Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] Vilniaus šaligatviai ir pėsčiųjų takai

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • R.D.
    replied
    Parašė spekas Rodyti pranešimą

    Puiki iliustracija kodėl siūlau Lietuvoje išvis atsisakyti šaligatvio plytelių ir naudoti tik trinkeles. Pagrindus joms daryti tokius, kurie atlaiko sunkvežimius.
    Vilnių išgelbės štai kas:

    Click image for larger version

Name:	gelbetojas.jpg
Views:	669
Size:	2,23 MB
ID:	2061902

    Komentuoti:


  • spekas
    replied
    Parašė R.D. Rodyti pranešimą
    Atsakymas į klausimą, kodėl Vilniuje tokia prasta šaligatvių būklė, nes toks elgesys yra norma:

    Click image for larger version Name:	fu.jpg Views:	0 Size:	792,1 kB ID:	2061883
    Puiki iliustracija kodėl siūlau Lietuvoje išvis atsisakyti šaligatvio plytelių ir naudoti tik trinkeles. Pagrindus joms daryti tokius, kurie atlaiko sunkvežimius.

    Komentuoti:


  • R.D.
    replied
    Atsakymas į klausimą, kodėl Vilniuje tokia prasta šaligatvių būklė, nes toks elgesys yra norma:

    Click image for larger version  Name:	fu.jpg Views:	0 Size:	792,1 kB ID:	2061883

    Komentuoti:


  • R.D.
    replied
    Suprantu, visi skubėjo, dirbo, bet blemba, kaip taip, negi negalima buvo pakloti kartono lakštų ant dangos prie Žaliojo tilto (beje kaip vietomis prie Pylimo g.). Ir kaip šitą dabar išvalyti:

    Click image for larger version

Name:	danga1 (2).jpg
Views:	705
Size:	1,85 MB
ID:	2061877
    Click image for larger version

Name:	danga1 (1).jpg
Views:	669
Size:	2,10 MB
ID:	2061878

    Komentuoti:


  • dondc
    replied
    Patys suprantat, ką formuoja tie asfalto kampai:
    https://www.facebook.com/groups/274058902949612/

    Click image for larger version

Name:	Nato.jpg
Views:	848
Size:	173,1 kB
ID:	2061257

    Komentuoti:


  • AšNeRobotas
    replied
    Šitą stravoj reikėtų pavadinti "NATO takas".

    Komentuoti:


  • dondc
    replied
    Kreivumas galėjo užkliūt dėl tų išsukimų iš prospekto. Taip daro, kad mašina tilpų sustot ir netrukdytų likusiam eismui. Konkrečiai šiuo atveju galėjo būti tiesiog tiesus takas nekreivinant, t. y. per visą jo ilgį atitrauktas vienodai nuo prospekto. Gi užstatymas neplanuojamas, vietos daugiau negu reikia.

    Vieni sakys, kad kreivina dar ir dėl saugumo sulėtinant dviračius. Visgi čia tik šaligatvis.

    Be to, tiesių takų yra, pvz. Nemenčinės pl., tiek sovietmečiu tiesiant, tiek dabar rekonstravus rajone ir remondavus mieste atkarpas palikta tiesiai. Ten buvo dviračių takas, pavirto į dviračių ir pėsčiųjų, bet yra atkarpų paliktų, kaip tikro tako, tad saugumo argumentas, kaip ir atkrenta.

    Komentuoti:


  • digital
    replied
    Parašė Kaid Rodyti pranešimą
    Atrodo, kad girti rangovai dirbo - kreiva, vingiuota, kampuota
    Kur konkrečiai, gali parodyt? Nebent šitas:

    Komentuoti:


  • Kaid
    replied
    Atrodo, kad girti rangovai dirbo - kreiva, vingiuota, kampuota

    Komentuoti:


  • DeSadas
    replied
    o tai dazyti stulpai tik vienoje puseje?

    Komentuoti:


  • dondc
    replied
    NATO takas. Pilnas. Prie Litexpo.

    Click image for larger version

Name:	IMG_20230701_164709.jpg
Views:	324
Size:	923,0 kB
ID:	2061023

    Dviračiams info ženklai (šaligatvyje) skelbia: Trakai – 25 km ir 79 min., Grigiškės – 9,8 km ir 33 min., Pašilaičiai – 7,9 km ir 31 min. Žmogui prakolas:
    Click image for larger version

Name:	IMG_20230701_164809.jpg
Views:	328
Size:	1,10 MB
ID:	2061024

    Click image for larger version

Name:	IMG_20230701_164841.jpg
Views:	321
Size:	1,09 MB
ID:	2061025

    Click image for larger version

Name:	IMG_20230701_164922.jpg
Views:	1103
Size:	1,04 MB
ID:	2061026

    Click image for larger version

Name:	IMG_20230701_165012.jpg
Views:	317
Size:	1,15 MB
ID:	2061027

    Click image for larger version

Name:	IMG_20230701_165051-NE.jpg
Views:	319
Size:	988,9 kB
ID:	2061028

    Komentuoti:


  • Ginthus
    replied
    Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą
    Įdomiai kai kuriuose kampuose sudėjo kuoliukus, bet ne visuose. Pagal kokią logiką dėliojo?
    Spėju tik tuose, kur šiukšliavežė išvažinėjo

    Komentuoti:


  • MedinisStrazdas
    replied
    Įdomiai kai kuriuose kampuose sudėjo kuoliukus, bet ne visuose. Pagal kokią logiką dėliojo?

    Komentuoti:


  • Knope
    replied
    Kontrastas ypač jaučiasi, kai palygini su 2014 m. fotkėmis:

    Click image for larger version  Name:	Untitled.png Views:	0 Size:	2,32 MB ID:	2060707
    Click image for larger version  Name:	20230630_123813.jpg Views:	0 Size:	2,17 MB ID:	2060708
    Click image for larger version  Name:	20230630_123732.jpg Views:	0 Size:	2,23 MB ID:	2060709

    Komentuoti:


  • Knope
    replied
    Veik baigtas naujo šaligatvio tiesimas Pašilaičių g. Jis sujungė Pašilaičių g. su Ukmergės plentu. Nors dėl šio projekto buvo įsitempęs, galutinis rezultatas funkciniu ir estetiniu požiūriu tikrai geras. Pražygiuokime nuo Pašilaičių g. iki Ukmergės ir pasižvalgykime:

    Click image for larger version  Name:	20230630_123950.jpg Views:	108 Size:	2,34 MB ID:	2060683
    Click image for larger version  Name:	20230630_123853.jpg Views:	106 Size:	2,00 MB ID:	2060684
    Click image for larger version  Name:	20230630_123928.jpg Views:	106 Size:	1,88 MB ID:	2060685
    Click image for larger version  Name:	20230630_123813.jpg Views:	106 Size:	2,40 MB ID:	2060686
    Click image for larger version  Name:	20230630_124105.jpg Views:	107 Size:	2,38 MB ID:	2060687
    Click image for larger version  Name:	20230630_124204.jpg Views:	107 Size:	3,05 MB ID:	2060688
    Click image for larger version  Name:	20230630_124145.jpg Views:	107 Size:	2,84 MB ID:	2060689
    Click image for larger version  Name:	20230630_124351.jpg Views:	107 Size:	2,58 MB ID:	2060690
    Click image for larger version  Name:	20230630_124441.jpg Views:	106 Size:	1,85 MB ID:	2060691
    Click image for larger version  Name:	20230630_124806.jpg Views:	106 Size:	2,18 MB ID:	2060692
    Click image for larger version  Name:	20230630_125021.jpg Views:	107 Size:	3,34 MB ID:	2060693
    Click image for larger version  Name:	20230630_124907.jpg Views:	106 Size:	2,29 MB ID:	2060694
    Paskutinis taisė Knope; 2023.06.30, 20:44.

    Komentuoti:


  • MedinisStrazdas
    replied
    Parašė spekas Rodyti pranešimą
    Įvyko šiek tiek prasilenkimas su atsakymais ir klausimu. Kolega klausė apie plyteles, o atsakymai apie trinkeles : ). Bet atsakymai labai geri apie trinkeles - pilnai pritariu.

    Šiaip, jau nemažai metų stebint kas vyksta su plytelėmis VIlniuje, skaitant šį forumą, man kilo tokia mintis - reikia nebenaudoti plytelių visai, o vien tik trinkeles ir jų storis turi būti pritaikytas sunkiasvoriam transportui. Berods nuo 10 cm storio prasideda tokios trinkelės (pataisykite jei klystu)?

    Kodėl tik trinkeles? Pagrinde dėl to, kad jos elementariai nebebūtų laužomos užvažiavus transportui, neįdubtų (aišku tuomet reikia ir pagrindą atitinkamą daryti). Beje, tuomet būtų galima ramiai ir žiemą tokius šaligatvius valyti su technika.

    O betoninius bordiūrus nustoti naudoti ir dėti granitinius.

    Sudėjus granitinius bortus, padarius transportą atlaikantį pagrindą (jis nelabai skiriasi nuo standartinio šaligatvinio, tad šioje vietoje net nelabai papildomų darbų turėtų būti) ir sudėjus trinkeles - tokie šaligatviai būtų kapitaliniai. Net užvažiavus 20 tonų sunkvežimiui turėtų nieko nebūti. Kodėl nieko nebūti? Nes Pavasario gatvėje VIlniuje per tokį trinkelinį šaligatvį (beje su apvalainai nusklembtais betoniniais bortais), kuris buvo specialiai pritaikytas tokiems užvažiavimams, jau apie pora metų keliasdešimt kartų užvažiavus tiek pilniems betonvežiams, tiek pilniems žvyrvėžiams, šaligatviui nieko nenutiko.
    Kad plytelės yra didelių gabaritų trinkelės.

    Jeigu atitinkamą pagrindą padarysi, tai ir plytelės neįdubs ir mažiau lūš. Tiesiog ar tikrai reikia daryti 5 kartus brangesnį pagrindą nes kažkoks debilas sugalvojo pasivažinėti šaligatviu? Transportą atlaikantis pagrindas yra net kelis kartus gilesnis nei šaligatvio, tai apie panašias kainas gali pamiršti.

    Tie specialus apvali bortai beveik visur išlaužyti šiaip.

    Komentuoti:


  • Ginthus
    replied
    Lenvąjam transportui užtenka ir 8cm trinkelių, 10cm kai važinėja sunkusis.
    Po plytelėmis paprastai neįrenginėja skaldos sluoksnio, tik smėlį, tad kainoj skirtumas šioks toks visgi susidaro.
    šiaip kažkuriuo momentu jau buvo pradėję visur įrenginėt trinkelių šaligatvius su pagrindais transportui, bet po kurio laiko vėl pradėta taupyti.

    Komentuoti:


  • spekas
    replied
    Įvyko šiek tiek prasilenkimas su atsakymais ir klausimu. Kolega klausė apie plyteles, o atsakymai apie trinkeles : ). Bet atsakymai labai geri apie trinkeles - pilnai pritariu.

    Šiaip, jau nemažai metų stebint kas vyksta su plytelėmis VIlniuje, skaitant šį forumą, man kilo tokia mintis - reikia nebenaudoti plytelių visai, o vien tik trinkeles ir jų storis turi būti pritaikytas sunkiasvoriam transportui. Berods nuo 10 cm storio prasideda tokios trinkelės (pataisykite jei klystu)?

    Kodėl tik trinkeles? Pagrinde dėl to, kad jos elementariai nebebūtų laužomos užvažiavus transportui, neįdubtų (aišku tuomet reikia ir pagrindą atitinkamą daryti). Beje, tuomet būtų galima ramiai ir žiemą tokius šaligatvius valyti su technika.

    O betoninius bordiūrus nustoti naudoti ir dėti granitinius.

    Sudėjus granitinius bortus, padarius transportą atlaikantį pagrindą (jis nelabai skiriasi nuo standartinio šaligatvinio, tad šioje vietoje net nelabai papildomų darbų turėtų būti) ir sudėjus trinkeles - tokie šaligatviai būtų kapitaliniai. Net užvažiavus 20 tonų sunkvežimiui turėtų nieko nebūti. Kodėl nieko nebūti? Nes Pavasario gatvėje VIlniuje per tokį trinkelinį šaligatvį (beje su apvalainai nusklembtais betoniniais bortais), kuris buvo specialiai pritaikytas tokiems užvažiavimams, jau apie pora metų keliasdešimt kartų užvažiavus tiek pilniems betonvežiams, tiek pilniems žvyrvėžiams, šaligatviui nieko nenutiko.

    Komentuoti:


  • viiiiivi
    replied
    Ačiū už puikius atsakymus, daug naujos informacijos.

    Komentuoti:


  • ttttt
    replied
    Parašė viiiiivi Rodyti pranešimą
    Man visuomet kildavo klausimas, kodėl Lietuvos miestuose šaligatviai yra klojami iš plytelių. Jos pastoviai išdaužytos, suskilusios, o kai kur šaligatvio būklė tokia, jog jis atrodo išbombarduotas. Net ir ant naujo šaligatvio užvažiavus bet kokiam transportui tos plytelės tampa nebelygios, o dar jeigu kas statybinį konteinerį pastato ir tampo…

    Žodžiu, gal kas žino, kodėl plytelės yra pasirenkamos vietoje, pavyzdžiui, asfalto ar kitos panašios dangos? Ar šaligatvis iš plytelių yra pigesnis, nei asfaltinis? Žiūrint, kaip nenašiai yra klojamos tos plytelės, tai asfaltinio šaligatvio alternatyva man atrodo kaip tik pigesnė, nes galima turbūt ir per pusę valandos gana didelį šaligatvio plotą išasfaltuoti. Plytelės tai nebent Gedimino pr. tinka, kur niekas jų išraust negali, o visur kitur tai galima ir nustot tas plyteles klot.
    Šaligatvį iš trinkelių jūs galite nors ir 10 kartų išardyt ir perklot jeigu to prireiks kokiems nors infrastruktūros darbams, o su asfaltu kaskart teks viską daryt iš naujo ir mokėt kaip už naują.

    Problema ne "trinkelės vs asfaltas" pasirinkime, o visiškos piguvos naudojimas ir šūdarankiai, kurie kloja tas trinkeles... Jeigu pasižiūrėsit į civilizuotas šalis iš kurių mums reikia imti pavyzdį (Skandinavija, Vokietija, Olandija), ten nėra tokių problemų su išdaužytom ir suskilusiom trinkelėm, nors per šaligatvius gan laisvai važinėja aptarnaujantis transportas. Kodėl? Nes kokybiškos medžiagos ir kokybiškai atlikti darbai. Na o pas mus Vilniuje absoliučioje daugumoje naujų objektų dar nepasibaigus darbams jau yra broko, kuris paskui 2 ar 3 metus kosmetiškai taisomas, o pasibaigus garantiniam laikotarpiui išvis pamirštamas.

    Komentuoti:

Working...
X