Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Buv. geležinkelis Pabradė-Adutiškis- (>Didžiasalis)-Krulevščizna
Collapse
X
-
Parašė erikiuks Rodyti pranešimąBuvusi Didžiasalio geležinkelio stotis
Teko tą geležinkelį išbandyti vienintelį kartą 1989 metais.
Iki Didžiasalio traukinys važiuodavo 3 ar 4 valandas, nuo Pabradės lėtai vingiuodamas; kelis kartus buvo kertama LTSR-BTSR administracinė riba, kuri vėliau tapo valstybių siena, o dėl Adutiškio / Haduciški stoties ilgai vyko ginčai nustatant sieną.
Beje, traukiniu važiavo daug žmonių iki pat galinės stotelės.Paskutinis taisė Romas; 2022.12.15, 22:22.
- 3 patinka
Komentuoti:
-
Įdomus filmukas iš ruožo Postavy - Lintupy. Ties 1:45, spėju, matoma vieta (proskyna), kur prasidėdavo nusukimas į Didžiasalį. Ties 5:07 už tvoros, Lietuvos pusėj, matomas vis dar išlikęs šviesoforas nuo anų laikų:
https://www.youtube.com/watch?v=Mo-j...B2%D0%B8%D1%87
- 5 patinka
Komentuoti:
-
Parašė lukass Rodyti pranešimąOT, bet dabartiniu metu kaip tik būtų galima atstatyti geležinkelį Pabradė-Lentupis, sukuriant trumpesnį kelią nuo Klaipėdos iki Novopolocko naftos perdirbimo gamyklos.
Adutiškio geležinkelis būtų turėjęs kažkokią perspektyvą kaip alternatyva Maskvos-Minsko-Vilniaus geležinkeliui, jei Sovietų laikais Gudijoje akla atšaka Orša-Lepel būtų pratęsta iki Krulevščiznos.
Dabar tas geležinkelis niekam neįdomus:
Rusijai pakanka ir dabartinio tranzito į Kainingradą maršruto.
Gudijoje srautai į Klaipėdą formuojasi Lydos kryptimi,.kur yra kalio trąšų gamyklos.
Naftos pervežimui į Navapolocką arčau yra Latvijos uostai. Žaliavos vežimas geležinkeliais yra tik laikinas dalykas, kol dėl politinių priežasčių netiekiama nafta vamzdynai.
Dar sakinys dėl kelio būklės. Teko tuo geležinkeliu važiuoti, kai jis dar veikė, o išardzius nuvažiuoti dviračiu iki sienos, tai ten buvo šioks toks vingiuotumas ir prastas kelio pagrindas. Net esant bėgiams naftos ešelonai ten negalėtų vaziuoti.
Komentuoti:
-
Parašė lukass Rodyti pranešimąOT, bet dabartiniu metu kaip tik būtų galima atstatyti geležinkelį Pabradė-Lentupis, sukuriant trumpesnį kelią nuo Klaipėdos iki Novopolocko naftos perdirbimo gamyklos.Paskutinis taisė disident; 2020.01.29, 16:53.
Komentuoti:
-
OT, bet dabartiniu metu kaip tik būtų galima atstatyti geležinkelį Pabradė-Lentupis, sukuriant trumpesnį kelią nuo Klaipėdos iki Novopolocko naftos perdirbimo gamyklos.
Komentuoti:
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimąLabiau panašu į siaurąjį. Nes pirmiausiai jis buvo nutiestas. Keista, kad stotis iš karto kapitalinė ir... tipinė rusiško projekto, kokios yra linijoje Lentupis - Švenčionėliai - Panevėžys...
Rytų Lietuvos miestai ir miesteliai. II knyga, 2005.
Komentuoti:
-
Po teisybei, niekur ženklų apie sienos apsaugos zoną nemačiau iki pat sienos stulpų. Bevažiuojant keliuku buvo privažiavę pasieniečiai, bet tik patikrino asmens dokumentus. Ženklą apie sienos apsaugos zoną mačiau tik Gelednėj, ties sankryža, bet link Michalinavo.
Komentuoti:
-
Šituo kampu suprasti sunkoka, bet plačiojo glžk. vagonuose turėtų matytis šoniniai buferiai (o čia nesimato), atstumas tarp bėgių taip pat, ko gero, yra tik vienam žmogui.
Komentuoti:
-
Labiau panašu į siaurąjį. Nes pirmiausiai jis buvo nutiestas. Keista, kad stotis iš karto kapitalinė ir... tipinė rusiško projekto, kokios yra linijoje Lentupis - Švenčionėliai - Panevėžys...
Komentuoti:
-
/\ Internete rašoma, kad vokiečiai nutiesė iki fronto 1915-1916 m. platųjį Pabradės - Adutiškio geležinkelį. Iš šio taško sunku įžiūrėti, ar čia platusis geležineklis.
Komentuoti:
-
Ant lenkiško žemelapio prie Sorokpolio - Mij. (Mijanka). Tai reikštų pralanką.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Bet Pavoverės stotelė atsirado tarybiniais metais prie pervažos, o stotis buvo už daugiau nei kilometro Adutiškio pusėn.
Komentuoti:
Komentuoti: