Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Pietryčių Europos šalių keliai (SI, HR, BA, RS, ME, AL, MK, GR, RO, BG)

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    #21
    Juodkalnija - 2018

    Įvažiavimas į Biogrado kalno nacionalinį parką yra tame pačiame kelyje M-2, apie15 km į šiaurę nuo Kolašino




    Keliukas Biogrado kalno nacionaliniame parke / Nacionalni park Biogradska gora








    Biogrado ežeras / Biogradsko jezero

    Comment


      #22
      Pernai nepavyko nuvažiuoti iki įžymiausio Juodkalnijos tilto, esančio Durmitoro nacionaliniame parke

      Tilto vieta žemėlapyje

      www.mapy.cz

      Džiurdževiča Taros tiltas per Taros upę pastatytas 1937-1940 metais
      Most na Đurđevića Tari / Мост на Ђурђевића Тари

      https://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%9C...B0%D1%80%D0%B8

      Comment


        #23
        HR. Makarska - vrh Sveti Jure 1762 m
        Šis kelias, vad. Biokovska cesta (Biokovo kelias) yra Makarskos apylinkėse, Biokovo kalnų masyve
        Šis ekstremalus keliukas veda į antrą pagal aukštį Kroatijoje (1762 m) Švento Jurgio kalną (vrh Sveti Jure)

        Žemėlapis iš www.mapy.cz


        Ten buvę lietuviai dar nesugrįžo iš kelionės.
        Gal bus ir įspūdžių.

        Keli video filmai iš interneto

        Nikola Dimitrov. Video 2018.05
        Biokovska cesta (PP Biokovo - Sveti Jure)

        https://www.youtube.com/watch?v=mm4inXFPmUo


        Video 2019.07
        Croatia. Mount Sveti Jure
        1 dalis


        2 dalis


        3 dalis
        Ypač įspūdinga, kai bando prasilenkti po kelis automobilius -ties 4:50

        https://www.skyscrapercity.com/showt...179735&page=57

        Comment


          #24
          HR. Makarska - Šventojo Jurgio kalnas / vrh Sveti Jure (1762 m)
          Ekstremalus kelias Kroatijoje. Keli kadrai iš filmo
          Autorius Augustas T. 2019.08.24

          Parašė Augustas
          Įspūdžiai superiniai, didelis iššūkis buvo , bet viskas pavyko sklandžiai.
          Užvažiuoti užtruko beveik valandą, ten 23 km trasa. Kelias mokamas - žmogui kaina 50 Kn / 6,75 EUR.
          Viršuj labai gražu, bet galima pabūti tik 15 minučių


          Prasilenkimas


          Sunkiau prasilenkti, kai susitinka dvi kolonos.Toks prasilenkimas užtruko virš minutės






          Ta mašina turėjo važiuoti atbula iki serpantino, kad galėtų praleisti važiuojančius aukštyn












          Viršuje - TV bokštas






          Paskutinis serpantinas


          Comment


            #25
            Juodkalnija- 2018

            Prieš pasakodamas apie šiemetinę kelionę po Balkanus dar įdėsiu Juodkalnijos nuotraukas

            Sutomore. Per miestą eina Adrijos magistralė (Jadranska magistrala)


            Pakeliui iš Suomorės į Budvą - Sveti Stefan.


            Rusų turistai darosi selfius


            Eismas Budvoje, Juodkalnijos pajūrio didžiausiame kurorte


            Budvoje išsinuomavome mašiną


            Comment


              #26
              Juodkalnija - 2018
              Budva-Cetinje-Njeguši-Rijeka Crnojevića (Pavlova strana)-Podgorica-Virpazar-Sutomore

              Žemėlapio pagrindas - iš www.mapy.cz

              Foto 2018.09
              Važiuodami puikiu nauju keliu M10 Budva-Cetine-Podgorica kol dar neįpratome prie kalnų kelių, nefotografavome
              Daug kur yra trys juostos kilimui į kalną. Juodkalnijoje.
              Juodkalnijoje kur kas liberaliau nei Lietuvoje žiūrima į ištisinių juostų paišymą. Esant kiek tiesesniam ruožui yra punktyrinės linijos, leidžiančios nesunkiai aplenkti į kalnus lėtai kylatį sunkųjį transportą

              Aikštelė su vaizdu į Budvą


              Budva


              Senoji Juodkalnijos sostinės Cetinje (tariasi Cetinė)


              Nuo Cetinės pasukome vietiniais keliais ietine trasa po Lovćeno nacionalinį parką
              Aikštelė su vaizdu į Cetinę


              Cetinė (Cetinje)


              Nustebino puiki naujo kelio į Njegušų (Njeguši) kaimą kokybė.
              Kelio trasa ištiesinta, nutiesta keletas tunelių.






              Serpantinai leidžiantis į slėnį




              Etnografinis-turistinis Njeguši kaimas, garsėjantis sūriu (sir) ir kumpiu (pršut).
              Tas autobusinis objektas kažkaip nelabai sužavėjo


              Kelias už Njeguši išieka puikus iki sankryžos su senuoju serpantinų keliu į Kotorą.
              Toliau kelias link Cetinės buvo rekonstruojamas.


              Šioje vietoje jau nerizikavome .


              Vaizdas į Kotoro lagūną (Boka Kotorska)



              Taip ir nepavyko žiediniu maršrutu nuvažiuoti iki Cetinės. Neaplankėme Ivanova Korita ir garsiojo poeto Njegošo mauzoliejaus (Njegošev mauzolej).
              Teko sukti atgal tuo pačiu keliu į Cetinę.

              Comment


                #27
                Cetinje-Rijeka Crnojevića
                Kelias M-10 Cetinje - Podgorica. Aikštelė prie konobos "Jezerski Vrh"




                Čia sukome į vietinį keliuką link Virpazaro












                Kaimas Rijeka Crnojevića

                Comment


                  #28
                  Juodkalnija-2018
                  Foto 2018.09

                  Puikiausi Skadaro nacionalinio parko vaizdai yra už Rijeka Crnojevića kaimo

                  Už Rijeka Crnojevića gyvenvietės pavažiavus Šindžiono (Šinđon) vietovės yra fantastiškas vaizdas į Crnojevičios upę (rijeka Crnojevića), naudojamas visose nacioanalinio parko pristatymuose
                  Ta vieta vadinama Pavlova Strana


                  Norintiems aštrių spūdžių galima pabandyti pakartoti vienų keliautojų Earthtrekkers maršrutą sepantinais nuo tiesiausiu keliu nuo plento M-10 Meterizi iki šio panoraminio taško.
                  From Cetinje, it takes about a half hour of driving to get to Pavlova Strana. From highway M2.3, we turned right onto an unnamed, very narrow, one lane road. This road passes two vineyards and then rapidly descends down to the viewpoint on tight hairpin turns. This road is just wide enough for one car, with a drop off on one side of the road.

                  https://www.earthtrekkers.com/photog...avlova-strana/










                  Dar vienas panoraminis taškas






                  Tą dieną nuveikėme labai daug - persikėlėme iš kalnų į pajūrį Belgrado-Baro geležinkeliu ir dar aplankėme du nacionalinius parkus, Ispūdžių užteko.
                  Į savo bazę pajūryje važiavome per Podgoricą, o ne tiesiu vietiniu keliuku Rijeka Crnojevića - Virpazar.

                  Visas kelias M-10 Cetinje-Podgorica yra geras 1+1 juostų kelias su lenkimo juostomis.
                  Pati Podgorica neturi aplinkkelio, teko važiuoti remontuojamomis priemiesčių gatvėmis.
                  Kelias M-2 link jūros yra 2*2 juostų kelias iki Golubovcų aplinkeklio, paskui - šiek tiek pavargęs senas kelias, kuriame nemažai sunkiojo transporto. Eismo sumažėjo už Skadaro ežero - ten, kur atsišakoja kelias M-2 į Petrovacą ir M-1.1 į Sutomore-Barą per Sozinos tunelį. Tunelis yra ilgiausias Juodkalnijoje automobilių (4189 m), važiavimo kaina pernai buvo 2,50 EUR.

                  Comment


                    #29
                    Juodkalnija-2018

                    Kelios nuotraukos iš Juodkalnijos pajūrio
                    Sutomore - Tivat - Herceg Novi - Risan - Perast - Kotor - Sutomore

                    Telefoninis žemėlapis iš www.mapy.cz

                    Adrijos magistralė (Jadranska magistrala), Juodkalnijos kelias M-1


                    Stabtelėjome prie Sveti Stafano


                    Sveti Stefan sala-mietas-viešbutis




                    Pasivaikščiojimas po Tivatą
                    Parkingas kainavo 0,80 EUR už valandą. Skaičiuojama pilnomis valandomis


                    Comment


                      #30
                      Juodkalnija-2018

                      Kotoro įlanka (Boka Kotorska)
                      Į Herceg Novi kėlėmės keltu, o grįždami atgal apvažiavome visą įlanką

                      Žemėlapis iš www.mapy.cz

                      Keltas Lepetame - Kamenari
                      Sutaupoma 42 km kelio ir 1 val 15 minučių laiko
                      Kelto kaina 4,50 EUR, mokama tik už mašiną








                      Herceg Novi


                      Pačiame center, prie jūros besileidžiančioje gatvėje radome parkingą (melynuoja kairėje)
                      Ir čia parkavimas aikštelėje po 0,80 EUR už valandą




                      Nusileidimas link jūroa


                      Juodkalnijoje, ir ir ypač pajūryje važinėja daug mašinų iš Serbijos


                      Viršutinėje terasoje, šalia pagrindinio kelio E65 / M-1 yra stovėjimo aikštelė su puikiu vaizdu į Kotoro įlanką ir į atvirą jūrą


                      Vaizdas į Kotoro įlankos žiotis

                      Comment


                        #31
                        Juodkalnija-2018
                        Foto 2018.09
                        Iš Herceg Novi grįžome aplink Kotoro įlanką

                        Stabtelėjimas netoli Kostanjicos, Kotoro įlankoje Verigos sąsiaurio pabaigoje (tjesnac Verige - Grandinių),
                        Ten yra restoranas Verige 65 ir kelio E65 parkingas su puikiais vaizdais į Kotoro įlanką.







                        Stabtelėjimas prieš Risaną




                        Kitoje Kotoro įlankos pusėje priešais Verigos sąsiaurį yra Perasto miestelis su dviem salelėmis su bažnyčiomis


                        Visi pamato tą grožį ir viską užmiršę puola ieškoti kur sustoti





                        Kotoras


                        Parkavimas šiek tiek brangesnis nei kituose Juodkalnijos - 1,20 EUR už valandą aikštelėje už kokio puskilometrio nuo senamiesčio
                        Pernai atrodė, kad reikėjo šiek tike paieškoti parkavimo, lyginant su Tivatu ir Herceh Novi
                        Šiemet išaiškėjo, kad palyginus su Dubrovniku, Kotore yra puikios parkavimo sąlygos - tiesiog kurortas.


                        Viena Kotoro nuotrauka iš senamiesčio



                        Kelias prieš Budva priartėja Adrijos jūros. Stabtelėjom aikštelėje


                        Comment


                          #32
                          Juodkalnija-2018
                          Kelios nuotraukos tarp Budvos ir Sutomorės
                          Foto 2018.09

                          Budva, Juodkalnijos pajūrio sostinė


                          Per miestą einanti Adrijos magistralė M-1 (Jadranska magistrala)


                          Stabtelėjimas prie Sveti Stefano






                          Pora nuotraukų pro autobuso langą


                          Posūkis į Petrovacą


                          Sutomore, autobusų stotis


                          Virpazar, Skadaro NP
                          Paskutinė Juodkalnijos nuotrauka. Tokia jugoslaviška...

                          Comment


                            #33
                            Vienos dienos pasivažinėjimas po Serbiją

                            Žemėlapis iš www.mapy.cz

                            Comment


                              #34
                              Serbija / Srbija / Србија
                              Foto 2019.09

                              Bosnijos - Hercegovinos ir Serbijos siena
                              Abiejose sienos pusėse pasų patikra vyko greitai.
                              Vardište - Kotroman / Вардиште - Котроман


                              Pradinis važiavimo į Serbiją tikslas - siaurasis geležinkelis Šarganska Osmica / Шарганска осмица (Šargano aštuoniukė)


                              Kelias E-761, nacionalinis Serbijos kelias Nr. 28
                              Atkarpa nuo Mokros Goros (Мокра Гора) iki Kremnos (Кремна)




                              Uolos aptrauktos tinklu, bet po lietaus kai kur mėtosi nubyrėję akmenys


                              Seni ir nauji kelio atitvarai


                              Teks važiuoti iš paskos


                              Šargano tunelis (tunel Šargan) 767 m


                              Comment


                                #35
                                Serbija / Srbija / Србија
                                Foto 2019.09

                                Kelias E-761, nacionalinis Serbijos kelias Nr. 28
                                Apie 25 m atkarpa Mokra Gora- Kremna (Мокра Гора-Кремна)

                                Už tunelio visi skuba aplenkti "fūras"


                                Atrodo, čia fotografuota lenkiant


                                Serbijoje atitvarai daugiausia seni ir surūdiję.
                                Tačiau kelio danga visur buvo neblogos būklės.








                                Sukame kairėn į Taros nacionalinį parką

                                Comment


                                  #36
                                  Serbija-2019
                                  Kremna-Mitrovac / Кремна-Митровац

                                  Pasukus iš pagrindinio kelio iškart juntamas Balkanų koloritas


                                  Ši kelio Kremna - Bajina Bašta atkarpa buvo labai vaizdinga


                                  Šioje vietoje sukome į Mitrovacą

                                  Nelabai supratau serbiškos kelių numeracijos.

                                  Žemėlapyje kelias Kremna - Bajina Bašta (Кремна - Бајина Башта) pažymėtas 170 numeriu, o vietovėje -112 numeriu
                                  Atšaka į Mitrovacą (Митровац) žemėlapyje pažymėta 403 numeriu, o vietovėje- 112a

                                  Comment


                                    #37
                                    Serbija-2019
                                    Kremna-Mitrovac / Кремна-Митровац

                                    Foto 2019.09
                                    Šoninis keliukas į Mitrovaco kalnų kurortą eina vaizdingomis vietovėmis, kartais primenančiomis mūsų Punios šilą, o vietomis - Tatrus ar Karpatus










                                    Čia serbiško kognityvinio disonanso pavyzdys. Vienu metu norisi būti ir nacionalistais (gal net mažais imperialistais) ir europiečiais.
                                    Valdiškai pas serbus viskas griežtai rašoma tik kirilica. Tito laikais buvo kuriama jugoslaviška tapatybė, paskui tas serbiškas centralizmas net socializmo laikais sulaukė kroatiško (tuomet- chorvatų) pasyvaus pasipriešinimo. Jugoslavijos kariuomenėje buvo vartojama serbų-kroatų kalba lotynišku šriftu. Vienu žodžiu, daug aplinkybių susipynė ir dabar serbų verslo rašomoji kalba yra lotynišku šriftu, o oficiali ir kultūros kalba - kirilica. Tas vartojamų šriftų įvairovė atisispindi ir kelio rodyklėse, ir pakelės užrašuose, kur parduodamas medus ar uogos.

                                    Paskutinis taisė Romas; 2019.10.30, 07:00.

                                    Comment


                                      #38
                                      Serbija- 2019

                                      Mitrovaco apylinkės
                                      Foto 2019.09


                                      Gavome ir serbiško žvyrkelio


                                      Parkingas


                                      Kelionės tikslas - regykla Banjska Stena / видиковац Бањска стена
                                      Kitame patvenktos Drinos upės krante - Bosnija ir Hercegovina


                                      Comment


                                        #39

                                        Serbija-2019

                                        Mitrovaco kurortas / Митровац




                                        Mitrovac - Kremna / Митровац - Кремна
                                        Grįžtame tuo pačiu keliu 403 (112a)


                                        Pagrindiniuose keliuose tokių vaizdų nepamatysi
                                        Pirmame plane - JUGO




                                        Trikampė sankryža su nukirstais kampais


                                        Šiek tiek didesnės svarbos kelias Nr. 170 (112) Bajina Bašta - Kremna


                                        Pakelėje auga įdomūs gauruoti augalai






                                        Užrašas Kremansko Proročanstvo / Креманско пророчанство


                                        Pasirodo, čia gyvena Kremnos pranašai
                                        https://en.wikipedia.org/wiki/Prophecy_from_Kremna




                                        Kremna. Prie sankryžos su pagrindiniu keliu E-761 stovi paminklas siaurajam geležinkeliui


                                        Mokra Gora.
                                        Kino režisieriaus Emiro Kusturicos architektūros kūrinys - Mećavnik - Drvengrad / Мећавник - Дрвенград
                                        Čia buvo sukamas vilmas "Gyvenimas kaip stebuklas"




                                        Valstybės siena SRB-BiH
                                        Serbijos Respublikos / Republika Srbija ir Bosnijoje-Hercegovinoje esančios Serbų arba Srpskos Respublikos / Srpska Republika siena.

                                        Comment


                                          #40
                                          Parašė themanual Rodyti pranešimą
                                          Ar taip pinigų trūksta, kad nebuvo įmanoma organizuoti naujos atkarpos tiesimą iškart pabaigus ankstesnes? Dabar gaunasi bus bent 7 metai nuo autostrados pabaigimo iki Marijampolės ir tuomet iki sienos su Lenkija Man šiaip smalsu už kokius pinigus ir kaip taip sėkmingai kelius per kalnus tiesė kroatai ir dabar tiesia serbai ir kodėl Baltijos šalims taip sunkiai sekasi šita veikla.
                                          1) Balkanai paveldėjo palyginti geras infrastruktūros tvarkymo tradicijas iš senosios Jugoslavijos (kuri buvo santykinai laisva šalis, matuojant Rytų bloko standartais). Miestai atrodo gan prižiūrėti ir tvarkingi. Pas mus labiau jaučiasi sovietmetis ir dar net spėju carmečio Kauno ir Vilniaus tiesioginio pavaldumo gubernijų palikimas, kurį tvarkysime mūsų gyvenimo masteliais gan ilgai.

                                          2) Tiesiant greitkelį lygumoje, pagerėja pagrinde tik saugumas, o kelionės trukmė labiau sutrumpėja nebent statant aplinkkelius, todėl ir matosi pas lenkus, kad jie pirma pasistato miestelių aplinkkelius, o paskui jau dėl komforto ir likusias atkarpas nusitiesia. Statant greitkelį kalnuose, laiko trukmė sutrumpėja kartais, nes kalnų keliai labai trumpina kelionės laiką. Jei daug serpantinų, tai autostrada su keliais tuneliais ir estakadom gali sutrumpinti kelionę keliais kartais. Kalnų keliai neretai eina didesniuose aukščiuose (500 m v.j.l ir daugiau), todėl su aukščiu didėja tikimybė, kad tokie keliai bus užpustyti.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X