Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Buv. geležinkelis Pabradė-Adutiškis- (>Didžiasalis)-Krulevščizna

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Romas
    replied
    Parašė Vytautas_LT Rodyti pranešimą
    Greitu metu rengiu išvyką šiuo ruožu. Gal yra norinčių prisijungti?
    Nuvažiavau trasą nuo Pabradės iki Gelednės.
    Pasirūpinkit pasienio leidimais, jei norėsite važiuoti iki pat sienos.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Mūsų laikai

    Pagaliau galima pažiūrėti į šiuolaikinius žemėlapius.
    Bendruose žemėlapiuose geležinkelis nebežymimas, tačiau jis matosi palydovinėse nuotraukose.

    Visa buv. geležinkelio trasa nuo Pabradės iki sienos

    http://beta.maps.lt

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Sovietmetis

    Viso ruožo nuotraukos buvo anksčiau, čia dedu tik ruožo nuo Pabradės iki Lentupio žemėlapius (~1985 m.)

    Čia eina 55° lygiagretė ir 25°30' dienovidis.
    Teko žemėlapį klijuoti iš keturių lapų.


    Pabradė - Zalavas
    Keitėsi kelio Pabradė - Švenčionys trasa:
    - senesniuose žemėlapiuose pažymėta, kad kelias iš Pabradės iki Švenčioniu ėjo nuo Meros tilto tiesiai,
    - nuo ~1955-1960 m. rodomas dabartinis ir naujas kelias
    - nuo ~1960-1965 m. kelias ėjo per Zalavą ir kirto geležinkelį trijose vietose


    Zalavas - LT/BY siena
    Siena sovietmečiu ėjo geležinkeliu nuo Stanislavavo iki Maselščiznos kaimo ana puse arba pačiu geležinkeliu - nelabai tuomet tai buvo svarbu.
    Dabar siena tame ruože eina mūsų (buv.) geležinkelio puse - dabar tai irgi nesvarbu, nes nėra geležinkelio.

    http://maps.vlasenko.net

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Tarp dviejų pasaulinių karų

    Įdomu kaip susiklostytų šio geležinkelio likimas, jei būtų nutiestos trūkstamos atšakos:
    - šaka nuo Krulevščiznos iki Oršos-Lepelio geležinkelio
    - arba mažai žinoma atšaka nuo Peskariškių link Svyrių (o gal ir Smurgainių ar Molodečno).

    Dar ~1984 m. žemėlapyje matosi plačiojo geležinkelio pylimas nuo Peskariškių į pietus, link Svyrių ežero
    Šalia matoma Lentupio - Konstantinavo - Kobylniko (dab. Naručio kurorto) atšaka

    http://maps.vlasenko.net

    Baltarusiškame forume buvo diskutuota, kad liniją nuo Peskariškių iki Svyrių tiesė lenkai iki 1939 m.
    http://forum.railwayz.info/viewtopic.php?t=449 - Ačiū Zorro už nuorodą
    Tarpukario lenkiškuose žemėlapiuose nesimato pylimo.
    Fronto reikmėms vokiečių tiestas geležinkelis į pietus nuo Lentupio ejo kita trasa - labiau į rytus.

    Ruožas nuo Pavoverės iki Rudnios pusstotės
    Lenkiškas žemėlapis ~1932 m.

    www.mapywig.org

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Tarp dviejų pasaulinių karų

    I pasaulinio karo metais 1915-1918 m. frontas stovėjo ties Daugpilio-Tverečiaus - Naručio ež.- Smurgainių linija

    Po I pasaulinio karo atsirado nauji geležinkeliai, kuriuos vokiečiai ir rusai nutiesė karo reikmėms

    Lenkiškas 1922 m. geležinkelių žemėlapis Polska mapa kolejowa
    1. Įdomu tai, kad pažymėta neutrali zona tarp Lietuvos ir Lenkijos, buvusi iki 1923 metų
    2. Atsirado siaurieji geležinkeliai:
    - Dūkštas-Apsas(Opsa)-Druja (veikė iki ~1965-1970 m.)
    Išnykę siaurukai:
    - Turmantas-Eglainė (išnyko apie 1924 m.)
    - atšaka nuo Čepukonių (Czepukany) iki Tverečiaus
    - Ignalina - Karoliūnai ?
    - Švenčionys-Salomenka-Ajmuny (?) - įdomu, kaip jis buvo tiestas per tas kalvas.
    Kažkada skaičiau, kad iki Gilūtų įtvirtinimų vokiečiai buvo nutiesę siauruką.
    3. Turbūt rusai nutiesė geležinkelį nuo Krulevščiznos iki Voropajevo
    4. Vokiečiai ~1916 m. nutiesė platųjį geležinkelį nuo Pabradės iki Lentupio.
    Stotelės iki Lentupio:
    - Kotelniki
    - Sorokpol
    - Mejrańce
    - Zułowo
    - Ruzopol
    - Pawejnia
    - Geładnia
    - Daciszki
    - Piskoryszki
    5. Ruože nuo Lentupio iki Voropajevo po karo tikriausiai liko siaurasis geležinkelis.
    Jis praplatintas jau lenkų laikais.
    6. Mažai žinoma apie plačiojo geležinkelio atšaką nuo Peskariškių iki Šemeto (Szemetowszczyzna) ir nuo Krivičių iki Gać

    Polska mapa kolejowa, www.mapywig.org

    Lenkijos geležinkelių tvarkaraštyje 1939 m. nurodytos stotelės:
    st. Podbrodzie / Pabradė
    Zułów / Zalavas
    st. Gieładnia / Gelednė
    st. Łyntupy / Lentupis
    Razłohi / Razlogai st.
    st. Hoduciszki / Adutiškis
    st. Postawy / Pastovys
    Ułanka
    st. Woropajewo / Voropajevas
    st. Nowodruck
    Konstantynów Dwór
    st. Głębokie / Glubokojė
    st. Królewszczyzna / Krulevščizna

    http://parovoz.com/schedules/wilno1939/poland_map.php

    Komentuoti:


  • Vytautas_LT
    replied
    Greitu metu rengiu išvyką šiuo ruožu. Gal yra norinčių prisijungti?
    Paskutinis taisė Vytautas_LT; 2009.08.11, 21:55.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Prieš I pasaulinį karą

    Iš pradžių keli seni žemėlapiai
    Neišsenkamas informacijos šaltinis - www.mapywig.org

    XX a. pr. Poznanėje leistas Mapa sześciu gubenji Litwy i Białej Rusi (Šešių Lietuvos ir Baltarusijos gubernijų žemėlapis)
    1. Po 1899 m. - nutiestas Utenos-Švenčionėlių Lentupio geležinkelis
    2. Nuo Lentupio per Adutiškį (Hoduciszki) iki Glubokoje (Głębokie) pažymėtas geležinkelis, turbūt siaurukas


    Vokiškas Uebersichtskarte von Mitteleuropa (Wilna).
    Preiš I pasaulinį karą nėra pažymėta jokio geležinkelio nuo Pabradės

    www.agi.lt

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Buv. geležinkelis Pabradė-Adutiškis-(Didžiasalis)-Krulevščizna

    Vienoje temoje buvo diskusija apie atskiros temos geležinkelio linijoms reikalingumą.

    Parašė Wycka Rodyti pranešimą
    Sorry, taip greitai reikės temų maršrutams Lentvaris-Marcinkonys, Kazlų Rūda-Virbalis, Palemonas-Gaižiūnai ir t.t..
    Kas per daug, tas nesveika.
    Po kokių metų bus dar viena mirusia tema daugiau. Nėra ši linija kažkuo super išskirtinė.
    Parašė Wycka Rodyti pranešimą
    Atkreipk dėmesį, kad kol kas pati populiariauia konkrečios linijos tema yra "RailBaltica", nes ji:
    a) vis dar projektuojama ir statoma;
    b) bus statoma ilgai, taigi bus žinių, apkalbų ir ko gero korupcijos objektas;
    c) turės išskirtinę reikšmę.
    Todėl gerai pagalvok, ar tai tikrai bus ta tema, kurioje railfanai visada turės ką pasakyti, ar tik merdėjanti tema (...),
    kuri tik kada ne kada tarsi atsitiktinai prisimenama.
    Parašė LT-1 Rodyti pranešimą
    Nutariau pakomentuoti, gal kiek "atvesinti" kazka
    - artimiausiu metu pro Turmanta negresia joks traukiniu eismo suintensyvejimas.
    P.S.
    Del ruozo "issikirtinumo" - aisku savo krasto gelezinkeliai visada arciau sirdies, taciau LG mastu tai vienas neperspektyviausiu ruozu,
    i kuri artimiausiu metu investuoti (tiesti naujus kelius, diegti naujas rysiu priemones ir t.t.) nieko nesiruosiama.
    Yra kur kas svarbesniu ruozu, reikalaujanciu remonto ar rekonstrukcijos.
    Ši tema bus apie ruožą, kuriam negresia ne tik traukinių, bet ir pėsčiųjų srauto suintensyvėjimas.

    Žemėlapis iš VŽT kompaktinio disko (2001)

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Sienos ruožas ties Adutiškiu


    Ties pačiu Adutiškiu siena eina tarp geležinkelio bėgių - Lietuvoje geležinkelis išardytas, o Baltarusijoje dar veikia Krulevščiznos - Lentupio geležinkelis


    1. Sienos ruožo pradžia ties Kamajos upeliu


    Fotografavo vienas gudas iš važiuojančio anoje pusėje traukinio
    Сохранившийся выходной светофор с бывшего литовского пути. Граница ушла в лес.
    ---
    Lietuvos pusėje išlikęs buvusio geležinkelio šviesoforas. Siena pasuko į mišką
    http://forum.railwayz.info/viewtopic...00b0081a025b7f

    2. Siena Adutiškio miestelio centre ties buv. keliu į Krukus

    Bus daugiau nuotraukų

    3. Siena nuo buvusio atsišakojimo į Didžiasalį


    Vėl to paties gudo nuotraukos
    Вот вам Годутишки.
    Подход к станции, путь вплотную приближается к границе.
    ---
    Štai jums Adutiškis / Haduciški / Godutiški.
    Priartėjimas prie stoties, bėgiai priartėja prie pat sienos
    http://forum.railwayz.info/viewtopic...00b0081a025b7f

    Komentuoti:


  • Vytautas_LT
    replied
    Parašė Vitas Rodyti pranešimą
    Čia panaši situacija kaip kažkokiame filme apie per namą einančią Prancūzijos-Italijos sieną, kai viename kambaryje būdamas esi vienoje šalyje, kitame - kitoje...
    Atvejis unikalus...
    Adutiškis galėtų būti turistų traukos centru...
    Jei tai būtų Lietuva-Latvija, būtų viskas tvarkoj. Bet su baltarusiais baisu čia ką nors net kalbėt apie turizmą.

    Komentuoti:


  • Vitas
    replied
    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Adutiškio stotis apie 2001-2002 m.
    Atvaizdas

    http://geosite.jankrogh.com/adutiskis.htm

    Adutiškio stotis 2003 m.
    Atvaizdas


    Atvaizdas


    Adutiškio stoties jau keleri metai nebėra
    Atvaizdas

    http://www.vasa.abo.fi/users/rpalmbe...sAdutiskis.htm
    Labai puikus puslapis apie pasienius: http://www.vasa.abo.fi/users/rpalmber/borders.htm
    Čia panaši situacija kaip kažkokiame filme apie per namą einančią Prancūzijos-Italijos sieną, kai viename kambaryje būdamas esi vienoje šalyje, kitame - kitoje...
    Atvejis unikalus...
    Adutiškis galėtų būti turistų traukos centru...

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Adutiškio stotis apie 2001-2002 m.

    http://geosite.jankrogh.com/adutiskis.htm

    Adutiškio stotis 2003 m.




    Adutiškio stoties jau keleri metai nebėra

    http://www.vasa.abo.fi/users/rpalmbe...sAdutiskis.htm
    Labai puikus puslapis apie pasienius: http://www.vasa.abo.fi/users/rpalmber/borders.htm

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Uždarytas kelias iš Adutiškio į Kriūkus. Ten jau Gudija


    Siena eina geležinkeliu


    Ten kažkur buvo Adutiškio stotis. Mūsų pusėje stoties nėra. Ji nugriauta.
    Anoje pusėje - baltarusiška stotis Haduciški / Godutiški.
    Baltarusijoje dar važinėja traukiniai iki Lentupio


    Anksčiau mūsų pusėje ėjo bėgiai į Didžiasalį


    Daugiau Adutiškio žemėlapių ir geležinkelio nuotraukų galima rasti: http://wikimapia.org/5987950/lt/Gadu...inkelio-stotis

    2 km nuo Adutiškio miestelio į rytus (1 km iki sienos perėjimo punkto) yra viadukas per buv. Adutiškio - Didžiasalio geležinkelį


    Vaizdas link buv. Adutiškio stoties


    Vaizdas link Didžiasalio

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Pabradė-Lentupis-Adutiškis-Didžiasalis

    Ruožas nuo Lentupio iki Adutiškio ir Didžiasalio

    1985-1989 m. žemėlapis iš http://maps.vlasenko.net
    Paskutinis taisė Romas; 2008.11.23, 11:43.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Pabradė-Lentupis-Adutiškis-Pastovys

    Foto 2008 11

    Ruožas tarp Pabradės ir Pavoverės eina lygiagrečiai 102 plentui
    Į Pabradės pusę


    Matosi staigus nusileidimas


    Į kitą pusę




    Buvusi Pavoverės pervaža - iškart už bažnytakimio (šoninis keliukas)


    Čia buvo Pavoverės stotelė


    Baliulių pervaža (už tilto per Merą). Eismo saugumo sumetimais ši pervaža buvo padaryta ne įstriža, o statmena.
    Dabar nukertamas plento kampas iš dešinės ir kelias iš dalies eis buv. geležinkelio trasa


    Zalavo pervaža. Čia irgi nukertamas kampas iš kairės, o kelias iš dalies eis buv. geležinkelio trasa (iki buv.) pervažos.


    Dešinėje pusėje už pervažos buvo Zalavo stotelė

    Komentuoti:


  • Aleksio
    replied
    Parašė Wycka Rodyti pranešimą
    Autokelias Vilnius - Švenčionys už Pabradės net kelis kartus kirto buvusį geležinkelį, bet dabar tik vietiniai iškart gali parodyti kur buvo pervažos (dabar nė žymės nelikę). Buvusio geležinkelio vietoje dabar nutiestas arba tebetiesiamas dviračių takas, aplink jį kai kur kertami gana stori medžiai, užvežta smėlio.
    Tam keliui dabar atliekami tiesinimo ir platinimo darbai, bus ištiesintos pora kilpų, pastatytas Zalavo aplinkelis.
    Beje, girdėjau kad geležinkelio ruožas Naujoji Vilnia - Švenčionėliai sovietmečiu buvo dvikelis, o dabar tebėra tik vienkelis.
    Dvikelis buvo iki Visagino.

    Komentuoti:


  • Wycka
    replied
    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Dar šiek tiek istorijos
    Apie 2001-2005 m. netoli Pabradės dar buvo bėgiai. Ant jų buvo sukrautos pabėgių atsargos.
    Dabar liko tik pylimas. Nuo Pabradės iki Pavoverės - pėsčiųjų ir dviratininkų takas.
    Buvau šalia ši panaikinto ruožo lygiai prieš savaitę. Nuotraukų nėra, nes jau buvo tamsu ir reikėjo skubėti. Autokelias Vilnius - Švenčionys už Pabradės net kelis kartus kirto buvusį geležinkelį, bet dabar tik vietiniai iškart gali parodyti kur buvo pervažos (dabar nė žymės nelikę). Buvusio geležinkelio vietoje dabar nutiestas arba tebetiesiamas dviračių takas, aplink jį kai kur kertami gana stori medžiai, užvežta smėlio. Beje, girdėjau kad geležinkelio ruožas Naujoji Vilnia - Švenčionėliai sovietmečiu buvo dvikelis, o dabar tebėra tik vienkelis. Gal ir logiška - tuose miesteliuose (išskyrus Visaginą) pramonės nėra, gyvenvietės mažos, iš Vilniaus į Daugpilį galima nuvažiuoti tik maršrutu į Sankt Paterburgą vieną kartą į parą.
    P.S.: Tik parašęs pamačiau, kad jau kai ką ROMAS paminėjo...
    Paskutinis taisė Wycka; 2008.11.23, 10:49. Priežastis: Jau yra paminėta Romo pranešime

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Pabradė-Lentupis-Adutiškis-Pastovys

    Foto 2008 11

    Pabradė
    Vaizdas nuo viaduko į stotį


    Anksčiau nuo Vilniaus iki Švenčionėlių ar net Dūkšto buvo dvi vėžės.
    Dabar išardytas ne tik geležinkelis į Adutiškį, bet ir viena vėžė link Švenčionėlių


    Kita pusė




    Staigus posūkis ir kilimas į viršų
    Paskutinis taisė Romas; 2008.11.23, 10:49.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Pabradė-Lentupis-Adutiškis-Pastovys

    Ruožas nuo Pabradės iki Lentupio

    Sovietinis žemėlapis (apie 1985 -1988 m.) iš http://maps.vlasenko.net
    Paskutinis taisė Romas; 2008.11.23, 10:48.

    Komentuoti:


  • Zorro
    replied

    Čia yra šiek tiek nuotraukų: http://forum.railwayz.info/viewtopic...00b0081a025b7f

    Komentuoti:

Working...
X