Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Harmony Link - ex HVDC kabelinė, dabar sausumos jungtis su Lenkija

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Arunasx
    replied
    Šaltiniai: vietoj „Harmony Link“ jūroje svarstoma tiesti jungtį sausumoje https://www.vz.lt/verslo-aplinka/202...ngti-sausumoje
    Brangiausią ir didžiausią Baltijos šalių elektros tinklų sinchronizavimo su Europa projektą – jūrinį kabelį tarp Lenkijos ir Lietuvos „Harmony Link“ – svarstoma pakeisti jungtimi sausumoje, BNS patvirtino keturi šaltiniai.Pigesnės alternatyvos paieška tapo aktuali po to, kai rangovų pasiūlymams beveik 2,5 karto viršijus „Harmony Link“ numatytą 680 mln. Eur biudžetą Lietuvos ir Lenkijos perdavimo sistemų operatorės – „Litgrid“ ir PSE – šiemet pavasarį nutraukė jų konkursus ir nusprendė nedidinti projekto biudžeto, būsimus pirkimus išskaidyti, tačiau dėl papildomo finansavimo kalbėtis su EK ir kitomis institucijomis.
    „Nenoriu dabar leistis į detales, tačiau šiuo metu kalbamės su Europos Komisija dėl įvairių dalykų. Darbai tikrai vyksta labai intensyviai, ir aš manau, kad turbūt po vieno–dviejų mėnesių bus labai reikšmingų ir gerų naujienų šioje srityje, kurios galbūt netgi leis teigti, kad jungtis tarp Lenkijos ir Lietuvos atsiras 2028 metais“, – interviu BNS sakė D. Kreivys.
    p.s. nieko nesuprantu tokiose linijose, bet jūrinė pastovios srovės linija būtų iš viso netinkama sinchronizacijai ir sausumos linija ir tuo kampu būtų parankesnė. Pagrindinė problema su pirmąja buvo problemos su tiesimu draustinių zonoje ir triukšmų iš gamtos sergėtojų pusės.
    Paskutinis taisė Arunasx; 2023.11.13, 07:29.

    Komentuoti:


  • DeSadas
    replied
    ir taip buvo aisku, kad dabartiniam geopolitiniam kontekste, ten nieko nebus.

    Komentuoti:


  • Arunasx
    replied
    „Litgrid“ ir Lenkijos elektros perdavimo sistemos operatorė PSE pranešė nutraukiančios „Harmony Link“ jūrinio kabelio rangovų konkursus, po to kai potencialių rangovų pateikti pasiūlymai beveik 2,5 karto viršijo jungties statybai numatytą biudžetą. Kartu su lenkais šiuo metu kalbamės su visais galimais rangovais, kurie galėtų vykdyti šį projektą. Klausiame jų, kaip jie geriausiai galėtų jį įvykdyti, kaip reikėtų struktūrizuoti pirkimą, kokias paslaugas ir kaip reikėtų pirkti, kad pirkimas įvyktų kuo sklandžiau, o kaina, kiek įmanoma, sumažėtų.
    Lietuvai šis projektas buvo pabrangęs puse milijardo eurų, lenkams taip pat. Todėl mes tikrai nenorėjome šitų pinigų imti iš mūsų elektros vartotojų. Geriau iš naujo paskelbti konkursą, pabandyti sutaupyti, taip pat tikėtis didesnės europinės paramos. Europos Sąjungos parama buvo 75% viso projekto vertės, tačiau pakilus jo kainai ši dalis liko labai maža – 30–40%. Kolegos estai ir latviai taip pat remia mūsų siekį gauti didesnę europinę paramą.
    Kada dabar numatoma užbaigti jūrinio kabelio statybas?
    Kaip ir sakiau, derybos (su galimais rangovais – BNS) nebaigtos, bet manau, kad kažkuriais metais jau kito dešimtmečio pradžioje.
    „Harmony Link“ yra prekybinis kabelis, todėl jis bus naudingas Lietuvos elektros eksportuotojams, kurie galės ją eksportuoti į Vakarus. Kol nebus šio kabelio, tikėtina, kad poveikis rinkos kainoms bus teigiamas, nes statant naujus atsinaujinančios energetikos projektus ir esant ribotoms eksporto galimybėms tam tikrą laiką kainos bus spaudžiamos žemyn. ​​​​​
    https://www.vz.lt/pramone/energetika...ecio-pradzioje

    Komentuoti:


  • ZYKLON-B
    replied
    Pagal paskutines naujenas del infliacijos - konkurso rezultatai anuliuoti. Bus pakartotinas konkursas. Zodziu kaip visada islindo kad Lietuvoje pazadais tiketi neverta. Geriausiu atveju HVDC link prades veikti ne anksciau kokiu 2028-29, jai isvys bus pastatytas.

    Komentuoti:


  • ZYKLON-B
    replied
    Parašė Arunasx Rodyti pranešimą
    „Hitachi“ ir „Budimex“ pasiūlė 2,4 karto didesnę kainą „Harmony Link“ projekte https://www.vz.lt/pramone/energetika...-link-projekte
    Bent gerai kad ne GE katrie kaip man atrodo isvys uzdaro ofisa Stafforde ir personalas pervedamas i USA, nes nieko jie negaus is projektu EU. S-E dabar pereina i P2G platforma katra dar nera visai istobulinta palyginus su sena gera PlusControl G1.Manau Hitachi dabar turi stabiliausia C&P MACH3 is visu konkurentu

    Komentuoti:


  • Arunasx
    replied
    „Hitachi“ ir „Budimex“ pasiūlė 2,4 karto didesnę kainą „Harmony Link“ projekte https://www.vz.lt/pramone/energetika...-link-projekte
    „WysokieNapiecie“ skelbia, jog konkursu taip pat domėjosi Lenkijos statybų bendrovė „Control Process“ bei „General Electric“ ir Graikijos „Mytylineos“ konsorciumas, tačiau jų pasiūlymai buvo atmesti. Pastarasis pateikė dokumentus be būtino elektroninio parašo, o „Control Process“ pateikė neišsamius dokumentus, nes įmonei pritrūko laiko susitarti su technologijų partneriu.
    Konkurse likus tik vienam rangovui sunku tikėtis, kad tai motyvuotų vienintelį jo dalyvį kukliai skaičiuoti galimą maržą, teigia portalas.

    Komentuoti:


  • ZYKLON-B
    replied
    Labai gaila kad S-E atsisake del to kad prisirinko per daug projektu. Pasitatyti symmetrical monopole 700MW musu laikais - kaip sakama the "piece of cake", cia ne rigid bipole katras turi daug sudetingesne "sequence" struktura.
    Beje pagrindines problemos statant nuolatynes itampos linkus - yra grinai statybines, butent jos sudaro svarbiausius nuostolius
    Paskutinis taisė ZYKLON-B; 2022.11.20, 11:06.

    Komentuoti:


  • Arunasx
    replied
    NKT, „Prysmian“, „Hitachi“ ir „Budimex“ – tarp galimų „Harmony Link“ statybos rangovų https://www.vz.lt/pramone/energetika...atybos-rangovu
    BNS žiniomis, tiesti jūrinį kabelį pretenduoja dvi kompanijos: viena jūrinių ir sausumos kabelių gamybos bei statybos lyderių pasaulyje Danijos grupė „NKT Cables Group“ (ji perėmė Švedijos ABB, tiesusios jūrinę jungtį „NordBalt“ tarp Lietuvos ir Švedijos, kabelių gamybos verslą) bei viena didžiausių pasaulyje kabelių gamintojų Italijos „Prysmian Group“.
    Pagal gaminamų kabelių pobūdį „Harmony Link“ statybos rangovo konkurse galėtų dalyvauti bent keturios pasaulyje žinomos kompanijos – be „NKT Cables Group“ ir „Prysmian Group“, tarp tokių yra Prancūzijos „Nexans“ ir Japonijos „Sumitomo“. BNS žiniomis, paraiškas dalyvauti konkurse pateikė būtent dvi pirmosios.
    Tuo metu keitiklių stotis Lietuvoje ir Lenkijoje pretenduoja statyti vienos didžiausių Lenkijos statybų grupių „Budimex“ ir Japonijos „Hitachi Energy“ įmonių Lenkijoje bei Švedijoje konsorciumas. PSE BNS pranešė, jog rangovo konkursas vis dar vyksta, o praėjusį penktadienį prasidėjo konkurencinis dialogas su potencialiu rangovu – „Budimex“ ir „Hitachi Energy“ susivienijimu.

    Komentuoti:


  • Arunasx
    replied
    Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
    Nebuvo jokių aplinkinių kelių - dar 2015 internete buvo viešai sakoma, kad turbinos gaminamos Krymo elektrinėms.
    Pilnai tikiu, nes vokiečiams svarbiausia "business as usual"

    Komentuoti:


  • Aleksio
    replied
    Parašė mantasm Rodyti pranešimą
    Ar ne jų turbinos atsidūrė Kryme aplinkiniais keliais?
    Nebuvo jokių aplinkinių kelių - dar 2015 internete buvo viešai sakoma, kad turbinos gaminamos Krymo elektrinėms.

    Komentuoti:


  • digital
    replied
    Parašė ZYKLON-B Rodyti pranešimą
    As labai abejoju kad Thales dirba idiotai ir ju matricos buvo teikiamos pagal oficialu kontrakta rosoboronexport. Atsakymas yra paprastas - egzistuoja ivairios nelegalios schemos ir tai nereiskia kad del to kaltas gamintojas.
    Reiškia, jei gamintojas dalyvauja tose schemose.

    Komentuoti:


  • Arunasx
    replied
    Buvo tikra sena istorija apie nelegalius pardavimus. SSSR laikais buvom toks CoCoM kontrolei kad technologijos nepatektų sovietų blokui. ~1970-1980 metais per Kanadą, Bulgariją pakišo dujų kompresorinei stočiai Sibire įtrangą su trojos arkliu. chuilo sumontavo, padirbo metus kitus ir vienu momentu užkėlė spaudimą taip, kad pistelėjo kaip mini atominė bomba. Žvalgybos pradėjo bėgioti, bet vienas CŽA skyrius nuramino, relax, tai ne slaptas bandymas bombos, viskas "under control. Nuo tada kacapai atsargiau vogė levais keliais.

    Komentuoti:


  • ZYKLON-B
    replied
    As labai abejoju kad Thales dirba idiotai ir ju matricos buvo teikiamos pagal oficialu kontrakta rosoboronexport. Atsakymas yra paprastas - egzistuoja ivairios nelegalios schemos ir tai nereiskia kad del to kaltas gamintojas.

    Komentuoti:


  • digital
    replied
    Be abejo kyla. Tiesiog reiškia situacija tokia, kad Siemens kai kurias detales pardavinėja žinodami, kad jos eis į Krymą.

    Komentuoti:


  • ZYKLON-B
    replied
    O klausymu kodel kacapu lektuvose, tankuose, btr, bmd - surandamos pavyzdziui prancuzu Thales matricos po 2014 metu gamybos tau nekyla? Kas per vaikiski klausimai? Esi atsakingas del to kas parasyta kontrakte - tai kad tavo klientas uzsiima kontrabanda, negali buti tavo problema jai tu ta parasei kontrakto *terms & conditions.
    Paskutinis taisė ZYKLON-B; 2022.07.02, 13:29.

    Komentuoti:


  • digital
    replied
    Kalbu apie labiau specifines atsargines dalis, kurios kitur nelabai reikalingos.

    Komentuoti:


  • ZYKLON-B
    replied
    Parašė digital Rodyti pranešimą
    Bet Siemens reiškia vis tiek tą žino?
    kai tu parduodi savo masina - gamintojas zino kad tu ja pardavei?

    Komentuoti:


  • digital
    replied
    Bet Siemens reiškia vis tiek tą žino?

    Komentuoti:


  • ZYKLON-B
    replied
    Parašė digital Rodyti pranešimą
    Tai kaip tada veikia? Iš kur gauna atsargines dalis?
    kazkokia kontora 3-je salyje perka sau, o po to be "papildomos reklamos" perparduoda k-capstano klientui

    Komentuoti:


  • digital
    replied
    Tai kaip tada veikia? Iš kur gauna atsargines dalis?

    Komentuoti:

Working...
X