kad išsiaiškinti vienos sąvokos reikšmę - tuomet ta sąvoka nevykusi. Žodis "perėja" reiškia 2 tipo perėjas, bet ne 1 ir 3 tipo perėjas. Genialu
    Dėl dirbtinio greičio mažinimo dar turėjau vilties, kad kas susiprotės protingiau perrašyti, bet taip ir liko. Nu draudžiama dirbtinai mažinti, tai mažins nedirbtinai
    Taip, perėjos apibrėžimas nėra visiškai tinkamas ir skamba dviprasmiškai. Bet dėl sąvokų tai yra normalu, kad prieš skaitant taisykles, jas reikia perskaityti

    O dėl dirbtinio greičio mažinimo galėjai kelių direkcijai pasiūlyti, jei turėjai geresnių minčių, juk ir piliečiai kuria valstybę
    Paskutinis taisė dsanto; 2016.12.16, 09:00.

    Komentuoti:


  • Ginthus
    replied
    Parašė dsanto Rodyti pranešimą
    Joks čia ne šmaikštavimas. Aleksio labai aiškiai pasakė, kas yra dirbtinas mažinimas.



    Paskaitykite taisykles. Pradžioje yra paaiškinti terminai:
    Jeigu reikia perskaityti visą sąvokų skyrių, kad išsiaiškinti vienos sąvokos reikšmę - tuomet ta sąvoka nevykusi. Žodis "perėja" reiškia 2 tipo perėjas, bet ne 1 ir 3 tipo perėjas. Genialu
    Dėl dirbtinio greičio mažinimo dar turėjau vilties, kad kas susiprotės protingiau perrašyti, bet taip ir liko. Nu draudžiama dirbtinai mažinti, tai mažins nedirbtinai

    Komentuoti:


  • Fulgur
    replied
    Parašė dsanto Rodyti pranešimą
    Joks čia ne šmaikštavimas. Aleksio labai aiškiai pasakė, kas yra dirbtinas mažinimas.
    Tai o kaip atskirti ar mažinimas dėl perėjos, ar dėl kažko kito?

    Geriausia vieta:
    10.2. Nežymėta perėja – inžinerinėmis priemonėmis (nuožulniais kelio bortais, iškiliąja saugos salele ar kt.) pėsčiųjų eismui pritaikyta perėjimo per kelią ar gatvę vieta, nepažymėta nei kelio ženklais „Pėsčiųjų perėja“, nei horizontaliojo ženklinimo linijomis.
    Išnaikins šituo būdu beviltiškas perėjas. Bet paliekant galimybę atsargiai pereiti.

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė Briedis Rodyti pranešimą
    Tai pagal naujus reikalavimus, tokia perėja turės būti reguliuojama šviesoforu?
    Nepatingėkit paskaityti Esamoms perėjoms, jei gatvė bus rekonstruojama arba remontuojama, galios ši naikinimo sąlyga:

    21.8. pėsčiųjų perėja yra šviesoforais reguliuojamoje sankryžoje. Šis reikalavimas negalioja dešiniojo posūkio eismo juostai, nuo kitų eismo juostų atskirtai trikampe ar kitos formos iškiliąja saugos salele.

    Naujoms perėjoms įrengti būtina ši sąlyga:

    15. Jeigu sankryžoje transporto priemonių eismas yra reguliuojamas šviesoforais, toje pačioje sankryžoje pėsčiųjų eismui įrengti nežymėtą perėją ar pėsčiųjų perėją yra draudžiama, nepaisant eismo intensyvumo reikšmių. Šis reikalavimas negalioja dešiniojo posūkio eismo juostoms, nuo kitų eismo juostų atskirtoms trikampe ar kitos formos salele, jei posūkiui į dešinę yra skirta viena eismo juosta.

    Komentuoti:


  • Briedis
    replied
    Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
    Parašė dsanto Rodyti pranešimą
    Kai sukama į dešinę ir yra trikampė salelė su nereguliuojama perėja.
    Štai vaizdinė medžiaga: https://www.google.lt/maps/@54.71740...2!8i6656?hl=en
    Tai pagal naujus reikalavimus, tokia perėja turės būti reguliuojama šviesoforu?

    Komentuoti:

Working...
X