Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Buv. geležinkelis Pabradė-Adutiškis- (>Didžiasalis)-Krulevščizna

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • statyba
    replied
    Labai vertingas foto kadras!

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Parašė erikiuks Rodyti pranešimą
    Buvusi Didžiasalio geležinkelio stotis
    Ačiū už pasidalinimą.
    Teko tą geležinkelį išbandyti vienintelį kartą 1989 metais.
    Iki Didžiasalio traukinys važiuodavo 3 ar 4 valandas, nuo Pabradės lėtai vingiuodamas; kelis kartus buvo kertama LTSR-BTSR administracinė riba, kuri vėliau tapo valstybių siena, o dėl Adutiškio / Haduciški stoties ilgai vyko ginčai nustatant sieną.
    Beje, traukiniu važiavo daug žmonių iki pat galinės stotelės.
    Paskutinis taisė Romas; 2022.12.15, 22:22.

    Komentuoti:


  • _marius_
    replied
    Įdomus filmukas iš ruožo Postavy - Lintupy. Ties 1:45, spėju, matoma vieta (proskyna), kur prasidėdavo nusukimas į Didžiasalį. Ties 5:07 už tvoros, Lietuvos pusėj, matomas vis dar išlikęs šviesoforas nuo anų laikų:
    https://www.youtube.com/watch?v=Mo-j...B2%D0%B8%D1%87

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Parašė lukass Rodyti pranešimą
    OT, bet dabartiniu metu kaip tik būtų galima atstatyti geležinkelį Pabradė-Lentupis, sukuriant trumpesnį kelią nuo Klaipėdos iki Novopolocko naftos perdirbimo gamyklos.
    Pranešimas atkeltas iš kitos temos, kur buvo užsiminta apie Marcinkonių-Pariečės ruožo atstatymą.

    Adutiškio geležinkelis būtų turėjęs kažkokią perspektyvą kaip alternatyva Maskvos-Minsko-Vilniaus geležinkeliui, jei Sovietų laikais Gudijoje akla atšaka Orša-Lepel būtų pratęsta iki Krulevščiznos.

    Dabar tas geležinkelis niekam neįdomus:
    Rusijai pakanka ir dabartinio tranzito į Kainingradą maršruto.
    Gudijoje srautai į Klaipėdą formuojasi Lydos kryptimi,.kur yra kalio trąšų gamyklos.
    Naftos pervežimui į Navapolocką arčau yra Latvijos uostai. Žaliavos vežimas geležinkeliais yra tik laikinas dalykas, kol dėl politinių priežasčių netiekiama nafta vamzdynai.
    Dar sakinys dėl kelio būklės. Teko tuo geležinkeliu važiuoti, kai jis dar veikė, o išardzius nuvažiuoti dviračiu iki sienos, tai ten buvo šioks toks vingiuotumas ir prastas kelio pagrindas. Net esant bėgiams naftos ešelonai ten negalėtų vaziuoti.

    Komentuoti:


  • disident
    replied
    Parašė lukass Rodyti pranešimą
    OT, bet dabartiniu metu kaip tik būtų galima atstatyti geležinkelį Pabradė-Lentupis, sukuriant trumpesnį kelią nuo Klaipėdos iki Novopolocko naftos perdirbimo gamyklos.
    Kad čia tik trumpalaikis toks baltarusių manevras, turiu galvoje naftos žaliavos atsigabenimas iš Klaipėdos. Kažin ar verta planuoti investicijas. Beto, gali vežti per Panevėžį, Rokiškį, Daugpilį.
    Paskutinis taisė disident; 2020.01.29, 16:53.

    Komentuoti:


  • lukass
    replied
    OT, bet dabartiniu metu kaip tik būtų galima atstatyti geležinkelį Pabradė-Lentupis, sukuriant trumpesnį kelią nuo Klaipėdos iki Novopolocko naftos perdirbimo gamyklos.

    Komentuoti:


  • laimutis
    replied
    Adutiškio geležinkelio stotis, 1915 -1916 m.

    ebay.de

    Komentuoti:


  • laimutis
    replied
    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
    Labiau panašu į siaurąjį. Nes pirmiausiai jis buvo nutiestas. Keista, kad stotis iš karto kapitalinė ir... tipinė rusiško projekto, kokios yra linijoje Lentupis - Švenčionėliai - Panevėžys...
    Algimantas Miškinis rašo: 1895 m. miestelio pietų pakraščiu nutiesta Pabradės-Pastovių siaurojo geležinkelio linija, įrengtos 2 Adutiškio stotelės. Tai paskatino miestelio augimą. Jame "apsigyveno daugiau pirklių, jie kėlėsi iš Gudijos. Labai suaktyvėjo prekyba, ypač linais, sėmenimis.
    Rytų Lietuvos miestai ir miesteliai. II knyga, 2005.

    Komentuoti:


  • marius_
    replied
    Po teisybei, niekur ženklų apie sienos apsaugos zoną nemačiau iki pat sienos stulpų. Bevažiuojant keliuku buvo privažiavę pasieniečiai, bet tik patikrino asmens dokumentus. Ženklą apie sienos apsaugos zoną mačiau tik Gelednėj, ties sankryža, bet link Michalinavo.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Galima laisvai privažiuoti iki sienos buvusia geležinkelio linija?

    Komentuoti:


  • marius_
    replied
    Adutiškis:

    Komentuoti:


  • marius_
    replied
    Nuo Zalavo iki sienos:

    Komentuoti:


  • marius_
    replied
    Pabradė:

    Komentuoti:


  • Aleksio
    replied
    Šituo kampu suprasti sunkoka, bet plačiojo glžk. vagonuose turėtų matytis šoniniai buferiai (o čia nesimato), atstumas tarp bėgių taip pat, ko gero, yra tik vienam žmogui.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Labiau panašu į siaurąjį. Nes pirmiausiai jis buvo nutiestas. Keista, kad stotis iš karto kapitalinė ir... tipinė rusiško projekto, kokios yra linijoje Lentupis - Švenčionėliai - Panevėžys...

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    /\ Internete rašoma, kad vokiečiai nutiesė iki fronto 1915-1916 m. platųjį Pabradės - Adutiškio geležinkelį. Iš šio taško sunku įžiūrėti, ar čia platusis geležineklis.

    Komentuoti:


  • laimutis
    replied
    Adutiškio geležinkelio stotis, 1915 -1916 m.

    ebay.de

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Tai kad ten lygtai siaurasis.

    Komentuoti:


  • Zorro
    replied
    Ant lenkiško žemelapio prie Sorokpolio - Mij. (Mijanka). Tai reikštų pralanką.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Bet Pavoverės stotelė atsirado tarybiniais metais prie pervažos, o stotis buvo už daugiau nei kilometro Adutiškio pusėn.

    Komentuoti:

Working...
X