Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] "A" juostos Vilniuje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • John
    replied
    Parašė Pilaitis Rodyti pranešimą

    Mašinų vairuotojų problemos yra viena, bet šis projektas tikrai labai nemaloniai stebina:

    1. Yra A juostos, bet stotelių kišenės vis tiek lieka. Šiaip visas tas įvažiavimas ir išvažiavimas užtrunka. Jei jau viešai deklaruojame siekį persodinti į VT, tai ir greitinkime jį.

    2. Niekaip nesprendžiama jau anksčiau čia aptarta problema Nemenčinės/Saulėtekio sankryžoje - važiuojant iš Saulėtekio, pagrindinis srautas suka į dešinę, net yra žalioji rodyklė, bet iš tos pačios juostos gali sukti ir VT, kuris visada turi sulaukti žalio. Jeigu yra siaurinamos juostos, yra puikios galimybės įterpti čia 5-ąją juostą atskiram VT posūkiui (A juosta link Saulėtekio + mašinų juosta link Saulėtekio + mašinų juosta link Antakalnio + A juosta link Antakalnio + mašinų juosta link Nemenčinės).

    3. Uždaromas posūkis iš centro į bendrabučius, bet kokia tam lieka alternatyva - neaišku.

    4. VT juostos vietoj 3,5 metro vėl bus 3,25 m. O vėliau stebimes, kad VT lėtas ir vairuotojai skundžiasi darbo sąlygomis ir "grafikai pernelyg suspausti".

    5. Ir svarbiausia - kokio durnumo reikia būti, kad pradėti pagrindinės ir vienintelės studentų miestelio gatvės remontą rugpjūčio pabaigoje ir tęsti jį rugsėjį? VT, priminsiu, stovi tuose pačiuose kamsčiuose.
    Įžvalgos įdomios, bet jos nelabai susijusios su mano iškeltu klausimu: kas tiksliai pablogės vairuotojams dėl pačio projekto, neskaitant daug kam kliūnančio įgyvendinimo laiko. Ir ar tikrai 3.25 pločio A juosta kels problemų? 3.25 yra gana įprastas A juostos plotis visame pasaulyje. Ar Lietuvoje važinėja platesni autobusai? O gal vairuotojai prasčiau apmokyti, kad jiems tai turėtų kelti problemas?

    Komentuoti:


  • Blaze
    replied
    Yra dar tokia VT problema, kad ties posūkiais iš V. Tumo-Vaižganto į A. Goštauto ir Žaliojo tilto į A. Goštauto autobusai turi palaukti kol abi juostos atsilaisvins, nes kitaip netelpa. Tai būtų galima arba posūkio spindulį pakeisti arba šiek tiek A juostą paplatinti.

    Komentuoti:


  • R.D.
    replied
    Palaukite, dar vyksta batalijos dėl Goštauto / Vaižganto ir nepriimtas sprendimas A juosta daryti?

    Komentuoti:


  • VLR
    replied
    Juokingi tie jų atsakymai.

    Q: Kodėl ten plačios juostos?
    A: Nes neįtikėtinai didelis VT srautas.

    Q: Kodėl nėra A juostų naujame projekte vietoje, kurioje yra neįtikėtinai didelis VT srautas?
    A: NePriDĖtA pRIe pROjEkTo UždUoTiEs.

    Komentuoti:


  • VLR
    replied
    Parašė dondc Rodyti pranešimą
    Creatium Goštauto g. pasiūlė A juostas (nežiūrėjau ar žymės, kaip A ar bus bendra)
    Projekto įrengti ten A juostas, kiek žinau, nėra.

    Komentuoti:


  • dondc
    replied
    Creatium Goštauto g. pasiūlė A juostas (nežiūrėjau ar žymės, kaip A ar bus bendra) siaurinti iki 3,25 m. VMS'as atkirto, kad ten intensyvus VT eismas, tai liks 3,5 m.
    https://www.facebook.com/photo/?fbid...55969127747179
    Click image for larger version  Name:	x.jpg Views:	0 Size:	174,5 kB ID:	1987861

    Klausimas: nuo kada skaitosi intensyvus VT eismas? Kalvarijų g., T. Narbuto g. ir Saulėtekio al. kur yra troleibusai ir greitieji autobusai visur siaurins iki 3,25 m – ten ką, nėra intensyvus eismas?

    Click image for larger version  Name:	x2.jpg Views:	0 Size:	202,4 kB ID:	1987862
    https://sa.lt/savivaldybe-pateike-sa...ppmOIV7HuN7SP8

    Beje, Saulėtekio al. ties papildomą jungtį dviračiams per gatvę, bet pervažų palei perėją nenumatyta.

    Parašiau Tvarkau mieste statinių skyriui dėl T. Narbuto g. ir eismo organizavimo skyriui dėl Saulėtekio al., kad praplatintų jei dar ne per vėlu. Tikslingai skirtingiems skyriams, kad galėtų daugiau žmonių apžvelgti ir būtų mažiau glimybių slapstytis. Saulėtekio al. gali siaurinti centrinę būsimą juostą nuo 2,5 m iki 2 m ir gautųsi lygiai po 3,5 m VT juostos. STR būtent ir numato min. 2 m skiriamąjai juostai (tik jau negalės būti medžių ten – trūks 30 cm).

    Komentuoti:


  • MedinisStrazdas
    replied
    Parašė PoDV Rodyti pranešimą
    Tokioj Narbuto g. nežinau ką keičia 3,5 arba 3,25 m
    Asfaltui sutaupoma.
    Aišku, geriau dar palikti plotą A juostos fiziniam atskyrimui kaip pvz. Ukmergės g.

    Suprantu, platesnės juostos ok ant visokių posūkių, bet gal būtų ok daugiau daryti grublėtų paviršių (išskyrus ten kur vaikšto pėstieji/važuoja dviračiai).
    A juosta turėtu būtu fiziškai atskirta (ypač tokioje narbuto gatvėje kur tikrai nėra krūvos įvažiavimų ir nėra ko kitiems auto A juostoje išvis veikti), bet fiziškai atskyrus su 3,25m autobusas gali paprasčiausiai netilpti.

    Komentuoti:


  • Kaid
    replied
    Visi šitie klausimai turi būti pateikti savivaldybei, jei netinka jų "nuspėjami" atsakymai, tam yra Valstybinė teritorijų planavimo ir statybos inspekcija prie Aplinkos ministerijos.

    Komentuoti:


  • dondc
    replied
    Parašė Kaid Rodyti pranešimą
    3,25 m plotis paimtas iš Vilniaus miesto gatvių standarto.
    Tai visos dabar gatvės, kur važiuoja VT projektuojamas su šiuo pločiu
    STR yra tiesiogiai pakištas po LR Statybos įstatymu, kurio privalu laikytis, t. y. VT juostos plotis aiškiai nurodytas STR'e 3,5 m pločio. Koks yra teisinis statusas to „gatvių standarto“? Ar galima pasitikėti pastaruoju dokumentu, kai jis tiesiogiai prieštarauja privalomų nuostatų STR'ui ir net Darnaus judumo planui?

    Gatvių standartas teigia, kad pvz. dviračių juostos gali būti 1,5 pločio ir kartu vykti VT eismas:
    Click image for larger version

Name:	Screenshot.png
Views:	769
Size:	43,6 kB
ID:	1986828

    Tuo tarpu anksčiau patvirtintas DJMP (kuris tikrai rimtesnis dokumentas ir už labai brangią ES sumą) teigia, kad juostų plotis min. 2 m ir VT eismo kartu negali būti:
    Click image for larger version

Name:	x.png
Views:	797
Size:	57,3 kB
ID:	1986827

    Pvz. Kalvarijų g. ir paraleliai sekusios T. Narbuto g. projektiniai pasiūlymai vyko 2020 m. pradžioje, kai visiems įmanomiems kitiems dokumentams prieštaraujantis „gatvių standartas“ atsirado tik 2021 m. pabaigoje. Manau, yra skirtumas, kai STR'ą rengia kvalifikuoti tos srities profesionalai pagal visas teisines procedūras, o kai kažkokį neaiškaus teisinio statuso „standartą“ va šitie žmonės su kitų sričių diplomais:
    Click image for larger version

Name:	VMS_9778_1-2048x1366-1-1024x683.jpg
Views:	781
Size:	71,9 kB
ID:	1986829

    Ten „Vilniaus plano“ projektų vadovas Saulius mėgsta vadovautis objektų gabaritais, tad sugalvojo 3,5 m pločio VT juostas siaurinti iki 3,25 m., bet ar tai yra įmanoma, kai STR'e konkrečiai nurodytas skaičius, kuriuo reikia vadovautis? STR'as ten viską jau susiskaičiavęs, gabaritus nurodęs visai atskirai, ir galiausiai pateikia išvadą – aiškus 3,5 m plotis be jokių cirkų ir interpretacijų, jei vietos netrūksta. Galų gale, esant poreikiui keisti STR – inicijuojami pakeitimai, kurie vyksta reguliariai, bet niekas VT juostos pločio nekeitė.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Tokioj Narbuto g. nežinau ką keičia 3,5 arba 3,25 m
    Asfaltui sutaupoma.
    Aišku, geriau dar palikti plotą A juostos fiziniam atskyrimui kaip pvz. Ukmergės g.

    Suprantu, platesnės juostos ok ant visokių posūkių, bet gal būtų ok daugiau daryti grublėtų paviršių (išskyrus ten kur vaikšto pėstieji/važuoja dviračiai).

    Komentuoti:


  • Kaid
    replied
    3,25 m plotis paimtas iš Vilniaus miesto gatvių standarto.
    Tai visos dabar gatvės, kur važiuoja VT projektuojamas su šiuo pločiu

    Komentuoti:


  • abruo
    replied
    Kad jau gatvės pločio sugeba rekonstruojant nepažiūrėt ir padaryt per siauras juostas (A. Kojelavičiaus g. atvejis), tai dėl VT juostų jau nesistebiu.

    Komentuoti:


  • dondc
    replied
    Paklaust noriu: kas čia nutiko, kad lyg ir visur pradėtos projektuoti per siauros A juostos – 3,25 m?

    Pamenu Kalvarijų g. pirmuosiuose projektiniuose pasiūlymuose siūlė 3,5 m, po to susiaurino iki 3,25 m. Sakykim, ten platins šaligatvius, tai gerai, jeigu jie per siauri. Visgi kodėl kokioj T. Narbuto g. suprojektuota 3,25 m juostos, kai yra laisvos erdvės tiek centrinėj, tiek šoninėse juostose?

    STR:
    202. Viešojo transporto eismo juostos plotis – 3,50 (3,00) m.
    Tie trys metrai yra turbūt tik siaurose vietose, nes kitame punkte taip pat užrašyta tik su prierašu „siaurose vietose“, čia, matyt, pamiršo tiesiog.

    Suprantu daugelio norą siaurinti mašinų juostas, kad slopinti greitį ir t. t., bet VVT mašinai ir taip sunku tilpti su gabaritais, vairuotojai ten naktim dirba, jiems sunku išlaikyt budrumą – kam jiems dar apsunkint darbą? Tiek greitis, tiek kokio šulinio apvažiavimo galimybės – tuo pačiu ir keleivių komfortas – mažėja.

    Ar neįvyko visuotinė Vilniaus projektavimo klaida?

    Komentuoti:


  • Riedis
    replied
    Čia kliurka ar kalbama apie tolimesnę Narbuto g. ateitį?

    Parašė Vilnius.lt
    A juosta bus atkarpoje tarp Laisvės pr. iki T. Narbuto pėsčiųjų viaduko abiejose gatvės pusėse.

    Komentuoti:


  • Kristupas0220
    replied
    O planuose nebuvo A juostos T. Kosciuškos g., važiuojant link žiedo? Darbo dienomis ten spūstelės ohoho, todėl troleibusų vairuotojai irgi elgiasi nelabai gražiai ir važiuoja antra juosta, o tada ties stotele staiga rikiuojasi į pirmą.

    Komentuoti:


  • Ignalina
    replied
    Parašė Kaid Rodyti pranešimą

    Kalvarijų g. link centro iki šio perbraižymo buvo galima darbo dienomis po 20 val. ir savaitgaliais važiuoti A juosta, nežinau ar buvo prasmės ir ne daug kas važinėjo
    Dauguma žiūri tik į horizontalųjį ženklinimą ir bijo važiuoti A juosta. Taip pat, kaip ant Valakampių tilto sukabinus A juostos ženklus visi važinėjo ja, kol nenupiešė linijų ir A raidžių ant asfalto.

    Komentuoti:


  • Kaid
    replied
    Parašė Kristupas0220 Rodyti pranešimą
    DO šiaip, A juostos, vietose, kuriose spūstys susidaro tik darbo dienomis, galbūt ne piko metu ir savaitgaliais būtų galima leisti važiuoti visiems? Panašiai kaip ir su kelio ženklais, draudžiančiais sustoti tik tam tikromis valandomis. Kai anksčiau A juostų nebūdavo ir visi važiuodavo bendrame sraute, poilsio dienomis VT vėlavimų lyg ir nebūdavo.
    Kalvarijų g. link centro iki šio perbraižymo buvo galima darbo dienomis po 20 val. ir savaitgaliais važiuoti A juosta, nežinau ar buvo prasmės ir ne daug kas važinėjo

    Komentuoti:


  • Kristupas0220
    replied
    Diskusiją apie vykimo į parką ypatumus gal geriau iškelti į VT stebėjimo temą? O šiaip, A juostos, vietose, kuriose spūstys susidaro tik darbo dienomis, galbūt ne piko metu ir savaitgaliais būtų galima leisti važiuoti visiems? Panašiai kaip ir su kelio ženklais, draudžiančiais sustoti tik tam tikromis valandomis. Kai anksčiau A juostų nebūdavo ir visi važiuodavo bendrame sraute, poilsio dienomis VT vėlavimų lyg ir nebūdavo.

    Komentuoti:


  • VLR
    replied
    Parašė Creatium Rodyti pranešimą
    Ta prasme šiaip norint, tai visose gatvėse galima laisvai pripaišyt A juostų ir tiek. Bet čia reikia politinės aukos ir tą daryt pirmą dieną po tapimo meru.
    Taip, ir Šimašius turėjo net dvi galimybes tai padaryti, bent jau pagrindinėse kamieninėse linijose. Deja VT niekada nebuvo jo ar jo komandos prioritetų sąraše.

    Komentuoti:


  • Creatium
    replied
    Ta prasme šiaip norint, tai visose gatvėse galima laisvai pripaišyt A juostų ir tiek. Bet čia reikia politinės aukos ir tą daryt pirmą dieną po tapimo meru.

    Komentuoti:

Working...
X